تحصیل رشته داروسازی در لبنان

تحصیل رشته داروسازی در لبنان یکی از فرصت های کمتر شناخته شده ای است که دارای مزایا و ویژگی های بسیار خوبی برای دانشجویان به خصوص دانشجویان ایرانی می باشد و در نهایت می تواند افراد را از یک آینده شغلی و مالی خوبی نیز برخوردار سازد.

باید توجه داشته باشید که رشته های پزشکی به خصوص رشته داروسازی در لبنان دارای بیش ترین اعتبار و همچنین متقاضی می باشند، پس موفقیت در دستیابی به آن ها نیاز به پشت کار و دقت بالایی دارد.

سیستم آموزشی کشور لبنان بسیار پیشرفته و باکیفیت می باشد و دانشگاه های آن دارای اعتبار قابل قبول و بالایی در جهان هستند، به همین خاطر مدارک دریافتی از آن ها می تواند شما را در فرصت های شغلی بسیار مناسبی قرار دهد. ضمنا جالب است بدانید که تحصیل رشته داروسازی در لبنان یکی از رشته های پرمتقاضی از سوی هموطنانمان می باشد که این هم نشان از مناسب بودن آن دارد و هم شاید پذیرش را کمی رقابتی تر کند.

در این مقاله مشاورین خبره شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) شما عزیزان را با شرایط، قوانین و چگونگی پذیرش در دانشگاه های لبنان برای رشته داروسازی و همچنین ویژگی های این رشته آشنا خواهند ساخت. ضمنا فراموش نکنید مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لبنان را حتما در کنار این محتوا بخوانید تا بطور کلی با تحصیل رشته های علوم پزشکی در این کشور آشنا شوید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته داروسازی در لبنان

دوره های کالج داروسازی لبنان

جهت تحصیل رشته داروسازی در لبنان نیازمند مدرک دیپلم 12 ساله پایان دوره دبیرستان می باشید و با دیپلم های تجربی و ریاضی قادر خواهید بود در این رشته به تحصیل بپردازید. نکته مهم این است که دانشجویان خارجی باید دوره های کالج داروسازی لبنان را پیش از ورود به دانشگاه با موفقیت پشت سرگذاشته تا قادر به شرکت در آزمون ورودی رشته داروسازی باشند.این دوره ها که با نام دوره پریمدیکال ( Pre Medical ) در لبنان شناخته می شوند که به مدت 2 سال به طول خواهند انجامید و هدف از این دوره آشنایی دانشجویان با سیستم آموزشی و نحوه تدریس در لبنان و تقویت سازی زبان انگلیسی یا فرانسوی و دروس پایه مورد نیاز در این رشته است.

 این دوره در طول 4 ترم برگزار خواهد شد و دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضی و زبان در آن به افراد تدریس خواهد شد.

پس از پشت سر گذاشتن کلاس های پیش از دانشگاه داروسازی لبنان باید در آزمون نهایی آن شرکت و موفق به کسب نمره قبولی شوید تا مجاز به شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه های این کشور گردید. توجه کنید که دانشگاه های لبنان دوره های آمادگی قبل از دانشگاه را در کالج های تحت نظارت خود برگزار کرده و فقط مدرک قبولی در این دوره ها را معتبر و مورد قبول خود می دانند، پس حتما با هماهنگی و مکاتبه با دانشگاه در کالج های معتبر ثبت نام و این دوره را پشت سر بگذارید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شما می توانید ویزای طلایی را با راهنمایی گام به گام مشاورین به راحتی بدست آورید، پس با ما در ارتباط باشید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آزمون ورودی رشته داروسازی لبنان

شرایط تحصیل داروسازی در لبنان بدین صورت است که متقاضیان باید آزمون ورودی این رشته را در دانشگاه مد نظر خود با موفقیت و کسب نمره قبولی پشت سر بگذارند. آزمون ورودی از بخش کتبی و مصاحبه حضوری یا مجازی تشکیل می شود که در آن آزمون کتبی از دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضی و زبان تشکیل می شود. مصاحبه نیز پس از قبولی در آزمون کتبی به صورت مجازی یا حضوری به مدت توسط یک استاد دانشگاه درباره پزشکی و انگیزه تحصیلی متقاضی برگزار می شود.

اما لازم به ذکر است که متقاضیان پیش از شرکت در آزمون ورودی باید در دوره های پیش پزشکی رشته داروسازی در لبنان که 2 سال به طول می انجامد؛ شرکت کنند تا با سیستم آموزشی این کشور آشنا شده و آمادگی لازم برای شرکت در آزمون ورودی و تحصیل رشته داروسازی در لبنان را کسب کنند. دوره های پیش پزشکی تاثیر بالایی در قبولی متقاضیان داشته و در آن زبان انگلیسی یا فرانسه آنان نیز کاملا تقویت شده و مناسب با تحصیل پزشکی تکمیل می شود.

باید توجه داشته باشید که تعداد محدودی از دانشگاه ها نیز فقط بر اساس سوابق تحصیلی و نمرات دوره های پیش داروسازی نسبت به اخذ دانشجویان اقدام می کنند. یعنی برای پذیرش حداقل نمراتی را در  دوره پیش پزشکی در هر بخش اعلام نموده که به نوعی مانند همان آزمون ورودی عمل می کند. حتما باید نحوه پذیرش را از دانشگاه خود استعلام نمایید.

آزمون ورودی رشته داروسازی لبنان

شرایط داروسازی در لبنان

اگر قصد تحصیل رشته داروسازی در لبنان را دارید، باید از شرایط تحصیل این رشته مطلع باشید تا بتوانید خود را بهتر و کامل تر برای پذیرش در آن آماده سازید. شرایط داروسازی در لبنان بدین صورت فراهم آمده که متقاضیان بتوانند در مقاطع کارشناسی ( 3 سال )، کارشناسی ارشد ( 2 سال ) و دکترای تخصصی ( 3 سال ) این رشته به تحصیل مشغول شده و دریافت مدرک نمایند.

اما لازم است بدانید که داشتن مدرک دیپلم پایان دوره دبیرستان اصلی ترین شرط ورود به این رشته است. ضمنا با اینکه آزمون در برخی مراکز تعیین کننده پذیرش است، اما رزومه تحصیلی نیز می تواند در صورت نامناسب بودن نتیجه آزمون را کاملا کنسل کرده و پذیرش را باطل نماید. پس اهمیت مدارک مورد درخواست دانشگاه را به هیچ عنوان دست پائین نگیرید. مقاله تحصیل در لبنان شما را با این موارد و چگونگی پذیرش در دانشگاه های این کشور کامل و با جزئیات و قدم به قدم آشنا می سازد.

ضمنا همانطور که گفتیم تاثیر دوره های پیش داروسازی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و حتی در برخی از مراکز به نوعی عامل اصلی و تعیین کننده پذیرش دانشجویان تلقی می شود. باید بدانید در این رشته دانشجویان با دروسی نظیر شیمی فیزیک دارویی، شیمی آلی دارویی، آناتومی و بافت شناسی، مهارت های ارتباطی در داروسازی، طب طبیعی و مکمل های غذایی، فیزیولوژی، میکروبیولوژی دارویی و غیره آشنا می شوند.

مدرک زبان رشته داروسازی در لبنان

یکی از دیگر مزیت های بسیار خوب تحصیل رشته داروسازی در لبنان برای دانشجویان خارجی به خصوص دانشجویان ایرانی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی و فرانسوی در تمامی مقاطع تحصیلی این رشته است. اکثر دانشگاه های لبنان رشته داروسازی را به زبان این دو زبان به دانشجویان ارائه می کنند که این موضوع برای ادامه تحصیل در دیگر کشورهای اروپایی نیز بسیار مفید و ایده آل است.

البته برای افرادی که به دلیل پرداخت کمتر شهریه و یا علاقه یا هر دلیل دیگری خواهان تحصیل این رشته به زبان عربی هستند نیز این امکان وجود دارد و در دانشگاه های این کشور به زبان عربی نیز رشته داروسازی ارائه می شود که البته بسیار محدود هستند. همچنین اگر از سطح زبان مناسبی برخوردار نیستید؛ جای نگرانی نمی باشد، شما می توانید در دوره های زبانی این کشور پیش از درخواست تحصیل پزشکی شرکت کرده و مدارک معتبری نیز دریافت کنید.

دانشگاه های لبنان جهت سنجش و اثبات تسلط دانشجویان خارجی به زبان انگلیسی از آن ها مدرکی معتبر را درخواست می کنند که با توجه به هر دانشگاه ممکن است تفاوت هایی در مدارک مورد پذیرش و سطح قابل قبول وجود داشته باشد. پس حتما به طور مجزا از دانشگاه مد نظر خود مدرک زبان درخواستی را استعلام نمایید. اما به طور معمول مدرک زبان رشته داروسازی در لبنان به شرح زیر است:

زبان مدرک و حداقل نمره
زبان انگلیسی آیلتس 5.5 و یا تافل IBT حداقل 78
زبان فرانسوی مدرک معتبر در سطح B2 این زبان

مدارک مورد نیاز پذیرش داروسازی در لبنان

مدارک مورد نیاز پذیرش داروسازی در لبنان از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، زیرا هرگونه ایراد یا نقصی در ارسال و ارائه مدارک مورد درخواست دانشگاه می تواند زمان پذیرش و ثبت نام شما را طولانی نموده و یا حتی آن را به طور کامل ملغی نماید. توصیه می کنیم در مرحله ارسال مدارک و در کل مراحل پذیرش و ثبت نام از حضور یک کارشناس یا فرد با تجربه و حرفه ای نظیر کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در کنار خود بهره ببرید تا پذیرش خود را با کم ترین خطا و وقفه به انجام برسانید.

در ادامه متقاضیان باید از طریق مکاتبه با دانشگاه از مدارک مورد نیاز برای تحصیل رشته داروسازی در لبنان اطلاع کافی و دقیق را کسب نمایند، زیرا هر دانشگاه روند ثبت نام و مدارک خاص خود را طلب کرده و هیچ گونه نقص یا اشتباهی را نمی پذیرد. 

البته اشتراک زیادی در این موضوع میان دانشگاه ها وجود دارد ولی گاها ممکن است مواردی تفاوت وجود داشته باشد که استعلام از دانشگاه را امری واجب می نماید.

اما مدارک مورد نیاز پذیرش داروسازی در لبنان به شرح زیر هستند:

  • فرم درخواست ثبت نام
  • پاسپورت معتبر با ترجمه انگلیسی یا فرانسوی
  • نتیجه قبولی در آزمون ورودی
  • مدرک زبان تافل یا آیلتس یا معادل آن برای زبان فرانسه
  • گواهی عدم سوء پیشینه بین المللی و داخلی
  • گواهی 30 تا 50 دلار هزینه درخواست و ثبت نام

اگر قصد تحصیل رشته داروسازی در کشورهای آسیایی را دارید حتما مقالات زیر را مرور کنید.

شهریه های داروسازی در لبنان

همانطور که می دانید میزان شهریه های تحصیلی در انتخاب کشور مقصد برای تحصیل اهمیت بسیاری دارد. به همین خاطر باید در رابطه با تحصیل رشته داروسازی در لبنان نیز حتما از این پارامتر مطلع شده و مقدار دقیق آن را از طریق ارتباط با امور دانشجویان هر دانشگاه مطلع شوید.

خوشبختانه باید بگوییم که شهریه های داروسازی در لبنان مناسب و مقرون به صرفه هستند، با اینکه تمامی دانشگاه های این کشور خصوصی بوده به جز یک دانشگاه، اما شهریه ها در مقابل کشورهای اروپایی بسیار مناسب در نظر گرفته شده اند.معمولا اگر بخواهید در جهان از چنین کیفیت و اعتبار تحصیلی برخوردار شوید یا باید هزینه های بالایی را بپردازید و یا باید مراحل پذیرش و قبولی سختی را پشت سر بگذارید. به همین خاطر تحصیل رشته داروسازی در لبنان را باید یک گزینه بسیار ایده آل در نظر گرفت.

البته قطعا مستحضر هستید که شهریه بخشی از هزینه ها و مخارج شما در تحصیل خارج از کشور است و هزینه هایی نظیر، هزینه خوراک، پوشاک، مسکن، تهیه کتاب و جزوات، وسایل آزمایشگاهی موردنیاز، لوازم التحریر و غیره نیز از سایر مخارج هستند که اطلاع از آن ها بسیار اهمیت دارد ، به طور کل شهریه تحصیل رشته داروسازی در لبنان سالانه 3000 دلار تا 20000 دلار را در بر می گیرد.

شهریه های داروسازی در لبنان

مزایای تحصیل رشته داروسازی لبنان

همانطور که گفتیم تحصیل رشته داروسازی در لبنان در مقایسه با کشورهای دیگر در میان دانشجویان ایرانی با شناخت کمتری مواجه است و این باعث می شود که این سوال در ذهن برخی از افراد به وجود آید که مزایای تحصیل رشته داروسازی لبنان برای دانشجویان ایرانی چه می باشد؟!

البته باید بگوییم که نه تنها داروسازی بلکه تحصیل پزشکی و رشته دندانپزشکی در لبنان نیز بسیار معتبر و با مزایای بسیاری همراه است؛ مقاله مربوطه تمامی شرایط و جزئیات را برای پذیرش در این رشته ها در دانشگاه های لبنان در اختیار شما خواهند گذاشت. اما در ادامه نیز ما مهم تریم مزیت های تحصیل رشته داروسازی در لبنان را شرح خواهیم داد:

  • وجود امکانات، تجهیزات و آزمایشگاه های مدرن و مجهز در دانشگاه ها
  • شهریه های تحصیلی ارزان و مناسب در این کشور
  • اعتبار بالا و قابل قبول دانشگاه های لبنان
  • مدارک معتبر و قابل ارائه در تمام دنیا
  • وجود بازار کار برای داروسازان پس از اتمام تحصیلات
  • امکان کار دانشجویی و پوشش مقداری از هزینه ها
  • دسترسی به تحصیل انگلیسی یا فرانسوی این رشته
  • پذیرش بدون آزمون در برخی از دانشگاه ها
  • آزمون های ورودی نه چندان سخت از سوی مراکز آموزشی
  • امکان دریافت ویزای کار و اشتغال در این کشور
  • اخذ اقامت دائم از طریق تحصیل رشته داروسازی در لبنان

با اعتماد به تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی می توانید در کمترین زمان ممکن انواع ویزاها را دریافت کنید.

در ویدئو ویزای کشوهای مختلف را میبینید که در مدت زمان کمی برای کلاینت های شرکت رجبی اخذ شده اند.

فرم مشاوره رایگان را تکمیل کرده و شرایط مهاجرتی خود و خانواده تان را بررسی کنید.

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اگر می خواهید با به روز ترین مشاوران مهاجرتی شرکت رجبی رایگان صحبت کنید فرم زیر را تکمیل نمایید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

معایب

باید بگوییم که تحصیل رشته داروسازی در لبنان در کنار این مزایای مناسب و بسیار دارای برخی از ایرادات و معایب نیز می باشد، البته ممکن است برخی از این موارد برای شخصی عیب یا ایرادی در نظر گرفته نشوند و سایر مواردی خاص ایراد باشند.

  • نیاز به شرکت در آزمون ورودی در اکثر دانشگاه های ارائه کننده این رشته
  • نیاز به یادگیری زبان عربی برای زندگی و کار در لبنان
  • عدم آشنایی ایرانیان با سیستم آموزشی این کشور

سوالات پر تکرار تحصیل رشته داروسازی در لبنان

تحصیل رشته داروسازی در لبنان در دوره کارشناسی 3 سال و در دوره کارشناسی ارشد 2 سال به طول می انجامد.

 خیر، برای تحصیل رشته داروسازی در لبنان باید شهریه تحصیلی را بپردازید، مگر موفق به اخذ بورسیه تحصیلی لازم شوید.

 بله برای تحصیل رشته داروسازی در لبنان باید مدرک زبان ارائه کرد که معمولا مدارک زبان آیلتس 5.5 به بالا و تافل 78 به بالا مورد قبول واقع می شود.

 خیر، بلعکس تحصیل رشته داروسازی در لبنان ارزان و بسیار مناسب است که این یکی از مزیت های بزرگ آن می باشد.

 تحصیل رشته داروسازی در لبنان به دو زبان انگلیسی و فرانسوی انجام می شود، اما بیش تر مراکز این رشته را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در این عنوان شرایط تحصیل رشته داروسازی در لبنان را در اختیار شما همراهان قرار دادند. اما اگر دارای ابهام یا سوالی خاص در این زمینه هستید، مشاورین ما در دفاتر غرب و مرکزی تهران و همچنین دفتر شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند ، توصیه می کنیم مقاله تحصیل رشته داروسازی در اروپا را نیز بخوانید و شرایط و هزینه های این رشته را در کشورهای اروپایی نیز مقایسه کنید.

2 دیدگاه در “تحصیل رشته داروسازی در لبنان

  1. تحصیل رشته داروسازی در لبنان فاطمه گفت:

    سلام چه جوری میشه با دانشجویان ایرانی که در لبنان تحصیل می‌کنند لینک بشم؟
    در دانشگاه آمریکایی لبنان رشته دارو

    1. تحصیل رشته داروسازی در لبنان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام
      از طریق کانال های تلگرام یا اپلای ابرود میتوانید جستجو کنید .
      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه