تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اکوادور

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اکوادور علی رغم کیفیت و امکاناتی که دارد، شاید کمتر مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار گرفته باشد ، لذا در ادامه مشاوران ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ، شرایط تحصیل ، زبان تحصیل و هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اکوادور را بازگو کرده اند ، با ما همراه شوید.

اکوادور ، اگرچه کشور بسیار کوچکی است ، اما حدود 70 دانشگاه دارد و تعداد برنامه های پزشکی و دندانپزشکی آن نیز رو به افزایش است.

سیستم ملی آموزش عالی در اکوادور طی 20 سال گذشته رشد چشمگیری داشته است و از سال 2009 ، این سیستم دارای 19 دانشکده پزشکی است که در همه آنها تحصیلات مورد نیاز برای به دست آوردن عنوان پزشک ارائه می شود ، اما فقط 12 مورد از آنها آموزش بالینی تحصیلات تکمیلی را ارائه می دهند و از این 19 دانشگاه ، 9 دانشگاه دولتی ، ده دانشگاه خصوصی هستند.

با این وجود تعداد دانشگاه هایی که دانشجویان بین المللی را برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اکوادور پذیرش می کند بسیار اندک است و دانشجویان بین المللی بیشتر در برنامه های تبادل تحصیلی برای یک ترم تا نهایت یک سال تحصیلی می توانند در دانشگاه های آن تحصیل کنند.

برای آشنایی کامل و جامع با نحوه مهاجرت تحصیلی به اکوادور مقاله تحصیل در اکوادور را بخوانید.

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اکوادور

دوره های پریمدیکال در اکوادور

در برخی از دانشگاه های اکوادور دوره های پریمدیکال برگزار می شود و در برخی دیگر مبنای پذیرش داشتن مدرک لیسانس دانشگاه و شرکت در آزمون می باشد.

دوره های پیش نیاز برای تحصیل در اکوادور دوره ای است که در آن پتانسیل دانشجو در زمینه های شناختی ، خلاق و عاطفی ، از طریق فعالیت پیشنهادی تشخیص داده می شود و به عنوان ادامه روند یادگیری تا 13 هفته ارزیابی می شود و علاوه بر این ، دانشجویان یک فرایند راهنمای حرفه ای را دریافت می کنند که شانس ورود آنها را افزایش می دهد و به آنها اجازه می دهد تصمیمات بهتری بگیرند.

مناطق مورد بررسی توسط دوره پیش نیاز عبارتند از:

  • جهت گیری شغلی ، توسعه انسان و اندیشه
  • مدیریت دانش کامپیوتر
  • استدلال و ارتباط کلامی
  • چکیده و استدلال عددی
  • استدلال منطقی

پیش نیاز شروه این دوره ها گذراندن دوره دبیرستان است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مشاوره رایگان مهاجرت را می توانید از طریق یک تماس تلفنی با هلدینگ رجبی دریافت کنید! 

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

برترین دانشگاه های پزشکی اکوادور

یکی از موارد مهم برای انتخاب دانشگاه به منظور تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اکوادور ، اعتبار دانشگاه مورد نظر است.

در میان برترین دانشگاه های پزشکی اکوادور برای تحصیل پزشکی سه دانشگاه به نام های دانشگاه مرکزی اکوادور ، دانشگاه کاتولیک پاپی اکوادور و دانشگاه سان فرانسیسکو د کیتو از مقاصد مهم دانشجویان بین المللی به حساب می آیند که مدارم آن ها بسیار معتبر است.

در ادامه اطلاعات لازم در خصوص تحصیل در این دانشگاه ها بیان شده است.

برترین دانشگاه های پزشکی اکوادور

دانشگاه مرکزی اکوادور ( UCE )

همانطور که می دانید ، دانشگاه مرکزی اولین مرکز تحصیلات عالی در اکوادور است و همچنین امروزه یکی از شناخته شده ترین آنها است ، دانشکده پزشکی UCE در کیتو مستقر است و 5 گرایش را ارائه می دهد : پزشکی ، پرستاری ، زنان و زایمان ، آزمایشگاه بالینی و رادیولوژی.

همچنین دانشگاه مرکزی اکوادور ( UCE ) دارای طیف گسترده ای از دوره های تحصیلات تکمیلی در رشته های بیهوشی ، پوست ، درمان فشرده ، پزشکی اورژانس و بلایا ، پزشکی قانونی ، نفرولوژی ، ریه ، روانپزشکی ، اورولوژی ، سرطان شناسی بالینی و غیره است و همه می دانند که برجسته ترین پزشکان در اکوادور از دانشگاه مرکزی فارغ التحصیل شده اند.

این دانشگاه در کیتو ، در به اصطلاح ارگ دانشگاه واقع شده است و دارای دفترهایی در جنوب کیتو ، در سانتو دومینگو د لوس تساچیلاس و در گالاپاگوس است.

یکی از دلایلی که دانشگاه مرکزی اکوادور ( UCE ) یکی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در اکوادور است این است که دانشکده پزشکی دانشگاه مرکزی اکوادور دارای یک کلینیک شبیه سازی مدرن است که در آن دانشجویان می توانند همه چیز را با مانکن تمرین کنند و مجهز به دستگاه هایی است که علائم حیاتی بیماران را شبیه سازی می کند.

تحصیل پزشکی در UCE به مدت 6 سال ادامه دارد.

دانشگاه کاتولیک پاپی اکوادور

دانشگاه کاتولیک پاپی اکوادور – PUCE یکی از معتبرترین دانشگاه ها و همچنین قدیمی ترین دانشگاه خصوصی در اکوادور است که در شهر کیتو واقع شده است.

پزشکانی که از دانشگاه کاتولیک پاپی اکوادور فارغ التحصیل شده اند ، متخصصانی هستند که سطح بالایی از آموزش را دارند و توانایی انجام فعالیت های پزشکی را در این کشور و خارج از کشور دارند.

موسسه بهداشت عمومی PUCE دارای 2 حرفه پزشکی عمومی و آزمایشگاه بالینی است و علاوه بر این ، دارای مدرک کارشناسی ارشد در زمینه بهداشت عمومی و اقتصاد سلامت است.

تحصیل پزشکی در این دانشگاه نیز 6 سال به طول می انجامد.

دانشگاه سان فرانسیسکو د کیتو – USFQ

دانشکده پزشکی USFQ در کومبایا واقع شده است ، USFQ یکی از مجهزترین دانشگاه ها در اکوادور است.

دانشکده پزشکی دانشگاه سان فرانسیسکو د کیتو – USFQ به دانشجویان امکان دسترسی به کلاسهای سمعی و بصری را در آزمایشگاههای PBL که برای آموزش آناتومی ، بافت شناسی ، جنین شناسی و ایمونولوژی و شبیه سازی طراحی شده است ، می دهد و دارای یک کتابخانه کامل پزشکی ( مدرن ترین و به روزترین در کشور ) ، اتاقهای جلسات با ظرفیت برای 80 نفر است.

دانشگاه سان فرانسیسکو د کیتو – USFQ مانند سایر دانشگاه ها نیز مدرک پزشکی در دانشگاه سان فرانسیسکو د کیتو ، 6 سال طول می کشد.

دانشگاه کاتولیک سانتیاگو د گوایاکیل – UCSG

دانشگاه کاتولیک سانتیاگو د گوایاکیل – UCSG ، یک دانشگاه دولتی با منشاء کاتولیک است.

تحصیل پزشکی در UCSG با هدف آماده سازی متخصصان دارای مسئولیت اجتماعی بر اساس تحقیقات ، حفاظت ، ارتقاء و انتشار علم و فرهنگ انجام می شود.

در برنامه مطالعاتی دانشکده پزشکی UCSG ، اجزای جدید مطابق با نیازهای فعلی در منطقه تحقیق گنجانده شده است؛ مدرک پزشکی در UCSG نیز 6 سال طول می کشد.

برخی از دانشگاه های کشور مکزیک در رتبه بندی QS در بین برترین دانشگاه های جهان در زمینه رشته های پزشکی هستند ، در مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مکزیک برترین دانشگاه های این کشور را معرفی کرده ایم.

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی اکوادور

به منظور تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اکوادور باید در آزمون ورودی با محتوای آزمون استعداد کلامی و آزمون استعداد ریاضی به زبان اسپانیایی یا انگلیسی با امتیاز کل 2400 شرکت کرد و معمولا حداقل امتیاز 1600 برای رشته پزشکی و 1400 برای رشته دندانپزشکی را کسب کرد.

خوب است بدانید تحصیل رشته های پزشکی در آرژانتین بدون آزمون و کاملا رایگان است! پیشناهد می کنیم که مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آرژانتین را بخوانید تا اطلاعات دقیق تری راجع به این مسئله بدست بیاورید.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اکوادور

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اکوادور با زبان اسپانیایی به نسبت مقرون به صرفه بوده و حدود 243 تا 300 دلار در سال در رشته پزشکی و 228 تا 290 دلار در سال در رشته دندانپزشکی هزینه دارد.

بررسی شرایط تحصیل پزشکی در دیگر کشورها را با خواندن مقالات زیر به شما پیشنهاد می کنیم

Verified Universities

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در اکوادور

در سال تحصیلی 2024-2023 هیچ یک از دانشگاه های پزشکی اکوادور مورد تایید وزارت بهداشت ایران نمی باشد ، لطفا توجه داشته باشید که این لیست هر سال بروز می شود ، بنابراین با تماس با مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی می توانید از لیست بروز شده دانشگاه های کشور مورد نظر خود اطلاع یابید.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در اکوادور

مدرک زبان و محدودیت سنی رشته های پزشکی در اکوادور

برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اکوادور هیچ محدودیت سنی در نظر گرفته نشده و بدون مدرک زبان اسپانیایی نیز می توان برای تحصیل اقدام کرد و زبان اسپانیایی را در خود این کشور فرا گرفت.

برای تحصیل به زبان انگلیسی نیز باید دارای مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل بود.

بورسیه رشته های پزشکی اکوادور

معمولا در دانشگاه های اکوادور بورسیه تحصیلی برای دانشجویان خارجی مختص رشته پزشکی در نظر گرفته نمی شود ، اما دانشجویان ممتاز در آزمون ورودی دانشگاه ها می توانند از تخفیفات بسیاری در شهریه دانشگاه خود برخوردار شوند و با کسب نمرات درخشان در طول تحصیل نیز از این تخفیات بهره ببرند.

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در اکوادور

از آنجا که اکوادور یکی از کشورهای کمتر محبوب برای تحصیل در خارج از امریکای لاتین است ، هزینه تحصیل و زندگی در آن نسبت به سایر کشورهای آمریکای لاتین ارزان تر است ، که این امر را به گزینه ای جذاب تبدیل کرده است.

بررسی مزایا و معایب تحصیل پزشکی در اکوادور نشان می دهد که برای تحصیل پزشکی در دانشگاه های اکوادور فرصت های محدودی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد ولی در صورت قبولی در برخی از دانشگاه ها امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد.

اما در نهایت آنچه که دانشجویان ایرانی باید به آن توجه داشته باشند عدم اعتبار دانشگاه های پزشکی اکوادور توسط وزارت بهداشت در ایران است و لذا در صورت فارغ التحصیلی نمی توان با مدارک پزشکی اکوادور در کشورمان مشغول به فعالیت شد.

حال که با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اکوادور آشنا شدید ، شاید سوالاتی برایتان پیش آمده باشد ، از بخش دیدگاه در پایین همین صفحه استفاده کرده و سوالات خود را بپرسید تا در سریعترین زمان ممکن ، کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) پاسخگوی شما باشند.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اکوادور

برای تحصیل رشته های پزشکی در اکوادور هیچ محدودیت سنی در نظر گرفته نشده و بدون مدرک زبان اسپانیایی نیز می توان برای تحصیل اقدام کرد و زبان اسپانیایی را در خود این کشور فرا گرفت. برای تحصیل به زبان انگلیسی نیز باید دارای مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل بود.

در میان دانشگاه های اکوادور برای تحصیل پزشکی سه دانشگاه به نام های دانشگاه مرکزی اکوادور ، دانشگاه کاتولیک پاپی اکوادور و دانشگاه سان فرانسیسکو د کیتو از مقاصد مهم دانشجویان بین المللی به حساب می آیند.

به منظور تحصیل پزشکی در اکوادور باید در آزمون ورودی با محتوای آزمون استعداد کلامی و آزمون استعداد ریاضی به زبان اسپانیایی یا انگلیسی با امتیاز کل 2400 شرکت کرد و معمولا حداقل امتیاز 1600 برای رشته پزشکی و 1400 برای رشته دندانپزشکی را کسب کرد.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های اکوادور با زبان اسپانیایی به نسبت مقرون به صرفه بوده و حدود 243 تا 300 دلار در سال در رشته پزشکی و 228 تا 290 دلار در سال در رشته دندانپزشکی هزینه دارد.

در سال تحصیلی 2023-2024 هیچ یک از دانشگاه های پزشکی اکوادور مورد تایید وزارت بهداشت ایران نمی باشد .

در نهایت برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اکوادور یا سایر دانشگاه های پزشکی در آمریکای لاتین می توانید با ما در شرکت مهاجرتی رجبی در ارتباط باشید و از خدمات اعزام دانشجو به خارج از کشور بهره مند گردید ، مشاوران ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز آماده ارائه خدمات مشاوره ای رایگان به شما عزیزان هستند .

ضمناً اگر می خواهید پس از تحصیل ، به ایران بازگردید حتما دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران را برای تحصیل انتخاب کنید ، به همین منظور ، دعوت می کنیم مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا را مرور کنید.

نظرات مشتریان محترم شرکت رجبی درمورد کیفیت و نحوه اجرای پرونده ها را بشنوید

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (17 امتیاز)
منو
خانه