تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن یکی از بهترین فرصت های تحصیل در خارج از کشور به خصوص در قاره آسیا است. ژاپن کشوری است که به جرات پیشرفته ترین و مدرن ترین تکنولوژی های ممکن را در خود جای داده و بخش آموزش آن به خصوص آموزش پزشکی از این امتیاز نهایت استفاده را میبرد.

شما با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن به راحتی می توانید یکی از معتبرترین مدارک را برای خودتان به ارمغان آورید.

ژاپن یکی از کشورهای پیشگام در صادرات علم و تکنولوژی به جهان است و بیش ترین تعداد دانشگاه های این حوزه در جهان را در خود جای داده است. سنت و علم پزشکی را می توان تا حد زیادی به آسیای شرقی وابسته دانست که از زمان های قدیم با روش های متعدد سعی در درمان بیماری های مختلف داشتند.

کشور ژاپن نیز یکی از این مقاصد است که علم پزشکی در آن قدمت دیرینه ای داشته و شما با ثبت نام در دانشگاه های آن به یکی از کشورهای توسعه علم پزشکی قدم خواهید گذاشت. در ژاپن بیش از 79 دانشگاه در حوزه پزشکی فعالیت می کنند و دوره های بالینی نقش بسیار مهمی را در آموزش ایفا می نمایند.

در این مقاله کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) نگاهی به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن خواهند داشت. همچنین می توانید با مطالعه تحصیل در ژاپن ، قوانین و شرایط کلی تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی در ژاپن را مطالعه کنید.

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن

دوره های پیش پزشکی در ژاپن

شرکت در دوره های پریمدیکال در ژاپن یکی از الزامات جهت پذیرش و تحصیل پزشکی در ژاپن و همچنین تحصیل دندانپزشکی در ژاپن می باشد. در واقع دوره های آمادگی قبل از دانشگاه جهت آماده سازی متقاضیان ورود به رشته پزشکی طراحی شده و معادل دوره پیش دانشگاهی در کشورمان محسوب می شود.

کسانی که این دوره را پشت سر می گذارند شانس خود را برای قبولی در آزمون ورودی بسیار بالا برده و هم چنین پیش زمینه ای از دروس ترم یک و دو را فرا خواهند گرفت. دوره پیش پزشکی ژاپن در هر دانشگاه متفاوت بوده و معمولا دانشجویان از یک تا دو سال آموزش می بینند. همچنین کسانی که بتوانند به قبولی در آزمون نهایی هر درس برسند، واجد شرایط شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ها خواهند بود.

نکته مهم درباره تحصیل در دوره های پیش پزشکی در ژاپن در برخی از کالج ها سپری نمودن دوره زبان ژاپنی است، زیرا تمرکز بر روی دروس بوده و زبان نباید به عنوان یک چالش پیش روی دانشجو قرار گیرد. در مقابل برخی از کالج های دیگر نیز زبان ژاپنی را به عنوان یکی از دروس درنظر گرفته و همزمان شما را به تسلط کافی می رسانند، از این رو دوره خود را با توجه به نیازتان انتخاب کنید.

تمامی دانشگاه های پزشکی در ژاپن دارای کالج مرتبط بوده و یا مدارک کالج های مشخصی را تایید می کنند، از این رو در انتخاب کالج فرصت های متعددی داشته و می توانید به بهترین گزینه ممکن دست یابید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل بدون آزمون در رشته های پزشکی با هزینه های منطقی با دریافت مشاوره های تخصصی از کارشناسان رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آزمون ورودی رشته های پزشکی ژاپن

جهت دستیابی به تحصیل پزشکی در ژاپن و همچنین تحصیل دندانپزشکی در ژاپن باید در آزمون ورودی این رشته ها که با نام آزمون EJU شناخته می شود، شرکت کرده و موفق به کسب نمره قبولی شوید. داشتن مدرک دیپلم اولین پیش نیاز جهت ارائه به دانشگاه است که به شما این اجازه را خواهد داد تا در آزمون ورودی ثبت نام کنید.

زبان برگزاری این آزمون انگلیسی و ژاپنی بوده و اکثر دانشگاه های دولتی زبان آزمون را ژاپنی در نظر می گیرند. این آزمون سالانه دو بار در ماه های ژوئن و نوامبر برگزار می شود که در داخل ژاپن و 14 کشور دیگر برگزار می شود. این آزمون صلاحیت علمی و دانش زبان ژاپنی دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های پزشکی این کشور را مورد سنجش قرار می دهد.

این آزمون ورودی رشته های پزشکی ژاپن دارای محدودیت خاصی برای شرکت در آن نیست و هر متقاضی می تواند در هر دو آزمون نیز در یک سال شرکت کند؛ ضمنا نتیجه آزمون نیز تا دو سال قابل قبول می باشد. آزمون EJU شامل موضوعات مهارت زبان ژاپنی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی و ریاضیات می باشد که متقاضیان باید حداقل بتوانند 60% از نمره هر بخش را در این آزمون کسب کنند. لازم به ذکر است داشتن حداقل سن 18 سال و تسلط به زبان ژاپنی برای شرکت در آزمون الزامی بوده و برخی دانشگاه ها مدارکی نظیر تافل یا آیلتس را نیز درخواست می نمایند. پس حتما از دانشگاه مقصد اطلاعات کامل در اینباره را کسب نمایید.

آزمون ورودی رشته های پزشکی ژاپن

شرایط دندانپزشکی در ژاپن

از شرایط دندانپزشکی در ژاپن ارائه مدرک دیپلم دوره دبیرستان و همان حداقل معدل 16 می باشد، که البته دانشگاه های ممکن است در حداقل معدل درخواستی دارای شرایط متفاوتی با یکدیگر باشند. همچنین تحصیل دندانپزشکی در ژاپن مانند تحصیل پزشکی در ژاپن، 6 سال می باشد، اما برخی مراکز دوره کارشناسی دندانپزشکی 4 ساله را نیز ارائه می دهند.

3 سال اول آموزش مربوط به آموزش های غیر بالینی و یادگیری دروس پایه و پزشکی عمومی و همچنین آموزش های تئوری رشته دندانپزشکی می باشد. در 3 سال دوم دانشجویان وارد آموزش های بالینی و عملی می شوند و با جراحی های دهان و دندان آشنایی کاملی پیدا می کنند، همچنین آن ها برای شرکت در آزمون ملی ژاپن برای دندانپزشکان نیز آماده خواهند شد.

پس از پایان تحصیلات در دانشگاه، فارغ التحصیلان باید در آزمون ملی دندانپزشکی جهت دریافت مدرک نهایی و اجازه طبابت خود شرکت کنند. این آزمون نتیجه نهایی و مهمی که شما در طی این 6 سال برای رسیدن به آن تلاش نموده اید را در بر می گیرد و باید حتما در آن موفق شوید.

با اخذ مدرک دکترای دندانپزشکی از دانشگاه های ژاپن امکان ادامه تحصیل در دوره های تخصص و مقاطع بالاتر در تمامی کشورهای جهان را خواهید داشت و مدارک اعطایی دانشگاه های این کشور بیار معتبر و قابل قبول هستند.

تحصیل پزشکی در ژاپن

تحصیل پزشکی در ژاپن

شرایط پزشکی در ژاپن کاملا طبق سیستم های برتر و نوین تدریس در جهان برنامه ریزی شده است. شما پس از قبولی در آزمون ورودی می توانید به تحصیل پزشکی در ژاپن مشغول شوید. باید بدانید که تحصیل پزشکی در ژاپن 6 سال به طول می انجامد که 4 سال ابتدایی به آموزش های تئوری مربوط بوده و شامل مطالعه تئوری‌ در کلاس ها و آزمایشگاه ها می شود. 2 سال آخر نیز به آموزش های بالینی و کارآموزی عملی مربوط می باشد که در بیمارستان ها و مراکز آموزشی صورت می پذیرد. اما اخذ مدرک اجازه طبابت و کار را در ژاپن نمی دهد، بلکه پس از دریافت مدرک باید دوره رزیدنتی 2 ساله در این کشور را پشت سرگذاشته و در آزمون نهایی شرکت کنید، که قبولی در این آزمون اجازه طبابت و ورود به بازار کار را می دهد.

داشتن مدرک دیپلم و حداقل معدل 16 در اکثر مراکز آموزشی مورد نیاز است. همچنین باید نمرات دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی متقاضی بالا بوده و تسلط لازم به زبان ژاپنی را نیز کسب کرده باشد. دقت داشته باشید که داشتن تسلط به زبان ژاپنی برای شرکت در آزمون نهایی پس از دوره رزیدنتی که با عنوان آزمون پزشکی ملی یاد می شود، بسیار مهم است. زیرا این آزمون به زبان ژاپنی برگزار خواهد شد، بنابراین  اگر هنوز از مهارت خود در زبان ژاپنی مطمئن نیستید، پیشنهاد می شود دوره های اضافی زبان را نیز بگذرانید.

مدرک زبان رشته های پزشکی در ژاپن

یکی از شرایط مهم و مورد نیاز برای تحصیل دندانپزشکی در ژاپن و همچنین تحصیل پزشکی در ژاپن داشتن تسلط به زبان انگلیسی یا ژاپنی می باشد. باید بدانید که اکثر این دوره ها به زبان ژاپنی ارائه می شوند و محدود مراکزی آموزش به زبان انگلیسی را مد نظر قرار می دهند. به همین خاطر باید حتما تسلط خود به زبان ژاپنی را اثبات نمایید.

لازم به ذکر است، که پس از قبولی در آزمون ورودی دانشجویان باید یک مصاحبه آنلاین را نیز با دانشگاه پشت سر بگذارند، که در این مصاحبه علاوه بر بررسی میزان دانش در دروس اصلی، میزان تسلط به زبان ژاپنی و انگلیسی نیز جدای از مدرکی که به دانشگاه ارائه نموده اید مورد سنجش قرار خواهد گرفت.

به همین خاطر متقاضیان باید سطح مورد نیاز را در یکی از آزمون‌های مهارت زبان ژاپنی که به طور مشترک توسط بنیاد ژاپن و بنیاد JASSO برگزار می‌شود، دریافت نمایند. معمولا به این منظور باید نمراتی از سطوح N1 یا N2 در آزمون JLPT و همچنین حداقل 200 امتیاز در قسمت زبان ژاپنی در آزمون EJU را به دست آورید.

دقت داشته باشید که شرایط مدرک زبان رشته های پزشکی در ژاپن در هر دانشگاه متفاوت است، حتی ممکن است دانشگاهی مدرک زبان ژاپنی وآیلتس یا تافل را هم زمان از متقاضیان درخواست کند. به همین خاطر باید حتما شرایط مدرک زبان جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن را طبق دانشگاه مدنظرتان مورد استعلام و بررسی قرار دهید.

شرایط تحصیل رشته های علوم پزشکی در ژاپن بهتر است یا کشورهای زیر؟

هزینه های پزشکی و دندانپزشکی ژاپن

از مهم ترین پارامترهای تعیین کننده جهت انتخاب تحصیل دندانپزشکی در ژاپن و همچنین تحصیل پزشکی در ژاپن میزان مخارج و هزینه های پیش روی دانشجویان است. جالب است بدانید با اینکه ژاپن کشوری ارزان از لحاظ مخارج و هزینه های زندگی شناخته نمی شود، اما شهریه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد.

به طور کل در نظر داشته باشید که شهریه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن در دانشگاه های دولتی سالانه 3500 دلار تا 5 هزار دلار بوده و در دانشگاه های خصوصی نیز از 10 هزار دلار تا حداکثر 30 هزار دلار خواهد بود که در مقایسه با کشورهای هم تراز ارزان تر و مناسب تر است.

ضمنا فراموش نکنید باید هزینه های جانبی تحصیل، نظیر خرید کتاب، لوازم تحریر، روپوش و غیره را در کنار هزینه های زندگی در نظر بگیرید. در مقاله مهاجرت به ژاپن تمامی جزئیات لازم در این زمینه را می توانید بشناسید. در ادامه شهریه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن در برخی دانشگاه های آن را مشاهده خواهید کرد:

دانشگاه شهریه تحصیلی
دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو 6 سال تحصیل 29,400,000 ین
دانشگاه اوساکا سالانه 535,800 ین
دانشگاه کیوشو سالانه 535,800 ین
دانشگاه توهوکو سالانه 535,800 ین
دانشگاه هوکایدو سالانه 535,800 ین
دانشگاه ناگویا سالانه 535,800 ین
دانشگاه نیهون سالانه 3,500,000 ین
دانشگاه کیو سالانه 3,673,250 ین

مزایای رشته های پزشکی و دندانپزشکی ژاپن

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن مزایا بسیاری به همراه داردف به نوعی باید بگوییم که تحصیل رشته های پزشکی در کشورهای برتر و ممتاز دنیا از لحاظ آموزشی، می توانند بهترین نتایج و آینده را برای دانشجویان خارجی رقم بزنند. به خصوص برای دانشجویانی که سیستم آموزشی کشور آن ها در سطح پائین تری قرار گرفته است.

تحصیل دندانپزشکی در ژاپن و همچنین تحصیل پزشکی در ژاپن دارای تعداد بسیار زیادی امتیاز و مزیت هستند که باعث می شود اگر عیب یا ایرادی نیز در این مسیر برای دانشجویان وجود داشته باشد، کاملا ارزش آن را داشته باشد که نهایت تلاش خود را به کار گرفت تا این نقصان یا عیب را بر طرف کرده یا تاثیر آن را به حداقل ممکن رساند.

یکی از مزایای رشته های پزشکی و دندانپزشکی ژاپن آینده شغلی مطمئن و تضمین شده با اخذ مدرک از دانشگاه های آن است. مقاله کار در ژاپن کاملا ذهن شما را در رابطه با بازار کار و چگونگی یافتن شغل و همچنین مزیت هایی کهه برای پزشکان در این کشور وجود دارد آشنا می سازد.

در ادامه این بخش نیز ما برخی از مهم ترین و بهترین مزایای رشته های پزشکی و دندانپزشکی ژاپن را به شما خواهیم گفت، تا بتوانید تمامی جوانب این امر را بررسی نموده و از این فرصت بسیار مناسب نهایت بهره را ببرید.

 تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در دفاتر فعال تهران و شیراز در کنار شما هستند تا به تمام سوالات مهاجرتی شما در تمام زمینه ها پاسخ دهند ، از مهاجرت تحصیلی و کاری گرفته تا سرمایه گذاری و ثبت شرکت ، مشاوران و کارشناسان رجبی می توانند شیوه های قانونی را به شما پیشنهاد دهند.

ویدئوی ارائه شده در این بخش تصاویر پذیرش کشورهای مختلف را نشان می دهد که توسط موسسه رجبی اخذ شده ، شما می توانید با مراجعه به بخش ما تا حالا چیکار کردیم ، دلیل خوش نامی و اعتبار ما را از زبان کلاینت ها بشنوید.

نمایش ویدیو درباره پذیرش کشورهای مختلف
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در آسیا ، مقرون به صرفه ، کم ریسک و معتبر ، مشاوره بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مزایا

  • اعتبار بسیار بالای دانشگاه های پزشکی این کشور در جهان
  • دریافت یکی از معتبرترین مدارک پزشکی و دندانپزشکی حال حاضر جهان
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی این رشته ها
  • تعداد بالای دانشگاه های پزشکی و ظرفیت بالای موجود
  • استفاده از بهترین سیستم های آموزشی در تحصیل دندانپزشکی در ژاپن و همچنین تحصیل پزشکی در ژاپن
  • امکانات مدرن و تجهیزات بسیار تکمیل در آزماسگاه ها و بیمارستان ها جهت آموزش
  • زندگی در یکی از مدرن ترین و مرفه ترین کشورهای جهان در حین تحصیل
  • شهریه های بسیار مقرون به صرفه و ارزان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن
  • ارائه دوره های پریمدیکال جهت کسب آمادگی برای شرکت در آزمون های ورودی
  • بازار کاری مناسب پس از فارغ التحصیلی
  • درآمد بالای پزشکان و دندانپزشکان در ژاپن

معایب

  • اجبار یادگیری زبان ژاپنی که یکی از سخت ترین زبان های دنیا است.
  • نیاز به شرکت در آزمون ورودی
  • هزینه های اقامتی و زندگی در ژاپن بالا است.
  • پذیرش بسیار رقابتی و گاها شخت می باشد.

چرا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشورهای زیر محبوب تر از پیش شده؟ دلیل را در مقالات بخوانید.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن

بله، شهروندان ایرانی برای رسیدن به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن با محدودیت یا ممنوعیت مواجه نیستند و این امر کاملا برایشان امکان پذیر است.

 به طور معمول برای تحصیل پزشکی در ژاپن نیاز به 6 سال تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشد.

بله، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن با آزمون ورودی همراه بوده که از آن با نام EJU یاد می شود.

خیر بر خلاف هزینه ها و مخارج زندگی در این کشور، شهرهای دانشگاهی جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن ارزان و بسیار مناسب هستند.

اکثر مراکز دانشگاهی ژاپن رشته های پزشکی و دندانپزشکی را به زبان ژاپنی ارائه می دهند و برخی دانشگاه ها نیز زبان انگلیسی را مد نظر قرار داده اند.

کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در این مقاله شما را با شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن آشنا کردند. جهت کسب اطلاعات بیش تر و مشاوره خصوصی حتما با مشاورین ما در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل فرمایید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله تحصیل پزشکی در خارج از کشور را بخوانید و با سایر کشورهای محبوب برای مهاجرت تحصیلی در رشته های پزشکی آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه