خوابگاه های دانشجویی هلند

خوابگاه های دانشجویی هلند یکی از بهترین گزینه های پیش روی دانشجویان خارجی علاقمند به تحصیل در این کشور می باشد که می تواند از هزینه های اقامتی و زندگی آنان در این کشور بسیار بکاهد و یک اقامت اجتماعی و لذت بخش را نیز برای آنان رقم بزند.

در ادامه باکارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 ( موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451 ) همراه شوید تا شرایط خوابگاه های دانشجویی هلند را بهتر و کامل تر بشناسید.

دانشگاه های کشور هلند چه مراکز دولتی و چه مراکز خصوصی همواره خوابگاه هایی را جهت اسکان دانشجویان خود در نظر می گیرند؛ اما در برخی از مراکز تعداد خوابگاه های در دسترس به تعداد دانشجویان یا متقاضیان دریافت خوابگاه ها نمی باشد ؛ پس دقت کنید که در صورت ثبت نام جهت تحصیل حتما از همان ابتدا درخواست اقامت در خوابگاه را نیز به ثبت برسانید تا در اولین فرصت ممکن به شما خوابگاه مورد نظر اعطا شود.

به طور کلی تحصیل و نقل مکان به کشور هلند نیاز به کسب اطلاعات مناسب و کاملی دارد تا شما بتوانید بهترین انتخاب را با توجه به شرایط و بودجه خود در نظر بگیرید ، اطلاعات مورد نیاز شما را کارشناسان هلدینگ حقوقی رجبی در مقاله مهاجرت به هلند برایتان تهیه و به صورت رایگان در اختیارتان قرار داده اند.

فهرست مطالب
خوابگاه های دانشجویی هلند

انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در هلند

انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در هلند به صورت های مختلفی به دانشجویان ارائه می شود که در نحوه مدیریت ، کیفیت و شرایط اقامت و زندگی دانشجویان با یکدیگر تفاوت دارد و در حال حاضر به صورت زیر می باشند:

  • خوابگاه خصوصی : در خانه های دانشجویی اتاق هایی برای اقامت دانشجویان در نظر گرفته شده است ، این اتاق ها برای اقامت 3 تا 6 دانشجو در نظرگرفته شده است ، خانه های دانشجویی معمولا مالک شخصی دارند ، در این خانه ها نیز سرویس بهداشتی و آشپزخانه به صورت مشترک می باشد.
  • آپارتمان دانشجویی: این آپارتمان ها برای اقامت 8 تا 12 دانشجو در نظر گرفته شده است ، به همین دلیل هزینه اقامت در این آپارتمان ها کم و اقتصادی می باشد ، آپارتمان های دانشجویی دارای اتاق های خصوصی و آشپزخانه و سرویس بهداشتی مشترک است.
  • هتل های دانشجویی: یکی از گزینه های اقامت برای دانشجویانی که در شهر روتردام یا شهر آمستردام تحصیل می کنند اقامت در هتل های دانشجویی است ، اتاق های در نظر گرفته شده در این هتل ها بزرگ و مبله می باشند ، دانشجویان می توانند این هتل ها را برای یک سال تحصیلی یا یک ترم اجاره کنند.
  • خوابگاه های دانشگاهی: اکثر دانشگاه های هلند آپارتمان ها یا خانه های دانشجویی را از طریق دفاتر مسکن خود ارائه می دهند ، اگرچه قیمت و امکانات کم و بیش مشابه مسکن های خصوصی است ، اما مسکن دانشگاهی به افراد فرصت ملاقات با سایر دانشجویان (بین المللی) و در نتیجه گسترش سریع دایره اجتماعی خود را می دهد.

مقاله مرتبط با تحصیل در هلند  را در سایت ما مطالعه نمایید تا بهتر و کامل تر سایر شرایط مورد نیاز برای دستیابی به این هدف مهم را بشناسید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت آسان به هلند با دریافت مشاوره های تخصصی از کارشناسان رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هزینه های خوابگاه و اقامت در هلند

یکی از موارد مهمی که همواره برای دانشجویان خارجی دارای اهمیت بسیاری است؛ بحث هزینه ها و مخارج مربوط به تحصیل و اقامت در کشور مقصد می باشد ، همانطور که در بالا گفتیم انواع خوابگاه های دانشجویی هلند در اختیار متقاضیان قرار دارد که معمولا ارزان ترین مربوط به خوابگاه های دانشگاهی و گران ترین مربوط به اجاره آپارتمان یا منزل شخصی می باشد.

باید توجه کنید که یقینا هرچه تعداد دانشجوی بیشتری در یک اتاق ساکن باشید یا نسبت به اجاره یک ملک یا آپارتمان اقدام نمایید؛ قطعا هزینه اجاره شما کاهش می یابد اما در مقابل حریم خصوصی و شاید هم آسایش شما کاهش خواهد یافت ، پس در اینجا مهم این است که هزینه برای شما اولویت دارد یا آسایش و آرامش و حریم خوصوصیتان.

در جدول هزینه های خوابگاه و اقامت در هلند را مشاهده می نمایید.

نوع خوابگاه هزینه اجاره ماهانه
خوابگاه های دانشجویی 200 یورو تا 350 یورو
خوابگاه های خصوصی 250 یورو تا 450 یورو
هتل های دانشجویی 350 یورو تا 900 یورو
آپارتمان 1 خوابه مرکز شهر 800 یورو تا 1800 یورو
آپارتمان 1 خوابه حومه شهر 620 یورو تا 1500 یورو

پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در هلند

پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در هلند به روش های مختلفی امکان پذیر است و با توجه به نوع مکانی که برای اقامت خود انتخاب می کنید ، از روش های متفاوتی می توانید به گزینه ایده ال و مناسب خودتان دست پیدا کنید ، چنان چه قصد اقامت در خوابگاه های دانشجویی هلند را دارید می توانید از طریق امور دانشجویان و یا امور خوابگاه ها در دانشگاه های مختلف این کشور درخواست خود را برای اقامت در خوابگاه های دانشگاهی به ثبت برسانید.

همچنین شما می توانید از طریق همین مراکز در دانشگاه خودتان از خوابگاه های خصوصی مناسب و یا حتی تحت قرارداد دانشگاه مطلع شوید و یا از مشاوره و راهنمایی های آنان برای انتخاب خوابگاه مناسب و نزدیک به دانشگاه که مقرون به صرفه نیز باشد اطلاعاتی را به دست آورید.

ضمن اینکه این مراکز دانشگاهی اطلاعات مفیدی در رابطه با اجاره منزل و آپارتمان برای دانشجویان در اختیار دارند که می تواند بسیار کارگشا و راهنمای دانشجویان باشد ، البته می توانید با مراجعه به مشاورین املاک و استفاده از بانک اطلاعاتی آنان گزینه های بسیاری را مورد بررسی قرار دهید که به عنوان اقامتگاه های دانشجویی معرفی شده و یا مناسب زندگی و اقامت دانشجویان است ، معمولا مشاورین املاک نزدیک به دانشگاه ها از گزینه های بسیار مناسب و خوبی برای دانشجویان برخوردار هستند.

پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در هلند

تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در هلند

از جمله مواردی که دانشجویان را مردد در انتخاب ما بین خوابگاه و خانه در هلند می کند ؛ بحث تفاوت هزینه های انتخاب هریک از این موارد است ، در این رابطه باید بگوییم که هزینه اقامت در خوابگاه های دانشجویی هلند به یقین بسیار می تواند مقرون به صرفه تر و مناسب تر از هزینه اجاره خانه باشد ؛ حتی اگر به صورت مشترک با چند نفر خانه ای را اجاره نمایید.

البته تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در هلند فقط مربوط به تفاوت هزینه ها نمی شود ، موارد دیگری نیز در این مورد وجود دارند ؛ به طور مثال دسترسی به دانشگاه از خوابگاه می تواند بسیار سریع تر ، راحت تر و ارزان تر باشد و نیازی به استفاده از وسایل نقلیه نبوده و یا از سرویس دانشگاه استفاده کرد ولی در اجاره ملک خصوصی یقینا این گونه نیست.

یا اینکه قطعا در خانه شخصی شما از آزادی و حریم خصوصی بسیار بالاتر و بیش تری نسبت به خوابگاه برخوردار هستید ، اما اقامت در خوابگاه های دانشجویی هلند این مزیت را هم داشته که در ارتباط با سایر دانشجویان زبان شما خیلی سریع تر و بهتر تقویت شده و می توانید از خدماتی که برای دانشجویان مانند سلف سرویس در نظر گرفته شده نیز استفاده نمایید ، البته در نهایت انتخاب میان این دو به بودجه ، سلیقه و سبک زندگی شما بستگی دارد.

برای برآورد دقیق هزینه های تحصیل و زندگی خوب است سری بزنید به مقاله هزینه های زندگی در هلند و با جزئیترین هزینه های زندگی در این کشور آشنا شوید ، از هزینه اجاره خانه تا هزینه یک بطری آب و یا غذا خودرن در رستوارن!

بی شک دانشگاه های هلند از برترین دانشگاه های اروپا برای تحصیل هستند ، اطلاعات خود را در این زمنیه به روز کنید.

 امکان زندگی با خانواده هلندی

یکی از گزینه های خاص که معمولا مورد پسند افراد خاصی نیز قرار می گیرد و چندان میان دانشجویان عرف نیست؛ امکان زندگی با خانواده هلندی می باشد ، در این مورد دانشجویان می توانند با اجاره یک اتاق از یک خانه که خانواده ای در آن ساکن هستند به اقامت و زندگی بپردازند ، این روش معمولا قیمتی مناسب تر از اجاره آپارتمان شخصی دارد و شاید کمی گران تر از اقامت در خوابگاه های دانشگاهی را در بر بگیرد.

البته در برخی از موارد مشاهده شده که خانواده هایی که نسبت به اجاره یک اتاق از ملک خود بدین روش اقدام می کنند ، در قبال دریافت مبلغی بیش تر وعده های غذایی دانشجویان را نیز برای آنان تهیه و یا به نوعی آنان را در کنار خود به سفره غذا دعوت می نمایند ، این روش معمولا مورد پسند افرادی قرار می گیرد که علاقه دارند در محیط خانوادگی اقامت داشته باشند و سریع تر با فرهنگ و آداب و رسوم مردم این کشور آشنا شوند.

همانطور که گفتیم هزینه اقامت بدین صورت از خوابگاه های دانشجویی هلند کمی گران تر است ، اما به طور کلی میزان اجاره بسیار به شهر محل تحصیل و همچنین محله اقامت بستگی بسیاری دارد و قیمت ها می تواند تفاوت عمده ای با یکدیگر داشته باشند ، جهت کسب اطلاعات و جزئیات دقیق با کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تماس حاصل فرمایید.

 امکان زندگی با خانواده هلندی

محله های مناسب اسکان دانشجویی در آمستردام

شاید یکی از سخت ترین قسمت های مرتبط با تحصیل در کشور هلند را بتوان به یافتن محل اقامت و اسکان در نظر گرفت که دانشجوی خارجی باید بتواند در یک شهر کاملا جدید و نا آشنا محله مناسب با شرایط و روحیات خود را یافته و در آن ساکن شود.

شهر آمستردام شهری زیبا و بسیار مناسب جهت اقامت ، تحصیل و زندگی می باشد و اکثر مناطق آن مناسب اقامت هستند؛ اما در این بین باید با توجه به محل دانشگاه شخص نزدیکترین و مقرون به صرفه ترین محله جهت اقامت را یافت ، پس این موضوع بستگی بسیاری به شرایط فردی دارد ، اما به طور کلی محله های مناسب اسکان دانشجویی در آمستردام به شرح زیر می باشند:

  • Amsterdam Noord
  • Amsterdam Zuid
  • Amsterdam De Pijp

این مناطق در برگیرنده دانشجویان خارجی بسیاری می باشد که در هم در منازل آپارتمان های خصوصی اقامت دارند و هم در خوابگاه های دانشجویی ، پس اگر برای اولین بار به آمستردام سفر می کنید و با این شهر آشنایی ندارید این 3 محله را مورد بررسی قرار دهید.

برای تکمیل اطلاعات خود در این بخش می توانید به مقاله به روز و کامل بهترین شهرهای هلند برای تحصیل مراجعه کرده و دانسته های خود را تکمیل کنید.

محله های مناسب اسکان دانشجویی در دلفت

دلفت یکی از شهرهای مهم هلند است که دانشگاه های مهمی را در خود جای داده است و همین باعث جذب سالانه دانشجویان خارجی بسیاری به این شهر شده است ، این شهر در بین شهرهای روتردام و لاهه قرار گرفته است و جمعیتی بیش از 100 هزار نفر را در خود جای داده است ، اگر شما اولین بار است که به این شهر سفر می کنید محله های مناسب اسکان دانشجویی در دلفت در جدول را بخوانید.

هرکدام از این مناطق تعداد دانشجویان بسیاری را در خود جای داده اند که شامل سکونتگاه های دانشجویی ، خوابگاه های خصوصی و آپارتمان های شخصی می شود ، شما می توانید با مراجعه به مشاورین املاک در سطح این شهر از شرایط و مزایای هریک از این مناطق مطلع شوید ، همچنین کارشناسان شرکت رجبی نیز آماده ارائه اطلاعات دقیق در این رابطه به شما عزیزان هستند.

اگر نیاز است شهرهای هلند را بشناسید و مقصد خود را بهتر و آگاهانه تر انتخاب کنید توصیه می کنیم مطالعه مقاله جذاب و به روز معرفی شهرهای هلند را از دست ندهید.

محله ویژگی
مرکز شهر نزدیک به تمام دانشگاه ها و مراکز مهم تجاری و اداری شهر
Tanthof مناسب افراد با درآمد بالا و یکی از منطق لوکس ولی فوق العاده آرام ، تمیز و مناسب
Hof van Delft نزدیک به مراکز تجاری شهر و مناسب خانواده ها جوان و دانشجویان
Vrijenban دسترسی آسان و سریع به بزرگراه ها و خانه های قدیمی و ارزان
Buitenhof منطقه ای نوساز و شیک و بسیار مورد علاقه جوانان و اکثر ساکنان آن جوان هستند
Voorhof منطقه ای متشکل از آپارتمان های بلند و بسیار زیاد و با قیمت مناسب دانشجویان

مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور هلند

چنان چه از ابتدای این مطلب با ما همراه بوده باشید یقینا با شرایط و برخی از مزایای خوابگاه های دانشجویی هلند آشنا شده اید ، اما نکته ای که باید آن را مد نظر قرار دهید این است که اقامت در خوابگاه های دانشجویی هلند دارای مزایای مناسب و بسیاری است که باعث می شود اکثر دانشجویان علاقمند به اقامت در آن باشند تا در منازل خصوصی و شخصی.

در ادامه این بخش برخی از مهم ترین مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور هلند را باهم مرور خواهیم کرد:

  • قیمت های اجاره مناسب و مقرون به صرفه تر از منازل شخصی
  • امنیت بالای مالی ، جانی و اجتماعی بسیار بیش تر دانشجویان
  • وجود امکانات و تجهیزات کامل و کافی برای دانشجویان خارجی
  • فاصله نزدیک تا کلاس های دانشگاه دسترسی سریع به دانشگاه
  • آشنایی با فرهنگ و رسوم مردم هلند و سایر کشورها
  • امکان تبادل اطلاعات و تحصیل گروهی در محیط خوابگاه
  • نیاز به پرداخت هزینه های کمتر حمل ونقل
  • امکان یادیگری سریع تر و تقویت زبان خارجه با زندگی در این محیط
نمایش ویدیو درباره ویزای کشورهای مختلف

اعتماد به شرکتی که بتواند در کمترین زمان و با مقرون به صرفه ترین حالت شما را به اهداف مهاجرتی تان برساند این روزها بسیار دشوار است ، ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در تلاشیم تا با ارائه اطلاعات صحیح به شما کمک کنیم تا در دام سودجویان این مسیر نیافتید ، با دریافت مشاوره از کارشناسان خبره رجبی ، خودتان می توانید بسیاری از مراحل مهاجرت را به عهده گرفته و شخصا انجام دهید و یا بر روی تمام مراحل نظارت داشته باشید.

ویدئوی ارائه شده حاصل اعتماد مراجعین به ما بوده است ؛ گرچه این ویزاها تنها مربوط به مدت زمانی کوتاه است اما می تواند گواه ادعای ما باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

سوالات مهاجرتی خود را از کارشناسان آگاه و به روز رجبی بپرسید ، ابتدا شماره خود را درج کنید !

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار خوابگاه های دانشجویی هلند

در خانه های دانشجویی اتاق هایی برای اقامت دانشجویان در نظر گرفته شده است ، این اتاق ها برای اقامت 3 تا 6 دانشجو در نظرگرفته شده است ، خانه های دانشجویی معمولا مالک شخصی دارند ، در این خانه ها نیز سرویس بهداشتی و آشپزخانه به صورت مشترک می باشد.

  • قیمت های اجاره مناسب و مقرون به صرفه تر از منازل شخصی
  • امنیت بالای مالی ، جانی و اجتماعی بسیار بیش تر دانشجویان
  • وجود امکانات و تجهیزات کامل و کافی برای دانشجویان خارجی
  • فاصله نزدیک تا کلاس های دانشگاه دسترسی سریع به دانشگاه

یقینا اقامت در خوابگاه های دانشجویی هلند مزایای بیشتری با توجه به شرایط شخصی هر فرد خواهد داشت که با مشورت با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به آنان بیشتر پی خواهید برد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر در سایر زمینه های مهاجرتی با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز در تماس باشید ، ضمنا مطلب کار در هلند نیز برای علاقمند به اشتغال و یافتن کار در این کشور در سایت ما به صورت رایگان قرار داده شده است.

شرایط و هزینه های خوابگاه های دانشجویی هلند را با برخی از کشورها قیاس کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه