دانشگاه چارلز جمهوری چک

دانشگاه چارلز جمهوری چک در شهر پراگ پایتخت این کشور در سال 1348 میلادی تاسیس شد که در حال حاضر به عنوان یکی از برترین دانشگاه های این کشور و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های قاره اروپا شناخته می شود.

دانشگاه چارلز را به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی و پژوهشی در جهان می شناسند که همواره پایه و اصول فعالیت های خود را وحدت ، آزادی پژوهش ، روش های نوین آموزش و استقلال فکری بیان می کند و بسیار بر این مسائل پایبند بوده و اصرار دارد.

در این مطلب با کارشناسان خبره شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا دانشگاه چارلز جمهوری چک را بهتر و کامل تر بشناسید.

دانشگاه چارلز جمهوری چک در رشته ها و زمینه های مختلفی فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی خود را به انجام می رساند و همچنین نسبت به پذیرش دانشجویان اقدام می نماید .

برترین و مهم ترین آنان رشته های  علوم انسانی ، علوم اجتماعی ، علوم طبیعی و پزشکی می باشد که بازهم در این میان رشته های پزشکی بسیار با کیفیت و شناخته شده هستند و دانشجویان بسیاری هرساله در تلاشند تا به رشته های پزشکی این دانشگاه راه پیدا کنند.

برای کسب اطلاعات دقیق و نحوه اخذ پذیرش و ویزا برای تحصیل در چک ، می توانید به مقاله مربوطه مراجعه نمایید و از طالاعات کارشناسان ما به زایگان بهره مند شوید.

فهرست مطالب
دانشگاه چارلز جمهوری چک

دانشکده های دانشگاه چارلز جمهوری چک

دانشگاه چارلز از 17 دانشکده ، 4 موسسه دانشگاهی و 5 واحد خدماتی تشکیل شده است که در حال حاضر 49236 دانشجو را در خود جای داده است که از این مقدار 17577 نفر در مقطع کارشناسی ، 24231 در مقاطع کارشناسی ارشد و 7428 نفر نیز در مقطع دکترا در حال تحصیل هستند ، اما به طور کلی دانشکده های دانشگاه چارلز جمهوری چک به شرح زیر هستند:

  • دانشکده الهیات کاتولیک
  • دانشکده الهیات پروتستان
  • دانشکده الهیات هاس
  • دانشکده حقوق
  • اولین دانشکده پزشکی
  • دومین دانشکده پزشکی
  • سومین دانشکده پزشکی
  • دانشکده پزشکی در پلزن
  • دانشکده پزشکی در هرادتس کرالووه
  • دانشکده داروسازی در هرادتس کرالووه
  • دانشکده هنر
  • دانشکده علوم
  • دانشکده ریاضی و فیزیک
  • دانشکده تعلیم و تربیت
  • دانشکده تربیت بدنی و ورزش
  • دانشکده علوم انسانی
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل با بورسیه یا رایگان با آگاهی از شرایط دانشگاه های برتر جهان!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

زبان تحصیل در دانشگاه چارلز جمهوری چک

زبان تحصیل در دانشگاه چارلز جمهوری چک

زبان تحصیل در دانشگاه چارلز جمهوری چک در رشته های مختلف به دو زبان اصلی چکی و انگلیسی به دانشجویان تدریس می گردد ؛ همچنین برخی از رشته ها نیز به صورت محدود به زبان فرانسوی و آلمانی نیز برای متقاضیان در دسترس هستند که همه ساله با توجه به شرایط دانشگاه و هیئت علمی امکان تغییر در آنها وجود دارد اما به طور کلی اگر قصد دارید در دانشگاه چارلز جمهوری چک به تحصیل مشغول شوید باید به یکی از زبان های چکی و انگلیسی تسلط لازم را داشته باشد ، همچنین برای ورود به رشته های انگلیسی زبان ارائه مدرک معتبر زبان همچون آیلتس با حداقل نمره 6 مورد نیاز است که درمقطع کارشناسی ارشد نمره 6.5 و دکترا نمره 7 از متقاضیان درخواست می شود.

بورسیه های تحصیلی در دانشگاه چارلز جمهوری چک

در ادامه این بخش باید بدانید که هزینه تحصیل به زبان چکی در دانشگاه چارلز جمهوری چک رایگان است و تحصیل در زبان های انگلیسی ، فرانسوی و آلمانی نیازمند پرداخت شهریه است که به طور کلی می تواند تا حداکثر سالانه 400 هزار کرون نیز برسد ، اما خوشبختانه بورسیه های تحصیلی در دانشگاه چارلز جمهوری چک می تواند کمک خوبی به دانشجویان خارجی نماید.

دانشجویان بین المللی واجد شرایطی که بتوانند پس از یک سال تحصیل در این دانشگاه نمرات و سطح تحصیلی ممتاز را به دست آورند ؛ قادر به درخواست برای بورسیه تحصیلی و کاهش در شهریه خود می باشند که در صورت موافقت حتی می توانند به صورت رایگان هم به تحصیل مشغول شوند.

اما توجه کنید که یک سال اول را باید شهریه لازم را پرداخت نمایید و برای دریافت بورسیه از شروع سال دوم درخواست خود را ثبت نمایید و در صورت موافقت از آن زمان از بورسیه بهره مند شوید ، ضمن اینکه دانشجویان مقطع دکترا در صورت دریافت بورسیه ماهانه مبلغی از 10500 کرون تا 25000 کرون را با توجه به نوع بورسیه خود برای مدت تحصیل خود از دانشگاه دریافت خواهند کرد.

در مقاله دیگری در همین سایت بورسیه های تحصیلی چک را به تفصیل شرح داده ایم که مطالعه آن مقاله را اکیداً توصیه می کنیم ؛ شاید شرایط شما هم منطبق با شرایط اخذ بورسیه از دانشگاه های چک باشد!

تحصیل دکترا در دانشگاه چارلز چک

برنامه های دکترا نشان دهنده بالاترین سطح آموزش رسمی در دانشگاه چارلز جمهوری چک است که از برنامه های کارشناسی ارشد با تمرکز فردی و تأکید بر تحقیقات مستقل در یک زمینه خاص با همکاری یک استاد راهنما با تجربه و تحت هدایت و راهنمایی وی زیر نظر یک هیئت علمی متخصص صورت می پذیرد.

تحصیل دکترا در دانشگاه چارلز چک بر اساس دکترای سنتی و یا همان تحقیق و پژوهش زیر نظر یک استاد راهنما می باشد و از نوع دکترای ساختار یافته در این دانشگاه فعلا بهره گیری نمی شود ، باید گفت که اکثر دوره های دکترای این دانشگاه به صورت رایگان و بدون نیاز به پرداخت شهریه صورت می گیرد و تمامی پذیرفته شدگان از بورس و فاند تحصیلی برخوردار می شوند.

مهم ترین موضوع برای پذیرش در مقطع دکترا در دانشگاه چارلز چک ارائه یک موضوع تحقیقاتی عالی و یا ارائه سوابق تحصیلی درخشان به همراه مقالات علمی جهانی و بین المللی می باشد که اساتید راهنمای مربوطه  در دانشگاه را ترغیب به پذیرش شما نماید ، باید بگوییم که این دوره با توجه به رشته ها و گرایش های مختلف بین 3 تا 6 سال به طول خواهد انجامید.برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل دکترا در چک مقاله لینک شده را مرور کنید ؛ مقاله ای به روز و کامل.

تحصیل دکترا در دانشگاه چارلز چک

تحصیل رشته های مهندسی در دانشگاه چارلز

تحصیل رشته های مهندسی در دانشگاه چارلز برای علاقمندان به این رشته ها در گرایش ها گوناگونی ارائه می شود که همانطور که گفتیم می توانید به زبان چکی و انگلیسی به تحصیل آن بپردازید ، از جمله مشهورترین رشته های مهندسی در دانشگاه چارلز جمهوری چک می توان به رشته های مهندسی عمران ، مهندسی مکانیک ، مهندسی برق ، علوم هسته ای و مهندسی فیزیک ، معماری ، علوم حمل و نقل ، مهندسی زیست پزشکی ، مهندسی شیمی و غیره اشاره کرد.

تحصیل در این رشته ها در مقطع کارشناسی 3 تا 4 سال و در مقطع کارشناسی ارشد نیز 2 تا 3 سال به طول خواهد انجامید و برای ورود به آن ها مدرک دیپلم دبیرستان و یا لیسانس به همراه ریز نمرات و مدرک زبان مرد نیاز است ، چنانچه بتوانید سوابق تحصیلی مانند مقالات علمی ، افتخارات و جوایز تحصیلی ، توصیه نامه معتبر و انگیزه نامه ای قوی نیز به دانشگاه ارائه کنید شانس خود را برای قبولی بالاتر خواهید برد.

تحصیل پزشکی در دانشگاه چارلز جمهوری چک

تحصیل پزشکی در دانشگاه چارلز جمهوری چک

تحصیل پزشکی در دانشگاه چارلز جمهوری چک یکی از موفقیت های بزرگی است که بسیاری از دانشجویان داخلی و خارجی تلاش بسیاری دارند که به آن دست پیدا کرده آینده ای درخشان و تضمین شده را برای خود رقم بزنند ، رشته های پزشکی در دانشگاه چارلز جمهوری چک را می توان یکی از معتبرترین رشته های پزشکی در این کشور دانست که رتبه بالایی در جهان دارد.

رشته پزشکی در این دانشگاه به هر دو زبان انگلیسی و چکی برای دانشجویان ارائه می شود ، اما باید دقت کنید که حتی در صورتی که به زبان انگلیسی مشغول به تحصیل در این رشته ها شوید ، جهت ارتباط با بیماران در مراکز درمانی باید زبان چکی را تا حد قابل قبولی آموخته و قادر به صحبت به آن باشید.

رشته های پزشکی در این دانشگاه 6 سال به طول می انجامد که 3 سال اول فقط به صورت تئوری در دانشگاه و 3 سال مابقی آن به صورت عملی و تجربی در درمانگاه ها و بیمارستان های زیر نظر دانشگاه صورت می پذیرد ، همچنین داوطلبان می توانند برای دوره های تخصص نیزدر گرایش های موجود در این دانشگاه به تحصیل مشغول شوند.

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه چارلز چک

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه چارلز چک نیز به هر دو زبان انگلیسی و چکی به دانشجویان ارائه می شود ، اما باید دقت داشت که دانشجویان چون در رشته های پزشکی نیاز به ارتباط مستقیم با بیماران دارند باید زبان چکی را در حد خوبی که قادر به صحبت با بیماران باشند ، بیاموزند.

رشته دندانپزشکی در دانشگاه چارلز جمهوری چک 5 سال به طول خواهد انجامید و در ادامه دانشجویان علاقمند می توانند در رشته های تخصص نیز به ادامه تحصیل مشغول شوند ، این رشته 3 سال در دانشگاه به صورت تئوریک و 2 سال به صورت عملی در بیمارستان و درمانگاه زیر نظر پزشکان و اساتید مورد تایید ادامه می یابد.

نکته مهم این است که پذیرش در رشته های پزشکی و دندانپزشکی علاوه بر مدارک و شرایط مورد درخواست با برگزاری آزمون نیز همراه است که در آن دروس مهم و اصلی این رشته و زبان مورد درخواست از دانشجویان آزمون گرفته می شود ، البته چون این رشته ها گران ترین رشته های این دانشگاه هستند معمولا متقاضیان کمتری نسبت به رشته های مهندسی دارند و آزمون های آن چندان رقابتی و سخت نیست.

برای دریافت اطلاعات دقیق در خصوص چگونگی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چک مقاله لینک شده را بخوانید تا با هزینه ها و آزمون ورودی این رشته ها هم آشنا شوید.

مطالعه مقالات زیر می تواند به شما در کسب اطلاعات به روز کمک کننده باشد ؛ این مقالات را از دست ندهید.

تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه چارلز جمهوری چک

تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه چارلز جمهوری چک یکی از بهترین گزینه های در دسترس در این کشور و حتی در اروپا برای علاقمندان به رشته اقتصاد است که در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان ارائه می شود که به ترتیب 3 سال ، 2 سال و 3 تا 5 سال به طول می انجامد و زبان تحصیل آن نیز به زبان انگلیسی می باشد.

این دوره ها توسط اساتید اصلی و متخصصان بانک مرکزی ، بانک های تجاری و تحلیلگران تجاری تدریس می شود و در نهایت یکی از بهترین مدارک را برای شما به ارمغان خواهد آورد که در این کشور و سایر کشورهای اروپایی دارای اعتباری بسیار بوده و با ارائه آن می توانید در مشاغل بسیار خوب و پر درآمدی مشغول به کار شوید.

خوابگاه های دانشگاه چارلز جمهوری چک

خوابگاه های دانشگاه چارلز جمهوری چک برای دانشجویان خارجی در دسترس است و دانشجویان می توانند برای اقامت در آن درخواست خود را به صورت آنلاین و همزمان با ثبت نام و پذیرش ارسال نمایند ، اتاق ها معمولا به صورت دو نفره در اختیار دانشجویان قرار داده می شود و اتاق های یک نفره فقط در صورتی که شخص دارای شرایط ویژه ای باشد به وی تعلق می گیرد در غیر این صورت افراد معمولی باید در اتاق های دو نفره اقامت گزینند.

خوابگاه های دانشگاه چارلز جمهوری چک دارای 4 پردیس در پراگ ، یک پردیس در پلژن و یک پردیس در هرادتس کرالووه می باشد که تمامی آن ها دارای حمام و توالت جداگانه بوده و برای هر طبقه یک آسپزخانه در نظر گرفته شده است و تمامی اتاق ها دارای اینترنت ، دو تخت جداگانه ، یک مبل دو نفره و تک نفره و سایر لوازم لازم است.

همچنین قبل از شروع اقامت باید ودیعه (حدود 90 یورو) + اجاره ماه اول (حدود 150 یورو) را 2 ماه قبل از ورود به صورت اینترنتی پرداخت نمایید ، دقت داشته باشید امکان دارد از همان شروع تحصیل خوابگاه به شما تعلق نگیرد و تمام اتاق ها پر باشند اما شما در نوبت قرارداده می شوید و در اولین فرصت اتاقی را به شما اختصاص خواهند داد ، در مقاله خوابگاه های دانشجویی چک با جزئیات دریافت خوابگاه و هزینه های آن بیشتر آشنا می شوید.

خوابگاه های دانشگاه چارلز جمهوری چک

موقعیت مکانی دانشگاه چارلز در جمهوری چک

موقعیت مکانی دانشگاه چارلز در جمهوری چک در 3 شهر پراگ ، پلژن و هرادک کرالووه قرار دارد که 14 دانشکده در پراگ ، 2 دانشکده در هرادک کرالووه و یک دانشکده نیز در پلژن واقع شده اند ، ساختمان اصلی دانشگاه که ساختمان تاریخی قرن چهاردهمی به نام Carolinum می باشد در شهر قدیمی پراگ واقع شده است و مرکز دانشگاه را تشکیل می دهد.

این ساختمان محل مقر رئیس و سنای آکادمیک دانشگاه چارلز است ، Carolinum همچنین محل برگزاری مراسم رسمی دانشگاهی مانند فارغ التحصیلی یا سمینارها و هرگونه مراسم بین المللی و تشریفاتی است ، دانشگاه همچنین چندین موزه را اداره می کند و باغ گیاه شناسی دانشگاه چارلز نیز که توسط دانشکده علوم آن نگهداری می شود ، در شهر جدید واقع شده است.

شهریه رشته های مختلف دانشگاه چارلز چک

شهریه رشته های مختلف دانشگاه چارلز چک با یکدیگر تفاوت دارند که در این بین رشته های پزشکی و دندانپزشکی گران ترین نرخ شهریه را به خود اختصاص داده اند ، در جدول زیر نرخ شهریه برخی از رشته های مهم دانشگاه چارلز جمهوری چک را مشاهده خواهید کرد:

رشته تحصیلی شهریه تحصیلی رشته تحصیلی شهریه تحصیلی رشته تحصیلی شهریه تحصیلی
پزشکی عمومی 400 هزار کرون دندانپزشکی 400 هزار کرون انکولوژی فوق لیسانس 30 هزار کرون
علوم کامپیوتر لیسانس 140 هزار کرون فیزیوتراپی لیسانس 220 هزار کرون حقوق فوق لیسانس 147 هزار کرون
هوش مصنوعی فوق لیسانس 140 هزار کرون علوم اجتماعی لیسانس 150 هزار کرون مربی گری لیسانس 160 هزار کرون

دسترسی فرودگاه ، قطار ، تاکسی به دانشگاه چارلز

دانشگاه چارلز جمهوری چک در یک منطقه عالی در پراگ واقع شده که با انواع وسایل نقلیه می توان به آن دسترسی پیدا کرد ، مترو همه روزه از ساعت 5 صبح تا 12 نیمه شب کار می کند و فواصل آن در ساعات شلوغی صبح و بعدازظهر تقریباً 2 تا 3 دقیقه است و در شب و آخر هفته فواصل زمانی از 10 دقیقه بیشتر نمی شود.

همچنین می توان به وسیله تراموا از 5 صبح تا 12 شب و اتوبوس درون شهری از 5 و نیم صبح تا 12 و نیم شب از هرکجای شهر خود را به این دانشگاه رساند ، هزینه بلیط اتوبوس از 30 کرون تا 40 بوده و هزینه تاکسی نیز به ازای هر کیلومتر سفر 60 کرون که کمی گران است ، اگر قصد استفاده از تاکسی را دارید حتما قبل از استفاده با راننده سر قیمت به توافق برسید.

همچنین از فرودگاه نیز تا دانشگاه می توان با وسایل نقلیه عمومی جا به جا شد و اتوبوس ، مترو و تاکسی در فرودگاه پراگ برای دانشجویان در دسترس است که معمولا اکثر دانشجویان به دلیل ارزان تر تمام شده هزینه ها از تکسی استفاده نمی کنند و اغلب با مترو و اتوبوس جا به جا می شوند.

در پایان توصیه می کنیم مقاله لیست 10 تایی بهترین دانشگاه های اروپا را بخوانید تا بدانید برترین دانشگاه ها متعلق به چه کشوهایی است و چرا دانشجویان این دانشگاه ها را انتخاب می کنند!

سوالات پر تکرار دانشگاه چارلز جمهوری چک

دانشگاه چارلز از 17 دانشکده ، 4 موسسه دانشگاهی و 5 واحد خدماتی تشکیل شده است که در حال حاضر 49236 دانشجو را در خود جای داده است که از این مقدار 17577 نفر در مقطع کارشناسی ، 24231 در مقاطع کارشناسی ارشد و 7428 نفر نیز در مقطع دکترا در حال تحصیل هستند.

زبان تحصیل در دانشگاه چارلز جمهوری چک در رشته های مختلف به دو زبان اصلی چکی و انگلیسی به دانشجویان تدریس می گردد ؛ همچنین برخی از رشته ها نیز به صورت محدود به زبان فرانسوی و آلمانی نیز برای متقاضیان در دسترس هستند.

هزینه تحصیل به زبان چکی در دانشگاه چارلز جمهوری چک رایگان است و تحصیل در زبان های انگلیسی ، فرانسوی و آلمانی نیازمند پرداخت شهریه است که به طور کلی می تواند تا حداکثر سالانه 400 هزار کرون نیز برسد.

مهم ترین موضوع برای پذیرش در مقطع دکترا در دانشگاه چارلز چک ارائه یک موضوع تحقیقاتی عالی و یا ارائه سوابق تحصیلی درخشان به همراه مقالات علمی جهانی و بین المللی می باشد که اساتید راهنمای مربوطه در دانشگاه را ترغیب به پذیرش شما نماید ، باید بگوییم که این دوره با توجه به رشته ها و گرایش های مختلف بین 3 تا 6 سال به طول خواهد انجامید..

پذیرش در رشته های پزشکی و دندانپزشکی علاوه بر مدارک و شرایط مورد درخواست با برگزاری آزمون نیز همراه است که در آن دروس مهم و اصلی این رشته و زبان مورد درخواست از دانشجویان آزمون گرفته می شود ، البته چون این رشته ها گران ترین رشته های این دانشگاه هستند معمولا متقاضیان کمتری نسبت به رشته های مهندسی دارند و آزمون های آن چندان رقابتی و سخت نیست.

در این مطلب کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی خلاصه ای مفید از دانشگاه چارلز جمهوری چک را تهیه و به شما عزیزان ارائه کردند ، برای کسب اطلاعات دقیق تر در رابطه با نحوه پذیرش و ثبت نام و یا اطلاع از بورسیه های دانشگاه با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به چک با تمامی راه و روش های مهاجرت قانونی و سریع بع این کشور آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه