کارت قرمز سفید قرمز اتریش

مشاوران مهاجرت
مشاوران مهاجرت
کارت قرمز سفید قرمز اتریش
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

همکاران موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی این بار قصد دارند شما را با سیستم اقامت دائمی اتریش موسوم به کارت قرمز سفید قرمز اتریش آشنا نمایند . از اینکه ما را در این صفحه پیگیری می کنید کمال تشکر و قدردانی را داریم . کادر تخصصی ما در تمامی امور حقوقی مهاجرت به اتریش پاسخگوی سوال های شما عزیزان خواهد بود . اطمینان شما تضمین کار ما است .

در اغلب کشورهای اروپایی ، قانون اقامت تا ظرف مدت شش ماه ، از مقررات قانون ویزای اتحادیه اروپا یا قانون پلیس بیگانگان ( Fremdenpolizeigesetz ) پیروی می کند . قوانین اقامتی ( اعطا یا لغو ) برای مهاجران کشورهای خارجی که مایل هستند برای مدت بیش از شش ماه اقامت داشته باشند ، بسته به وضعیت شخصی ، گزینه های مختلفی را شامل می شود .

اتریش کشوری کوچک در اروپای مرکزی به پایتختی شهر زیبای وین است . جمعیت اتریش در حدود هشت میلیون نفر است و مشابه دیگر کشورهای اروپایی با کمبود نیروی کار مواجه است .

مزایای کارت قرمز سفید قرمز اتریش

اتریش یکی از کشورهای است که اغلب قوانین شغلی را برای کارگران خارجی در ارجحیت قرار می دهد . کیفیت زندگی در اتریش از شاخص هایی است که نیروی کار ماهر را به سوی کار و زندگی در این کشور می کشاند .

بر همین اساس این کشور تا کنون در امور مهاجرتی بسیار انعطاف پذیر عمل کرده است . اعطای کارت قرمز سفید قرمز اتریش ( RWR ) یکی از اقدامات اصلی در این راستا بوده است . این نوع اقامت مزایای زیادی را برای دارنده اش به ارمغان می آورد .

اتریش با کارت RWR ، یک سیستم مهاجرتی جدید و قابل انعطاف را راه اندازی کرد که مهاجرت طولانی مدت را برای حرفه ای های واجد شرایط از کشورهای ثالث و اعضای خانواده اش امکان پذیر می سازد .

کارت اقامت RWR به صورت دوازده ماهه صادر می شود و افراد واجد شرایط که موفق به اخذ آن شوند از شرایط کاری و اقامتی دائم در اتریش برخوردار خواهند بود . بدین معنا که می توانند تحت نظر یک کارفرمای ثابت کار کنند و به همراه خانواده با اقامت دائم در اتریش زندگی کنند .

چگونگی دریافت کارت RWR در اتریش

همانطور که می دانید ، بازدید کنندگان از کشورهای غیر اتحادیه اروپا می توانند تا 90 روز در اروپا اقامت داشته باشند اما در اینجا نمی توانند کار کنند . قانون کارت قرمز سفید قرمز اتریش در سال 2011 به تصویب رسیده است و به کارگران اجازه می دهد که نسبت به کشورهای غیر اتحادیه اروپا از معیارهای خاصی برای زندگی و کار در اتریش با هدف استقرار دائم در اینجا برخوردار باشند . فرایند دریافت کارت RWR به اندازه کافی ساده به نظر می رسد در حالیکه در برخی موارد شرایط سختی وجود خواهد داشت .

در ابتدا ، شما باید از بهترین شهرهای اتریش برای خارجی ها اطلاعاتی بدست آورید سپس ، شما نیاز به پیدا کردن کارفرمایی دارید که با کارکردن نیروهای خارجی در شرکتش موافق باشد .

همچنین کارفرما باید میزان حقوق و دستمزد شما را با توجه به بازار کار روز و به صورت کتبی و قانونی مشخص نماید . کارفرمایان معمولا میزان تجربه متقاضی را در نظر می گیرند و این که آیا این نوع موقعیت شغلی در لیست کمبودهای شغلی کشور اتریش قرار دارد یا نه . عامل دیگر این است که میزان تسلط شما به زبان رسمی کشور اتریش یعنی زبان آلمانی چقدر است .

کار در اتریش و دریافت کارت اقامت RWR

کار در اتریش و دریافت کارت اقامت RWR

متقاضیان علاقه مند به کار و زندگی در اتریش ، می توانند ابتدا با درخواست ویزای جستجوی کار اتریش وارد این کشور شوند و سپس برای کارت قرمز سفید قرمز اتریش ، درخواست بدهند . البته باید به اطلاع تان برسانیم که ورود به اتریش خود مراحل و امتیاز بندی هایی دارد که باید از آن آگاهی داشته باشید . به طور کلی شما باید 70 فراهم کرده باشید تا بتوانید وارد اتریش شوید .

شغل هایی که در اتریش در سال گذشته مجوز اقامت موقت ( اقامت موقت محدود ) داده می شده است ، به شرح زیر بوده است ؛

  • کارمند چرخشی
  • کارمند قطار
  • هنرمندان
  • موارد خاص استخدام مقدماتی
  • دانش آموزان
  • دانشجویان
  • کارمندان خدمات اجتماعی
  • پژوهشگر

برای جستجوی موارد بیشتر می توانید نحوه کار پیدا کردن ایرانیان در اتریش را در صفحه رسمی متعلق به همین موسسه مطالعه کنید . شما می توانید اطلاعات مهمی در مورد کارت قرمز سفید قرمز اتریش ، سایر شرایط مورد نیاز برای کار و همچنین اطلاعات در مورد شرایط زندگی و کار در اتریش را در این مقاله مطالعه کنید .

روند درخواست کارت RWR

پس از اتمام مراحلی که در بخش قبل توضیح داده شد ، پرونده متقاضیان به اداره یا کمیسیون منطقه ای اتریش ( Bezirkshauptmannschaft ) می رود و هزینه فرم درخواست باید پرداخت شود . آن مبلغ 120 یورو می باشد .

روند درخواست کارت قرمز سفید قرمز اتریش تقریبا 3 تا شش ماه طول می کشد . بنابراین پیشنهاد می شود در تصمیمات و اقدامات اولیه خودتان شتاب کنید که در صورت رد صلاحیت شما بتوانید نقاط ضعف پرونده را پیگیری کرده و یا از یک روش دیگر وارد شوید .

تا آنکه مجبور به پرداخت دوباره هزینه درخواست نشوید . زیرا در صورت گذشتن زمان زیاد و اتمام وقت شما نیاز به ثبت نام مجدد دارید .

توجه داشته باشید که در صورت دریافت کارت قرمز سفید قرمز اتریش ، پس از یک سال کار با کارفرما ، شما می توانید ویزا را برای یک سال دیگر تمدید کنید . پس از آن نیز 3 سال دیگر باید به همین منوال کار انجام شود و تنها پس طی این شرایط کارت اقامت RWR می تواند به یک اقامت دائم تبدیل شود .

تحصیل در اتریش و تاثیر آن بر اخذ کارت RWR

افرادی که تجربه تحصیل در اتریش را داشته اند و از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل شده اند ، در مورد دریافت کارت قرمز سفید قرمز اتریش ، دارای یک امتیاز بالاتر از دیگران هستند .

تحصیل در اتریش و تاثیر آن بر اخذ کارت RWR

افرادی که درسشان را در اتریش به اتمام رسانده و سنوات تحصیلی شان پنج سال باشد ، سپس در مدت تعیین شده توسط اداره اقامت و اداره کار موفق به پیدا کردن کار مرتبط با رشته تحصیلی شان شده باشند ، می توانند برای دریافت این کارت درخواست داده و در مدت زمان کوتاهتری آن را دریافت کنند .

لازم به ذکر است که این افراد باید در یک شرکت بزرگ یا بین المللی با حداقل پانصد پرسنل استخدام شده باشند و همچنین درآمدشان باید بالاتر از 2000 یورو باشد .

افرادی که واجد این شرایط باشند می توانند این کارت را برای خود و خانواده شان درخواست داده و ظرف مدت بیست روز آن را تحویل بگیرند ( در حالت عادی حداقل 3 ماه برای اخذ کارت کارت لازم است ) .

ویزاهای مرتبط با مجوز اقامت اتریش

ویزای ROT-WIESS-ROT که به زبان آلمانی به معنای همان قرمز سفید قرمز است ، به واجدین شرایط کارت قرمز سفید قرمز اتریش اعطا می شود .

به دارندگان RWR ، پس از طی 3 یا 4 سال ویزای نوع WEISS- BLAU داده می شود . ویزای WEISS-BLAU در واقع کارت سفید آبی اتریش را به متقاضی می دهد که اعتبار آن از ویزای RWR هم بیشتر است و با دریافت آن از حقوق و مزایای یک شهروند اتریشی برخوردار می شوند .

چنانچه شرکت صاحب کار شما ، در قبال ادامه کارتان ضمانت کتبی ارائه کند ، از همان ابتدا به شما کارت سفید آبی داده می شود .

به طور کلی این بخش از قانون اقامتی اتریش دارای 280 بند و ماده است که اشاره به تمامی آنها از حیطه توضیحات این مقاله خارج است . موارد بیشتر را می توانید در پلت فرم مهاجرت دولت فدرال اتریش جستجو کنید . همچنین برای سرعت و دقت در عمل می توانید با مشاورین موسسه مهاجرتی به اتریش تماس بگیرید .

دریافت کارت قرمز سفید قرمز اتریش از طریق ثبت شرکت

دریافت کارت قرمز سفید قرمز اتریش از طریق ثبت شرکت

روش ثبت شرکت در اتریش علاوه بر اینکه یکی از بهترین و معتبرترین راه های مهاجرت به اتریش است ، همچنین می تواند شما را در کوتاه ترین زمان به اخذ موفقیت آمیز کارت قرمز سفید قرمز اتریش برساند . هدفمند بودن این طرح باید توسط اداره کار اتریش یا AMS بررسی و تایید شود .

همکاران موسسه مهر آفرین رجبی ، می توانند در تمامی این مراحل به صورت گام به گام همراه و راهنمای شما باشند . ما می توانیم در جستجوی انواع کارهایی که شما را سریعتر به کارت قرمز سفید قرمز اتریش برساند ، شما را یاری کنیم . بنابراین اگر مایل به همکاری هستید و می خواهید اطلاعاتی در خصوص مزایا و معایب مهاجرت به اتریش داشته باشید ، در اسرع وقت با ما در دفاتر شیراز و تهران تماس بگیرید .

Rate this post

2 دیدگاه در “کارت قرمز سفید قرمز اتریش

  1. Pegah گفت:

    سلام روزتون بخیر،
    من برای RWR Card دارم اقدام میکنم. مدارکم تقریبا کامله اما برای گرفتن وقت سفارت به مشکل خوردم. در جواب ایمیلی که به سفارت زدم و وقت خواستم از من invitation letter خواستند. اما کارفرمای من میگن که برای RWR Card نباید نیازی به Invitation letter باشه. سفارت هم هر سری از من یه چیزی میخواد و بعد هم جواب درست نمیده. میخواستم یک راهنمایی کنید من چطور سریع تر یک وقت میتونم بگیرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه