اخذ اقامت دائم اتریش از طریق تحصیل

اخذ اقامت دائم اتریش از طریق تحصیل

دانشجویان می توانند پس از اتمام دوره تحصیل خود مجوز اقامت خود را حداکثر برای 12 ماه تمدید کرده و در جستجوی کار مناسب در بازار کار اتریش باشند.

کارت قرمز – سفید – قرمز به دانشجو اجازه می دهد به مدت 24 ماه به طور موقت در اتریش مستقر شود و پس از این درخواست ، نیازی به شرکت در آزمون درخواست نیروی کار و سیستم امتیازدهی وجود ندارد.

پس از انقضای آن ، شما واجد شرایط درخواست کارت قرمز سفید قرمز پلاس هستید که به شما به عنوان یک تبعه غیر اتحادیه اروپا این حق را می دهد که دسترسی نامحدود به بازار کار این کشور داشته باشید.

سرمایه گذاری شما حداقل 100000 یورو باشد یا
کسب و کار شما مشاغل جدید ایجاد می کند یا مشاغل موجود در اتریش را تضمین می کند.
تاسیس شما شامل انتقال دانش و معرفی فناوری های جدید یا
کسب و کار شما برای کل منطقه اهمیت قابل توجهی دارد.

درخواست اقامت دائم اتریش برای بزرگسالان 210 یورو هزینه دارد ، اما این هزینه شامل هزینه ترجمه و تایید مدارک نمی شود.

پس از دریافت پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای مربوطه ، فارغ التحصیلان می توانند برای اجازه اقامت طولانی مدت و دریافت کارت قرمز قرمز سفید درخواست دهند . این قانون برای  فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه های دولتی و خصوصی اتریش اعمال شده و صلاحیت دانشجو باید با شغل شغلی مطابقت داشته باشد.

جستجوی کار پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های اتریش

در اتریش کشور های خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا ” کشور سوم” نامیده می شوند و فارغ التحصیلان که از کشورهای ثالثی تحصیلات خود را با موفقیت در اتریش به پایان رسانده اند ، می توانند پس از انقضای ویزای دانشجویی شان ، به مدت 12 ماه دیگر در این کشور مانده و برای جستجوی کار یا راه اندازی کسب و کار اقدام کنند.

جستجوی کار پس از اتمام تحصیل در اتریش دشوار نبوده و خوب است که از دوره دانشجویی با انجام کار دانشجویی در اتریش مقدمات کار دائم را به خوبی برای خود فراهم سازید . بازه زمانی نیز که به شما فرصت داده می شود نیازمند دریافت مجوز است که باید قبل از انقضای ویزای دانشجویی تان انجام شود.

با یافتن شغل مناسب شما واجد شرایط دریافت کارت قرمز – سفید – قرمز اتریش خواهید بود که به منزله ورود به بازار کار قدرتمند این کشور برای همیشه است. 

بزرگترین مزیت اقدام به شیوه اخذ اقامت دائم اتریش از طریق تحصیل ، این است که دانشجویان مجبور نیستند مانند متقاضیان عادی از طریق آزمون و سیستم امتیازدهی شرکت کنند که این امر می تواند کل فرآیند را بسیار ساده تر کند .  علاوه بر این ، نسبت به سایر کاندیدا ها میزان موفقیت بالایی خواهید داشت و زمان کمتری را صرف خواهید کرد.

جستجوی کار پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های اتریش
دریافت پیشنهاد کار از سوی کارفرما در اتریش

دریافت پیشنهاد کار از سوی کارفرما در اتریش

دریافت پیشنهاد کار از سوی کارفرما به این معنی است که شما برای یک شغل در داخل کشور اتریش موردنیاز بوده و می توانید ویزای تحصیلی تان را به ویزای کاری تغییر دهید.

در واقع کارفرمای شما با درخواست خود اعلام می کند که حرفه موردنظر تنها با مهارت شما پر شده و نیاز به حضورتان در این کشور وجود دارد . بدین شیوه شما موفق به دریافت کارت قرمز – سفید – قرمز اتریش شده و می توانید به مدت 24 ماه در اتریش مستقر شده و برای کارفرمای خود کار کنید.

پس از انقضای این مدت ، فرصت درخواست کارت قرمز سفید قرمز پلاس برایتان وجود دارد که به عنوان یک تبعه غیر اتحادیه اروپا به شما فرصت می دهد تا همچنان در بازار کار در اتریش مانده و حتی به صورت خوداشتغال به تجارت و بیزینس بپردازید. . این کارت نیز همچنان مدت اعتبار یک ساله دارد.

از جمله الزامات اصلی که برای دریافت کارت اخذ اقامت اتریش از طریق تحصیل باید رعایت کنید ، یافتن شغلی مطابق با شرایط خود و اثبات حداقل حقوق 2349 یورو در ماه است.

راه اندازی کسب و کار پس از فارغ التحصیلی در اتریش

فرآیند راه اندازی کسب و کار پس از فارغ التحصیلی  در اتریش تقریبا مشابه یافتن شغل در این کشور است ،  اعضای اتحادیه اروپا /  EAA نیازی به مجوز ندارند و می توانند بلافاصله GmbH یا خوداشتغالی را شروع کنند.

شهروندان غیر اتحادیه اروپا /  EEA و فارغ التحصیلان ایرانی با موانع بیشتری روبرو خواهند شد . این افراد می توانند ویزای تحصیلی خود را برای یک دوره دوازده ماهه برای شروع یک تجارت تمدید کنند و شرایط عمومی مانند پوشش بیمه سلامت ، محل اقامت ، اثبات مالی 966,65 یورو در ماه را دارا باشند.

روند راه اندازی کسب و کار و یا اشتغال در هرگونه حرفه ای اکثرا یکسان است و شما باید برای کارت قرمز – سفید – قرمز درخواست دهید تا بتوانید اخذ اقامت اتریش از طریق تحصیل را برای خود فراهم سازید . خوداشتغالی و یا بنیانگذاری استارت ‌آپ می تواند مسیر خوبی برای کارفرما شدن در این کشور است.

راه اندازی کسب و کار پس از فارغ التحصیلی در اتریش
دریافت بیمه درمانی اتریش برای اخذ اقامت دائم​

دریافت بیمه درمانی اتریش جهت اخذ اقامت دائم

در اتریش ، بیمه درمانی خصوصی اغلب ارزانتر از بیمه دولتی است و دانشجویان می توانند با قیمت بسیار مناسب در حدود 51 یورو در ماه هزینه های اصلی خود را پوشش دهند که Care Concept یکی از بهترین بیمه ها برای دانشجویان بین المللی و مهاجران در اتریش است.

علاوه بر این ، بسته های پوشش بیمه درمانی 100٪ برای درخواست های ویزا و مجوز اقامت کافی بوده و اغلب دانشجویان بین المللی ضمن استفاده از آن ، دغدغه های درمانی خود را از بین برده و با خیالی آسوده از خدمات درمانی با حداقل هزینه استفاده می کنند.

الزامات کارگران کلیدی خود اشتغالی در اتریش

برای واجد شرایط بودن اخذ اقامت اتریش از طریق تحصیل و درخواست کارت قرمز – سفید – قرمز از مسیر خود اشتغالی ، شغل خود اشتغالی شما در اتریش باید منافع کلان اقتصادی برای کشور ایجاد کند که با رعایت این معیارها می توان به آن دست یافت:

  • سرمایه گذاری با حداقل 100000 یورو 
  • ایجاد مشاغل جدید و یا ثبیت مشاغل موجود در این کشور
  • دارای اهمیت و رتبه قابل توجه در منطقه
  • انتقال دانش و معرفی فناوری های جدید 

ثبت شرکت در اتریش را می توان بهترین گزینه ممکن دانست که هزینه بالایی نداشته و با راهنمایی مشاورین ما به راحتی قابل انجام است.

نحوه درخواست اقامت دائم اتریش

برای درخواست و اخذ اقامت دائم اتریش از طریق تحصیل ، باید شخصا از مقامات دولتی استانی در شهر خود درخواست دهید که زمان ‌های پردازش متفاوت است . پس از دریافت تأییدیه ، کارت اقامت خود را به شکل کارت اعتباری دریافت خواهید کرد . برای درخواست باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • درخواست اجازه اقامت
  • گذرنامه یا سند مسافرتی معتبر دیگر
  • مدرک معتبر بیمه درمانی 
  • عکس پاسپورتی مطابق با مقررات اتحادیه اروپا که حداکثر در شش ماه گذشته گرفته شده است.
  • شناسنامه و سایر مدارک هویتی
  • اثبات خودکفایی مالی مانند قرارداد کار یا سطح درآمد
  • مدرکی دال بر محل اقامت کافی، مانند قرارداد اجاره ، اجاره نامه یا اثبات مالکیت
  • سابقه اعتباری

 هزینه های اقامت دائم اتریش

درخواست و اخذ اقامت دائم اتریش از طریق تحصیل برای بزرگسالان 210 یورو هزینه دارد ، اما در مجموع هزینه های اخذ اقامت دائم اتریش از طریق تحصیل تنها شامل هزینه ترجمه و تایید مدارک نمی شود و باید سایر هزینه های لازم را نیز مدنظر داشته باشید.

دقت داشته باشید که اغلب هزینه ها غیر قابل استرداد بوده و باید تماما به صورت کامل پرداخت شود تا قادر به انجام مرحله بعد شوید . در این مقاله مشاوران هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ، اخذ اقامت دائم اتریش از طریق تحصیل را بررسی و شرایط دریافت این مجوز را بیان کردند . در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید و ضمن اطلاع از آخرین قوانین مسیر زندگی تان را به بهترین شکل ممکن رقم بزنید.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *