بهترین شهرهای مجارستان برای تحصیل

بهترین شهرهای مجارستان برای تحصیل در آینده تحصیلی دانشجویان نقش مهمی را ایفا می کند و این همان مبحثی است که مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این مقاله ، شما را به مطالعه آن ترغیب می کنند.

محل زندگی و نوع شهر ، ارتباط مستقیم با رفاه و آسایش دانشجویان دارد ، بنابراین کسب اطلاعات کلیدی درباره هر کدام از شهرهای دانشجویی حائز اهمیت است.

از ویژگی های مهم برای اینکه یک شهر مورد پسند دانشجویان باشد ، می توان به حضور دانشگاه های برتر ، جامعه دانشجویی ، کیفیت زندگی ، چشم انداز استخدام و مقرون به صرفه بودن اشاره کرد.

هدف مشاوران رجبی از ارائه این مقاله ، کمک به دانشجویان بین‌المللی برای انتخاب مقصد ، ارائه بینشی در مورد نقاط قوت و ضعف هر شهر مجارستان است.

همچنین اگر مایل باشید اطلاعات کامل از شرایط تحصیل در دانشگاه های مجارستان بدست آورید ،  می توانید مقاله تحصیل در مجارستان را بخوانید ، هزینه ها ، بورسیه ها و مقاطع تحصیلی مختلف را در آن مقاله به ظور کامل شرح داده ایم.

فهرست مطالب
بهترین شهرهای مجارستان برای تحصیل

مجارستان به عنوان یک کشور دانشجویی ایده آل شناخته شده است و از مهم ترین ویژگی های بارز برای این شهرت وجود دانشگاه های معتبر ، شرایط پذیرش آسان تر و مهم تر از همه هزینه های مقرون به صرفه است ، مجارستان دارای شهرهای زیادی است ، اگرچه اکثر دانشجویان خارجی در بوداپست زندگی و تحصیل می کنند ، اما شهرهای حومه نیز چیزهای زیادی برای ارائه به دانشجویان دارند که در این مقاله بررسی شده اند.

بوداپست ، پایتخت و شهر دانشجویی

بوداپست پایتخت و شهر دانشجویی مجارستان و اولین گزینه از بهترین شهرهای مجاستان برای تحصیل است ، بوداپست دارای یک زندگی فرهنگی پر جنب و جوش با امکانات بی‌پایان برای فعالیت‌های داخلی و خارجی است.

بوداپست با چندین دانشگاه معتبر ، زندگی آکادمیک بین المللی قوی و منبعی بی پایان از نوآوری ، به عنوان یک مرکز علمی در نظر گرفته می شود ، شما برای تحصیل در مجارستان ، از میان 34 موسسه آموزش عالی که متعلق به این پایتخت محبوب هستند و با جوامع خود زندگی روزمره شهر را شکل می دهند ، انتخاب کنید ، در این زمینه می توانید با مشاوران موسسه رجبی مشورت کنید تا نحوه اخذ ویزای تحصیلی مجارستان را به شما بگویند ، ضمنا مقاله ای با همین عنوان در سایت ارائه شده که آخرین اطلاعات را در اختیار شما قرار خواهد داد ، حتما سری به مقاله لینک شده بزنید.

دانشگاه های مهم در بوداپست رنکینگ جهانی
دانشگاه Eotvos Loarand 601-650
دانشگاه سملوایس 672
دانشگاه Corvinus 701
دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست 701

هزینه های ماهانه یک فرد مجرد در بوداپست 581.73 دلار تخمین زده می شود ، اگر هزینه بدون اجاره را در نظر بگیریم ، بوداپست 35.28 درصد گرانتر از تهران است ، اجاره خانه در بوداپست به طور متوسط 34.98 درصد کمتر از تهران است.

بازار کار در بوداپست تا قبل از دوران کرونا خوب بود؛ در سال 2020 ، 878400 نفر در بوداپست شاغل بودند که 4100 نفر بیشتر از سال 2019 است ، با این حال ، تعداد افراد بیکار افزایش بیشتری نشان داد؛ نرخ بیکاری در سال 2020 ، 3.2 درصد بوده یعنی 0.9 واحد درصد بیشتر از سال قبل از آن بوده است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب بهترین شهر مجارستان مطابق شرایط شما با راهنمایی کارشناسان حرفه ای رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

خلاصه ای از هزینه های زندگی در دبرسن مجارستان قیمت
هزینه تخمینی خانواده چهار نفره ماهانه 1796.35 دلار
هزینه های ماهانه یک نفر بدون اجاره 515.36 دلار

مقایسه هزینه زندگی در دبرسن و تهران را در جدول زیر مشاهده می کنید : 

هزینه های زندگی در دبرسن در مجموع 20.08 درصد گرانتر از تهران
اجاره در دبرسن به طور متوسط 54.41 درصد کمتر از تهران

دبرسن از بهترین شهرهای مجارستان برای تحصیل

پس از بوداپست ، دبرسن از بهترین شهرهای مجارستان برای تحصیل است ، این مرکز منطقه ای منطقه دشت بزرگ شمالی و مرکز شهرستان حاجدو-بیهار است.

این شهر حیات فرهنگی غنی خود را حفظ کرده است؛ هر سال ، در 20 آگوست ، کارناوال گل در شهر برگزار می شود که سرگرمی های متنوعی مانند رقص محلی ، رژه و کنسرت را ارائه می دهد.

دبرسن خانه دانشگاه دبرسن (با رنکینگ جهانی 521) است که ساختمان اصلی آن یک قطعه معماری بسیار زیبا در منطقه “جنگل بزرگ” واقع شده است ، این دانشگاه دارای دپارتمان های بسیاری بوده ، یک مرکز تحقیقاتی بزرگ در اروپا و در آموزش پزشکی و فناوری اطلاعات پیشرو است ، دانشگاه الهیات اصلاح شده دبرسن و دانشگاه فنی دبرسن نیز از شهرت نسبی برخوردار هستند.

به روزترین اطلاعات تحصیلی مجارستان را در مقالات زیر خواهید خواند ، محتوایی به روز طبق آخرین تغییرات.

سگد (Szeged)

در مطالعه بهترین شهرهای مجارستان برای تحصیل ، سگد (Szeged) سومین جایگاه را به خود اختصاص می دهد ، Szeged مرکز منطقه ای جنوب شرقی مجارستان و مقر شهرستان Csongrad است ، این شهر و منطقه آن از زمان های قدیم مسکونی بوده است و به آرامی به سومین مکان پرجمعیت مجارستان تبدیل شده است ، چشم انداز فعلی شهر بر اساس یک تراژدی است – سیل بزرگ سال 1879 بسیاری از ساختمان ها را تخریب کرد و جای خود را به دوره ساختمانی جدیدتر و زیباتر داد.

هر تابستان ، میدان روبروی کلیسای جامع تبدیل به یک تئاتر بزرگ در فضای باز برای میزبانی جشنواره فضای باز Szeged می شود ، دانشگاه Szeged در سال 1872 تاسیس شد و آن را به یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های کشور تبدیل کرد ، در حال حاضر ، این دانشگاه از 12 دانشکده تشکیل شده است و تعداد 21000 دانشجو دارای 14 درصد نسبت دانشجویان بین المللی است ، شما می توانید تقریباً همه چیز از علوم انسانی گرفته تا مطالعات تجاری یا علوم بهداشتی را مطالعه کنید.

خوب است بدانید در مجارستان اجازه کار دانشجویی هم دارید که تمام جزئیات آن مانند تعداد ساعات مجاز و میزان دستمزد کار دانشجویی را در مقاله کار دانشجویی در مجارستان به شما ارائه داده ایم.

خلاصه ای از هزینه های زندگی در سگد مجارستان قیمت
هزینه تخمینی خانواده چهار نفره ماهانه 1826.51 دلار
هزینه های ماهانه یک نفر بدون اجاره 531.04 دلار
مقایسه هزینه های زندگی در سگد و تهران توضیحات
هزینه های زندگی در سگد در مجموع 18.33% درصد گرانتر از تهران
اجاره در سگد به طور متوسط 59.43 درصد کمتر از تهران

میشکولک (Miskolc) مجارستان

میشکولک (Miskolc) مجارستان شهری است که در شمال شرقی مجارستان واقع شده است و بیشتر به دلیل صنایع سنگین خود شناخته شده است ، میشکولک چهارمین شهر بزرگ و از بهترین شهرهای مجارستان برای تحصیل است.

این شهر در قرن نوزدهم به دلیل موقعیت جغرافیایی خود به یک مرکز تجاری و صنعتی مهم تبدیل شد و امروزه یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای دانشجویانی است که برای تحصیل و یا کار در مجارستان می آیند ؛ دانشگاه میشکولک یک مؤسسه نسبتاً جوان است که در سال 1949 تأسیس شد ، این دانشگاه به سبک پردیس آمریکایی ساخته شده است و توسط یک پارک بزرگ و امکانات ورزشی مختلف احاطه شده است.

این شهر جاذبه های تفریحی و گردشگری زیادی برای دانشجویان دارد و هزینه های زندگی در آن نسبت به شهرهای دبرسن و سگد کمتر است ، برجسته ترین صنایع این شهرستان شامل الکترونیک ، مهندسی ، صنعت خودروسازی و فرآوری مواد غذایی می باشد ، Miskolc دارای ارتباطات راه آهن و جاده با بوداپست ، 90 مایل (145 کیلومتر) به سمت جنوب غربی و با شرق مجارستان ، اسلواکی ، رومانی و اوکراین است.

میشکولک (Miskolc) مجارستان

پچ ( Pecs) شهری دانشجویی در مجارستان​

پچ ( Pecs) شهری دانشجویی در مجارستان​ در جنوب غربی کشور واقع شده است و مرکز اداری و اقتصادی شهرستان بارانیا است ، برای کسانی که مایل به زندگی یا تحصیل در اینجا هستند ، این شهر به خاطر موزه ها ، گالری ها، جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی که میزبان آن است، مشهور است؛ در سال 2010 شهر پچ به عنوان یکی از پایتخت های فرهنگی اروپا انتخاب شد T پچ در نزدیکی مرز کرواسی قرار دارد ، حدود سه ساعت در جنوب غربی بوداپست از طریق یک قطار راحت از ایستگاه‌های راه‌آهن Keleti یا Kelenföld فاصله دارد.

دانشگاه پچ در سال 1367 تاسیس شد و آن را به قدیمی ترین دانشگاه مجارستان تبدیل کرد و اکنون در بین دانشگاه های برتر اروپا قرار دارد و در سطح جهانی دارای رنکینگ 601 تا 800 قرار گرفته است ، این دانشگاه دارای 10 دانشکده است و طیف گسترده ای از برنامه ها را ارائه می دهد که تقریباً هر زمینه تحصیلی ممکن را پوشش می دهد.

هزینه های زندگی در شهر پچ مجارستان نسبت به شهرهای سگد و دبرسن کمی پایین تر است:

پچ ( Pecs) شهری دانشجویی در مجارستان​
خلاصه ای از هزینه های زندگی در پچ مجارستان قیمت
هزینه تخمینی خانواده چهار نفره ماهانه 1721.04 دلار
هزینه های ماهانه یک نفر بدون اجاره اجاره 505.70 دلار
مقایسه هزینه های زندگی در پچ و تهران
هزینه های زندگی در پچ Pecs 11.33% گرانتر از تهران
اجاره در پچ به طور متوسط 58.34 درصد کمتر از تهران

با برخی از رشته های تحصیلی در دانشگاه های مجارستان آشنا شوید ، سایر رشته های تحصیلی را با تایپ نام رشته در بخش جستجو بیابید.

گیور (Győr) مجارستان

گیور (Győr) مجارستان در بخش شمال غربی مجارستان واقع شده است ، مقر شهرستان Győr-Moson-Sopron در یکی از مهم ترین جاده های اروپای مرکزی است ، گیور 125 کیلومتر با بوداپست فاصله دارد و در سفر با قطار بین شهری از ایستگاه راه آهن بوداپست کلتی یک ساعت و نیم طول می کشد.

دانشگاه Széchenyi István در Győr واقع شده است ، این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های برتر QS رتبه 801 را دارد و طبق بررسی ها دارای امتیاز کلی 4.1 ستاره می باشد ، این دانشگاه در رشته مهندسی برق و مکانیک شهرت بسیار خوبی دارد.

بازار کار گیور برای فارغ التحصیلان مهندسی خوب است؛ زیرا چندین شرکت بزرگ ماشین سازی در اینجا فعالیت می کنند.

هزینه های زندگی در گیور نسبت به شهرهای ذکر شده باز هم مقرون به صرفه تر است اما تحصیل در این شهر در همه رشته ها امکان پذیر نیست.

گیور (Győr) مجارستان

Kecskemet

شهر Kecskemet مجارستان شهری در بخش مرکزی مجارستان است و هشتمین شهر بزرگ این کشور است ، این شهر در نیمه راه بین پایتخت بوداپست و سومین شهر بزرگ کشور ، یعنی سگد قرار دارد.
Kecskemet از نظر تعداد دانشگاه های موجود در ردیف نهم مجارستان قرار دارد ، در این شهر تنها 1 دانشگاه به نام John von Neumann وجود دارد که 9 برنامه تحصیلی در زمینه گردشگری ، تجارت ، مهندسی ، مدیریت ، روابط بین الملل ، اقتصاد ، بازاریابی ، مدیریت و علوم کامپیوتر را ارائه می دهد.

میانگین هزینه زندگی در Kecskemet ، 666 دلار است که در لیست 26٪ از ارزان ترین ترین شهرهای جهان قرار دارد ، متوسط حقوق پس از کسر مالیات 813 دلار است که برای پوشش هزینه های زندگی برای 1.2 ماه کافی است.

این هشتمین شهر بزرگ مجارستان است و از نظر کیفیت زندگی چهاردهمین شهر برای زندگی در مجارستان محسوب می شود ، از معایب این شهر که آن را در لیست پایین تر بهترین شهرهای مجارستان برای تحصیل قرار می دهد ، تعداد تنها یک دانشگاه با رشته های کم و فقط در مقطع لیسانس و همچنین آب و هوای این شهر گرم و خشک و راه های ارتباطی محدود آن است.

سوالات پر تکرار بهترین شهر های مجارستان برای تحصیل

  • دانشگاه Eotvos Loarand دارای رنکینگ 650
  • دانشگاه سملوایس با رنکینگ  672
  • دانشگاه Corvinus دارای رنکینگ 701

هزینه های زندگی در دبرسن در مجموع 20.08 درصد گرانتر از تهران 

هزینه تخمینی خانواده چهار نفره ماهانه 1721.04 دلار
هزینه های ماهانه یک نفر بدون اجاره اجاره 505.70 دلار

دانشگاه Széchenyi István در Győr  ، این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های برتر QS رتبه 801 را دارد و طبق بررسی ها دارای امتیاز کلی 4.1 ستاره می باشد ، این دانشگاه در رشته مهندسی برق و مکانیک شهرت بسیار خوبی دارد.

آنچه در این مقاله مطالعه کردید نتیجه تلاش و کوشش مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی پیرامون بهترین شهرهای مجارستان برای تحصیل بوده است ، اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر هستید با همکاران ما در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید ، همچنین شما می توانید به جز تحصیل ، راه های دیگری را برای مهاجرت به مجارستان انتخاب کنید ، در مقاله لینک شده با تمامی این روش ها آشنا می شوید ، راه هایی امن و سریع که شما را به هدفتان خواهد رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه