تحصیل رشته هوافضا در خارج از کشور

تحصیل رشته هوافضا در خارج از کشور یکی از بهترین رشته های تحصیلی برای دانشجویان متقاضی از کشورمان است که یقینا تا سال های زیادی بازار کار آن به طور قابل قبولی رشد کرده و با کسب تجربه بیش تر در این زمینه درآمد آنان نیز به طور فزاینده ای افزایش خواهد یافت.

مهندسی هوافضا از جمله رشته های جدید است که با دست یافتن انسان به قدرت پرواز آغاز شد و مهندسان این رشته افرادی هستند که هواپیما و کلیه وسایل و قطعات مربوط به پرواز را طراحی می کنند ، باید گفت مهندسی هوافضا رشته ای دانشگاهی مختص موشک و هواپیما است که بر طراحی و توسعه این اجسام تمرکز ویژه ای دارد.

تحصیل رشته هوافضا در خارج از کشور  نیازمند کسب اطلاعاتی کافی ، به روز و درست است که می توانید با مراجعه به دیگر مقاله های سایت و یا تماس با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) از آنان مطلع شوید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته هوافضا در خارج از کشور

تحصیل رشته هوافضا در خارج از کشور​ انتخابی است خاص که در برخی از بهترین دانشگاه های خارج از کشور ارائه می گردد ، برای دریافت اطلاعات به روز در این زمینه ، ضمن مطالعه مقاله می توانید به ویدئو و پادکستی که روناک ، همکار ما در هلدینک حقوقی مهاجرتی رجبی ارائه داده نیز توجه نمایید.

پادکست تحصیل رشته هوافضا در خارج از کشور​

تحصیل در مقاطع مختلف رشته هوافضا

دوره کارشناسی رشته هوافضا مهم ترین مقطع این رشته می باشد که دانشجو را با اساس و محتوای آن آشنا ساخته و آموزش های لازم در زمینه هایی همچون کنترل اوضاع در شرایط دشوار آب و هوایی و نیازهای هوانوردی در موقعیت های مختلف را به آنان آموزش می دهد ، آنچه دانشجو را به عنوان یک فرد آموزش دیده آماده فعالیت در این حرفه می نماید کلاس های تئوری و عملی این دوره است که نمره قبولی در هر واحد نشان از یادگیری آن دارد.

تنوع گرایش های تحصیلی در تحصیل رشته هوافضا در خارج از کشور در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای این رشته بسیار گسترده تر است و دانشجویان با توجه به حوزه انتخابی خود به یک متخصص در زمینه های مختلف علوم هوافضا تبدیل می شوند ، دوره های کارشناسی این رشته معمولا 4 سال و دوره کارشناسی ارشد 2 سال به طول می انجامند و دانشجویانی که پس از دوره کارشناسی ارشد علاقه مند به ادامه تحصیل هستند ، می توانند به مقطع دکترا وارد شده و فعالیت های پژوهشی خود را در قالب طرح های جدید و نوین ادامه دهند.

افرد علاقه مند به این رشته باید تمامی کاستی های اطلاعاتی خود را در این مقطع برطرف نموده و به درجات عالی در تخصص خود برسد ، مهندسی هوافضا از جمله رشته های مرتبط با زندگی انسان است که ارتباط آن مستقیما بر زندگی بشر حس می شود و تنها افرادی در آن موفق خواهند بود که بتوانند مطابق با نیازهای روز پیش روند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

جزئیات تحصیل رشته هوافضا در دانشگاه های خارج از ایران را از کارشناسان رجبی بخواهید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دانشگاه های برتر رشته هوافضا در خارج از کشور

دانشگاه های مختلفی در سر تا سر جهان میزبان ارائه و آموزش رشته هوافضا به دانشجویان هستند ، اما هیچ کشوری را نمی توان قوی تر از آمریکا در این زمینه دانست ؛ البته نباید از قدرت کشورهای دیگری همچون روسیه ، چین ، آلمان ، فرانسه و انگلستان نیز غافل شویم ، ولی یقینا تفاوت این کشورها با آمریکا در این زمینه بسیار زیاد است.

دانشگاه های برتر رشته هوافضا در خارج از کشور به تعداد زیادی نیستند و این رشته به فراگیری رشته های مهندسی دیگر همچون عمران ، برق ، نفت و غیره نیست ؛ به همین خاطر به جرات می توان گفت که اکثر دانشگاه های ارائه کننده این رشته ، در حد و اندازه قابل قبول و کیفیت بالایی این رشته را ارائه می نمایند که این موضوع یعنی تحصیل رشته هوافضا در خارج از کشور در هر دانشگاه و هر کشوری موفقیتی بزرگ است.

البته باید دقت داشته باشید که پذیرش در این رشته در هر دانشگاهی در خارج از کشور سخت بوده و نیازمند رزومه و شرایطی خاص و درخشان است ؛ حال اگر قصد به تحصیل در دانشگاه های نمونه جهان را داشته باشید یقینا نیاز به همراهی و مشورت با متخصصانی در تحصیل در خارج از کشور را دارید که مشاورین و کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی رجبی آماده ارائه بهترین مشاوره ها با توجه به شرایط شخصی شما جهت تحصیل رشته هوافضا در خارج از کشور به شما عزیزان می باشند.

دانشگاه های برتر هوافضا در خارج از کشور

اسامی دانشگاه های برتر رشته هوافضا در خارج از کشور

دانشجویان در طول دوره تحصیل رشته هوافضا در خارج از کشور ، طراحی ، ساخت و آزمایش هواپیماهای مختلف را از طریق پروژه های مستقیم یاد گرفته و با ارزیابی های نهایی به یک نتیجه مطلوب دست می یابند ، دانشجویان در رشته هوا و فضا علوم مهمی همچون مکانیک سیالات ، مهندسی کنترل ، نرم افزار ، استاتیک و آزمایش پرواز را فرا می گیرند و می توانند در یکی از گرایش های متعدد این رشته به تحصیل مشغول شوند.

بیش از 50 دانشگاه در این کشور وجود دارند که این رشته را به دانشجویان ارائه می دهند که در برخی از آن ها رشته هوافضا زیر مجموعه ای از رشته مکانیک در نظر گرفته شده است .اسامی دانشگاه های برتر رشته هوافضا در خارج از کشور سالانه از نظر موسسات معتبری در جهان مورد بررسی قرار می گیرند که یکی از معتبرترین و مهم ترین این موسسات ، موسسه QS می باشد.

جدول نیز رتبه بندی ها دانشگاه ها بر اساس دیدگاه این موسسه در سال 2022 است که تحصیل در آن ها می تواند اعتبار و مدرک خوبی برای کار در خارج از کشور برای شما به ارمغان آورد . البته پیش از آن توصیه می کنیم که حتما مقاله تحصیل در خارج به زبان انگلیسی را مطالعه نمایید تا اطلاعاتی که می تواند در این راه به شما کمک شایانی نماید را به دست آورده باشد.

نام دانشگاه رتبه جهانی رشته هوافضا
دانشگاه ام ای تی ماساچوست آمریکا 1
دانشگاه اسنفورد آمریکا 2
دانشگاه کمبریج انگلستان 3
دانشگاه هاروارد انگلستان 4
دانشگاه تکنولوژی دلفت هلند 5
دانشگاه کالیفرنیا آمریکا 6
دانشگاه نانیانگ سنگاپور 7
دانشگاه ای تی اچ زوریخ سوئیس 8
دانشگاه بین المللی سنگاپور 9
ایمپریال کالج لندن انگلستان 10

شهریه تحصیل رشته هوافضا در خارج کشور

آگاهی از میزان شهریه در هر رشته تحصیلی یکی از دلایل داشتن مهاجرت و تحصیلی موفق در خارج از کشور است ؛ جالب این است که با وجود بالا بودن جایگاه و همچنین آینده شغلی روشن پیش روی دانشجویان این رشته در اغلب کشورها ، دانشجویان متحمل پرداخت هزینه های سنگین برای تحصیل این رشته نشده و می توانند با شهریه ای معقول در بسیاری از کشورها به تحصیل مشغول شوند.

شهریه تحصیل رشته هوافضا در خارج کشور از 6 هزار دلار در دانشگاه های کشورهایی همچون اوکراین اغاز شده و تا مبالغ قابل توجهی حتی نزدیک به 30 هزار دلار در مراکز تحصیلی کشورهای صاحب نام همچون انگلستان و آمریکا می رسد.

البته تحصیل رشته هوافضا در خارج از کشور در اکثر دانشگاه های ارائه دهنده با بورسیه های تحصیلی و یا کمک هزینه های تحصیلی برای دانشجویان واجد شرایط وجود دارد که در صورت اقدام مناسب و به موقع می توانید از کمک هزینه های خوبی بهره مند شوید که هزینه تحصیل و یا حتی هزینه های اقامت را هم به صورت قابل توجهی کاهش داده و زندگی دانشجویی را برایتان لذت بخش می سازد.

جهت اطلاع از بورسیه های موجود جهت تحصیل رشته هوافضا در خارج از کشور می توانید با مراکز و دانشگاه های متفاوت مکاتبه نموده و یا ازطریق ارتباط با کارشناسان موسسه رجبی ، اطلاعات دقیق و به روزی را در این زمینه و در رابطه با تمامی دانشگاه های ارائه کننده این رشته به دست آورید.

کشورهای صاحب نام در رشته هوافضا

Famous countries in aerospace

کشورهای صاحب نام در رشته هوافضا

یکی از کشورهای صاحب نام دنیای امروز که در رشته هوافضا در زمینه های مختلفی حرف نخست را زده و علاوه بر مقصد تحصیلی گزینه ایده آل برای کار نیز به شمار می رود ، روسیه است ، تحصیل در روسیه در رشته های مهندسی و به خصوص رشته هوافضا متقاضیان بسیاری دارد ، برای کسب اطلاعات دقیق تر مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

این کشور با تاسیس دانشگاه های علمی معتبر و اختصاص بودجه های قابل توجه توانسته به جایگاه بسیار خوبی در این علم رسیده و مهندسان خبره تربیت شده در مراکز علمی خود را به کار گیرد . در میان سایر کشورهای دنیا آمریکا نیز نیازی به تعریف و یا معرفی نداشته و چنانچه بتوانید پس از فارغ التحصیلی به بازار کار این کشور وارد شوید از آینده شغلی بسیار روشنی برخودار خواهید شد.

البته باید گفت که کشورهای دیگری نیز در حال رشد و ترقی در این زمینه هستند و نتایج بزرگی نیز به دست آورده اند که در هنگام بررسی کشورهای مناسب کار و تحصیل در این رشته خوب است که آنان را نیز مورد بررسی قرار دهیم ، کشورهایی همچون انگلستان ، فرانسه ،کانادا ، آلمان ، اوکراین ، اتریش ، ژاپن و کره جنوبی.

با مطالعه مقالات زیر تحصیل در رشته های مختلف در خارج از کشور را با یکدیگر مقایسه نمایید !

تحصیل رشته هوافضا در خارج از کشور نیازمند کسب اطلاعات دقیقی است که کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی آماده هستند تا به صورت تلفنی و یا به صورت حضوری در دفاتر شیراز و تهران شما را از اطلاعات دقیق و به روز خود آگاه نمایند ، در موازات با این مقاله برای علاقمندان به رشته های مهندسی نیز مشاورین خبره ما مقاله تحصیل در رشته های مهندسی در خارج از کشور  را نیز برای یاری هرچه بیش تر شما در جهت مهاجرتی موفق تهیه و در سایت ارائه کرده اند.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته هوافضا در خارج از کشور

دانشجویان در طول آموزش و تحصیل در این دوره طراحی ، ساخت و آزمایش هواپیماهای مختلف را از طریق پروژه های مستقیم یاد گرفته و با ارزیابی های نهایی به یک نتیجه دلخواه دست پیدا می کنند.

باید گفت که مهم ترین مقطع در این رشته را باید مقطع لیسانس یا همان کارشناسی دانست که دانشجویان در آن با اصل ، پایه و محتوای این رشته آشنا شده و آموزش های لازم در زمینه هایی همچون کنترل اوضاع در شرایط دشوار آب و هوایی و یا نیازهای هوانوردی در موقعیت های مختلف را آموزش می بینند.

تحصیل رشته هوافضا در خارج از کشور در دوره لیسانس 4 سال ، فوق لیسانس 2 سال و دکترا 3 تا 6 سال به طول خواهد انجامید.

از کشورهای برتر در ارائه و آموزش علوم هوافضا می توان از آمریکا ، روسیه ، انگلستان ، آلمان ، فرانسه ، کانادا ، اوکراین ، اتریش ، ژاپن و کره جنوبی نام برد.

جالب این است که با تضمین آینده کاری در این رشته و مزایای بسیاری که دارد اما هزینه تحصیل در آن در دسته گران قرار نمی گیرد و در حد رشته های مهندسی می باشد ، اما با توجه به تفاوت در کشور ، دانشگاه و مقطع هزینه تحصیل آن می تواند سالانه 6 هزار دلار تا 30 هزار دلار را در بر بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (2 امتیاز)
منو
خانه