تحصیل رشته داروسازی در استرالیا

تحصیل رشته داروسازی در استرالیا یکی از جذاب ترین انتخاب ها است که بسیاری از دانشجویان علاقه مند به تحصیل رشته داروسازی دارند ، اگر علاقه مند به تحصیل رشته داروسازی در استرالیا می باشد ادامه این مطلب از سایت شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) را مطالعه فرمایید تا اطلاعات مفیدی در خصوص شرایط تحصیل در این کشور بدست آورید.

دانشگاه های استرالیا در لیست ۱۰۰ دانشگاه برتر در فهرست رتبه بندی دانشگاه های بزرگ جهان قرار گرفته اند ، هنگام تحصیل در استرالیا شما فقط یک مدرک شناخته شده در سطح جهانی را کسب نخواهید کرد ، بلکه یک تجربه معتبر استرالیایی نیز خواهید داشت.

برای اخذ پذیرش تحصیل رشته داروسازی در استرالیا ، متقاضیان باید در ابتدا موضوعاتی مانند ریاضیات و شیمی را گذرانده باشند و علاوه بر این نمرات زیست شناسی ، زیست شناسی انسان و فیزیک نیز ارزش زیادی دارند ، متقاضیان همچنین باید مهارت خود را در زبان انگلیسی نشان دهند ، داروسازی را می توان در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد گذراند ، که اولی معمولا ۴ سال تمام وقت و دومی ۲ سال تمام وقت است.

برای آگاهی کامل از نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا ضمن مطالعه همین مقاله ، به مقاله تحصیل در استرالیا نیز می توانید مراجعه نمایید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته داروسازی در استرالیا

دوره های پریمدیکال برای داروسازی استرالیا

دوره های پریمدیکال برای داروسازی استرالیا در قالب دوره های فشرده ، استاندارد یا گسترده در دسترس است و این بدان معناست که بسته به توانایی خود می توانید دوره خود را در کمتر از 40 هفته یا حداکثر 75 هفته به پایان برسانید ، برای مثال دانشجویان ایرانی معمولا با داشتن معدل 19 در پایان دوره دبیرستان و سطح عالی در زبان انگلیسی می توانند در دوره های فشرده که زمان کمتری دارند قبول شوند.

بنابراین یک برنامه پریمدیکال می تواند به شما کمک کند تا حداقل الزامات ورود به برنامه داروسازی را برآورده کنید، همچنین اگر شرایط ورود زبان انگلیسی برای برنامه پریمدیکال را نداشته باشید ، ممکن است واجد شرایط دوره ای باشید که ترکیبی از آموزش زبان انگلیسی با برنامه پریمدیکال است.

هزینه پریمدیکال داروسازی در استرالیا از 23000 تا 40000 دلار متغیر است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

می توانید ویزای کشور استرالیا را با مشاوره رایگان کارشناسان ما در کمترین زمان اخذ کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های داروسازی استرالیا

اخذ مدرک از بهترین دانشگاه های داروسازی در استرالیا به این معنی است که شما توسط اساتید واجد شرایط در موسسات درجه یک آموزش داده می شوید ، لذا در زیر می توانید از شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه های داروسازی استرالیا اطلاع یابید.

تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه موناش استرالیا

دانشگاه موناش کیفیت عالی آموزش و امکانات پیشرفته را ارائه می دهد ، این دانشگاه طیف گسترده ای از انتخاب های مطالعه ، پروژه های تحقیقاتی و برنامه های مبادله بین المللی را ارائه می دهد و حدود 30 درصد دانشجویان داروسازی در این دانشگاه از 20 کشور مختلف می باشند.

تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه موناش استرالیا نیز یکی از ویژگی های قوی موناش است ، گزینه های زیر برای تحصیل داروسازی در این دانشگاه ارائه می شود :

  • داروسازی ، لیسانس ( افتخارات )
  • رشته داروسازی ، لیسانس
  • داروسازی پیشرفته ( افتخارات )
  • مهندسی و علوم دارویی
  • داروسازی ( کارشناسی / کارشناسی ارشد )
  • داروسازی بالینی
  • داروسازی و علوم دارویی ، دکترا

برای تحصیل رشته داروسازی در استرالیا در مقطع کارشناسی این دانشگاه متقاضیان در ابتدا در دوره های پیش نیاز پذیرفته می شوند ، برای پذیرفته شدن در این دوره ها الزامات زبان انگلیسی مورد نیاز است و اگر دانشجو شرایط زبان انگلیسی را نداشته باشد می تواند در دوره های زبان انگلیسی این دانشگاه شرکت کند.

رشته داروسازی در دانشگاه سیدنی

دانشگاه سیدنی دارای بیش از 100 سال برتری در آموزش و تحقیقات داروسازی است ، این دانشگاه به عنوان یکی از مراکز پیشرو در زمینه آموزش داروسازی در استرالیا شناخته می شود و از شهرت ملی و بین المللی برجسته ای برای تحقیق و نوآوری برخوردار است.

این دانشگاه در بین دانشگاه های استرالیا دارای رتبه سوم در و در بین دانشگاه های سراسر دنیا دارای رتبه سی و هشتم می باشد ، همچنین در رتبه بندی موضوعی QS دارای رتبه 13 جهانی و دوم در بین دانشگاه های استرالیا در رشته داروسازی است.

دانشکده رشته داروسازی در دانشگاه سیدنی در سال 1899 تأسیس شد و بیش از 100 سال است که دانشجویان را در زمینه علوم دارویی آموزش می دهد و به طور مداوم در زمره بهترین های جهان برای آموزش قرار می گیرد.

دانشگاه سیدنی دوره های کارشناسی انعطاف پذیری را ارائه می دهد ، به این ترتیب شما می توانید حرفه خود را پیدا کرده و شکل دهید ، این دانشگاه در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان یکی از اولین در استرالیا و چهارم در جهان است ، 

رشته داروسازی در دانشگاه سیدنی

شرایط پذیرش داروسازی در دانشگاه سیدنی

 دانشگاه سیدنی برنامه های داروسازی زیر را ارائه می دهد :

  • لیسانس داروسازی
  • لیسانس داروسازی و مدیریت
  • کارشناسی ارشد داروسازی بین سازمانی
  • کارشناسی ارشد داروسازی
  • دکترا داروسازی

برای تحصیل در رشته داروسازی در استرالیا در مقطع کارشناسی متقاضیان ابتدا باید در دوه های پریمدیکال شرکن کنند و در طول دوره نمره قبولی در درس ریاضیات و زبان را برآورده کنند؛ برای واجد شرایط بودن برای درخواست کارشناسی ارشد داروسازی ، متقاضیان باید شرایط زیر را داشته باشند:

  1. مدرک کارشناسی از یک موسسه استرالیایی یا معادل آن
  2. حداقل معدل ( GPA ) 5.0 ( معادل 65٪ در USYD ) ، یا آزمون پذیرش پزشکی فارغ التحصیل استرالیا (GAMSAT )
  3. 48 امتیاز اعتباری یا معادل آن در شش موضوع پیش نیاز در سطح دانشگاه ( داوطلبان می توانند با گذراندن 12 واحد اعتباری از موضوعات پیش نیاز در دوره ثبت نام کنند تا زمانی که این واحدهای تحصیلی تا پایان سال اول کارشناسی ارشد تکمیل شوند ) :
  • حساب دیفرانسیل
  • آمار
  • شیمی
  • بیوشیمی
  • فارماکولوژی
  • فیزیولوژی
  • تسلط به زبان انگلیسی آیلتس 7.0 به طور کلی با 6.5 در هر گروه ( در صورت وجود )

توجه داشته باشید فارغ التحصیلان داروسازی بین المللی به شرط گذراندن تحصیل کارشناسی در ده سال گذشته پذیرفته می شوند و داشتن GPA ، MCAT یا GAMSAT برای این برنامه الزامی نیست.

تحصیل داروسازی در دانشگاه کوئینزلند

یکی از موسسات آموزشی و تحقیقاتی استرالیا ، دانشگاه کوئینزلند ، از طریق انتقال و بکارگیری دانش ، برتری را هدف گرفته است ، این دانشگاه با تخصص بیش از یک قرن افراد با استعداد را آموزش داده و به آنها کمک کرده است تا به اهداف شغلی خود برسند ، این دانشگاه جوایز متعددی در استرالیا برای تدریس دانشگاهی دریافت کرده است و مدارک داروسازی که این دانشگاه ارائه می دهد عبارتند از:

  • لیسانس داروسازی ( افتخارات )
  • کارشناس ارشد داروسازی بالینی
  • گواهی فارغ التحصیلی از داروسازی بالینی
  • کارشناسی ارشد در صنعت داروسازی
  • گواهی فارغ التحصیلی از داروسازی
  • دکترای فلسفه ( داروسازی )
  • کارشناسی ارشد فلسفه ( داروسازی )

دانشکده داروسازی در دانشگاه کوئینزلند قدیمی ترین دانشکده داروسازی در کوئینزلند است که از سال 1960 آموزش داروسازی را ارائه می دهد.

این دانشکده به عنوان یکی از حوزه های آموزشی و تحقیقاتی داروسازی کشور ، امکانات پیشرفته آموزشی مانند فضاهای توزیع و مشاوره تعاملی ، آزمایشگاههای آموزشی پیشرفته ، شاخه اختصاصی داروخانه از کتابخانه UQ و خصوصی و گروهی ابتکاری را ارائه می دهد.

تحصیل داروسازی در دانشگاه کوئینزلند که با امکانات بالینی در بیمارستان پرنسس الکساندرا و داروسازی ، انجمن داروسازی استرالیا مستقر است ، یک تجربه مطالعه جامع را ارائه می دهد که امکان غوطه ور شدن در حرفه داروسازی را از روز اول تحصیل فراهم می کند.

شرایط پذیرش داروسازی در دانشگاه کوئینزلند

برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید مهارت های زبان انگلیسی خود را با دستیابی به حداقل 6.5 به طور کلی و حداقل 6.0 در هر زیرگروه آزمون آیلتس ، یا نمرات قابل قبول در آزمونهای معادل ثابت کرد ، البته متقاضیانی که این سطح از مهارت زبان را ندارند می توانند در دوره های زبان دانشگاه پذیرش بگیرند.

همچنین طبق شرایط پذیرش داروسازی در دانشگاه کوئینزلند برای ورود به مقطع کارشناسی ابتدا باید وارد دوره های پریمدیکال شد و در پایان با کسب نمره مورد نظر در دروس تدریس شده وارد مقطع کارشناسی داروسازی شد.

به منظور تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد پرستاری در دانشگاه کوئینزلند متقاضی باید دارای مدرک کارشناسی داروسازی و آیلتس 6.5 یا معادل آن باشند و اگر متقاضی تمام شرایط را داشته باشد ولی سطح زبانی مورد نظر را نداشته باشد بسته به سطح خود می تواند در دوره های زبان به شرح زیر شرکت کنند :

  • Bridging English (BE) : با تحصیل دوره ای بین 10 تا 30 هفته می توانید از ارزیابی نهایی برای برآوردن شرایط ورود به زبان انگلیسی برای برنامه خود استفاده کنید.
  • انگلیسی برای اهداف تحصیلی (EAP) _ با شرکت در دوره 5 تا 45 هفته و در پایان دوره ، قبولی در آزمون زبان انگلیسی تأیید شده می توانید شرایط ورود به زبان انگلیسی را برآورده کنید.

حتی اگر شرایط ورود برای پذیرش در برنامه ترجیحی خود را برآورده نمی کنید ، این دانشگاه در صورت امکان پیشنهاد یک برنامه سطح پایین در همان مجموعه به دانشجو می دهد ، و این پیشنهاد در نهایت به مقطع ارشد ختم می شود.

نکته را اضافه می کنیم که برخی از دانشگاه های ارمنستان نیز در رشته داروسازی جزو برترین دانشگاه های جهان رده بندی شده اند ؛ خوب است مقاله تحصیل رشته داروسازی در ارمنستان را نیز بخوانید.

هزینه تحصیل داروسازی در استرالیا

استرالیا یکی از مقاصد محبوب برای تحصیل دانشجویان بین المللی است ولی متاسفانه شهریه های تحصیل در دانشگاه های آن بسیار بالا است ، در زیر می توانید شهریه تحصیل داروسازی در دانشگاه های برتر داروسازی استرالیا را مشاهده فرمایید و تاحدودی با هزینه تحصیل داروسازی در استرالیا آشنا شوید :

  • کارشناسی داروسازی در دانشگاه سیدنی : ۵۲۰۰۰ دلار سال اول
  • کارشناسی ارشد داروسازی در دانشگاه سیدنی : ۵۲۵۰۰ دلار در سال اول
  • کارشناسی داروسازی در دانشگاه کوئینزلند : ۴۶۸۰۰ دلار در سال
  • کارشناسی ارشد داروسازی در دانشگاه کوئینز لند : ۲۴۰۸۰ دلار در سال

راستی در گرجستان هم می توانید داروسازی را در دانشگاه هایی بسیار معتبر با هزینه های زندگی ارزان بخوانید ، پس مقاله تحصیل رشته داروسازی در گرجستان را هم حتما مرور کنید.

آشنایی کامل با کشور استرالیا و شرایط اقامت تحصیلی این کشور با مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

چارت درسی داروسازی در دانشگاه های استرالیا

با توجه به مقطع و گرایش و حتی دانشگاه چارت درسی داروسازی در دانشگاه های استرالیا متفاوت است ولی ساختار آن در مقطع کارشناسی باید موارد زیر را پوشش دهد.

در سال اول تحصیل داروسازی ، زیست شناسی و شیمی را مطالعه می کنید و از طریق مطالعات داروسازی بنیادی و اجتماعی به داروسازی معرفی می شوید.

سه سال باقیمانده از دوره به سطوح بالاتری از علوم پزشکی و دارویی اختصاص داده شده است و همراه با مطالعات داروسازی بالینی تخصصی است و در سالهای بالا ، زمان قابل توجهی در محل های بالینی در داروخانه های عمومی و بیمارستانی صرف می شود ، جایی که تجربه عملی ارزشمندی به دست می آید.

شما این فرصت را خواهید داشت که در چهارمین سال تحصیل خود ( داروسازی صنعتی یا بین المللی ) در گرایش داروسازی انتخابی تحصیل کنید یا تحصیلات پیشرفته سال چهارم را به پایان برسانید و به عنوان یک نامزد افتخاری یک پروژه تحقیقاتی فردی را انجام دهید.

چارت درسی داروسازی در دانشگاه های استرالیا

بورسیه رشته داروسازی در استرالیا

در دانشگاه های داروسازی استرالیا بورسیه های مختلفی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است.

برای مثال در دانشگاه موناش در هر سال تحصیلی به ۴ دانشجو ممتاز بورسیه رشته داروسازی در استرالیا تا ارزش ۱۰۰۰۰۰ دلار اعطا می شود ، در این بورسیه دو دانشجو از تخفیف۵۰ درصدی در شهریه و دو دانشجو دیگر از تخفیف ۲۵ درصدی برخوردار خواهند شد.

در دانشگاه سیدنی نیز به دانشجویان بین المللی ممتاز سال آخر کارشناسی داروسازی بورسیه تحصیلی به مبلغ ۵۰۰۰ دلار اعطا می شود ، همچنین این دانشگاه به دانشجویان ممتاز که در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد پذیرفته شده اند ، مبلغ ۶۰۰۰ دلار در سال بورسیه تحصیلی ارائه می دهد که قابل تمدید برای یک یال دیگر نیز است.

به همین ترتیب امکان اخذ بورسیه برای دانشجویان بین المللی در سایر دانشگاه های داروسازی استرالیا وجود دارد.

کارشناسان ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی همواره در تلاش هستند تا بهترین شرایط را برای پرونده های مهاجرتی ایجاد کنند تا ضمن کمترین هزینه و چالش، در آسودگی خاطر کامل مراحل و شرایط مهاجرت به پایان خوش برسد.

در مسیر مهاجرت داشتن تجربه و آشنایی با مسیر خیلی به فرد کمک می کند همانطور که در ویدیو روبرو نمونه های ویزای کشورهای مختلف را میبینید، ما وعده ای را که به شما می دهیم عملی میکنیم و جای هیچ نگرانی نیست.

آزمون های ورودی داروسازی در استرالیا

خوشبختانه برای تحصیل داروسازی در دانشگاه های استرالیا هیچ آزمون پذیرشی وجود ندارد و متقاضیان خارجی با گذراندن دوره های پریمدیکال و کسب حد نصاب نمرات مورد نیاز در درس ریاضی و زبان انگلیسی می توانند وارد رشته داروسازی شوند.

مزایا و معایب تحصیل داروسازی در استرالیا

مزایا و معایب تحصیل داروسازی در استرالیا

طبق بررسی هایی که در مورد مزایا و معایب تحصیل داروسازی در استرالیا انجام داده ایم، دانشگاه های داروسازی استرالیا دارای رتبه های عالی در بین دانشگاه های جهان می باشند و مدارک آن ها بسیار معتبر است و در هر جای دنیا با چنین مدرکی می توان در حرفه داروسازی مشغول به کار شد.

همچنین ورود به دانشگاه های استرالیا بدون آزمون و بسیار راحت است و روش های مختلفی برای پذیرش دانشجویان بین المللی با توجه به سوابق تحصیلی دارند ، همچنین می توان در دوره های زبان قبل از تحصیل نیز پذیرش گرفت و علاوه بر این می توانید برای پیشرفت شغلی خود کلاس های برنامه های حرفه ای و همچنین دوره های انگلیسی و برنامه های آموزش حرفه ای را بگذرانید.

با توجه به نیاز استرالیا به شغل داروسازی فارغ التحصیلان فرصت مهاجرت به این کشور را خواهند داشت.

اما در کنار تمام این مزایا باید یاد آور شد که هزینه های زندگی و تحصیل در استرالیا بالا است و از طرفی تقریبا در تمام دانشگاه های آن فرصت های بورسیه زیادی برای دانشجویان بین المللی جود دارد.

پیشنهاد میکنیم تا شرایط تحصیل رشته های پزشکی در دیگر کشورهای هم رده را نیز بررسی و مطالعه کنید

بازار کار و درآمد داروسازی در استرالیا

آمارهای شگفت انگیز جدید نشان می دهد که کارکنان مراقبت های بهداشتی از جمله داروسازان بیشترین تقاضا را در استرالیا دارند و فارغ التحصیلان فرصت های زیادی برای کار در استرالیا خواهند داشت.

متوسط حقوق داروسازان در استرالیا ۹۱،۶۵۰ دلار در سال یا ۴۷ دلار در ساعت است ، موقعیت های سطح ابتدایی از ۸۱،۳۱۶ دلار در سال شروع می شود ، در حالی که اکثر داروسازان با تجربه تا ۱۲۰،۰۴۵ دلار در سال درآمد دارند.

در مقاله کار در استرالیا در همین سایت ، لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا و درآمد های آن ها را ارائه داده ایم ، خوب است سری به آن مقاله هم بزنید و آینده شلی رشته های مختلف رو مرور کنید.

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته داروسازی در استرالیا پرداختند ، برای ارتباط با ما و پرسیدن ابهامات و سوالات خود از بخش دیدگاه در پایان هر مقاله بهرهمند شوید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته داروسازی در استرالیا

دانشجویان ایرانی معمولا با داشتن معدل 19 در پایان دوره دبیرستان و سطح عالی در زبان انگلیسی می توانند در دوره های فشرده پریمدیکال استرالیا که زمان کمتری دارند قبول شوند.

هزینه دوره های پریمدیکال از 23000 تا 40000 دلار در دانشگاه های استرالیا متغیر است.

به منظور تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پرستاری در دانشگاه های استرالیا ، دانشجو باید دارای مدرک کارشناسی داروسازی و آیلتس 6.5 یا معادل آن باشند

در دانشگاه موناش در هر سال تحصیلی به 4 دانشجو ممتاز در رشته داروسازی بورسیه تحصیلی تا ارزش 100000 دلار اعطا می شود

در دانشگاه سیدنی نیز به دانشجویان بین المللی ممتاز سال آخر کارشناسی داروسازی بورسیه تحصیلی به مبلغ 5000 دلار اعطا می شود.

خوشبختانه برای تحصیل داروسازی در دانشگاه های استرالیا هیچ آزمون پذیرشی وجود ندارد و متقاضیان خارجی با گذراندن دوره های پریمدیکال و کسب حد نصاب نمرات مورد نیاز در درس ریاضی و زبان انگلیسی می توانند وارد رشته داروسازی شوند.

در نهایت با توجه به فرصت های بیشمار برای پذیرش داروسازی در استرالیا ، خیلی از متقاضیان به دنبال ادامه تحصیل در رشته داروسازی در استرالیا می باشند ، در این راستا شرکت مهاجرتی رجبی مفتخر است تا خدمات تحصیل و اعزام دانشجو به خارج از کشور و تجربه چندین ساله خود در راستای پذیرش از دانشگاه های استرالیا را در اختیار متقاضیان قرار دهد ، کافیست با دفاتر ما در مرکز و غرب تهران و یا دفتر شیراز در تماس باشید ، ضمناً می توانید با مطالعه سایر مقالات سایت و در نظر گرفتن شرایط سنی ، مالی و علاقه مندی خود بهترین تصمیم را بگیرید ؛ پیشنهاد می کنیم در کنار این محتوا ، مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا را هم بخوانید.

در این قسمت دیدگاه مشتریان شرکت رجبی را می شنوید از نحوه عملکرد و نتیجه گیری پرونده

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه