تحصیل رشته پرستاری در صربستان

تحصیل رشته پرستاری در صربستان یکی از بهترین فرصت های تحصیل در این رشته در قاره اروپا می باشد که سالانه بسیاری از شهروندان خارجی برای دستیابی به آن تلاش می کنند.

صربستان در حال حاضر دارای دانشگاه های بسیار معتبر و شناخته شده ای در زمینه رشته های پزشکی و پرستاری است و هر ساله تلاش می کند تا بتواند جایگاه خود را در میان دانشگاه های جهان ارتقا ببخشد.

در حال حاضر برای علاقمندان به تحصیل رشته پرستاری در صربستان دانشگاه های مختلفی فعالیت دارند که اکثر آن ها دارای سابقه بالایی در ارائه و آموزش این رشته و سایر رشته های پزشکی هستند. شما می توانید در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای پرستاری در این کشور پذیرفته و به تحصیل مشغول شوید. در ادامه این مقاله تیم مشاورین باتجربه شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) شما را جزئیات این رشته آشنا خواهند نمود.

باید دقت داشته باشید که فراهم آوردن شرایط و مدارک مورد نیاز دانشگاه ها از اهمیت بالایی برخوردار است، به همین خاطر به اطلاعات عمومی و یا قدیمی خود اکتفا نکنید و به وسیله مشاورین موسسه رجبی با مراکز ارائه کننده این رشته مکاتبه کرده و آخرین و جدیدترین اطلاعات را کسب نمایید. ضمنا برای شناخت بهتر نقل مکان و زندگی در این کشور مقاله مهاجرت به صربستان را برای شما تهیه کرده و در دسترس قرار داده ایم، مطالعه آن را از دست ندهید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته پرستاری در صربستان

دوره های کالج پرستاری صربستان

دوره های کالج پرستاری صربستان یا بهتر بگوییم دوره های آمادگی قبل از دانشگاه برای شرکت و تحصیل رشته پرستاری در صربستان بستگی به شرایط و مدارک دانشجویان دارد.  مهم ترین مدرک مورد نیاز برای این دوره داشتن مدرک دیپلم پایان دوره دبیرستان است؛ حال با درخواست ثبت نام مدرک متقاضی مورد سنجش و معادل سازی قرار می گیرد و طبق آن شرایط تحصیل وی مشخص می شود.

معمولا دانش آموزان اتحادیه اروپا نیازی به گذراندن دوره های پیش از دانشگاه پرستاری صربستان ندارند و مدرک آنان مورد قبول واقع می شود. اما دانش آموزان خارج از اتحادیه اروپا و برخی کشورهای خاص مانند آمریکا، استرالیا، سوئد و چندی دیگر باید برای معدل سازی و آمادگی جهت تحصیل در دانشگاه های این کشور این دوره را پشت سر بگذارند که شامل هموطنان ایرانی نیز می شود.

این دوره آمادگی شامل دو ماژول است، یکی برای زیست شناسی و دیگری برای شیمی. این دوره متناسب با الزامات خاص آزمون ورودی طراحی شده و همچنین شامل سخنرانی ها، آمزوش ها، تکالیف، نمونه سوالات، تست های تمرینی متعدد می باشد که دقیقاً از فرمت آزمون ورودی پیروی می کنند. شرایط هریک از این مآزول ها به شرح زیر است:

  • زیست شناسی، مجموعا 45 ساعت و هزینه دوره 500 یورو
  • شیمی، مجموعا 45 ساعت و هزینه دوره 500 یورو

ضمنا این دوره ها را حتی می توان در صورت علاقه به صورت غیر حضوری و آنلاین نیز پشت سر گذاشت.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته پر طرفدار پرستاری در خارج از کشور بدون آزمون به زبان انگلیسی! مشاوره بگیرید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آزمون ورودی رشته پرستاری صربستان

متقاضیانی که علاقمند به ورود و تحصیل رشته پرستاری در صربستان هستند، باید توجه داشته باشند که دانشگاه های این کشور مانند اکثر کشورهای جهان جهت پذیرش دانشجویان در رشته های پزشکی و رشته پرستاری نسبت به برگزاری آزمون اقدام می کنند. دلیل برگزاری آزمون بالا بودن تعداد متقاضیان است و از آن جا که ظرفیت هر دانشگاه نیز محدود می باشد، برترین و لایق ترین افراد را از طریق آزمون انتخاب می کنند.

آزمون ورودی رشته پرستاری صربستان در هر دانشگاه جدا بوده و مختص به همان دانشگاه می باشد، به همین خاطر بهتر است که دوره های پریمدیکال و پیش از دانشگاه را نیز در دوره های همان دانشگاه پشت سر بگذارید تا با شرایط لازم جهت ورود به همان مرکز آشنایی پیدا کنید.

باید دقت داشته باشید که معمولا آزمون های ورودی این رشته سالانه یکبار و در ماه جولای برگزار می گردد. اما بازهم حتما از طریق ارتباط با دانشگاه از شرایط دقیق و زمان آن مطلع شوید، زیرا باید برای ثبت نام در آزمون ورودی اقدام نمایید. همچنین آزمون های ورودی از دو درس زیست شناسی و شیمی می باشد.

آزمون ورودی رشته پرستاری صربستان

داشتن مدرک زبان آیلتس یا تافل نیز برای آزمون الزامی است؛ چون زبان آزمون های ورودی به انگلیسی می باشد. همچنین معمولا نمرات آزمون ها از 60 یا 100 نمره بوده و حداقل نمره قبولی بالاتر از نصف است. اما همواره به تعداد ظرفیت دانشگاه از نفر اول آزمون تا نفر مورد نیاز پذیرفته می شوند و آوردن حداقل نمره کافی نیست.

شرایط پرستاری در صربستان

برای تحصیل رشته پرستاری در صربستان باید حتما ابتدا شرایط تحصیل در این رشته را بدانید. باید بگوییم که تحصیل رشته پرستاری در صربستان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برای دانشجویان خارجی در دسترس می باشد که همانطور که گفتیم باید در آزمون ورودی این رشته شرکت کرده و پذیرفته شوید.

شرایط پرستاری در صربستان در دوره کارشناسی 3 تا 4 سال، دوره کارشناسی ارشد 1.5 تا 2 سال و دوره دکترای تخصصی این رشته نیز 3 سال به طول می انجامد. تحصیل در این دوره ها به دو صورت تئوری در کلاس درس و عملی در درمانگاه ها و یا بیمارستان مورد تایید و نظارت دانشگاه های این کشور صورت می پذیرد.

دانشجویان پس از پشت سر گذاشتن دوره های تئوریک ( 180 واحد ) و عملی باید در آزمون نهایی این رشته در دوره کارشناسی شرکت نمایند و در صورت قبولی مدرک لیسانس پرستاری را دریافت می کنند. در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا نیز در پایان تحصیلات باید از مقاله و پروژه خود دفاع کنند.

همچنین دروسی نظیر میکروبیولوژی، ایمونولوژی پایه، آسیب شناسی، فیزیولوژی، زیست شناسی سلولی، بیوشیمی، آسیب شناسی،  فارماکولوژی با سم شناسی و دروسی دیگر به دانشجویان ارائه می شود. ضمنا تحصیل در دیگر رشته های پزشکی نیز در صربستان امکان پذیر است. توصیه می کنیم مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان را حتما در سایت هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی مطالعه کرده تا شرایط ورود به آن ها را نیز بشناسید.

مدرک زبان رشته پرستاری در صربستان

مدرک زبان رشته پرستاری در صربستان

شاید بتوان یکی از مزیت های بسیار خوب تحصیل رشته پرستاری در صربستان را زبان تحصیل این رشته در نظر گرفت. باید بگوییم که رشته تحصیلی پرستاری در این کشور در تمامی مقاطع به زبان انگلیسی ارائه می شود که این معمولا بسیار مورد علاقه دانشجویان خارجی به خصوص هموطنان ایرانی می باشد.

البته دانشگاه های این کشور معمولا از متقاضیان خارجی که زبان مادری غیر انگلیسی دارند، مدرک معتبری درخواست می کنند. اما در این جا هم باز باید بگوییم که این مراکز چندان بر روی مدرک زبان رشته پرستاری در صربستان سخت گیری نمی کنند و مدارک موسسات بسیاری را مورد قبول قرار می دهند. البته پیش از ارسال حتما از طریق امور دانشجویی دانشگاه مدنظرتان، مورد تایید بودن مدرک زبان خودتان را استعلام کنید.

اما مدارک همچون تافل و آیلتس قطعا مورد تایید قرار می گیرند. ولی نکته مهمی که وجود دارد، دانشجویان رشته های پزشکی مانند رشته پرستاری در صربستان باید حتما علاوه بر زبان انگلیسی تا حد قابل قبولی هم به زبان صربی تسلط داشته باشند؛ البته مدرک زبان در این باره مورد نیاز نیست.

زیرا در دوره های کارآموزی و دوره های آموزش عملی نیاز است که دانشجویان مستقیما با بیماران در ارتباط باشند و چون مردم صربستان اکثرا قادر به صحبت به زبان انگلیسی نیستند، این دانشجویان هستند که باید بتوانند به زبان صربی با آن ها ارتباط برقرار کنند.

مدارک مورد نیاز پذیرش پرستاری در صربستان

اطلاع از مدارک مورد نیاز پذیرش پرستاری در صربستان یکی از مهم ترین مراحل پذیرش و ثبت نام در دانشگاه های این کشور است، زیرا هرگونه نقص و یا کمبود در ارائه این مدارک می تواند پذیرش شما را با مشکلی بزرگ مواجه نموده و یا حتی آن را به طور کامل لغو کند. پس توصیه می کنیم حتما از حضور افرادی متخصص و یا مشاورینی مطلع در این زمینه در حین ثبت نام بهره مند شوید تا امکان هرگونه اشتباه را به حداقل برسانید.

کارشناسان ما حاضر در موسسه مهاجرتی رجبی می توانند شما را در تمامی مراحل پذیرش و تحصیل رشته پرستاری در صربستان همراهی نموده و پذیرشی موفق و سریع را برای شما به ارمغان آورند. همچنین شما می توانید با مراجعه به مقاله تحصیل رشته داروسازی در صربستان از شرایط و مزایا تحصیل در دیگر رشته های پزشکی در این کشور اطلاعات کاملی را کسب نمایید.

برای اطلاع از مدارک مورد نیاز باید با امور دانشجویی دانشگاه های مورد نظرتان مکاتبه کرده و از موارد مورد درخواست آنان مطلع شوید. البته اکثر موارد مورد درخواستی تمامی دانشگاه ها مشترک می باشد، اما امکان تفاوت در بعضی معدود موارد وجود دارد که کسب اطلاع از دانشگاه را الزامی می کند. در ادامه به مهم ترین مدارک مورد درخواست دانشگاه ها برای تحصیل رشته پرستاری در صربستان اشاره ای خواهیم کرد:

تحصیل رشته پرستاری در برخی کشورهای اروپایی را با هم مقایسه کنید ، ترجیح شما کدام کشور است؟

مدارک مورد نیاز رشته پرستاری

  • مدرک دیپلم اتمام دوره دبیرستان با ترجمه محضری صربی
  • ارائه فرم درخواست پذیرش به صورت تکمیل شده
  • ارائه نتیجه قبولی در آزمون ورودی دانشگاه
  • کپی پاسپورت معتبر به همراه ترجمه صربی
  • شناسنامه و ترجمه محضری به زبان صربی
  • اصل ریز نمرات تمام سال های دبیرستان و دیپلم دبیرستان همراه با ترجمه محضری به صربی
  • گواهی تمکن مالی برای پوشش هزینه ها و شهریه
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر
  • رزومه تحصیلی در صورت وجود ( مقالت ، جوایز ، افتخارات )
  • گواهی هزینه 50 یورو هنگام ارسال درخواست پذیرش.
  • گواهی هزینه 100 یورو هنگام قبولی و ثبت نام قطعی در دانشگاه.

دقت داشته باشید که تمامی مدارک باید توسط مترجم (مترجمان) دادگاه رسمی در جمهوری صربستان ترجمه و تأیید شوند و باید در طول بازه زمانی اعلامی برای ارسال مدارک ارسال شوند. تمام اطلاعات لازم در این باره را باید از طریق امور دانشجویی دانشگاه های این کشور دریافت کنید.

شهریه های پرستاری در صربستان

همانطور که مستحضر هستید، تحصیل رشته پرستاری در صربستان نیازمند هزینه هایی می باشد؛ که بخش اول مربوطه به شهریه دانشگاه و یک بخش مربوطه به هزینه های اقامت و زندگی در این کشور است، که اطلاع از آن ها پیش از هر اقدامی بسیار لازم و اجباری است. ما با ارائه جزئیات و توضیحات موردنیاز در رابطه با این مخارج در دیگر مقالات مربوطه به کشور صربستان تمامی مخارج و مبالغ اجناس و کالاها برای زندگی در این کشور را در اختیار شما قرار داده ایم.

اما شهریه های پرستاری در صربستان با توجه به دانشگاه ها و مقاطع مختلف متفاوت است؛ بدین صورت که دانشگاه های خصوصی شهریه هایی بسیار گران تر از دانشگاه های دولتی دریافت می کنند؛ اما پذیرش در آن ها راحت است. در ادامه شهریه چند دانشگاه صربستان در رشته پرستاری را مشاهده می کنید:

دانشگاه شهریه سالانه
دانشگاه نیش دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد 6000 یورو
دانشگاه نووی ساد 4000 یورو

البته همانطور که می دانید، پس از پایان تحصیلات می توانید در این کشور شاغل شده و پس از مدت زمان معلومی برای اقامت دائم اقدام نمایید. کارشناسان ما در مقاله کار در صربستان تمامی شرایط و قوانین کاری در این کشور و همچنین چگونگی یافتن شغل و اخذ ویزای کار را برای شما عزیزان ارائه نموده اند، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

پخش ویدیو

 تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با در اختیار داشتن دانش و تجربه و البته تمام مجوزهای قانونی لازم توانایی بر عهده گرفتن پرونده مهاجرتی شما و به سرانجام رساندن آن را دارند ، گواه این ادعا ویزاهایی است که برای تحصیل ، کار و یا اهداف دیگر مانند سرمایه گذاری برای مراجعین ما بدست آمده است.

در فیلم ارائه شده تعدادی از ویزای کشورهای مختلف را می بینید که مربوط به بازه زمانی کوتاهی است و نمی توان تمام تصاویر را ارائه داد.

شما می توانید با مراجعه به بخش ما تا حالا چیکار کردیم با تجربه کلاینت های ما آشنا شوید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

فرم زیر جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان به روز رجبی در اختیار شماست!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مزایای تحصیل رشته پرستاری صربستان

تا این قسمت با شرایط و چگونگی پذیرش جهت تحصیل رشته پرستاری در صربستان آشنا شدیم. اما برای بسیاری از متقاضیان خارج تحصیل در خارج از کشور این سوال وجود دارد که مزایای تحصیل رشته پرستاری صربستان چه می باشد و آیا این اقدام می تواند آن ها را به اهدافشان برساند؟! به همین خاطر در ادامه مهم ترین مزیت های تحصیل رشته پرستاری در صربستان را بیان خواهیم نمود:

  • تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه های برتر و معتبر صربستان
  • مدارک معتبر و قابل ارائه در اکثر کشورهای جهان
  • تحصیل به زبان انگلیسی این رشته
  • امکان ارائه هر مدرک زبان معتبری و سخت گیر نبودن بر این موضوع
  • شرایط تحصیل ارزان و شهریه های مقرون به صرفه نسبت به سایر اروپا
  • بازار کار مناسب و نیاز بالا به پرستاران در صربستان
  • آزمون های ورودی نسبتا ساده در مقایسه با سایر اروپا
  • امکان تحصیل از کارشناسی تا دکترای این رشته در صربستان
  • پذیرش ساده و امکان پذیرتر از دیگر کشورهای اروپایی در این رشته

سوالات پر تکرار تحصیل رشته پرستاری در صربستان

تحصیل رشته پرستاری در صربستان در دوره کارشناسی این رشته 3 تا 4 سال به طول خواهد انجامید.

خیر برای تحصیل رشته پرستاری در صربستان باید شهریه تحصیلی دانشگاه را کاملا بپردازید.

 خوشبختانه تحصیل رشته پرستاری در صربستان به زبان انگلیسی صورت می پذیرد.

 بله، جهت تحصیل رشته پرستاری در صربستان باید مدرک جهت اثبات تسلط به زبان انگلیسی ارائه کرد، اما دانشگاه ها بر روی نوع مدرک چندان سخت گیری نمی کنند.

 باید بگوییم شهریه تحصیل رشته پرستاری در صربستان با توجه به دانشگاه مختلف است، اما سالانه چزی در حدود 4 هزار تا 6 هزار یورو را در بر می گیرد.

در این مقاله تحصیل رشته پرستاری در صربستان را شناختیم، برای کسب مشاوره خصوصی و یا اطلاعات بیش تر در این باره با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفتر غرب یا دفتر  مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل فرمایید. ضمنا حتما مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان را هم در سایت ما مطالعه کنید، تا سیستم آموزشی و چگونگی اخذ ویزای تحصیلی این کشور را بشناسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه