تحصیل رشته های مهندسی در بلغارستان

تحصیل رشته های مهندسی در بلغارستان می تواند زمینه ساز موفقیت های شغلی و درآمدی زیادی برای فارغ التحصیلان باشد ، از طرفی این کشور با بهره مند بودن از دانشگاه های معتبر و بین المللی ، سالانه متقاضیان زیادی را از سراسر کشورها برای تحصیل به خود جذب می کند.

ایرانی ها علاقه زیادی به تحصیل رشته های مهندسی در بلغارستان دارند ، به همین دلیل اطلاع از شرایط این رشته ها ، بازار کار آن ها و همچنین هزینه های در حین تحصیل از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

از این رو ، با در نظر گرفتن اهمیت دانستن چنین اطلاعاتی ، ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ، تصمیم گرفتیم این مقاله را به شرایط تحصیل رشته های مهندسی در بلغارستان اختصاص دهیم تا شما عزیزان با مطالعه آن ، در جریان کامل آن قرار بگیرید و با دید بازتری بتواند برای وارد شدن به این مسیر اقدام نمایید.

با توجه به تقاضای روزافزون تحصیل در این کشور و شرایط مساعدی که دانشگاه های آن دارند ، اگر شما هم در دسته چنین متقاضیانی قرار دارید ، به شما پیشنهاد می دهیم ، مقاله تحصیل در بلغارستان را که توسط همین مجموعه نگارش شده است را از دست ندهید ، مطالعه این مقاله ضمن اینکه برای شما بسیار سودمند است ، زمان زیادی از شما نمی گیرد و می تواند در این مسیر شما را هدایت کند.

فهرست مطالب
تحصیل رشته های مهندسی در بلغارستان

رشته های مهندسی در لیسانس بلغارستان

تحصیل رشته های مهندسی در بلغارستان این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است و رویای بسیاری از افراد این است که بتوانند به یکی از رشته های مهندسی در لیسانس بلغارستان مشغول شوند ، لازم است بدانید که طول دوره کارشناسی در این کشور معمولا 4-3 سال در نظر گرفته می شود و پس از فارغ التحصیل شدن ، به دانش آموختگان مدرک معتبر ارائه می شود که به آن ها کمک می کند در سراسر دنیا بتوانند مشغول کار شوند چرا که دانشگاه های بلغارستان در سطح بین المللی دارای اعتبار زیادی هستند و از رتبه خیلی خوبی برخوردارند.

باید بدانید که متقاضیان دوره کارشناسی ، باید حداقل مدرک زبان B2 داشته باشند ، برای ورود به رشته های مهندسی در مقطع لیسانس ، به مدارکی مانند موارد زیر احتیاج است:

  1. داشتن مدرک دیپلم
  2. ارسال فرم درخواست
  3. گواهی مهارت انگلیسی
  4. 4 قطعه عکس 4*3 جدید
  5. ارائه گواهی سلامت پزشکی
  6. ارائه یک نسخه کپی از پاسپورت

لازم به ذکر است که تحصیل رشته های مهندسی در بلغارستان در رشته هایی مانند خلبانی و معماری دارای شرایط خاصی است ، به عنوان مثال برای تحصیل در این رشته ، متقاضی برای ورود به دوره خلبان خصوصی ، باید دارای گواهی پزشکی کلاس دو بر اساس الزامات EASA باشد و از نظر سنی باید حداقل 17 سال داشته باشد ، علاوه بر این ، تحصیل خلبانی در بلغارستان از طریق مدرسه خلبانی ، کالج و آکادمی صورت می گیرد و لازم به ارائه مدرک زبان است.

شاید بخواهید تحصیل مهندسی بلغارستان را با سایر کشورها قیاس کنید تا نتیه بهتر و صحیح تری بگیرید ؛ حتما مقاله تحصیل رشته های مهندسی در خارج از کشور  را مرور کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته های فنی مهندسی در ارزان ترین دانشگاه های جهان بدون آزمون!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مدارس خلبانی و آکادمی ها در بلغارستان

با توجه به اینکه برخی از افراد به رشته خلبانی علاقه مند هستند و از کودکی رویای آن را در سر پرورانده اند ، در این قسمت از مقاله تحصیل رشته های مهندسی در بلغارستان ، به معرفی مدارس خلبانی و آکادمی ها در بلغارستان می پردازیم:

  • کالج خصوصی حمل و نقل (PCT)
  • مرکز هوانوردی بلغارستان
  • آکادمی هوانوردی بلغارستان
  • Breeze Aviation
  • Air Sport
  • Rebus Fly
  • Sofia Flight Training ATO
مدارس خلبانی و آکادمی ها در بلغارستان

ضمن در نظر گرفتن شرایط تحصیل رشته های مهندسی در بلغارستان ، با توجه به شرایط مساعد کشور بلغارستان و امکانات فوق العاده ای که برای شهروندان و دانشجویان این کشور فراهم است ، طبیعی است که عده زیادی ترجیح می دهند به خاک این کشور وارد شوند و بتوانند اقامت بگیرند و ار امکانات این کشور بهره مند شوند.

به همین جهت ، ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ، می خواهیم یکی از روش های وارد شدن به کشور بلغارستان که از طریق کار است را به شما معرفی کنیم ، در این راستا ، نظر شما را به مقاله کار در بلغارستان جلب می کنیم ، در این مقاله به نکات بسیار جامع و کاربردی پرداخته شده است که با مطالعه آن ، دریچه ای جدید به روی مسیر مهاجرتی شما گشوده می شود و می تواند بسیار راهگشا باشد ، خصوصا اگر از رزومه کاری خوبی برخوردار باشید.

رشته تربیت بدنی و معماری

لازم به ذکر است که تحصیل رشته های مهندسی در بلغارستان ، در رشته هایی مانند تربیت بدنی و معماری شرایط ویژه ای دارد که اگر متقاضی ادامه تحصیل در چنین رشته هایی هستید لازم است شرایط آن را در نظر بگیرید و در صورت تمایل اقدام نمایید ، در رشته تربیت بدنی ، برای ورود به دانشگاه احتیاج به شرکت در آزمون عملی است و لازم است فرد از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار باشد تا واجد شرایط ادامه تحصیل در این رشته شناخته شود.

در مورد رشته معماری نیز ، متقاضیان باید پورتفولیو که شامل نمونه کارهای عملی است که انجام داده اند و به نوعی مهارت ها و رزومه تصویری از کارشان در این زمینه است را به دانشگاه ارائه دهند ، پس از بررسی و ارزیابی پورتفولیو آن ها ، در صورتی که مورد تایید قرار بگیرد ، فرد می تواند در این رشته ادامه تحصیل دهد.

شرایط مهندسی ها در مقطع ارشد بلغارستان

شرایط مهندسی ها در مقطع ارشد بلغارستان

در ادامه مقاله تحصیل رشته های مهندسی در بلغارستان ، شرایط مهندسی ها در مقطع ارشد بلغارستان را مورد بررسی قرار می دهیم که در جریان کامل قرار بگیرید و راحت تر بتوانید برای تحصیل خود اقدام نمایید ، اول از همه باید بدانید که طول تحصیل در رشته کارشناسی ارشد در این کشور 2 سال هست و دانشجویان در این 2 سال فرصتی عالی برای انجام کارهای تحقیقاتی و کاربردی دارند که زمینه ساز موفقیت های شغلی آن ها خواهد بود ؛  با توجه به اینکه دانشگاه ها و اساتید دانشگاه های بلغارستان در سطح علمی بسیار بالایی قرار دارند و این کشور عضو اتحادیه اروپا نیز هست ، فارغ التحصیلان مقطع فوق لیسانس این کشور فرصت های شغلی بسیار مناسبی بعد ار فارغ التحصیلی خواهند داشت

مدارک مورد نیاز برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد این کشور عبارت است از:

  • ارسال فرم درخواست
  • ترجمه سوابق تحصیلی
  • گواهی مهارت انگلیسی
  • ارائه ترجمه معتبر مدرک لیسانس
  • 4 قطعه عکس 4*3 جدید
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی
  • ارائه یک نسخه کپی از پاسپورت
  • تحویل دادن کپی مدرک لیسانس

اطلاعات بسیار کامل و مفید تحصیل در دانشگاه های بلغارستان از طریق مقالات زیر ارائه شده است.

دکترا رشته های مهندسی در بلغارستان

برای بررسی تحصیل رشته های مهندسی در بلغارستان ، باید به این نکته اشاره داشته باشیم که دانشجویان زیادی شیفته ادامه تحصیل تا مقطع دکتری هستند ، این علاقه از یک سو به انجام کارهای پژوهشی بر می گردد و از سوی دیگر ، به دلیل اینکه شرایط کار حرفه ای دانشگاهی برای آن ها فراهم می شود و از این طریق می توانند در محیط دانشگاه مشغول کار شوند می باشد ، خصوصا پس از فارغ التحصیل شدن و دریافت مدرک دکترا.

دکترا رشته های مهندسی در بلغارستان حدود 3 سال زمان می برد و دانشجویان پس از فارغ التحصیل شدن و ارائه پایان نامه خود ، می توانند به طور تمام وقت به عنوان استاد دانشگاه در زمینه تحقیقاتی خود به تدریس بپردازند یا در آزمایشگاه های تخصصی و صنعتی مشغول کار شوند ، دکترا رشته های مهندسی در بلغارستان به صورت آنلاین نیز برگزار می شود و در این صورت مزیت هایی مانند صرفه جویی در هزینه رفت و آمد ، صرفه جویی در زمان ، انعطاف در زمان برگزاری کلاس ها را به دنبال دارد.

تحصیل رشته های مهندسی در بلغارستان در مقطع phd ، شامل رشته های زیادی از جمله: مهندسی نفت ، مهندسی هسته ای ، مهندسی برق ، مهندسی عمران ، مهندسی شیمی ، مهندسی کشاورزی ، مهندسی هوافضا ، مهندسی پزشکی و مهندسی مولکول می شود.

شرط ورود به مقطع دکتری ، داشتن مدرک فوق لیسانس است و علاوه بر آن مدارکی مانند فرم درخواست ، کپی پاسپورت ، کپی مدرک فوق لیسانس ، ترجمه معتبر مدرک فوق لیسانس ، گواهی سلامت پزشکی ، گواهی مهارت انگلیسی و ترجمه سوابق تحصیلی باید ارائه شود.

برای دریافت اطلاعات کامل تر در این خصوص حتما مقاله تحصیل دکترا در بلغارستان را بخوانید و با شرایط ویزای همراه و حقوق دانشجویان دکترا آشنا شوید.

زبان تحصیل رشته های مهندسی بلغارستان

زبان تحصیل رشته های مهندسی بلغارستان

خوب شما که تا این قسمت مقاله را بررسی نموده اید حتما برایتان سوال پیش آمده که زبان تحصیل رشته های مهندسی بلغارستان چه زبانی هست؟ دغدغه زبان کشور مقصد ، آن هم برای تحصیل رشته های مهندسی در بلغارستان کاملا به جا و طبیعی است چرا که اساس و اصل یادگیری است و اگر متوجه زبانی که با آن آموزش داده می شود نباشید ، عملا تحصیل و حتی مهاجرت شما بی فایده است و نمی توانید این مسیر را ادامه دهید.

تحصیل رشته های مهندسی در بلغارستان در مقطع لیسانس عموما به زبان بلغاری هست و نیاز است دانشجو به این زبان مسلط باشد ، در غیر اینصورت لازم است دوره های مقدماتی این زبان را بگذراند ؛ هر چند که در برخی از دانشگاه ها و رشته های مقطع کارشناسی ، تدریس به زبان انگلیسی نیز صورت می گیرد و اگر دانشجو زبان مادری اش غیر از انگلیسی باشد لازم است گواهی آزمون زبان انگلیسی را به دانشگاه ارائه دهد تا بتواند به تحصیل بپردازد.

در مقطع کارشناسی ارشد و همینطور phd ، تحصیل رشته های مهندسی در بلغارستان عموما به زبان انگلیسی صورت می گیرد و دانشجو لازم است گواهی آزمون زبان انگلیسی را با دانشگاه تحویل دهد که از این طریق نشان دهد بر زبان انگلیسی مسلط است و می تواند از پس دوران تحصیلش بر آید.

بهترین دانشگاه های مهندسی بلغارستان

تحصیل رشته های مهندسی در بلغارستان ، فرصتی استثنایی برای یک جهش شغلی و درآمدی است که اگر در بهترین دانشگاه های مهندسی بلغارستان صورت گیرد ، شانس فرصت های کاری بهتر را برای خودتان فراهم آورده اید و به نوعی می توان گفت آینده کاری و درآمدی خودتان را تضمین کرده اید و دیگر دغدغه ای برای بیکاری بعد از فارغ التحصیلی و سردرگمی های آن نخواهید داشت.

این دانشگاه ها دارای اعتبار جهانی هستند و رتبه بسیار خوبی در سطح ملی و بین المللی دارند ، قبولی در این دانشگاه ها چندان سخت نیست ، پس نگران نباشید و شانس خودتان را امتحان کنید ، در جدول زیر بهترین دانشگاه های مهندسی بلغارستان به همراه شهر قراگیری آن ها آورده شده است.

در مقاله دیگری در همین سایت می توانید اطلاعات بسیار مهمی در خصوص بهترین دانشگاه های بلغارستان بدست آورید.

نام دانشگاه شهر
دانشگاه فنی صوفیه صوفیه
دانشگاه فنی وارنا وارنا
دانشگاه فنی گابرو گابرو
دانشگاه کشاورزی پلوودیو پلوودیو
دانشگاه معماری ، مهندسی عمران و ژئودزی صوفیه
دانشگاه فارستری صوفیه
دانشگاه فناوری شیمی و متالوژی صوفیه صوفیه

سوالات پر تکرار تحصیل رشته های مهندسی در بلغارستان

  • دانشگاه فنی صوفیه
  • دانشگاه فنی وارنا
  • دانشگاه فنی گابرو
  • دانشگاه کشاورزی پلوودیو

تحصیل رشته های مهندسی در بلغارستان در مقطع لیسانس عموما به زبان بلغاری هست و نیاز است دانشجو به این زبان مسلط باشد ، در مقطع کارشناسی ارشد و همینطور phd ، تحصیل رشته های مهندسی در بلغارستان عموما به زبان انگلیسی صورت می گیرد .

تحصیل رشته های مهندسی در بلغارستان در مقطع phd ، شامل رشته های زیادی از جمله: مهندسی نفت ، مهندسی هسته ای ، مهندسی برق ، مهندسی عمران ، مهندسی شیمی ، مهندسی کشاورزی ، مهندسی هوافضا ، مهندسی پزشکی و مهندسی مولکول می شود.

متقاضیان دوره کارشناسی ، باید حداقل مدرک زبان B2 داشته باشند ، برای ورود به رشته های مهندسی در مقطع لیسانس ، به مدارکی مانند موارد زیر احتیاج است:

  1. داشتن مدرک دیپلم
  2. ارسال فرم درخواست
  3. گواهی مهارت انگلیسی
  4. 4 قطعه عکس 4*3 جدید
  5. ارائه گواهی سلامت پزشکی
  6. ارائه یک نسخه کپی از پاسپورت

طول تحصیل در رشته کارشناسی ارشد در این کشور 2 سال هست و دانشجویان در این 2 سال فرصتی عالی برای انجام کارهای تحقیقاتی و کاربردی دارند که زمینه ساز موفقیت های شغلی آن ها خواهد بود.
با توجه به اینکه دانشگاه ها و اساتید دانشگاه های بلغارستان در سطح علمی بسیار بالایی قرار دارند و این کشور عضو اتحادیه اروپا نیز هست ، فارغ التحصیلان مقطع فوق لیسانس این کشور فرصت های شغلی بسیار مناسبی بعد ار فارغ التحصیلی خواهند داشت

در این مقاله به تحصیل رشته های مهندسی در بلغارستان پرداخته شد ، اگر تمایل دارید به این کشور مناسب تحصیل سفر کنید ، ما در شرکت مهاجرتی رجبی ، مقاله مهاجرت به بلغارستان را برای شما خوبان تهیه کرده ایم ، با مطالعه این مقاله به بسیاری از سوال های شما در زمینه وارد شدن به خاک این کشور ، پاسخ داده می شود ، ضمن اینکه می توانید جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه روش های مهاجرتی با دفاتر تهران و یا شیراز تماس حاصل نمایید ، کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

اگر به تحصیل رشته های مهندسی علاقه مندید مطالعه مقالات زیر می تواند برایتان جالب و مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه