تحصیل رشته بینایی سنجی در بلاروس

تحصیل رشته بینایی سنجی در بلاروس در بسیاری از موسسات این کشور ارائه می شود و بسیاری از دانشجویان خارجی برای تحصیل دوره بینایی سنجی خود به بلاروس می آیند.

بینایی سنجی در دانشگاه های دولتی بلاروس برای مقاطع مختلف تدریس می شود و بسیاری از دانشجویان خارجی برای تحصیل در رشته بینایی سنجی خود به بلاروس می آیند.

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) هر ساله درخواست های زیادی از دانشجویان خارجی دریافت می کنند که می خواهند در بلاروس در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته بینایی سنجی تحصیل کنند ، ما از دانشجویان خارجی که می خواهند در بلاروس برنامه اپتومتری خود را در بلاروس تحصیل کنند استقبال می کنند.

دوره اپتومتری تماماً در مورد مراقبت از چشم است و این دوره به دانشجویان داخلی و بین المللی می آموزد که متخصص بینایی چشم باشند.

این متخصصان بینایی‌سنجی در همه جای دنیا مورد نیاز هستند و در بخش‌های چشمی در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های خصوصی کار می‌کنند ، حتی بسیاری از دانشجویان کار شخصی خود را شروع می‌کنند.

فهرست مطالب

با ما در این مقاله همراه باشید تا تحصیل رشته بینایی سنجی در بلاروس را بشناسید همچنین توصیه می کنیم مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس را نیز بخوانید و با کلیات تحصیل رشته های علوم پزشکی در این کشور اشنا شوید.

تحصیل رشته بینایی سنجی در بلاروس

پریمدیکال رشته بینایی سنجی در بلاروس

بینایی سنجی در بلاروس برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تدریس می شود ، برای پذیرش در مقطع کارشناسی ، کلیه دانشجویان خارجی باید گواهینامه دبیرستان و همچنین پاسپورت بین المللی آماده سفر را به همراه داشته باشند.

کارشناسی ارشد در بینایی سنجی نیاز به مدرک لیسانس با دانشجویان خارجی دارد و ممکن است واجد شرایط برای کارشناسی ارشد بلاروس در دانشگاه های دولتی باشد.

پریمدیکال رشته بینایی سنجی در بلاروس برای دانشجویان داخلی ، نیاز نیست  اما برای دانشجویان خارجی با توجه به زبان انتخاب برای تحصیل در برخی دانشگاه ها ممکن است که به گذراندن پریمدیکال رشته بینایی سنجی یا همان دوره پاتفک روسی نیاز داشته باشد. ، ر همین زمینه می توانید مقاله تحصیل دوره پادفک در روسیه را نیز بخوانید و شرایط این دوره را با کشور بلاروس قیاس کنید.

پریمدیکال رشته بینایی سنجی در بلاروس

دانشکده آموزش پریمدیکال در دانشگاه علوم پزشکی بلاروس

دانشکده آموزش پریمدیکال در دانشگاه علوم پزشکی بلاروس ، مشغول آماده سازی دانشجویان بین المللی برای پذیرش در دانشگاه است ، این دانشکده به عنوان یک بخش مستقل از دانشگاه با هدف هدایت شغلی دانش آموزان دبیرستانی و جوانان شاغل ، آموزش آزمون متمرکز متقاضیان ورود به دانشگاه های علوم پزشکی و دانشکده های زیستی سایر کشورها سازماندهی شده است.

ساختار دانشکده راهنمایی شغلی و آموزش پیش دانشگاهی شامل ریاست ، گروه مقدماتی و سه گروه تخصصی (گروه زبان های بلاروسی و روسی ، گروه زیست شناسی ، گروه شیمی عمومی) می باشد ، بخش مقدماتی واحد ساختاری اصلی دانشکده است

در میان دانشجویان این دانشکده ، شهروندان خارج از کشور نیز وجود دارند ، آموزش آنها در دو جهت سازماندهی شده است: مطالعه جامع موضوعات مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه (روسی، زیست شناسی و شیمی) و مطالعه زبان روسی به تنهایی (برای کسانی که قصد ورود به دوره کارآموزی بالینی و دوره کارشناسی ارشد را دارند).

هر بخش یک واحد ساختاری مجزا با پرسنل بسیار ماهر است که کارهای آموزشی، تحقیقاتی و آموزشی را انجام می دهند ، از سال 2014 تا کنون تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی در این دانشکده دوره پریمدیکال را گذرانده اند ، این دوره 8 تا 10 ماه طول می کشد.

توصیه می کنیم مقاله دوره پادفک پزشکی در بلاروس چیست؟ را نیز بخوانید و جزئیات بیشتری از شرایط و چگونگی گذراندن این دوره را نیز بدانید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته های پزشکی و پیراپزشکی در ارزان ترین کشورهای دنیا با دریافت مشاوره صحیح.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های بینایی سنجی بلاروس

در جستجوی بهترین دانشگاه های بینایی سنجی بلاروس به این نتیجه رسیدیم که دو دانشگاه دولتی Grodno و Vitebsk در بلاروس که به خاطر تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی مشهور هستند ، هیچکدام رشته بینایی سنجی را ارائه نمی دهند ، اما در سایر دانشگاه های علوم پزشکی بلاروس می توانید برنامه بینایی سنجی را برای ادامه تحصیل پیدا کنید ، برخی از دانشگاه های خصوصی در بلاروس مانند دانشگاه نوآوری مینسک برنامه اپتومتری را در بخش پزشکی و سلامت ارائه می دهد ، که در زیر به توضیحاتی درباره آن پرداخته ایم.

بهترین دانشگاه های بینایی سنجی بلاروس

دانشگاه نوآوری مینسک (MIU)  

دانشگاه نوآوری مینسک که در سال 1991 تأسیس شد ، یک مؤسسه آموزش عالی خصوصی غیرانتفاعی است که در کلانشهر مینسک واقع شده است.

دانشگاه نوآوری مینسک (MIU)  که به طور رسمی توسط وزارت آموزش جمهوری بلاروس به رسمیت شناخته شده است ، دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک لیسانس ، مدرک کارشناسی ارشد ، مدرک دکترا در چندین زمینه تحصیلی می‌شود.

این موسسه آموزش عالی 29 ساله بلاروس دارای یک خط مشی پذیرش انتخابی بر اساس امتحانات ورودی و سوابق تحصیلی و نمرات گذشته دانشجویان است ، دانشجویان بین المللی هم می توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

هزینه تحصیل بینایی سنجی در بلاروس

به طور کلی ، هزینه تحصیل بینایی سنجی در بلاروس نسبت به کشورهایی مانند اسلواکی و مجارستان کمتر است اما باید به این واقعیت هم اشاره کنیم که تعداد برنامه های در دسترس و کیفیت تحصیل بینایی سنجی در بلاروس به اندازه کشورهای اسلواکی ، لهستان و بویژه مجارستان نیست ، دعوت می کنیم مقاله تحصیل رشته بینایی سنجی در مجارستان را نیز بخوانید.

در جدول شهریه بینایی سنجی در بلاروس را با کشورهای همتراز در منطقه مقایسه کرده ایم:

میانگین شهریه بینایی سنجی بلاروس میانگین شهریه بینایی سنجی مجارستان میانگین شهریه بینایی سنجی لهستان میانگین شهریه بینایی سنجی اسلواکی
6000 دلار در سال 8000 دلار در سال 7000 دلار در سال 4000 دلار در سال

هزینه تحصیل در دانشگاه خصوصی نوآوری مینسک برای یک درس تمام وقت از 315 دلار تا 640 دلار متغیر است که احتمالا با خود فکر می کنید که با این هزینه می توان در کشورها و دانشگاه های بهتر تحصیل کرد.

اگر تاکید شما برای تحصیل بینایی سنجی صرفا یک کشور اروپایی نباشد ، با انتخاب تحصیل رشته بینایی سنجی در ترکیه شما حتی می توانید با شهریه 2900 دلار در سال هم این رشته را بخوانید ، اطلاعات کامل تر را از طریق مقاله لینک شده دریافت خواهید کرد.

چارت درسی رشته بینایی سنجی در دانشگاه های بلاروس

متاسفانه جزییات زیادی از چارت درسی رشته بینایی سنجی در دانشگاه های بلاروس در دسترس نبود که قابل ذکر باشد ، فقط چنین بیان شده است که مدت زمان تحصیل رشته بینایی سنجی در بلاروس ، برای دوره لیسانس در اپتومتری 4 سال است که از این مدت ، دانشجویان به مدت 3 سال تئوری می خوانند و بیش از 1 سال عملی کامل در بخش های مراقبت از چشم به کارورزی می پردازند.

کارشناسی ارشد در بلاروس به مدت 2 سال پس از اخذ مدرک کارشناسی در بینایی سنجی ادامه می یابد ، دقت داشته باشید که برای تحصیل در مقطع دکترا این رشته در کشور بلاروس گزینه های خوبی پیدا نخواهید کرد و در عوض مشاوران رجبی می توانند شما را راهنمایی کنند تا در مکان های بهتری بتوانید به ادامه تحصیل بینایی سنجی در مقطع دکترا بپردازید ، در ادامه چند مورد از بهترین مکان ها برای تحصیل phD بینایی سنجی در زیر نامبرده شده است:

به دنبال اطلاعات کامل و صحیح در خصوص تحصیل در دانشگاه های بلاروس هستید؟ منابع زیر به شما تقدیم میگردد.

5 برنامه دکترا در بینایی سنجی سال 2022

دکترای فلسفه (PhD) مدرکی است که بعد از تحصیلات تکمیلی دنبال می شود ، این بالاترین مدرک دانشگاهی موجود است و بر آموزش برای تحقیق ، نوشتن و تدریس تمرکز دارد.

دکترای اپتومتری یا بینایی سنجی که گاهی اوقات به عنوان OD شناخته می شود ، دوره ای از تحصیل است که بر علم بینایی تمرکز دارد ، گرایش های دیگر در این رشته تحصیلی ، دکتری علوم بینایی است.

مشاوران رجبی 5 برنامه دکترا در بینایی سنجی سال 2022 را در زیر معرفی کرده اند:

دانشگاه سانتیاگو د کامپوستلا در کشور اسپانیا برنامه دکترا در علوم بینایی یک برنامه بین دانشگاهی و بین رشته ای است که تحصیل در آن 3 سال به طول می انجامد.

با برنامه اپتومتری پذیرش دوگانه دانشگاه  Nova Southeastern، شما می توانید مسیر خود را به سمت حرفه ای به عنوان یک اپتومتریست دلسوز و رقابتی هموار کنید.

دکترای بینایی سنجی در کالج داروسازی و علوم بهداشتی ماساچوست نیز یک برنامه نوآورانه است که برای علاقه مندان توصیه می شود.

دکترای علوم بهداشتی با گرایش بینایی سنجی دانشگاه ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی و دکتری علوم بینایی در کالج بینایی سنجی SUNYنیویورک نیز از گزینه های برتر تحصیل رشته بینایی سنجی در مقطع دکترا برای سال 2023-2022 است.

آزمون های ورودی رشته بینایی سنجی بلاروس

دانشجویان خارجی برای تحصیل رشته بینایی سنجی در بلاروس با مانع آزمون های ورودی رشته بینایی سنجی بلاروس مواجه نیستند و فقط از طریق مشاوره با یک موسسه مهاجرتی برجسته مانند موسسه رجبی می توانند با آماده کردن مدرک دیپلم اقدام به اخذ پذیرش کنند.

امروزه اینترنت به سریع ترین راه برای ارسال و دریافت مدارک تبدیل شده است ، شما برای پذیرش در بلاروس باید مدارک خود را از طریق اسکن به ایمیل کارکنان پذیرش ارسال کنید.

آنها مدارک پذیرش را در مدت 2 روز ارزیابی می کنند و پس از تکمیل فرآیند ارزیابی ، شما را از طریق ایمیل مطلع می کنند ، پس از دریافت نامه واجد شرایط بودن ، متقاضی باید هزینه پذیرش خود را ارسال کند.

در بلاروس پذیرش برای دانشجویان خارجی فقط توسط اداره مهاجرت تایید می شود ، پس از دریافت هزینه پذیرش ، دفتر پذیرش مدارک را برای پردازش در بخش مهاجرت ارسال می کند که 2 هفته زمان می برد و نامه پذیرش تایید شده توسط اداره مهاجرت به کارکنان پذیرش تحویل داده می شود.

زبان تحصیل رشته بینایی سنجی در بلاروس

اگر تصمیم شما برای تحصیل در بلاروس قطعی باشد ، باید بدانید که در دانشگاه های بلاروس ، اغلب برنامه ها به زبان روسی برگزار می شود ، زبان تحصیل رشته بینایی سنجی در بلاروس در دانشگاه نوآوری مینسک ، روسی و در مواردی انگلیسی است و این دانشگاه برنامه پریمدیکال و تقویت زبان را هم در دانشکده جداگانه ای ارائه می دهد.

در دانشگاه پزشکی دولتی Grodno در سال 1993 دپارتمان زبان های روسی و بلاروسی تشکیل شد ، این دپارتمان در حال حاضر آموزش رشته های آکادمیک زیر را ارائه می دهد: "روسی به عنوان یک زبان خارجی" ، "زبان بلاروسی (واژگان حرفه ای)" ، روسی به عنوان یک زبان خارجی ، آداب گفتار برای پزشکان آینده ،" فرهنگ گفتار و بوم شناسی زبان" (دوره اختیاری) ، علاوه بر این ، این دپارتمان آموزش "روسی" و "زبان بلاروسی" را برای شنوندگان بخش مقدماتی نیز ارائه می دهد.

زبان تحصیل رشته بینایی سنجی در بلاروس

مزایا و معایب تحصیل بینایی سنجی در بلاروس

اتباع خارجی به دلیل عوامل زیادی ترجیح می دهند اپتومتری خود را در بلاروس مطالعه کنند ، دانشجویان خارجی اول از همه به دلیل مقرون به صرفه بودن تحصیل بینایی سنجی به بلاروس می آیند.

اما این همه قضیه نیست بلکه تحصیل این رشته در بلاروس شاید با توجه به شرایط فردی بتواند یک فرصت عالی برای دانشجویان خارجی در دانشگاه ها و کالج های دولتی باشد و در عین حال اگر با ارزیابی صحیح اقدام نشود ممکن است انتخاب اشتباهی باشد.

به همین دلیل مشاوران هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در زیر مزایا و معایب تحصیل بینایی سنجی در بلاروس را بیان کرده اند تا به صحت انتخاب شما کمک کرده باشند.

مزایا:

  • هزینه تحصیل در بلاروس مقرون به صرفه است.
  • کیفیت تحصیل در دانشگاه های بلاروس خوب است و سخنرانی ها در فضایی دوستانه ارائه شده.
  • مدرک یا دیپلم اپتومتری از هر موسسه در بلاروس در همه جای دنیا پذیرفته می شود.
  • فارغ التحصیلان بینایی سنجی از بلاروس می توانند در هر کشوری از جهان تمرین کنند.
  • دانشجویان خارجی در خوابگاه‌های دانشگاهی در بلاروس زندگی می‌کنند و این خوابگاه‌ها چندان دور از محوطه دانشگاه نیستند.
  • آنها یک اتاق مشترک دارند و این اتاق ها با تمام امکانات لازم تسهیل می شوند.

معایب:

  • متقاضیان انتخاب وسیعی برای برنامه اپتومتری در بلاروس ندارند.
  • کیفیت تحصیل و اعتبار مدرک در حد دانشگاه های لهستان ، مجارستان و یا اسلواکی نیست.
  • با کمی هزینه بالاتر می توان در کشورها و دانشگاه های معتبرتر مدرک بینایی سنجی را کسب کرد.
  • بلاروس عضو اتحادیه اروپا یا شنگن نیست.

بازار کار و درآمد رشته بینایی سنجی در بلاروس

بازار کار و درآمد رشته بینایی سنجی در بلاروس ، در مقایسه با دیگر کشورهای اروپای شرقی خیلی ایده آل نیست و این مشکل به این دلیل بی ثباتی در اقتصاد بلاروس ، رواج فقر در این کشور و پایین بودن خدمات بهداشتی و پزشکیمانند مراقبت از چشم است.

یک اپتومتریست در بلاروس به طور میانگین حدود 6570 BYN معادل 1945 دلار در ماه درآمد دارد ، این میزان درآمد با درآمد اپتومتریست ها در کشورهای اروپایی مانند آلمان و سوئد بسیار اصلا قابل مقایسه نیست.

برای شناخت قوانین کاری و بیمه در کشور بلاروس به مقاله کار در بلاروس مراجعه نمایید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته بینایی سنجی در بلاروس

  • هزینه تحصیل در بلاروس عامل اصلی جذب دانشجویان خارجی برای تحصیل رشته بینایی سنجی در بلاروس می باشد.
  • کیفیت تحصیل در دانشگاه های بلاروس خوب است و سخنرانی ها در فضایی بسیار دوستانه ارائه می شود.
  • مدرک یا دیپلم اپتومتری از هر موسسه در بلاروس در همه جای دنیا پذیرفته می شود.

آزمون ورودی برگزار نمیشود ، شما برای پذیرش در بلاروس باید مدارک خود را از طریق اسکن به ایمیل کارکنان پذیرش ارسال کنید.
آنها مدارک پذیرش را در مدت 2 روز ارزیابی می کنند و پس از تکمیل فرآیند ارزیابی ، شما را از طریق ایمیل مطلع می کنند ، پس از دریافت نامه واجد شرایط بودن ، متقاضی باید هزینه پذیرش خود را ارسال کند.

یک اپتومتریست در بلاروس به طور میانگین حدود 6570 BYN معادل 1945 دلار در ماه درآمد دارد ، این میزان درآمد با درآمد اپتومتریست ها در کشورهای اروپایی مانند آلمان و سوئد بسیار اصلا قابل مقایسه نیست.

در دانشگاه های بلاروس ، اغلب برنامه ها به زبان روسی برگزار می شود ، زبان تحصیل در دانشگاه نوآوری مینسک ، روسی و در مواردی انگلیسی است و این دانشگاه برنامه پریمدیکال و تقویت زبان را هم در دانشکده جداگانه ای ارائه می دهد.

ما در این مقاله سعی کردیم که شرایط تحصیل رشته بینایی سنجی در بلاروس را مورد بحث و بررسی قرار دادیم و سعی کردیم که نکات مثبت و منفی آن را به وضوح برای علاقه مندان توضیح دهیم ، اگر همچنان مایل به مطالعه این رشته در بلاروس هستید ، برای موفقیت بهتر حتما با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز ، مشورت کنید ؛ همچنین توصیه می کنیم مقاله تحصیل در بلاروس را بخوانید و با کلیات اخذ پذیرش از برترین دانشگاها ها و هزینه های تحصیل در آن ها آشنا شوید.

رشته بینایی سنجی در برترین دانشگاه های پزشکی ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه