تحصیل رشته داروسازی در اسلوونی

تحصیل رشته داروسازی در اسلوونی یکی از محبوب ترین انتخاب ها در زمینه تحصیل در رشته های علوم پزشکی در اروپاست ، در ادامه با شرایط تحصیل داروسازی در اسلوونی آشنا می شویم ، شما می توانید با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس گرفته و از ویژگی های تحصیل در این کشور و شرایط مهاجرت به آن مطلع شوید.

داروسازی ، علم و هنر مربوط به تهیه و استاندارد سازی داروها است ، محدوده این رشته تحصیلی شامل کشت گیاهانی دارو ، سنتز ترکیبات شیمیایی با ارزش دارویی و تجزیه و تحلیل عوامل دارویی است ، داروسازان مسئول تهیه دوزهای دارویی مانند قرص ، کپسول و محلول های استریل تزریقی هستند.

داروسازان یکی از در دسترس ترین متخصصان مراقبت های بهداشتی هستند ، هر داروخانه در سراسر جهان داروساز دارای مجوز دارد ، برای تبدیل شدن به یک داروساز در اسلوونی ، بایستی در رشته داروسازی در دانشگاه معتبر تحصیل کرده و دارای مدرک دکتری داروسازی بود ، اگر چه شرایط پذیرش تحصیل رشته داروسازی در اسلوونی در هر دانشگاه متفاوت است اما همه دانشجویان محصل در رشته داروسازی ملزم به گذراندن دروس شیمی ، زیست شناسی و فیزیک در طول دوره تحصیلی خود هستند.

فهرست مطالب
تحصیل رشته داروسازی در اسلوونی

برای پذیرش در رشته داروسازی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اسلوونی اتمام دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی الزامی است ، از آن جا که تقاضا برای پذیرش در این رشته تحصیلی بالا است رقابت سنگینی بین متقاضیان رشته داروسازی در اسلوونی وجود دارد.

ویدیو و پادکست زیر در رابطه با مهمترین نکات تحصیل رشته داروسازی در اسلوونی تهیه شده است که کمک میکند تا به صورت خلاصه و با صرف زمان کمتر نکات مهم آن را دریابید.

پادکست تحصیل رشته داروسازی در اسلوونی

نمایش ویدیو درباره کاور تحصیل رشته داروسازی در اسلوونی

رشته داروسازی در اسلوونی پنج سال طول می کشد که معادل مدرک کارشناسی ارشد است ، فارغ التحصیلان این مقطع می توانند وارد بازار کار در اسلوونی و دیگر کشور های اروپایی شوند و یا در مقطع دکتری ادامه تحصیل دهند ، برنامه های مقطع دکتری در زمینه های داروسازی ، سم شناسی و بیوشیمی بالینی و پزشکی آزمایشگاهی در برنامه دکترای پزشکی بیومدیک ادغام شده است ، مدت زمان تحصیل در این مقطع 4 سال است.

توجه داشته باشید که دانشجویان محصل در رشته داروسازی در اسلوونی زمان زیادی را در آزمایشگاه ها می گذارند و فعالیت عملی و پژوهشی آن ها زیاد است ، علاوه بر این فارغ التحصیلان رشته داروسازی در این کشور ملزم به گذراندن دوره کارآموزی در داروخانه یا شرکت های دارویی هستند؛ برای اطلاع از چگونگی اخذ پذیرش از دانشگاه های اسلوونی ، مقاله تحصیل در اسلوونی  را مطالعه فرمایید.

دوره های پری مدیکال برای داروسازی در اسلوونی

برای پذیرش در رشته داروسازی در دانشگاه های اسلوونی شرکت در دوره پری مدیکال ضروری نیست ، البته در صورت تمایل به تحصیل به زبان اسلوونیایی فرد می تواند در دوره زبان قبل از پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود اقدام کند و یا در صورتی که دانش دروس شیمی و زیست شناسی او در سطح مناسبی نیست می تواند در دوره های پری مدیکال شرکت کرده و دانش خود را افزایش دهد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت تحصیلی اسلوونی را با راهنمایی گام به گام مشاورین به راحتی به نتیجه برسانید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های داروسازی اسلوونی

اگر چه تعداد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اسلوونی محدود است اما مدرک تحصیلی این دانشگاه ها در سطح اروپا معتبر است ، لازم به ذکر است که تنها یک دانشگاه این کشور رشته داروسازی را ارائه می دهد و آن دانشگاه لیوبلیانا بهترین دانشگاه های داروسازی اسلوونی  است که در ادامه با آن آشنا می شویم.

دانشگاه لیوبلیانا مرکز و بزرگترین موسسه آموزشی در اسلوونی است ، این مرکز همچنین بزرگترین موسسه تحقیقاتی در اسلوونی با 30 درصد از کل محققان ثبت شده است ، دانشگاه با انجام خدمات عمومی در زمینه های دارای اهمیت اجتماعی ویژه که حفظ هویت ملی را تضمین می کند ، دارای موقعیت آموزشی اصلی است.

تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه لیوبلیانا

دانشگاه لیوبلیانا قدیمی ترین و بزرگترین موسسه آموزش عالی و تحقیقات علمی در اسلوونی است ، این دانشگاه با سنت غنی خود در سال 1919 تأسیس شد ، تقریبا 41000 دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد و تقریبا 6000 معلم آموزش عالی ، محققان ، دستیاران و کارکنان اداری در 23 دانشکده شامل تئاتر ، رادیو ، فیلم و تلویزیون ، هنر های زیبا و طراحی ، موسیقی ، مدیریت ، معماری ، بیوتکنولوژی ، شیمی ، مهندسی عمران ، کامپیوتر ، اقتصاد ، آموزش ، مهندسی برق ، پزشکی ، داروسازی ، ورزش ، دامپزشکی و غیره و سه آکادمی هنر مشغول به کار هستند.

دانشگاه لیوبلیانا به دلیل کیفیت بالای علوم اجتماعی و طبیعی و برنامه های مطالعات فنی ، مطابق با بیانیه بولونیا مشهور است ، پروژه های تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه لیوبلیانا با آخرین پیشرفت ها در زمینه های هنر ، علوم و فناوری در داخل و خارج از کشور همگام است.

تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه لیوبلیانا توسط رتبه بندی علمی معتبر دانشگاه های جهانی (ARWU) در بین 600 دانشگاه برتر قرار گرفته است ، این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های جهان (CWUR) ، در گروه 801-1000 در رتبه بندی تایمز و گروه 601-650 در رتبه بندی QS در رتبه 374 قرار دارد.

تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه لیوبلیانا

هزینه تحصیل داروسازی در اسلوونی

هزینه تحصیل رشته داروسازی در اسلوونی ۱۱۰۰۰ یورو برای هر سال تحصیلی است ، به عنوان یک دانشجوی بین المللی محصل در اسلوونی بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ یورو برای تأمین هزینه های زندگی ماهانه خود نیاز دارید ، البته میزان هزینه شما بر اساس نیاز ها و شیوه زندگی شخصی شما تعیین می شود و هزینه اجاره خوابگاه بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ یورو در ماه و هزینه اجاره یک آپارتمان تا ۳۵۰ یورو در ماه می باشد.

چارت درسی داروسازی در دانشگاه های اسلوونی

چارت درسی داروسازی در دانشگاه های اسلوونی

دانشجویان محصل در رشته داروسازی در اسلوونی ملزم به گذراندن ۳۰۰ واحد درسی هستند ، برنامه کارشناسی ارشد داروسازی اسلوونی مطابق با دستور العمل های اتحادیه اروپا در مورد صلاحیت حرفه ای داروسازی و با هدف آموزش و آموزش پرسنل ماهر برای اجرای کارها و وظایف حرفه ای در زمینه داروسازی ( خدمات داروسازی ، صنعت ، بیوشیمی بالینی و سایر آزمایشگاه های تشخیصی ) طراحی شده است و در عین حال دانش اساسی کافی را برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در اختیار آنها قرار می دهد.

در طول تحصیل رشته داروسازی در اسلوونی دانشجویان ملزم به گذراندن دروس تخصصی ، اختیاری و انتخابی هستند و پس از آن بایستی در دوره های کارآموزی در شرکت های داروسازی و یا داروخانه ها شرکت کنند ، دروس تخصصی شامل میکروبیولوژی ، ژنتیک ، بیو استاتیک ، دستگاه های پزشکی و کمک های اولیه ، آناتومی ، تغذیه ، اصطلاحات پزشکی ، شیمی ، فیزیولوژی ، بیوشیمی ، پاتولوژی ، داروشناسی ، شیمی دارویی ، فناوری دارویی ، داروسازی فیزیکی و غیره می باشد.

بررسی شرایط و راه های تحصیل در اسلوونی با مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

بورسیه رشته داروسازی در اسلوونی

صندوق بورسیه ملی اسلوونی به دانشجویان بین المللی محصل در این کشور بورسیه اعطا می کنند ، این بورسیه ها بسته به نوع خود الزامات خاصی را دارند و تنها به تعدا محدودی از دانشجویان تعلق می گیرند ، پس بایستی در زمان معین برای درخواست این بورسیه ها اقدام کرد.

البته باید توجه داشت که این بورسیه ها برای دانشجویان بین المللی غیر از دانشجویان ایرانی طراحی شده است و بورسیه رشته داروسازی در اسلوونی به دانشجویان ایرانی تعلق نمی گیرد، پس برای تحصیل در رشته داروسازی در اسلوونی بایستی از تمکن مالی برای تامین هزینه تحصیل و زندگی در این کشور برخوردار بود؛ نکته جالب این که در سوئد برای داروسازی بورسیه هایی ارائه می شود که برای آگاهی از آن ها توصیه می کنیم مقاله تحصیل رشته داروسازی در سوئد را مطالعه نمایید.

زبان تحصیل داروسازی در اسلوونی

از آن جا که زبان رسمی اسلوونی زبان اسلوونیایی است تحصیل رشته داروسازی در اسلوونی به زبان اسلوونیایی ارائه می شوند اما امکان تحصیل به زبان انگلیسی در برخی رشته های تحصیلی در این کشور وجود دارد.

البته زبان تحصیل داروسازی در اسلوونی به زبان اسلونیایی ارائه می شود و برای پذیرش در این رشته بایستی به این زبان در سطح b2 مسلط بود، در این میان فراموش نکنید که برای تحصیل رشته داروسازی به زبان انگلیسی می توانید دانشگاه های سنگاپور را نیز انتخاب کنید ؛ که مقاله تحصیل رشته داروسازی در سنگاپور  پیشتر به شما تقدیم شده است.

آزمون های ورودی داروسازی در اسلوونی

هیچ آزمون های ورودی داروسازی در اسلوونی وجود ندارد و در صورتی که تعداد متقاضیان بیشتر از ظرفیت دانشگاه باشد ، داوطلبان بر اساس عملکرد تحصیلی خود در دبیرستان و عملکرد آنها در آزمون های توانایی ، ظرفیت و مهارت انتخاب می شوند.

به منظور اقدام جهت تحصیل داروسازی در اسلوونی، حتما اطلاعات کاملی کسب کنید و پس از اطمینان از گزینه ها با افراد دارای تجربه نیز مشورت کنید و اقدام نمایید؛ همانطور که در ویدیو روبرو نمونه پذیرش های کشورهای مختلف را مشاهده می کنید، ما وعده هایمان را عملی میکنیم.

تمام تلاش ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی این است تا بتوانیم بهترین کیفیت را به مشتریانمان ارائه دهیم. کیفیت خدمات در کنار تجربه منجر به موفقیت پرونده مهاجرتی شما خواهد شد. 

پخش ویدیو

مزایا و معایب تحصیل داروسازی در اسلوونی

اسلوونی یکی از کشور های اروپایی با دانشگاه های معتبر در سطح جهان است که هر ساله پذیرای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان می باشند ، تحصیل در این کشور همانند سایر نقاط جهان با مزایا و معایبی همراه است که لازم است با اطلاع کامل از این موارد اقدام به انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی خود کنیم، در ادامه مزایا و معایب تحصیل داروسازی در اسلوونی بررسی شده است که پیشنهاد داریم حتما به آن بپردازید.

مزایا و معایب تحصیل داروسازی در اسلوونی

مزایای تحصیل داروسازی در اسلوونی

  • مورد تایید وزارت بهداشت بودن دانشگاه لیوبلیانا
  • اعتبار مدرک دانشگاه داروسازی اسلوونی در اروپا
  • مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل
  • عدم نیاز به شرکت در آزمون ورودی برای پذیرش در رشته داروسازی در اسلوونی

معایب تحصیل داروسازی در اسلوونی

  • دشواری زبان اسلونیایی برای تحصیل در رشته داروسازی
  • وجود تنها یک دانشگاه ارائه دهنده رشته داروسازی در اسلوونی
  • عدم برگزاری دوره پری مدیکال برای تسلط به زبان اسلوونیایی

پیشنهاد میکنیم تا شرایط تحصیل رشته داروسازی در دیگر کشورهای هم رده را نیز بررسی و مطالعه کنید

بازار کار و درآمد داروسازی در اسلوونی

فارغ التحصیلان رشته داروسازی در اسلوونی می توانند به صورت شخصی برای دریافت مجوز داروخانه اقدام کنند و یا در شرکت های تولید ، پخش و توزیع دارو ، داروخانه های عمومی ، خصوصی و بیمارستان ها ، داروسازی حیوانات ، داروسازی صنعتی ، داروسازی اجتماعی / اداری و اساتید دانشگاه مشغول به کار شوند.

بر اساس شرایط بازار کار و درآمد داروسازی در اسلوونی فردی که به عنوان داروساز در اسلوونی کار می کند ، معمولا ماهیانه حدود ۲۲۹۰ یورو درآمد دارد ، حقوق بین ۱۰۶۰ یورو ( کمترین ) تا ۳۶۵۰ یورو ( بالاترین ) است، ما مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این مقاله سعی کردیم شما را با شرایط تحصیل رشته داروسازی در اسلوونی آشنا کنیم ، چنانچه در بخش دیدگاه سوالات خود را درج کنید ، ما پاسخگوی شما هستیم.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته داروسازی در اسلوونی

رشته داروسازی در اسلوونی پنج سال طول می کشد که معادل مدرک کارشناسی ارشد است ، فارغ التحصیلان این مقطع می توانند وارد بازار کار در اسلوونی و دیگر کشور های اروپایی شوند.

برای پذیرش در رشته داروسازی در دانشگاه های اسلوونی شرکت در دوره پری مدیکال ضروری نیست ، البته در صورت تمایل به تحصیل به زبان اسلوونیایی فرد می تواند در دوره زبان قبل از پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود اقدام کند و یا در صورتی که دانش دروس شیمی و زیست شناسی او در سطح مناسبی نیست می تواند در دوره های پری مدیکال در مجارستان شرکت کرده و دانش خود را افزایش دهد.

تنها یک دانشگاه این کشور رشته داروسازی را ارائه می دهد و آن دانشگاه لیوبلیانا است که مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز هست.

دانشگاه لیوبلیانا توسط رتبه بندی علمی معتبر دانشگاه های جهانی (ARWU) در بین 600 دانشگاه برتر قرار گرفته است ، این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های جهان (CWUR) ، در گروه 801-1000 در رتبه بندی تایمز و گروه 601-650 در رتبه بندی QS در رتبه 374 قرار دارد.

هزینه تحصیل در رشته داروسازی در اسلوونی 11000 یورو برای هر سال تحصیلی است ، به عنوان یک دانشجوی بین المللی محصل در اسلوونی بین 400 تا 700 یورو برای تأمین هزینه های زندگی ماهانه خود نیاز دارید ، البته میزان هزینه شما بر اساس نیاز ها و شیوه زندگی شخصی شما تعیین می شود و هزینه اجاره خوابگاه بین 100 تا 250 یورو در ماه و هزینه اجاره یک آپارتمان تا 350 یورو در ماه می باشد.

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی با توجه به محبویت تحصیل در خارج از کشور ، ویژگی های تحصیل رشته داروسازی در اسلوونی را بررسی و بیان کردند ، در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر شرکت در شهرهای تهران شعبه مرکزی و غرب و شعبه شیراز تماس بگیرید ، همچنین برای شناخت بیشتر رشته های علوم پزشکی در اسلوونی می توانید به مقاله مرجع تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی مراجعه نمایید.

در این قسمت دیدگاه مشتریان شرکت رجبی در مورد پرونده های موفق شان را مشاهده می کنید

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه