اجاره و خرید ملک در استونی

اجاره و خرید ملک در استونی یک فرصت بسیار مناسب برای سرمایه گذاری در یکی از کشورهای بسیار مناسب و قوی اتحادیه اروپا است که علاوه بر سرمایه گذاری می تواند شما را به اقامت در آن جا رسانده تا از کشوری آزاد و پررفاه در اروپا نهایت لذت را ببرید.

مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 ( موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451 )  در ادامه این مقاله کاملا اجاره و خرید ملک در استونی را برای شما از تمام زوایا بررسی خواهند کرد.

توصیه می کنیم در کنار این محتوا مقاله مهاجرت به استونی را بخوانید تا با تمام روش های مهاجرت قانونی به این کشور آشنا شوید.

استونی از جمله کشورهای شمالی اروپا است که بعد از سقوط شوروی و کسب استقلال بسیار رشد بالایی را در تمامی شاخص های زندگی و رفاهی به دست آورده است که همین باعث جلب توجه مهاجران و سرمایه گذاران خارجی طی چندین سال گذشته به این کشور شده است.

اجاره و خرید ملک در استونی یک فرصت مناسب جهت بهره بردن از مزایایی است که این اقدام برای شما به ارمغان خواهد آورد ؛ در ادامه این مزایا را بهتر خواهید شناخت.

نکته : بعد از مطالعه مقاله می توانید نظرات و پرسش های خود را در بخش دیدگاه درج کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما باشند.

فهرست مطالب
اجاره و خرید ملک در استونی

شرایط خرید ملک در استونی برای متقاضیان خارجی

شاید سوال شما این باشد که شرایط خرید ملک در استونی برای متقاضیان خارجی چیست و آیا آنان می توانند به این امر اقدام کنند؟ در جواب باید بگوییم که کشور استونی یکی از کشورهایی است که توانسته به طور دقیق مسیر برای اجاره و خرید ملک در استونی و اخذ اقامت را باز بگذارد و تا حد زیادی در این زمینه موفق بوده است.

شهروندان خارجی راحت و بدون محدودیت خاصی قادر به خرید یا اجاره ملک مد نظر خود در هریک از شهرهای این کشور می باشند ؛ البته که استونی کشور وسیعی نیست و نسبت به سایر کشورهای اروپایی از شهرهای وسیع چندانی بهره نمی برد و شهرها و روستاهای آن چندان گسترده نیستند ، جالب است بدانید که جمعیت این کشور فقط 1 میلیون و سیصد هزار نفر می باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

خرید امن و آسان ملک در اروپا با دریافت مشاوره های اقتصادی از هلدینگ رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

عوامل موثر بر بازار ملک در استونی

به طور قطع عوامل خارجی و داخلی وجود دارند که باعث رشد و یا افت قیمت اجاره و خرید ملک در استونی می شوند ؛ عواملی که اطلاع و بررسی آن ها می تواند شما را از سرمایه گذاری در این بخش مطمئن سازد و یا به شما نشان دهد که این سرمایه گذاری مناسب نیست و نباید آن را انجام داد. عواملی همچون نرخ رشد بازار املاک ، نرخ تورم ، نرخ بیکاری ، درآمد ناخالص داخلی ، نرخ مصادره اموال و غیره.

هرکدام از این عواملی که نام بردیم به خودی خود یک شاخص کامل برای سنجش کیفیت زندگی ، اقتصاد و رفاه یک جامعه است که بر بازار املاک نیز تاثیر بسیاری دارند. اما طبق آماری که از کشور استونی وجود دارد این کشور با نرخ تورم و بیکاری پایین و رشد اقتصادی و رشد املاک مثبت و بالایی است که علاوه بر تایید مناسب بودن سرمایه گذاری در بخش املاک ؛ سرمایه گذاری در بخش های دیگر را هم تا حدی تایید می کند.

اما از مهم ترین عوامل موثر بر بازار ملک در استونی ، نرخ رشد بازار املاک است که طبق آمار در ابتدای سال 2023 نسبت به سه ماه پایانی 2022 نزدیک به 26.6 درصد و نسبت به زمان مشابه سال قبل 16.2 درصد رشد را تجربه کرده است. همچنین آمار نشان می دهد که این میزان از سال 2004 تا پایان 2022 به طور متوسط 9.2 درصد رشد داشته است. پس مناسب بودن این امر باتوجه به آمار کاملا مشهود است.

عوامل موثر بر بازار ملک در استونی

چگونه در استونی ملک مناسب را بیابیم؟

شاید به عنوان یک خریدار خارجی که برای اولین بار قصد اجاره و خرید ملک در استونی را دارد ؛ این سوال برایتان پیش آمده باشد که چگونه در استونی ملک مناسب را بیابیم؟ یافتن ملک در استونی به روش های مختلفی امکان پذیر است که برای برخی باید در این کشور حضور پیدا کنید و برخی نیز از راه دور امکان پذیر می باشد.

شما می توانید با سفر به این کشور و مراجعه حضوری به مشاورین املاک و بنگاه های فروش ملک در شهرهای مختلف و مدنظر خود ؛ املاک موجود جهت اجاره و فروش را از نزدیک مشاهده نموده و آنان را بررسی نمایید. همچنین اگر دوست یا خویشاوندی در این کشور دارید حتما به وی بسپارید که در میان آشنایان و افرادی که با آنان در این کشور در ارتباط می باشد برای شما به جستجو بپردازد ؛ زیرا معمولا از این طریق گزینه های مناسبی یافت می شود.

 در صورتی که به این کشور سفر کردید و به صورت حضوری قصد جستجوی ملک را داشتید حتما در روزنامه های محلی و در بخش آگهی ها نیز جستجویی کنید ؛ زیرا هنوز افراد بسیاری هستند که از این طریق به اجاره یا فروش ملک خود در این کشور اقدام می کنند و شما قادر خواهید بود تا گزینه های مناسبی را بیابید.

جستجوی آنلاین ملک در استونی

جستجوی آنلاین ملک در استونی

یکی از روش های بسیار پر طرفدار در استونی و در سراسر جهان که این روزها بسیار با استقبال مواجه شده است ، جستجوی آنلاین ملک در استونی می باشد که متقاضیان را از سفر و اتلاف وقت و همچنین هزینه های اضافی خلاص ساخته است. 

البته جستجوی ملک از طریق سایت های فروش ملک در استونی مزایای دیگری هم دارد که یکی دیگر از مهم ترین آن ها اجماع و گستردگی بسیار گزینه های در دسترس خریداران یا مستاجران است.

متقاضیانی که قصد اجاره و خرید ملک در استونی را دارند ؛ می توانند تمام املاکی که از سوی مالکان در شهرهای مختلف آگهی شده اند را در یک جای واحد مشاهده نموده و ویژگی های آنان را مورد بررسی قرار دهند و در صورت پسند با مالک ارتباط برقرار کرده و برای ادامه روند معامله اقدام کنند.

این روش حتی از سوی شهروندان این کشور نیز بسیار مورد استقبال واقع شده است ؛ که باعث شده اکثر مشاورین املاک نیز نسبت به راه اندازی سایت های آنلاین خود اقدام نمایند.

موسسات مهاجرتی برای جستجوی ملک در استونی

اما یکی دیگر از روش های مناسب جهت اجاره و خرید ملک در استونی که در کشورمان با استقبال بالایی مواجه شده و همچنین بسیار ثمر بخش و مناسب واقع شده را باید اقدام از طریق موسسات مهاجرتی برای جستجوی ملک در استونی اعلام کرد که در این روش نیز بسیار در هزینه ها و وقت شما صرفه جویی به عمل خواهد آمد.

البته علاوه بر این شما می توانید با استفاده از تجارب کارشناسان فعال در موسسات مهاجرتی معتبر که دارای اقدامات و فعالیت های موفقیت آمیز بسیاری در این زمینه بوده اند نیز استفاده نمایید تا برای انتخاب ملک ، شهر و محله مناسب با توجه به بودجه و هدف خود به بهترین انتخاب ممکن برسید.

فقط دقت داشته باشید که برای اقدام از این طریق حتما سوابق و کارنامه موسسات مد نظر خود را بررسی نموده و بهترین و معتبرترین موسسه را انتخاب نمایید تا بتوانید در سریع ترین زمان به بهترین گزینه ممکن دست پیدا کنید. کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی آماده ارائه بهترین و کامل ترین مشاوره ها جهت اجاره و خرید ملک در استونی به شما عزیزان می باشند.

مقالات زیر اطلاعات مفید و ارزشمندی را در اختیار شما که به مهاجرت و زندگی در اروپا فکر میکنید قرار میدهد.

مراحل انجام معاملات ملکی در استونی

همانطور که در بالا گفتیم اجاره و خرید ملک در استونی دارای محدودیت خاصی برای شهروندان خارجی نیست و این امتیاز به سرمایه گذاران ملک اعطا شده که بتوانند بدون هیچ مشکلی به خرید ملک مد نظر خود در این کشور اقدام کنند.اما در ابتدای امر شما باید از طریق یکی از روش های یاد شده ملک مناسب و مد نظر خود را بیابید تا جهت دیگر مراحل خرید اقدام کنید.

شما پس از یافتن ملک مناسب به همراه مالک در یکی از مشاورین املاک در این کشور حاضر شده و جهت بستن قولنامه و قرارداد اقدام خواهید کرد که باعث رسمی و قانونی شدن خرید شما خواهد شد . شما باید یک قولنامه را تنظیم و در آن تمامی تعهدات طرفین به طور کامل و مبلغ پیش پرداخت ( 5 تا 10% ) را قید نمایید و به امضای طرفین و مشار املاک برسانید . دقت کنید که تنظیم قرداد خارج از مشاور املاک و بدون مهر معتبر ارزش قانونی در این کشور نخواهد داشت.

در ادامه مراحل انجام معاملات ملکی در استونی ، شما یکی از روزهای بعد به همراه مدارک هویتی ، پاسپورت ، قولنامه و مالک به همراه سند ملک و مدارک هویتی خود به همراه نماینده مشاور املاک در یکی از دفاتر دولتی ثبت سند کشور استونی حاضر شده و درخواست خود را جهت انتقال سند و مالکیت ملک به ثبت خواهید رساند و درنهایت با پرداخت مابقی مبلغ مانده ملک مراحل انتقال سند و مالکیت را به اتمام خواهید رساند.

مراحل انجام معاملات ملکی در استونی
شهر هرمترمربع آپارتمان در مرکز شهر هرمترمربع آپارتمان در حومه شهر
تالین 4,024.72 یورو 2,656.99 یورو
تارتو 2,636.67 یورو 1,781.17 یورو
نوروا 606.00 یورو 450.00 یورو
پارنو 1,450.00 یورو 825.00 یورو
ویلیاندی 850.00 یورو 600.00 یورو

قیمت خرید آپارتمان در شهرهای مختلف استونی

در ادامه مطلب اجاره و خرید ملک در استونی باید بگوییم که خوشبختانه قیمت املاک در این کشور جز کشورهای ارزان و مقرون به صرفه اروپا شناخته می شود ؛ به طوری که برای مهاجرت به کشور استونی ؛ مهاجران می توانند به جای اجاره ملک حتی به خرید آن نیز فکر کنند. بهتر است که مقاله مربوط به مهاجرت به این کشور را که مشخص شده را مطالعه نمایید تا این امر را بهتر و واضح تر بشناسید.

با اینکه استونی کشور وسیع و چندان گسترده ای نیستغ اما بازهم قیمت ملک در شهرها و روستاهای آن با یکدیگر متفاوت است که شهرهای بزرگ و اصلی این کشور از بالاترین نرخ فروش خانه بهره می برد و قیمت در شهرهای کوچک و روستاها ارزان تر می باشد. همچنین قیمت منازل در مراکز شهر و نزدیکی قسمت های تجاری شهر بالاتر از محله های اطراف و حومه شهر هستند.

قیمت اجاره آپارتمان در استونی

در ادامه بررسی اجاره و خرید ملک در استونی باید بگوییم که کسانی که قصد تحصیل در استونی را دارند بیش از سایر مهاجران به اجاره خانه در این کشور علاقمند هستند. 

چون قیمت اجاره آپارتمان در استونی معقولانه و مقرون به صرفه می باشد و افراد نیز از حریم خصوصی قابل قبولی بهره مند می شوند. تحصیل در این کشور را با مطالعه مقاله مشخصه بهتر خواهید شناخت ؛ آن را از دست ندهید.

نرخ اجاره نیز شباهت بسیاری به خرید ملک در این کشور دارد و اجاره در پایتخت و شهرهای مهم نرخ بالاتری دارد که یقینا به دلیل وجود درخواست های بیش تر و وجود دانشگاه ها و رفاه و شغل بیش تر در این شهرها می باشد. علاوه بر مکان و محله ملک نیز بر قیمت آن تاثیر بسیاری دارد و می تواند اجاره ها را تا سه برابر کمتر یا بیشتر کند.

شهر اجاره آپارتمان 1 خواب در مرکز شهر اجاره آپارتمان 1 خواب در حومه شهر اجاره آپارتمان 3 خواب در مرکز شهر اجاره آپارتمان 3 خواب در حومه شهر
تالین 664.62 یورو 481.67 یورو 1230.00 یورو 818.75 یورو
تارتو 440.00 یورو 356.25 یورو 868.75 یورو 600.00 یورو
نوروا 215.00 یورو 200.00 یورو 425.00 یورو 275.00 یورو
پارنو 333.33 یورو 266.67 یورو 583.33 یورو 466.67 یورو
ویلیاندی 310.00 یورو 190.00 یورو 450.00 یورو 325.00 یورو

مالیات و هزینه های وارد بر خرید ملک و مستغلات در استونی

همانطور که می دانید اکثر کشورهای اروپایی به مالیات نگاه مهمی دارند و بخش اعظمی از درآمد دولت ها از این طریق تامین می شود ؛ ضمن اینکه هزینه های شما در اجاره و خرید ملک در استونی فقط محدود به پرداخت مبلغ ارزش ملک نیست و هزینه های دیگری نیز همراه با مالیات وجود دارد که باید هنگام خرید یک خانه در این کشور به پرداخت آن ها اقدام نمایید.

البته بازهم استونی از جمله کشورهایی است که از این لحاظ نیز مقرون به صرفه تر از بسیاری کشورهای اروپایی می باشد و هزینه های زندگی در استونی پایین بوده و دولت مالیات خاصی برای خرید ملک در نظر نگرفته است. مطالعه مقاله مربوطه به هزینه ها این بعد از این کشور را بهتر و واضح تر برای مشخص خواهد کرد ، پس مطالعه آن را از دست ندهید.

اما به طور کلی مالیات و هزینه های وارد بر خرید ملک و مستغلات در استونی به شرح زیر می باشد:

  • کارمزد مشاورین املاک در صورت استفاده 2 تا 4 درصد از ارزش ملک
  • هزینه های دفتر اسناد رسمی 0.02 تا 0.7 درصد
  • حق تمبر 0.3 تا 0.5 درصد
  • هزینه ثبت نام در دفاتر اسناد رسمی 0.25 درصد
  • مالیات بر ارزش افزوده 20 درصد ( پرداخت آن به صورت توافقی توسط خریدار یا فروشنده )
ویزای طلایی و اقامت دائم استونی

ویزای طلایی و اقامت دائم استونی

یکی از اهداف اصلی متقاضیان اجاره و خرید ملک در استونی این است که از این طریق سرمایه گذاری به ویزای طلایی و اقامت دائم استونی دست پیدا کنند. باید بگوییم که متاسفانه دولت این کشور برای خریداران ملک و سرمایه گذاران این بخش هیچ گونه امتیاز اقامت دائم را تحت هیچ شرایطی در نظر نگرفته است و با خرید ملک در این کشور نمی توان به اقامت دائم استونی رسید.

باید بگوییم که دولت استونی فقط به افرادی که به صورت قانونی اقامت موقت این کشور را به دست آورده اند و 8 سال از زمان اخذ اقامت موقت آنان گذشته و از این مدت حداقل 5 سال را در این کشور زندگی کرده اند ؛ اقامت دائم استونی را اعطا می نماید.

البته شرایط دیگری نیز مورد نیاز است که یکی از آن ها « داشتن یک محل اقامت ثبت شده در استونی» می باشد ؛ که برای اطلاع از آن ها می توانید با مشاورین شرکت رجبی تماس برقرار کرده و تمامی شرایط را جویا شوید.

مزایای خرید ملک در استونی

شاید برای افرادی که با کشور استونی آشنایی چندانی ندارد سوال باشد که مزایای خرید ملک در استونی چیست؟ باید بگوییم که در وهله اول به طور کلی سرمایه گذاری در بخش املاک همواره در هرکجای جهان که باشد به عنوان یک سرمایه گذاری مناسب و امن شناخته می شود که احتمال ضرر و یا از دست دادن مال بسیار بسیار پایین است.

اما در رابطه با اجاره و خرید ملک در استونی باید در نظر داشته باشید که در اولین نگاه شما وارد یک کشور اروپایی عضو اتحادیه اروپا می شوید که دارای اوضاع اقتصادی بسیار مناسب و همچنین سطح رفاه ، آسایش و امنیتی بسیار بالا می باشد که یک مزیت بسیار بزرگ و بسیار ارزنده شناخته می شود.

اما این تمام مزیت انجام این امر نیست ، در ادامه مهم ترین مزایای اجاره و خرید ملک در استونی را به شما ارائه خواهیم کرد.

مزایا

  • سرمایه گذاری در یک کشور اروپایی و عضو اتحادیه اروپا
  • نرخ رفاه و امنیت مالی و جانی بالای اسن کشور
  • نرخ رشد مناسب و قابل قبول قیمت بازار املاک
  • قیمت های ارزان و مقرون به صرفه اجاره و خرید ملک در استونی
  • امکان کسب سود ایده آل در سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدت
  • امکان دسترسی و سفر به سایر کشورهای عضو شنگن
  • امکان اجاره داده ملک خریداری شده و کسب درآمد از آن
  • امکان جستجوی ملک از روش های مختلف حتی بدون حضور در این کشور
  • مالیات و هزینه های پایین برای خرید ملک

سوالات پر تکرار اجاره و خرید ملک در استونی

  • تالین 4,024.72 یورو
  • تارتو 2,636.67 یورو
  • نوروا 606.00 یورو
  • پارنو 1,450.00 یورو
  • تالین 664.62 یورو
  • تارتو 440.00 یورو
  • نوروا 215.00 یورو
  • پارنو 333.33 یورو
  • ویلیاندی 310.00 یورو

• کارمزد مشاورین املاک در صورت استفاده 2 تا 4 درصد از ارزش ملک
• هزینه های دفتر اسناد رسمی 0.02 تا 0.7 درصد
• حق تمبر 0.3 تا 0.5 درصد
• هزینه ثبت نام در دفاتر اسناد رسمی 0.25 درصد
• مالیات بر ارزش افزوده 20 درصد

باید بگوییم که متاسفانه دولت این کشور برای خریداران ملک و سرمایه گذاران این بخش هیچ گونه امتیاز اقامت دائم را تحت هیچ شرایطی در نظر نگرفته است و با خرید ملک در این کشور نمی توان به اقامت دائم استونی رسید.

به طور کلی سرمایه گذاری در بخش املاک همواره در هرکجای جهان که باشد به عنوان یک سرمایه گذاری مناسب و امن شناخته می شود که احتمال ضرر و یا از دست دادن مال بسیار بسیار پایین است.

از اینکه تا پایان مطلب اجاره و خرید ملک در استونی همراه ما بودید سپاس گذاریم ؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در شیراز یا تهران ارتباط برقرار نمایید و از مشاوره های رایگان ما بهره مند شوید ، ضمنا مطلب کار در استونی نیز به صورت کامل با مطالبی به روز و ارائه شرایط جدید این کشور در سایت موسسه قرار گرفته است.

شرایط خرید ملک در برخی از کشورها را از طریق مطالعه مقالات زیر با هم مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه