اخذ اقامت دائم اتریش از طریق تحصیل

اخذ اقامت دائم اتریش از طریق تحصیل یکی از گزینه های موجود برای افرادی است که قصد مهاجرت به کشور اتریش را دارند  ، این کشور به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا پس از اتمام دانشگاه کار و کسب و کار  خود راه اندازی  کنند.

دانشجویان در اتریش می توانند پس از اتمام دوره تحصیل خود مجوز اقامت خود را حداکثر برای 12 ماه تمدید کرده و در جستجوی کار مناسب در بازار کار اتریش باشند ، پس از دریافت پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای مربوطه ، فارغ التحصیلان می توانند برای اجازه اقامت طولانی مدت کارت قرمز قرمز سفید درخواست دهند.

 این قانون برای  فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری  از دانشگاه های دولتی و خصوصی اتریش اعمال می شود ، صلاحیت دانشجو باید با شغل شغلی مطابقت داشته باشد ؛ کارت قرمز –سفید- قرمز به دانشجو اجازه می دهد به مدت 24 ماه به طور موقت در اتریش مستقر شود ،  دانشجویان این مزیت را دارند که پس از  این درخواست کارت نیازی به شرکت در آزمون درخواست نیروی کار و سیستم امتیازدهی ندارند.

اتریش مقررات متفاوتی برای شهروندان اتحادیه اروپا / EEA و غیر اتحادیه اروپا / EEA دارد که در طول این مقاله و همراه با مطالعه مقاله تحصیل در اتریش با شرایط پذیرش در دانشگاه های این کشور آشنا شده و با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید.

فهرست مطالب
اخذ اقامت دائم اتریش از طریق تحصیل

جستجوی کار پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های اتریش

در اتریش کشور های خارج از منطقه اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا ” کشور سوم” نامیده می شوند ،  فارغ التحصیلان کشور های ثالثی که تحصیلات خود را با موفقیت در اتریش به پایان رسانده اند ، می توانند پس از انقضای ویزای دانشجویی خود ، به مدت 12 ماه دیگر در اتریش برای جستجوی کار یا راه اندازی کسب و کار اقامت کنند.

آنها باید برای تایید توسط مرجع صالح اقامت (MA 35) درخواست دهند ، این کار باید قبل از انقضای ویزای دانشجویی انجام شود ؛ جستجوی کار پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های اتریش دشوار نیست پس از یافتن موفقیت آمیز کار ، می توانند برای ویزای کار اتریش – کارت قرمز سفید قرمز اقدام کنند.

بزرگترین مزیت برای فارغ التحصیلان این است که آنها مجبور نیستند مانند متقاضیان عادی از طریق آزمون بازار کار و سیستم امتیازدهی شرکت کنند  و این امر  می تواند کل فرآیند را بسیار ساده تر کند ؛  علاوه بر این ، نسبت به سایر کاندیدا ها میزان موفقیت بالایی خواهید داشت و زمان کمتری را صرف خواهید کرد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اخذ اقامت دائم کشورهای اروپایی از طریق تحصیل با دریافت مشاوره اختصاصی از کارشناسان مهاجرتی رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دریافت پیشنهاد کار از سوی کارفرما در اتریش

پس از اینکه فارغ التحصیلان کشور ثالث شغل مورد نظر خود را در این دوازده ماه پیدا کردند و پس از دریافت پیشنهاد کار از سوی کارفرما در اتریش  به راحتی می توانند برای کارت RWR ( قرمز – سفید –قرمز ) اقدام کنند.

این مجوز به شما امکان می دهد به طور موقت ( به مدت 24 ماه ) در اتریش مستقر شوید و برای کارفرمای مشخص شده در درخواست خود کار کنید.

پس از انقضای آن ، شما واجد شرایط درخواست کارت قرمز سفید قرمز پلاس هستید ، این مجوز به شما به عنوان یک تبعه غیر اتحادیه اروپا / EAA این حق را می دهد که از تسویه حساب ثابت و دسترسی نامحدود به بازار کار ( به عنوان خود اشتغال یا شاغل، نه محدود به یک کارفرمای خاص ) برخوردار شوید ؛ کارت قرمز سفید قرمز پلاس به مدت یک سال معتبر خواهد بود.

الزامات اصلی که برای دریافت کارت اقامت و مجوز کار باید رعایت کنید ، یافتن شغلی مطابق با شرایط خود و اثبات حداقل حقوق 2349 یورو در ماه است  ، با 3629 یورو به عنوان میانگین حقوق در اتریش ، انجام این کار باید آسان باشد.

دریافت پیشنهاد کار از سوی کارفرما در اتریش

راه اندازی کسب و کار پس از فارغ التحصیلی در اتریش

فرآیند راه اندازی کسب و کار پس از فارغ التحصیلی  در اتریش تقریبا مشابه یافتن شغل در این کشور است ،  اعضای اتحادیه اروپا /  EAA نیازی به مجوز ندارند و می توانند بلافاصله GmbH یا خوداشتغالی را شروع کنند.

شهروندان غیر اتحادیه اروپا /  EEA و فارغ التحصیلان ایرانی با موانع بیشتری روبرو خواهند شد ، شهروندان غیر اتحادیه اروپا  EEA/ می توانند ویزای تحصیلی خود را برای یک دوره دوازده ماهه برای شروع یک تجارت تمدید کنند ، اما آنها باید شرایط عمومی مانند پوشش بیمه سلامت ، محل اقامت ، اثبات مالی 966,65 یورو در ماه را دارا باشند.

روند راه اندازی کسب و کار در اتریش اکثرا یکسان است ، شما باید برای کارت قرمز – سفید – قرمز درخواست دهید ، در این صورت ، شما در دسته‌های خوداشتغال کلیدی و بنیانگذاران استارت ‌آپ قرار می‌گیرید.

اگر قصد اقامت دائم از طریق تحصیل دراتریش را دارید ابتدا باید با تحصیل و شرایط آن در این کشور آشنا باشید ؛ مقالات زیر را بخوانید.

دریافت بیمه درمانی اتریش برای اخذ اقامت دائم​

Austrian health insurance 

دریافت بیمه درمانی اتریش برای اخذ اقامت دائم

 دریافت بیمه درمانی اتریش برای اخذ اقامت دائم​ به چه صورت است؟ در اتریش ، بیمه درمانی خصوصی اغلب ارزانتر از دولتی است ،  دانشجویان می توانند با قیمت بسیار مناسب (51 یورو در ماه) با Care Concept پوشش دهند ، این یکی از بهترین بیمه ها برای دانشجویان بین المللی و مهاجران در اتریش است.

علاوه بر این ، بسته های آنها 100٪ برای درخواست های ویزا و مجوز اقامت معتبر است ،  اغلب دانشجویان   بین المللی از بسته مراقبت اتریش برای درخواست اجازه اقامت استفاده  می کنند  و بیمه را برای  مدت زمان اقامت خود در اتریش حفظ می کنند.

الزامات کارگران کلیدی خود اشتغالی در اتریش

برای واجد شرایط بودن برای درخواست کارت قرمز – سفید – قرمز برای کارگران کلیدی خوداشتغال ، شغل خود اشتغالی شما در اتریش باید منافع کلان اقتصادی برای کشور ایجاد کند ، با رعایت این معیار ها می توان به آن دست یافت و از طریق آن برای اخذ اقامت دائم اتریش از طریق تحصیل اقدام کنید.

  • سرمایه گذاری شما حداقل 100000 یورو باشد یا
  • کسب و کار شما مشاغل جدید ایجاد می کند یا مشاغل موجود در اتریش را تضمین می کند.
  • تاسیس شما شامل انتقال دانش و معرفی فناوری های جدید یا
  • کسب و کار شما برای کل منطقه اهمیت قابل توجهی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اتریش مقاله نگارش شده در این زمینه را بررسی و مطالعه نمایید.

نحوه درخواست اقامت دائم اتریش

نحوه درخواست اقامت دائم اتریش چگونه است؟ برای درخواست اقامت دائم اتریش ، باید شخصا از مقامات دولتی استانی در شهر خود درخواست دهید ، زمان ‌های پردازش متفاوت است ، اما پس از تأیید ، اجازه اقامت به شکل کارت اعتباری خود را دریافت خواهید کرد که برای پنج سال آینده معتبر است.

برای درخواست باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • درخواست اجازه اقامت
  • گذرنامه یا سند مسافرتی معتبر دیگر
  • عکس پاسپورتی که مطابق با مقررات اتحادیه اروپا باشد و از شش ماه بیشتر نباشد
  • شناسنامه یا مدرک مشابه دیگر
  • مدرکی دال بر محل اقامت کافی، مانند قرارداد اجاره ، اجاره نامه یا اثبات مالکیت
  • اثبات خودکفایی مالی مانند قرارداد کار یا صورت درآمد
  • تکمیل ماژول اثبات توافقنامه ادغام
  • مدرک معتبر بیمه درمانی اتریش
  • سابقه اعتباری
نحوه درخواست اقامت دائم اتریش

 هزینه های اقامت دائم اتریش

درخواست اقامت دائم اتریش برای بزرگسالان 210 یورو هزینه دارد ، اما  هزینه های اقامت دائم اتریش شامل هزینه ترجمه و تایید مدارک نمی شود ، برخی شرکت ها می توانند خدمات ترجمه سریع و انعطاف پذیری را برای کمک به درخواست شما برای اقامت دائم ارائه دهند ، شما می توانید برای اجازه اقامت اتریش خود را با پول نقد یا کارت اعتباری پرداخت کنید ؛ از آنجایی که متقاضیان باید از نظر مالی خودکفا باشند ، انتظار می رود هزینه های غیر قابل استرداد درخواست را بپردازند.

سوالات پر تکرار اخذ اقامت دائم اتریش از طریق تحصیل

دانشجویان می توانند پس از اتمام دوره تحصیل خود مجوز اقامت خود را حداکثر برای 12 ماه تمدید کرده و در جستجوی کار مناسب در بازار کار اتریش باشند ، پس از دریافت پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای مربوطه ، فارغ التحصیلان می توانند برای اجازه اقامت طولانی در خواست دهند.

کارت قرمز –سفید- قرمز به دانشجو اجازه می دهد به مدت 24 ماه به طور موقت در اتریش مستقر شود ،  دانشجویان این مزیت را دارند که پس از  این درخواست کارت نیازی به شرکت در آزمون درخواست نیروی کار و سیستم امتیازدهی ندارند.

پس از انقضای آن ، شما واجد شرایط درخواست کارت قرمز سفید قرمز پلاس هستید ، این مجوز به شما به عنوان یک تبعه غیر اتحادیه اروپا / EAA این حق را می دهد که از تسویه حساب ثابت و دسترسی نامحدود به بازار کار ( به عنوان خود اشتغال یا شاغل، نه محدود به یک کارفرمای خاص ) برخوردار شوید ؛ کارت قرمز سفید قرمز پلاس به مدت یک سال معتبر خواهد بود.

  • سرمایه گذاری شما حداقل 100000 یورو باشد یا
  • کسب و کار شما مشاغل جدید ایجاد می کند یا مشاغل موجود در اتریش را تضمین می کند.
  • تاسیس شما شامل انتقال دانش و معرفی فناوری های جدید یا
  • کسب و کار شما برای کل منطقه اهمیت قابل توجهی دارد.

درخواست اقامت دائم اتریش برای بزرگسالان 210 یورو هزینه دارد ، اما این هزینه شامل هزینه ترجمه و تایید مدارک نمی شود.

 در این مقاله مشاوران هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ، اخذ اقامت دائم اتریش از طریق تحصیل را بررسی و شرایط دریافت این مجوز را بیان کردند ؛ در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله کار در اتریش را بخوانید تا با مشاغل مورد نیاز این کشور آشنا شوید ، این آگاهی باعث می شود مسیر تحصیلی خود را از ابتدا درست تعیین کنید تا بعد از فارغ التحصیلی بازار کار رشته شما عالی باشد!

آگاهی کامل از شرایط اخذ اقامت دائم پس از تحصیل در کشورهای مختلف اروپایی با مطالعه مقالات زیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4/5 - (2 امتیاز)
منو
خانه