تحصیل در دبیرستان های فرانسه

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

تحصیل در دبیرستان های فرانسه که برخی به صورت شبانه روزی نیز فعالند برای افرادی که دغدغه تحصیل فرزندشان در کشوری اروپایی را دارند و تمایل دارند تا فرزندشان از همان دوران مدرسه ، زندگی و تحصیل در کشورهای اروپایی را تجربه نماید ، می تواند جذاب باشد.

کشور فرانسه به عنوان یکی از زیباترین و در عین حال پیشرفته ترین کشورهای جهان هر ساله دانش آموزان زیادی را برای تحصیل در مقاطع مختلف به سمت خود جذب می نماید که با فراهم نمودن قراردادهای مشخص شده از سوی آنها می توان یکی از دانش آموزان محصل در این کشور گردید.

این کشور پس از انقلاب چشمگیری که در قرن هجده تجربه نمود دگرگونی های اجتماعی و سیاسی زیادی را در تمامی عرصه های خود ایجاد کرد و در پی این انقلاب مسئولان کشور تلاش نمودند تا با تغییر نظام آموزشی تمامی نیازهای تحصیلی را پاسخ گفته و امکان تحصیل برای تمامی مردم فراهم گردد.

اکنون بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز در مدارس این کشور به تحصیل مشغول هستند که به صورت تفکیک شده در مقاطع مختلف آموزش می بینند.

شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) با داشتن با آگاهی از سیستم آموزش و تحصیل در کلیه کشورهای اروپایی از جمله تحصیل در فرانسه آماده ارائه مشاوره و هرگونه راهنمایی در زمینه اخذ ویزای تحصیلی به فرزندان شما عزیزان خواهد بود.

در مقاله تحصیل در فرانسه ، در خصوص کلیه هزینه ها و شرایط تحصیل در این کشور اطلاعات کاملی را ارائه داده ایم.

تحصیل در دبیرستان های فرانسه

انواع مدارس در فرانسه

انتخاب تحصیل در دبیرستان های کشور فرانسه برای دانش آموزانی که به دنبال ورود به دانشگاه های معتبر این کشور هستند ، بهترین انتخاب است زیرا هم مهارت های زبانی فرد را تقویت نموده و هم دروس پایه و لازم جهت ورود به دانشگاه را به دانش آموز می آموزد.

انواع مدارس در فرانسه

مدارس ارائه دهنده تحصیلات دبیرستان عموما به دو صورت خصوصی و عمومی در اختیار مهاجران قرار دارند که هزینه تحصیل در مدارس دولتی فرانسه بسیار پایین بوده و کلیه مخارج این مدارس توسط دولت تامین می گردد اما در مدارس خصوصی شرایط متفاوت بوده و هزینه تحصیل در آنها بالا است.

اکثر دانش آموزان بومی فرانسه در مدارس دولتی تحصیل می کنند زیرا توانایی پرداخت شهریه مدارس خصوصی در توان اکثر خانواده ها نمی باشد.

دانش آموزان بین المللی نیز با توجه به توان مالی خود می توانند علاوه بر دو مورد بالا اقامت در مدارس شبانه روزی و یا بین المللی را نیز انتخاب کنند ، مدارس خصوصی که مدارس شبانه روزی و بین المللی را نیز شامل می شوند توسط نهادهای کاتولیک اداره شده و دانش آموزان از تمامی کشورها را پذیرش می کنند.

دانش آموزان خارجی اکثرا تحصیل در مدارس شبانه روزی را ترجیح می دهند که در طول هفته در خوابگاه مدرسه اقامت داشته و آخر هفته را در تعطیلات سپری کنند ، تحصیل در دبیرستان های فرانسه در مدارس خصوصی و شبانه روزی به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است.

ساختار آموزشی دبیرستان های فرانسه

تحصیل در مدارس خارجی برای افراد زیر ۱۸ سال یک تغییر بزرگ و بنیادین در زندگی ست که نگرانی والدین را نیز به همراه دارد ، در سیستم آموزشی فرانسه کودکان از سن ۵ سالگی به مدرسه وارد و تا سن ۱۶ سالگی به صورت اجباری تحصیلات لازم را پشت سر می گذارند.

دانش آموزان از سن شش تا ۱۱ سالگی به تحصیل در دوره ابتدایی مشغول شده و سپس تا چهارده سالگی دوره راهنمایی یا متوسطه اول را پشت سر می گذارند ، از سن ۱۴ تا ۱۶ سالگی نیز به عنوان دوره دبیرستان یا متوسطه دوم شناخته می شود.

دانش آموز برای تحصیل در دبیرستان های فرانسه در سال آخر دوره راهنمایی یک آزمون ملی جهت تعیین رشته در دوره دبیرستان را پشت سر می گذارد که بر اساس آن در یکی از سه شاخه اصلی عمومی ، فنی و حرفه ای و یا ادبی و اقتصادی قادر به ادامه تحصیل خواهد بود.

افراد پذیرفته شده در رشته های فنی و حرفه ای مستقیما به بازار کار وارد شده و نیازی به تحصیل در دانشگاه نخواهند داشت ؛ اصلی ترین دورسی که در این مقطع به دانش آموز تدریس می شود شامل ریاضیات ، فرانسه ، زیست شناسی ، تاریخ ، جغرافیا ، هنر ، فیزیک ، تربیت بدنی و زبان خارجی است.

زبان تحصیل در دبیرستان های فرانسه

تمامی دروس و رشته های تحصیل در دبیرستان های عادی فرانسه به زبان فرانسوی صورت می گیرد و دانش آموزان خارجی باید قبل از آغاز تحصیل دوره های زبان فرانسه را پشت سر بگذارند.

این دوره ها معمولا کوتاه مدت بوده و در شهر پاریس برگزار می گردد ، در دوره تحصیل دانش آموزان به درک بالایی از زبان فرانسه رسیده و با غوطه ور شدن در فرهنگ و زبان عامیانه به راحتی آماده ورود به دانشگاه و تحصیلات آکادمیک می گردند.

یادگیری این زبان در دبیرستان فرصتی طلایی برای افراد است که نظیر آن را در هیچ جای دیگر نمی توان تجربه کرد ، در طول تحصیل نیز دانش آموزان دو زبان خارجی را همراه با سایر دروس فرا می گیرند که معمولا انگلیسی و اسپانیایی ست و از ویژگی های برجسته مدارس فرانسه به شمار می رود.

اما در مدارس بین المللی و شبانه روزی که گاها کلیه دروس به زبان انگلیسی تدریس می شود ، از دانش آموزان در همان ابتدا خواسته می شود تا به این زبان تسلط کافی داشته باشد.

حتی با انتخاب زبان انگلیسی همچنان نیاز به زبان فرانسه در کشوری فرانسوی زبان برای دانش آموز وجود دارد ، دوره های کوتاه مدت قبل از شروع مدرسه مهارت دانش آموز در زبان انگلیسی را به طور قابل توجهی بالا می برد.

تحصیل در مدارس شبانه روزی فرانسه

کشور فرانسه به بهترین شکل ممکن کوشیده تا خواسته های والدین و فرزندان را نه تنها در امور آموزشی بلکه در زمینه تربیت و افزایش مهارت های فردی برآورده سازد و با ارائه مدارس خصوصی و یا شبانه روزی والدین را مطمئن می سازد که فرزندشان در یک دنیای آموزشی غوطه ور بوده و تحصیل بر تمامی فعالیت ها ارجحیت دارد.

تحصیل در مدارس شبانه روزی فرانسه

تحصیل در مدارس شبانه روزی فرانسه به طور چشمگیری بین المللی شده و برای همه ملیت ها امکان پذیر بوده و از شهروندان این کشور تا مهاجرین سایر کشورها می توانند به تحصیل در آنها مشغول شوند.

تحصیل در مدارس فرانسه اعم از هر نوع تضمینی بر یادگیری و آموزش دانش آموز در تمامی ابعاد زندگی است البته برخی از مدارس شبانه روزی به صورت جداگانه دانش آموزان بین المللی را پذیرش می کنند که شرایط تحصیل در آن کاملا یکسان بوده و تنها در زبان تحصیل و یا امکانات محل سکونت تفاوت دارند.

سیستم آموزشی در مدارس شبانه روزی فرانسه

سیستم آموزشی در مدارس فرانسه شباهتی به تحصیل در آمریکا و اروپا ندارد و روند منحصر به فرد خود را دنبال می کند.

مدارس شبانه روزی در این کشور با این دیدگاه دانش آموزان را پذیرش می کنند که فرد در دوره تحصیلی اش قرار است استعدادهای نهان خود را کشف نموده و پس از اتمام دوران مدرسه در دانشگاه و یا جامعه در مسیر صحیح گام بردارد.

مدارس شبانه روزی فرانسه عموما دارای ۱۲ کلاس هستند که می تواند در صورت لزوم بیشتر نیز شود ، معلمان همراه با دانش آموزان در فضای مدرسه و خوابگاه زندگی می کنند که باعث می شود تا علاوه بر دریافت آموزش در کلاس های درس در اوقات فراغت نیز به صورت غیر مستقیم تحت آموزش قرار گیرند.

کلاس های درس دانش آموزان را تشویق به فعالیت های گروهی نموده و پس از انجام تکالیف می توانند در فعالیت های متنوع اعم از هنر و موسیقی شرکت نمایند.

دانش آموزان فرانسوی نیز که اغلب در این مدارس ثبت نام می کنند از افرادی هستند که به دلایل متعدد به خانواده خود دسترسی ندارند اما می توانند روزهای آخر هفته را در مکانی جز خوابگاه مدرسه سپری کنند.

در مقابل برای دانش آموزان خارجی که در مدارس شبانه روزی این کشور ثبت نام می نمایند این امکان فراهم شده تا به صورت دائم و در تمامی ایام در مدرسه سکونت داشته و از طریق فعالیت های مختلف اوقات فراغت خود را پر کنند.

برای مقایسه ، می توانید مقالاتی که در سایت در خصوص سایر کشور ها ارائه شده است را مطالعه کنید ، مقاله تحصیل در آلمان را بخوانید.

پذیرش در دبیرستان های فرانسه

دانش آموزانی که به دنبال مهاجرت تحصیلی به فرانسه هستند باید حداقل سه ماه قبل از آغاز سال تحصیلی درخواست خود را به مدارس این کشور ارسال و مکاتبات لازم را انجام دهند.

بررسی سوابق تحصیلی و مهارت زبانی مهم ترین فاکتورهای مورد نظر مدارس در فرانسه هستند و هر مدرسه با توجه به اصول خود پیش نیازها و مقررات خاصی برای پذیرش دانش آموز لحاظ نموده و مطابق با امکانات هزینه های متفاوتی نیز دریافت می نماید ؛ هر مدرسه مدارک مشخصی را از دانش آموز درخواست می کند که اصلی ترین آنها به شرح زیر است:

  • مدارک تولد دانش آموز
  • سوابق پزشکی و سلامت شخص
  • تمام سابقه های تحصیلی دانش آموز
  • اسناد مربوط به مهاجرت
  • گذرنامه والدین و فرزند
  • آدرس محل سکون در شهر انتخابی

انتقال واحدهای درسی گذرانده شده مهم ترین بخش از تحصیل در مدرسه جدید است و مطابق با مدرسه انتخاب شده سطح تحصیلی دانش آموز مشخص می گردد.

نرخ موفقیت در مدارس فرانسه به طور قابل توجهی بالا بوده و شیوه های تدریس ، استانداردهای ارزیابی و نظارت به بهترین شکل ممکن انجام می گیرد ، این مدارس با ارائه دروس به چند زبان فرد را برای کار و یا ادامه تحصیل در سایر کشورهای دنیا آماده ساخته و برنامه های سرگرمی مختلف مانند ورزش و اردوهای تفریحی ، اوقات فراغت وی را به خوبی پر خواهد نمود.

دقت داشته باشید برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه و یا سایر رشته های مهم و معتبر ، موفقیت در دبیرستان و کالج بسیار مهم است بنابراین در تمام مراحل دقت لازم را به عمل آورید.

فارغ التحصیلی از دبیرستان های فرانسه

تحصیلات اجباری در مدارس فرانسه تا سن ۱۶ سالگی برنامه ریزی شده و با پشت سر گذاشتن امتحانات نهایی دانش آموز را موفق به کسب مدرک دیپلم می نماید اما کسانی که تمایل به ورود به دانشگاه دارند باید به مدت دو سال را در کالج ها سپری کرده و در سن ۱۸ سالگی با اخذ مدرک پیش دانشگاهی تقاضای ورود به دانشگاه را داشته باشند.

فارغ التحصیلی از دبیرستان های فرانسه

هدف اصلی کلیه دبیرستان های فرانسه آماده سازی دانش آموزان برای ورود به بهترین دانشگاه های این کشور و یا بازار کار است که با دریافت مدرک دیپلم به آسانی میسر می شود.

تمام دانش آموزانی که از مدارس متوسطه فرانسه فارغ التحصیل می شوند این شانس را دارند تا برای ورود به دانشگاه های این کشور اقدام نموده و روند پذیرش آسانتری را پشت سر بگذارند ، این افراد به دلیل دریافت مدرک دیپلم از مدارس فرانسه نیازی به معادل سازی و یا سپری کردن دوره های پیش نیاز نداشته و مستقیما وارد کالج و سپس دانشگاه می شوند.

دانش آموزانی که با تحصیل در دبیرستان های فرانسه مدرک دیپلم خود را دریافت کرده اند در هنگام ورود به دانشگاه تجربه و استقلال عمل بیشتری داشته و سردرگم نخواهند بود.

شهرهای ردز ، نانت ، الیورون و چولت از بهترین گزینه های ممکن برای انتخاب مدارس در دوره دبیرستان هستند و گزینه های خوبی را در خود جای داده اند ، شهر پاریس نیز به عنوان پایتخت بهترین گزینه تحصیل در فرانسه است که البته نیازمند داشتن پشتوانه مالی کافی می باشد.

هزینه تحصیل در مدارس فرانسه

در مراحل اولیه انجام پیش نیازهای لازم و ورود به مدارس شبانه روزی فرانسه مخارج مربوط به خود را می طلبد که جدا از شهریه و هزینه های تحصیل در فرانسه سالیانه باید پرداخت گردد.

هزینه تحصیل در مدارس فرانسه

علاوه بر آن شهرت مدرسه از جمله عواملی است که در تعیین میزان شهریه بسیار موثر بوده و هرچه مدرسه نام مشهور تری داشته باشد والدین مجبور به هزینه بالاتر خواهند بود.

شهریه تحصیلی در مدارس مختلف متفاوت است و مقطع تحصیل به همراه امکانات اقامتی که به دانش آموزان ارائه می شود مهمترین فاکتور در تعیین میزان شهریه می باشد.

هزینه تحصیل در دبیرستان های فرانسه شامل کتاب درسی ، یونیفرم مدرسه ، بیمه درمانی ، هزینه امکانات و تغذیه است که البته در مدارس شبانه روزی به دلیل ارائه امکانات زندگی مانند خوابگاه و تمام وعده های غذایی و یا مدارس بین المللی به دلیل چند زبانه بودن میزان شهریه نسبت به سایر مدارس بالاتر و مبالغ بیشتری از دانش آموزان دریافت می شود.

هزینه تحصیل در مدارس دولتی بسیار کمتر از مدارس خصوصی این کشور است و دانش آموزانی که در میان مدارس خصوصی نسبت به ثبت نام در مراکز بین المللی و شبانه روزی اقدام می کنند باید شهریه ای بسیار بالاتر را که می تواند تا 10000 یورو در سال برسد را پرداخت کنند.

اگر به فکر تحصیل ارزان تر فرزنداتان در اروپا هستید ، می توانید سری به مقاله تحصیل در لهستان بزنید.

مجوز اقامت والدین در فرانسه

دانش آموزان محصل در فرانسه که بدون خانواده و به تنهایی به این کشور مهاجرت می کنند باید علاوه بر داشتن اجازه والدین خود ، به همراه یک خانواده به عنوان سرپرست در فرانسه اقامت داشته و مسئولیت آنها توسط فردی مقیم در این کشور پذیرفته شود.

مجوز اقامت والدین در فرانسه

در برخی موارد یکی از والدین می تواند با اجاره یک منزل در شهر محل تحصیل فرزند خود سکونت داشته و آخر هفته ها را با او سپری کند ؛ از این رو اخذ ویزا و اقامت برای دانش آموزان بسیار حساس بوده و نیاز به بررسی دقیق و همه جانبه دارد.

سوالات پر تکرار تحصیل در دبیرستان های فرانسه

در این نوشتار تلاش شد تا موارد کاربردی تحصیل در مدارس فرانسه بیان شود ، جهت دریافت مشاوره می توانید با همکاران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ )تماس بگیرید و یا از قسمت دیدگاه های برای دریافت پاسخ پرسش های خود بهره ببرید.

آیا امکان تحصیل در مدارس فرانسه به زبان انگلیسی وجود دارد؟

بله ، اما فقط مدارس خصوصی می توانند این آموزش را به فرزند شما بدهند که هزینه های بیشتری را درخواست خواهند کرد ، ضمناً تسلط به زبان انگلیسی را از همان ابتدا باید اثبات کنید.

اگر بخواهم فرزندم در مدارس شبانه روزی فرانسه تحصیل کند ، آیا باید تمام مدت در خوابگاه و مدرسه باشد؟

خیر ، آخر هفته ها می تواند از خوابگاه بیرون آمده و با خانواده خود وقت بگذراند.

طول تحصیل در مدارس فرانسه چند سال است ؟

تحصیلات اجباری در مدارس فرانسه تا سن ۱۶ سالگی برنامه ریزی شده و مدرک دیپلم را در همین سن دریافت می کنند. اما کسانی که تمایل به ورود به دانشگاه دارند باید به مدت دو سال را در کالج ها سپری کنند.

لطفاً بهترین شهر های فرنسه برای گذراندن دوره دبیرستان را معرفی نمایید.

شهرهای ردز ، نانت ، الیورون و چولت از بهترین گزینه های ممکن برای انتخاب مدارس در دوره دبیرستان هستند ، پاریس هم انتخاب خوب اما گرانی است.

آیا امکان دارد والدین به همراه دانش آموزان به فرانسه بروند؟

بله ، یکی از والدین می تواند با اجاره یک منزل در شهر محل تحصیل فرزند خود سکونت داشته و آخر هفته ها را با او سپری کند.

اگر از افراد علاقه مند به تحصیل در دبیرستان های فرانسه هستید و یا می خواهید ویزای تحصیلی فرانسه را در مقاطع مختلف دریافت کنید کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی را به خاطر داشته باشید و برای هرگونه اقدام به دفاتر شهرهای تهران و یا شیراز مراجعه فرمایید ، همچنین می توانید با مرور مقاله تحصیل در مدارس اتریش با مدارس و سیستم آموزشی این کشور نیز آشنا شوید.

3.2/5 - (4 امتیاز)

50 دیدگاه در “تحصیل در دبیرستان های فرانسه

  1. پرهام گفت:

    سلام وقت تون بخیر
    بنده سوالی داشتم
    من امسال پایه نهمم تموم میشه و تعیین رشته دارم و اگه بتونم زبان فرانسوی ام رو تا دو ماه دیگه تموم کنم میتونم تنهایی به فرانسه برای تحصیل در کالج به مدت دو سال برم و بعد برای داروسازی یا … وارد دانشگاه بشم؟ و اینکه گفتید که تحصیل به زبان فرانسوی رایگان هست و من اگه بخوام در مدرسه شبانه روزی درس بخونم و کمترین هزینه رو بکنم به چه مقدار پول نیاز هست؟ کمک هزینه تحصیلی میتونم بگیرم ؟

    1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام
      هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی حداقل 10000 یورو در سال است .
      برای شرکت در کالج های زبان با مدرک دیپلم میتوانید اقدام کنید و بعد از دریافت مدرک زبان فرانسوی در کالج ، وارد رشته دلخواه در دانشگاه های رایگان شوید .
      با تشکر از سوال شما

      1. زهرا گفت:

        سلام‌ وقت بخیر، شرایط مهاجرت برای مقطع دبیرستان ، پایان سال نهم رو میفرمایید لطفا، پسر من ۱۵ ساله هست، امکان مهاجرت تحصیلی به تنهایی و ثبت نام در مدرسه خصوصی شبانه روزی رو داره؟

        1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

          با سلام و درود
          بله میتوان برای مدارس شبانه روزی اپلای کرد اما به صورت کلی پروسه پذیرش و ویزای مدارس فرانسه کمی سخت است و از این جهت کشورهای دیگر از جمله مجارستان ، انگلستان و کانادا را بیشتر توصیه میکنیم .
          با تشکر از سوال شما

  2. Bardia.m گفت:

    سلام من ۱۳ سالمه و میخواستم به فرانسه مهاجرت کنم برای ادامه تحصیل من یک پسر خاله ام در شهر کن فرانسه هستند
    من یک سرتیفیکیت رباتیک دارم بر نظر شما کشور فرانسه به در خواست زندگی در آنجا را می‌دهد
    البته الان دنبال کار های رفتنم هستم.

    1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام
      لطفا سوال تان را واضح مطرح بفرمائید .
      و به صورت کلی برای مهاجرت تان باید از طریق مدارس اقدام فرمائید و برای پذذیرش مدارس فرانسه نیاز به قیم بومی است بنابراین بهتر است کشورهایی را برای مدرسه اپلای کنید که نیاز به قیم بومی ندارند . از جمله مجارستان ، انگلیس ، کانادا ، استرالیا ، ترکیه .
      با تشکر از سوال شما

  3. Arman گفت:

    با سلام می خواستم بدونم برای تحصیل به زبان انگلیسی در مدارس خصوصی و شبانه روزی فرانسه نیاز به ارائه مدرک زبان است یا خیر

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      خیر نیاز نیست.

      با تشکر از سوال شما

  4. دیبا گفت:

    سلام من ۱۷ سالمه و تازه میخوام زبان فرانسه رو شروع کنم در فرانسه کسی رو ندارم و خانواده من هم نمیتونن باهام بیان میخواستم بدونم فرانسه مدرک زبان میخواد؟ و اینکه من میتونم برم تنهایی کالج و اگر بخوان که قیم بگیرند باید حتما تو مدارس شبانه روزی باشم؟؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای پذیرش و ویزای کالج زبان در فرانسه باید حداقل مدرک دیپلم داشته باشید
      برای مدارس فرانسوی زبان در صورت داشتن قیم بومی میتوانید اپلای کنید.
      برای مدارس شبانه روزی بدون قیم میتوانید اپلای کنید.

      با تشکر از سوال شما

    2. A boy گفت:

      سلام من یک اختراع جهانی کردم و توی جشنواره کشور فرانسه شرکت کردم و مدال طلای جهانی در محور زیست پزشکی دریافت کردم.چطوری باید برای گرفتن اقامت و بورسیه اقدام کنم؟

      1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        اگر هدفتان تحصیل در مدارس فرانسه می باشد تحصیل به زبان فرانسوی رایگان است ولی برای پذیرش می بایست قیم بومی داشته باشید. مدارس انگلیسی زبان شامل هزینه می شوند و به صورت کلی امکان دریافت بورسیه معمولا برای مقاطع تکمیلی مانند مستر و phd وجود دارد . اما با توجه به رزومه تان بعد از ورود به مدارس میتوانید شانس خود را امتحان کرده و برای سالهای بعد درخواست کمک هزینه بدهید.

        با تشکر از سوال شما

  5. سما گفت:

    سلام
    برای تحصیل بورسیه نداره؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      تحصیل در مدارس فرانسه به زبان فرانسوی تقریبا رایگان است ولی شرایط پذیرش و ویزای راحتی را ندارند و نیاز است که قیم بومی داشته باشید.

      با تشکر از سوال شما

  6. َA girl گفت:

    سلام می خواستم بدونم معدل و نمرات تا چه میزان در پذیرش دبیرستان ناثیر داره و اینکه شما فرمودین بعد شونزده سالگی فرد وارد کالج می شه نه دبیرستان درسته؟ یعنی من شانزده ساله باید انتخاب رشته کنم؟ و اینکه b2 دارم می خونم الان و سپتامبر 16 ساله می شم. پیشنهاد شما اپلای دبیرستانه یا دانشگاه که معدلم هم بالا ببرم؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای ثبت نام در دبیرستان های فرانسه شرط اصلی داشتن قیم فرانسوی است و این مساله شرایط پذیرش و ویزا را سخت می‌کند. شرط معدل سختگیرانه ندارند، بنابراین توصیه می‌کنیم برای پذیرش مدارس کشورهایی چون مجارستان انگلیس سوییس کانادا استرالیا و ترکیه را اپلای نمایید. ضمنا تا پایان 17 سالگی در مدارس شرکت میکنید و بعد از دریافت دیپلم میتوانید وارد کالج های زبان و یا دانشگاه ها شوید.

      با تشکر از سوال شما

  7. Sarin گفت:

    سلام من ۱۳سالم هست و میخواهم زبان فرانسوی را شروع کنم حدود چند سال طول میکشد تا من یاد بگیرم و شرایط مدارس شبانه روزی اگر قیم نداشته باشم چجوریه

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بستگی به میزان تلاش شما و نوع دوره آموزشی تان دارد. معمولا در یک سال می‌توان به سطح b2 زبان فرانسوی رسید.
      مدارس شبانه روزی به زبان انگلیسی هستند و دریافت پذیرش و ویزا کمی سخت است.

      با تشکر از سوال شما

  8. Niyoosha گفت:

    سلام من امسال کلا دهمم و برای سال بعد میخوام اقدام کنم برم به دبیرستان فرانسوی
    رشتمم تجربیه یه سوال داشتم اگر زبان فرانسوی در حد B1یاB2بلد باشم و زبا انگیلیسی هم اوکی باشه
    برای اینکه زبان فرانسوی بلدم هزینه ها چقدر میشه؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      تحصیل در دبیرستان های فرانسه به زبان فرانسوی تقریبا رایگان است و فقط هزینه های ریجستری را باید بپردازید، ولی در نظر داشته باشید که برای دریافت پذیرش نیاز به قیم بومی می باشد.

      با تشکر از سوال شما

  9. هانا کاظمی گفت:

    اگر در مدارس شبانه روزی تحصیل کنیم باز هم نیاز به قیم هست؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      اگر مدرسه برای شما قیم پیدا کنند یا خودشان قیم شما بشوند نیازی نیست.

      با تشکر از سوال شما

  10. زینب آسوده گفت:

    با درود خدمت شما

    من می خوان دخترم رو که تقریبا چهارده سال داره برای دوره متوسطه دوم به فرانسه مدرسه شبانه روزی بفرستم

    دو تا موضوع خیلی برام مهمه یکی امنیت این مدارس در چه حد هست چون برای خودم مقدور نیست که کنار دخترم باشم

    و دیگه اینکه هزینه سالانه این مدارس چقدر می شود

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      مدارس کاملا امن می باشند و از این بابت جای نگرانی نخواهد بود.
      هزینه سالانه بستگی به مدرسه مورد نظر دارد و حداقل سالی 14000 یورو بابت تحصیل و زندگی در نظر بگیرید.

      با تشکر از سوال شما

  11. سکینه گفت:

    سلام من میخوام پذیرش دانشگاه فرانسه رو بگیرم بعد رفتن به فرانسه و شروع تحصیل میتونم برادر زیر ۱۶ ام که زبان فرانسه بلده رو بیارم و من قیمش بشم ینی با ویزای دانشجویی قیم برادرکوچیکم بشم؟؟؟؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      خیر امکان پذیر نیست
      برای دریافت پذیرش مدرسه قیم بومی لازم است.
      قیم می بایست تابعیت کشور فرانسه را داشته باشد.

      با تشکر از سوال شما

  12. melina گفت:

    سلام من میخوام برای سن 16 سالگی به پاریس بیام و در خوابگاهش بمانم من میخوام رشتم علوم انسانی باشه ایا امکانش است و ما در پاریس هیچ فامیلی نداریم و نمیشه کی قیم نداشته باشیم اگه نداشته باشیم چه اتفاقی می افته و هزینه خوابگاه چقدره اگه به تومن بنویسین ممنون میشم و من هم زبان انگلیسی رو بلدم و فرانسوی یعنی قراره برم کلاس زبان و یاد بگیرم الانم 12 سالمه لطفا پاسخ سوال من رو برسد ممنون میشم و من همه ی کارنامه هام عالی هستن و اینم بگم که اگه کاری های ششم،هفتم و هشتممون کارنامه هام همشون عالی باشم میتونم بورسیه شم و چه مدارکی رو باید داشت و اینم بگم که هیچ کدوم از والدینم نمی خوان با من بیان
    لطفا زود جواب سوالای منو بدید ممنون میشم

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای دریافت پذیرش مدارس فرانسه الزاما باید قیم داشته باشیدو بدون قیم به شما پذیرش داده نمی شود.
      قیم می بایست یک فرد تبعه کشور فرانسه باشد.
      تحصیل به زبان فرانسوی تقریبا رایگان است و به زبان انگلیسی شامل هزینه می شود.
      هزینه خوابگاه در هر ماه بین 200 تا 400 یورو ( 5 میلیون و 800 هزار تومان تا 11 میلیون و 200 هزار تومان، با نرخ روز در اردیبهشت 1400 )
      مدارس کشورهایی مانند مجارستان، انگلیس، کانادا و استرالیا را می‌توانید بدون داشتن قیم پذیرش بگیرید.

      با تشکر از سوال شما

  13. Pari گفت:

    سلام ببخشید یعنی پدر و مادر نمی توانند از طریق ویزای تحصیلی فرزند دبیرستانی خود ، همراه او به فرانسه رفته و اقامت دایم بگیرند؟؟؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      خیر چنین چیزی امکان پذیر نیست.
      حتی در صورت داشتن قیم بومی در فرانسه و دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی امکان دریافت ویزای گاردین برای والدین وجود ندارد.
      در حال حاضر در کشور کانادا والدین می توانند ویزای گاردین بگیرند و با تغییر ویزا و اقدامات لازم اقامت دائم بگیرند .

      با تشکر از سوال شما

  14. نسیم گفت:

    سلام .من پسرم کلاس یازدهم تجربی رو میخونه امسال و میخواد که سال اخر رو بیاد فرانسه بخونه البته زبان فرانسه بلد نیست ولی انگلیسی رو تقریبا مسلطه. خواستم بپرسم اگه بخواد بیاد اونجا مدارسی که به زبان انگلیسی هستن درس بخونه و اینکه ما هیچ کس رو اونجا نداریم چطور میتونه بیاد و چقدر هزینه اش میشه

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای دریافت پذیرش مدارس فرانسه نیاز به قیم می باشد. ( یک فرد تبعه فرانسه باید سرپرستی فرزند شما را به عهده بگیرد)
      هزینه تحصیل بسته به مدرسه می‌توانید متفاوت باشد ولی به صورت تقریبی برای هر سال 6000 یورو در نظر بگیرید.
      با توجه به سخت بودن پیدا کردن قیم مورد تایید سفارت، پیشنهاد میکنیم کشور دیگری را برای تحصیل انتخاب نمایید.
      مجارستان، انگلیس، سوییس، کانادا و استرالیا گزینه های بسیار مناسبی اند و بدون داشتن قیم نیز می‌توانید پذیرش مدارس را دریافت نمایید.

      با تشکر از سوال شما

  15. Girllll گفت:

    سلام من ۱۵سالم هست و قصد دارم تا مهر ماه امسال (۱۶سالگی) برم اونجا برای تحصیل در مدارس شبانه روزی بین المللی و ب فرانسوی تسلط ندارم ای انگلیسیم اوکیه میخواستم ببینم هزینه سالانش در یک مدرسه شبانه روزی معمولی چقدره؟(هزینه های تحصیل و خوابگاه)
    درساشون برام خیلی سنگین نیست چون از ۱۶سالگی وارد مدارس اونجا میشم؟
    و برای تحصیل در مدارس شبانه روزی نیاز ب قیم هست؟
    اونجا هم در مدارسشون از۱۶سالکی انتخاب رشته میکنن؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای دریافت پذیرش مدارس شبانه روزی هم نیاز به قیم می باشد.
      هزینه تحصیل بسته به مدرسه می‌تواند متفاوت باشد ولی به برای هر سال تقریبا 6000 یورو در نظر بگیرید.
      در صورتی که به خوبی به زبان انگلیسی مسلط باشید از پس دروس بر می آیید.
      و در رابطه با سوال آخر خیر انتخاب رشته ندارید.

      با تشکر از سوال شما

      1. یاس گفت:

        با سلام ما در امارات زندگی می کنیم دخترم کلاس ده هیتن و مدرسه هندی به زبان انگلیسی درس می خونه و cbseهست و اینترنشنال نیست من می خوام از کلاس ۱۱یا ۱۲دخترمو به فرانسه بفرستم در مدرسه شبانه روزی خواستم ببین هزینه هر سال تحصیلی چند در میاد ؟ و شرایط دانشگاه پزشکی در فرانسه چیست آیا امتحان ورودی دارد؟هزینه دانشگاه برای دندانپزشکی سالی چنده؟
        و سوال بعدی اگر دخترم همینجا در همین مدرسه در امارات دیپلم بگیره چون مدرسش اینترنشنال نیست می توته برای پزشکی در فرانسه اقدام کنه آیا دانشگاه پزشکی به زبان انگلیسی هست و اینکه میگن تحصیل در فرانسه تقریبا مجانی چطوره ممنون میشم جواب بدبن

        1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام و وقت بخیر

          هزینه تحصیل در مدارس بسته‌ به مدرسه متغیر است و حداقل سالی 6000 یورو در سال بابت شهریه و ماهی 800 یورو هزینه زندگی در نظر بگیرید.
          تحصیل در رشته پزشکی در فرانسه به زبان فرانسوی و تقریبا رایگان است و فقط هزینه های ریجستری دانشگاه را به صورت سالانه باید بپردازید.
          با دیپلم غیر اینترنشنال هم می توان پذیرش دریافت کرد.
          میتوانید بدون ارائه مدرک زبان فرانسوی پذیرش کالج زبان گرفته و بعد از آن بدون آزمون ورودی پذیرش دانشگاه دریافت نمایید.
          در رشته پزشکی بعد از سال اول و برای ورود به سال دوم آزمون دارد.

          با تشکر از سوال شما

  16. پارسا گفت:

    با سلام هزینه ی تحصیل برای دانش آموزان بین المللی در دبیرستانهای فرانسه سالانه چه مقدار است؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام
      تحصیل در مدارس فرانسوی زبان تقریبا رایگان است و هزینه بسیار جزیی برای هر سال تحصیل لازم است.
      میزان شهریه مدارس انگلیسی زبان بسته به نوع مدرسه می‌تواند متفاوت باشد ولی به صورت میانگین سالی 6000 یورو در نظر بگیرید.

      با تشکر از سوال شما

    2. mohammad گفت:

      با سلام
      دخترم در سال دهم در تهران مدرسه اینترنشنال تحصیل می‌کند . ۲سوال دارم .۱-اگر قیم را جور کنیم و بخواهد برای کلاس ۱۱در فرانسه تحصیل کند آیا به راحتی پذیرش می‌دهند و هزینه تحصیل و خوابگاه چقدر می‌شود
      سوال ۲-اگر بعد از گرفتن دیپلم در تهران در مدرسه بین الملل بعد از ۲سال دیگر ،آیا به راحتی و داشتن قیم می‌تواند وارد دانشگاه و رشته دلخواه بشود .با تشکر

      1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        پذیرش و ویزای مدارس فرانسه از ایران شرایط سختی را دارد.
        تحصیل در مدارس فرانسوی زبان تقریبا رایگان است و هزینه تحصیل در مدارس انگلیسی زبان حداقل 6000 یورو در سال است. هزینه زندگی ماهانه حدود 800 یورو ( بابت خوابگاه، خورد و خوراک و غیره ) می باشد.
        برای مدارس ،کشورهای مجارستان انگلیس سوییس کانادا و استرالیا را پیشنهاد میکنیم.
        با مدرک دیپلم و بدون نیاز به قیم به راحتی می‌توان برای کالج های زبان یا دانشگاه های فرانسه اپلای کرد. البته از الان نمی‌توان شرایط دو سال آینده را پیش بینی کرد. ولی در حال حاضر شرایط مهاجرت به فرانسه از طریق ویزای تحصیلی برای دانشگاه مساعد می باشد.

        با تشکر از سوال شما

  17. پاپیک گفت:

    سلام من17سال دارم میخوام در دبیرستان های فرانسه تحصیل کنم ایرانی هستم قراره با مادرم مهاجرت کنم به فرانسه زبان انگلیسی تا ۷۰درصد مسلطم ولی فرانسه در حد سلام هم نمیدونم معدل راهنمایی ام ۱۹/۷۹است و رتبه سوم هم دارم در مدرسه در فوتبال مدال دارم دختر هستم الان او ایران یازدهمم میخوام تو فرانسه تحصیل کنم وقتی مهاجرت کنم با مادرم به فرانسه چطور تحصیل میکنم؟ایا چون سنم ۱۷هست باید به مدرسه بزرگسالان برم؟؟؟؟؟وحشتناکه یا میتونم با یادگیری زبان فرانسه و با این روزمه تحصیلی وارد دبیرستان های فرانسه بشم؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای دریافت پذیرش و ویزا مدارس کشور فرانسه باید یک فرد تبعه فرانسه سرپرستی شما را به عهده بگیرد یا اصطلاحا قیم شما شود. در صورتی که مادر شما ویزای تحصیلی، کاری و غیره فرانسه را داشته باشند شما می توانید به عنوان همراه با مادرتان به فرانسه رفته و در مدارس ثبت نام کنید. در غیر این صورت می‌توانید بعد از دریافت دیپلم به فرانسه مهاجرت کنید و یا اینکه پذیرش مدارسی که نیاز به قیم ندارند را دریافت نمایید. از جمله مجارستان، کانادا، استرالیا، انگلیس، سوییس و غیره
      تحصیل در مدارس فرانسه به دو زبان فرانسوی و انگلیسی امکان پذیر است.

      با تشکر از سوال شما

      1. یاس گفت:

        سلام وقت بخیر خسته نباشین یعنی در فرانسه تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی نیست؟ اگر نیست واسه گذراند زبان فراسنه و یاد گیری چقدر زمان می بره؟ هزینه ابن دوره تقریبا چقدره؟ آیا دانشگاه های خصوصی هم انگلیسی نیست؟ اگر هست هزینش سالی چنده؟ممنون میشم جواب بدبن

        1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          تحصیل در رشته های مدیکال در فرانسه به زبان فرانسوی و تقریبا رایگان است. قبل از ورود به دانشگاه میتوانید در دوره زبان شرکت کنید. دوره ها بین دو تا ده ماه می باشند. هزینه آموزش زبان بین 3 تا 6 هزار یورو می باشد.

          با تشکر از سوال شما

    2. مسلم گفت:

      سلام من 21 سال دارم و دارای مدرک دیپلم هستم و معدل متوسط.بسیار علاقه مند به رشته دندون پزشکی و پزشکی هستم .متاسفانه زبان فرانسوی و انگلیسی اصلا بلد نیستم بنظر شما برای تقویت زبون فرانسه ای چیکار کنم تا در امتحانات و تدریس دوچار مشکل نشوم؟ ایا کشور دیگه ای جز فرانسه پیشنهاد میدین؟

      1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        بهتر است از طریق کالج زبان فرانسه ویزای تحصیلی بگیرید و زبان را در کشور مقصد یاد بگیرید.
        به جز فرانسه کشورهای ترکیه، روسیه، چین، مجارستان، لهستان و…. نیز شرایط مناسبی را دارند.

        با تشکر از سوال شما

  18. فاطیما گفت:

    باعرض سلام پسر من 16سالشه امسال به دبیرستان دوره دوم میره دوست ندارم اینجا درس بخواند وضع مالی متوسط داریم من میخواهم پسرم به فرانسه بره ودرآنجا ادامه تحصیل بدهد معدل پسرم درپایه نهم 19.5است

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      در صورتی که بدنبال تحصیل در فرانسه هستید بهتر است به زبان فرانسوی تحصیل نمائید .در اینصورت هزینه های تحصیل و شهریه دانشگاه ها بسیار پایین میباشد.

      با تشکر از سوال شما

  19. Alisina گفت:

    سلام مردی هستم ساکین فرانسه و همچینان اقامهت ۱۰ ساله فرانسه دارم . میخواهم شامل دبیرستان های فرانسه شوم. چون ۱۸ ساله شدم برایم کمی مشکل ساز شده . پس اگر در این باره برایم معلومات دهید ممنون میشم

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      دوست عزیز شما احتمالا تبعه افغان باشید و به همین خاطر کارت پناهندگی ده ساله دارید.
      می توانید به «لیسه های بزرگسالان» مراجعه کنید .
      برای ثبت نام به این سایت رجوع کنید.
      https://www.lyceedadultes.fr/

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه