کار دانشجویی در بلغارستان

کار دانشجویی در بلغارستان ضمن اینکه کمک هزینه بسیار خوبی برای دانشجویان حین تحصیل بوده به این افراد کمک کرده تا تجربه های کاری خود را افزایش داده و با ورود به بازار کار این کشور روند یافتن شغل پس از فارغ التحصیلی آسان تر می شود.

به عنوان دانشجوی بین المللی در این کشور واجد شرایط کاره پاره وقت در کنار تحصیل هستید؛ دولت بلغارستان فرصت های بسیار خوب تحصیلی و شغلی را در اختیار متقاضیان قرار داده و دانشجویان را به کار و کسب تجربه تشویق می کند؛ برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد شرایط زندگی و اقتصادی این کشور حتما از طریق راه های ارتباطی با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ (موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱) در تماس باشید.

بدون شک یکی از بهترین مکان ها برای یافتن کار دانشجویی در بلغارستان، دانشگاه ها بوده و بسیاری از دانشگاه ‌ها دارای مشاغل مختلفی برای دانشجویان هستند که شامل پست‌ های اداری، دستیار کتابخانه، مشاغل در کافه تریا، امور دانشجویی و نماینده دانشجویان می شود.

همچنین دانشجویان مقطع دکترا می توانند به عنوان دستیار آموزشی، دستیار پژوهشی یا دبیر دانشکده مشغول به کار شوند؛ برای اطلاع از روند مهاجرت تحصیلی به این کشور و نحوه ورود به بهترین دانشگاه ها در هر مقطع تحصیلی حتما در کنار در این مقاله، عنوان تحصیل در بلغارستان را مطالعه کنید.

فهرست مطالب
کار دانشجویی در بلغارستان

اجازه کار حین تحصیل در بلغارستان

اجازه کار حین تحصیل در بلغارستان برای دانشجویانی که در این کشور مشغول به تحصیل و دارنده ویزای دانشجویی نوع D در دسترس است؛ دانشجویان با استفاده از این ویزا و بدون مجوز کار، می توانند تا حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنند؛ هر چند برای یافتن شغل مورد نظر برخی فاکتور ها را باید مد نظر قرار دهید.

برای استخدام باید حتما در یک برنامه تمام وقت در بلغارستان مشغول به تحصیل بوده و همچنین در این راه موارد مختلف مانند تسلط به زبان های انگلیسی و یا بلغارستانی می تواند برای شما امتیاز مثبت محسوب شود؛ زیرا برای ارائه خدمات و تعامل با افراد مختلف دانستن زبان نقش حیاتی ای دارد.

به عنوان دانشجوی بین المللی متقاضی می تواند تا زمان پایان ویزای دانشجویی خود در این کشور اقامت داشته و به انجام شغل مورد علاقه خود بپردازد؛ توصیه می کنیم حین کار دانشجویی در بلغارستان تمامی قوانین و مقررات کار در این کشور را به صورت کامل رعایت کرده تا حق کار و تحصیلتان در این کشور را به خطر نیاندازید.

اگر قصد نهایی شما تحصیل در دانشگاه های بلغارستان است حتما سری به مقاله بهترین دانشگاه های بلغارستان بزنید و با نحوه اخذ پذیرش ، آزمون ها و هزینه های تحصیلی در آن ها آشنا شوید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

معرفی بهترین کارفرماها برای کار دانشجویی در هر کشوری که درس می خوانید ؛ از کارشناسان رجبی مشاوره بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

میزان درآمد کار دانشجویی بلغارستان

هر چند میزان درآمد کار دانشجویی بلغارستان بستگی به زمینه تجربه، موقعیت مکانی، مهارت ها و جنسیت، فعالیت شغلی و میزان تخصص دانشجو دارد؛ اما معمولاً دستمزد دانشجویان سالیانه حدود 34280 لو بوده و این میزان می تواند از کمترین میانگین حقوق در حدود 18780 لو تا بالاترین میانگین حقوق 56880 لو متغیر باشد.

پردرآمدترین مشاغل برای کار دانشجویی در بلغارستان، در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات با متوسط دستمزد 1200 یورو و امور مالی با متوسط حقوق 950 یورو می باشد؛ در این کشور درآمد یک کارمند 5.5 یورو در ساعت بوده که 8 برابر کمتر از لوکزامبورگ و فرانسه است؛ برای اطلاع از نحوه یافتن شغل در این کشور و میزان درآمد مشاغل مختلف، حتما با لمس عنوان کار در بلغارستان مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

میزان حقوق در بلغارستان لو بلغارستان
میانگین حقوق سالانه 34280
میانگین حقوق ماهانه 2,856
کمترین حقوق سالانه 18780
کمترین حقوق ماهیانه 1565
بالاترین حقوق سالانه 56880
بالاترین حقوق ماهیانه 4740

انواع کارهای دانشجویی در بازار کار بلغارستان

انواع کارهای دانشجویی در بازار کار بلغارستان برای تمامی دانشجویان بین المللی و داخلی در دسترس بوده و این کشور فرصت های شغلی متنوعی را در اختیار متقاضیان با مهارت و بدون مهارت قرار می دهد؛ از آنجایی که در ابتدای تحصیل ممکن است نتوانید در زمینه تحصیلی خود مشغول به کار شوید، توصیه می کنیم با مشاغل ساده تر و کار آموزی شروع کرده و به مرور برای مشاغل بهتر درخواست دهید.

بدون شک یکی از بهترین فرصت های شغلی برای دانشجویان مشاغل مربوط به دانشگاه بوده، اما از آنجایی که تقاضا برای انجام شغل در محیط دانشگاه بسیار زیاد است، شانستان برای دریافت یکی از این شغل ها کاهش پیدا می کند؛ از همین رو در ادامه چند کار دانشجویی در بلغارستان که نیاز به مهارت بالایی ندارد را نام می بریم.

  • معلم دروس مدرسه
  • معلم زبان خارجی
  • مشاغل آزاد
  • مشاغل داوطلبانه
  • مترجم/مترجم
  • مشاغل در بازاریابی تلفنی
  • مشاغل در بازاریابی
  • نماینده خدمات مشتری
  • مشاغل در رستوران
  • مشاغل در پمپ بنزین
انواع کارهای دانشجویی در بازار کار بلغارستان

کارفرماهای محبوب دانشجویان در بلغارستان

جستجوی کار دانشجویی در بلغارستان، را با جستجو در محبوب ترین برندها و کارفرمایان این کشور بین دانشجویان آغاز کنید؛ به صورت کلی کاوش شغل در بین کارفرمایان مورد علاقه دانشجویان در بلغارستان شانس شما را برای دریافت شغل افزایش داده زیرا معمولا برخی از برندها علاقه بیشتری برای استخدام دانشجویان دارند.

کارفرماهای محبوب دانشجویان
کوکاکولا HBC بلغارستان
گوگل
اپل
شرکت هواپیمایی بلغارستان ایر

یکی از کارفرماهای محبوب بین دانشجویان در این کشور، شرکت هواپیمایی بلغارستان ایر بوده که در کنار غول های بین المللی گوگل و اپل، جایگاه سوم را به دست آورده است؛ برای اطلاع از نحوه استخدام در بهترین شرکت های این کشور حتما از طریق راه های ارتباطی با مشاورین هولدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در تماس باشید؛ این کارشناسان با سال ها تجربه درخشان به شما کمک می کنند تا در کم ترین زمان ممکن شغل مورد علاقه خود را در شرکتی معتبر به دست آورید.  

نحوه پیدا کردن کار دانشجویی

بدون شک یافتن کار دانشجویی در بلغارستان برای دانشجوی بین المللی خیلی آسان نبوده و مواردی مانند مشکلات زبانی و عدم آشنایی با کشور جدید می توانند روند یافتن شغل را برای شما دشوار کنند؛ اما با اطلاع از بهترین روش های پیدا کردن کار و داشتن فرصت های شغلی بیشتر شانستان افزایش پیدا می کند؛ از همین رو در ادامه به نحوه پیدا کردن کار دانشجویی در این کشور می پردازیم.

  • جستجو در موتورهای جستجو

با توجه به پیشرفت تکنولوژی امروزه استفاده از موتور جستجو گر و شبکه های اجتماعی بهترین راه برای یافتن شغل به شمار می رود؛ در گوگل یا بینگ، کلمات کلیدی کار در کشور بلغارستان را جستجو کرده و همچنین مشاغل به اضافه نام بزرگترین شهرها را جستجو کنید؛ در این راه استفاده از زبان کشور مورد نظر می توانند جستجوی شغل را تسهیل کند.

  • بررسی مجلات و روزنامه های محلی

مجلات و روزنامه های محلی نیز یکی از روش های کار آمد برای یافتن کار دانشجویی در بلغارستان بوده که به شما کمک می کند به راحتی مشاغل مختلف را مشاهده کرد و به شماره تماس کارفرماها دسترسی داشته باشید.

  • تماس با با آژانس های کاریابی خصوصی

آخرین گزینه تماس با آژانس های کاریابی خصوصی در این کشور بوده، شما می توانید با استفاده از این آژانس ها در مدت زمان کم تر و بدون دردسر شغل مورد علاقه خود را پیدا کنید؛ از مهم ترین شرکت های کاریابی در این بلغارستان می توان به استخدام، شکار سر، کارفرمای سابقه، جویندگان کار و… اشاره کرد.

بی شک افزایش اطلاعات شما در خصوص تحصیل در دانشگاه های بلغارستان ریسک مهاجرت تحصیلی را کاهش خواهد داد.

شهرهای بلغارستان مناسب کار دانشجویی

انتخاب شهر یکی از مهم ترین موارد هنگام مهاجرت تحصیلی بوده و متقاضیان باید شهری را انتخاب کنند که علاوه بر دارا بودن موسسات آموزش عالی دارای زمینه خوبی برای یافتن کار دانشجویی در بلغارستان باشد.

هر چند تقریبا تمامی شهرهای بلغارستان مناسب کار دانشجویی بوده اند اما برخی از این شهر ها با داشتن اقتصادی قوی، فرصت های شغلی مختلفی را در اختیار دانشجویان بین المللی گذاشته و بستر مناسب برای کار و تحصیل شما ایجاد می کنند؛ از مهم ترین شهرهای دانشجویی این کشور می توان به ولیکو تارنوو، وارنا، بورگاس، پلوودیو و صوفیه اشاره کرد؛ در ادامه به بررسی چند شهر در بلغارستان با ما همراه باشید.

شهرهای بلغارستان مناسب کار دانشجویی

صوفیه

صوفیه پایتخت این کشور بوده که حدود 1.3 میلیون نفر جمعیت دارد؛ شهر در لیست پایتخت های اروپایی با مقرون به صرفه ترین استانداردهای زندگی قرار گرفته و بازار کار بسیار توسعه یافته ای دارد؛ متوسط دستمزد در بلغارستان حدود 18000 لو بلغارستان بوده و افراد می توانند به راحتی با انجام شغل مورد علاقه خود درآمد خوبی به دست آورند.

نرخ بیکاری 2.1 درصد بوده و با توجه به توریستی بودن این شهر فرصت های شغلی زیادی برای دانشجویان وجود دارد؛ علاوه بر این اکثر بهترین مدارس و دانشگاه های این کشور در صوفیه واقع شده اند؛ دانشجویان به راحتی می توانند در رشته مورد علاقه خود تحصیل کرده و در کنار آن شغل مورد علاقیشان را نیز به دست آوردند.

پلوودیو

پلوودیو با معماری چشمگیر و تاریخی غنی یکی دیگر از شهرهای مناسب برای کار دانشجویی در بلغارستان بوده که هر ساله پذیرای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان است؛ بازار کار در پلوودیو برخی از بهترین شرایط را در این کشور فراهم کرده و این منطقه دارای بیکاری کم و اشتغال بالا است.

نرخ بیکاری در این شهر 3.6 درصد و اشتغال 69.9 درصد بوده، همچنین دانشجویان زیادی در بخش صنعت این شهر دست به سرمایه گذاری می زنند؛ پلوودیو دارای بیش از 9 دانشگاه بوده که محل تحصیل دانشجویان زیادی هستند؛ شما نیز می توانید با تحصیل و کار آینده خود را در این کشور پایه گذاری کنید.

شاید بخواهید در خصوص اقتصاد کشور بلغارستان بیشتر بدانید ، مقاله لینک شده بخوانید.

توانایی ، تجربه ، دانش و البته مجوزهای قانونی لازم که در اختیار مدیران و کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی است ، این امکان را داده که مراجعین عزیزمان را به اهداف مهاجرتی شان برسانیم.

در ویدئو ارائه شده پذیرش تحصیلی از کشورهای محتلف که برای کلاینت های ما در موسسه رجبی اخذ شده را ببینید.

البته این تصاویر انتخاب شده هستند و تعداد پذیرش ها بسیار فراتر از این ویدئو کوتاه است.

نمایش ویدیو درباره پذیرش کشورهای مختلف
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با تحقیق و اعتماد به شرکت مهاجرتی رجبی در سریع ترین زمان ممکن مهاجرت کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مزایای انجام کار دانشجویی

کار دانشجویی در بلغارستان راهی عالی برای ورود به بازار این کشور بوده و به شما کمک می کند تا تجربیات زیادی در رشته تحصیلی خود به دست آورید؛ همچنین یکی از مهم ترین مزایای انجام کار دانشجویی افزایش اعتماد به نفس بوده که باعث می شود بتوانید در تحصیلاتتان عملکرد بهتری را نشان دهید، به صورت کلی مزایای کسب مشاغل پاره وقت و کار آموزی در حین زندگی یا تحصیل در کشور بلغارستان به شرح زیر است:

  • یکی از بهترین راه های تامین هزینه های زندگی حین تحصیل
  • موجب کسب تجربه کاری و افزایش اعتماد به نفس
  • افزایش دایره ارتباطی و کمک به یادگیری زبان بلغارستان
  • کمک به افزایش مهارت و اطلاعات در مورد رشته تحصیلی
  • ایجاد روابط نزدیک تر با شرکت ها و کارفرمایان
  • آشنایی با بازار کار بلغارستان و نحوه یافتن شغل پس از اتمام تحصیلات
  • اطلاع از روند بازار و نرخ های شغلی در این کشور

سوالات پر تکرار کار دانشجویی در بلغارستان

  • یکی از بهترین راه های تامین هزینه های زندگی حین تحصیل
  • موجب کسب تجربه کاری و افزایش اعتماد به نفس
  • افزایش دایره ارتباطی و کمک به یادگیری زبان بلغارستان

کمک به افزایش مهارت و اطلاعات در مورد رشته تحصیلی

نرخ بیکاری 2.1 درصد بوده و با توجه به توریستی بودن این شهر فرصت های شغلی زیادی برای دانشجویان وجود دارد؛ علاوه بر این اکثر بهترین مدارس و دانشگاه های این کشور در صوفیه واقع شده اند؛ دانشجویان به راحتی می توانند در رشته مورد علاقه خود تحصیل کرده و در کنار آن شغل مورد علاقیشان را نیز به دست آوردند.

  • کوکاکولا 
  • گوگل
  • اپل
  • شرکت هواپیمایی بلغارستان ایر

پردرآمدترین مشاغل برای کار دانشجویی در بلغارستان، در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات با متوسط دستمزد 1200 یورو و امور مالی با متوسط حقوق 950 یورو می باشد.

معمولاً دستمزد دانشجویان سالیانه حدود 34280 لو بوده و این میزان می تواند از کمترین میانگین حقوق در حدود 18780 لو تا بالاترین میانگین حقوق 56880 لو متغیر باشد.

افراد می توانند فرصت های شغلی متنوعی را برای کار دانشجویی در بلغارستان پیدا کنند ؛ برای کسب اطلاعات جزئی تر در مورد کار و یا تحصیل در این کشور ، حتما از طریق راه های ارتباطی با مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی در دو شعبه تهران و شیراز همراه بوده یا با لمس عنوان مهاجرت به بلغارستان ، این مقاله را مطالعه کنید تا تمامی شیوه های مهاجرت قانونی به این کشور را بشناسید.

شرایط کار دانشجویی در کشورهای دیگر را با هم مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه