تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا با وجود مشهورترین و برترین برندهای تولید لباس و افراد بسیار مشهور و نابغه در دنیای طراحی مد می تواند رویای مد دوستان باشد در این مقاله از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) با ما باشید تا تمامی زوایای این رشته و کشور جذاب را با هم بررسی کنیم.

 تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا

نام کشور ایتالیا همواره با دنیای مد و فشن عجین شده است و همین امر باعث شده که هرگاه اسم لباس ، مد و فشن آورده شود اولین جایی که در ذهن افراد تداعی می شود کشور ایتالیا باشد ، این کشور تا قرن ها رهبر دنیای هنر و طراحی لباس و مد در جهان بوده است و همواره افراد زیادی در این کشور برای پیشرفت این صنعت تلاش و کوشش کرده و تاثیرات بسزایی در این هنر داشته اند.

می توان گفت که از قدیم همواره مفهوم مد و طراحی در لباس های اشرافیان و مردم این کشور وجود داشته است و امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تغییر شرایط ، مد به یک صنعت عظیم تبدیل شده و نوع نگرش و پرداختن به آن با دوران قدیم متفاوت شده است ، به طوری که امروزه به تدریج این رشته تحصیلی در دانشگاه ها می پردازندو مدرک به علاقه مندان ارائه می نمایند.

این رشته خود به شاخه های متعددی همچون طراحی مد و لباس مردانه ، لباس زنانه ، لباس کودکان ، طراحی زیورآلات ، مدیریت برند و رشته های متعدد دیگری تقسیم می شود و افراد به صورت حرفه ای در زمینه تخصصی خود آموزش می بینند ، در این مقاله مشاوران ما در موسسه مهاجتی رجبی شما را با تحصیل و فراگیری این رشته تحصیلی در یکی از بهترین کشورهای مد و فشن ، کشور ایتالیا آشنا خواهند کرد.

برای آشنایی بیشتر با چگونگی اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر ایتالیا ، مقاله تحصیل در ایتالیا را حتما مرور کنید.

مدارک پذیرش رشته طراحی مد در ایتالیا

شرایط تحصیل طراحی مد و لباس در کشور ایتالیا در برگیرنده نکاتی است که متقاضیان این رشته بایستی مد نظر قرار داده تا شانس خود را برای دریافت پذیرش تحصیلی افزایش دهند ، شرایط و مدارک مورد نیاز برای تحصیل در این رشته به قرار زیر می باشد:

  • آخرین مدرک تحصیلی (دیپلم دوازده‌ساله برای ورود به مقطع لیسانس)
  • داشتن حداقل 18 سال
  • داشتن مدرک زبان ایتالیایی CHILS سطح B1 یا B2 برای تحصیل در مقطع کارشناسی ، داشتن مدرک تافل یا ایلتس زبان انگلیسی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد
  • رزومه هنری یا نمونه فعالیت های هنری
  • انگیزه نامه
  • گواهی پذیرش دانشگاه
  • توصیه نامه از استاد راهنما در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری

بهترین دانشگاه های طراحی مد ایتالیا

در کشور ایتالیا موسسات و دانشگاه های معتبر و بزرگی به تحصیل رشته مد و طراحی لباس به علاقه مندان به این رشته می پردازند که از درجه کیفی و جایگاه خوبی در میان دانشگاه های جهان بر خوردار می باشند ، بسیاری کشور ایتالیا را سرزمین مد می دانند و همین موضوع باعث شده که دانشگاه ها و مراکز عالی این کشور بستر خوب و قوی را برای تحصیل این رشته برای دانشجویان متقاضی به وجود بیاورند ، در اینجا ما به معرفی چندی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا میپردازیم.

بهترین دانشگاه های طراحی مد ایتالیا

دانشکده طراحی مد پلی مدا

این دانشکده در سال ۱۹۸۶ به عنوان یک پروژه مشترک شهرهای فلورانس و مؤسسه فناوری مد دانشگاه ایالتی نیویورک تأسیس شد ، این دانشکده مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته ها مد و فشن ارائه می کند ، در پلی مدا حدود ۲۵۰۰ دانشجو از ۷۵ کشور مختلف دنیا در ۳ پردیس این دانشگاه در شهر فلورانس به تحصیل رشته مد و طراحی لباس مشغول هستند.

این دانشگاه در رتبه بندی جهانی مدرسه مد و فشن به عنوان یکی از ده مدرسه برتر مد در جهان قرار دارد ، به همین دلیل به آموزش های حرفه ای خود با استفاده از روشهای تخصصی و تحقیقاتی بسیار افتخار می کند ، دانشجویان می توانند به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی در این دانشگاه به تحصیل بپردازند ، پس علاقه مندان باید نسبت به اخذ مدارک معتبر در یکی از این دو زبان اقدام کرده و در هنگام ثبت نام به دانشگاه ارائه نمایند.

آکادمی دل لوسو

آکادمی دل لوسو مدرسه مد و طراحی واقع در کشور ایتالیا است که آموزش‌های سطح بالایی را ارائه می‌دهد و روش آموزشی در این دانشکده بر مبنای یک رویکرد نوآورانه است ، مکان اصلی این مدرسه در شهر میلان واقع‌ شده و یک مقصد اساسی برای ‌کسانی است که می‌خواهند به‌عنوان یک حرفه‌ای واقعی در این بخش به کسب تجربه و علم و سپس کار مشغول شوند.

همه استادان آکادمی دل لوسو متخصص در حرفه‌ی خود هستند و در بخش‌های مد ، طراحی و فشن در ایتالیا نقش‌هایی درزمینه تجارت دارند ، این استادان در برندها و مشاغل مشهور مد و یا در شرکت‌های خاص خود مشغول به کار هستند و این خود اولین نقطه تماس دانش‌آموزان با دنیای واقعی کار می باشد.

دانشکده مد میلان

آنجلو روسیکا در سال ۲۰۰۳ دانشکده مد و طراحی لباس را در دانشگاه میلان با هدف گسترش فرهنگ مد ایتالیایی بنا و راه اندازی کرد ، دوره های مد در این دانشکده به دانش آموزان و دانشجویان کمک می کند علایق شخصی خود را بهبود ببخشند و یک سبک ایتالیایی منحصر به فرد را به دست آورند و آن را به بهترین شکل ممکن طراحی و تولید نمایند.

این دانشکده دوره های خود را به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی به دانشجویان ارائه می کند ، همچنین دانشجویان می توانند با تحصیل در این دانشکده در مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری به تحصیل در این رشته بپردازند و اخذ مدرک نمایند.

دانشگاه طراحی و مد اروپایی

دانشگاه طراحی و مد اروپایی یا IEDواقع در میلان ایتالیا یکی از چهار پایتخت بزرگ مد جهان و همچنین در کشورهای اسپانیا و برزیل برنامه های درجه یک طراحی مد و لباس را به چندین زبان ارائه می دهد ،زبان های انگلیسی ، ایتالیایی ، اسپانیایی و پرتغالی زبان هایی هستند که دانشجویان می توانند در این مکان به انتخاب خود در هردکدام از آن ها به تحصیل بپردازند ، در این دانشگاه هچنین دوره های کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دوره های کوتاه تابستان و زمستان و به علاقه مندان دنیای مد برای تحصیل و اخذ مدرک ارائه می شود.

موقعیت پردیس اصلی IED در شهر میلان یک مزیت است که به دانشجویان این را اجازه می دهد با حضور در مرکز مد ، هنر و فرهنگ ، کارهای برتر را تجسم ، ایده پردازی و ایجاد نمایند ، از فارغ التحصیلان برجسته در این دانشگاه می توان به ماریا گراتزیا چیوری ، طراح لباس ، اولین مدیر خلاق زندر دنیای مد در برند مطرح Dior اشاره کرد.

دانشگاه پلی تکنیک میلان

دانشگاه پلی تکنیک میلان یکی از بزرگترین دانشگاه‌های ایتالیا است و دارای ۴۵ هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف است ، این دانشگاه در سال ۱۸۶۳ در شهر میلان ایتالیا تأسیس شد و دارای هفت پردیس است که در میلان و سایر شهرهای ایتالیا واقع شده است ، این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه در شهر میلان به شمار می‌رود.

در سال ۲۰۰۰ دانشکده طراحی دانشگاه پلی تکنیک میلان ، برنامه های آموزشی جدیدی را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های گرافیک ، طراحی مد و لباس ، طراحی داخلی و طراحی صنعتی ارائه داد ، می توان گفت تمام دوره‌های تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه فقط به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند ، در این دانشگاه رشته طراحی مد و لباس فقط در مقطع کارشناسی ارائه میگردد.

علاوه بر این موسسات و دانشگاه هایی که به توضیح و معرفی آن ها پرداختیم دیگر مراکز و موسسات علمی مانند : دانشگاه مد فراری ، موسسه مد مورگانانی ، آکادمی مد و لباس و رسومات ، مدرسه مد مودارت ، دانشگاه مد S،N،C روتینیگنی لوسیانا ، آکادمی مد و طراحی وهنر فلورانس ایتالیا از جمله مراکز معروف و با کیفیت کشور ایتالیا برای تحصیل در رشته مد و طراحی لباس می باشند که علاقه مندان به این رشته می توانند در آن ها به تحصیل و کسب علم در این رشته بپردازند.

هزینه تحصیل طراحی مد در ایتالیا

هزینه‌های زندگی و تحصیل درکشور ایتالیا نسبت به سایر کشورهای برتر و درجه یک اروپا ارزان است ، اما باید این نکته را مد نظر قرار دهیم که تحصیل در رشته طراحی لباس و مد در ایتالیا و سایر رشته‌های هنری ، نسبت به سایر رشته های تحصیلی گران‌تر است و این موضوع علاوه بر شهریه ، هزینه‌های زندگی شما را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

هزینه تحصیل طراحی مد در ایتالیا

همچنین از آن جا که این رشته یک رشته عملی است سالانه دانشجویان باید هزینه‌‌ها‌ی جانبی نیز به دلیل خرید وسایل کمک‌آموزشی زیاد و گران به نسبت دیگر دانشجویان متقبل شوند.

به طور کلی می توان گفت که هزینه های تحصیل بسته به مقطع تحصیلی ، رشته تحصیلی ، دانشگاه محل تحصیل و موارد بسیار دیگری متفاوت و متغیر است ، اما به طور کل می توان شهریه تحصیل در این رشته را دانشگاه‌های دولتی این کشور از ۳ هزار تا ۵ هزار یورو در سال و در آکادمی‌های دولتی ۲۵ هزار تا ۳۵ هزار یورو در سال و در آکادمی‌های خصوصی بالای ۳۹ هزار یورو در سال در نظر گرفت.

علاوه بر شهریه دانشگاه دانشجویان باید هزینه اقامت و زندگی را نیز به شهریه سالانه خود اضافه نمایند ، هزینه زندگی یک دانشجو در کشور ایتالیا بر اساس نوع زندگی می تواند ماهانه ۷۰۰ یورو تا ۲ هزار یورو تخمین زده شود.

مشاوران و کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی رجبی همواره آماده بوده تا شما را در پذیرش و تحصیل هر چه آسان تر در رشته طراحی مد و لباس در کشور ایتالیا یرای نمایند.

بورسیه رشته طراحی مد در ایتالیا

شرایط تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا با رشته های دیگر تحصیلی تا حد زیادی متفاوت است ، هر چند اخذ پذیرش تحصیلی همراه با بورسیه در رشته طراحی مد و لباس در ایتالیا به راحتی امکان پذیر نبوده و متقاضیان بایستی از شرایط بسیار خوبی در این زمینه برخوردار باشند.

نکاتی از قبیل داشتن رزومه علمی بسیار قوی ، نگارش مقالات بین المللی سطح بالا مانند ISI ، اخذ مدرک زبان انگلیسی معتبر آیلتس با نمره بالای ۷ و بالاتر یا معادل آن در زبان ایتالیایی ، داشتن توصیه نامه از اساتید مطرح در سطح بین الملل و همچنین انگیزه نامه شخصی و پروپوزال خوب با موضوع به روز در دریافت بورسیه تحصیلی بسیار موثر هستند.

البته در رشته های هنری همچون طراحی مد و لباس در ایتالیا علاوه بر این موارد ، داشتن پرونده کاری قوی و نمونه فعالیت های هنری و نمونه کار نیز مد نظر قرار می گیرد.

ارائه نمونه کار برای اخذ بورسیه تحصیلی ضروری نخواهد بود ، اما یک نمونه کار خوب می تواند شانس دانشجویان را برای اخذ بورسیه تحصیلی در رشته طراحی لباس به شدت بالا ببرد ، اخذ بورسیه تحصیلی برای رشته طراحی مد و لباس در مقطع کارشناسی بسیار سخت است اما امکان اخذ بورسیه در مقاطع تحصیلات تکمیلی بسیار بیشتر است.

آزمون ورودی دانشگاه های طراحی مد ایتالیا

افرادی که قصد تحصیل در رشته های مد و طراحی لباس در کشور ایتالیا را دارند باید برای ادامه تحصیل در دانشگاه ها ، موسسات و آکادمی های هنر و مد این کشور در آزمون های ورودی هر کدام از این دانشکده ها و موسسات شرکت کرده و نمره قبولی را اخذ نمایند.

اما می توان گفت مهم‌ترین آزمون برای تحصیل در رشته طراحی مد و لباس در دانشگاه های این کشور آزمون مصاحبه حضوری متقاضیان است.

دانشجویان باید یک رزومه‌ی هنری خوب و قوی از کارهایشان ارائه کنند تا بتوانند پذیرش دانشگاه مورد نظرشان را با موفقیت بگیرند ، همچنین در مصاحبه ‌حضوری در دانشگاه و سفارت متقاضیان باید بتوانند توانایی زبانی خود را به اثبات برسانند ( انگلیسی یا ایتالیایی با توجه به مقطع و دانشگاه و زبانی که خواستار تحصیل در آن هستند)، زیرا مصاحبه‌ برای این رشته بسیار تخصصی است و باید دانشجویان باید بتوانند سوالاتی را در زمینه تاریخ هنر تا حوزه‌های تخصصی مد و فشن را به زبانی غیر از مادری خود و انگلیسی یا ایتالیایی بهدرستی توضیح و پاسخ دهند.

چارت درسی طراحی مد در دانشگاه های ایتالیا

تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا یک رشته جذاب هنری است و تحصیل در این رشته به هیچ وجه کسل کننده نیست و این یکی از مزیت‌های بزرگ تحصیل در رشته طراحی لباس است ، واحد‌های درسی رشته طراحی لباس بسیار متنوع است و دانشجویان باید علاوه بر مطالعه دروس نظری، واحد‌های عملی زیادی را بگذرانند.

برای تحصیل طراحی لباس و مد در ایتالیا و در مقطع لیسانس دانشجویان با رشته‌ی مطالعات مد (Fashion Studies) شروع به تحصیل می کنند و در مقاطع بالاتر به صورت تخصصی به طراحی لباس می پردازند ، البته در این رشته چارت آموزشی دانشگاه ها و آکادمی های مد با یکدیگر تفاوت بسیاری دارد.

تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا در مقطع کارشناسی یک دوره ۳ ساله و در مقطع کارشناسی ارشد یک دوره 2 ساله است ، دانشجویان و متقاضیان تحصیل در رشته طراحی مد ضروری است که با تکنیک های طراحی مد از جمله مدل سازی و خیاطی ، طراحی فنی ، فتوشاپ و تصویرگری آشنا باشند تا بتوانند آینده بهتر و موفق تری هم در زمینه تحصیل و هم در بازار کار برای خود رقم بزنند.

همچنین در این کشور موسسات و آکادمی‌هایی هستند که با ارائه دوره‌های 3 ماهه و با ارائه مدرک دیپلم معتبر تا دوره‌های بلند‌مدت مثل کارشناسی و کارشناسی ارشد فعالیت می کنند و بسیاری از متقاضیان برای تحصیل طراحی لباس در ایتالیا وارد این آکادمی‌ها می شوند.

زبان تحصیل طراحی مد در ایتالیا

امروزه در تمام دانشگاه ها و موسسات عالی بین المللی اکثر رشته ها و دروس مازاد بر زبان رسمی هر کشور به زبان انگلیسی نیز ارائه و تدریس می شوند ، آکادمی ها و دانشگاه های مد در کشور ایتالیا نیز از این قاعده مستثنی نیستند ، اما باید این نکته را دقت داشت که در دانشگا های دولتی این کشور که این رشته را برای تحصیل ارائه می دهند.

مقطع کارشناسی به زبان ایتالیایی و مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به زبان ایتالیایی و انگلیسی تدریس می گردند ، پس دانشجویانی که قصد دارند در مقطع کارشناسی به تحصیل دراین کشور بپردازند باید نسبت به فراگیری زبان ایتالیایی و اخذ مدرک معتبر اقدام نمایند.

اما در اکادمی ها و دانشکده های هنر و مد غیر دولتی این کشور در تمامی مقاطع ، تمامی رشته ها و گرایش ها و همچنین تمامی دروس علاوه بر زبان ایتالیایی متقاضیان می توانند به زبان انگلیسی نیز به تحصیل بپردازند ، اما همانطور که قبلا اشاره کردیم تحصیل در این موسسات غیر دولتی هزینه بسیار بیشتری را برای دانشجویان در پی دارد.

مزایا و معایب تحصیل طراحی مد در ایتالیا

مزایای تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا به قدری زیاد است که حتی افرادی از کشورهایی چون آمریکا و کانادا که خود دارای بهترین موسسات و دانشگاه ها در جهان می باشند نیز جهت تحصیل در این کشور اقدام می کنند ، تجربه تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا از یک سو و ساختن پشتوانه علمی قوی و چشم انداز روشن شغلی و کاری از سوی دیگر از مهمترین مزایای تحصیل طراحی مد ولباس در ایتالیا خواهد بود.

مزایا و معایب تحصیل طراحی مد در ایتالیا

نکته دیگر اینکه این کشور به نوعی از مهمترین پایتخت های مد و لباس دنیا به شمار می رود ، وجود جشنواره ها و بازار های فراوان در کنار دانشگاه های مختلف طراحی مد و لباس ، بازار کار بسیار پر رونقی را در این حوزه در ایتالیا ایجاد می نماید، از سایر مزایای تحصیل طراحی مد و لباس در کشور ایتالیا می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
  • تحصیل طراحی مد ولباس در ایتالیا به عنوان قطب شناخته شده این رشته در سطح جهانی
  • بهره مندی از حضور در شهرهای میلان ، رم ، فلورانس و ونیز به عنوان پایتخت های مد در ایتالیا

معایب

هر چند معایب تحصیل طراحی مد و لباس در این کشور بسیار کمتر از مزایای آن بوده اما عدم آگاهی نسبت به آن ها قطعا افراد را با مشکلات متعددی روبرو خواهد کرد ، از معایب دیگر تحصیل طراحی مد و لباس در ایتالیا به ویژه در مقطع کارشناسی و برای حضور در بازار کار این کشور می توان به یادگیری زبان ایتالیایی اشاره کرد، هر چند برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز داشتن مدرک زبان انگلیسی مورد نظر الزامی خواهد بود.

پیشتر در همین سایت تحصیل رشته طراحی مد در کانادا را نیز بررسی کردیم که پیشنهاد می کنیم حتما آن را مطالعه کنید ، کانادا هم مانند ایتالیا دارای دانشگاه های بسیار معتبر در رشته طراحی مد است با این تفاوت که زبان تحصیل شما انگلیسی خواهد بود و سختی یادگیری زبان ایتالیایی را نخواهید داشت.

یکی دیگر از معایب تحصیل این رشته گران تر بودن هزینه شهریه این رشته نسبت به اکثر رشته های دانشگاهی به ویژه هزینه تحصیل در دانشگاه ها و موسسات غیر دولتی بسیار گران تر از دانشگاه های دولتی است.

بازار کار ایتالیا پس از تحصیل رشته طراحی مد

پس از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ در بسیاری از صنایع ، کشور ایتالیا با بحران کار مواجه است اما صنعت مد در این کشور همواره از رونق بسیار بالایی برخوردار بوده و شرکت ها و برندهای معتبر بسیار زیادی در این کشور مشغول به فعالیت هستند.

از جمله برندهای معروف که هرکدام دارای شعب و نمایندگی های بسیاری در جهان بوده و هر کدام می توانند بازار کار زیادی را در این رشته برای فارق التحصیلان به وجود آورند می توان به ورساچه ، دولچه اند گابانا ، آرمانی ، گوچی ، پرادا ، جیووا ، دیادورا و غیره اشاره کنیم که هر کدام سبک های خاص خود را ارائه داده و طرفداران خود را در سراسر جهان دارا می باشند.

پس می توان گفت افرادی که مشغول به تحصیل در این رشته در کشور ایتالیا هستند ار بازار کار خوبی برخوردار هستند اما باید توجه کرد که جذب شدن در شغل های بهتر و کسب درآمد بهتر نسبت مستقیمی با ذوق ، سلیقه و استعداد افراد در ارائه بهتر نمونه کارها و طراحی های بهتر در این زمینه می باشد.

برای آشنایی بیشتر با بازار کار کشور ایتالیا مقاله کار در ایتالیا را بخوانید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا

ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در تلاشیم شما را به اهداف مهاجرتی تان در زمینه تحصیلی و کاری برسانیم ، با ما در تماس باشید تا برترین رشته ها و دانشگاه ها را به شما معرفی کنیم ، بخش دیدگاه به همین منظور در اختیار شماست تا سوالات و نظرات خود را ثبت کنید ، کارشناسان ما روزانه به سوالات این بخش پاسخ می دهند.

برای دریافت بورسیه تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا چه پیش نیاز هایی لازم است ؟

داشتن رزومه علمی بسیار قوی ، نگارش مقالات بین المللی سطح بالا مانند ISI ، اخذ مدرک زبان انگلیسی معتبر آیلتس با نمره بالای 7 و بالاتر یا معادل آن در زبان ایتالیایی ، داشتن توصیه نامه از اساتید مطرح در سطح بین الملل و همچنین انگیزه نامه شخصی و پروپوزال خوب با موضوع به روز در دریافت بورسیه تحصیلی بسیار موثر هستند.

هزینه تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا چقدر است؟

توان شهریه تحصیل در این رشته را دانشگاه‌های دولتی این کشور از 3 هزار تا 5 هزار یورو در سال و در آکادمی‌های دولتی 25 هزار تا 35 هزار یورو در سال و در آکادمی‌های خصوصی بالای 39 هزار یورو در سال در نظر گرفت.

هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا چقدر است؟

هزینه زندگی یک دانشجو در کشور ایتالیا بر اساس نوع زندگی می تواند ماهانه 700 یورو تا 2 هزار یورو تخمین زده شود.

بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا کدام است؟

دانشکده طراحی مد پلی مدا این دانشگاه در رتبه بندی جهانی مدرسه مد و فشن به عنوان یکی از ده مدرسه برتر مد در جهان قرار دارد ، به همین دلیل به آموزش های حرفه ای خود با استفاده از روشهای تخصصی و تحقیقاتی بسیار افتخار می کند ، دانشجویان می توانند به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی در این دانشگاه به تحصیل بپردازند

آزمون ورودی برای تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا به چه صورت است؟

افرادی که قصد تحصیل در رشته های مد و طراحی لباس در کشور ایتالیا را دارند باید برای ادامه تحصیل در دانشگاه ها ، موسسات و آکادمی های هنر و مد این کشور در آزمون های ورودی هر کدام از این دانشکده ها و موسسات شرکت کرده و نمره قبولی را اخذ نمایند. اما می توان گفت مهم‌ترین آزمون برای تحصیل در رشته طراحی مد و لباس در دانشگاه های این کشور آزمون مصاحبه حضوری متقاضیان است.

در این مقاله سعی کردیم تا شما را به طور خلاصه با تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا و مزایا و معایب آشنا نماییم ، شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر برای اخذ پذیرش در این رشته تحصیلی دانشگاه های این کشور و اقامت در کشور ایتالیا با کارشناسان و مشاوران ما در موسسه مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید همچنین اگر به رشته های هنری دیگری مانند طراحی جواهر علاقه دارید می توانید مقالات سایت در این زمینه را مطالعه کنید ، پیشنهاد ما مطالعه مقاله تحصیل رشته طراحی جواهر در ایتالیا است.

2.8/5 - (5 امتیاز)

61 دیدگاه در “تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا

  1. مائده گفت:

    سلام، ببخشید برای تاسیس شرکت مد و فشن حتما نیازی به مدرک دانشگاهی هست؟ چون من رشتم یه چیز دیگس ولی مدارک بین المللی طراحی لباس دارم اما خب دانشگاه نتونستم طراحی لباس بخونم و یه رشته دیگه خوندم، میشه با همین مدارک بین المللی و روزمه قوی تو ایتالیا شرکت مد و فشن تاسیس کرد؟

    1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود بله بدون مدرک دانشگاهی امکان پذیر است .
      با تشکر از سوال شما

  2. Viola گفت:

    سلام وقت بخیر
    من امسال دیپلم انسانی گرفتم و میخوام که برای رشته مد و فشن در ایتالیا اقدام کنم
    برای رزومه حتما باید دوره شرکت کنم و مدرک داشته باشم درسته؟ چون رشتم انسانی بوده
    و زبانمم میخوام ایتالیایی بخونم
    یعنی تنها مشکلم نداشتن رزومست

    و اینکه اگر بورسیه دریافت کنم چه دانشگاه های دولتی یی برای این رشته بهتر هست که شهریه کمتری داشته باشند؟
    و حدودا ماهانه غیر از بورسیه چقدر پول لازم میشه؟

    ممنون از شما

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      حتما باید نمونه کار داشته باشید . هر چه مدارک بیشتری ارائه دهید شانس پذیرش و ویزا برای شما بالاتر خواهد بود بنابراین بهتر است دوره های مرتبطی را شرکت کنید .
      سرچ رشته مورد نظر در دانشگاه ها توسط تیم اجرایی انجام می شود . با دریافت بورسیه نهایتا سالی دو سه هزار یورو بودجه لازم است .

      با تشکر از سوال شما

  3. الهام گفت:

    کسی که از کالج کشور کانادا مدرک طراحی لباس گرفته شرایط ادامه تحصیل و بازار کارش در ایتالیا به چه صورتی هست؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      با هر مدرک تحصیلی دانشگاهی برای مقطع بعدی همان رشته میتوانید اپلای کنید .مثلا اگر لیسانس طراحی لباس داشته باشید برای فوق لیسانس میتوانید اقدام کنید اما مدارک کالج های فنی مانند مدرک دانشگاهی نیستند و با مدرک دیپلم برای لیسانس رشته مورد میتوانید اقدام نمایید . در رابطه با بازار کار، طبیعتا وضعیت در کانادا بهتر است اما در ایتالیا هم به شرط داشتن تخصص و تسلط به زبان ایتالیایی میتوانید کار مناسب پیدا کنید.

      با تشکر از سوال شما

  4. آوا گفت:

    سلام . وقت بخیر .
    با لیسانس رشته اموزش زبان انگلیسی و داشتن ایلتس 7 میتونم رشته مد و فشن پذیرش بگیرم؟ میخوام مدلینگ شم . چیکارکنم؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای این رشته باید از ابتدا (لیسانس) شروع کنید و رشته غیر مرتبط برای فوق لیسانس نمیتوانید پذیرش بگیرید

      ضمنا بیشتر رشته های لیسانس در ایتالیا به زبان ایتالیایی است و مدرک حداقل b1 مورد نیاز است.

      با تشکر از سوال شما

  5. فاطمه گفت:

    سلام
    من سال اینده دیپلم ریاضی رومیگیرم
    و میخوام برای مدلینگ در ایتالیا اقدام کنم
    برای شرکت در ازمون ورودی دانشگاه های ایتالیا باید در ایران کنکور مربوطه رو بدم یا ازمون ورودی کافی هستش؟
    و برای مدلینگ از طریق رشته مد و فشن میشه اقدام کرد؟و دقیقا از چه رشته ای؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      شرکت درازمون های ورودی و داشتن پورتفولیو کفتیت می کند .
      بله برای مد و فشن باید اقدام کنید و زبان ایتالیایی در سطح b2کفایت می کند.

      با تشکر از سوال شما

    2. فاطمه گفت:

      سلام شما اقدام کردید به مهاجرت؟

  6. Zahra گفت:

    سلام
    آیا گرفتن بورسیه از دانشگاه های غیر دولتی و آکادمی هاهم امکان پذیره؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      شانس بورسیه شدن در مقاطع پایین تر از دکتری خیلی سخت است و بستگی به رزومه تحصیلی شما دارد.

      با تشکر از سوال شما

  7. ابراهیمی گفت:

    با سلام
    لطفا راهنمایی بفرمایید که آیا با سن 35 سال امکان شرکت در دوره های فشن ایتالیا به زبان انگلیسی و اخذ ویزا وجود دارد؟
    حتی در آکادمی ها؟
    مدارک تحصیلی کاملا غیر مرتبط می باشد ولی مدرک طراحب لباس از فنی حرفه ای تهران دارم.
    با تشکر

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در صورتی که مد نظر شما دوره های کوتاه مدت می باشد، شانس ویزا ندارید.
      در صورت داشتن حداقل مدرک لیسانس و سابقه کار مرتبط در این زمینه میتوانید برای مقطع مستر اپلای کنید.

      با تشکر از سوال شما

  8. маиаS گفت:

    سلام وقت بخیر
    ممنون از اطالاعت خوبتون و پاسخگوییتون
    ۱.من تازه شروع به خوندن طراحی لباس در دانشگاه کردم می خواستم بدونم که بهتره لیسانسم رو بخونم اینجا یا از لیسانس برم ایتالیا ؟
    و سوال های دیگه من اینکه
    ۲. ایا دانشگاه های غیر دولتی یا موسسات هم بورسیه استانی می گیرد ؟
    ۳.ازمون وردودی دانشگاه ها رو دقیقا باید از چه منبعی مطالعت کنیم ؟ و اینکه این ازمون وودی ها در چه حدی سخت هستش ؟
    ۴. ایا نیاز اینجا در ایران کلاس های طراحی لباس رو گذرونده و یک مدرک از اموزشگاه ها بگیریم برای رزومه بهتر در پذیرش در لیسانس ؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      به صورت کلی بهتر است که برای لیسانس اپلای کنید چون اگر بخواهید چندین سال در ایران بمانید و بعدا برای مهاجرت اپلای کنید علاوه بر اینکه قیمت ارز افزایش پیدا می‌کند، ممکن است قوانین مهاجرتی نیز تغییر کند و سخت تر بتوانید مهاجرت کنید.
      ضمن اینکه اگر لیسانس را در کشور مقصد بخوانید راحت تر می‌توانید وارد بازار کار شوید.

      اگر در آکادمی های دولتی تحصیل کنید امکان دریافت بورسیه استانی وجود دارد، و در آکادمی های خصوصی از دیگر بورسیه ها می‌توانید استفاده کنید.
      ظرفیت پذیرش آکادمی های خصوصی بسیار بالاست ولی دولتی ها محدود و ورود کمی سخت می باشد. ( به دلیل محدود بودن ظرفیت پذیرش و نه سختی آزمون)

      آزمون ها منبع خاصی ندارند و سوالات راجع به پارچه، آثار هنری، هنرمندان و غیره و مسائل مربوط به رشته مورد نظر می باشد.
      ارائه مدارک جانبی الزامی نیست ولی در صورت داشتن این مدارک ، به رزومه شما کمک خواهد کرد.

      با تشکر از سوال شما

  9. sami گفت:

    سلام
    من فوق الیسانس پژوهش هنر دارم و چند سال در دانشگاه های ایران تدریس در زمینه مد و لباس داشتم چطوری میتونم در ایتالیا کاری مرتبط با مد وفشن داشته باشم یا تحصیل در مقطع ارشد یا دکتری این رشته برای من امکان پذیر؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      با توجه به اینکه اولویت کارها با افراد بومی ایتالیا و اتحادیه اروپاست از ایران شانس کمی برای دريافت جاب آفر دارید.
      بنابراین بهتر است مهاجرت تحصیلی به ایتالیا انجام داده و در کنار تحصیل دنبال کار باشید. ضمنا امکان دریافت بورسیه تحصیلی نیز در کشور ایتالیا وجود دارد.

      با تشکر از سوال شما

  10. فاطمه گفت:

    سلام وقتتون بخیرمن مدرک لیسانس طراحی لباس بامعدل 17.80 ومدرک بین المللی همین رشته و یک سال سابقه کاری مرتبط دارم اگرمدرک زبان انگلیسی هم داشته باشم برای فرانسه یاایتالیا میتونم برای ویزای کار اقدام کنم یا ارشدبا بورسیه که هزینه هام کمتر بشه ممنون از شما

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در صورت داشتن جاب آفر بله میتوانید ویزای کاری دریافت نمایید. ولی با توجه به سخت و زمان‌بر بودن پروسه جاب آفر از ایران مهاجرت تحصیلی را به شما پیشنهاد می کنیم. در کنار تحصیل می‌توانید کار پارت تایم و در پایان تحصیلات می‌توانید کار فول تایم انجام بدید.
      امکان دريافت بورسیه تحصیلی در ایتالیا فراهم است. همچنین می‌توانید به صورت رایگان و به زبان فرانسوی در کشور فرانسه تحصیل کنید .

      با تشکر از سوال شما

  11. Javaher گفت:

    سلام من کارشناسی معماری دارم میخام برای ارشد طراحی مد اقدام ایا امکانش هست پذیرش بگیرم؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      با توجه به غیر مرتبط بودن مدرک لیسانس تان و رشته طراحی مد، نمی‌توانید در مقطع مستر این رشته در ایتالیا تحصیل کنید.
      برای تحصیل در این رشته می‌توانید در کشورهایی شانس ویزا دارید از مقطع بچلر شروع کنید.

      با تشکر از سوال شما

  12. سارینا گفت:

    سلام میخواستم بدونم بورسیه برای دانشگاهای خصوصی هم وجود داره یانه؟در مقطع لیسانس. برای Marangoni Fashion Institute بورسیه هست یا نه؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله میتوانید بورسیه dsu درخواست بدهید.

      با تشکر از سوال شما

  13. عسل گفت:

    سلام ببخشيد من شنیدم که رشته طراحی لباس در مقطع کارشناسی تو دانشگاه های ایتالیا تدریس نمیشه و اصلا به زبان انگلیسی هم نیست، برای کارشناسی اکادمی هست که اکادمی غیر دولتی هزینه بسیار بالا و غیر دولتی هم ازمون ورودی دارند… درسته؟؟

    _) ببخشید رنج هزینه مهاجرت به ایتالیا از طریق موسسه ها و گروه های مهاجرتی در چه محدوده ای هست؟؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      رشته های هنری هم در دانشگاه ها و هم در آکادمی ها ( دولتی و خصوصی) ارائه می شوند.
      تمامی آکادمی ها آزمون ورودی دارند و هزینه آکادمی های دولتی کمتر از خصوصی است.
      در مقطع لیسانس این رشته ها صرفا به زبان ایتالیایی هستند

      با تشکر از سوال شما

  14. عسل گفت:

    سلام ببخشید من شنیدم که رشته طراحی لباس در ایتالیا در مقطع کارشناسی اصلا به زبان انگلیسی و همینطور در دانشگاه تدریس نمیشه و فقط تو اکادمی هستن که اکادمی های خصوصی شهریه های بسیار بالا و اکادمی های دولتی هم ازمون ورودی دارن…. درسته؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      رشته های هنری هم در دانشگاه ها و هم در آکادمی ها ( دولتی و خصوصی) ارائه می شوند.
      تمامی آکادمی ها آزمون ورودی دارند و هزینه آکادمی های دولتی کمتر از خصوصی است.
      در مقطع لیسانس این رشته ها صرفا به زبان ایتالیایی هستند
      در رابطه با حق الوکاله ها با موسسه تماس بگیرید و با کارشناسان تلفنی مجموعه صحبت کنید.
      02191002525

      با تشکر از سوال شما

  15. لیلی گفت:

    سلام. اینکه میگید مدرک زبان ایتالیایی برای تحصیل در رشته مد لازمه، این دوره ها کجا برگزار میشه؟ توی سفارت؟ و اینکه میشه خودمون جایی دوره بریم و مدرک بگیریم بعد همراه با مدارک ارائه بدیم یا اینکه بعد از ارائه ی مدارک به سفارت و درخواست همونجا باید دوره زبان ایتالیایی رو طبق نظر خودشون بگذرونیم؟؟!

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      شما می بایست دوره و آزمون زبان را در ایران شرکت نماييد و مدرک زبان بگیرید.
      امکان گذراندن کالج زبان در ایتالیا وجود ندارد.
      کلاس های زبان در موسسات خصوصی مختلف برگزار میشود.

      با تشکر از سوال شما

  16. Maryam گفت:

    سلام و سپاس
    برای ورود به دوره کارشناسی طراحی لباس و دوخت،علاوه بر داشتن مدرک B2 زبان ایتالیایی،چه مباحثی در آززمون ورودی دانشگاه امتحان گرفته میشه؟ و اینکه من در حال حاضر در ایران شاغلم و میزان حقوقم بسیار پایینه…ایا من میتونم بورسیه بشم؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      سوالات آزمون مرتبط با رشته طراحی لباس می باشد. به عنوان مثال سوالات مربوط به پارچه، آثار هنری مهم و غیره هستند.
      برای دریافت ویزا می‌بایست مبلغ 6500 یورو به عنوان تمکن مالی داشته باشید، همچنین هزینه زندگی چند ماه اول و شهریه دانشگاه برای ترم اول نیز مورد نیاز است.
      بنابراین حداقل بودجه شما برای پروسه ايتاليا مبلغ 6500 یورو می باشد.

      با تشکر از سوال شما

  17. عسل گفت:

    سلام من 23 سالمه و مدرک نازک دوزی از فنی حرفه ای دارم و مدرک طارحی لباس مقدماتی و پیشرفته دو زبانه از مجتمع فنی حرفه ای تهران دارم و یه مدرک training certificate fashion design میخواستم بدونم با این شرایط برای کارشناسی دانشگاهی که هزیتش هم زیاد نباشه تو ایتالیا چه جاهایی را پیشنهاد میکنید ؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      موارد زیر به شما پیشنهاد می شود:
      دانشگاه پلی مدا polimoda
      موسسه مد مارانگونی istituto marangoni
      دانشکده و موسسه مد میلان

      با تشکر از سوال شما

  18. Maedeh گفت:

    سلام خسته نباشيد
    ببخشيد سن هم براي گرفتن بورسيه در مقطع كارشناسي طراحي لباس ملاك هست؟من نزديك ٢٧سالمه ميخوا ببينم آيا شانسي خواهم داشت برا گرفتن بورسيه؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      ابتدا باید شرایط شما برای دریافت ویزای تحصیلی بررسی شود.
      در صورتی که بتوانید گپ تحصیلی تان را پوشش بدهید، با ارائه مدرک زبان امکان دریافت پذیرش و ویزا و بعد از آن بورسیه برایتان فراهم است.
      در نظر داشته باشید که برای دریافت بورسیه استانی ایتالیا باید شرایط مالی و میزان درآمد شما بررسی شود.

      با تشکر از سوال شما

  19. Niloofar گفت:

    سلام. من یه دوره طراحی لباس در یک آموزشگاه بین المللی زیر نظر دانشگاه IED ایتالیا گذروندم. و بهم گفتن مدرک قابل ترجمه هست به همه ی زبان های دنیا. میخوام بدونم که میدونم این مدرک رو برای مقطع ارشد در ایتالیا اپلای کنم و ارشد رو اونجا به زبان انگلیسی ادامه بدم؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در صورت داشتن مدرک لیسانس طراحی لباس یا رشته های مرتبط می‌توانید به زبان انگلیسی ادامه تحصیل بدهید. در غیر این صورت می‌توانید در مقطع لیسانس در ایتالیا یا کشورهای دیگر تحصیل کنید.

      با تشکر از سوال شما

  20. marzieh گفت:

    سلام وقت بخیر برای مقطع کارشناسی دانشگاهای بیشتری میشه معرفی کنید برای رشته طراحی لباس با هزینه های کم تر

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      موارد زیر به شما پیشنهاد می شود:
      دانشگاه پلی مدا polimoda
      موسسه مد مارانگونی istituto marangoni
      دانشکده و موسسه مد میلان

      با تشکر از سوال شما

  21. marzieh گفت:

    سلام وقت بخیر دانشگاه مد و فشن که به زبان انگلیسی تدریس بشه و بتونیم بورسیه بگیریم و هزینه صفر در بیاد و میشه معرفی کنید؟

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      اشاره ای نکرده اید که چه مقطع تحصیلی را مد نظر دارید.
      تحصیل رشته مد و فشن در مقطع لیسانس در کشور ایتالیا معمولا به زبان ایتالیایی است و با ارائه مدرک زبان ایتالیایی و مدارک تحصیلی تان می‌توانید پذیرش دانشگاه و ویزای تحصیلی را گرفته و در نهایت درخواست بورسیه dsu بدهید.
      اما در مقطع فوق لیسانس به زبان انگلیسی هم می‌توانید تحصیل کنید. مبلغ بورسیه dsu معمولا 4200 تا 5200 یورو در سال می باشد. شهریه دانشگاه هم معمولا از مبلغ 2500 یورو در سال شروع می شود.
      بنابراین در صورتی که شهریه دانشگاه انتخابی شما سالانه کمتر از مبلغ بورسیه باشد، هزینه تحصیل تان به صورت کامل با مبلغ بورسیه پوشش داده می شود. ضمنا در نظر داشته باشید که حداقل ماهانه 600 یورو هزینه زندگی را نیز در باید در نظر بگیرید.
      در رابطه با اسامی دانشگاه ها و شهریه آن می بایست با توجه به شرایط شما از جمله معدلتان مشاورین تخصصی و کادر اجرایی مجموعه برای شما بررسی نمایند.

      با تشکر از سوال شما

  22. omran گفت:

    سلام دخترم سال اول هنرستان رشته طراحی لباس شب و عروس هست برای تحصیل در دانشگاههای ایتالیا بعد از دیپلم بره بهتره یا لیسانس و ایران بگذرونه؟بعد اینکه برای لیسانس هم بورسیه تعلق میگیره؟و اینکه بعد از پایان دوره میشه اقامت و اجازه کار در ایتالیا رو گرفت

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      بهتر است بعد از ديپلم و براى مقطع كارشناسى اقدام كنند
      بله بورسيه به دانشجويان ليسانس هم تعلق ميگيرد
      پس از پايان تحصيل اجازه ماندن و شاغل شدن و كسب اقامت از اين طريق را دارند.

      با تشکر از سوال شما

  23. Hdk996 گفت:

    با سلام؛ چند ماه دیگه مدرک کارشناسی طراحی صنعتی رو میگیرم، شرایط تحصیلیم هم طوریه که شامل شرایط آیین نامه استعداد درخشان برای ارشد میشه. مدرک کارشناسیم هم به راحتی اپلای میشه. می‌خوام برای ارشد گرایش مد ادامه حصیل بدم. درحال حاضر هم آموزشگاه طراحی لباس میرم. ممنون میشم به چندتا سوالی که میپرسم جواب بدین؛
    ۱. بعد از فارغ التحصیلی از نظر زمانی حداکثر چقد فاصله مجازه که با ویزای تحصیلی پذیرش بگیرم برای ارشد در دانشگاه های خارج از ایران؟
    .
    ۲. با این شرایط امکان بورسیه وجود داره؟ چه مراحلی باید طی بشه؟
    .
    ۳. اگه نخوام ارشد هم بخونم، فقط یک دوره تخصصی نهایتاً یک ساله بگذرونم و مشغول به کار بشم؛ مراکزی وجود داره برای این دوره ها؟واسه این مراکز مدرک زبان نیازه؟
    .
    ۴. و گزینه ی آخر، اگر با ویزای کاری اقدام کنم، چه نکاتی مورد توجه است؟(چون در این زمینه از ما جلوترن میپرسم؛ یعنی رزومه باید در چه حد باشه که موافقت بشه باهاش)

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      شما یا باید ارشد در رابطه با رشته لیسانس بروید و یا مدیریت بخوانید و یا اینکه از نوع لیسانس طراحی لباس را بگیرید و و نمی توان گفت سقف سنی کدام کشور چگونه است چون هنوز کشور شما مشخص نیست

      با تشکر از سوال شما

  24. Arian گفت:

    سلام من ١٧ سالمه و علاقه زيادي به رشته مدلينگ و مكانيك خودرو ميتونم برا ايتاليا اقدام كنم زبان انگليسي بلدم و دوره هاي اينارو و مدرك اينارو بگيرم و اونجا شروع به كار كنم ميشه راهنمايي كنيد كه بايد چيكا كرد يا بايد يه رشته رو انتخاب كرد ؟ البته اينم بگم مكانيكيم اينجل دوره ديديم بنز و bmw

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      براى اينكه بتوانيد در ايتاليا مشغول به كار شويد نياز به دعوتنامه كارى از اين كشور داريد با توجه به سنتان وعدم سابقه كارى مناسب شانس خيلى كمى براى دريافت اين نوع دعوتنامه داريد بهتر است براى تحصيل يكى از اين دو رشته به ايتاليا مهاجرت داشته باشيد ، رشته طراحى مد به زبان ايتاليايى ارائه شده و بايد مدرك زبان ايتاليايى داشته باشيد و تحصيل در رشته مكانيك به زبان انگليسى امكان پذير ميباشد ، تحصيل به هر دو زبان در ايتاليا شامل بورسيه ميشود.

      با تشکر از سوال شما

  25. faezeh گفت:

    سلام من دیبلم ریاضی دارم و در حال حاضر مشغول آموزش طراحی لباس هستم و تا چند ماه آینده مدرک دوره رو میگیرم
    شرایط و.رود به دانشگاه ایتالیا در رشته طراحی لباس مقطع کارشناسی چطوریه؟بیشتر تو فکر بورسیه هستم؟

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      برای تحصیل کارشناسی طراحی لباس در ایتالیا باید به زبان ایتالیایی مسلط باشید و با استفاده از بورسیه استانی می توانید در این کشور تحصیلات رایگان داشته باشید .

      با تشکر از سوال شما

  26. مهشید گفت:

    سلام وقت بخیر
    برای رشته طراحی مد در ایتالیا مدرک زبان ایتالیایی لازم است یا انگلیسی؟

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      بله ایتالیا برای دادن پذیرش در رشته مد و فشن داشتن مدرک زبان ایتالیایی را لازم میداند.

      با تشکر از سوال شما

      1. رها گفت:

        سلام
        دانشجوی کارشناسی طراحی لباس هستم
        میخواستم بدونم برای بورسیه استانی ارشد ایتالیا توی همین رشته باید زبان ایتالیایی بلد باشم یا انگلیسی هم ممکنه ؟
        و اینکه با بورسیه ی استانی چقدر پول دیگه باید داشته باشم تا بتونم هزینه زندگی رو فراهم کنم؟
        چه دانشگاهی رو پیشنهاد میدید بهم؟ (هزینش برام مهمه)
        چقدر احتمال پذیرش و چقدر احتمال بورس استانی شدن هست توی این رشته برام؟
        معدلم بین ۱۷ تا۱۸ میشه احتمالا (سه ترم دیگه دارم)
        چند کارگاه با مدرک فنی حرفه ای(مرتبط) دارم و دوره شش ماهه نازک دوز فنی حرفه ای مدرک دارم
        رزومه نسبتا خلاقانه ای هم میتونم ارائه بدم

        1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          خیر برای دریافت بورسیه الزامی به جهت ارایه مدرک زبان ایتالیایی وجود ندارد و مدرک زبان مورد نیاز بر اساس خواسته دانشگاه تعیین می شود.
          با دریافت بورسیه معمولا سالی ٢ تا ٣ هزار یورو باید بودجه داشته باشید.
          با بررسی شرایط شما توسط تیم اجرایی می‌توان بهترین دانشگاه ها را پیشنهاد داد.
          شانس دریافت بورسیه بسیار بالاست ، به شرط دارا بودن شرایط لازم ( بورسیه بر اساس شرایط مالی سرپرست خانواده داده می شود)

          با تشکر از سوال شما

  27. fateme گفت:

    سلام لیسانس صنایع گرفتم و ارشد رشته طراحی لباس میخوام برای پذیرش در ایتالیا رشته و معدل لیسانسم مهم هست؟و این که نیاز هست اینجا دوره ببینم؟

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      با ارائه لیسانس صنایع امکان اخذ پذیرش فوق لیسانس در رشته طراحی لباس برای شما وجود ندارد و می بایست رشته تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس مرتبط باشد . البته در مقطع فوق لیسانس امکان پذیرش برای میان رشته هایی نظیر مدیریت وجود دارد . اما اگر صرفا رشته طراحی لباس مد نظر دارید می بایست از ابتدا لیسانس این رشته را پذیرش بگیرید.

      با تشکر از سوال شما

    2. Ajah گفت:

      سلام
      من ۱۷ سالمه واسه دانشگاه در رشته مد و فشن میخوام بیام ایتالیا ولی با خانواده چطوری میتونیم بیام اگر از بستگان در ایتالیا برامون دعوت نامه بفرستن میشه ؟

      1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        شما به تنهایی برای ویزای تحصیلی می‌توانید اپلای کنید ولی اجازه بردن والدین به شما داده نمی‌شود.
        خانواده شما می‌توانند از روش های دیگر به ایتالیا مهاجرت کنند. مانند دریافت ویزای کاری، سرمایه گذاری و غیره
        اگر بستگان شما به صورت عادی دعوت نامه ارسال کنند صرفا امکان دريافت ویزای توریستی فراهم است که مدت زمان آن نیز محدود و غیر قابل تمدید است.
        ولی اگر دعوت نامه کاری از کارفرما باشد می‌توان به واسطه آن درخواست ویزای کاری داد.

        با تشکر از سوال شما

  28. Mobina گفت:

    سلام دیپلم انسانی، امسال گرفتم ولی میخوام برم رشته طراحی و دوخت ب نظرتون برای پذیرش در ایتالیا اول برم دانشگاه یا بیرون یاد بگیرم بعد اقدام کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه