دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان

دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان دانشگاهی دولتی در این کشور است که در سال 1917 تاسیس شد و امروزه نیز به عنوان قدیمی ترین موسسه آموزش عالی این کشور شناخته می شود. با این حال این دانشگاه بر خلاف سابقه طولانی خود ،تجهیزات و استانداردهای آموزشی بسیار مدرنی دارد و امروزه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های بلغارستان برای تحصیل شناخته می شود.

حکم تاسیس دانشگاه پزشکی صوفیا اولین بار توسط پادشاه فریناند داده شد و پس از آن روند ساخت آن به سرعت انجام شد. حدوداً یک سال بعد اولین سخنرانی در این دانشگاه توسط پروفسور ج. شیشکو انجام شد. 

از آن زمان تا به حال این دانشگاه راه بسیار درازی را طی کرده و برخی از بهترین پزشکان، داروسازان و دندانپزشکان بلغاری را تربیت کرده است. جهت آشنایی بیشتر با شرایط تحصیل در این دانشگاه از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) در تماس باشید.

دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان تحت نظارت مستقیم وزارت آموزش عالی کشور است و مجهز به آزمایشگاه های مدرن با آخرین تجهیزات و ابزار روز می باشد.

 از طرفی این دانشگاه مبتنی بر آموزش تئوری در کنار آموزش علمی است و علاوه بر این که درس ها را با بهترین متد به دانشجویان می آموزد زمینه را برای اشتغال آن ها نیز فراهم می کند. توصیه می کنیم برای اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور هیچ عنوان مطالعه مقاله تحصیل در بلغارستان را از دست ندهید.

فهرست مطالب
دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان

دانشکده های دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان

دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان دارای دانشکده های مختلفی است و از همین رو دانشجویان می توانند با توجه به علاقه شخصی خود در یکی از این دانشکده ها مشغول به تحصیل شده و از رشته مورد علاقه خود فارغ التحصیل شوند.

تعداد دانشکده های این دانشگاه در حال حاضر به چهار مورد رسیده و شامل دانشکده پزشکی، دانشکده دندانپزشکی، دانشکده داروسازی و دانشکده بهداشت عمومی می شوند. از طرفی در کنار دانشکده های دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان، این دانشگاه دارای سه کالج و 14 بیمارستان دانشگاهی در سطح بین المللی می باشد.

توصیه می کنیم در کنار این محتوا، مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلغارستان را نیز بخوانید و با شرایط اخذ پذیرش ، آزمون ها و هزینه ها بیشتر آشنا شوید.

دانشکده پزشکی دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان

دانشکده پزشکی دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان یکی از بهترین دانشکده های این کشور برای تحصیل در رشته پزشکی می باشد. این دانشکده به صورت تخصصی دروس رشته پزشکی را به دانشجویان آموزش داده و برنامه های پزشکی بسیار با کیفیتی را تحت نظارت اساتید مجرب و زیر ساخت های آموزشی پیشرفته ارائه می دهد.

دانشکده پزشکی صوفیا موفق شده که رتبه 995 جهان را بین بهترین دانشکده های پزشکی به دست آورد. همچنین در رتبه بندی ها مختلف این دانشگاه موفق شده که رتبه الف را به دست آورد و از همین رو شما می توانید با تحصیل در دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان، در یکی از بهترین برنامه های پزشکی با هزینه های مناسب شرکت کنید.

دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان

آخرین مورد از دانشکده های این دانشگاه، دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان می باشد. این دانشکده در سال 2001 و با حمایت های پیمان ثبات و مشارکت نهادهای پیشرو از کشورهای اتحادیه اروپا و سازمان بهداشت جهانی ایجاد شد.

این دانشکده از دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان تشکیلات دانشگاهی بسیار مدرنی دارد و با استانداردهای آموزشی بسیار بالا به تربیت علاقمندان به زمینه های مراقبت های بهداشتی می پردازند. هدف اصلی دانشکده بهداشت عمومی توسعه علم و عمل برای سلامت عمومی و مدیریت ایده ها در بخش مراقبت های بهداشتی می باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های معتبر اما مقرون به صرفه! مشاوره بگیرید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان یک موسسه آموزش عالی دولتی، مستقل، معتبر و با کیفیت در این کشور است که به صورت تخصصی به تربیت برخی از بهترین و با استعداد ترین دندانپزشکان بلغاری می پردازد.

علاقمندان می توانند در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه صوفیا به تحصیل دندانپزشکی در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا بپردازند. امکانات آموزشی این دانشکده شامل اتاق های پیش بالینی و بالینی، تالارها، کلاس های درس، اتاق های سمینار، کتابخانه تخصصی، مرکز اطلاعات، بخش اداری و اقتصادی و… می باشد.

دانشکده داروسازی دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان

دانشکده داروسازی دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان در سال 1995 به عضویت دانشگاه صوفیا در آمد و امروز بیش از 23 سال قدمت دارد. این دانشکده شش بخش داشته که سه بخش آن به تدریس رشته هایی مانند شیمی معدنی، تجزیه و شیمی آلی، شیمی فیزیک می پردازند.

همچنین در این دانشکده از دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان، شما می توانید در رشته های خاص دارویی، مانند فناوری دارو و بیو داروسازی، فارماکوژنزی (فیتوشیمی)، شیمی دارویی و آنالیز دارویی فارماکولوژی و سم شناسی، داروسازی آموزش خود را انجام دهید.

زبان تحصیل در دانشگاه پزشکی صوفیا

زبان تحصیل در دانشگاه پزشکی صوفیا دو زبان انگلیسی و بلغاری است و این دانشگاه برنامه های خود را به این دو زبان ارائه می دهد. 

این موضوع باعث شده تا دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های این کشور، از ابتدا نیازی به یادگیری زبان بلغاری را نداشته باشند و بتوانند تنها با مهارت های زبان انگلیسی خود به تحصیل پزشکی در دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان بپردازند.

در حال حاضر حداقل سطح لازم برای تحصیل پزشکی در این دانشگاه B2 می باشد و دانشجویان می توانند با ارائه مدارکی مانند تافل و آیلتس میزان مهارت های خود را در زبان نشان دهند اما جالب است بدانید ارائه مدرک زبان در دانشگاه پزشکی صوفیا الزامی نمی باشد.

از طرفی هر چند یادگیری زبان بلغاری در این دانشگاه الزامی نیست اما با توجه به این که در ترم های پایانی دانشجویان باید در بیمارستان به کار آموزی بپردازند، برای ارتباط با بیماران به مهارت های زبان بلغاری نیز نیاز دارند.

زبان تحصیل در دانشگاه پزشکی صوفیا

تحصیل پزشکی در دانشگاه صوفیا بلغارستان

تحصیل پزشکی در دانشگاه صوفیا بلغارستان حدوداً شش سال به طول انجامیده و برنامه های تحصیلی این دانشگاه شامل دوره های آموزش تئوری و همچنین کار آموزی در بیمارستان های داخل و اطراف محوطه دانشگاه می شود.

میزان شهریه شرکت در رشته دانشگاه پزشکی صوفیا حدودا 9000 یورو برای هر سال تحصیلی است که دانش آموزان می توانند این مبلغ را در دو قسط به دانشگاه پرداخت کنند. دو سال اول تحصیل پزشکی در این دانشگاه شامل مطالعه دروس پیش بالینی شده و سه سال بعدی بیشتر بر مطالعات بالینی متمرکز می باشد. 

دوره تحصیل پزشکی در این دانشگاه با یک سال کار آموزی پزشکی به پایان رسیده و در نهایت دانشجویان برای اخذ مجوز لازم باید در آزمون های دولتی شرکت کنند.

جهت ارسال درخواست دانشجویان باید به یکی از زبان های بلغاری یا انگلیسی مسلط باشند و همچنین در دروس پایه پزشکی و در مقطع دبیرستان حداقل 62% از نمره را به دست آورند. علاوه بر این دانشجویان برای تحصیل پزشکی در دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان باید در آزمون ورودی این دانشگاه شرکت کنند و این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذرانند. از مدارک مهم برای درخواست تحصیل پزشکی در این دانشگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کپی مدرک دیپلم
  • کپی نمرات دیپلم
  • گواهی حضور در دبیرستان
  • گواهی سلامت صادر شده کمتر از یک ماه قبل از درخواست
  • کپی پاسپورت
  • عکس پاسپورت
تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه صوفیا بلغارستان

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه صوفیا بلغارستان

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه صوفیا بلغارستان به زبان انگلیسی انجام شده و حدودا پنج سال و نیم به طول می انجامد. این دوره در نهایت با یک دوره کار آموزی شش ماهه به اتمام رسیده و طی این دوره دانشجویان خود را برای ورود به بازار کار آماده می کنند.

در دو سال اول تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان دانشجویان به یادگیری تئوری دندانپزشکی پرداخته و مبانی دانش پزشکی و بیولوژیکی را فرا می گیرند. پس از آن در سال سوم تا پنجم دانشجویان به یادگیری آموزش بالینی می پردازند که در واقع شامل تمرینات بالینی عمومی و کار آموزی و آموزش ویژه در روش های دندانپزشکی پیش بالینی و پس از بالینی می شود. الزامات لازم برای تحصیل دندانپزشکی در این دانشگاه شامل موارد زیر می شود.

  • گواهی دبیرستان با نمرات زیست شناسی و شیمی
  • نامه واجد شرایط بودن از دبیرستان
  • گواهی سلامت
  • 4 عدد عکس پاسپورت

هزینه های تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه صوفیا 9000 یورو در هر سال تحصیلی می باشد و پس از اتمام این دوره دانشجویان می توانند به بازار کار این کشور یا دیگر کشورهای جهان وارد شوند. با توجه دانشجویان برای زندگی در این کشور باید پس از اتمام تحصیلات اقامت تحصیلی خود را به کاری تغییر دهند، توصیه می کنیم برای آشنایی با شما قوانین کاری، الزامات و شرایط کار و همچنین نحوه یافتن شغل مورد نظر به مقاله کار در بلغارستان مراجعه فرمایید.

تحصیل داروسازی در دانشگاه صوفیا بلغارستان

تحصیل داروسازی در دانشگاه صوفیا بلغارستان پنج سال به طول انجامیده و در طی این سال ها دانشجویان زیر نظر بهترین اساتید به مطالعه دروس مختلف داروسازی می پردازند. هزینه لازم برای تحصیل داروسازی در این دانشگاه حدودا همانند پزشکی، 6000 یورو در سال می باشد.

تحصیل داروسازی در دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان در 10 ترم برگزار شده که 9 ترم آن در دانشگاه و یک ترم نیز در داروخانه و به صورت کار آموزی می باشد. در طی تحصیل این رشته دانشجویان می توانند مهارت های عملی بسیار زیادی را به دست آورند. مهارت های لازم این دوره با مطالعه 48 درس اصلی و 2 درس انتخابی به دست می آید. همچنین در کنار دروس اصلی انواع دوره های اختیاری نیز ارائه شده که علاقمندان می توانند در آن ها نیز شرکت کنند.

رشته مدت زمان تحصیل هزینه تحصیل
پزشکی 6 سال 9000 یورو در سال
دندانپزشکی 6 سال 9000 یورو در سال
داروسازی 5 سال 6000 یورو در سال

برای تحصیل داروسازی در این دانشگاه نیاز به قبولی در آزمون ورودی دارید که این آزمون به صورت دقیق مهارت های دانش آموزان در دروس پایه مانند شیمی و زیست شناسی را مورد ارزیابی قرار می دهد. همچنین متقاضیان باید در دوره دبیرستان در دروس پایه نمره های بسیار خوبی را به دست آورده باشند.

با بلغارستان بیشتر آشنا شوید، اطلاعات مقالات زیر همگی صحیح و به روز هستند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

شرایط تحصیل دندانپزشکی در مجارستان با شرایط و الزامات رشته پزشکی تفاوت زیادی ندارد فقط مدت زمان تحصیل این رشته کوتاه تر از دوره پزشکی است ، مدت تحصیل این رشته 5 سال است اما دانشجویان یک سال تحصیلی را نیز برای گذراندن دوره پریمدیکال باید در نظر بگیرند.

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های مجارستان عمدتا به زبان اصلی مجارستانی و در کنار آن به زبان انگلیسی و بعضا آلمانی تدریس می شود ، دانشجویان باید با در ارائه مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی در کالج های معروف بوداپست ثبت نام کرده و دوره پریمدیکال را بگذرانند.

از شرایط اصلی ورود به رشته دندانپزشکی در دانشگاه های مجارستان برآورده کردن شرایط سنی است ، ارائه نمره زبان الزامی نیست و متقاضیان می توانند با شرکت در دوره های زیان برای تحصیل دندانپزشکی اقدام کنند ، علاوه بر زبان انگلیسی ، متقاضبان تحصیل دندانپزشکی در صورت تمایل می توانند برای زبان های تحصیلی مجاری و آلمانی نیز اقدام کنند.

دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان

مزایای تحصیل پزشکی در دانشگاه صوفیا بلغارستان

مزایای تحصیل پزشکی در دانشگاه صوفیا بلغارستان بسیار فراوان است و امروزه دلایل بسیار زیادی وجود دارد که چرا باید تحصیلات خود را در این دانشگاه انجام دهید. اولین و مهم ترین دلیلی وجود رشته های متنوع در زمینه مراقبت های بهداشتی در دانشگاه صوفیا می باشد.

امروزه این دانشگاه دارای چهار دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و بهداشت عمومی است و هر کدام از این دانشکده ها گزینه ای عالی برای تحصیل به شمار می روند. از طرفی استانداردهای آموزشی در این دانشگاه بسیار بالاست و صوفیا از نظر فرهنگ آکادمیک و آموزش خود در بلغارستان و همچنین دیگر کشورهای اروپایی شهرت دارد.

یکی دیگر از دلایلی بسیار خوب برای تحصیل در دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان میزان هزینه های تحصیل مقرون به صرفه است. این دانشگاه در مقایسه با سایر دانشگاه های پزشکی در اروپا هزینه های کم تری داشته و از همین رو شما می توانید با صرف هزینه های کم تر به تحصیل در رشته مورد نظرتان پرداخته و مدرک تحصیلی بسیار معتبری به دست آورید.

از طرفی باید گفت که دانشگاه صوفیا در پایتخت این کشور واقع شده است و از همین رو دسترسی به این دانشگاه نسبت به برخی از دانشگاه های بلغارستانی آسان تر می باشد. همچنین این موضوع باعث شده تا بتوانید به امکانات ورزشی، رویدادهای بین المللی و همچنین طیف وسیع تری از فرصت های شغلی حین و همچنین پس از اتمام تحصیلات، دسترسی داشته باشید.

خوابگاه های دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان

خوابگاه های دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان

بدون شک یکی از موضوعاتی که ذهن بسیاری از متقاضیان تحصیل پزشکی در این کشور را به خود مشغول کرده است، اقامت دانشجویی حین تحصیل می باشد. خوشبختانه دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان خوابگاه های دانشجویی بسیار با کیفیت را به دانشجویان ارائه می دهد.

این خوابگاه ها معمولا دارای اتاق های مختلفی هستند که چندین دانشجو با یکدیگر در اتاق ها سکونت دارند. میزان هزینه اجاره خوابگاه در این دانشگاه بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان حدودا 50 یورو در هر ماه برای یک اتاق هزینه می کنند.

اتاق خوابگاه های دانشگاه صوفیا دارای دو تخت، دو میز و حمام است و امکانات موجود در این خوابگاه برای دانشجویان بسیار مناسب می باشد. با این حال خوابگاه دانشگاه از مرکز شهر بسیار دور است و در محله  Studentski gradواقع شده است. این خوابگاه حتی از محوطه دانشگاه نیز فاصله دارد و با اتوبوس حدودا چهل دقیقه طول می کشد تا دانشجویان به محوطه دانشگاه برسند.

علاوه بر خوابگاه های دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان دانشجویان گزینه اقامتی دیگری نیز دارند. برای مثال دانشجویان می توانند در مرکز شهر خانه ای اجاره کنند و با صرف هزینه 300 تا 400 یورو در ماه از مزایای زندگی مستقل حین تحصیل در این کشور بهرمند شوند. امروزه اکثر دانشجویان بین المللی در این دانشگاه ترجیح می دهند به جای استفاده از خوابگاه، به صورت اشتراکی یک آپارتمان را باهم اجاره کرده و هزینه ها را تقسیم کنند.

مقاله خوابگاه های دانشجویی در بلغارستان را بخوانید و اطلاعات خود را در این زمینه به روزکنید.

موقعیت مکانی دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان

موقعیت مکانی دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان بسیار مطلوب است و با توجه به موقعیت مکانی دسترسی به این دانشگاه برای دانشجویان بسیار آسان است. به طور کلی باید گفت که دانشگاه پزشکی صوفیا در مرکز شهر صوفیه، پایتخت، واقع شده است.

به صورت دقیق تر دانشگاه پزشکی صوفیا در 1431 مرکز صوفیه، بلوار آکادمیسین ایوان اوستراتیف گشوف 15 واقع شده است. امروزه پردیس اصلی این دانشگاه در مرکز شهر واقع شده است و حدودا 10 دقیقه با کاخ ملی فرهنگ صوفیه فاصله دارد.

از طرفی متاسفانه خوابگاه های دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان دور از مرکز شهر واقع شده و دانشجویان برای رسیدن به خوابگاه با استفاده از وسایل نقلیه، باید حدودا 30 تا40 دقیق زمان صرف کنند. شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه صوفیا را در زیر مشاهده فرمایید.

  • تلفن تماس: +359 2 915 2140
  • فکس: +359 2 9522291
  • وب سایت: http://www.mu-sofia.bg

با تحصیل در کشور بلغارستان از طریق مطالعه مقالات زیر آشنا شوید.

دسترسی فرودگاه ، قطار ، تاکسی به دانشگاه پزشکی صوفیا

با توجه به این که دانشگاه صوفیا در مرکز شهر واقع شده است دسترسی فرودگاه ، قطار ، تاکسی به دانشگاه پزشکی صوفیا بسیار عالی می باشد. این دانشگاه در نزدیکی برخی از مهم ترین مکان های دیدنی صوفیه مانند کاخ ملی فرهنگ واقع شده است.

امروزه دو ایستگاه مترو در نزدیکی این دانشگاه قرار دارد و علاوه بر آن بسیاری از ایستگاه های اتوبوس، تراموا و واگن برقی در نزدیکی دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان قرار دارد که آن را به محله های مختلف در صوفیه متصل می کند. از مهم ترین وسایل نقلیه نزدیک این دانشگاه می توان به تراموا (مانند تراموا شماره 7 و شماره 5)، اتوبوس (به عنوان مثال اتوبوس شماره 72، 76، 204، 604) و واگن برقی (مانند تراموا شماره 2، 8 و 9) اشاره کرد.

سوالات پر تکرار دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان

دانشگاه پزشکی صوفیا در 1431 مرکز صوفیه، بلوار آکادمیسین ایوان اوستراتیف گشوف 15 واقع شده است.

جهت ارسال درخواست دانشجویان باید به یکی از زبان های بلغاری یا انگلیسی مسلط باشند و همچنین در دروس پایه پزشکی و در مقطع دبیرستان حداقل 62% از نمره را به دست آورند و در آزمون ورودی این دانشگاه عملکرد خوبی از خود نشان دهند.

تعداد دانشکده های این دانشگاه در حال حاضر به چهار مورد رسیده و شامل دانشکده پزشکی، دانشکده دندانپزشکی، دانشکده داروسازی و دانشکده بهداشت عمومی می شوند.

وجود تنوع در انتخاب رشته های تحصیلی، هزینه های تحصیل مقرون به صرفه و استانداردهای آموزشی بسیار بالا جزو دلایل انتخاب این دانشگاه می باشد.

زبان تحصیل در این دانشگاه دو زبان انگلیسی و بلغاری است این دانشگاه برنامه های خود را به این دو زبان ارائه می دهد.

چنانچه قصد تحصیل در دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان را دارید توصیه می کنیم برای اخذ مشاوره و همچنین شروع روند درخواست، از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید. شما همچنین می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به بلغارستان، روش های مختلف مهاجرتی و الزامات هر کدام را به صورت کامل مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه