تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق برای بسیاری از دانشجویان ما ناشناخته است و می توان گفت با تصورات ما با آن چه از اوضاع و احوال این کشور سراغ داریم تفاوت بسیاری دارد ، دانشگاه های عراق در ارائه رشته های پزشکی و دندانپزشکی از سیستم اروپایی استفاده می کنند و تدریس و ارائه این رشته ها در سطح و کیفیت بالایی انجام می پذیرد ، به گونه ای که فارغ التحصیلان این رشته ها از سواد تئوریک بسیاری خوبی برخوردار خواهند شد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق

مشاور مهاجرتی

یکی از مزایای تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی در عراق برای دانشجویان خارجی عدم نیاز به شرکت در دوره های پری مدیکال یا پیش نیاز قبل از شروع تحصیل در دانشگاه است ، دانشگاه های عراق برای ورود به این رشته ها ، دانشجویان را اجبار به گذراندن دوره های خاصی نمی کنند ، اما متقاضیان می توانند بنا به میل خود و برای کسب آمادگی بیش تر در طول تحصیل در دانشگاه در دوره هایی که به صورت خصوصی در آموزشگاه های این کشور برگزار می شود شرکت نمایند.

ورود به دانشگاه های عراق و تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی برای افراد ممتاز و کسانی که نمرات دیپلم بالایی دارند بدون آزمون می باشد و مستقیما می توانند در دانشگاه ثبت نام کنند ، معمولا هر دانشگاهی برای ورود بدون آزمون شرط نمره خاص خود را از متقاضیان طلب می کند که با مکاتبه با دانشگاه می توان از آن مطلع گردید.

دانشگاه دهوک ، این مرکز آموزشی در شهر دهوک در کردستان عراق واقع شده است ، این مرکز آموزشی یکی از برترین برنامه های آموزش پزشکی و دندانپزشکی را در کشور دارد و سالانه افراد بسیار زیادی خواهان تحصیل در این مکان می باشند که در صورت دارا نبودن نمرات ممتاز باید در آزمون ورودی آن شرکت نمایند.

هزینه ها می تواند از سالانه 7 هزار دلار تا 17 هزار دلار بر اساس دانشگاه انتخابی متغیر باشد. به طور مثال دانشگاه کردستان هویلر سالانه 12 هزار دلار در رشته پزشکی و 17 هزار دلار در رشته دندانپزشکی و دانشگاه دهوک سالانه 10 هزار دلار برای تحصیل در رشته های پزشکی شهریه در نظر گرفته اند

هزینه های زندگی در عراق ارزان است و یک دانشجو می تواند با حداقل 300 دلار در ماه در این کشور زندگی کند

به دلیل همسایگی عراق با کشورمان و وجود روابط حسنه و خوب در کنار هزینه مناسب تحصیل و زندگی ، اکنون این کشور می تواند یکی از مقاصد مناسب برای تحصیل در رشته های پزشکی باشد.

پیش تر هم در همین سایت در مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عمان ، تمام جزئیات مهاجرت تحصیلی به این کشور را بررسی کردیم که می توانید در کنار این مقاله مطالعه نمایید.

فهرست مطالب

نیاز به پزشک در عراق

عراق در حال حاضر نیاز مبرمی به حضور پزشکان و متخصصانی در زمینه های بهداشتی و مراقبتی دارد و تعداد پزشکان در حال حاضر بسیار کمتر از مقدار استاندارد و یا حتی میانگی دیگر کشورهای خاورمیانه است.

طبق آمار فقط از سال 2003 تا 2008 بالغ بر 8 هزار پزشک به دلیل اینکه پزشکان هدف قتل و آدم ربایی قرار گرفتند، طبابت را متوقف کردند.

بر اساس آمار بهداشت جهانی در حال حاضر و بر اساس جمعیت این کشور ، عراق نیازمند حضور 100 هزار پزشک فعال در سراسر این کشور است.

 هم اکنون فقط 15 هزار پزشک در حال فعالیت و درمان بیماران در این کشور می باشند ، به نوعی می توان از وجود بازار کار مناسب و درآمد کافی امر پزشکی در این کشور مطمئن بود ، اما همچنان خطرات و امنیت جانی نه چندان مطمئن باقی می ماند.

نیاز به پزشک در عراق
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته های علوم پزشکی بدون آزمون و به زبان انگلیسی در عراق! مشاوره بگیرید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

مشاوره تلفنی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دوره های پریمدیکال برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق

یکی از مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق برای دانشجویان خارجی عدم نیاز به شرکت در دوره های پری مدیکال یا پیش نیاز قبل از شروع تحصیل در دانشگاه است ، دانشگاه های عراق برای ورود به این رشته ها ، دانشجویان را اجبار به گذراندن دوره های خاصی نمی کنند ، اما متقاضیان می توانند بنا به میل خود و برای کسب آمادگی بیش تر در طول تحصیل در دانشگاه در دوره هایی که به صورت خصوصی در آموزشگاه های این کشور برگزار می شود شرکت نمایند.

مراکز آموزشی در این کشور مبنا را بر همان نمرات دروس اصلی و پایه دانشجویان می گذارند و بالا بودن نمرات متقاضیان در دروس زیست شناسی ، شیمی و ریاضی ، مهر تاییدی بر آمادگی و صلاحیت کافی برای تحصیل در رشته های پزشکی یا دندانپزشکی می باشد.

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی عراق

ورود به دانشگاه های عراق و تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی برای افراد ممتاز و کسانی که نمرات دیپلم بالایی دارند بدون آزمون می باشد و مستقیما می توانند در دانشگاه ثبت نام کنند ، معمولا هر دانشگاهی برای ورود بدون آزمون شرط نمره خاص خود را از متقاضیان طلب می کند که با مکاتبه با دانشگاه می توان از آن مطلع گردید.

اما افرادی که دارای نمرات پایین تری از حداقل مورد قبول دانشگاه هستند باید برای تحصیل در این رشته در آزمون های ورودی دانشگاه ها شرکت نمایند و اگر موفق به کسب حد نمره مجاز در آزمون ورودی شوند قادر به تحصیل در این رشته ها خواهند بود ، البته توجه داشته باشید که به هر صورتی که در دانشگاه پذیرفته شوید ، پس از ثبت نام یک مصاحبه حضوری هم از شما به عمل خواهد آمد و میزان اطلاعات و سواد شما باز هم مورد یک سنجش نسبی قرار خواهد گرفت.

قابل ذکر است که آزمون های ورودی دانشگاه های عراق معمولا از دروس زیست شناسی ، شیمی ، ریاضی و زبان انگلیسی می باشد ، که دروس پایه و مورد نیاز در ادامه تحصیل در رشته های پزشکی می باشد ، همچنین آزمون های ورودی به زبان انگلیسی از متقاضیان اخذ می گردد.

شرایط تحصیل پزشکی در عراق

شرایط تحصیل پزشکی در عراق

شرایط ورود به تخصص پزشکی در عراق به این صورت است که شخص مدارک و رزومه علمی دوره عمومی خود را ارائه می‌دهد و چنان چه دارای شرایط مورد درخواست دانشگاه باشد می تواند بدون هیچ آزمون و اقدام اضافه ای وارد دانشگاه شود و اگرکه هم دارای معدل و نمرات مورد درخواست دانشگاه نباشد باید در یک آزمون ورودی شرکت نماید و در آن نمره قبولی را کسب کند تا بتواند در رشته پزشکی در این کشور پذیرفته شود.

دوره های پزشکی در عراق به مدت 6 سال به طول می انجامد و دانشجویان در دو مرحله به یادگیری دروس این رشته تحصیلی می پردازند ، در مرحله اول ، دانشجویان به طور کامل مبانی اولیه بالینی را می آموزند و با ساختار بدن انسان و نحوه عملکرد هریک از اجزای بدن به طور کامل آشنا می شوند ، هدف از این مرحله تشخیص بیماری ها از دیدگاه بالینی و آزمایشگاهی و بدست آوردن توانایی های لازم در بكار بردن اندیشه و استقلال و نتیجه گیری سریع به منظور برخورد منطقی و صحیح با بیمار و طراحی عملیات پیشگیری و درمانی می باشد.

در مرحله دوم دانشجویان با بعضی از تخصص های پزشکی به صورت کوتاه و خلاصه و همچنین با فعالیت در محیط واقعی آشنا می شوند ، هدف از این مرحله پرورش مهارت ها و تقویت قدرت تصمیم گیری از طریق رویارویی مستقیم دانشجویان با مسائل بهداشتی و درمانی و واگذار كردن مسئولیت امور بهداشتی و درمانی به عهده او می باشد.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در عراق

تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه های عراق با همان اصول و روش های رشته های پزشکی برگزار می شود و برای دریافت مدرک در این رشته ملزم به گذراندن 5 سال آموزش و یادگیری می باشید ، همچنین برای ورود به این رشته باید نمرات و معدل بسیار بالایی داشته باشید و موفق به کسب 95 امتیاز از 100 امتیاز دروس دوره های پیشین تحصیلی خود شده باشید.

در این رشته دانشجویان 4 سال و در دو دوره 2 ساله به آموزش و یادگیری دروس تئوری و آزمایشگاهی مشغول می شوند و در انتها یک سال را در مراکز درمانی و بیمارستان به تعلیم و کارآموزی در کنار دیگر دکترها و اساتید دانشگاه خواهند پرداخت ، تا از تجربه کافی برای ورود به حیطه درمان برخوردار شوند.

در دوره اول دانشجویان به یادگیری دروسی نظیر بیوشیمی ، فیزیولوژی‌ نظری‌ ، فیزیولوژی‌ عملی ‌، آناتومی ، آمار پزشکی‌ و دندانپزشکی‌ و روش‌ تحقیق‌ ، بهداشت‌ عمومی ‌، و غیره می پردازند و در دوره دوم نیز با دورس تخصصی مانند : آسیب‌شناسی فک و دهان ، ارتودنسی ، اندودنتیکس ، پروتزهای متحرک و فک و صورت ، بیماری‌های دهان و دندان ، جراحی دهان و فک و صورت و غیره اشنا می گردند.

همچنین برخی دانشجویان پس از پایان این دوره برای دوره های تخصصی نیز اقدام می کنند که در این صورت 4 سال دیگر هم باید به مدت زمان تحصیل خود اضافه نمایند. برای انتخاب بهترین مقصد برای تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور مقاله لینک شده را به شما تقدیم کرده ایم.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در عراق
بهترین دانشگاه های پزشکی عراق

بهترین دانشگاه های پزشکی عراق

در حال حاضر بیش از 20 دانشگاه در عراق وجود دارند که به ارائه رشته های پزشکی و دندانپزشکی به دانشجویان می پزدازند ، میزان خدمات و کیفیت این مراکز به دلیل درگیری عراق در جنگ در طی سالیان گذشته با کمی افت و کاهش رو به رو شده است ، اما هنوز بعضی مراکز و دانشگاه های این کشور وجود دارند که توانسته اند در این مدت کوتاه و بسیار کم شرایط را مهیا سازند و دوباره خدمت به جامعه پزشکی را از سر بگیرند.

این مراکز در قسمت ها و شهرهای مختلف عراق واقع شده اند که هر کدام دارای سطح رفاهی و علمی متفاوتی از یکدیگر قرار دارند ، به طور یقین بسیار مهم است که دانشگاه مورد نظرتان از درجات بالاتری در همه موارد برخوردار باشد ، در این قسمت شما را چندی از دانشگاه های برتر عراق برای تحصیل در رشته های پزشکی آشنا خواهیم نمود.

دعوت می کنیم مقاله تحصیل در عراق را در همین سایت بخوانید و با نحوه اخذ پذیرش و سایر اقدامات مهم در این زمینه آشنا شوید.

دانشگاه دهوک

دانشگاه دهوک یکی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق است، در ابتدا دانشکده‌ ای تابع از دانشگاه موصل بود ولی در نهایت توانست در سال 1992 مستقل شده و به صورت مجزا فعالیت نماید ، این مرکز آموزشی در شهر دهوک در کردستان عراق واقع شده است ، این مرکز آموزشی یکی از برترین برنامه های آموزش پزشکی و دندانپزشکی را در کشور دارد و سالانه افراد بسیار زیادی خواهان تحصیل در این مکان می باشند که در صورت دارا نبودن نمرات ممتاز باید در آزمون ورودی آن شرکت نمایند.

دانشکده دندانپزشکی در این مجموعه از سال 2008 شروع به کار کرده است و هم اکنون یکی از مدرن ترین و مجهزترین کلینیک های دندانپزشکی این کشور را به خود اختصاص داده است ، که محیطی بسیار مناسب و با کیفیت را زیر نظر اساتید دانشگاه برای یادگیری و کسب تجربه دانشجویان در دوره های کارآموزی و دوره های عملی فراهم نموده است.

تحصیل رشته های پزشکی این دانشگاه 6 سال و دندانپزشکی 5 سال زمان نیاز دارد و سال آخر مختص به دوره های عملی و تجربی دانشجویان می باشد که در بیمارستان و کلینیک های فوق العاده مجهز و جدید همین دانشگاه انجام می شود ، این داشگاه برای دانشجویان این رشته ها خوابگاه و امکانات رفاهی را هم به طور کامل فراهم می نماید.

دانشگاه دهوک
دانشگاه آمریکایی سلیمانیه ( AUIS )

دانشگاه آمریکایی سلیمانیه ( AUIS )

دانشگاه آمریکایی سلیمانیه هم از برترین ها برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق محسوب می شود و همانطور که از اسمش هم کاملا پیدا است یک دانشگاه آمریکایی است که در سلیمانیه کردستان عراق در سال 2007 برای تدریس بسیاری از رشته ها به زبان انگلیسی تاسیس شده است و اعضای هیئت علمی این مرکز دارای مدارک دکترا و کارشناسی ارشد از دانشگاه های ایالات متحده و بریتانیا می باشند.

دانشجویان پزشکی این دانشگاه مسائل رایج پزشکی عمومی ، شامل داخلی ، جراحی ، زنان وکودکان را می آموزند و با نحوه برخورد با بیمار و شرح حال نویسی آشنا می شوند تا بتوانند در کارآموزی بالینی از آن ها بهره ببرند ، دانشجویان پزشکی موظف اند ظرف 5 سال دوره علوم پایه و دوره فیزیوپاتولوژی را با نمره قابل قبولی به پایان ببرند تا بتوانند به دوره سوم و کارآموزی راه پیدا کنند، دانشجویان پزشکی سلیمانیه در این دوره مجموعا 97 واحد را می گذرانند.

رشته دندانپزشکی این دانشگاه هم در دو مرحله برگزار می شود ، در مرحله اول پس از تحصیل و یادگیری دروس عمومی و علوم پایه باید در آزمون جامع شرکت نمایید و و در مرحله دوم به آموزش در دروس تخصصی مشغول خواهید شد ، که اطلاعات و سواد لازم برای دندان پزشک شدن را در این دروس کسب خواهید نمود.

دانشگاه آمریکایی سلیمانیه پس از دانشگاه دهوک دومین دانشگاه معتبر عراق در تدریس و ارائه علوم پزشکی و دندانپزشکی می باشد.

دانشگاه کردستان هویلر

دانشگاه کردستان هویلر (UKH) در سال 2006 به عنوان پنجمین دانشگاه دولتی در منطقه کردستان عراق ، در شهر اربیل تاسیس و مشغول به فعالیت گردید ، دانشجویان دانشکده پزشکی در یک محیط آکادمیک و بالینی قرار خواهند گرفت و برنامه های آموزشی در بالاترین استاندارد ممکن و زیر نظر اساتیدی خبره و با تجربه صورت خواهد پذیرفت.

هدف این دانشکده انجام تحقیقات در زمینه‌های مرتبط با منطقه مانند بیماری‌های قلبی عروقی ، دیابت و سندرم متابولیک ، بیماری‌های عفونی نوظهور ، بیماری‌های عصبی ، استقرار استراتژی بهبود اورژانس و مصدومان و تحقیقات خدمات بهداشتی است.

این دانشگاه همواره جز 5 دانشگاه برتر عراق بوده است و هم اکنون 4 امین دانشگاه معتبر در رشته های پزشکی می باشد ، در نظر داشته باشید علاوه بر این 3 مورد دانشگاه های دیگری مانند : دانشگاه بین المللی تیشک اربیل ، دانشگاه کویا ، دانشگاه پلی تکنیک سلیمانیه و غیره نیز به ارائه رشته های پزشکی و دندانپزشکی در عراق می پردازند که سطح کیفی مناسبی را دارا هستند.

دانشگاه کردستان هویلر

هزینه تحصیل پزشکی عراق

یکی از عمده دلایل انتخاب عراق برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی را می توان مناسب بودن قیمت شهریه های دانشگاه و همچنین هزینه های زندگی دانست ، که دسترسی تحصیل در خارج از کشور را برای بعضی افراد راحت تر می نماید ، شهریه دانشگاه های عراق برای رشته های پزشکی با یکدیگر تفاوت دارد و هر دانشگاهی بر اساس کیفیت آموزش ، اعتبار ، کیفیت خدمات و تجهیزاتی که به دانشجویان خود ارائه می کند قیمتی متفاوت را در نظر گرفته است ، این مقدار می تواند از سالانه 7 هزار دلار تا 17 هزار دلار بر اساس دانشگاه انتخابی متغیر باشد.

به طور مثال دانشگاه کردستان هویلر سالانه 12 هزار دلار در رشته پزشکی و 17 هزار دلار در رشته دندانپزشکی و دانشگاه دهوک سالانه 10 هزار دلار برای تحصیل در رشته های پزشکی شهریه در نظر گرفته اند ، علاوه بر شهریه دانشگاه باید به هزینه های اقامتی و زندگی در این کشور هم توجه لازم را به عمل آوریم ، هزینه های زندگی در عراق ارزان است و یک دانشجو می تواند با حداقل 300 دلار در ماه در این کشور زندگی کند ، البته این مقدار به طور دقیق قابل محاسبه نیست چون سبک و سلایق افراد در زندگی با یکدیگر متفاوت است و هزینه های زندگی افراد با یکدیگر تفاوت های بسیاری دارد.

بورسیه رشته های پزشکی عراق

بورس های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق در مقاطع لیسانس و بالاتر ، به دانشجویان ممتاز و برتر تعلق خواهد گرفت ، به طور کلی هدف از بورسیه تحصیلی این رشته تأمین نیروی پزشک لازم برای توسعه بیش تر مراکز درمانی و رشد بهداشت و درمان در این کشور است ، مقالات علمی در سطح بین‌المللی مهم ترین و تاثیر گذارترین عامل تاثیر گذار در دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه ها می باشد.

از دیگر عوامل مهم و تاثیر گذار برای به دست آوردن بورسیه می توان به نمرات بالا و معدل بالای دیپلم در کنار مقام های علمی در سطح کشوری و جهانی نام برد.

توجه داشته باشید که ممکن است از همان ابتدا نتوان بورسیه تحصیلی را به دست آورد و دانشگاه پس از تحصیل یک یا دو ترم با مشاهده سطح تحصیلات و معدل دانشجویان بورسیه را به آنان اختصاص دهد ، البته قابل ذکر است که دریافت بورسیه از دانشگاه های عراق بسیار سخت است و معمولا اکثر دانشجوها با پذیرش پرداخت شهریه به تحصیل در آن جا مشغول می شوند.

در دانشگاه های کشور مالزی هم می توانید رشته های علوم پزشکی را با بورسیه های جذابی بخوانید ، مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی را مرور کنید.

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در عراق

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق هم مانند دیگر کشورهای جهان برای دانشجویان کشورمان مزایا و معایبی را در پی دارد ، که اطلاع از این موارد می توان تاثیر بسیار مفیدی در اجرا و یا عدم اجرای این هدف بگذارد ، در ادامه این قسمت با مزایا و معایبی که برای تحصیل رشته پزشکی در عراق با آنان مواجه خواهید شد می پردازیم.

مزایا

  • کیفیت بالا در آموزش و ارائه این رشته تحصیلی در اکثر دانشگاه ها
  • ارائه خوابگاه و خدمات رفاهی کافی و مناسب توسط مراکز آموزشی
  • تدریس به زبان انگلیسی
  • اعطای مدارک بین المللی این رشته به فارغ التحصیلان
  • هزینه های مناسب تحصیل و شهریه دانشگاه
  • هزینه های اقامتی و زندگی ارزان و مقرون به صرفه در این کشور
  • همسایگی با کشورمان و رفت و آمد سریع و کوتاه مدت
  • صدور ویزای آسان و راحت توسط دولت این کشور برای شهروندان ایرانی
  • اجازه فعالیت و شاغل شدن در حین تحصیل
  • بازار کار خوب و کمبود نیروی پزشکی در تمام نقاط این کشور
  • درآمد بالا برای دانشجویان پس از فارغ التحصیلی و شروع طبابت

معایب

  • سطح امنیت پایین مالی و جانی در برخی نقاط این کشور
  • وجود گزینه های دیگر با هزینه های برابر و سطح رفاه و کیفیت تحصیل بالاتر
  • عدم مقبولیت تمام مراکز آموزشی توسط وزارت بهداشت کشورمان
  • نرخ بالای فساد در سیستم اداری و قضایی این کشور
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در کشورهای همسایه بسیار ارزان و آسان است؛ دانشگاه های معتبر را شناخته و اقدام کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

مشاوره تلفنی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در عراق

همانطور که استحضار دارید وزارت بهداشت کشورمان سالانه اسامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مورد تایید خود در سطح جهان را اعلام می کند ، که بر اساس آن تحصیل در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه های اعلام شده مورد تایید این وزارتخانه می باشد و دانشجویان با دریافت مدرک از این مراکز و پس از ورود به کشور می توانند مدرک خود را معادل سازی کرده و به طبابت در کشورمان مشغول گردند.

متاسفانه طبق آخرین لیست اعلامی در سال 2021 هیچ یک از دانشگاه ها و مراکز آموزشی کشور عراق مورد تایید وزارت بهداشت قرار نگرفته اند ، در این صورت با دریافت مدرک پزشکی از این دانشگاه ها نمی توانید در کشورمان به شغل پزشکی مشغول شوید و برای معادل سازی باید دروسی را زیر نظر وزارت بهداشت و وزارت علوم و تحقیقات دوباره بگذرانید تا مدرک پزشکی شما صادر شود.

البته این موضوع دلیلی بر بی کیفیت بودن این دانشگاه ها نیست و هنوز هم می توان در عراق یا چین و یا کشورهای دیگری که مدارک این دانشگاه ها را معتبر می دانند شاغل شوید و چه بسا که در سال های آتی نیز مراکز آموزشی عراق هم مورد تایید وزارت بهداشت نیز قرار گیرند.

اگر به دنبال دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در آسیا هستید ، میتوانید در کشور سنگاپور درس بخوانید ، مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور را بخوانید.

تحصیل پزشکی در عراق به زبان انگلیسی

همان طور که در ابتدا عرض کردیم زبان رسمی تدریس در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های عراق زبان انگلیسی می باشد و این یک مزیت بسیار خوب برایی دانشجویان کشورمان است که آنان را از یادگیری یک زبان سوم مصون می دارد ، توجه داشته باشید که برای تحصیل در رشته های پزشکی باید از سطح بالایی در زبان انگلیسی برخوردار باشید تا قدرت درک مفاهیم درسی و تحصیل در رشته پزشکی را دارا باشید.

دانشجویان باید هنگام ثبت نام و پذیرش مدرک معتبری جهت اثبات تسلط به زبان انگلیسی ارائه نمایند ، که مدرک معتبر و مورد قبول دانشگاه های عراق مدرک آیلتس می باشد و حداقل نمره مورد قبول نیز نمره 6 می باشد.

البته بعضی از دانشگاه ها برای دانشجویانی که باز هم از قدرت زبانی زیادی برای تفهیم رشته پزشکی برخوردار نیستند ، یک دوره آموزشی زبان پیش از شروع تحصیل برگزار می کنند.

با تحصیل پزشکی و دندانپرشکی در برخی کشورهای محبوب آسیایی آشنا شوید.

149 دیدگاه در “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق

  1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق محمد گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    سوالی از خدمتتون دارم. اخذ پذیرش و اعزام دانشجو به کشور عراق (اربیل یا بغداد) هم انجام میدید؟🙏🙏

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      خیر با توجه به وجود گزینه های بهتر و عدم تقاضا برای این کشور خدماتی نداریم .
      با تشکر از سوال شما

  2. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق امیر گفت:

    سلام وقت بخیر. دیپلم و پیش دانشگاهی انسانی دارم.معدل کل دیپلمم ۱۸.۵ هست و معدل پیش دانشگاهیم ۱۷. امکان پذیرش رشته پزشکی عمومی یا دندانپزشکی از دانشگاه های عراق هست؟ به لحاظ تمکن مالی و زبان مشکلی ندارم. ممنون میشم راهنماییم کنید.(موسسه شما خدمات پذیرش تحصیلی از عراق رو انجام میدین؟)🙏🌹

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      بله میتوانید اقدام کنید .
      با توجه به وجود گزینه های بهتر و عدم تقاضا برای این کشور خدماتی نداریم .
      با تشکر از سوال شما

    2. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      بله میتوانید اقدام کنید .
      با توجه به وجود گزینه های بهتر و عدم تقاضا ، برای این کشور خدماتی نداریم .
      با تشکر از سوال شما.

  3. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق س گفت:

    سلام معدل کتبی همه یا معدل کل

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      معدل کل مهم تر است .
      با تشکر از سوال شما

    2. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق جعفر سراقی گفت:

      باسلام،امکانش هست که واسه امسال دانشگاه های عراق مورد تایید وزارت بهداشت بشن؟

      1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

        با سلام و درود
        در لیست جدید که تازه منتشر شده است ،
        عراق دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ندارد .
        با تشکر از سوال شما

  4. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق سارا گفت:

    سلام دانشگاه پزشکی سلیمانیه مدرک معتبری داره یا اربیل؟
    داخل چندتا سایت خوندم در دانشگاه پزشکی اربیل به سه زبان کردی.عربی.انگلیسی اموزش داده خواهد شد ایا این مطلب صحت داره؟
    دقیقا ادرس دانشگاه پزشکی سلیمانیه کجاست؟هرچقدر سرچ میکنم ادرسشو پیدا نمیکنم

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      اگر منظورتان از معتبر بودن، تاییدیه ایران است، هیچ کدام برای وزرات بهداشت ایران مورد تایید نمی باشند.
      آدرس دانشگاه را میتوانید از سایت خود دانشگاه پیدا کنید.

      با تشکر از سوال شما

      1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق sasan گفت:

        با دیپلم علوم انسانی میشه در عراق پزشکی خوند

        1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

          با سلام و درود بله میتوانید .
          با تشکر از سوال شما

  5. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق سارا گفت:

    سلام من معدل دیپلمم ۱۱.۷۶شده اما معدل کل ۱۷.۵البته معدل‌های سال دهم و یازدهم بالای ۱۹بوده و سال دوازدهم برای کنکور میخوندم واینکه تجربی نظام جدید هستم اما پزشکی قبول نشدم
    سوالم اینه‌که من اصلا زبانم خوب نیست با این حال میتونم اونجا پزشکی بخونم؟
    شمادربرخی پاسخ‌ها نوشتید هزینه تحصیل پزشکی رایگانه و دربرخی نوشتید۸۰۰۰دلار اونم سالانه که با این وضع دلار اگه اشتباه نکنم سالی بالای۲۰۰میلیون میشه

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله میتوانید از طریق آزمون ورودی وارد دانشگاه شوید.
      تحصیل در عراق رایگان نیست و حدود 8000 دلار در سال هزینه دارد.
      برای ورود به دانشگاه می بایست به زبان انگلیسی حداقل در سطح آیلتس 5.5 مسلط باشید.

      با تشکر از سوال شما

  6. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق سمیرا منفرد گلشاهی گفت:

    آزمون ورودی(برای اشخاص با معدل کمتر ازدرصد اعلامی)منابع اعلام شده ای دارند برای تحصیل پزشکی در اربیل؟آیا تحصیل در کالج امکان آشنایی با منابع آزمون ورودی رو دارند یا تحصیل دروس دیگری هستند؟هزینه ی کلج و طول مدت آن چقدر است؟
    چگونه میتوان به منابع استاندارد برای مطالعه قبل از آزمون دسترسی پیدا کرد؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      با شرکت در دوره کالج می‌توانید زبان و دروس آزمون را آموزش ببینید
      دوره کالج حدودا 9 ماه است.
      هزینه کالج بسته به کالج انتخابی می‌تواند متفاوت باشد.

      با تشکر از سوال شما

      1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق ریحانه گفت:

        سلام وقت بخیر آیا مدرک پزشکی دانشگاه دهوک یا اریبل عراق در کشور آلمان ٫کانادا ٫سوئد یا ترکیه اعتبار دارد ؟ و بعد از دریافت مدرک میشود در مقطع تخصصی در این کشور ها ادامه تحصیل داد ؟

        1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          بعد از فارغ التحصیلی در عراق باید برای کار یا تحصیل تخصص در هر یک از کشورهای مدنظرتون معادل سازی مدرکتون را انجام دهید.

          با تشکر از سوال شما

  7. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق محمد گفت:

    ببخشید آیا برای دانشگاه دندانپزشکی سلیمانیه مدرک آیتلس نیازه

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      خیر ولی باید به زبان انگلیسی مسلط باشید.

      با تشکر از سوال شما

      1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق هیرو گفت:

        سلام وقت بخیر ببخشید برای آزمون ورودی دانشگاه عراق که به زبان انگلیسی هست باید سطح زبان مون چقد باشه که بتونیم به آزمون پاسخ بدیم؟

        1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

          با سلام و درود
          در سطح آیلتس 5.5
          با تشکر از سوال شما

  8. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق محمد گفت:

    سلام مدارک مورد نیاز برا ثبت نام چیه؟ ، قدم اول چکار کنیم،؟ مکاتبه هس یا حضوریه،؟ آیا ثبت نام خاصی تو سایت داره؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      قدم اول آپلود مدارک مورد نیاز در سایت دانشگاه می باشد.
      اصلی ترین مدارک لازم، دیپلم و ریز نمرات می باشد.
      جزئیات مسیر ‌ اپلای کردن و دریافت پذیرش مربوط به تیم اجرایی می باشد که برای کلاینت های موسسه انجام می شود.

      با تشکر از سوال شما

  9. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق محمد گفت:

    سلام من معدل دیپلمم نزدیک شونزده اومد اما معدل سه سالم بالای نوزده نیمه آیا مشکل نداره؟ فقط مشکلم معدله

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      دانشگاه های عراق شرط معدل سختگیرانه ای ندارند و می‌توانید اپلای کنید.

      با تشکر از سوال شما

  10. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق s.a گفت:

    سلام ببخشید من اگه بخوام توی عراق درس بخونم چه معدلی از دیپلم پزشکی و دندان پزشکی رو می تونم قبول شم و اینکه ایا هم برای پزشکی هم دندان پزشکی شهریه می گیرن دانشگاه ها؟ و ایا کنکور هم درصد ها مهم هست برای قبولی؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      دانشگاه های عراق شرط معدل ندارند ولی در صورت بالا بودن معدل کل دیپلم ( بالای 16 ) می‌توانید بدون شرکت در آزمون ورودی پذیرش دانشگاه را دریافت نمایید.
      کنکور ایران هیچ گونه تاثیری در روند پذیرش شما ندارد.
      در دانشگاه های عراق تمامی رشته ها از جمله پزشکی و دندانپزشکی هزینه دارند و شهریه هر سال تحصیلی تقریبا حدود 8000 دلار می باشد.

      با تشکر از سوال شما

      1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق محمد گفت:

        سلام معدل کل پایه دوازدهم باید بالای شونزده باشه یا فقط نمره کتبی دیپلم؟

        1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          دانشگاه های عراق شرط معدل سختگیرانه ای ندارند. ولی در کل معدل کتبی تاثیر زیادی ندارد و معدل کل مهم است.

          با تشکر از سوال شما

  11. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق Sara گفت:

    سلام من معدل دیپلمم ۱۸ شده و نظام جدید هستم ینی پیش ندارم خواستم بپرسم میتونم در این کشور تحصیل کنم و هزینش چقدره

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق Hamid گفت:

      با سلام

      بله می توانید به راحتی پذیرش دانشگاه را به واسطه یک آزمون یا مصاحبه دریافت کنید. هزینه تحصیل تقریبا 8000 دلار در سال است. البته با این مبلغ می توانید در کشورهای خیلی بهتر، از لحاظ کیفیت آموزشی و حتی کیفیت زندگی تحصیل نمایید ؛ ترکیه ، روسیه ، چین ، ارمنستان ، آذربایجان ، گرجستان ، اوکراین ، فرانسه و غیره

      با تشکر از سوال شما

  12. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق Farzane گفت:

    سلام کدام دانشگاه های پزشکی در عراق و اقلیم کردستان مورد تایید وزارت بهداشت ایران هست؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق Hamid گفت:

      با سلام

      کشور عراق در حال حاضر دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران ندارد. شما می‌توانید در کشورهایی نظیر ترکیه، روسیه، چین، مجارستان، مالزی، فرانسه، لهستان و… تحصیل کنید که دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران دارند.

      با تشکر از سوال شما

  13. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق الناز گفت:

    سلام من معدل دیپلمم ١٨ شده . لطفا بگید میتونم تو عراق درس بخونم و چطوریه شرایط مهاجرت به عراق؟ فقط معدل کل دیپلم مهمه یا معدل پیش دانشگاهیم مهمه؟چون معدل پیش من ١۵شده!مرسی از پاسخ گوییتون

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق Hamid گفت:

      با سلام

      بله میتوانید . با داشتن مدرک زبان و دادن ازمون میتوانید وارد دانشگاه شوید هر دو معدل تاثیر گذار هست اما معدل دیپلم اهمیت بیشتری دارد

      با تشکر از سوال شما

  14. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق محمد گفت:

    سلام وقت بخیر من دیپلم تجربی دارم با معدل ۱۷.۴۲و معدل پیش دانشگاهی ۱۶آیا میتوانم در کشور عراق دندان پزشکی بخونم؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق Hamid گفت:

      با سلام

      بله امکانپذیر هست

      با تشکر از سوال شما

    2. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق karimi گفت:

      سلام من 30سال سن دارم معدل دیپلم 18/5 و معدل پیش 13 میباشد و؟دارای مدرک مهندسی برق میباشم زبان در حد خوب ولی مدرک ندارم آیا میتوانم در سلیمانیه عراق پزشکی یا دندانپزشکی بخوانم؟

      1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق Hamid گفت:

        با سلام

        تحصیل در دانشگاه های عراق به زبان انگلیسی میباشد و معمولا داشتن ایلتس الزامی نمیباشد.درصورت بالا بودن معدل دیپلم پذیرش بصورت مستقیم انجام میشود و افراد با معدل های پایین تر از 16 باید در ازمون ورودی شرکت کنند. هزینه های تحصیل در دانشگاه های عراق سالیانه بین 7-10هزار دلار میباشد.دانشگاه های عراق مورد تایید وزارت بهداشت ایران نمیباشند بنابراین بعد از اتمام تحصیل بصورت مستقیم نمیتوانید برای ادامه تحصیل یا کار به ایران بازگردید .با توجه به اینکه اکثر کشورها مدارک کشور عراق را بصورت مستقیم نمی پذیرند تحصیل در دیگر کشورها از جمله ترکیه ،روسیه،چین،فرانسه،لهستان و..به شما پیشنهاد میشود.

        با تشکر از سوال شما

  15. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق کوثر گفت:

    سلام ببخشیدهزینه برای تحصیل در رشته پزشکی در عراق حدودا چقدره وآیامثل ایران دانشگاه خصوصی و دولتی وجود داره وبرای ثبت نام چگونه اقدام کنیم؟؟؟؟؟؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق Hamid گفت:

      با سلام

      تحصيل پزشكى در عراق رايگان است
      خير دانشگاه هاى خصوصى و دولتى ندارند
      از طريق وبسايت دانشگاه ميتوانيد براى ثبت نام اقدام كنيد

      با تشکر از سوال شما

  16. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق رضا گفت:

    سلام خدمت شما معدل دیپلم 17و پیش دانشگاهی 17 می باشد می تونم در دانشگاه بغداد برای رشته دندان پزشکی درس بخونم
    تشکر

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق Hamid گفت:

      با سلام

      بله تحصيل شما در رشته دندان پزشكى در كشور عراق بلامانع است

      با تشکر از سوال شما

  17. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق Sakine گفت:

    با سلام
    بنده معدل دیپلم ۱۷.۲۷ و معدل پیش دانشگاهی ۱۶.۱۷ حساب کردم از صد دیپلمم شد ۸۹ و پیش دانشگاهی شد ۸۶.۶ امکان داره دندان پزشکی یا داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی بصره تحصیل کنم؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق Hamid گفت:

      با سلام

      بله ميتوانيد در اين كشور به تحصيل در رشته هاى دندان و دارو بپردازيد.

      با تشکر از سوال شما

  18. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق نازنین گفت:

    باسلام…اگه دانشگاه سراسری در ایرانشرکت کنم و پزشکی قبول بشم آیا امکان پذیرش در دانشگاههای عراق در رشته پزشکی هست؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق Hamid گفت:

      با سلام

      قبولی پزشکی در ایران ارتباطی به پذیرفته شدن شما در رشته پزشکی در عراق ندارد.

      با تشکر از سوال شما

    2. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق M گفت:

      سلام من 19سالمه با معدل دیپلم تحربی 18/57آیا اگر درخواست دهم مرا پذیرش میکنند؟ و باید چه زمانی درخواست را انجام دهم. منظورم اینه که چقدر طول میکشد تا به درخواست من جواب دهندو بروم پزشکی بخوانم؟ مرسی

      1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق Hamid گفت:

        با سلام

        شما پس از اپلای و دادن آزمون قبل از ۶ ماه به درخواستتون پاسخ داده میشه

        با تشکر از سوال شما

  19. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق جعفر گفت:

    باسلام بنده دارای مدرک کارشناسی علوم ازمایشگاهی دامپزشکی بامعدل15ازدانشگاه دولتی و معدل دیپلم16/55وپیش دانشگاهی14می باشم ایا میتوانم در دانشگاه بغداد درشته پزشکی تحصیل نمایم؟اگه راهنمایی بفرمایید ممنون میشم.باتشکر

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق Hamid گفت:

      با سلام

      بله ميتوانيد در اين كشور به تحصيل در رشته پزشكى بپردازيد
      مدت زمان تحصيل ٦ سال و زبان تحصيل انگليسى ميباشد.

      باتشکر از سوال شما

    2. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق Ttttt گفت:

      با سلام و خسته نباشید
      ببخشید من خودم عراقی هستم و میخوام رشته داروسازی رو اونجا بخونم
      اما معدل کتبی من 7 و نیم شده ولی معدل کل دیپلمم 16 و نیم
      آیا میتونم بدون آزمون اونجا درس بخونم؟

      1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        هر دانشگاهی شرایط خاص خودش را دارد و معمولا افرادی که معدل بالایی دارند از طریق مصاحبه می‌توانند وارد دانشگاه شوند.

        با تشکر از سوال شما

  20. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق ندا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    فارغ التحصیل رشته مهندسی پزشکی گرایش بیوالکتریک هستم برا فوق لیسانس در کشور عراق راهنمایی بفرمایید ممنون میشم

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق Hamid گفت:

      با سلام

      برای شروع باید ایاتس ۶ونیم اکادمیک داشته باشید. اگر به دنبال اینده شغلی تضمینی هستید پیشنهاد میکنم روی کشورهایی نظیر المان و فرانسه و ..‌ تصمیم گیری نمایید چون در این رشته بسیار قوی هستند

      با تشکر از سوال شما

  21. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مسعود گفت:

    سلام شرایط ورود به دانشگاه بین المملی اربیل چیست برای رسته فیزیوتراپی و هزینه هاش با توجه به اینکه معدل دیپلمم کم هستش ممنون از شما

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق Hamid گفت:

      با سلام

      تحصیل در دانشگاه های عراق به زبان انگلیسی میباشد و معمولا داشتن ایلتس الزامی نمیباشد.درصورت بالا بودن معدل دیپلم پذیرش بصورت مستقیم انجام میشود و افراد با معدل های پایین تر از 16 باید در ازمون ورودی شرکت کنند. هزینه های تحصیل در دانشگاه های عراق سالیانه بین 7-10هزار دلار میباشد.دانشگاه های عراق مورد تایید وزارت بهداشت ایران نمیباشند بنابراین بعد از اتمام تحصیل بصورت مستقیم نمیتوانید برای ادامه تحصیل یا کار به ایران بازگردید .با توجه به اینکه اکثر کشورها مدارک کشور عراق را بصورت مستقیم نمی پذیرند تحصیل در دیگر کشورها از جمله ترکیه ،روسیه،چین،فرانسه،لهستان و..به شما پیشنهاد میشود.

      با تشکر از سوال شما

  22. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق علی گفت:

    سلام
    وقتتون بخیر من میانگین معدل ۳ سال دبیرستان ۱۸/۶۷ هستش.من رشته فنی حرفه میخونم .
    میخوام دندانپزشکی بخونم
    فقط میخواستم بدونم چون رشته ام فنی حرفه هست باید ازمون بدم تا بتونم دندان پزشکی بخونم

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق Hamid گفت:

      با سلام

      در کشور عراق مشکلی برای خواندن دندانپزشکی در عراق وجود ندارد.

      با تشکر از سوال شما

  23. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق Sina گفت:

    باسلام. من کارشناسی شیمی دارویی خوندم با معدل کل الف، واسه ادامه تحصیل در خارج از ایران چند تا انتخاب دارم؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق Hamid گفت:

      با سلام

      اشاره ای به شرایط سنی خود نکرده اید.اگر هدف شما تحصیل به صورت رایگان میباشد درصورتی که شرایط سنی شما مناسب باشدکشورهایی مانند :المان ،فرانسه ،اتریش و… گزینه های مناسبی میباشد .در برخی کشورها مانند مجارستان ،روسیه ،ترکیه و… شما حتی بدون داشتن مدرک زبان میتوانید جهت ویزای تحصیلی اقدام نمائید. بنابراین با بررسی بیشتر رزومه شما توسط کارشناسان متخصص در این زمینه میتوانید بهترین گزینه مهاجرت تحصیلی با توجه به شرایط خود را داشته باشید.

      با تشکر از سوال شما

  24. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق کیمیا گفت:

    سلام،،ببخشید برای تحصیل در دانشگاه عراق رشته ی دندان پزشکی معدل پیش دانشگاهی باید حدودا چقدر باشد؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق Hamid گفت:

      با سلام

      پیش‌نیاز لازم برای ورود به رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی بالا بودن میانگین نمرات دوره‌ی دبیرستان است که میانگین لازم نمرات برای پزشکی ۹۶ تا ۱۰۰ درصد و برای دندانپزشکی ۹۵ تا ۹۶ درصد می‌باشد . این بدان معناست که سیستم جذب متقاضیان پزشکی و دندانپزشکی بر پایه‌ی ممتاز بودن شرایط تحصیلی پیشین افراد بنا شده است .

      با تشکر از سوال شما

  25. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق rzvn گفت:

    سلام خسته نباشید!
    من معدل دیپلمم ۱۸ هست ولی معدل سال اول و دوم دبیرستانم ۱۵ هست و مدرک دیپلمم نظام جدیده
    میخواستم بدونم با این شرایط کدوم کشور میتونم دندانپزشکی بخونم
    و ازمون ورودی که راجبش صحبت کردید شامل چه چیزهایی میشه؟!

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق Hamid گفت:

      با سلام

      بله میتوانید در اکثر کشورها مثل المان اسپانیا فرانسه قبرس مجارستان لهستان ترکیه و …
      معمولا مواد ازمون برای این رشته ها زبان و زیست و شیمی مربوط به دبیرستان هست که با کالج رفتن در این کشورها براحتی میتونین وارد دانشگاه بشید.

      با تشکر از سوال شما

  26. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق هستی گفت:

    سلام من در یکی از دانشگاهای خصوصیه اربیل ک مورد تایید 54 کشور دنیا هست دندان می خونم می خواستم بدونم باتوجه به اینکه من تو ایران دیپلم گرفتم با پاسپورت عراقی می تونم درخواست انتقالی به یکی از دانشگاهای ایران بدم؟ و اگه میتونم باید از اول شروع کنم یا واحد های خونده شده رو برام حساب میکنن

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق Hamid گفت:

      با سلام

      اگر سالی که وارد دانشگاه شدین دانشگاه اربیل تایید وزارت بهداشت ایران بوده و معدل دیپلم و پیش دانشکاهی شما بالای ۱۶ونیم باشد در صورت موافقت این امکان وجود دارد. لازم به ذکر هست که شما باید ورودی قبل از ۲۰۱۸ بوده باشید تا مشمول قوانین انتقالی به ایران باشید.

      با تشکر از سوال شما

  27. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق Rez گفت:

    سلام ببخشید من الان بخام اقدام کنم برا تحصیل پزشکی یا پرستاری در دانشگاه اربیل کوردستان باید به کجا برم چیکار کنم دقیقا اگ میشه توصیح بدید ممنون

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق Hamid گفت:

      با سلام

      درصورتی که معدل دیپلم شما زیر 16 باشد برای ورود به دانشگاه های کشور عراق نیاز به شرکت در ازمون میباشد اما درصورتی که معدل شما بالای 16 میباشد فقط از طریق مصاحبه ای که از طرف دانشگاه برگزار میشود بصورت مستقیم وارد دانشگاه میشوید . جهت اقدام برای پذیرش در دانشگاه های کشورهای عربی بهتر با شرکت های مهاجرتی که در این زمینه فعالیت دارند همکاری نمائید.

      با تشکر از سوال شما

  28. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق Neda ghaderi گفت:

    سلام. من ۳۲ سالمه. میخاستم بدونم میتونم در رشته پزشکی یا داروسازی در اربیل درس بخونم؟ لیسانس مترجمی زبان انگلیسی دارم، مدرس زبان هستم.از انجمن علمی پرستاران ایران ک زیر نظر نظام پزشکی ایران هست ، مدرک تکنسین داروخانه دارم

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق Hamid گفت:

      با سلام

      شما می توانید در این کشور به زبان انگلیسی تحصیل کنید هم چنین امکان تحصیل در کشورهای روسیه،ترکیه ،اوکراین و مجارستان هم دارید .

      با تشکر از سوال شما

  29. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق شیما گفت:

    سلام من20 سالمه معدل دیپلومم(تجربی) 15/36و پیش دانشگاهی 16/67
    دو بار تو کنکور تجربی شکست خوردم
    اما خیلی به خبرنگاری علاقه دارم میخواستم بدونم که آیا امکانش هست بدون ازمون و بدون محدودیت سنی و اموزش رایگان تو دانشگاه سلیمانیه یا اربیل پذیرفته بشم ؟
    »آیا مدرکش معتبره ؟
    باتوجه به اینکه اونجا کار رسانه خیلی پر درآمده میشه همونجا کار کنم و اقامت بگیرم؟
    تورو خدا جواب سوالم بدید

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق Hamid گفت:

      با سلام

      بله براحتی میتونید پذیرش بگیرید و ویزا بشید و تشریف ببرید و درس بخونید،دانشگاه هایی مثل دانشگاه بصره، بغداد و عراق مورد تایید ایران هستن البته شما در این کشور نمیتونید به اقامت برسین

      با تشکر از سوال شما

  30. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق شیوا گفت:

    سلام خسته نباشید بنده خودم اعراقی هستم ولی در ایران تحصیل میکنم معدل دیپلمم ۱۹/۲۰ هستش برای اقدام به رشته پزشکی به نظرتون کشور عمان اعراق یا ترکیه کدوم بهتر و اسان تر هستش؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق Hamid گفت:

      با سلام

      به هرحال با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه شما امکان درس خوندن در دانشگاه های معتبر رو دارین ولی باید در آزمون ورودی یکی و یا ست شرکت کنید
      در کشور عراق میتونید در دانشگاه بغداد که مورد تایید هم هست بدون آزمون پذیرش بگیرین و خیلی راحت هست
      برای کشور عمان به داشتن مدرک آیلتس ، قبولی در مصاحبه و آزمون و ورودی تمامه حمایت مالی از طرف کفیل احتیاج هست

      با تشکر از سوال شما

  31. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق سمیرا گفت:

    با سلام
    من میخوام در شهر سلیمانیه عراق پزشکی بخونم
    میشه لطفا شرایط ورود رو توضیح بفرماییدو و اینکه آیا بعد از اتمام تحصیل برای گرفتن تخصص میتوانم به ایران برگردم؟
    تشکر میکنم.

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق Hamid گفت:

      با سلام

      تحصیل در دانشگاه به زبان انگلیسی می باشد و معمولا آیلتس احتیاجی نیست ؛ البته در سال های پایانی تسلط به زبان بومی به دلیل حضور در مراکز درمانی لازم است . در صورت بالا بودن معدل دیپلم پذیرش به صورت مستقیم انجام می شود و افراد با معدل های پایین تر از 16 باید در آزمون ورودی شرکت کنند . دانشگاه های عراق مورد تایید وزارت بهداشت ایران نمی باشند بنابراین بعد از اتمام تحصیل به صورت مستقیم نمی توانید برای ادامه تحصیل یا کار به ایران باز گردید . با توجه به اینکه اکثر کشور ها مدارک کشور عراق را به صورت مستقیم نمی پذیرند ، تحصیل در دیگر کشور ها از جمله ترکیه ، روسیه ، چین ، فرانسه ، لهستان و … به شما پیشنهاد می شود .

      با تشکر از سوال شما

    2. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق فرشید گفت:

      سلام من دیپلم ریاضی دارم آیا میتونم رشته پزشکی دانشگاه بصره بخونم یا باید تغییر رشته بدم به تجربی

      1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        بله میتوانید و‌نیازی به تغییر رشته نیست.

        با تشکر از سوال شما

  32. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق میثم گفت:

    درود آیا دانشگاه های علوم پزشکی سوریه قابل تایید وزارت بهداشت هستند؟

  33. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق Almasniloufari گفت:

    سلام من معدل دیپلمم ۱۸/۵۹ تجربی هست و دوتا مدرک بین المللی کت و پت دارم و زبان کوردی هم تسلط دارم میخوام بدونم چطوری ثبت نام دانشگاه صلاح الدین یا جیهان اربیل و میتونم بکنم و هزینه تحصیلش چقدره میخوام این مهر شروع کنم لطفا راهنمایی کنین🙏🏻

  34. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق م کیان گفت:

    باسلام باتوجه به سابقه ساله کار خدمات آموزشی در آموزش دانشگاه دارم لطفاً در خصوص کار در خارج از کشور راهنمایی فرمایید.ممنون.

  35. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق asra گفت:

    سلام من معدل دیپلمم 19/88 و معدل پیش دانشگاهیم 19/66 هستش و کارشناسی شیمی دارویی از دانشگاه سراسری دارم میخواستم بدونم برای پزشکی و دندان پزشکی دانشگاههای عراق چجوری اقدام کنم و ایا بعد از فارغ التحصیلی در همین کشور مجوز مطب میدن ؟

  36. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق شيرين يكتن گفت:

    سلام
    من ٣٠سالمه ايا ميتونم در عراق در رشته ي پزشكي وارد دانشگاه بشم ايا محدوديت سني داره

  37. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق سکینه گفت:

    سلام من معدل دیپلمم۱۷/۲۷و پیش دانشگاهی۱۶/۱۷ دو مدرک نقره ای و طلایی پرسنال لانگمن زیان انگلیسی و icdl1,2کامپیوتر دارم و در رشته دستیار دندان پزشکی جهاد دانشگاهی در حال تحصیل هستم میتونم بدون ازمون وارد دانشگاه بصره یا بغداد عراق بشم در ضمن میتونم بورسیه تحصیلی بگیرم ؟ اگه امکانش هست هزینه تحصیل و اقامت با بورسیه چطوره؟

  38. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق سمن گفت:

    سلام
    من معدل ديپلم م ١٩/١٠ و پيش دانشگاهي ١٨/٩٠ بوده دبيرستان مدرسه تيزهوشان بودم و دكتراي دامپزشكي دانشگاه دولتي دارم
    ميتونم براي پزشكي دانشگاه هاي أربيل اقدام كنم؟
    محدوديت سني ندارن؟
    به جز أربيل چه كشوري رو پيشنهاد ميدين كه محدوديت سني نداشته باشه و هزينه ش پايين باشه براي تحصيل؟

  39. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق دکتر گفت:

    سلام من کارشناس مامایی با معدل ۱۶:۱۹و معدل دیپلم ۱۸وپیش دانشگاهی ۱۸می خواستم بپرسم جهت درس خواندن در رشته دندانپزشکی در دانشگاه بغدادکه مورد تایید وزارت بهداشت باید چی کار کنم؟واینکه زبان تدریس در دانشگاه چیه؟زبان انگلیسی نیاز هست؟ممنونم.

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      دانشگاه های عراق مورد تائید وزارت بهداشت ایران برای سال 2019 نیستند، نه تنها مورد تائید ایران بلکه مدرکشون برای خیلی از کشورهای دیگر نیز مورد تائید نیست . ضمن اینکه هزینه های تحصیل نیز کم نمی باشد. بنابراین پیشنهاد میکنیم با توجه به شرایطی که دارید، برای کشورهای بهتری اقدام نمائید.

      باتشکر از سوال شما

  40. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق هدی گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم که برای رشته پزشکی دانشگاه بغداد شرایط سنی وجود دارد؟و اینکه دانشگاه بورسیه می دهد؟با تشکر

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      محدودیت سنی ندارد . دانشگاه بورسیه نمی دهد و کلیه هزینه ها به عهده دانشجو می باشد.

      باتشکر از سوال شما

  41. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق rahmani گفت:

    سلام من نمره میانگین دبیرستانم 16 هست امانمره سال سوم دبیرستان متاسفانه کمه 14/90 بنده میتونم با این شرایط بدون آزمون دندانپزشکی شرکت کنم؟؟؟
    ممنونم

  42. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق ali گفت:

    سلام من معدل دیپلمم 18/92 هستش اما معدل پیش دانشگاهی 15/80 هستش میخواستم بدونم میشه بدون ازمون وارد دانشگاه عراق شد؟

  43. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق Shamim گفت:

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم مدرک زبان درخواستی دانشگاه بغداد چیه؟؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      الزامی به ارائه مدرک زبان مانند آیلتس یا تافل نمی باشد . سطح زبان انگلیسی شما اهمیت بیشتری دارد .

      باتشکر از سوال شما

  44. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق بهار گفت:

    سلام،من دیپلم ریاضی با معدل 17/65 دارم،می خواستم بدونم می شه با دیپلم ریاضی هم اقدام به تحصیل در رشته ی پزشکی یا دندان پزشکی کرد؟ البته من ارشد نرم افزار از دانشگاه دولتی هم دارم

  45. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق فتئزه گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم تحصیل پزشکی در دانشگاه بغداد رایگان هست و اگر رایگان نیست سالانه هزینه اش چقدر میشود ؟
    معدل کتبی دیپلم من ۱۹.۵۱ و معدل پیش دانشگاهیم ۱۹.۳۴ است

  46. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق Helma گفت:

    سلام،معدل دیپلم و پیش دانشگاهی هر دو بالای ۱۶.۵ هست. آیا بدون آزمون پزشکی بغداد قبول میشم؟برای ارایه مدارک باید ترجمه بشود؟
    هزینه هر ترم چقدر هست؟هزینه زندگی ؟
    و در مورد خوابگاه توضیح بدید.
    با چه شماره یا آدرسی میتونیم توضیحات بیشتری از شما کسب کنیم؟
    در چه ماهی دانشگاه بغداد شروع میشود؟
    ممنون میشم همه رو جواب بدید

  47. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق رقیه گفت:

    سلام برای شروع به تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه بغداد چگونه باید اقدام نمایم؟ با سپاس

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      بر اساس سوابق تحصیلی به طور مستقیم و یا با شرکت در آزمون ورودی می توانید وارد شوید .

      باتشکر از سوال شما

  48. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق asrin گفت:

    باسلام معدل ديپلمم بالاي ١٧ومعدل كارشناسي پرستاريم ١٦/٤٠ميباشد اياميتونم درعراق دررشته دندانپزشكي تحصيل كنم مدرك زبان ندارم

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      بله این امکان وجود دارد ، اما سطح زبان را باید در نظر بگیرید .

      باتشکر از سوال شما

      1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق آرزو گفت:

        سلام خسته نباشید میشه بفرمایید من که معدل بالای ۱۶ دیپلم و ۱۴ونیم پیش دانشگاهی دارم آیا میتونم پبدون آزمون پزشکی دانشگاه سلیمانیه بخونم؟و هزینه ش به چه صورت وچقدره
        البته کورد هستم , شنیدم که برای دانشجویان کورد تخفیف قایل میشن چطور میتونم اقدام کنم؟
        باتشکر

        1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق Hamid گفت:

          با سلام

          پذيرش در كشور عراق بر مبناى نمرات و سوابق تحصيلى ميباشد
          و ازمون ندارد
          و هزينه تحصيل در اين كشور رايگان ميباشد

          با تشکر از سوال شما

  49. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق samira گفت:

    سلام من میخواستم به دانشگاه بغداد برم برای تحصیل پزشکی ولی معدلم ۱۱/۵۸هست چیکار باید بکنم؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      با معدل بالای 16 ازمون ورودی ندارد ، فقط مصاحبه دارد که محاصبه تخصصی است . مدرک زبان نمی خواهد و هزینه تقریباً سالی 10.000 دلار می باشد .

      باتشکر از سوال شما

  50. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق زینب گفت:

    سلام معدل کل پیش دانشگاهی مهم است یا کتبی پیش دانشگاهی؟ و معدل دیپلم من 19.20است و برای پذیرش دندان پزشکی چطور اقدام کنم؟؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      معدل کل اهمیت دارد . با توجه به معدلتون که بالاست اکثر کشور ها رو می تونید اقدام کنید . شرایط پذیرش معمولا به این شکل هست که باید ازمون ورودی دانشگاه که شامل دروس پایه مثل زیست و شیمی هست رو شرکت کنید . البته قبل از شرکت در ازمون می توانید در دوره های کالج قبل از دانشگاه شرکت کرده و آمادگی خود را برای شرکت در ازمون بالا ببرید.

      باتشکر از سوال شما

  51. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق زواره گفت:

    سلام و درود با معدل ديپلم ١٨/٥ رياضي و پيش دانشگاهي ١٦ و ليسانس روانشناسي دانشگاه تهران معدل ١٨/٥ امكان تحصيل در پزشكي بدون كنكور هست؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      برای دانشگاه بغداد این امکان وجود دارد ، اما مصاحبه دانشگاه و مدرک زبان را نیز باید در نظر بگیرید .

      باتشکر از سوال شما

  52. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق رضا گفت:

    سلام آیا معدل پیش دانشگاهی نیز باید بالا باشد برای پذیرش

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      بله ، هر دو مقطع مورد توجه می باشد .

      باتشکر از سوال شما

  53. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق صادق گفت:

    سلام با مدرک لیسانس پرستاری با معدل بالای 18/5 بایسنی از ابتدا شروع کرد یا میتوان بعد از علوم پایه ومستقیما به دوره بالینی رفت شرایط عراق چگونه است واحد ها قبول میکند

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      باید از ابتدا شروع کنید ، بعد از آن می توانید واحدهای گذرانده را به دانشگاه ارائه دهید ، در صورت قبولی از طرف دانشگاه تطبیق واحد انجام می شود . اما اینکه کل دوره علوم پایه را پوشش دهد ، خیر این طور نیست .

      باتشکر از سوال شما

  54. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق رقیه گفت:

    سلام معدل دیپلم من 19.32 برای تحصیل دندان پزشکی در دانشگاه بغداد که مورد تایید وزارته. چگونه اقدام کنم؟ هزینه تحصیل چقدره؟ امنیت داره؟ طول تحصیل چند ساله؟ مدرکش دکتری دندانپزشکی یا کارشناس؟ با سپاس

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      باتوجه به اینکه معدل شما خوب است ، می توان بدون آزمون ورودی هم اقدام کرد . امنیت دارد اما نه به اندازه ایران ، دندانپزشکی کارشناسی نیست .

      باتشکر از سوال شما

  55. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق fati گفت:

    حداقل معدل لازم دیپلم و پیش دانشگاهی برای ورود به دانشگاه دندانپزشکی بغداد؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      برای ورود بدون آزمون باید معدل بالای 17 داشته باشید .

      باتشکر از سوال شما

  56. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق محمد رازانی گفت:

    سلام دانشگاه بغداد دندونپزشکی بخونیم ایران مدرکمون قبول میکنه ؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      بله ، این دانشگاه مورد تائید وزارت بهداشت ایران می باشد .

      باتشکر از سوال شما

  57. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق سعید گفت:

    سلام
    من معدل دیپلمم پایین هست
    ولی دانشجو دکتری زیست هستم میخوام برای پزشگی برم عراق چکار باید بکنم

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      شما ننوشتید که معدل تون چند هست ، اما در حالت کلی اگر معدل شما کمتر از میزان درخواستی دانشگاه باشد ، پذیرش نمی شوید . در حالت کلی یا باید آزمون شرکت کنید و یا بر اساس معدل وارد دانشگاه شوید .

      باتشکر از سوال شما

  58. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق m گفت:

    سلام من چطور میتونم پرستاری ایران خوندم برم عراق و ادامه همین رشته پزشکی ادامه بدم معدل دوره کارشناسی من 15.81 میباشد و 13 سال سابقه کارمند رسمی میباشم

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      متاسفانه معدل شما کم می باشد ، اما می توانید برای آزمون ورودی دانشگاه بغداد اقدام کنید .

      باتشکر از سوال شما

  59. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مددی گفت:

    سلام…دانشگاه بغدادتحصیل به چه صورته؟…شرایط سنی داره؟این ازمون معدل به چه زبانی وتحصیل به زبان عربیست؟..کالج داره یا مستقیم واردکورس میشن؟..لطفن راهنمایی بفرمایید.الان میشه برا رفتن اقدام کرد؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      شرایط سنی ندارد ، آزمون ورودی برای افرادی هست که معدل بالایی ندارند ، تحصیل به زبان انگلیسی می باشد ، می توانید دوره کالج هم بروید اما الزامی نیست .

      باتشکر از سوال شما

  60. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق شاهین گفت:

    سلام من معدلم 18.5
    میخواستم بدونم که تحصیل رشته ی پزشکی در عراق به صورت رایگان شامل همه میشه ؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      خیر – تحصیل به صورت رایگان نمی باشد .

      باتشکر از سوال شما

  61. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق samira گفت:

    کسی که معدلش پایینه چه آزمونی باید شرکت کنه ک بتونه وارد این دانشگاه بشه؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      خود دانشگاه از دروس ریست ، شیمی و ربان انگلیسی آزمون ورودی می گیرد .

      باتشکر از سوال شما

  62. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق arash گفت:

    من ميخام به عراق برم براي دندان پزشكي ادامه تحصيل بدم با معدل ديپلم١٢/٥٠امكان داره

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      اسلام خدمت شما دوست عزیز

      شما باید برای دانشگاه بغداد معدل بالای 16 داشته باشید تا بتوانید وارد شوید ، برای معدل های پایین تر البته با آزمون امکان پذیر است .

      باتشکر از سوال شما

    2. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق karimi گفت:

      سلام آیا دانشگاه سلیمانیه عراق رشته پزشکی دارد؟

      1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عراق Hamid گفت:

        با سلام

        بله امكان تحصيل رشته هاى پزشكى در دانشكده علوم پزشكى اين دانشگاه ميباشد.

        با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2.2/5 - (26 امتیاز)
منو
خانه