تحصیل رشته داروسازی در فیلیپین

تحصیل رشته داروسازی در فیلیپین بدلیل مقرون به صرفه بودن شهریه ، مورد توجه دانشجویان برای تحصیل در کشور های آسیایی قرار گرفته است ، لذا در ادامه شرایط تحصیل این رشته در فیلیپین از سوی مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) شرح داده شده است.

دانشجویان متقاضی تحصیل رشته داروسازی در فیلیپین در طول تحصیل در مقطع کارشناسی آموزش وسیع و گسترده ای را فرا می گیرند که به آنها کمک می کند در طیف وسیعی از زمینه های علمی تجربه کسب کنند.

داروسازان ممکن است در بیمارستان ها ، داروخانه های عمومی ، کلینیک های دولتی ، موسسات تحقیقاتی علمی ، بهداشت عمومی و صنعت داروسازی کار کنند یا مشاغل خود را راه اندازی کنند ، آنها همچنین می توانند تصمیم بگیرند که تحصیلات خود را در رشته پزشکی ادامه دهند.

پیش تر نیز در همین سایت در مقاله تحصیل در فیلیپین تمام نکات و جزئیات مهاجرت تحصیلی به این کشور را برای علاقه مندان شرح داده ایم که مطالعه آن مقاله در کنار محتوای پیش رو الزامی است.

فهرست مطالب
ورزش در سوئیس

دوره پریمدیکال داروسازی فیلیپین

بعد از فارغ التحصیلی از دبیرستان نمی توان مستقیما در برنامه داروسازی در فیلیپین پذیرفته شد و ابتدا باید در یک برنامه پیش پزشکی یا BS ثبت نام کرد ، که بسته به کالج می تواند بین یک تا دو سال طول بکشد و دوره پریمدیکال داروسازی فیلیپین نامیده می شود.

دوره تحصیل در فیلیپین 14 سال طول می کشد ، در حالی که در بیشتر کشورها 12 سال طول می کشد و دوره پریمدیکال داروسازی فیلیپین برای جبران این کمبود طراحی شده است، زمانی که یک دانشجوی خارجی سالهای کمتری تحصیل کرده است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

ویزای فیلیپین را با مشاورین رجبی به دست آورید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های داروسازی فیلیپین

در فیلیپین دانشگاه های بسیاری هستند که رشته داروسازی را ارائه می دهند ، ولی از میان آن ها سه دانشگاه برتر برای تحصیل رشته داروسازی عبارتند از دانشگاه مانیل فیلیپین ، دانشگاه سنت لوئیس و دانشگاه لیسه باتانگا فیلیپین که هر سه این ها بهترین دانشگاه های داروسازی فیلیپین هستند.

تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه فیلیپین مانیل

دانشگاه فیلیپین مانیل ( UP Manila ) یکی از هشت دانشگاه تشکیل دهنده سیستم دانشگاه فیلیپین ( UP ) است ، این موسسه یک دانشگاه دولتی است که برنامه های آموزشی و همچنین خدمات ترویجی در علوم بهداشتی ، آموزش حرفه های بهداشتی ، هنر و علوم را ارائه می دهد.

دانشکده داروسازی در سال 1914 تأسیس شد ، اما برنامه داروسازی از سال 1911 بخشی از UP بوده است و تنها موسسه در کشور است که برنامه مدرک داروسازی صنعتی را ارائه می دهد، این دانشکده از سال 1917 عضو انجمن آمریکایی کالج های داروسازی بوده است.

لیسانس تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه فیلیپین مانیل یک برنامه 5 ساله است و لیسانس داروسازی صنعتی در سال 1951 در پاسخ به نیاز دولت به داروساز آموزش دیده فنی برای کمک به شکل گیری صنعت داروسازی تازه کار ایجاد شد و فارغ التحصیلان این مقطع تحصیلی در رسیدگی به الزامات تحقیق و توسعه ، تولید و تضمین کیفیت انواع محصولات دارویی صلاحیت دارند.

تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه فیلیپین مانیل

مقطع کارشناسی ارشد تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه فیلیپین مانیل با سه گرایش ( داروسازی بیمارستانی ، شیمی دارویی و داروسازی صنعتی ) ، به شایستگی های فعلی مورد نیاز داروسازان در زمینه های صنعتی ، نهادی و تحقیق محور می پردازد.

شرایط پذیرش داروسازی در دانشگاه مانیل

برای تحصیل در مقطع کارشناسی داروسازی متقاضیانی که از دبیرستان های خارج از فیلیپین فارغ التحصیل شده اند باید مدارک پذیرفته شدن در آزمون های ملی یا بین المللی مانند گواهینامه عمومی آموزش و پرورش ، امتحان یا آزمون استعداد تحصیلی ( SAT ) یا معادل آن را ارائه دهند.

متقاضی که زبان مادری یا مدرک آموزشی وی در مدرسه انگلیسی نبوده است ، حداقل 500 نمره در آزمون زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی ( تافل ) یا حداقل نمره 173 در تافل کامپیوتری باید کسب کند.

متقاضیان بین المللی برای برنامه کارشناسی ارشد داروسازی باید شرایط زیر را برآورده سازند :

  • مدرک کارشناسی یا معادل آن با سابقه تحصیلی خوب از یک موسسه معتبر
  • نسخه اصلی رونوشت رسمی اسناد و مدارک که توسط سفارت یا کنسولگری فیلیپین در کشور مبدا یا اقامتگاه قانونی دانشجو تأیید شده است
  • کپی معتبر ترجمه انگلیسی مدرک با مهر دانشگاه که توسط کنسولگری فیلیپین در کشور مبدا یا اقامتگاه قانونی دانشجو تأیید شده است.
  • دو نامه مرجع از اساتید ، سرپرستان یا کارفرمایان سابق
تحصیل داروسازی در دانشگاه سنت لوئیس

تحصیل داروسازی در دانشگاه سنت لوئیس

دانشگاه سنت لوئیس ، که به اختصار SLU نیز نامیده می شود یک موسسه آموزشی پایه ای و عالی خصوصی تحقیقاتی کاتولیک است که در کلان شهر باگیو قرار دارد ، این دانشگاه بزرگترین دانشگاه در شمال مانیل است.

تحصیل داروسازی در دانشگاه سنت لوئیس از مقطع کارشناسی تا دکترا ارائه می شود و دانشجویان خارجی باید حداکثر 6 ماه قبل از شروع ترم تحصیلی برای پذیرش در ماه آگوست ( نیمسال اول ) و ژانویه ( نیمسال دوم ) اقدام کنند.

علاوه بر این ، باید حداقل 4 هفته قبل از شروع دوره های تحصیل رشته داروسازی در فیلیپین در شهر باگیو باشند تا بتوانند در آزمون مهارت انگلیسی و آزمون GPEE و تست شخصیت شرکت کنند.

دانشجویان خارجی که برای اولین بار در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد متقاضی می شوند باید در ابتدا مهارت کافی در زبان انگلیسی داشته باشند و آزمون های EPT و شخصیت را گذرانده باشند.

قبل از ثبت نام این دسته از دانشجویان تحت پردازش پیش از پذیرش در دفتر امور دانشجویی قرار می گیرند.

متقاضیان خارجی از کشورهای غیر انگلیسی زبان باید قبل از شرکت در آزمون شخصیت و مصاحبه ، آزمون مهارت انگلیسی را بگذرانند و متقاضیانی که در آزمون مهارت انگلیسی قبول نمی شوند ، برای گذراندن یک برنامه پنج ماهه مهارت انگلیسی به موسسه زبان های خارجی و مطالعات بین المللی ( IFLIS ) ارجاع داده می شوند ، پس از اتمام برنامه ، آنها باید مجددا در آزمون مهارت انگلیسی شرکت کنند و باید همان را بگذرانند.

داروسازی در دانشگاه لیسه باتانگا فیلیپین

دانشگاه لیسه باتانگا فیلیپین یک موسسه خصوصی است که در سال 1966 تاسیس شد و اولین موسسه آموزشی عالی در منطقه است که جایزه از کمیسیون آموزش عالی ( CHED ) دریافت کرده است.

تحصیل داروسازی در دانشگاه لیسه باتانگا فیلیپین  یک دوره کارشناسی 5 ساله است و برنامه های کارآموزی ، ( جامعه ، بیمارستان و تولید ) به عنوان یکی از الزامات دوره در برنامه گنجانده شده است و دانشجویان باید 210 واحد را به پایان برسانند.

برای تحصیل متقاضیان ابتدا باید در کالج دانشگاه پذیرش بگیرند و بعد یک سال تحصیل در آزمون دانشگاه شرکت کنند.

هزینه تحصیل داروسازی در فیلیپین

هزینه تحصیل داروسازی در فیلیپین در سال تحصیلی 2023-2024 به شرح زیر می باشد :

  • کارشناسی دانشگاه فیلیپین : 33.800.00 پزو در سال
  • کارشناسی ارشد دانشگاه فیلیپین : 7.493.50 پزو در سال
  • دانشگاه سنت لوئیس : 297 دلار در هر ترم

خوب است بدانید هزینه های تحصیل رشته های علوم پزشکی در روسیه هم تقریبا مانند فیلیپین مقرون به صرفه است ، در مقاله تحصیل رشته داروسازی در روسیه ، هزینه های تحصیل این رشته را بخوانید.

بورسیه رشته داروسازی در فیلیپین

در دانشگاه های فیلیپین تعداد بورسیه های موجود برای دانشجویان بین المللی بسیار کم است و معمولا در رشته پرستاری فقط در مقطع تحصیلات تکمیلی می توان از بورسیه بهره مند شد ، البته در مقاطع دیگر نیز دانشجویان در هر دانشگاه می توانند از بورسیه های موجود رشته داروسازی در فیلیپین به عنوان دانشجو ممتاز بهره مند شوند.

هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با سابقه چندین ساله در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کشورهای خارجی تمامی برنامه ریزی های لازم را برای پشبرد اهداف مهاجرتی شما در زمینه مورد علاقه تان را انجام می دهد.

شما میتوانید با خیال راحت پرونده مهاجرتی خود را به کارشناسان ما بسپارید تا بتوانیم بهترین کیفیت را به شما ارائه دهیم و شما نیز فقط منتظر نتیجه باشید.

همانطور که در ویدیو مشاهده می کنید، ما نمونه هایی از پذیرش های موفق دانشگاه های مختلف را که برای دانشجویان مراجعه کننده به شرکت رجبی اخذ شده را به نمایش گذاشته ایم تا نشان دهنده حسن سابقه ما باشد.

پخش ویدیو

زبان تحصیل داروسازی در فیلیپین

زبان تحصیل داروسازی در فیلیپین انگلیسی است و برای تحصیل معمولا به ارائه مدرک زبان نیاز نیست زیرا دانشگاه ها آزمون زبان انگلیسی را برای دانشجویان خارجی برگزار می کنند.

در صورت عدم قبولی در آزمون زبان نیز معمولا دوره های زبان برای متقاضیان برگزار می شود.

چارت درسی داروسازی در دانشگاه های فیلیپین

چارت درسی داروسازی در دانشگاه های فیلیپین متفاوت است اما به طور کلی دوره داروسازی باید مباحث زیر را پوشش دهد :

  • میکروبیولوژی دارویی
  • سیستم های تحویل دارو
  • داروخانه تولیدی
  • بیوشیمی دارویی
  • داروسازی و گیاهان دارویی فیلیپین
  • محاسبات دارویی
  • داروخانه بیمارستان
  • توزیع و مشاوره
  • فقه و اخلاق
  • بازاریابی و مدیریت داروسازی
چارت درسی داروسازی در دانشگاه های فیلیپین

آزمون های ورودی داروسازی در فیلیپین

تحصیل رشته داروسازی در فیلیپین دارای آزمون ورودی است و البته دانشجویان خارجی که دارای نمرات SAT و مدارک بین المللی معتبر و شناخته شده هستند ممکن از از آزمون ورودی معاف شوند.

آزمون های ورودی داروسازی در فیلیپین از مباحث تدریس شده در کالج های دانشگاه همچون ریاضیات ، فیزک و علوم می باشد.

خوب است این نکته را هم بدانید که اگر نمرات خوبی در دروس اصلی دبیرستان دارید ، می توانید براحتی و بدون آزمون ورودی در گرجستان ، داروسازی بخوانید ؛ مقاله تحصیل رشته داروسازی در گرجستان را مطالعه کنید.

مزایا و معایب تحصیل داروسازی در فیلیپین

مزایا و معایب تحصیل داروسازی در فیلیپین نشان می دهد برای یک خارجی هزینه های تحصیل نسبت به کشورهای همسایه آسیایی یا غربی ارزان تر است ، برنامه درسی داروسازی در فیلیپین از شیوه های آمریکایی پیروی می کند و زبان تدریس به انگلیسی است بنابراین هیچ مانعی برای زبان وجود ندارد.

از طرف دیگر فقط دانشگاه فیلیپین برای تحصیل داروسازی مورد تایید وزارت بهداشت است و دانشجویانی که قصد بازگشت به کشور را دارند باید این امر را مدنظر داشته باشند ، البته در سایر کشور های اروپایی نیز مدارک دانشگاه های فیلیپین زیاد مورد تایید نیست.

خوب حالا که بحث مزایا و معایب شد ، از کشور های دیگری که می توانید با شرایط یکسان برای تحصیل داروسازی به آن فکر کنید ، سوئد است که دارای رتبه 4 جهانی در این رشته است ؛ مقاله تحصیل رشته داروسازی در سوئد را ببینید.

مقالاتی که در ادامه مشاهده می کنید پیشنهاد ما برای کسب اطلاعات بیشتر و مقایسه تحصیل داروسازی در دیگر کشورهاست

بازار کار و درآمد داروسازی در فیلیپین

فیلیپین پس از اندونزی و تایلند یازدهمین بازار دارویی جذاب در منطقه آسیا و اقیانوسیه و سومین بازار دارویی بزرگ در آسیا است و داروسازی فیلیپین یکی از سریعترین صنایع در کشور است و سال به سال رشد کرده است ، از بین 20 شرکت دارویی برتر جهان ، بیش از 14 شرکت دارای امکانات تولید در فیلیپین هستند و ثبت مشاغل در صنعت داروسازی در فیلیپین نیز یک فرصت مالی رو به رشد و در حال گسترش است و رتبه های بخش داروسازی در 22 درصد از 240 بخش برتر فیلیپین ذکر شده است.

فردی که به عنوان داروساز در فیلیپین کار می کند به طور معمول ماهانه حدود 52،700 پزو دریافت می کند و حقوق این شغل بین 24.200 پزو ( کمترین ) تا 83.700 پزو ( بالاترین ) است.

بازار کار و درآمد داروسازی در فیلیپین شرایط زیر را برای فرد متقاضی ایجاد می کند:

  • فارغ التحصیل با مدرک ” کارشناسی داروسازی ” از یک موسسه آموزشی معتبر در فیلیپین ؛ و
  • قبولی در امتحان مجوز داروساز که توسط هیئت داروسازی زیر نظر کمیسیون مقررات حرفه ای (PRC ) اداره می شود.

آزمون هیئت داروسازی دو بار در سال ، معمولا در مارس و آگوست هر سال برگزار می شود.

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این مقاله سعی کردند شما را با چگونگی و شرایط تحصیل رشته داروسازی در فیلیپین آشنا کنند ، سوالات و نظرات خود را در بخش دیدگاه برای ما بنویسید تا مشاروان ، پاسخ دقیق را برای شما ارسال کنند.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته داروسازی در فیلیپین

این آزمون از مباحث تدریس شده در کالج های دانشگاه همچون ریاضیات ، فیزک و علوم می باشد.

زبان تحصیل داروسازی در فیلیپن به زبان انگلیسی است و برای تحصیل معمولا به ارائه مدرک زبان نیاز نیست زیرا دانشگاه ها آزمون زبان انگلیسی را برای دانشجویان خارجی برگزار می کنند.

  • کارشناسی دانشگاه فیلیپین : 33.800.00 پزو در سال
  • کارشناسی ارشد دانشگاه فیلیپین : 7.493.50 پزو در سال
  • دانشگاه سنت لوئیس : 297 دلار در هر ترم

سه دانشگاه برتر برای تحصیل رشته داروسازی در فیلیپین عبارتند از دانشگاه مانیل فیلیپین ، دانشگاه سنت لوئیس و دانشگاه لیسه باتانگا فیلیپین

فردی که به عنوان داروساز در فیلیپین کار می کند به طور معمول ماهانه حدود 52،700 پزو دریافت می کند و حقوق این شغل بین 24.200 پزو ( کمترین ) تا 83.700 پزو ( بالاترین ) است

در نهایت ، پس از مطالعه مقاله تحصیل رشته داروسازی در فیلیپین ، چنانچه شما نیز علاقه مند به تحصیل مقرون به صرفه در یک کشور آسیایی هستید ، شرکت مهاجرتی رجبی آماده است تا خدمات مشاوره و اعزام دانشجو به خارج از کشور را به متقاضیان عزیز ارائه دهد ، با ما از طریق دفتر شیراز و دفاتر مرکزی و غرب تهران در تماس باشید ، در انتها یادآور می شویم که شما همچنین می توانید در ترکیه هم داروسازی بخوانید ، دانشگاه های معتبر و هزینه های زندگی ارزان می تواند دو گزینه عالی برای تصمیم گیری باشد ؛ مقاله تحصیل رشته داروسازی در ترکیه را بخوانید.

آنچه در این بخش مشاهده می کنید دیدگاه مشتریان شرکت رجبی درمورد عملکرد کارشناسان مهاجرتی در اجرای پرونده هاست

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه