تحصیل رشته پرستاری در استونی

تحصیل رشته پرستاری در استونی به زبان انگلیسی و با امکانات بسیار عالی ارائه می شود ، در این مقاله مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ، تلاش کرده اند تا علاقه مندان را از شرایط تحصیل پرستاری در استونی آگاه کنند ، به یاد داشته باشید که هر چه آگاهی شما بیشتر باشد قطعا تصمیم بهتری برای ادامه تحصیل خواهید گرفت.

رشته پرستاری در دنیای امروزی بسیار ارزشمند بوده و اکثر جوامع بویژه جوامع غربی نیاز شدید به نیروی کار پرستاری دارند ، به همین دلیل تعداد زیادی از دانشگاه های خارجی در دهه های گذشته سعی کرده اند تا علوم پرستاری را با تمرکز بیشتر و به صورت تخصصی تر در اختیار علاقه مندان قرار دهند.

پیشتر در همین سایت تحصیل در استونی را نیز بررسی کرده ایم که می توانید با مطالعه آن مقاله اطلاعات جامع تری در خصوص شرایط پذیرش و چگونگی اخذ ویزای دانشجویی این کشور بدست آورید و مسیر خود را برای تحصیل رشته پرستاری در استونی هموار تر کنید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته پرستاری در استونی

ویدیویی که مشاهده میکنید درباره تحصیل رشته پرستاری در استونی مطالب خوبی را بیان کرده است که  شما میتوانید برای صرفه جویی در وقت خود از ویدیو و یا پادکست زیر بهره ببرید و در صورتی که سوالی هم داشتید، با کارشناسان شرکت رجبی در تماس باشید.

پادکست تحصیل رشته پرستاری در استونی

دوره های پیش پرستاری در استونی

مدرک پیش پرستاری استونی یک برنامه دو ساله است که دانشجویان را برای ثبت نام در یک برنامه چهار ساله پرستاری آماده می کند و در برخی از کالج های استونی ارائه می شود ، اگرچه مدرک پیش پرستاری متقاضی را واجد شرایط شرکت در آزمون پرستاری (که برای پرستاری ثبت شده) نمی کند ، اما پس از گذراندن دوره های لازم دانشجویان را آماده ورود به یک برنامه چهار ساله پرستاری خواهد کرد.

دانشجویان دوره های پیش پرستاری در استونی باید تلاش کنند که در دوران تحصیل خود در محیط بهداشتی کار کنند یا در یک سازمان بهداشتی درمانی داوطلب شوند ، بعضی از کالج ها داوطلبانی را که دارای تجربه مراقبت های بهداشتی هستند ترجیح می دهند.

پس از اتمام برنامه پیش پرستاری در استونی ، متقاضی این امکان را خواهد داشت که برای یک برنامه چهار ساله پرستاری که در آن ، دوره های تئوری بیشتر پرستاری و عمل بالینی کامل را مطالعه خواهد کرد ، اقدام کند ، دانشجو پس از اتمام دوره چهار ساله خود ، واجد شرایط شرکت در آزمون پایان تحصیلات پرستاری برای تبدیل شدن به یک پرستار خواهد شد.

شرایط ورود به دوره های پریمدیکال در استونی

گرایش پیش پرستاری به دانشجویان مشغول به تحصیل در استونی این امکان را می دهد که قبل از تعهد کامل به مدرک چهار ساله ، رشته پرستاری را تجربه کنند ، دوره های معمولی که یک دانشجوی پیش پرستاری مطالعه می کند شامل ؛ میکروبیولوژی ، آمار ، روانشناسی رشد ، آناتومی و فیزیولوژی است.

چند پیش شرط وجود دارد که داوطلب تحصیل رشته پرستاری در استونی باید قبل از پذیرش در دوره های پیش پرستاری در استونی آن ها را رعایت کند ، متقاضی معمولاً فقط باید مدارک تحصیلی دبیرستان را به همراه دیپلم دبیرستان یا GED ارائه دهد و برای بسیاری از برنامه ها فرد باید با معدل 2.5 یا بالاتر فارغ التحصیل شده باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت مطمئن و اقامت تحصیلی در استونی را با راهنمایی مشاورین شرکت مهاجرت رجبی با خیال راحت پشت سر بگذارید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های پرستاری استونی

دانشگاه تارتو جزو اولین و بهترین دانشگاه های پرستاری استونی است و پس از آن دانشگاه تالین قرار دارد که در ادامه مطالب پرستاری در این دانشگاه ها را بررسی می کنیم.

پرستاری در دانشگاه تارتو

شهر تارتو دومین شهر بزرگ استونی است که دانشگاه آن قدیمی ترین و مشهورترین کشور است که باعث شده این شهر به عنوان مرکز فکری استونی شناخته شود ، دانشگاه تارتو شامل پنج دانشکده است که رشته پرستاری در دانشکده پزشکی این دانشگاه ارائه می شود.

این دانشگاه در حال حاضر بیش از ۱۳۰۰۰ دانشجو دارد و از همه مهم تر ، این اصلی ترین دانشگاه پرستاری در استونی است که بیشتر پرستاران استونی از آن مدرک گرفته اند ، علاوه بر برنامه استونی ، این دانشگاه همچنین یک برنامه انگلیسی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.

برای واجد شرایط بودن ثبت نام در این دانشگاه ، متقاضی باید دوره دبیرستان را به پایان رسانده باشد و در کشور خود واجد شرایط تحصیلات عالی باشد ، دوره درخواست از ۲ ژانویه تا ۱۵ مارس است ، به عنوان یک متقاضی پرستاری در دانشگاه تارتو ، شما باید یک مسیر را پیگیری کنید که شامل موارد زیر باشد.

پرستاری در دانشگاه تارتو
  • فرم درخواست (در وب سایت دانشگاه یافت می شود)
  • نامه تشویق
  • اگر زبان اصلی انگلیسی نیست ، کپی مدرک تحصیلی دبیرستان و نمره و ترجمه های معتبر انگلیسی.
  • کپی نتیجه آزمون SAT در زیست شناسی با حداقل نمره ۶۸۰٫
  • کپی از صفحه شناسنامه گذرنامه
  • اثبات پرداخت ۵۰ EUR هزینه درخواست.

از معروف ترین استاد های این دانشگاه می توان مارگوس پوناب ، آنا ربان ، یاک کالس ، Tuuli Metsvaht و Janika Kõrv نام برد.

تحصیل پرستاری در دانشگاه تالین

دانشگاه تالین یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی برای تحصیل رشته پرستاری در استونی است ، دانشگاه تالین که در مرکز تالین ، پایتخت استونی واقع شده است ، یکی از سه موسسه آموزش عالی در این کشور است ، که این دانشگاه در بین ۱۰۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

این دانشگاه از شش دانشکده تشکیل شده ، که رشته پرستاری در دانشکده پزشکی ارائه می شود.

دانشجویان برای واجد شرایط شدن  دریافت پذیرش تحصیل پرستاری در دانشگاه تالین باید در آزمون ورودی این دانشگاه شرکت کنند و نمره قبولی را دریافت نمایند، پس از قبولی ارائه مدرک دیپلم ، ارائه CV ، تکمیل فرم درخواست ، کپی از صفحه شناسنامه و اثبات توانایی مالی لازم است.

از اساتید معروف این دانشگاه می توان پروفسور مارک ایر را نام برد.

چارت درسی پرستاری در دانشگاه های استونی

چارت درسی پرستاری در دانشگاه های استونی

تحصیل پرستاری در دانشگاه های استونی در سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود ، محتوای درسی رشته پرستاری در دانشگاه های استونی ، علاوه بر آموزش نظری ، بیش از ۴۰٪ از مطالعات آموزش عملی را تشکیل می دهند.

مدت زمان تحصیل مقطع کارشناسی ۳٫۵ سال (۲۱۰ ECTS) است و دوره آموزش با دفاع از پایان نامه پایان می یابد در ادامه مقاطع و چارت درسی پرستاری در دانشگاه های استونی به صورت زیر است.

تحصیل پرستاری در استونی در مقطع کارشناسی ارشد ، یک تا دو سال زمان می برد و در این مدت دانشجویان بیشتر بر آموزش روش های تحقیق علوم پرستاری تمرکز دارند و در نهایت با دفاع از پایان نامه مدرک کارشناسی ارشد پرستاری را به دست می آورند.

تحصیل دکترای تخصصی پرستاری در دانشگاه های استونی سه تا چهار سال به طول می انجامد و در این مدت دانشجویان پرستاری روش های نگارش مقالات تحقیق و کتاب در زمینه علوم پیشرفته پرستاری را آموزش می بینند.

برنامه درسی پرستاری در استونی

برنامه درسی پرستاری در استونی شامل ده ماژول اساسی است:

  • رشد حرفه ای و شخصی
  • اصول پرستاری
  • آناتومی – فیزیولوژی
  • جامعه پرستاری
  • پرستاری کودکان
  • بهداشت باروری
  • مراقبت های پرستاری از سالمندان
  • مراقبت های بالینی
  • بهداشت روان و مراقبت های پرستاری روانپزشکی
  • مراقبت های پرستاری از بیماران در موارد پیچیده بالینی

دانش آموخته به عنوان یک پرستار عمومی واجد شرایط خواهد بود که می تواند در تمام زمینه های مراقبت های بهداشتی در استونی و یا خارج از این کشور کار کند.

آشنایی با کشور استونی و تحصیل در این کشور را با مطالعه مقالات بیشتری در این زمینه به شما پیشنهاد می کنیم

هزینه تحصیل پرستاری در استونی

دانشجویان برای تحصیل رشته پرستاری در استونی قبل از هر چیزی باید هزینه تحصیل در این رشته را بدانند ، هزینه تحصیل در این کشور نسبت به سایر کشور های اروپایی بسیار به صرفه تر است ، به همین دلیل یکی از مقاصد دانشجویان بین المللی است.

هزینه تحصیل پرستاری در استونی با توجه به مقطع تحصیلی و زبان مورد نظر متفاوت است ، باید توجه کرد که هزینه تحصیل به زبان استونیایی ارزان تر از تحصیل به زبان انگلیسی است.

باید اشاره کرد که تحصیل پرستاری در استونی به زبان استونیایی ۲۰۰۰ یورو برای هر ترم برای دانشجویان هزینه دارد و تحصیل به زبان انگلیسی برای هر سال ۴۵۰۰ تا ۹۰۰۰ یورو برای دانشجویان هزینه دارد.

اگر می خواهید این هزینه ها را هم پرداخت نکنید و کاملا رایگان درس بخوانید ، کشور اتریش و یا آلمان را به شما پیشنهاد می کنیم ، در مقاله تحصیل در آلمان می توانید راه های تحصیل کاملا رایگان را مطالعه نمایید.

هزینه تحصیل پرستاری در استونی

زبان تحصیل پرستاری در استونی

از علل اصلی جذب دانشجویان بین المللی به سوی کشور استونی ارائه طیف گسترده ای از برنامه های دانشگاهی به زبان انگلیسی است ، در عین حال که در دیگر کشورهای اروپایی بسیاری از برنامه های لیسانس به زبان رسمی آن کشور ارائه می شود اما در استونی اینگونه نیست و دانشجویان می توانند برنامه های مورد علاقه خود در مقطع لیسانس را نیز به زبان انگلیسی بخوانند.

رشته پرستاری هم از این قانون مستثنی نیست و در دانشگاه های زیادی از استونی می توان آن را به زبان انگلیسی تحصیل کرد ، فقط این نکته را مد نظر داشته باشید که برای انتخاب زبان تحصیل پرستاری در استونی به انگلیسی ، شما به ارائه نمره زبان آیلتس یا تافل (حداقل در سطح 6) نیاز دارید.

دانشگاه تارتو دوره های زیادی را به زبان انگلیسی در رشته های مختلف برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد ؛ دانشجویان بین المللی باید طی دو هفته اول ترم برای دوره های خود از طریق سیستم اطلاعات مطالعه (SIS) ثبت نام کنند.

چنانچه مایل باشید در دانشگاه هایی درس بخوانید که پرستاری را به زبان استونیایی ارائه می کنند باید حتما در دوره زبان استونیایی شرکت کنید ، اگر با مشاوران رجبی تماس بگیرید ، آنها اطلاعات کامل و دقیق از دوره های زبان در استونی را در اختیار شما قرار دهند.

ویدیویی که مشاهده می کنید حاوی برخی از ویزاهای اخذ شده توسط هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی است که نشان می دهد ما همواره تلاش داریم تا بتوانیم بهترین کیفیت را به مشتریانمان ارائه دهیم و به این تعهد را تا رسیدن به نتیجه پایبندیم.

کیفیت خدمات در کنار تجربه منجر به موفقیت پرونده مهاجرتی شما خواهد شد، حتما برای مهاجرت اطلاعات کاملی کسب کنید و پس از تصمیم گیری با ما در ارتباط باشید.

آزمون های ورودی پرستاری در استونی

دانشجویان استونی برای ورود به دوره های تحصیلات تکمیلی در هر رشته ای باید در امتحانات ورودی این کشور شرکت کنند، متقاضیانی که تحصیلات متوسطه یا مدرک مربوطه را دارند به سطح اول تحصیلات عالی دسترسی دارند ، می توانند در آزمون های ورودی پرستاری در استونی شرکت کنند ، علاوه بر قبولی در این آزمون ورودی متقاضی باید مدرک زبان حداقل B1 را دارا باشد.

زمان ثبت نام آزمون

پذیرش پرستاری در استونی بر اساس آزمون های دولتی ، نمرات یا امتحانات ورودی است که از ۳ تا ۱۱ ژوئیه ۲۰۲۱ در تارتو ، ناروا ، پارنو یا ویلاندی ، در استونی برگزار می شود.

اخذ ویزا برای شرکت در آزمون های ورودی پرستاری در استونی به عهده متقاضی (غیر اتحادیه اروپا) است و دانشگاه ، نامه دعوت نامه برای ویزا صادر نمی کند.

هزینه ثبت نام در آزمون ورودی

متقاضیان بین المللی لازم است هزینه درخواست غیر قابل استرداد ۵۰ یورو را برای شرکت در آزمون پرداخت کند ، مگر اینکه سطح تحصیلات قبلی خود را در استونی به پایان رسانده باشند.

برخی دانشگاه ها مانند دانشگاه تارتو برای دوره های انگلیسی آزمون SAT را مبنای پذیرش قرار می دهند ، زمان های برگزاری این آزمون به دلیل ویروس کرونا دستخوش تغییر می شود و برای اطلاع دقیق از زمان این آزمون می توانید به وب سایت college board مراجعه کنید؛ آزمون SAT پنج بار در سال برگزار می شود و شامل مباحث ریاضیات و سطح زبان انگلیسی در حد نمره ۷ آیلتس است و حداقل نمره برای قبولی در دانشگاه تارتو با این آزمون نمره ۶۵۰ است.

در اینجا خوب است متذکر شویم اگر نمی خواهید شرایط استرس آزمون را داشته باشد و یا مدرک زبان ندارید می توانید در چین در دانشگاه هایی بسیار معتبر و ارزان درس بخوانید ، مقاله تحصیل در چین را حتما بخوانید.

مزایا و معایب تحصیل پرستاری در استونی

مزایا و معایب تحصیل پرستاری در استونی

تحصیل رشته پرستاری در استونی به دلیل هزینه کم تر شهریه و شرایط مناسب زندگی ، مقصد محبوب دانشجویان است ، اما در عین حال مزایا و معایب تحصیل پرستاری در استونی در مقابل یکدیگر وجود دارد که در اینجا به آن اشاره می شود.

از بهترین مزیت های تحصیل پرستاری در استونی ، ارائه برنامه به زبان انگلیسی است ، علاوه بر این ، اکثر ساکنان این کشور انگلیسی صحبت می کنند این یک ارتباط عالی برای دانشجویان بین المللی است.

اما در عین حال یک نکته قابل ذکر هم وجود دارد ؛ اینکه شما در استونی قدری مورد تمسخر یا توهین قرار می گیرید و اگر یک لیبرال دموکرات بردبار نباشید ، با کمی مشکل مواجه خواهید شد.

دانشجویان پرستاری پس از فارغ التحصیلی به مدت شش ماه مجاز به اقامت در کشور و تلاش برای جستجوی کار هستند.

پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را بابت مقایسه پرستاری در استونی با دیگر کشورها از دست ندهید

بازار کار و درآمد پرستاران در استونی

حقوق پرستاران در استونی از ۱،۷۰۰ یورو در ماه ، که این مقدار حداقل متوسط حقوق برای پرستاران در استونی است ، تا ۵،۰۹۰ یورو در ماه است ، این مقدار حداکثر متوسط حقوق پرستاران است درحالی که حداکثر فعلی نیز کمی بیشتر است.

حقوق متوسط ۲،۷۰۰ یورو در ماه است ، به این معنی که نیمی (۵۰٪) از افرادی که در پرستاری در استونی کار می کنند کمتر از ۲،۷۰۰ یورو درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از ۲،۷۰۰ یورو درآمد دارند.

این متوسط حقوق ماهیانه شامل مسکن ، حمل و نقل و سایر مزایای دیگر است ، حقوق و دستمزد بین شغل های مختلف پرستاری به شدت متفاوت است ، مثلا دستیار مدیر پرستاری ۳،۷۹۰ در ماه درآمد دارد در حالی که پرستار های شرکت ها ۱،۷۲۰ یورو در ماه درآمد دارند.

دانشجویان پس از اتمام تحصیل پرستاری در استونی می توانند در این کشور برای کار درخواست دهند و استونی نیز به پرستار های تازه کار برای خالی نماندن جایگاه پرستاران در بیمارستان ها ، به آن ها نیاز دارد، به منظور آشنایی با شرایط کار در این کشور و شناخت دقیق بازار کار و درآمد پرستاران در استونی پیشنهاد می کنیم مقاله کار در استونی را حتما مطالعه کنید.

در این مقاله از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) به بررسی تحصیل رشته پرستاری در استونی پرداختیم ، چنانچه سوال یا نظری در این زمینه دارید ، از بخش دیدگاه در پایین همین صفحه استفاده کرده و در همان روز به پاسخ خود برسید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته پرستاری در استونی

تحصیل پرستاری در استونی به زبان استونیایی 2000 یورو برای هر ترم برای دانشجویان هزینه دارد و تحصیل به زبان انگلیسی برای هر سال 4500 تا 9000 یورو برای دانشجویان هزینه دارد.

چند پیش شرط وجود دارد که داوطلب باید قبل از پذیرش در برنامه پیش پرستاری آن ها را رعایت کند ، متقاضی معمولاً فقط باید مدارک تحصیلی دبیرستان را به همراه دیپلم دبیرستان یا GED ارائه دهد و برای بسیاری از برنامه ها فرد باید با معدل 2.5 یا بالاتر فارغ التحصیل شده باشد.

دوره های معمولی که یک دانشجوی پیش پرستاری مطالعه می کند شامل ؛ میکروبیولوژی ، آمار ، روانشناسی رشد ، آناتومی و فیزیولوژی است.

دانشگاه تارتو اولین و بهترین دانشگاه استونی است و پس از آن دانشگاه تالین قرار دارد.

حقوق پرستاران در استونی از 1،700 یورو در ماه است ، که این مقدار حداقل متوسط حقوق برای پرستاران در استونی است ، تا 5،090 یورو در ماه می تواند باشد.

تحصیل دکترای تخصصی پرستاری در دانشگاه های استونی سه تا چهار سال به طول می انجامد و در این مدت دانشجویان پرستاری روش های نگارش مقالات تحقیق و کتاب در زمینه علوم پیشرفته پرستاری را آموزش می بینند.

این مقاله از سوی مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی در خصوص تحصیل رشته پرستاری در استونی ارائه شد ، مشاوران ما با تخصص و تجربه ای که دارند می توانند بهترین راهنمایی ها را در اختیار شما قرار دهند کافیست با ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز در تماس باشید ، ضمناً سایر مقالات سایت هم می تواند در زمینه مهاجرت تحصیلی به شما کمک کند ، پیشنهاد ما مطالعه مقاله تحصیل رشته پرستاری در ترکیه است ، ترکیه هم به لحاظ فرهنگی و هم از نظر هزینه تحصیل و زندگی برای دانشجویان ایرانی بسیار مناسب است.

در این قسمت دیدگاه متقاضیان مهاجرت تحصیلی شرکت رجبی را مشاهده می کنید

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه