تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان تصمیمی است که می تواند به صورت کامل آینده شغلی و حرفه ای شما را تغییر دهد. در چندین سال گذشته یونان به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین و بهترین کشورها برای تحصیل شناخته شده است و دانشگاه های موجود در این کشور جزو برتر دانشگاه های جهان قرار رفته اند.

دانشگاه های یونان تجربه ای منحصر به فرد و ارزشمند از تحصیل را به دانشجویان ارائه می دهند و امروزه این کشور در رتبه بندی QS بین 50 مقصد برتر تحصیلی قرار گرفته است. اما انتخاب صحیح دانشگاه و همچنین اطلاع از نحوه اخذ پذیرش از این دانشگاه ها به شما کمک کرده تا بتوانید راحت تر در رشته تحصیلی مورد نظرتان در این کشور مشغول به تحصیل شوید.

 توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) در تماس باشید.

تحصیل پزشکی در یونان و ورود به دانشگاه های این کشور کمی دشوار است‌. اما با این حال شما می توانید با تحصیل پزشکی در این زیر نظر برخی از بهترین اساتید دروس خود را فرا بگرید و پس از اتمام تحصیلات نیز در کوتاه ترین مدت زمان به بازار کار این کشور وارد شوید.

 اگر قصد تحصیل در دانشگاه های یونان را دارید می توانید با مطالعه مقاله تحصیل در یونان اطلاعات بسیار مفیدی در این زمینه بدست آورید.

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان

دوره های پیش پزشکی در یونان

دوره های پیش پزشکی در یونان دوره هایی هستند که شما را برای تحصیل پزشکی در این کشور آماده می کنند. در این دوره های پیش پزشکی، دانشجویان و علاقمندان طی مدت زمان کوتاه تری به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان پرداخته و دروس پایه ای رشته ها را فرا می گیرند.

دانشجویان می توانند با شرکت در دوره های پیش پزشکی یونان دروس پایه مانند زیست، شیمی یا فیزیک را به خوبی فرا بگیرند و در این مدت زمان بر روی مهارت های زبانی خود نیز کار کنند. در حال حاضر دوره های آمادگی قبل از دانشگاه در این کشور حدودا دو سال و نیم به طول می انجامد و شرکت در این دوره ها  راهی عالی برای آشنایی با شرایط تحصیلی در کشور یونان می باشد.

از طرفی دوره پریمدیکال در یونان راهی عالی برای آماده شدن برای آزمون دانشگاه های پزشکی است و شما با تحصیل در این دوره ها می توانید به بهترین شکل برای ورود به دانشگاه و تحصیل پزشکی در یونان آماده شوید. در حال حاضر برخی از دانشگاه های مهم این کشور انواع دوره های پیش پزشکی را ارائه می دهند و دانشجویان می توانند با شرکت در این دانشگاه مدارک معتبری را هم به دست آورند.  

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در معتبرترین دانشگاه های اروپا بدون آزمون ! با تکمیل فرم زیر مشاوره بگیرید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شرایط پزشکی در یونان

طبق شرایط پزشکی در یونان تحصیل پزشکی در این کشور حدودا 6 سال به طور می انجامد و طی این سال ها دانشجویان باید دروس مختلف مربوط به پزشکی را به خوبی فرا گرفته و خود را برای ورود به بازار کار این کشور آماده کنند. در دو سال اول تحصیل پزشکی در یونان دانشجویان آموزش های پیش بالینی را فرا گرفته و در آن انواع سخنرانی ها، سمینارها و کارهای آزمایشگاهی را تکمیل می کنند. پس از این دو سال، یک دوره آموزشی بالینی سه ساله قرار دارد که طی آن دانشجویان باید به صورت شیفتی در بیمارستان دانشگاه و کلینیک ها حضور یابد و به صورت عملی با شرایط معالجه بیماران آشنا شوند.

در سال آخر تحصیل پزشکی در یونان دانشجویان به کار آموزی پرداخته و به صورت فشرده در بیمارستان ها تحت نظارت و راهنمایی پزشکان ارشد آموزش می بینند. در نهایت با پایان این 6  سال فارغ التحصیلان می توانند مجوز پزشکی اتحادیه اروپا و مدرکی بین المللی را به دست آورند که در سراسر جهان معتبر است.

شرایط تحصیل پزشکی در یونان با توجه به نوع دانشگاه، موسسه و مقطعی که قصد تحصیل ر آن را دارید متفاوت است. اگر برای تحصیل کارشناسی درخواست می دهید باید مدرک گواهی پایان تحصیلات خود را ارائه دهید. همچنین برخی دانشگاه ها علاوه بر آزمون سراسری این کشور (پان هلنیک) برای قبولی دانشجویان،  به مصاحبه نیز نیاز دارد و دانشجویان را به صورت حضوری ارزیابی می کند.

شرایط پزشکی در یونان

آزمون ورودی رشته های پزشکی یونان

آزمون ورودی رشته های پزشکی یونان در واقع پان هلنیک نام دارد که آزمونی سراسری در یونان است و به منظور ارزیابی دانشجویان گرفته می شود. این آزمون در چندین رشته علوم انسانی و اجتماعی، علوم فناوری، علوم بهداشت و زندگی و مطالعات مالی و اطلاعات ارائه شده و دانش آموزان می توانند با توجه به علاقه خود یکی از این آزمون ها را انتخاب کنند.

برای تحصیل پزشکی در یونان شما باید در بخش علوم بهداشت و زندگی شرکت کنید. دروس این بخش که دانش آموزان در آن مورد ارزیابی قرار می گیرند شامل زبان و ادبیات یونانی، فیزیک، شیمی و زیست شناسی می شود.

آزمون پان هلنیک نمره ای از 20 نمره به متقاضیان داده و دانش آموزانی که بتوانند در این آزمون نمره بالاتری به دست آورند می توانند به دانشگاه های برتر راه یافته و در رشته های دندانپزشکی یا پزشکی مشغول به تحصیل شوند.

شاید بخواهید بدانید آزمون ورودی در کشورهای دیگر به چه صورت برگزار می شود ، توصیه می کنیم مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان را بخوانید ، چراکه این کشور محبوب دانشجویان ایرانی است.

شرایط تحصیل رشته های علوم پزشکی در کشورهای زیر را نیز بخوانید و با شرایط یونان مقایسه کنید.

شرایط دندانپزشکی در یونان

تحصیل دندانپزشکی در یونان و در مقطع کارشناسی حدودا پنج سال به طول انجامیده و دانشجویان با اخذ این مدرک می توانند به بازار کار این کشور وارد شده یا تحصیلات خود را در مقاطع بالاتر ادامه دهند. دوره دندانپزشکی در کشور یونان به چندین دوره تقسیم شده و دوره دوم یا کارشناسی ارشد دو تا سه سال به طول انجامیده و در آن دانشجویان دیپلم تخصصی فوق لیسانس را دریافت می کنند و در دوره سوم که سه سال طول می کشد دانشجویان می توانند مدرک دکترا به دست آورند.

طبق شرایط دندانپزشکی در یونان تمامی دانشجویان بالای 18 سال می توانند در این دوره ها شرکت کنند و شرایط مربوط به هر دوره و هر دانشگاه با یکدیگر متفاوت می باشد. به طول کل دانشجویان حین تحصیل دندانپزشکی مهارت های لازم برای ورود به بازار کار را فرا گرفته و فارغ التحصیلان در مواردی مانند دانش پایه زیست پزشکی، استراتژی پیشگیرانه، حساسیت اجتماعی و… اطلاعات زیادی به دست می آورند.

از طرفی حین تحصیل دندانپزشکی در یونان دانشجویان به صورت دقیق پایه های بیولوژیکی برای انجام شغل دندانپزشکی را فرا گرفته و با شرکت در دوره های تئوری و عملی دروس را به بهترین روش فرا می گیرند. همچنین در سال های آخر تحصیل دانشجویان باید در کلاس های درس عملی و در کلینیک های دندانپزشکی شرکت کنند و زیر نظر یک دندانپزشک ماهر اصول و مهارت های لازم این شغل را فرا بگیرند.

اگر می خواهید بدانید چرا دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا کشور انگلستان را برای تحصیل دندانپزشکی انتخاب می کنند مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان را مرور کنید.

مدرک زبان رشته های پزشکی در یونان

مدرک زبان رشته های پزشکی در یونان

اکثر برنامه های پزشکی و دندانپزشکی در یونان به زبان یونانی ارائه می شوند و از همین رو دانشجویان بین المللی برای ورود به دانشگاه های این کشور اکثرا نیاز به دریافت مدرک زبان رشته های پزشکی در یونان را دارند. با این حال برخی دانشکده ها مانند دانشگاه ارسطو تسالونیکی برنامه های پزشکی به زبان انگلیسی را ارائه می دهد و دانشجویان می توانند تنها با تسلط به زبان انگلیسی به این دانشگاه وارد شده و به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان بپردازند.

برنامه های تحصیلی برخی از دانشگاه ای این کشور کاملا به زبان انگلیسی تدریس شده و تمامی دوره های پایه، پیش بالینی و بالینی به زبان انگلیسی تدریس و ارزیابی می شوند. شما برای ورود به این دانشگاه ها باید مدارک زبان معتبر مانند آیلتس و تافل را ارائه دهید.

از طرفی هر چند در این دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در یونان در ابتدا تسلط به زبان یونانی الزامی نیست؛ اما شما باید به مرور زمان بر روی مهارت های زبان یونانی خود کار کنید زیرا در طول دوره کارآموزی باید در بیمارستان ها و کلینیک ها به صورت عملی دروس را آموزش دیده و به صورت مستقیم با بیماران در تماس باشید. در این دوره هر دانشجویان باید حداقل تا سطح B2 زبان یونانی را فرا گرفته و بتوانند به راحتی از این زبان برای ارتباط با افراد استفاده کنند.

مدارک مورد نیاز پذیرش پزشکی در یونان

جمع آوری مدارک مورد نیاز پذیرش پزشکی در یونان یکی از مهم ترین مراحل تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این کشور می باشد. به طول کل هر دانشگاه دارای الزامات و مدارک مورد نیاز خود است اما ما در ادامه به برخی از مهم ترین مدارک که در اکثر موسسات آموزشی و دانشگاه ها برای تحصیل دندانپزشکی در یونان مشترک است اشاره می کنیم.

  • دو قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • گواهی تحصیلات متوسطه صادر شده توسط سازمان مربوطه در کشور شما(وقتی نمرات شما با استفاده از سیستم درجه بندی یونانی تبدیل می شود، باید حداقل 10 امتیاز از 20 را کسب کنید تا برای تحصیلات عالی در یونان در نظر گرفته شوید.)
  • گواهی هایی برای نشان دادن تابعیت و منشاء شما و همچنین والدین تان
  • گواهی صادر شده توسط مرجع آموزشی لازم در کشور شما که نشان می دهد شما واجد شرایط تحصیلات عالی هستید،
  • گواهی زبان یونانی نشان دهنده مهارت یونانی شما
  • ریز نمرات 2 سال آخر تحصیلی (کپی اصل مدرک پیوست به ترجمه رسمی به زبان انگلیسی)
  • اثبات نتایج آزمون زبان انگلیسی (B2-IELTS نه کمتر از باند 6 کلی یا تافل با حداقل نمره 79/120)
  • نتایج (در صورت وجود) آزمون های ورودی دانشگاه
  • رزومه (به زبان انگلیسی)

 تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در کنار مدیران و مشاوران این مجموعه با رزومها ی درخشان و موفق در کنار شما هستند تا در راستای مهاجرت تحصیلی شما را یاری رسانند.

در ویدئوی ارائه شده تصاویر پذیرش کشورهای مختلف را میبینید که توسط تیم حرفه ای شرکت رجبی اخذ شده است. البته این تعداد پذیرش تنها بخش کوچکی از پذیرش های دریافتی است و فقط جهت مشاهده شما در سایت قرار داده شده است.

در بخش ما تا حالا چیکار کردیم از منو های بالای همین صفحه می توانید با تجارب برخی کلاینت های رجبی هم آشنا شوید.

نمایش ویدیو درباره پذیرش کشورهای مختلف
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

ما در جلسات مشاوره شرایط شما را سنجیده و بهترین پیشنهادات مهاجرتی را ارائه می دهیم!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در یونان

یکی از دغدغه هایی که ذهند بسیاری از دانشجویان را به خود مشغول کرده است انتخاب دانشگاه برای تحصیل پزشکی در یونان می باشد. امروزه دانشگاه های مختلفی در این کشور وجود دارند که برنامه های تحصیلی بسیار با کیفیتی را ارائه می دهد و گاهاً انتخاب بهترین دانشگاه بین گزینه های مختلف متفاوت است.

با توجه به این که انتخاب بهترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در یونان به شما کمک می کند که در مدت زمان تحصیلتان بهترین تجربه را اخذ کنید و همچنین پس از پایان تحصیلات نیز مدرک تحصیلی بسیار معتبری به دست آورید، ما در ادامه به لیستی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در یونان اشاره می کنیم که برترین گزینه ها برای دانشجویان بین المللی می باشند.

اگر به دنبال تحصیل رشته های علوم پزشکی در دانشگاه های معتبر با هزینه های مقرون به صرفه هستید کشور چین را نیز به شما پیشنهاد می دهیم ؛ مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین را بخوانید.

پزشکی در دانشگاه آتن یونان

یکی دیگر از دانشگاه های عالی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این کشور، دانشگاه آتن یونان می باشد. این دانشگاه بر اساس آخرین تغییرات روز دروس مختلف را به دانشجویان ارائه داده و در نهایت با تحصیل در آن دانشجویان می توانند مدارک تحصیلی بین المللی و بسیار معتبری به دست آورند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان می تواند به زبان انگلیسی نیز انجام شود و دانشجویان حین تحصیل در این دانشگاه از طریق 89 آزمایشگاه پزشکی و 16 بیمارستان دانشگاهی و در نهایت زیر نظر بهترین اساتید بین المللی، دروس را فرا می گیرند.

در نهایت باید گفت دانشگاه آتن بسیار معتبر است و جزو 2% دانشگاه برتر در جهان قرار می گیرد. هزینه های تحصیلی در این دانشگاه حدودا 13000 یورو در هر سال تحصیلی است و درخواست ها نیز برای دانشکده پزشکی از نوامبر شروع شده و حداکثر در ماه مارس به پایان می رسد.

پزشکی در دانشگاه آتن یونان

پزشکی دانشگاه ارسطو تسالونیکی یونان

دانشگاه ارسطو تسالونیکی یونان یکی از بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی است. این دانشگاه برنامه های پزشکی به زبان انگلیسی را ارائه می دهد و دانشجویان می توانند با تحصیل در این دانشگاه بدون نیاز به تسلط به زبان یونانی مدرک پزشکی را به دست آورند.

دانشگاه ارسطو به عنوان رهبر جهانی در آموزش پزشکی، بهترین اساتید را در اختیار دانشجویان گذاشته و دانشجویانی می توانند بر اساس استانداردهای جهانی به تحصیل دندانپزشکی در یونان بپردازند. آموزش بالینی حین تحصیل پزشکی دانشگاه ارسطو تسالونیکی در حدود 7 بیمارستان انجام می شود. در نهایت باید گفت هزینه های تحصیل در دانشکده پزشکی دانشگاه ارسطو تسالونیکی بالغ بر 12000 یورو در سال است.

شما می توانید بین ماه های فوریه و مه هر سال برای تحصیل پزشکی در یونان و در این دانشگاه درخواست دهید. دوره ها در ماه اکتبر برای ترم پاییز، شروع می شوند و شما می توانید در این زمان تحصیل در یونان را آغاز کنید. توصیه ما این است که اطلاعات بیشتر را از طریق وب سایت این دانشگاه به دست آورید.

دانشگاه پاتراس یونان

دانشگاه پاتراس یونان از سال 1977 تاسیس شد و از آن زمان تا به حال تعداد زیادی از بهترین پزشکان و دندانپزشکان یونانی را تربیت کرده است. این دانشگاه در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد پزشکی را به دانشجویان ارائه داده و هر متقاضی می توانید با توجه به شرایط و علاقه خود از رشته ها و مقاطع تحصیلی یک گزینه را انتخاب کند. امروزه آموزش های تئوری در محیط این دانشگاه و آموزش های بالینی نیز در بیمارستان دانشگاه پاتراس، در حومه ریو شهر انجام می شود.

دانشگاه پاتراس چندین برنامه به زبان انگلیسی را ارائه داده و دانشجویانی که مهارت های زبانی خوبی ندارند می توانند تحصیل در این دانشگاه را انتخاب کنند. همچنین دانشجویان می توانند با تحصیل دندانپزشکی در یونان از بورسیه های تحصیلی این دانشگاه هم بهرمند شوند.

چنانچه قصد تحصیل در این دانشگاه با کیفیت را دارید اما با شرایط و الزامات تحصیلی آشنا نیستید.

هزینه های پزشکی و دندانپزشکی در یونان

یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از متقاضیان را به خود مشغول کرده این است که هزینه های پزشکی و دندانپزشکی در یونان چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت هزینه ها اصولا با توجه به مقطع، رشته تحصیلی و دانشگاه متفاوت می باشد و هر دانشگاه دارای هزینه های مختلفی است.

امروزه هزینه های تحصیل پزشکی در یونان حدود 12000 یورو در سال است و برخی از دانشکده های پزشکی در یونان به دانشجویان خود پیشنهاد می دهند که این هزینه را در دو قسط پرداخت کنند. معمولاً دانشگاه ها در اکتبر هر سال با 2 ترم 15 هفته ای شروع می شود.

از طرفی میزان هزینه تحصیل دندانپزشکی در یونان 1703 دلار در هر ترم می باشد و شما می توانید با این مقدار به تحصیل در این کشور بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شهریه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان و در هر شهر این کشور به جدول زیر مراجعه فرمایید.

هزینه تحصیل پزشکی مبلغ به دلار هزینه تحصیل پزشکی مبلغ به دلار
آتن 4805 کالیته 2600
ولوس 2868 ایگالئو 1,462
لاریسا 1,113 پاترا 1000
ایوانینا 2,584 زانتیا 2688
تسالونیکی 1703 سیندوس 1235
لامیا 4750 طرابلس 2600

مزایای رشته های پزشکی در یونان

مزایای رشته های پزشکی در یونان فراوان هستند و شما می توانید با تحصیل در این کشور در یکی از کشورهای پیشرو در زمینه آموزش پزشکی تحصیلات خود را انجام دهید. جالب است بدانید پزشکی مدرن که در اروپا به رسمیت شناخته شده اصولا ریشه در این کشور دارد و از همین رو دانشگاه های یونانی دارای سابقه ای بی نظیر در زمینه آموزش پزشکی با روش های نوآورانه هستند.

از طرفی کشور یونان عضو اتحادیه اروپا است و همه دانشگاه های این کشور بخشی از فرآیند بولونیا می باشد. از همین رو جای تعجب نیست که این دانشگاه ها بورسیه های جهانی و بین المللی مختلفی را در خود جای داده اند و دانشجویانی که با مشکلات مالی رو به رو هستند می توانند از بورسیه های دولتی، خصوصی یا بین المللی این کشور بهرمند شوند.

در نهایت باید گفت که یونان کشوری مقرون به صرفه است و شما می توانید با تحصیل پزشکی در یونان با صرف هزینه های کم تر مدارک تحصیلی بسیار معتبری به دست آورید که در کشورهای مختلف معتبر می باشد.

شرایط تحصیل رشته های علوم پزشکی در سایر کشورها چگونه است ؟ مقالات زیر را مطالعه نمایید.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان

تحصیل پزشکی در این کشور حدودا 6 سال به طور می انجامد و طی این سال ها دانشجویان باید دروس مختلف مربوط به پزشکی را به خوبی فرا گرفته و خود را برای ورود به بازار کار این کشور آماده کنند.

امروزه هزینه های تحصیل پزشکی در یونان حدود 12000 یورو در سال است و برخی از دانشکده های پزشکی در یونان به دانشجویان خود پیشنهاد می دهند که این هزینه را در دو قسط پرداخت کنند. از طرفی میزان هزینه تحصیل دندانپزشکی در یونان 1703 دلار در هر ترم می باشد

یکی از دانشگاه های عالی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این کشور، دانشگاه آتن می باشد. این دانشگاه بر اساس آخرین تغییرات روز دروس مختلف را به دانشجویان ارائه می دهد.

یونان کشوری مقرون به صرفه است و شما می توانید با تحصیل دندانپزشکی در یونان با صرف هزینه های کم تر مدارک تحصیلی بسیار معتبری به دست آورید که در کشورهای مختلف معتبر می باشد.

این آزمون پان هلنیک نام دارد که آزمونی سراسری در یونان است و به منظور ارزیابی دانشجویان گرفته می شود.

اکنون که با شرایط و الزامات تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان آشنا شده اید، از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی تماس گرفته و اولین گام به سوی تحقق رویاهای خود را بردارید. شما همچنین می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به یونان روش های مختلف مهاجرتی و الزامات هر روش را مورد ارزیابی قرار دهید.

2 دیدگاه در “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان

  1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان ما نا میرزایی گفت:

    سلام
    من دختر فارغ التحیل رشته علوم تجربی متقاضی اخذ پذیرش رشته پزشکی از یو نان برای سال تحصیلی 2018-2019هستم و می خواهم در صورتیکه تضمینی از طرف موسسه شما وجود دارد از طریق موسسه شما اقدام کنم

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      تحصیل پزشکی در این کشور به هر دو زبان انگلیسی و یونانی می باشد ، مهم ترین موضوع این است که آیا مدرک زبان یونانی دارید ؟

      باتشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه