کدام کشور اروپایی راحت اقامت می‌دهد؟

شاید شما هم قبل از سفر و هنگام برنامه‌ریزی برای مهاجرت و اخذ اقامت دائم در اروپا، با این سؤال مواجه شوید که کدام کشور اروپایی راحت اقامت می‌دهد؟ این مسئله حایز اهمیت است زیرا قبل از اقدام برای مهاجرت باید به‌ طور جدی این نکته را مدنظر قرار دهید.

کدام کشور اروپایی راحت اقامت می‌دهد؟

مشاور مهاجرتی

تمامی کشورهای اسکاندیناوی به خصوص فنلاند که برای ششمین سال متوالی مقام اول را کسب کرده است.

مجوز اقامت دائم (PR) وضعیتی است که به یک مهاجر اجازه می‌دهد بدون محدودیت زمانی در کشور موردنظر اقامت کند. کسی که اقامت دائم دارد از حقوق شهروندی بهره‌مند می‌شود، اما نمی‌تواند رأی دهد، در انتخابات شرکت کند یا منصب دولتی داشته باشد.
در زیر مواردی را اشاره کرده‌ایم که با داشتن کارت اقامت دائم در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا می‌توانید انجام دهید:
• زندگی و کار در کشور
• از دیگر کشورهای شنگن بدون ویزا دیدن کنید و در آنجا زندگی کنید.
• افتتاح حساب در بانک‌های اروپایی.
• برای اعضای خانواده خود اجازه اقامت دریافت کنید.

اکثر اتباع خارجی اقامت دائم را از طریق تابعیت دریافت می‌کنند؛ یعنی مبنای اخذ این وضعیت زمانی است که فرد مهاجر در کشور خارجی زندگی کرده است. به طور متوسط، درخواست برای وضعیت اقامت دائم پس از 5 سال داشتن اقامت موقت عملی می شود.
کشورهایی که برنامه‌های سرمایه‌گذاری خارجی دارند، مهاجران را قادر می‌سازند تا در مدت‌زمان کوتاه‌تری به وضعیت اقامت دائم دست یابند. به‌عنوان‌مثال، سرمایه‌گذاران می‌توانند ملکی را اجاره یا خریداری کنند، هزینه‌های لازم را بپردازند و در مدت 6-8 ماه اقامت دائم را دریافت کنند.

همان‌طور که گفته شد یک‌سری معیارهایی برای تصمیم‌گیری فرد وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا انتخابی هدفمند و عاقلانه‌ای داشته باشید.
رتبه‌بندی‌های گردآوری شده توسط آژانس‌های جهانی به مقایسه مزایا و معایب کشورها برای مهاجرت کمک می‌کند. در رتبه‌بندی مناطق مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرند؛ مثلاً ارزیابی استانداردهای زندگی، ثبات اقتصادی، امنیت، فرصت‌های کاری، تجارت و نژادپرستی همگی در نظر گرفته می‌شوند.

فهرست مطالب

اروپا با استانداردهای به‌روز، سطح بالای زندگی، فرهنگ و تاریخ غنی همواره جذابیت زیادی برای شهروندان خارجی داشته و تعداد زیادی از آنها را به خود جذب می‌کند. هر یک از مهاجران انگیزه‌های متفاوتی دارند؛ اما هدف نهایی به‌دست‌آوردن اقامت دائم در کشورهای اروپایی است. به‌طوری‌که حدود 5 درصد از کل جمعیت اتحادیه اروپا را شهروندان مهاجر تشکیل می‌دهند.

دعوت می کنیم مقاله تابعیت چیست؟ را در همین سایت مطالعه کنید تا تفاوت های تابعیت و اقامت را به خوبی درک کنید.

در انتخاب اینکه کدام کشور اروپایی راحت اقامت می‌دهد به چه معیارهایی باید دقت کرد؟

هزینه‌های زندگی

هنگام انتخاب کشور اروپایی برای اقامت، نخستین موضوعی که باید مورد بررسی قرار گیرد هزینه‌های زندگی است. بهتر است این مورد را از طریق سایت محاسبات سالانه در Cost of Living Index Numbeo بررسی کنید که شامل هزینه اجاره و خرید مسکن، خدمات آب و برق، مواد غذایی و خدمات آموزش می‌شود.

بر اساس این شاخص، زندگی در کشورهایی مانند سوئیس، ایسلند و نروژ به نسبت گران‌تر است.

به‌عنوان‌مثال اجاره کردن یک آپارتمان سه‌خوابه در سوئیس به طور متوسط 3000 یورو در ماه برای مهاجران هزینه دارد.

به‌عنوان‌مثال اجاره کردن یک آپارتمان سه‌خوابه در سوئیس به طور متوسط 3000 یورو در ماه برای مهاجران هزینه دارد. همچنین هزینه خرید آن بین 10000 تا 15000 € برای هر متر مربع است. اما در مقابل، هزینه های خرید و اجاره مسکن در رومانی پنج برابر کمتر هستند.

در انتخاب اینکه کدام کشور اروپایی راحت اقامت می‌دهد به چه معیارهایی باید دقت کرد؟

کیفیت زندگی

طبق گزارش سایت جهانی(World Happiness Report) ، میزان رضایت مردم از کیفیت زندگی در کشورهای مختلف با درنظرگرفتن معیارهای خاصی، سرانه امید به زندگی نام دارد. این گزارش سالانه توسط سازمان ملل منتشر می‌شود و در برگیرنده مؤلفه‌هایی مثل تولید ناخالص داخلی سرانه، امید به زندگی، سطح آزادی، عدم فساد و حمایت اجتماعی از افراد جامعه می‌باشد.

تمامی کشورهای اسکاندیناوی در ده رتبه‌بندی برتر قرار دارند و فنلاند برای ششمین سال متوالی مقام اول را به خود اختصاص داده است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

یافتن مسیرهای خلاقانه، آسان و البته قانونی برای مهاجرت با اعتماد به متخصصین رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

مشاوره تلفنی اقامت کشورهای اروپایی

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

رتبه‌بندی کشورهای اروپایی بر اساس  نتایج سایت World Happiness Report:

نام کشوررتبه کسب شده در اروپا
نیوزلند10
لوکزامبورگ9
سوئیس8
نروژ7
سوئد6
هلند5
ایسلند4
دانمارک3

سطح امنیت

شاید اولین و مهم‌ترین موردی که هنگام مواجه با سؤال کدام کشور اروپایی راحت اقامت می‌دهد به ذهنتان برسد، سطح امنیت آن کشور باشد. ارزیابی سطح امنیت یک کشور برای مهاجرت را می‌توان از طریق رتبه‌بندی شاخص صلح جهانی ارزیابی کرد. این شاخص بر اساس 23 معیار در سه حوزه: سطح امنیت عمومی، مقیاس داخلی و دخالت در درگیری‌های خارجی و درجه نظامی‌سازی محاسبه می‌شود.

ایسلند به‌عنوان صلح‌آمیزترین و امن‌ترین کشور شناخته شده و به مدت 16 سال متوالی رتبه اول را به خود اختصاص داده است. با اشاره به این نکته که کشور ایسلند نه تنها دارای نرخ پایین جرم و جنایت است بلکه سیستم تامین اجتماعی قوی و دستمزدهای منصفانه ای که دارد می تواند پاسخ بسیار مناسبی برای سوال کدام کشور اروپایی راحت اقامت می‌دهد باشد.

رتبه‌بندی امن‌ترین کشورهای اروپایی

نام کشوررتبه کسب شده در اروپا
سوئیس10
ژاپن9
اسلوونی8
پرتغال7
سنگاپور6
اتریش5
نیوزلند4
ایرلند3
دانمارک2
ایسلند1

اخذ اقامت در کدام کشور اروپایی راحت‌تر است؟

اگر می‌خواهید بدانید کدام کشور اروپایی راحت اقامت می‌دهد؟ بهتر است بدانید که کشورهای توسعه‌یافته اغلب سیاست‌های مهاجرتی سخت‌گیرانه‌ای دارند و این نکته امروزه بسیار جدی‌تر از قبل از طرف سفارت‌های کشورهای اروپایی پیگیری می‌شود.

اخذ اقامت در برخی کشورهای اروپایی مثل فرانسه، سوئد یا نیوزلند دشوارتر از لتونی یا بلغارستان است. شرایط موردنیاز برای دریافت اقامت در کشورهای اروپایی را می‌توانید از طریق ارتباط با تیم پشتیبانی شرکت مهاجرتی رجبی  دریافت کنید.

در یک‌سری از کشورهای اروپایی مثل لیتوانی، لتونی و آلمان هنگام درخواست اقامت باید دوازده دلیل برای وضعیت درخواست خود ارائه دهید. درحالی‌که در سایر کشورهای اروپایی مثل: بلژیک، هلند و اسلوونی حدوداً هفت یا کمتر از هفت دلیل  باید ارائه  شود!

توجه به این نکته ضروری است که شما نمی‌توانید بلافاصله کارت اقامت دائم دریافت کنید! ابتدا باید حداقل پنج سال با مجوز اقامت تحصیلی یا کاری در کشور موردنظرتان زندگی کنید.

در بسیاری از کشورهای اروپایی، امکان اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری نیز وجود دارد. کشورهایی مثل مالت، قبرس، پرتغال، اسپانیا و یونان پر طرف‌دارترین کشورها در این حوزه هستند.

اخذ اقامت در کدام کشور اروپایی راحت‌تر است؟
اخذ اقامت در کشورهای اروپایی با سرمایه‌گذاری

اخذ اقامت در کشورهای اروپایی با سرمایه‌گذاری

یکی از راه‌های گرفتن اقامت در کشورهای اروپایی، سرمایه‌گذاری در آن کشور است؛ بعضی وقت‌ها ممکن است تصور کنید که وقتی اجازه اقامت در ازای مشارکت در اقتصاد ملی کشوری را دارید به این معنی است که حق اقامت دائم در دیگر کشورهای اروپایی را نیز می‌توانید داشته باشید، اما این اصلاً درست نیست!

به طور متوسط، حداکثر مدت اقامتی که در طول هر شش ماه می‌توان در سایر کشورهای اروپایی داشت کمتر از 90 روز است. فرصت زندگی و کار دائمی در هر کشور اروپایی تنها با داشتن حق شهروندی اتحادیه اروپا و پاسپورت اروپایی فراهم می شود.

جدول زیر میزان سرمایه‌گذاری برای اخذ اقامت در کشورهای مختلف اروپایی را نشان می‌دهد.

نام کشورحداقل میزان سرمایه‌گذاری
پرتغال€ 250,000
مالت€ 330,000
لتونی€ 250,000
اسپانیا€ 500,000

معرفی چند کشور برتر اروپایی برای گرفتن اقامت تحصیلی  

آلمان

می‌توان در پاسخ به سؤال کدام کشور اروپایی راحت اقامت می‌دهد؟ بتوان آلمان را پیشنهاد داد، آلمان یک مقصد محبوب برای تحصیل در خارج از کشور برای مهاجران  است؛ زیرا به دانشجویان بین‌المللی 18 ماه فرصت می‌دهد تا پس از فارغ‌التحصیلی شغل پیدا کنند.

این کشور صنعتی و مدرن بدون شک یکی از بهترین مکان‌ها برای تحصیل و زندگی در خارج از کشور است. 

کشور آلمان بدون درنظرگرفتن ملیت، تحصیل رایگان را به دانشجویان بین‌المللی با توجه ‌به شرایطی ارائه می‌دهد. بااین‌حال، دانشجویان بین‌المللی برای اقامت در کشور باید بتوانند با هزینه‌های بالای زندگی کنار بیایند. آنها می‌توانند تا 90 روز در سال بدون دریافت مجوز کار کار کنند.

معرفی چند کشور برتر اروپایی برای گرفتن اقامت تحصیلی  

برترین دانشگاه‌های آلمان:

  • Technische Universität München
  • لودویگ – ماکسیمیلیان – دانشگاه مونیخ
  • روپرشت – کارلز – دانشگاه هایدلبرگ
  • Humboldt-Universität zu Berlin
  • دانشگاه آزاد برلین
  • KIT، مؤسسه فناوری کارلسروهر
  • Rheinisch-Westfälische Technische Hochsch ule Aachen
  • Technische Universität برلین
  • Technische Universität Dresden
  • Eberhard Karls Universität Tubingen

دعوت می کنیم مقاله تحصیل در آلمان را بخوانید و اطلاعات بسیار کامل و دقیقی در این مورد کسب کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

پرونده های مهاجرت برای هر شخص، شیوه ای منحصر به فرد دارد، این شیوه ها را از ما بخواهید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

مشاوره تلفنی مهاجرت آسان

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

نیوزلند

یکی دیگر از کشورهای اروپایی  که راحت اقامت می‌دهد نیوزلند است. 

این کشور با داشتن طبیعتی بی‌نظیر و آب‌وهوای دلپذیر، نه‌تنها مکانی عالی برای زندگی است، بلکه یک سیستم آموزشی عالی و معتبر نیز دارد. 

این کشور بهترین سیاست‌های مهاجرتی را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده است. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند تا 4 سال پس از فارغ‌التحصیلی برای ویزای کار اقدام کنند و این بهترین فرصت برای گرفتن اقامت دائم در این کشور است.

برترین دانشگاه‌های نیوزلند:

  • دانشگاه اوکلند
  • دانشگاه اوتاگو
  • دانشگاه ویکتوریا ولینگتون
  • دانشگاه کانتربری
  • دانشگاه وایکاتو
  • دانشگاه لینکلن
  • دانشگاه صنعتی اوکلند

بریتانیای کبیر

دانشگاه‌های بریتانیا همواره در بین بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند؛ زیرا این دانشگاه‌ها با فراهم نمودن تسهیلات پیشرفته همواره دانشجویان را حمایت می‌کنند تا در بازار کار نیز متبحر شوند. دانشجویان خارجی می‌توانند 2 سال پس از فارغ التحصیلی در این کشور بمانند تا کار پیدا کنند و پس از مدتی اقامت دائم دریافت کنند.

برترین دانشگاه‌های انگلستان:

  • دانشگاه آکسفورد
  • دانشگاه کمبریج
  • امپریال کالج لندن
  • دانشگاه کالج لندن (UCL)
  • دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن
  • دانشگاه ادینبورگ
  • کینگز کالج لندن
  • دانشگاه منچستر
  • دانشگاه وارویک
  • دانشگاه گلاسکو

ایرلند

یکی دیگر از کشورهایی که می‌توان در پاسخ به سؤال کدام کشور اروپایی راحت اقامت می‌دهد؟ داد، کشور ایرلند باشد.

 دانشگاه‌های ایرلند یکی از بهترین مؤسسات آموزشی در جهان هستند و دوره‌هایی آموزشی متنوعی را در هر رشته ارائه می‌دهند. دولت ایرلند علاوه بر کمک‌هزینه تحصیلی، به دانشجویان بین‌المللی گرین کارت نیز می‌دهد. 

این مورد به مهاجران فرصت می‌دهد تا حداکثر یک سال به دنبال کار در ایرلند باشند تا بتوانند بعداً اقامت دائم بگیرند. 

برای دریافت اطلاعات کاملتر سری بزنید به مقاله تحصیل در ایرلند و شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور را بخوانید.

برترین دانشگاه‌های ایرلند:

  • کالج ترینیتی دوبلین (TCD)
  • کالج دانشگاه دوبلین (UCD)
  • NUI گالوی
  • کالج دانشگاه کورک (UCC)
  • دانشگاه شهر دوبلین (DCU)
  • دانشگاه لیمریک
  • دانشگاه مینوث
  • دانشگاه تکنولوژی دوبلین
  • کالج سلطنتی جراحان در ایرلند

کشورهای محبوب اروپایی برای مهاجرت کدامند؟

با تجربه چند نفر از کلاینت های رجبی که به کشورهای اروپایی مهاجرت کرده اند آشنا شوید.
نمایش ویدیو درباره محمد حسین بابادی فرانسه
نمایش ویدیو درباره هانیه بهزادفر آلمان
نمایش ویدیو درباره محمد رضا شریفی لهستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه