تاسیس شعبه یا نمایندگی در اوکراین

مشاور حقوقی سرمایه گذاری
مشاور حقوقی سرمایه گذاری
تاسیس شعبه یا نمایندگی در اوکراین
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

با وجود تاثیر شدید بحران اقتصادی جهانی بر فرایندهای اقتصادی و جذابیت سرمایه گذاری در اوکراین ، شرکت های خارجی همچنان اوکراین را به عنوان فرصتی برای گسترش تجارت و ورود به بازارهای اروپای شرقی می دانند . یکی از رایج ترین گزینه ها ، اداره یک کسب و کار از طریق تاسیس شعبه یا نمایندگی در اوکراین است .

افتتاح دفتر نمایندگی یک شرکت خارجی در اوکراین می تواند یک فرایند پیچیده باشد که در آن بسیاری از واسطه ها و خروجی ها باید مورد توجه قرار گیرد . بنابراین اخذ توصیه های حرفه ای از طرف کارشناس متخصص و با تجربه مهاجرت کاری به اروپا ، برای جلوگیری از مشکلات زمان گیر و مالی مورد نیاز است و مشاوران مجرب موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی در این مسیر به شما کمک خواهند نمود . در ادامه نیز مختصر اطلاعاتی درباره تجربه زندگی در اوکراین در اختیارتان قرار داده شده است .

مراحل تاسیس شعبه یا نمایندگی در اوکراین

اوکراین برای سرمایه گذاری خارجی مطلوب است و مشوق های مختلفی برای تشویق سرمایه گذاران ارائه می دهد . شرکت های خارجی که به دنبال تاسیس شعبه یا نمایندگی در اوکراین هستند ، می توانند از نیروی کار ماهر کشور ، بازار مصرف بزرگ و موقعیت جغرافیایی به عنوان پل تجاری بین اروپا ، آسیا و روسیه بهره مند شوند .

با توجه به مقررات موجود در قوانین اوکراین ، نمایندگی شرکت خارجی نیازی به سرمایه برای این کار ندارد . به دلیل داشتن نماینده غیرمستقیم در اوکراین ، این شرکت وضعیت قانونی ندارد .

طبق قوانین ، نماینده یک شرکت خارجی از لحظه ای که در اداره امور خارجه اتحادیه های شرکت ها و سازمان های اوکراین ثبت می شود ، وضعیت قانونی پیدا می کند . گام بعدی به سمت بازپرداخت قانونی نماینده شرکت خارجی ، ثبت نام در ادارات مالی دولتی است .

علاوه بر این ، شهروند خارجی که به عنوان مدیر اصلی شرکت نمایندگی عمل می کند ، باید در صندوق های دولتی ، مانند حقوق ثبت نام کند و اجازه اقامت موقت را دریافت کند . با توجه به عواقب موجود ، بهتر است یک شهروند اوکراینی را برای نقش مدیر عامل تعیین کرد .

یکی از مزیت های تاسیس شعبه یا نمایندگی در اوکراین ، این واقعیت است که فرصت های بیشتری برای فعالیت در بازار اوکراین ، امتیازات گمرکی و مالیاتی جداگانه به دست می آید .

برای این منظور ، دفتر اصلی شرکت خارجی که قصد دارد نمایندگی خود را در اوکراین تاسیس کند ، اعلامیه ای در مورد ثبت نام نمایندگی در اوکراین بدهد . پس از آن ، لازم است که برای مجوز ویژه از بانک ملی اوکراین درخواست شود تا حساب بانکی نماینده شرکت را در خارج از کشور باز کند .

مزیت تاسیس شعبه یا نمایندگی در اوکراین

تاسیس شعبه یا نمایندگی در اوکراین مزایای نسبت به شرکت های اوکراینی دارد :

  • نیازی به گرفتن اجازه کار برای غیر ساکنان اوکراین نیست
  • حقوق کارکنان خارجی را می توان به صورت ارز خارجی پرداخت کرد

در صورتی که شعبه برای اهداف تبلیغاتی در اوکراین تاسیس شود و غیر سود ده باشد می تواند از مالیات معاف شود ( در عین حال، این شعبه ها قادر به انجام هیچ گونه فعالیت تجاری در اوکراین نیستند ) .

در برخی از شهر های کشور اوکراین نیز هزینه های کار و زندگی به صورتی است که مالیات زیادی ندارد و آسان است . بدین منظور ارزان ترین شهر اوکراین برای کار و زندگی را انتخاب کنید .

مزیت تاسیس شعبه یا نمایندگی در اوکراین

مدارک لازم برای تاسیس شعبه یا نمایندگی در اوکراین

  • آدرس ثبت شده
  • یک کپی از گواهینامه شرکت از شرکت مادر
  • یک کپی از یادداشت و مقررات انجمن شرکت مادر
  • یک کپی از گواهینامه معتبر شرکت مادر
  • انتصاب یک نماینده برای شعبه تاسیس شده در اوکراین
  • اگر مدیران شعبه شهروندان اوکراین نیستند ، مجوز کار لازم است .

مدارک ذکر شده در بالا توسط وزارت اقتصاد اوکراین برای ثبت شعبه مورد نیاز است . تمام اسناد لازم است باید به صورت رسمی ترجمه شود و از سوی سفارت اوکراین مورد تایید قرار گیرد .

شرایط حسابداری برای شعبه اوکراین

اگر شعبه برنامه ریزی فعالیت های اقتصادی فعالانه را داشته باشد ، باید در اداره مالیات دولتی اوکراین ثبت نام کند . حساب های شعبه باید با قوانین اوکراین مطابقت داشته باشد . گزارش مالیات بر درآمد باید هر ساله به صورت ماهیانه و مالیاتی بازپرداخت شود .

شرکت مادر باید یک حسابرس ارشد و حسابرس رسمی برای شعبه تعیین نماید. برای اطلاعات بیشتر در مورد حسابداری و نرخ مالیات در اوکراین ، لطفا با ما تماس بگیرید .

الزامات عمومی برای اخذ ویزا اوکراین

برای تضمین سفر لذت بخش ، لازم است که تمام جزئیات را در نظر داشته باشید . در ابتدا لازم است بدانید که آیا شما نیاز به ویزا برای ورود به اوکراین دارید یا خیر . پس ، اگر پاسپورت معتبر دارید این موضوع را بررسی کنید .

همه خارجی ها برای ورود به اوکراین نیاز به ویزا ندارند ، اما باید یاد داشته باشند که گذرنامه آنها باید در روزی که وارد قلمرو اوکراین می شوند معتبر باشد .

اگر یک فرد نیاز به یک ویزا برای ورود به اوکراین داشته باشد ، گذرنامه او باید پس از ترک اوکراین باید به مدت سه ماه معتبر باشد . بیش از آن ، لازم است ثابت کنید که شما پول کافی برای ورود به اوکراین دارید .

سیاست ویزای اوکراین اجازه می دهد که شهروندان کشورهای زیر بدون نیاز به ویزا وارد اوکراین شوند :

  • آذربایجان ؛
  • گرجستان ؛
  • ارمنستان ؛
  • ازبکستان ؛
  • مولداوی .

شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا و 33 کشور می توانند بدون ویزا وارد خاک اوکراین شوند ، اما مدت بازدید آنها محدود است، آنها باید اوکراین را ظرف 90 روز ترک کنند و حق بازگشت به اوکراین در سه ماه آینده را ندارند .

ویزای تجاری اوکراین

اوکراین متعلق به کشورهای دارای پتانسیل صنعتی توسعه یافته است . صنایع پیشرو آن متالورژی آهن و ماشین سازی هستند ، اگر چه سهم آنها با زمان تغییر می کند . در سال 2018، اقتصاد اوکراین رشد خود را برای سومین سال متوالی پس از سقوط در 2014 – 2015 دیده است .

ویزای تجاری اوکراین

طبق نظر کارشناسان انتظار می رود که در تمامی شاخص های اقتصاد کلان مهم ، پویایی مثبت حاصل شود ، در حالی که عوامل کلیدی تقویت مبارزه با فساد و جذب سرمایه گذاری در تسریع رشد ، تاثیر گذار خواهد شد .

موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی خدمات جامعی را به بازرگانان ، افراد و کارآفرینانی که قصد تجارت در اوکراین را دارند ارائه می دهد . افراد به منظور تاسیس شعبه یا نمایندگی در اوکراین ابتدا باید با ویزای کوتاه مدت C به اوکراین سفر کنند .

قانون اوکراین از حقوق سرمایه گذاران محافظت می کند و از ورود آنها به اوکراین حمایت می کند . اما شما باید اسناد کامل داشته باشید تا اطمینان حاصل شود که شما ویزای خود را دریافت خواهید کرد . ما به شما یک تضمین 100٪ می دهیم که با کمک ما یک ویزای تجاری کسب خواهید کرد .

با درخواست خود بالاترین سطح از کمک های حقوقی و پشتیبانی کارشناسان مجرب ما را دریافت خواهید کرد . ما بهترین و ساده ترین راه برای دریافت ویزای مهاجرت به اوکراین را پیشنهاد می دهیم . کافی است با دفاتر موسسه مهر آفرین رجبی در دو شهر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید تا با فرآیند تاسیس شعبه یا نمایندگی در اوکراین آگاه شوید .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه