تحصیل رشته حسابداری در فرانسه

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
تحصیل رشته حسابداری در فرانسه
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

تحصیل رشته حسابداری در فرانسه دارای مزایای بسیاری است ، زیرا دانشگاه های آن دارای روابط قوی بین المللی و اروپایی هستند و تلاش می کنند تا به صورت بین المللی فارغ التحصیلان خود را وارد بازار کار کنند ، در ادامه مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) اطلاعات لازم در خصوص تحصیل رشته پرستاری در فرانسه را بیان نموده اند.

فرانسه به عنوان یکی از مقصدهای مورد علاقه اروپا برای تحصیل در خارج از کشور در حال ظهور است و این کشور دوستدار دانشجو است و به دلیل داشتن تحصیلات کیفی و سبک زندگی فرانسوی ، مرتبا در بین برترین مقصدهای دانشجویی بین المللی قرار گرفته است.

در فرانسه دانشکده های حسابداری گاهی چند رشته ای هستند و دارای وضعیت دانشکده بازرگانی یا دانشکده مدیریت هستند و امکان ادامه آموزش در امور بانکی ، مالی ، مدیریت بازرگانی ، حسابرسی و کنترل مدیریت ، داده های کلان و مدیریت ثروت پس از فارغ التحصیلی وجود دارد.

برای دریافت اطلاعات کامل و به روز در خصوص تحصیل در کشور فرانسه حتما مقاله تحصیل در فرانسه را بخوانید.

نکته : کادر سبزر نگ حاوی لینک عناوین اصلی همین مقاله برای مطالعه راحت تر شما است.

تحصیل رشته حسابداری در فرانسه

مدارک پذیرش رشته حسابداری در فرانسه

متقاضیان برای تحصیل رشته حسابداری در فرانسه ابتدا باید دیپلم پایان دوره دبیرستان در یکی از رشته های ریاضی فیزیک ، تجربی و علوم انسانی خود را معادل سازی کنند.

پس از معادل سازی مدرک برای اخذ ویزای تحصیلی ابتدا باید از موسسه مورد نظر پذیرش تحصیلی گرفت که در این مرحله باید مدراک زیر را ارائه نمود :

  • رزومه
  • انگیزه نامه
  • مدارک تحصیلی
  • مدارک کاری
  • مدرک زبان
  • توصیه نامه
  • پروپوزال برای دکترا
  • مدارک شناسایی

کلیه این مدارک باید به زبان فرانسه توسط یک مترجم رسمی ، ترجمه شود و در این میان متقاضیانی که دارای مدرک زبان فرانسه نیستند باید در موسسه انتخابی خود ابتدا برای دوره های زبان فرانسه پذیرش بگیرند تا به سطح مورد نظر دست یابند.

لازم به ذکر است که در دانشگاه های فرانسه خوشبختانه دوره های پیشنیاز برای رشته انتخابی نیز برگزار می شود که حضور در این دوره ها نیز برای دانشجویان بین المللی اجباری است ، ضمن اینکه در این دوره ها آمادگی لازم برای آزمون دانشکده حسابداری را می توان کسب کرد و مهارت زبانی خود را تقویت نمود.

بهترین دانشگاه های حسابداری فرانسه

در سال جاری دانشگاه پاریس 1 پانتئون – سوربن ، مقام اول 10 دانشگاه حسابداری برتر را دارد ، و پس از آن IEA Gustave Eiffel و دانشگاه پاریس-دوفین رتبه های برتر تحصیل رشته حسابداری در فرانسه می باشند.

بهترین دانشگاه های حسابداری فرانسه

در زیر 8 دانشگاه برتر حستابداری در فرانسه لیست شده است.

  • دانشگاه پاریس 1 پانتئون – سوربن
  • دانشگاه Gustave Eiffel
  • دانشگاه پاریس – دوفین
  • دانشکده مدیریت iaelyon
  • IAE Poatiers
  • IAE نیس – دانشکده تحصیلات تکمیلی مدیریت
  • دانشکده عالی مدیریت و حسابداری ENGDE
  • دانشکده تجارت PPA

تحصیل در دانشگاه پاریس 1 پانتئون – سوربن

در این دانشگاه لیسانس و به دنبال آن مدرک کارشناسی ارشد در حسابرسی کنترل حسابداری ( CCA ) به منزله آموزش مرجع نه تنها در حرفه حسابدار رسمی و حسابرسی قانونی بلکه در کنترل مدیریت ، امور مالی ، مشاوره و مدیریت ارائه می شود.

تقریبا 30 سال پیش در دانشگاه پاریس 1 پانتئون – سوربن ، کارشناسی ارشد حسابداری و علوم و فنون مالی (MSTCF ) ایجاد شده و سپس کارشناسی ارشد CCA برای تحصیل در رشته حسابداری در این دانشگاه ارائه شد و اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان معمولا قبل از پایان تحصیل قرارداد کار خود را امضا می کنند.

این آموزشها که در یک گروه کوچک تدریس می شود ، نظارت فردی بر دانشجویان و همچنین سازماندهی رویدادهای متعدد و سمینارهای خارج از کشور ، کنفرانس ها و غیره را تضمین می کند.

شرایط پذیرش

به طور کلی روش پذیرش رشته حسابداری گرایش CCA در این دانشگاه در دو مرحله انجام می شود:

  • واجد شرایط بودن از نظر پرونده برنامه
  • پذیرش پس از مصاحبه شفاهی فردی

برای تحصیل مقطع لیسانس دانشجویان خارجی باید دارای مدرک معادل دیپلم دبیرستان های فرانسه باشند و در کلاسهای مقدماتی برای دانشکده بازرگانی شرکت نمایند ، در نهایت داوطلبان واجد شرایط در تاریخ 14 ، 15 و 16 ژوئن 2021 به مصاحبه با هیئت منصفه دعوت می شوند.

پذیرش در کارشناسی ارشد CCA برای دانشجویانی است که دارای مدرک حسابداری یا 180 ECTS در یک مدرک معادل هستند ، تخصص در زمینه حسابداری ، حسابرسی ، قانون و یا امور مالی برای حداقل یک سال برای داشتن پیش شرط های نظری اجازه یکپارچه سازی این مدرک ضروری است و نامزدها در پرونده خود که از تاریخ 3 تا 17 مه 2021 به آدرس https://ecandidat.univ-paris1.fr ارسال می شود ، انتخاب می شوند.

تحصیل در دانشگاه IAE Gustave Eiffel

دانشکده مدیریت ایفل ( معروف به IAE Gustave Eiffel یا موسسه مدیریت اداری یک مدرسه مدیریت تحصیلات تکمیلی دولتی در فرانسه است و آزمایشگاه تحقیقاتی آن یکی از بزرگترین آزمایشگاههای مدیریت فرانسه است.

این موسسه بخشی از دانشگاه پاریس ۱۲ ول دو مرن ، دانشگاه پاریس – Est Marne-la-Vallée (UPEM) و شبکه IAE France است.

دانشکده ایفل برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته هایی مانند حسابداری ، امور مالی ، مدیریت ، بازاریابی و مدیریت بهداشت ارائه می دهد و برخی از استادان آن در میان بهترین های فرانسه قرار می گیرند.

شرایط پذیرش

دانشویان خارجی برای پذیرش حسابداری در این دانشگاه در ابتدا باید مدرک معادل دیپلم دبیرستان های فرانسه را به زبان فرانسوی ارائه دهند.

همچنین متقاضیان برای تحصیل لیسانس و فوق لیسانس رشته حسابداری باید در یک آزمون کتبی و سپس یک آزمون شفاهی به صورت تلفنی یا کنفرانس ویدیویی انجام شود.

در نهایت داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی خود انتخاب می شوند و معیارهای پذیرفته شده عبارتند از

  • کیفیت نتایج دانشگاه ، به ویژه در رشته های متناسب با دوره هدفمند
  • تجربه حرفه ای انباشته ( ماهیت ، کیفیت ، ثبات ، دشواری نسبی مأموریت ها یا مناصب گرفته شده و غیره
  • ماهیت پروژه حرفه ای در دانشگاه

در پایان مرحله پذیرش ، تعداد مشخصی از داوطلبان انتخاب می شوند و برای مصاحبه انگیزشی دعوت می شوند که هدف از این مصاحبه ارزیابی پویایی داوطلب ، کیفیت بیان شفاهی وی ، توانایی او در ارائه پاسخگویی به سوالات مربوط به پروژه یا دانش یا مهارت های خاص وی است.

مباحث آزمون کتبی عبارتند از فرهنگ عمومی ، اقتصاد و مدیریت ، درک مطلب و بیان مکتوب به زبان فرانسه ، استدلال منطقی و عددی ، درک مطلب و بیان نوشتاری به زبان انگلیسی ).

هزینه تحصیل حسابداری در فرانسه

دانشکده های حسابداری در فرانسه دولتی یا خصوصی هستند و بنابراین هزینه های تحصیل رشته حسابداری در فرانسه متغیر است ، با این حال شهریه تحصیل حسابداری در یک دانشگاه دولتی پایین تر است و در یک دانشکده حسابداری خصوصی سالانه بین 5000 تا 8000 یورو شهریه اخذ می شود.

هزینه تحصیل حسابداری در فرانسه

بعضی از دانشگاه ها به دانشجویان خود کمک مالی می کنند و در غیر این صورت می توانید شهریه خود را با شغل دانشجویی ، وام یا کارورزی پرداخت کنید.

در دانشگاه های دولتی می توانید بر اساس معیارهای اجتماعی برای بورس تحصیلی اقدام کنید ، اگر بورس تحصیلی داشته باشید به طور قابل توجهی هزینه تحصیل کاهش می یابد.

در زیر هزینه تحصیل در بهترین دانشگاه های فرانسه برای تحصیل رشته حسابداری ذکر شده است.

هزینه تحصیل در دانشگاه پاریس 1 پانتئون – سوربن

  • شهریه لیسانس حسایداری : 1700 یورو در سال
  • شهریه فوق لیسانس حسابداری : 2430 یورو در سال

هزینه تحصیل در دانشگاه Gustave Eiffel

  • شهریه لیسانس حسابداری : 2.770 یورو
  • شهریه فوق لیسانس حسابداری : 3.770 یورو

چارت درسی حسابداری در دانشگاه های فرانسه

با توجه به چند رشته ای بودن رشته حسابداری و گرایش های مختف آن در دانشگاه های فرانسه ، هر یک از دانشگاه ها در ارائه و سازمادهی چارت درسی این رشته به صورت متفاوتی عمل می کنند ، اما این آموزش ها به طور کلی از موضوعات متنوع و تکمیلی زیر تشکیل شده است :

  • مدیریت حقوقی
  • قانون مالیات
  • امور مالی تجارت
  • مدیریت
  • حسابداری عمومی
  • کنترل مدیریت
  • حسابرسی داخلی
  • مدیریت سیستم اطلاعات
  • زبان های خارجی
  • حسابرسی خارجی
  • مدیریت منابع انسانی
  • قانون شرکت

زبان تحصیل حسابداری در فرانسه

زبان تحصیل رشته حسابداری در فرانسه به زبان فرانسوی است و دانشجویان خارجی از کشوری که زبان رسمی آنها فرانسوی نیست باید حداقل سطح دانش فرانسه یعنی سطح c1 را داشته باشند و برای تأیید آن باید مدرک Diplôme Approfondi en Langue Française (DALF) ارائه دهند یا در آزمون آزمون TCF-TP ( با حداقل 12 در بیان کتبی و 10 در درک شفاهی ) شرکت نمایند.

مزایا و معایب تحصیل حسابداری در فرانسه

با وجود سطح بالای زندگی ، زندگی دانشجویی در فرانسه یک تجربه واقعی است که باید امتحان شود و این کشور دارای تعداد زیادی دانشگاه مشهور برای تحصیل رشته حسابداری است.

مزایا و معایب تحصیل حسابداری در فرانسه

یکی از مزایای اصلی تحصیل رشته حسابداری این است که دانشکده های حسابداری فرانسه شبکه های بزرگی از شرکت های همکار را دارند که به طور منظم پیشنهادات کارآموزی را ارائه می دهند و این کار علاوه بر آموزش ، لذت بردن از زندگی دانشجویی شما نیز هست.

بنابراین ، علاوه بر آموزش اولیه ، انجام برخی از آموزشهای کار آموزی ، از طریق قرارداد حرفه ای یا قرارداد کارآموزی نیز در دانشگاه های حسابداری فرانسه امکان پذیر است و این به دانشجویان اجازه می دهد تا در یک شرکت حسابداری 2 روز در هفته ابه مدت سه هفته آموزش عملی ببینند.

این امر ورود دانشجویان به زندگی کاری را بسیار تسهیل می کند ، زیرا دانشجویان در حرفه حسابداری عمومی تجربه حرفه ای قابل توجهی کسب می کنند.

در کنار مزایای نام برده شده در بالا باید اشاره کرد که تحصیل رشته حسابداری در فرانسه به زبان فرانسوی می باشد که خود عاملی بازدارنده برای انتخاب فرانسه برای تحصیل این رشته به حساب می آید و گرچه دوره های زبان و پیش نیاز دانشجو را به سطح مورد نظر می رساند ولی طول تحصیل را نیز طولانی تر و در نتیجه هزینه های تحصیل را افزایش می دهد.

بازار کار فرانسه پس از تحصیل رشته حسابداری

بخش حسابداری در فرانسه از سال 2012 رشد چشمگیری را نشان داده است و در فرانسه ، هم اکنون نزدیک به 150،000 نفر در این بخش دولتی مشغول به کار هستند و 78٪ مشخصات افراد در این موقعیت شغلی دارای تحصیلات کارشناسی ارشد می باشند.

داشتن مدرک در رشته حسابداری چشم اندازهای شغلی بسیاری را ارائه می دهد ، از جمله فرصت های موجود در این بخش ، می توانیم حرفه حسابدار رسمی ، حسابرس داخلی ، کنترل کننده مدیریت را ذکر کنیم.

در فرانسه شرکت ها به دنبال جذب نیرو های دو زبانه جوان هستند که علاقه مند به فن آوری های جدید می باشند و فراتر از اصول حسابداری ، حسابداران باید قادر به انجام کارهایی با ارزش افزوده بالاتر مانند مشاوره ، پشتیبانی یا توسعه باشند و در نتیجه ، استخدام کنندگان تمایل به استخدام دارندگان مدرک کارشناسی ارشد حسابداری (سطح Bac +5 ) دارند.

برای درک بهتر بازار کار این کشور می توانید به مقاله کار در فرانسه مراجعه کرده و تمام مشاغل مورد نیاز به همراه حقوق آن ها را بخوانید ، همچنین از قوانین و شرایط کار در این کشور آشنا شوید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته حسابداری در فرانسه

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این مقاله تلاش کردند شما را با تحصیل رشته حسابداری در فرانسه آشنا کنند برای دریافت پاسخ سوالات خود در این زمینه می توانید از باکس دیدگاه در پایین همین صفحه بهره مند شوید ؛ مشاوران روزانه به این بخش پاسخ می دهند.

برای تحصیل رشته حسابداری در فرانسه چه دیپلمی باید داشته باشم؟

دیپلم های ریاضی ، تجربی و انسانی مورد قبول هستند.

بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته حسابداری در فرانسه کدام است؟

دانشگاه پاریس 1 پانتئون – سوربن ، مقام اول 10 دانشگاه حسابداری برتر را دارد ، و پس از آن IEA Gustave Eiffel و دانشگاه پاریس-دوفین رتبه های برتر در رشته حسابداری در فرانسه می باشند.

هزینه تحصیل رشته حسابداری در فرانسه چقدر است ؟

شهریه تحصیل حسابداری در یک دانشگاه دولتی پایین تر است و در یک دانشکده حسابداری خصوصی سالانه بین 5000 تا 8000 یورو شهریه اخذ می شود.

هزینه تحصیل در دانشگاه پاریس 1 پانتئون – سوربن چقدر است؟

1. شهریه لیسانس حسایداری : 1700 یورو در سال 2. شهریه فوق لیسانس حسابداری : 2430 یورو در سال

در نهایت تحصیل رشته حسابداری در فرانسه بسیار رقابتی است و پذیرش در دانشکده های حسابداری اغلب به بررسی پرونده متقاضی بستگی دارد ، بنابراین برای جزئیات بیشتر در مورد شرایط هر دانشگاه ، به شما توصیه می کنیم که با مشاوارن موسسه مهاجرتی رجبی در شهر های شیراز و تهران در ارتباط باشید ، همچنین مطالعه سایر مقالات سایت به شما در انتخاب بهتر کمک می کند ، برای مثال اگر می خواهید با امن ترین و بهترین دانشگاه های جهان آشنا شوید ، مقاله تحصیل در خارج از کشور را مرور کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه