تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند در محیطی بین المللی و با آخرین استانداردهای روز دنیا صورت گرفته و مدارک تحصیلی بسیار معتبر را برای شما به ارمغان می آورد.

هلند یک مقصد عالی برای دانشجویان بین المللی است که برنامه های با کیفیت و مقرون به صرفه را به دانشجویان ارائه می دهد. اگر به دنبال بهترین کشور برای تحصیل در خارج از کشور هستید، توصیه می کنیم مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

دانشگاه های پزشکی در هلند دارای زیرساخت های توسعه یافته ای هستند و شما می توانید با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی دروس مختلف را زیر نظر بهترین پزشکان و جراحان فرا گرفته و به بهترین روش دروس را آموزش ببینید. توصیه می کنیم اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اخذ پذیرش دانشگاه های این کشور را از طریق تماس با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) به دست آورید.

در نهایت پس از فارغ التحصیلی از این دانشگاه ها شما می توانید به فرصت های شغلی بسیار خوبی دست پیدا کنید. این دانشگاه ها اصولا در سطح جهان به رسمیت شناخته شده و دانشجویان با فارغ التحصیلی از این دانشگاه های می توانند در بهترین بیمارستان های سراسر جهان مشغول به کار شوند. چنانچه علاقه دارید پس از تحصیل در این کشور بمانید و در سیستم بهداشت و درمان هلند مشغول به کار شوید، مطالعه مقاله جذاب و به روز کار در هلند که توسط مشاورین همین مجموعه تدوین شده را به هیچ عنوان از دست ندهید.

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند

دوره های پیش پزشکی در هلند

یکی از راه های عالی برای آشنایی با شرایط تحصیلی هلند و همچنین کسب آمادگی لازم برای ورود به رشته های پزشکی این کشور، شرکت در دوره های پیش پزشکی در هلند می باشد. این دوره در واقع دوره ای 6 ماهه یا یک ساله است که طی آن دانشجویان به مطالعه علوم زیستی و دروس مربوط به آن می پردازند و از طرفی درس هایی مانند روانشناسی، حقوق، اخلاق، علوم کامپیوتر یا حتی تاریخ مطالعه می کنند.

از دروس تخصصی دوره های آمادگی قبل از دانشگاه در هلند می توان به زیست شناسی بنیادی (بیوشیمی، زیست شناسی مولکولی و سلولی، میکرو و ایمونیوبیولوژی، آناتومی و فیزیولوژی انسان)، مسائل مربوط به سلامت و بیماری، فرآیند پزشکی و مبنای علمی پزشکی، اپیدمیولوژی و روش تحقیق، آمار پزشکی، مهارت های بالینی عمومی، معاینه فیزیکی، استدلال بالینی، مهارت های درمانی و رفتار حرفه ای (پزشکی) اشاره کرد.

مطالعه دروس مختلف در دوره پیش پزشکی هلند به شما کمک می کند که دید جامع تری از پزشکی  به دست آورید و مهارت های کاربردی برای تبدیل شدن به یک پزشک را فرا بگیرید. از طرفی شما می توانید راحت تر آزمون های ورودی دانشگاه را انجام داده و در کوتاه ترین زمان در دانشگاه مورد نظر پذیرفته شوید.

دانش آموزان پس از اتمام دوره پریمدیکال در هلند می توانند در برنامه کارشناسی پزشکی پذیرفته شده و تحصیل پزشکی در هلند را آغاز کنند. اما این موضوع مستلزم شرکت در آزمون های ورودی، مصاحبه ها و ارائه نامه های مرجع و انگیزه، می باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته های پزشکی بدون آزمون ورودی و با هر شرایط سنی تنها با دریافت مشاوره های حرفه ای !

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آزمون ورودی رشته های پزشکی هلند

آزمون ورودی رشته های پزشکی هلند MCAT نام دارد که علاوه بر این کشور در کشورهای کانادا و ایالت متحده نیز معتبر می باشد. این آزمون بسیار تخصصی است و در زمینه های علوم فیزیکی، علوم زیستی، مبانی روانی، اجتماعی و بیولوژیکی رفتار، دانش دانشجویان را مورد ارزیابی قرار می دهد. شما می توانید در جدول زیر انواع سوالات و هر درس را مشاهده فرمایید.

نوع درس تعداد سوالات مدت زمان
مبانی شیمیایی و فیزیکی سیستم های بیولوژیکی 59 95 دقیقه
مبانی بیولوژیکی و بیوشیمیایی 59 95 دقیقه
مبانی روانی، اجتماعی و زیستی رفتار 59 95 دقیقه
تحلیل انتقادی و مهارت های استدلال 53 90 دقیقه

شرایط تحصیل پزشکی در هلند

تحصیل پزشکی در هلند به طور کل هفت سال به طول می انجامد و اخذ مدرک پزشکی در این کشور مستلزم گذراندن سه مقطع اصلی کارشناسی پزشکی (3 سال)، کارشناسی ارشد پزشکی (3 سال) و دوره آموزش (1 سال) می باشد. در طول تحصیل پزشکی در هلند دانشجویان خود را برای حرفه ی پزشکی آماده کرده و پایه های پزشکی را فرا می گیرند. این دوره اصولا بیمار محور است و شما از ابتدای سال اول با بیماران در تماس هستید و در گروه های کوچک تکالیف مربوط به مطالعه دروس را انجام خواهید داد. همچنین در طول این دوره و در ترم های آخر تحصیل پزشکی در هلند و در مقطع کارشناسی باید یک برنامه کار آموزی مراقبتی دو هفته ای را در یک بیمارستان یا یک خانه سالمندان تجربه کنید.

از مهم ترین دروس ارائه شده در دوره کارشناسی پزشکی در هلند می توان به گردش خون و تنفس، دیابت، چاقی و سبک زندگی، برنامه مهارت های بالینی، مهارت های دارویی، رفتار حرفه ای، سیستم اسکلتی عضلانی، مشکلات روانپزشکی و… اشاره کرد. طبق شرایط پزشکی در هلند برای ورود به برنامه کارشناسی دانشجویان حین درخواست برای تحصیل در این رشته باید حداقل 17 سال سن داشته و دروس زیست شناسی، فیزیک و شیمی دبیرستان نمرات A را به دست آورده و معدل بالایی داشته باشند. از طرفی کلیه دانشجویان باید در آزمون های ورودی دانشگاه شرکت کرده و حداقل 50% نمره را به دست آورند.

شرایط تحصیل پزشکی در هلند

شرایط دندانپزشکی در هلند

تحصیل دندانپزشکی در هلند نیز یکی از تصمیماتی است که مدارک تحصیلی بسیار معتبر را برای دانشجویان به ارمغان می آورد. تحصیل دندانپزشکی در این کشور حدودا شش سال به طول انجامیده و دانشجویان حین تحصیل در این رشته اطلاعات بسیار خوبی در زمینه ارائه مراقبت های دندانی، تشخیص و درمان بیماری های دهان و تسلط بر روش های درمانی دندان با تمرین بر روی مدل ها و بیماران به دست می آورند.

دانشجویان با تحصیل در بهترین دانشگاه های هلند و از طریق مطالعه دروس تئوری دروس مختلف را فرا می گیرند و با شرکت در کلاس های دروس عملی و زیر نظر اعضای هیئت علمی این کشور به یادگیری کار دندانپزشکی می پردازند. دانش آموزان همچنین در مواردی مانند دندانپزشکی ترمیمی، جراحی دهان، دندانپزشکی کودکان و سایر تخصص های دندانپزشکی نیز اطلاعات بسیار خوبی به دست می آورند. از دروس ارائه شده حین تحصیل دندانپزشکی در هلند می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • آمار زیستی دندانپزشکی
  • زیست شناسی مولکولی
  • میکروبیولوژی دهان
  • پریودنتیکس
  • آناتومی سر و گردن
  • رادیوگرافی دندان
  • دندانپزشکی اپراتیو

شرایط دندانپزشکی در هلند با رشته پزشکی تفاوت های زیادی ندارد و دانشجویان برای ورود به این رشته نیز باید در دروس پایه مانند زیست شناسی و شیمی نمره های بسیار خوبی به دست آورند و در آزمون ورودی نیز عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهند.

مدرک زبان رشته های پزشکی در هلند

مدرک زبان رشته های پزشکی در هلند

در حال حاضر رسانه آموزشی دانشگاه های هلند، هلندی می باشد اما بسیاری از دانشگاه های این کشور برخی برنامه های پزشکی را به زبان انگلیسی تدریس می کنند و از همین رو دانشجویانی که به زبان هلندی تسلط کافی ندارند می توانند در یکی از این برنامه های انگلیسی زبان به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند بپردازند.

مدرک زبان رشته های پزشکی در هلند با توجه به نوع زبانی که برای تحصیل در این کشور انتخاب می کنید متفاوت است. امروزه برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی به مدارک معتبری مانند تافل آیلتس نیاز دارید. میزان نمره لازم برای آزمون آیلتس 6.0 و برای آزمون تافل نمره 92 (iBT 92 به طور کلی)، (PBT 580 کلی) می باشد.

از طرفی دانشجویانی که قصد دارند به زبان هلندی، تحصیل پزشکی در هلند را انجام دهند باید این زبان را تا سطح B2/C1 فرا گرفته و با تسلط کامل به این زبان برای دانشگاه مورد نظرشان درخواست دهند. در نهایت لازم به ذکر است که فارغ از نوع زبانی که برای تحصیل انتخاب کنید، با گذشت زمان و رسیدن به ترم های آخر باید زبان هلندی را فرا بگیرید تا بتوانید در دوره کار آموزی با بیماران ارتباط برقرار کنید.

مدارک مورد نیاز پذیرش پزشکی در هلند

یکی از مهم ترین مراحل تحصیل پزشکی در هلند جمع آوری صحیح مدارک و ارائه آن به دانشگاه مورد نظر می باشد. هر چند نوع مدارک و الزامات در هر دانشگاه متفاوت است اما برخی از مدارک در اکثر دانشگاه ها یکسان می باشد. شما می توانید لیستی از مهم ترین مدارک مورد نیاز پذیرش پزشکی در هلند را در ادامه مشاهده فرمایید.

  • اصل پاسپورت و فتوکپی
  • اصل و کپی نمرات و گواهینامه پایه 10 و 12
  • رونوشت علائم
  • گواهی صلاحیت پزشکی
  • شناسنامه با تاریخ تولد مناسب
  • مدارک ثبت نام در دانشگاه پزشکی هلند
  • نشان دادن تمکن مالی حین تحصیل پزشکی در هلند
  • ده عکس در اندازه پاسپورت
  • رسید بانکی شهریه سال اول (الزامی برای برخی از دانشگاه ها)
  • مدارک آزمون مهارت زبان انگلیسی مانند تافل یا آیلتس

برای تحصیل در دانشگاه های هلند دانستن اطلاعات زیر ضروری است.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در هلند

هلند خانه برخی از بهترین دانشکده های پزشکی در جهان است و هر ساله تعداد زیادی از پزشکان و دندانپزشکان ماهر را به بازار کار روانه می کند. در حال حاضر در مجموع 13 دانشگاه پزشکی در این کشور وجود دارد که انواع دوره های پزشکی را به دانشجویان ارائه می دهند.

در بین دانشگاه های مختلف برخی اساتید بهتری داشته و مدارک تحصیلی معتبر تری را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. این دانشگاه ها دروس خود را بر اساس استانداردهای آموزشی جهانی ارائه داده و بهترین گزینه برای تحصیل دندانپزشکی در هلند می باشند.

از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در هلند می توان به دانشگاه های آمستردام، دانشگاه گرونینگن، دانشگاه ماستریخت، دانشگاه اراسموس روتردام، دانشگاه واگنینگن و دانشگاه لیدن اشاره کرد. دانشگاه لیدن در واقع قدیمی ترین دانشگاه این کشور است که برنامه های تحصیل پزشکی در هلند را در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه داده و به عنوان یکی برترین دانشگاه های جهان رتبه بندی می شود. شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد بهترین دانشگاه ها را در ادامه مشاهده فرمایید.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در هلند

پزشکی دانشگاه گرونینگن هلند

دانشگاه گرونینگن هلند بیش از 400 سال قدمت داشته و از آن زمان تا به حال این دانشگاه به تربیت تعداد زیادی از بهترین پزشکان و دندانپزشکان هلندی پرداخته است. تحصیل دندانپزشکی در هلند در مقاطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس امکان پذیر است و همچنین گرونینگن برنامه های تحقیقاتی بسیار با کیفیتی را به دانشجویان ارائه می دهد که جزو بهترین گزینه ها در اروپا می باشد.

برنامه لیسانس تحصیل پزشکی در هلند و در دانشگاه گرونینگن دارای دو رشته تخصصی به نام های پزشکی مولکولی و بهداشت جهانی می باشد و هر دانشجویان می توانید حین تحصیل در این دانشگاه یکی از این دو مورد را انتخاب کند. توصیه می کنیم اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ورود و همچنین شرایط تحصیلی در این دانشگاه را از طریق سایت دانشگاه به دست آورید.

همچنین اگر به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند علاقه دارید و می خواهید در کوتاه ترین زمان روند مهاجرت تحصیلی خود را به پایان برسانید مطالعه مقاله جذاب و به روز تحصیل در هلند را به هیچ عنوان از دست ندهید. مطالعه این مقاله می توانید اولین گام برای تحقق رویاهای شما باشد.

ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با ارائه مقالات ، وبینارها و مشاوره های رایگان یا تخصصی سعی در روشن کردن مسیر مهاجرت داریم تا از هدر رفتن سرمایه ، وقت و انرژی شما جلوگیری کنیم.

ویدئوی ارائه شده در این بخش تصاویر پذیرش کشورهای مختلف برای کلاینت های ماست که در مدت زمان کوتاه اخذ شده ، شما هم می توانید با تکمیل فرم درخواست مشاوره این مسیر را آغاز کرده و قدم به قدم با کارشناسان ما پیش بروید.

نمایش ویدیو درباره پذیرش کشورهای مختلف
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

پزشکی شدن در برترین دانشگاه های جهان رویا نیست ! با دریافت مشاوره های صحیح و به روز به اهداف خود برسید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

پزشکی دانشگاه آمستردام هلند

یکی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند دانشگاه آمستردام است که در واقع بزرگ ترین دانشگاه آموزش عالی در این کشور می باشد. امروزه این دانشگاه یکی از 15 دانشگاه برتر در بین دانشگاه های پزشکی اروپا است و به همین دلیل مدارک تحصیلی ارائه شده از دانشگاه آمستردام هلند در سراسر اروپا معتبر می باشد.

امروزه بیش از 30000 دانشجو از 100 کشور جهان در دانشگاه آمستردام به تحصیل پزشکی پرداخته و برنامه های درسی را زیر نظر بهترین اساتید فرا می گیرند. آموزش پزشکی در این دانشگاه بیمار محور است و آموزش ها در گروه های کوچک انجام می شود. کل برنامه تحصیل پزشکی در هلند و در این دانشگاه به سه سال آموزش عملی و آموزش بالینی تقسیم شده و در آخر این دوره دانشجویان مدرک کارشناسی ارشد دریافت می کنند.

پزشکی دانشگاه ماستریخت هلند

دانشگاه ماستریخت هلند در سال 1976 تاسیس شد و امروزه به عنوان یکی از جوان ترین دانشگاه های این کشور شناخته می شود. این دانشگاه در زمینه آموزش پزشکی رویکردی متفاوت داشته و به صورت مداوم برنامه های درسی خود را بهبود می بخشد.

از همین رو شما می توانید با تحصیل پزشکی در هلند و در این دانشگاه، بر اساس آخرین پیشرفت ها و بینش های روز دنیای پزشکی دروس را فرا بگیرید. برنامه درسی پزشکی در دانشگاه ماستریخت بر اساس سخنرانی ها و کارگاه های تعاملی پایه ریزی شده و از طرفی دانشجویان دروس عملی را با کار آموزی در بیمارستان دانشگاه فرا می گیرند.

برترین دانشگاه های انگلستان هم می توانند گزینه های بسیار جذابی برای تحصیل پزشکی باشند ؛ مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان را نیز بخوانید.

هزینه های پزشکی و دندانپزشکی در هلند

یکی از معضلاتی که ذهن بسیاری از متقاضیان را به خود مشغول کرده است میزان هزینه تحصیل دندانپزشکی در هلند می باشد. امروزه میزان هزینه رشته های مربوط به پزشکی و دندانپزشکی با توجه به فاکتورهای مختلفی مانند نوع دانشگاه، ملیت دانشجو و رشته تحصیلی تعیین می شود.

هزینه های پزشکی و دندانپزشکی در هلند با توجه به نوع ملیت تعیین می شود و امروزه دانشجویان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا نسبت به دانشجویان غیر اتحادیه اروپا هزینه های بسیار کم تری را برای تحصیل پزشکی می پردازند. جالب است بدانید امروزه میزان شهریه تحصیل پزشکی در هلند برای دانشجویان اتحادیه اروپا حدودا 2209 یورو و برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا 32000 یورو در سال می باشد.

هزینه تحصیل پزشکی در برخی از بهترین دانشگاه های هلند
دانشگاه خاویر آنتیل هلند 6500 دلار
دانشگاه سنت مارتینوس کوراکوا 5400 دلار
دانشکده پزشکی دانشگاه آوالون 9000 دلار

همچنین لازم به ذکر است که در برخی از دانشگاه ها و موسسات هلندی دانشجویان غیر منطقه اقتصادی اروپا یا دانشجویانی که برای اولین بار در یک برنامه تحصیلی هلندی مشغول به تحصیل هستند، باید یک هزینه به نام هزینه درخواست یا هزینه رسیدگی را بپردازند. امروزه میزان هزینه درخواست برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند از 75 یورو تا 100 یورو متغیر است.

مزایای رشته های پزشکی در هلند

اکنون که با شرایط تحصیل دندانپزشکی در هلند آشنا شده اید بهتر است به سراغ مزایای تحصیلی و مهم ترین دلایل انتخاب این کشور برای تحصیل برویم. بدون شک یکی از مهم ترین مزایای رشته های پزشکی در هلند کسب مدارک تحصیلی پزشکی معتبر از دانشگاه های این کشور است که توسط سازمان جهانی بهداشت و یونسکو به رسمیت شناخته شده و در سراسر جهان نیز معتبر می باشند.

یکی دیگر از مزایای تحصیل پزشکی در این کشور امکان یادگیری دروس با استفاده از استانداردهای آموزشی جهان و تحت برنامه های کار آموزی بسیار با کیفیت است. شما می توانید با انتخاب بهترین دانشگاه های پزشکی در هلند به طیف وسیعی از امکانات و بهترین اساتید آموزشی دسترسی داشته باشید و به بهترین روش دروس را فرا بگیرید.

 در نهایت باید گفت هزینه های تحصیلی هلند نسبت به بسیاری از کشورهای جهان کم تر است و شما می توانید با انتخاب دانشگاه های این کشور با صرف هزینه های تحصیلی و زندگی کم تر، مدرک پزشکی خود را به دست آورید.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان نیز دارای مزایای بسیاری است که می توانید در مقاله لینک شده شرح کامل آن ها را بخوانید.

شرایط تحصیل پزشکی در هلند را با برخی کشورهای محبوب دیگر مقایسه کنید.

اقامت فارغ التحصیلان پزشکی بعد از تحصیل

یکی دیگر از دغدغه ها و نگرانی های دانشجویان بین المللی نحوه اخذ اقامت پس از تحصیل و شرایط اشتغال در این کشور می باشد‌. امروزه کشور هلند به تمامی دانشجویان امکان اخذ اقامت پس از تحصیل را ارائه داده و شما می توانید پس از آن که تحصیل دندانپزشکی در هلند به پایان رساندید و مدارک تحصیلی معتبر خود را به دست آوردید، برای به دست آوردن اقامت این کشور اقدام فرمایید.

در حال حاضر اخذ اقامت فارغ التحصیلان پزشکی بعد از تحصیل تنها از طریق یافتن شغل و تغییر اقامت تحصیلی به اقامت کاری امکان پذیر است. به طوری که شما باید پس از اتمام تحصیل در سیستم بهداشت و درمان این کشور به دنبال شغل مناسب بگردید و شغل مناسب در این کشور را به دست آورید و در نهایت اقامت تحصیلی خود را به اقامت شغلی تغییر دهید.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند

امروزه میزان شهریه تحصیل پزشکی در هلند برای دانشجویان اتحادیه اروپا حدودا 2209 یورو و برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا 32000 یورو در سال می باشد.

این دوره در واقع دوره ای 6 ماهه یا یک ساله است که طی آن دانشجویان به مطالعه علوم زیستی و دروس مربوط به آن می پردازند و از طرفی درس هایی مانند روانشناسی، حقوق، اخلاق، علوم کامپیوتر یا حتی تاریخ مطالعه می کنند.

امروزه برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی مدارک به مدارک معتبری مانند تافل آیلتس نیاز دارید. میزان نمره لازم برای آزمون آیلتس 6.0 و برای آزمون تافل نمره 92 (iBT 92 به طور کلی)، (PBT 580 کلی) می باشد.

بدون شک یکی از مهم ترین مزیت ها کسب مدارک تحصیلی پزشکی معتبر از دانشگاه های این کشور است که توسط سازمان جهانی بهداشت و یونسکو به رسمیت شناخته شده و در سراسر جهان معتبر می باشد.

از بهترین دانشگاه ها می توان به دانشگاه های آمستردام، دانشگاه گرونینگن، دانشگاه ماستریخت، دانشگاه اراسموس روتردام، دانشگاه واگنینگن و دانشگاه لیدن اشاره کرد.

اکنون که به صورت کامل با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند آشنا شده اید، از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید و همین حالا درخواست تحصیل پزشکی در هلند را برای بهترین دانشگاه های این کشور ارسال کنید. همچنین توصیه می کنیم با مطالعه مقاله مهاجرت به هلند علاوه بر تحصیل دیگر روش های مهاجرتی را مورد بررسی قرار داده تا بتوانید بهترین روش را برگزینید.

4 دیدگاه در “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند

  1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند ۰ گفت:

    یعنی منظورتو ن اینکه لازم نیست قبل از pre medical یکسال کالج رفت برای دروس ریاضی و فیزیک و شیمی و زیست زبان بعد اقدام کرد برای پری مدیکال ؟ بازم ممنون میشم اگه جواب بدید

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      خیر دیپلم ایران قابل قبول است و صرفا در دوره پری مدیکال شرکت کنید کافی است .

  2. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند ۰ گفت:

    سلام ببخشید میشه با همین دیپلم ایران برای کالج pre medical هلند اقدام کرد و پذیرش گرفت یا اینکه دیپلم ایران قبول نیست ؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      بله قابل قبول است .
      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه