مهاجرت به بلاروس

مهاجرت به بلاروس چرا این روزها بر سر زبان هاست؟ بلاروس یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است، بلاروس به سیستم آموزشی با کیفیت خود مشهور است و ضمناً یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپاست. هزینه مسکن، غذا، حمل و نقل و سایر اقلام ضروری به طور قابل توجهی پایین‌ است، اگر دلایل، برایتان قانع کننده است در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

مهاجرت به بلاروس

مشاور مهاجرتی

بلاروس هزینه های مقرون به صرفه دارد و درصد رضایت از زندگی در بخش های مختلف ، 80% است.

کودکانی که در بلاروس متولد می شوند ، از طریق قانون خاک دارای شناسنامه بلاروسی نمی شوند ، بلکه باید حتما والدین تابعیت بلاروسی داشته باشد.

دانشجویانی که مایل به مهاجرت به بلاروس از طریق تحصیل هستند ، می توانند پس از تحصیل برای ماندن در این کشور ، راه های مختلف مهاجرتی از جمله ازدواج ، ثبت شرکت ، سرمایه گذاری ، خرید ملک ، کاریابی و غیره را انتخاب کنند.

می توان گفت قریب به 3000 فرصت شغلی خالی در بلاروس وجود دارد :رشته های پزشکی ، پرستاری ، مهندسی ، مدیریت ، نقاشی و آشپزی

خبر خوب برای علاقه مندان مهاجرت به بلاروس این است که خرید ملک به ارزش حداقل 150000 دلار ، اقامت دائم 7 ساله در این کشور را برای شما به ارمغان می آورد.

زندگی در بلاروس برای قشر مهاجر که قبلا وارد این کشور شده اند ، کاملا رضایت بخش است، علاوه بر این ، شرایط دانشگاه ها و تحصیل در کشور بلاروس هم برای دانشجویان بین المللی ایده آل است و تنها در یک سال نزدیک به 20000 دانشجوی بین المللی ، در کالج ها و دانشگاه های بلاروس ثبت نام کرده اند.

روش های قانونی مهاجرت به بلاروس

راه های رسیدن به کشور بلاروس در واقع همان راه های مشترک ورود به دیگر کشورها است؛ یعنی مهاجرت با روش ازدواج ، تولد ، کار ، تحصیل ، سرمایه گذاری و پناهندگی.

همانطور که همه شما عزیزان واقف هستید ، روش پناهندگی برای مهاجرت به هیچ کشوری توصیه نمی شود ، قطعا کشور بلاروس هم از این قانون مستثنی نیست.

طبق آمار بین المللی مهاجران سازمان ملل ، مهاجران 11.3 درصد از کل جمعیت را تشکیل می دادند ، شرایط زندگی پناهندگان در کشور بلاروس خیلی مناسب نیست و دولت نمی تواند حمایت زیادی از آنها به عمل آورد.

کودکانی که در بلاروس متولد می شوند ، از طریق قانون خاک دارای شناسنامه بلاروسی نمی شوند ، بلکه باید حتما والدین تابعیت بلاروسی داشته باشد.

اگر می خوانید بدانید کدام کشورها با تولد فرزند اقامت میدهند؟ مقاله لینک شده را بخوانید.

قانون ازدواج با یک شهروند بلاروسی که بتواند منجر به اقامت شود ، منوط به توافق طرفین ، ارائه مدرک شهروند بلاروسی برای تامین هزینه های زندگی دو طرف و دوام زندگی برای 7 سال است.

مهاجرت تحصیلی از پرطرفدارترین روش های قانونی مهاجرت به بلاروس است ، به طور کلی در دهه اخیر اشتیاق برای تحصیل ، کار و سرمایه گذاری در کشور بلاروس زیاد شده است و این اشتیاق را می توان به شاخص های متفاوت نسبت داد.

مقاله روش های قانونی مهاجرت را بخوانید ، شاید برخی از شیوه های مهاجرت را تا کنون نشنیده باشید!

مهاجرت به بلاروس از طریق تحصیل

دانشجویان از تحصیل در بلاروس لذت می برند و حتی پس از اتمام دوره به دنبال راهی برای اخذ اقامت بلاروس از طریق هستند ، دانشجویانی که مایل به مهاجرت به بلاروس از طریق تحصیل هستند ، می توانند پس از تحصیل برای ماندن در این کشور ، راه های مختلف مهاجرتی از جمله ازدواج ، ثبت شرکت ، سرمایه گذاری ، خرید ملک ، کاریابی و غیره را انتخاب کنند.

مقایسه گزینه های اقامت پس از تحصیل در بلاروس حاکی از این است که؛ ازدواج از راحت ترین و سریع ترین راه های اخذ اقامت بلاروس بعد از تحصیل است ، تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای کار هم از دیگر گزینه های برای ماندن دانشجویان در بلاروس است.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت هم منجر به اقامت پس از تحصیل می شود ، مطابق قوانین حقوقی کشورهای CIS ، حتی شما می توانید از طریق خرید ملک هم برای اقامت پس از تحصیل اقدام کنید؛ دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه های بلاروس می توانند با سرمایه ای معادل 160000 یورو ، اقدام به خرید ملک یا ثبت شرکت کنند.

لازم به ذکر است که اقامت پس از تحصیل در کشور بلاروس از طریق خرید ملک مناسب‌تر از ثبت شرکت خواهد بود ، زیرا با وجود امکان مشمول معافیت مالیاتی ، ممکن است از طریق اجاره ملک خود درآمد زیادی برای شما به همراه داشته باشد.

مهاجرت به بلاروس از طریق تحصیل

اخذ اقامت بلاروس از طریق کار

متقاضیان کار در بلاروس باید بتوانند مانند بسیاری از کشورهای دیگر ، به دنبال برقراری  ارتباط با کارفرمایان بلاروسی و گرفتن یک جاب آفر ایده آل باشند ، به این موضوع دقت داشته باشید که پیدا کردن کارفرما در بلاروس و مهم تر از آن قانع کردن کارفرما برای پذیرفته شدن کار راحتی نیست و شما باید تخصص و مهارت های به روز داشته باشید تا بتوانید نظر کارفرمایان را جلب کنید.

می توان گفت قریب به 3000 فرصت شغلی خالی در بلاروس وجود دارد که رشته های پزشکی ، پرستاری ، مهندسی ، مدیریت ، نقاشی و آشپزی در بلاروس انواع مختلفی از قراردادهای کاری بین کارفرمایان و نیروی کار وجود دارد؛

  • قراردادهای کاری با مدت مشخص
  • قراردادهای کاری برای کارگران فصلی
  • قراردادهای کاری نامحدود
  • قراردادهای کاری برای یک حرفه خاص
  • قراردادهای کاری برای یک دوره موقت با هدف برطرف کردن کمبود نیروی کار

اخذ اقامت بلاروس از طریق کار ، معمولا در ابتدا به صورت یک اقامت موقت یکساله است اما در صورت رضایت کارفرما و اثبات سودمند بودن تخصص و حرفه شما برای اداره کار بلاروس ، این مجوز برای دو سال دیگر هم تمدید می شود و در نهایت چنانچه 5 سال مداوم کار کرده و مالیات و بیمه پرداخت کرده باشید ، می توانید برای اقامت دائم درخواست بدهید.

اخذ اقامت بلاروس از طریق کار

اقامت بلاروس از طریق سرمایه گذاری

متقاضیان اقامت بلاروس از طریق سرمایه گذاری ، همانند دیگر روش های مهاجرتی ، ابتدا یک اقامت موقت دریافت می کنند و در صورت پیشرفت صحیح روند سرمایه گذاری ، اقامت موقت به اقامت دائم منجر می شود.

شما با هر روشی که برای مهاجرت به بلاروس اقدام کرده باشید ، پس از اقامت دائم در صورتی تابعیت این کشور را دریافت می کنید که برخی از شرایط مهم را برآورده کرده باشید؛ علاوه بر اینکه متقاضی باید 7 سال اقامت دائم در بلاروس را تجربه کرده باشد ، باید به زبان روسی هم تسلط داشته باشد.

برای درک بهتر تابعیت، دعوت می کنیم مقاله تابعیت چیست؟ را مطالعه نمایید.

حتی دولت میزان درآمد و منبع درآمد شخص را مورد بررسی قرار می دهد تا با اطمینان به او  تابعیت بدهد ، علاوه بر این ها ، داشتن تابعیت یک کشور دیگر هم برای متقاضیان مجاز نیست.

روش های سرمایه گذاری و شرایط اقامتی آنها در بلاروس در جدول قابل مشاهده است:

روش های سرمایه گذاری بلاروس اقامت 
سرمایه گذاری از طریق حساب C و اوراق قرضه منجر به اقامت نمی شود 
سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت منجر به اقامت می شود 
سرمایه گذاری از طریق خرید ملک منجر به اقامت می شود 

شرایط سرمایه گذاری اوراق قرضه بلاروس

اوراق قرضه بلاروس از روش های سرمایه گذاری بلاروس است که شرایط و ضوایط خاصی را برای شرکت های سرمایه گذار خارجی معین می کند و در واقع هر کسی توان ورود به این فرآیند را ندارد.

شرایط سرمایه گذاری اوراق قرضه بلاروس به قرار زیر است:

شرایط سرمایه گذاری اوراق قرضه بلاروس
  • کلیه پرداخت‌های اوراق قرضه کوتاه‌مدت دولتی باید به روبل بلاروس انجام شود.
  • طبق مقررات بانک ملی بلاروس ، شرکت های مقیم خارج از بلاروس حق خرید ارزهای خارجی در بازار ارز بلاروس را برای وجوه از اوراق قرضه بازخرید شده یا فروخته شده دارند.
  • بانک های مقیم خارج از بلاروس ملزم به داشتن یک حساب خبرنگار یا یک حساب “C” در یک بانک بلاروسی هستند.
  • دفاتر و شعب شرکت های غیر بلاروسی که در بلاروس ثبت شده اند ، باید یک حساب “T” در یک بانک بلاروس داشته باشند.
  • سایر شرکت های غیر بلاروسی ملزم به داشتن حساب “C” در یک بانک بلاروسی هستند.
  • شرکت های خارجی برای نگهداری و حسابداری اوراق ملزم به داشتن حساب DEPO هستند ، یک حساب DEPO را می توان در یک سپرده گذاری مجاز تحت قرارداد سپرده افتتاح کرد.

جا دارد به این حقیقت هم اشاره کنیم که میزان ریسک مصادره اموال در بلاروس نسبت به کشورهای پیشرفته اروپایی ، تقریبا بالاست و این موضوع محبوبیت انتخاب روش مهاجرت به بلاروس از طریق سرمایه گذاری را پایین می آورد ، همچنین باید بدانید که هیچ موردی از سرمایه گذاری بلاروس وجود ندارد که مستقیما به تابعیت بلاروس منجر شود.

اقامت بلاروس با ثبت شرکت

اقامت بلاروس با ثبت شرکت

اگر تصمیم قطعی شما سرمایه گذاری از طریق ثبت شرت در کشور بلاروس است ، شرایط اقامتی آن به این صورت است که در ابتدا فقط یک اقامت سه ماهه عاید شما می شود ، اما آنچه در پیشبرد روند ماهجرت به بلاروس از طریق ثبت شرکت اهمیت دارد ، گردش مالی مناسب شرکت است.

اگر روند راه اندازی کسب و کار با گردش مالی خوب ادامه پیدا کند ، اقامت موقت سه ماهه برای یکسال بعد تمدید می شود و پس از آن هر سال تمدید می شود تا اینکه پس از 7 سال به اقامت دائم تبدیل شود.

زمینه های خوب سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در کشور بلاروس صنعت نفت و صنعت نانوفناوری ، ماشین آلات و ابزار مهندسی ، صنعت حمل و نقل ، صنعت غذا ، صنعت بیوتکنولوژی و داروسازی ، توریسم و کشاورزی است ، علاقه مندان در هر کدام از این زمینه ها که شرکت تاسیس کنند ، موفقیت های خوبی را تجربه خواهند کرد.

اگر مایل هستید از انواع شرکت در بلاروس و مراحل ثبت آنها اطلاع پیدا کنید پیشنهاد می شود که مقاله دیگری از مشاوران رجبی با عنوان سرمایه گذاری و ثبت شرکت در بلاروس را مطالعه کنید ، در این مقاله روند ثبت شرکت و الزامات آن با دقت مورد بررسی قرار گرفته است.

اقامت بلاروس با خرید ملک

اقامت بلاروس با خرید ملک

بلاروس در سال 2014 ، در میان 178 کشور جهان رتبه سوم را به خود اختصاص داد و دقیقا پس از این اتفاق ، سرمایه گذاران به سمت خرید املاک و مستغلات در بلاروس تمایل پیدا کردند ، اما سوال اصلی این است که آیا اقامت بلاروس با خرید ملک ممکن است؟

خبر خوب برای علاقه مندان مهاجرت به بلاروس این است که خرید ملک به ارزش حداقل 150000 دلار ، اقامت دائم 7 ساله در این کشور را برای شما به ارمغان می آورد ، پس خوشحال باشید!

افرادی که بتوانند ملکی را در بلاروس خریداری کنند ، می توانند آن را به عنوان مسکن یا راه اندازی یک کار شخصی استفاده کنند و یا می توانند برای اهداف تجاری از آن استفاده کنند.

اگر می خواهید با خرید ملک به اقامت برسید. مقاله ارزشمند کدام کشورها با خرید ملک اقامت می دهند؟ را حتما مرور کنید

کارت اقامت وید چیست؟

ویزای خرید ملک در بلاروس طی 7 سال ، سالانه توسط اداره مهاجرت مورد بررسی قرار می گیرد و هر سال باید تمدید شود ، آنها بررسی می کنند که ببینند که آیا شما در هر سال کمتر یا بیشتر از 90 روز در خارج از بلاروس بوده اید یا خیر.

این موضوع ماندگاری کمتر از 90 روز در خارج از بلاروس در تمدید اقامت شما تاثیر گذار خواهد بود ، اگر این شرط را رعایت کنید ، پس از 7 سال ، یک کارت اقامت تحت عنوان کارت اقامت وید ، به شما اعطا می شود ، در روند مهاجرت به بلاروس از طریق خرید ملک ، این امکان وجود دارد که بدون حضور سرمایه گذار کار خرید ملک انجام شود اما اگر این روند را انتخاب کنید در زمان دریافت کارت اقامت وید باید حتما حضور داشته باشد.

وکیل مهاجرت به بلاروس

وکیل مهاجرت به بلاروس کیست و چه شرایطی باید داشته باشد؟ اصلا چگونه می توان به وکیل مهاجرت اعتماد کرد؟ چگونه می توان تشخیص داد که یک وکیل مهاجرت در کار خود تخصص دارد؟

پاسخ تمامی این سوالات با اندکی تامل و صرف وقت برای مطالعه این بخش از هر مقاله مشاوران رجبی ، پاسخ داده می شود.

اگر قصد دارید برای مهاجرت به بلاروس اقدام کنید ، حتما سعی کنید قبل از هر اقدامی به تمامی سوالات ذکر شده در بالا فکر کنید و برای آن یک پاسخ قانع کننده پیدا کنید.

اگر می خواهید به قابل اعتماد بودن یک وکیل مهاجرت به بلاروس پی ببرید ، از اولین صحبت های او تقریبا می توانید تشخیص دهید؛ وکلای ظاهر نما در همان برخورد اول سعی دارند مدرک خود را از کشورهای خارجی به نمایش بگذارند و حتما به شما اثبات کنند که تخصص اصلی آنها در گرایش مهاجرت از رشته حقوق است.

اما در صورت تمایل به کسب اطلاعات صادقانه در این زمینه ، پیشنهاد می شود با یک موسسه مهاجرتی بلاروس تماس بگیرید ، در ادامه درباره چنین موسسه ای توضیح داده شده است.

بشدت توصیه می کنیم مقاله ویژگی های یک وکیل مهاجرتی خوب را بخوانید تا در  مسیر انتخاب وکیل، دچار اشتباه نشوید و وقت و بودجه شما به هدر نرود.

موسسه مهاجرتی به بلاروس

شناخت یک موسسه مهاجرتی به بلاروس  با اعتبار بالا ، از این لحاظ اهمیت دارد که این کشور در روش هایی از مهاجرت بویژه روش سرمایه ذاری دارای امنیت سرمایه گذاری خوبی نیست ، بنابراین یک وکیل تازه کار و سودجو ممکن است وقت و اموال شما را به باد دهند.

هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ، از جمله موسسات حقوقی-مهاجرتی کاربلد و با تجربه است که هر کسی در عرصه مهاجرت با آن آشنا شده و کاملا از خدمات آنها رضایت داشته اند ، موسسه رجبی دارای طیف فعالیتی گسترده ااست و مانند موسسات اعزام دانشجو نمی باشد که صرفا در زمینه اعزام دانشجو کار کند.

همکاران ما برای تمامی خدمات مرتبط با مهاجرت شما در بلاروس ارائه دهنده خدمات هستند؛ مانند مهاجرت به بلاروس ، اقامت موقت بلاروس ، اقامت دائم بلاروس ، تابعیت بلاروس ، مهاجرت سرمایه گذار برای بلاروس ، مهاجرت تجاری برای بلاروس ، خدمات ویزا برای بلاروس ، مجوز کار برای بلاروس ، اقامت از طریق سرمایه گذاری برای بلاروس ، سفارت بلاروس و کنسولگری بلاروس ، کشورهای بدون ویزا برای دارنده پاسپورت بلاروس ، ثبت شرکت در بلاروس ، افتتاح حساب بانکی در بلاروس.

شما می توانید مقاله موسسه مهاجرتی در تهران را بخوانید و با خدمات ما بیشتر آشنا شوید.

همکاران ما راه حل های شروع تا پایان را برای مهاجرت به بلاروس ، همراه با پشتیبانی های دیگر مانند جستجوی مشاغل در بلاروس ، یافتن آپارتمان برای اجاره در بلاروس ، سرمایه گذاری املاک تجاری در بلاروس ارائه می دهند ، با ما از طریق دفاتر تهران و شیراز موسسه مهاجرتی رجبی در ارتباط باشید و مشاوره دریافت کنید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله کار در اروپا را نیز بخوانید تا بدانید بهترین شرایط برای مهاجرت کاری در کدام کشورها فراهم است.

کدام شیوه از مهاجرت به بلاروس را برای خود مناسب میدانید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه