تحصیل رشته داروسازی در قبرس

تحصیل رشته داروسازی در قبرس پا به پای رشته های پزشکی و دندانپزشکی این کشور ، در عرصه محبوبیت قرار دارد و البته به تصور بسیاری تحصیل در آن حتی دشوارتر از رشته های پزشکی و دندانپزشکی است.دانشجویان زیادی درباره ادامه تحصیلات داروسازی را در خارج از کشور از ما اطلاعات می خواهند ، به همین دلیل مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) اطلاعات تحصیل داروسازی در کشورهای مختلف را ارائه می کنند.

در مقاله زیر تحصیل رشته داروسازی در قبرس مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است ، قبرس از جمله کشورهای ردیف اول در لیست انتخابات دانشجویان ایرانی است ؛ زیرا این کشور از کشورهای نزدیک به ایران با دانشگاه های داروسازی ایده آل است ، در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات به روز و دقیق از تحصیل داروسازی در کشور قبرس را مطالعه کنید.

پیشتر نیز در همین سایت با شرایط کلی تحصیل در قبرس آشنا شدید ؛ از نحوه دریافت ویزای دانشجویی تا چگونگی گرفتن خوابگاه و بیمه ، همه را در مقاله تحصیل در قبرس ارائه دادیم که توصیه می کنیم آن را مطالعه نمایید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته داروسازی در قبرس

ویدیویی که مشاهده میکنید آنچه را در مورد تحصیل رشته داروسازی در قبرس باید بدانید بیان کرده است و به شما فرصت می دهد که بدون مطالعه کل این مقاله، اطلاعات خوبی را کسب کنید. ببینید و بشنوید، اگر سوالی هم داشتید از کارشناسان ما بصورت تلفنی بپرسید.

پادکست تحصیل رشته داروسازی در قبرس

دوره های پریمدیکال برای داروسازی در قبرس

پری مدیکال داروسازی ، دوره ای است که متقاضی را برای پذیرش در دانشکده های داروسازی قبرس آماده می کند ، دانشجویان کالج ، مشاوره های پیش حرفه ای تخصصی و دسترسی به منابع و فرصت هایی را برای کمک به آن ها برای موفقیت در پذیرش دانشکده داروسازی لازم است ، دریافت می کنند.

دانشجویانی که برای دوره های پری مدیکال داروسازی در قبرس ثبت نام کرده اند ، باید 30 ساعت آموزش را در کالج برای دوره های مشخص بگذرانند ، دانشجویان پس از اتمام آموزش می توانند برای تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ثبت نام کنند.

دورس ارائه شده در دوره پری مدیکال داروسازی

دانشجویان پری مدیکال داروسازی در کالج علوم ، دانش دقیق و عمیق و بنیادی قوی در رشته های علوم خود و همچنین قرار گرفتن در معرض بهداشت و علوم پزشکی ، ارتباطات ، مهارت های محاسبات ، ریاضیات و آماری که برای یک حرفه موفقیت آمیز لازم است را کسب می کنند ، دانشجویان دورس ارائه شده در دوره پری مدیکال داروسازی شیمی ، زیست شناسی ، فیزیک ، میکروبیولوژی ، آناتومی و فیزیولوژی ، آمار و سایر دروس را می گذرانند.

دانشجویان پری مدیکال داروسازی در قبرس می توانند تجربیات بالینی ، آزمایشگاهی ، کارآموزی و داوطلبانه را در دانشگاه و فراتر از آن انجام دهند تا درک عمیق تری از مراقبت های بهداشتی ، علوم پزشکی و طراحی دارو داشته باشند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شما می توانید ویزای تحصیل داروسازی در قبرس را با مشاوره رایگان با کارشناسان ما به دست آورید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های داروسازی قبرس

در زیر دانشگاه های ارائه کننده محبوب ترین برنامه های تحصیل رشته داروسازی در قبرس در مقطع لیسانس نامبرده شده است:

  • دانشگاه آمریکایی Girne در کرنیا
  • دانشگاه اروپایی قبرس در نیکوزیا
  • دانشگاه نیکوزیا در شهر نیکوزیا
  • دانشگاه اروپایی لفکا
  • دانشگاه مدیترانه شرقی در شهر فاماگوستا
  • دانشگاه بین المللی قبرس

از میان دانشگاه های فوق دو دانشگاه مدیترانه شرقی و دانشگاه بین المللی قبرس بیشتر مورد تقاضای ایرانیان است ، بنابراین ما در ادامه شرایط پذیرش هر کدام را بعنوان بهترین دانشگاه های داروسازی قبرس مورد بحث و بررسی قرار داده ایم.

تحصیل داروسازی در دانشگاه مدیترانه شرقی

دانشکده داروسازی دانشگاه مدیترانه شرقی با آغاز سال تحصیلی 2011-2012 شروع به کار کرد ، رسانه آموزشی در برنامه 5 ساله انگلیسی است که شامل 10 ترم به استثنای مدرسه مقدماتی انگلیسی است.

همچنین دانشکده یک برنامه داروسازی 6 ساله را نیز ارائه می دهد و تعداد کثیری از دانشجویان بین المللی آن را ایرانیان تشکیل می دهند.

روند پذیرش تحصیل داروسازی در دانشگاه مدیترانه شرقی بسیار ساده آغاز می شود و متقاضیان باید تحصیلات پیش دانشگاهی یا دیپلم دوازده ساله خود را ارائه کنند ، به دلیل تقاضای بالا برای پذیرش داروسازی در دانشگاهای قبرس ، فقط دانشجویانی که امتیاز و معدل بالاتری داشته باشند ، پذیرش می شوند.

دانشكده داروسازی دانشگاه شرق مدیترانه با تمركز قابل توجه در برنامه های آزمایشگاهی ، از بخش ها و واحدهای زیر تشکیل شده است:

تحصیل داروسازی در دانشگاه مدیترانه شرقی

گروه داروسازی و گروه گیاه شناسی دارویی – گروه داروسازی – گروه شیمی دارویی – گروه سم شناسی دارویی – گروه فناوری دارویی

در طول برنامه 5 ساله ، دانشجویان برای فارغ التحصیلی باید دوره کارآموزی خود را در زمینه داروخانه ، داروسازی بیمارستان و داروسازی صنعتی برای مدت زمان حداقل 6 ماه انجام دهند.

آزمایشگاه های مستقر در دانشکده داروسازی EMU که مطابق با الزامات و اهداف برنامه طراحی شده اند ، حاوی آخرین مشخصات فنی و فیزیکی هستند و خدمات آموزشی و پژوهشی را ارائه می دهند.

تحصیل داروسازی در دانشگاه بین المللی قبرس

دانشکده داروسازی دانشگاه بین المللی قبرس دارای تاییدیه YÖK (شورای آموزش عالی ترکیه) و YÖDAK (هیئت برنامه ریزی ، نظارت ، اعتباربخشی و هماهنگی آموزش عالی قبرس شمالی) است و فارغ التحصیلان عنوان “داروساز” را کسب می کنند.

این دانشکده که دارای دوره M. Pharm و D. Pharm است ، این برنامه ها ، در سال 2011 تاسیس شد و اولین فارغ التحصیلان خود را در سال 2015 داشته است ، دانشکده عضو سازمان های مختلف مانند اتحادیه دانشجویان دارویی اروپا با نام CIUPSA است.

این دانشکده در ساختمان جدید و ابتکاری علم و فناوری مستقر شده و مجهز به جدیدترین دستگاه های پیشرفته در آزمایشگاه ها است ، هم به دانش نظری و هم به مهارتهای عملی اهمیت می دهد.

محتوای آموزش در دانشکده داروسازی بین المللی قبرس انگلیسی است ، این اجازه می دهد تا فارغ التحصیلان یک دیدگاه بین المللی داشته باشند و این فرصت را دارند که در سراسر جهان به عنوان داروساز کار کنند.

هزینه تحصیل داروسازی در قبرس

هزینه تحصیل رشته داروسازی در قبرس با توجه به انتخاب دوره ی تحصیل و موسسه متفاوت است ، برای دوره کارشناسی هزینه تحصیل برای دانشجویان ، حدود ۳۵۰۰ یورو در سال است ، به جز دوره های داروسازی که سالانه ۷۰۰۰ یورو برای دانشجویان هزینه دارد.

برخی دانشگاه های قبرس نیز شهریه تحصیل داروسازی را ۷،۸۴۴ یورو در سال برای دانشجویان بین المللی ، در نظر می گیرند اما دانشجویان می توانند با دریافت بورسیه ، ۴،۰۹۹ یورو در سال برای شهریه به دانشگاه پرداخت کنند.

هزینه تحصیل داروسازی در قبرس
نام دانشگاه شهریه
دانشگاه مدیترانه شرقی 16076 دلار
خاور نزدیک 8600 دلار
دانشگاه بین المللی قبرس 7844 دلار
دانشگاه اروپایی لفکه 14800

به برخی از هزینه های تحصیل داروسازی در قبرس اشاره نمودیم اما خوب است دقت داشته باشید که در مقاطع کارشناسی ارشد میزان شهریه تفاوت دارد و شما باید بابت ثبت نام نیز هر ترم شهریه ای را پرداخت کنید.

علاوه بر این اکثر دانشگاه ها به دانشجویان بورسیه های تحصیل خوبی را ارائه می دهند که می تواند گاها تا 100% شهرهی را شامل شود.

با مطالعه مقالات زیر شرایط تحصیل در قبرس را بهتر و بیشتر بشناسید و با خدمات موسسه مهاجرتی به قبرس آشنا شوید

زبان تحصیل داروسازی در قبرس

زبان تحصیل داروسازی در قبرس بسته به دانشگاه انتخابی شما به زبان های انگلیسی و یونانی ارائه می شود ، دانشکده داروسازی دانشگاه بین المللی قبرس این برنامه را به زبان انگلیسی ارائه می کند و با کادر علمی قدرتمند خود سخنرانی هایی به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

داروسازان فارغ التحصیل از چنین دانشگاهی با استفاده از دیدگاه جهانی پیشرفت های علمی را با اخلاق حرفه ای دنبال می کنند ، علاقه مندانی که می خواهند از چنین درجه علمی برخوردار باشند باید شرایط زبان برای پذیرش در دانشگاه را به خوبی برآورده کنند.

لازم به ذکر است که در شرایط پذیرش دانشگاه های قبرس نمره زبان بین المللی اعمال نی شود اما در ترم اول و دوم دانشگاه درس زبان انگلیسی را باید با موفقیت پشت سر بگذارید.

چارت درسی داروسازی در دانشگاه های قبرس

چارت درسی داروسازی در دانشگاه های قبرس به گونه ای طراحی شده است که به تربیت متخصصانی منجر می شود که می توانند دانش خود را در سطح بین الملل به اشتراک بگذارند.

در ادامه لیست دروس برای تحصیل رشته داروسازی در قبرس آورده شده است.

در ترم های آخر داروسازان بیشترروش های کلینیکی داروسازی را آموزش می بینند و دروس به صورت عملی است.

  • شیمی ، فیزیک و ریاضی
  • زبان انگلیسی و زبان ترکی (به عنوان زبان دوم)
  • ژنتیک و بیولوژی مولکولی
  • آناتومی و پاتولوژی
  • درمان رژیمی و تغذیه ای
  • میکروبیوژی پزشکی
  • روانشناسی
  • ویروس و انگل شناسی
  • ایمیونولوژی
  • پاتولوژی
  • گیاه شناسی دارویی
  • کشت سلول و بیوتکنولوژی دارویی
  • فناوری دارویی
  • کنترل میکروبی داروها
طول دوره داروسازی قبرس و اعتبار آن

طول دوره داروسازی قبرس و اعتبار آن

دانشگاه های داروسازی در کشورهای مختلف با روش های متفاوتی این رشته را تدریس می کنند ، این علم در برخی کشورها مقطع لیسانس ندارد و متقاضیان مستقیما برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد داروسازی پذیرفته می شوند ، تدریس داروسازی در کشور خودمان نیز به همین روش است ، اما در برخی کشورها تحصیل داروسازی در مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا ارائه می شود.

رشته داروسازی در دانشگاه های قبرس در دو مقطع کارشناسی (M.Pharm) و دکترا (D.Pharm) ارائه می شود ، طول دوره داروسازی قبرس و اعتبار آن در مقطع کارشناسی در واقع یک دوره ۵ ساله و مقطع دکترا یک دوره ۶ ساله است.

تمام تلاش ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی این است تا بتوانیم بهترین کیفیت را به مشتریانمان ارائه دهیم. کیفیت خدمات در کنار تجربه منجر به موفقیت پرونده مهاجرتی شما خواهد شد.

ویدیویی که در ادامه آورده ایم نمونه های ویزای کشور های مختلف را نشان می دهد و به نوعی حسن عملکرد و سابقه ماست، فراموش نکنید که در هر سطحی و در برابر هر شخصی ما وعده هایمان را عملی میکنیم.

مزایا و معایب تحصیل داروسازی در قبرس

در این بخش به بررسی مزایا و معایب تحصیل داروسازی در قبرس می پردازیم ؛ قبرس یک مرکز تجاری نوظهور است و سیستم آموزش عالی آن به سرعت در حال رشد است ، این کشور مرکز آموزش و تحقیقات کلاس جهانی است ، که بسیار با کیفیت بالا ارائه می دهد.

سیستم آموزشی قبرس از سطح بالایی برخوردار است که برای دانشجویان بین المللی مقرون به صرفه است زیرا هزینه تحصیل کم است و همچنین امکانات برجسته ای را برای دانشجویان فراهم می کند ، سیستم آموزش مبتنی بر سیستم آموزشی آمریكا ، یعنی سیستم بولونیا است.

دانشجویان داروسازی در قبرس از طریق همکاری نزدیک بین برنامه ها از آزمایشگاه های پیشرفته ، اساتید متخصص و با تجربه و زیرساخت های تحقیقاتی دانشکده پزشکی بهره مند می شوند.

برنامه تحصیل رشته داروسازی در قبرس در لیست جهانی دانشکده های داروسازی و عضوی از فدراسیون بین المللی داروساز نام گذاری شده است که به دانشجویان اجازه می دهد از شبکه آکادمیک این ویژگی ها بهره مند شوند.

فارغ التحصیلان می توانند پس از اتمام برنامه ، از طریق نهادهای مربوطه در قبرس ، یونان و سراسر اتحادیه اروپا ، از طریق نهادهای مربوطه ، مجوز داروسازی کاملاً معتبر را دریافت کنند.

معایب تحصیل داروسازی در قبرس

قبرس کشوری کوچک است و تنها دارای سه شهر اصلی است که هر کدام تنها چند صد هزار نفر جمعیت دارد.

قبرس برای دانشجویانی که به دنبال ساعت های بالای کار دانشجویی هستند ، مناسب نیست و دانشجویان تنها مجاز به ۲۰ ساعت کار دانشجویی در هفته هستند.

در این کشور نژاد پرستی و تبعیض کمی رواج دارد و ممکن است برای برخی دانشجویان سخت باشد.

شما می توانید برای تحصیل داروسازی کشور کانادا را انتخاب کنید ، درآمد داروسازان در کانادا رقم چشمگیری است و ارزش تلاش و قدم گذاشتن در این مسیر را دارد ؛ مقاله تحصیل رشته داروسازی در کانادا را بخوانید.

بورسیه تحصیل داروسازی در قبرس

بورسیه تحصیل داروسازی در قبرس

بورسیه تحصیل داروسازی در قبرس با شرط تامین هزینه تحصیل ، برای دانشجویان جدیدالورود از سایر کشور ها موجود است؛ ۱۰۰% بورس تحصیلی هزینه تحصیل برای دانشجویان جدیدالورود از ترکیه و ۵۰٪ بورس تحصیلی شهریه برای سایر دانشجویان بین المللی در برنامه های کارشناسی ارشد در دسترس است.

دانشجویان دوبار در سال ، در پاییز و بهار ، برای درخواست بورس تحصیلی وقت دارند ، تصمیمات برای اعطای بورسیه ، براساس عملکرد علمی داوطلب و برنامه دانشگاهی دانشجو اعمال می شود؛ برنامه های بورس تحصیلی کامل در مقطع کارشناسی توسط کمیته بورس تحصیلی ۳۰ روز قبل از شروع ترم برای بورسیه های نوع ۷ و ۶۰ روز قبل از شروع ترم برای بورسیه های نوع ۳ مورد بررسی قرار می گیرد و دانشجو باید در برنامه ای که دارد پذیرش داشته باشد.

لیست کشورهایی که در ادامه مشاهده می کنید نیز گزینه هایی هستند که میتوانید هم تراز با قبرس به آنها فکر کنید

شرایط اعطای بورسیه داروسازی در قبرس

بورسیه ها به دانشجویان با بالاترین رتبه تعلق می گیرد و دانشجویان سه برابر حداقل دستمزد ناخالص معتبر پاداش می گیرند ، به دانشجویان دارای رتبه ی دوم ، حداقل دستمزد دو برابر ناخالص معتبر در آن زمان تعلق می گیرد.

رتبه بندی مذکور پس از رتبه بندی معدل دانشجویان دانشکده یا مدرسه مربوطه از بالاترین تا پایین ترین سطح است ، دانشجویانی که در دوره های کارشناسی به تحصیل می پردازند ، پس از کسب حداقل معدل CGPA 3.50 و ۳٫۰۰ که در پایان ترم دوم بدست می آید مقایسه می شوند و دانشجو با میانگین نمره تجمعی بالاتر در CGPA در رتبه ی بهتری قرار می گیرد.

در این محتوا ، مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) شرایط و هزینه های تحصیل رشته داروسازی در قبرس را بررسی کرده و در اختیار شما عزیزان قرار دادند ، ذشته مورد علاقه خود را در بخش دیدگاه در پایین همین صفحه برای ما بنویسید ، ارزان ترین و معتبرترین دانشگاه های جهان را به شما معرفی خواهیم کرد.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته داروسازی در قبرس

برای دوره کارشناسی هزینه تحصیل برای دانشجویان ، حدود 3500 یورو در سال است ، به جز دوره های داروسازی که سالانه 7000 یورو برای دانشجویان هزینه دارد. برخی دانشگاه های قبرس نیز شهریه تحصیل داروسازی را 7،844 یورو در سال برای دانشجویان بین المللی ، در نظر می گیرند اما دانشجویان می توانند با دریافت بورسیه ، 4،099 یورو در سال برای شهریه به دانشگاه پرداخت کنند.

دانشجویان پری مدیکال داروسازی دوره های پیش نیاز شیمی ، زیست شناسی ، فیزیک ، میکروبیولوژی ، آناتومی و فیزیولوژی ، آمار و سایر دروس را می گذرانند.

تحصیل داروسازی در قبرس بسته به دانشگاه انتخابی شما به زبان های انگلیسی و یونانی ارائه می شود ، دانشکده داروسازی دانشگاه بین المللی قبرس این برنامه را به زبان انگلیسی ارائه می کند و با کادر علمی قدرتمند خود سخنرانی هایی به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

بله ، فرصت های بورس تحصیلی صد درصد یا پنجاه درصد تامین هزینه تحصیل ، برای دانشجویان جدیدالورود از سایر کشور ها موجود است.

رشته داروسازی در دانشگاه های قبرس در دو مقطع کارشناسی (M.Pharm) و دکترا (D.Pharm) ارائه می شود ، مقطع کارشناسی در واقع یک دوره 5 ساله و مقطع دکترا یک دوره 6 ساله است.

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی ، برای ارائه اطلاعات کاملتر از شرایط تحصیل رشته داروسازی در قبرس و دیگر کشورهای منطقه آمادگی کامل دارند ، کافیست با ما از طریق دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید ، همچنین اگر به رشته داروسازی علاقه مندید توصیه می کنیم مقاله تحصیل رشته داروسازی در چک را نیز مطالعه کنید ، تحصیلات عالی جمهوری چک در دانشگاه های دولتی ، از جمله دانشگاه چارلز ، برای کلیه دانشجویان فارغ از ملیت ، رایگان است.

در این قسمت دیدگاه مشتریان شرکت رجبی با پرونده های موفق ویزا را مشاهده می کنید

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

4 دیدگاه در “تحصیل رشته داروسازی در قبرس

  1. تحصیل رشته داروسازی در قبرس یاس گفت:

    سلام برای تحصیل در مقطع دکتری داروسازی در دانشگاه مدبترانه شرقی چه مدارکی لازمه؟ من دیپلم ایران و دارم

    1. تحصیل رشته داروسازی در قبرس مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      با ارایه مدرک دیپلم میتوانید پذیرش بگیرید. در صورتیکه که به زبان انگلیسی مسلط نیستید میتوانید در دوره زبان دانشگاه شرکت کنید.

      با تشکر از سوال شما

  2. تحصیل رشته داروسازی در قبرس niusha گفت:

    سلام، خسته نباشید.
    من قصد دارم در رشته داروسازی برای دانشگاه نیکوزیا اپلای کنم و میخواستم بپرسم آیا برای ورود آزمون وروردی خاصی مد نظر هست و یا نمره آیلس؟
    میشه لطفا اطلاعات دقیق تری از هزینهای یک دانشجو بزارید ؟
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه