تحصیل رشته داروسازی در صربستان

تحصیل رشته داروسازی در صربستان یکی از راه های ارزان برای تحصیل داروسازی در اروپاست ، از آنجایی که رشته داروسازی در مجموع شهریه و هزینه تحصیل بالایی را می طلبد ، تحصیل در کشورهایی مانند انگلستان ، آلمان ، سوئد و سوییس برای بسیاری از متقاضیان بین المللی پرهزینه است ، بنابراین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ، از جمله موسسات حقوقی - مهاجرتی معتبر فعال در در این مقاله آورده است.

کشور صربستان از جمله کشورهای مقرون به صرفه در اروپا است که راه ورود به دانشگاه های آن برای دانشجویان بین المللی باز بوده و از دانشجویان مستعد و پرتلاش استقبال به عمل می آورد.

شما علاقه مندان عزیز با کمی تحقیق و تفحص و انتخاب یک مشاور مهاجرتی برجسته ، می توانید وارد دانشگاه های صربستان شده و به تحصیل رشته دلخواه خود بپردازید.

در مقاله پیش رو شرایط تحصیل رشته داروسازی در صربستان را برای شما شرح می دهیم اما پیش تر نیز در همین سایت در مقاله تحصیل در صربستان ، در خصوص شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور ، بورسیه های تحصیلی ، خوابگاه های دانشجویی و حتی حقوق کار پاره وقت توضیحات مفصلی ارائه شده که پیشنهاد می کنیم آن مقاله را نیز مرور کنید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته داروسازی در صربستان

شرایط تحصیل داروسازی در صربستان

مطالعات دانشگاهی یکپارچه داروسازی در صربستان پنج (5) سال یعنی ده (10) ترم طول می کشد و با تهیه گواهی پایان نامه و تکمیل 300 اعتبار ECTS پایان می یابد؛ دوره های تخصصی رشته داروسازی در صربستان در برخی دانشگاه ها برگزار می شود ، این دوره ها در صربستان 2تا3 سال به طول می انجامد و به هر دو زبان صربی و انگلیسی ارائه می شود.

دانشجویان داروسازی صربستان آموزش می بینند که به طور مستقل در داروخانه روی وظایف تهیه ، تولید و توزیع داروها ، تجهیزات پزشکی و محصولات رژیمی ، ارائه اطلاعات در مورد استفاده صحیح و ایمن از آنها کار می کنند.

آنها بخشی از تیم حرفه ای سلامت را تشکیل می دهند که در آن ، به همراه پزشکان و سایر کارکنان بهداشت ، از اجرای دارویی درمانی منطقی و همچنین سایر فعالیت های مربوط به پیشگیری و درمان بیماری ها و ترویج شیوه زندگی سالم اطمینان حاصل می کنند.

همچنین دانشجویان تحصیل رشته داروسازی در صربستان روی توسعه و استفاده از روش ها و تکنیک های تحلیلی مناسب در تحقیقات علمی ، توسعه ، آزمایشگاه ها و مراکز کنترل در زمینه های مختلف علوم دارویی و زیست پزشکی کار می کنند.

در ادامه اقدامات پذیرش پیش از دوره داروسازی صربستان از جمله الزام دوره های پریمدیکال مورد بررسی قرار گرفته است.

دوره های پریمدیکال داروسازی صربستان

برای ورود به دوره های داروسازی در صربستان ، متقاضیان نیازی به گذراندن دوره های پریمدیکال داروسازی صربستان ندارند و می توانند با قبولی در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر خود (برخی دانشگاه ها ندارند) مشغول به تحصیل شوند.

اما باید توجه داشت که زبان انتخابی برای تحصیل داروسازی در این دوره چه چیزی باشد ؛ باید مدرک زبان ارائه شود در غیر اینصورت متقاضی باید دوره ای یکساله برای فرا گیری زبان مورد نظر بگذراند و سپس وارد دوره های اصلی داروسازی در دانشگاه شود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

 با ما در ارتباط باشید تا شرایط دقیق و نهایی اخذ ویزای تحصیلی کشورهای اروپایی را به شما بگوییم !

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های داروسازی صربستان

به طور کلی ، تعداد دانشگاه هایی که در صربستان برنامه داروسازی ارائه می کنند زیاد نیستند ، مشهورترین آنها دانشگاه نوی ساد و دانشگاه بلگراد هستند که در زیر بعنوان بهترین دانشگاه های داروسازی صربستان توضیح داده شده اند.

تحصیل داروسازی در دانشگاه بلگراد

دانشگاه بلگراد یک دانشگاه دولتی در صربستان است که قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه صربستان به شمار می رود.

دپارتمان داروسازی دانشگاه بلگراد در دانشکده پزشکی در ۲۴ اکتبر ۱۹۳۹ تأسیس شد و علاوه بر فعالیت در بخش آموزش عالی ، دانشکده داروسازی در پروژه های آموزشی ، علمی ، بهداشتی ، حرفه ای و تجاری و کتابخانه و موزه فعالیت می کند و موزه تاریخ داروسازی این دانشگاه به عنوان موزه رسمی شهر بلگراد ثبت شده است.

از بزرگان این دانشگاه می توان ایلیجاس فراه ، جان شانگهای و سان فرانسیسکو ، سرژان کریم ، دانیلو کیچ ، ووییسلاو کوشتونیکا ، ووک کولنویچ ، میلان کورپا ، پائولینا لبل آلبالا ، سیما لوزانیچ ، فردی پرلمن ، میخائیلو پتروویچ ، واسو رادیچ ، برانکا راونیگ و دنیا بن ساسی را نام برد.

دانشجویان برای اخذ پذیرش تحصیل داروسازی در دانشگاه بلگراد باید مدارک خود را بصورت آنلاین ارسال کنند.

تحصیل داروسازی در دانشگاه بلگراد

دانشگاه داروسازی در نووی ساد ، صربستان

دانشکده داروسازی خصوصی نووی ساد در سال ۲۰۱۲ تأسیس شد هنگامی که برای مطالعات دانشگاهی داروسازی و داروسازی-بیوشیمی پزشکی و مطالعات تخصصی بیوشیمی پزشکی اعتبار دریافت کرد. با اعتباربخشی ذکر شده از این برنامه های تحصیلی ، دانشکده اولین (و تا کنون تنها) دانشکده خصوصی معتبر در زمینه داروسازی در منطقه شد.

دانشگاه داروسازی در نووی ساد ، صربستان از طریق استانداردهای بالای تدریس ، آموزش عملی ، بازدیدهای سازمان یافته میدانی ، سفرها ، کارآموزی اجباری و با بار قابل توجه در کلاس ، دانشجویان خود را برای شرایط واقعی زندگی که احتمالاً پس از فارغ التحصیلی با آن روبرو می شوند ، آماده می کنند.

دانشکده پزشکی ، نیویورک ، ایالات متحده ؛ سازمان ملل متحد ، نیویورک ، ایالات متحده ؛ دانشگاه گرینویچ ، انگلستان و دیگران از دانگاه های همکار دانشکده داروسازی نووی ساد هستند.

دانشکده داروسازی ، نووی ساد ، در مرکز شهر نووی ساد ، به آدرس Trg mladenaca 5 واقع شده است.

تحصیل داروسازی در دانشگاه کراگوئواچ

دانشگاه کراگوئواچ یک دانشگاه دولتی در صربستان است ، این دانشگاه در سال ۱۹۷۶ تأسیس شد و در ۱۲ دانشکده سازماندهی شده است ، این دانشگاه ۱۱۸ برنامه تحصیلی در زمینه های علوم طبیعی و ریاضیات ، علوم اجتماعی و انسانی ، علوم پزشکی ، علوم مهندسی و هنر ارائه می دهد.

در برنامه تحصیل داروسازی در دانشگاه کراگوئواچ ، مطالعاتی یکپارچه با هدف ایجاد داروسازان فارغ التحصیل صالح ارائه می شود و داروسازانی تربیت می کنند که قادر خواهند بود به طور مستقل در مشاغل پیچیده ای که نیاز به تحصیلات عالی در صنعت داروسازی ، نهادهای نظارتی و سیستم مراقبت های بهداشتی دارند ، کار کنند.

مطالعات داروسازی به زبان انگلیسی در دانشگاه کراگوئواچ باعث توسعه جامعه دانشگاهی و حرفه داروسازی در جمهوری صربستان خواهد شد و از بزرگان این دانشگاه می توان دوشکو مارکوویچ ، پروفسور Veroljub Dugalić ، پروفسور adivadin Stefanovic ، پروفسور میلون بابیچ ، اسنچانا بوگوساولویچ بوشکوویچ ، ورولیوب استوانوویچ ، ماتیا میاتوویچ ، ولادیمیر جووانوویچ ، دراگی نستروویچ و زونکو اوبرادوویچ را نام برد.

دانشجویان برای اخذ پذیرش از این دانشگاه باید در آزمون ورودی ای که از دروس ریاضی و شیمی تشکیل شده ، نمره ی قبولی را کسب کنند.

یکی دیگر از دانشگاه های بسیار خوب و مطرح صربستان دانشگاه نیس است ، در مقاله دانشگاه نیس یا نیش صربستان با این دانشگاه که بیشتر در زمینه رشته های ریاضی است بیشتر آشنا می شوید

هزینه تحصیل داروسازی در صربستان

هزینه تحصیل داروسازی در صربستان توسط موسسه منتخب دانشجو تعیین می شود و معمولاً بین ۱۰۰۰ یورو تا ۷۰۰۰ یورو در سال متغیر است ، در زیر شهریه تحصیل دانشگاه های ارائه دهنده برنامه داروسازی بیان شده است:

  • شهریه تحصیل رشته ی داروسازی در دانشگاه بلگراد ، ۳،۳۰۰ یورو به ازای هر سال است.
  • هزینه دوره داروسازی در دانشگاه کراگوئواچ ۳۰۰۰ یورو در سال است.
  • هزینه دوره داروسازی در دانشگاه نوی ساد ۵۵۰۰ یورو در سال است که در چهار قسط پرداخت می شود.
هزینه تحصیل داروسازی در صربستان

هزینه های زندگی در صربستان ده درصد بیشتر از ایران است اما مبالغ اجاره مسکن در مقایسه با ایران نزدیک به ۵۰ درصد کمتر می باشد ؛ با این حساب یک دانشجوی داروسازی که قصد تحصیل در صربستان را دارد باید ماهیانه مبلغ ۱۵۰ تا ۲۰۰ یورو برای مسکن در نظر داشته باشد و حداقل ۳۰۰ یورو هم برای هزینه زندگی دانشجویی مورد نیاز است.

شرایط تحصیل دیگر رشته های پرتقاضا در کشور صربستان را در مقالات زیر مطالعه کنید ، قطعا اطلاعات خوبی را به شما منتقل می کنند

چارت درسی داروسازی در دانشگاه های صربستان

همه موضوعات دانشکده داروسازی در صربستان به دو گروه اجباری و اختیاری طبقه بندی می شوند ، چارت درسی داروسازی در دانشگاه های صربستان به صورت زیر است:

ریاضیات و فیزیک ، شیمی عمومی و معدنی ، شیمی تحلیلی ، شیمی آلی ، گیاه شناسی ، شیمی فیزیکی ، میکروبیولوژی و ایمونولوژی ، فیزیولوژی ، شیمی دارویی و تجزیه و تحلیل داروها ، داروسازی ، بیوشیمی پزشکی ، بروماتولوژی وجود دارد.

سم شناسی ، فناوری دارویی و آرایشی ، داروسازی ، فارماکوکینتیک ، داروسازی اجتماعی و قوانین دارویی و واحد عملیاتی خدمات مشترک (با بخش هایی برای امور حقوقی و عمومی ، امور مادی و مالی ، امور و آموزش دانشجویان ، مشاغل کتابخانه و موزه ، فناوری اطلاعات و فنی خدمات).

کار علمی و تحقیقاتی کارکنان آموزشی از طریق تحقیقات اساسی ، کاربردی و توسعه ای انجام می شود که عمدتاً توسط برنامه ها و برنامه های پروژه های تأمین شده توسط وزارت علوم ، جمهوری صربستان و همچنین همکاری علمی بین المللی تعیین می شود.

بورسیه رشته داروسازی در صربستان

بورسیه رشته داروسازی در صربستان

بورسیه رشته داروسازی در صربستان یکی از اصلی ترین دلایل انتخاب دانشگاه های این کشور توسط دانشجویان بین المللی می باشد . دولت این کشور همواره کوشیده تا با اعطای بورسیه های تحصیلی مختلف ، امکان تحصیل کم هزینه تر را برای متقاضیان فراهم سازد . 

این بورسیه ها می تواند با توجه به دانشگاه انواع مختلفی داشته و شرایط خاصی را از دانشجویان طلب کند ، اما دقت داشته باشید که با فراهم نمودن آنها می توانید هزینه خود را به طور چشمگیری کاهش داده و یا به حداقل برسانید. شهریه داروسازی در صربستان را می توان به صورت میانگین 4500 یورو دانست که در صورت دریافت بورسیه می تواند تا 200 یورو نیز برسد .

از این رو خوب است قبل از هرگونه اقدامی ابتدا به بررسی شرایط دریافت بورسیه پرداخته و مدارک لازم را فراهم سازید تا بتوانید از این مزایا بهره مند گردید . مشاورین ما در این مسیر همواره راهنما و همراه شما خواهند بود . از جمله برخی این بورسیه ها می توان به بورسیه تحصیلی امتیاز ( درنظر گرفتن توانایی مالی دانشجویان ) و بورسیه دولتی جمهوری صربستان ( حمایت به مدت یکس ال ) اشاره کرد.

 

 

تمام اهداف و تلاش ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی رضایت مشتریان عزیزمان است تا بتوانیم بهترین کیفیت را به ایشان ارائه دهیم. کیفیت خدمات در کنار تجربه چندساله ما در شرکت رجبی منجر به موفقیت قطعی پرونده مهاجرتی شما خواهد شد و این را مطمئن باشید.

به منظور تحصیل داروسازی در صربستان، حتما بایستی اطلاعات کاملی کسب کنید و پس از تصمیم گیری با ما یک مرکز معتبر در ارتباط باشید تا روال و مسیر مهاجرتتان به نتیجه برسد، همانطور که در ویدیو روبرو نمونه های ویزای کشورهای مختلف را مشاهده می کنید، ما وعده هایمان را عملی میکنیم.

زبان تحصیل داروسازی در صربستان

زبان تحصیل داروسازی در صربستان اغلب به صربی است و برخی از دانشگاه ها هم هستند که دوره را به زبان انگلیسی ارائه می کنند؛ تحصیل در دانشگاه بلگراد در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اکثرا به زبان صربی است ، برنامه های دکترای بیشتری به زبان انگلیسی یافت می شود.

زبان تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه کراگوئواچ ، انگلیسی می باشد.

بعنوان پیشنهاد، خوب است بدانید که در سنگاپور هم می توانید داروسازی را به زبان انگلیسی و با سطح علمی بسیار بالا بخوانید ، مقاله تحصیل رشته داروسازی در سنگاپور را بخوانید.

آزمون های ورودی داروسازی در صربستان

برای اخذ پذیرش در دانشگاه های صربستان ، آزمون ورودی سراسری موجود نیست ، در حالی که شرایط پذیرش برای موسسات آموزش عالی در صربستان متفاوت است و هر موسسه شرایط پذیرش خود را تعیین می کند.

دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در مقطع لیسانس یا برنامه تحصیلی یکپارچه در موسسات آموزش عالی در صربستان هستند ، باید ۴ سال تحصیلات متوسطه را گذرانده و یک آزمون ورودی موسسه و دانشگاه (درصورت شرط پذیرش دانشگاه) را گذرانده باشند.

در دانشگاه ها و موسساتی که آزمون های ورودی داروسازی در صربستان ندارند ، دانشجویان باید مستقیماً به موسسه آموزش عالی مربوطه و برنامه مورد نظر خود مراجعه کنند ، دانشجویان می توانند به صورت آنلاین درخواست دهند و فرم درخواست را پر کرده و همراه با مدارک مورد نیاز برای دانشگاه ارسال کنند.

مزایا و معایب تحصیل داروسازی در صربستان

جمهوری صربستان یک کشور مستقل است که در چهارراه اروپای مرکزی و جنوب شرقی واقع شده است و به دلیل رودخانه ای که در مرکز آن جاریست دارای آب و هوای بسیار دل انگیزی می باشد.

صربستان عضو سازمان ملل متحد ، CoE ، OSCE ، PfP ، BSEC و CEFTA است ، این کشور همچنین یک نامزد رسمی برای عضویت در اتحادیه اروپا است که در حال مذاکره برای پیوستن به اتحادیه اروپا ، الحاق کشور به سازمان تجارت جهانی و یک کشور بی طرف نظامی است، در ادامه بررسی مزایا و معایب تحصیل داروسازی در صربستان را باهم مرور می کنیم.

مزایا

  • هزینه های تحصیل و زندگی در صربستان بسیار مقرون به صرفه است.

  • تدریس در صربستان برای رشته داروسازی به زبان انگلیسی امکانپذیر است.

  • اکثریت مردم صربستان مسلمان هستند و بنابراین دانشجویان از کشور خودمان با شکاف فرهنگی زیادی روبرو نخواهند بود.

  • مدرک داروسازی دانشگاه بلگراد که از بهترین دانشگاه های این کشور محسوب می شود ، مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد.

سوئد دارای رتبه 4 برای رده بندی بهترین دانشگاه های جهانی بر اساس موضوع داروسازی است و این موضوع بحدی مهم است که اکیداً توصیه می کنیم مقاله تحصیل رشته داروسازی در سوئد را بخوانید.

معایب تحصیل داروسازی در صربستان

صربستان عضو اتحادیه اروپا نیست و مدرک اخذ شده از این کشور به خودی خود شناخته شده نیست ، بنابراین هنگامی که مدرک خود را از آنجا گرفتید و می خواهید در اتحادیه اروپا تمرین کنید یا به تحصیل تخصصی بپردازید ، باید در آزمون دولتی در کشور مقصد شرکت کنید.

فقط 2 دانشگاه از کشور صربستان در سال 2023-2024 مورد تایید وزارت بهداشت ایران بوده است و این برای دانشجویانی که قصد دارند با مدرک داروسازی صربستان در ایران کار کنند ، محدودیت انتخاب در پی دارد.

  • University Belgrade
  • University of Kragujevac

مقالات زیر را برای بررسی و مقایسه شرایط تحصیل داروسازی در صربستان با دیگر کشور ها به شما پیشنهاد می کنیم

بازار کار و درآمد داروسازی در صربستان

بازار کار و درآمد داروسازی در صربستان یکی از سریع الرشد و سودآورترین بخشها در صربستان است ، سرمایه گذاری در زمینه داروسازی رو به رشد است و شرکت های داروسازی صربستان از نظر استراتژیک اقدام های نوآورانه ای برای تولید و تهیه داروهای جدید با قیمت های مقرون به صرفه داشته اند.

حقوق داروسازان در صربستان از ۸۴،۹۰۰ RSD (کمترین) تا ۲۶۳،۰۰۰ RSD (بالاترین) متغیر است ، فردی که به عنوان داروساز در صربستان کار می کند به طور معمول ماهانه حدود ۱۷۰،۰۰۰ دینار صربستان دریافت می کندT اگر مایلید از نحوه پرداخت حقوق و دستمزد در کشور صربستان آگاه شوید ، مقاله کار در صربستان را بخوانید.

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این مقاله سعی کردند شما را با چگونگی و شرایط تحصیل رشته داروسازی در صربستان آشنا کنند ، مشاوران ما مسئول پاسخگویی به بخش دیدگاه سایت هستند ، سوالات خود را درج کنید و پاسخ صحیح و دقیق مشاوران را دریافت نمایید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته داروسازی در صربستان

برای ورود به دوره های داروسازی در صربستان ، متقاضیان نیازی به گذراندن دوره های پیش داروسازی ندارند و می توانند با قبولی در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر خود (برخی دانشگاه ها ندارند) مشغول به تحصیل شوند.

به طور کلی ، تعداد دانشگاه هایی که در صربستان برنامه داروسازی ارائه می کنند زیاد نیستند ، مشهورترین آنها دانشگاه نوی ساد ، دانشگاه بلگراد هستند.

حقوق داروسازان در صربستان از 84،900 RSD (کمترین) تا 263،000 RSD (بالاترین) متغیر است ، فردی که به عنوان داروساز در صربستان کار می کند به طور معمول ماهانه حدود 170،000 دینار صربستان دریافت می کند.

زبان تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه کراگوئواچ ، انگلیسی می باشد.

هزینه های زندگی در صربستان ده درصد بیشتر از ایران است اما مبالغ اجاره مسکن در مقایسه با ایران نزدیک به 50 درصد کمتر می باشد ؛ با این حساب یک دانشجوی داروسازی که قصد تحصیل در صربستان را دارد باید ماهیانه مبلغ 150 تا 200 یورو برای مسکن در نظر داشته باشد و حداقل 300 یورو هم برای هزینه زندگی دانشجویی مورد نیاز است.

هزینه تحصیل داروسازی توسط موسسه منتخب دانشجو تعیین می شود و معمولاً بین 1000 یورو تا 7000 یورو در سال متغیر است. در این مقاله شهریه دانشگاه های مختلف به شرح آمده است.

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی ، ارائه دهنده این اطلاعات درباره شرایط تحصیل رشته داروسازی در صربستان می باشند ، اگر مایل به مهاجرت به صربستان هستید و می خواهید یک پذیرش تحصیلی موفق داشته باشید ، با همکاران ما در دفاتر فعال در شیراز و مرکز و غرب تهران تماس بگیرید ، برای افزایش سطح آگاهی خود درباره تحصیل در رشته های علوم پزشکی در صربستان ، به مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان مراجعه کنید.

دیدگاه مشتریان ما نشان دهنده حسن نیت و کیفیت ارائه خدمات ما در شرکت مهاجرتی رجبی است

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه