تحصیل در لهستان

تحصیل در لهستان با توجه به اهمیتی که سیستم آموزشی این کشور به تربیت افراد ماهر و متخصص می دهد ، می تواند بهترین انتخاب علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور باشد.

 

دانشگاه های لهستان ، همواره در حال اجرای سیاست هایی برای افزایش تعداد دانشجویان بین المللی هستند و همه دانشگاه های پیشرفته این کشور برنامه هایی با کیفیت بالا در رشته های علوم انسانی ، مهندسی ، کسب و کار ، اقتصاد و پزشکی و دندانپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

جالب است بدانید که لهستان از نظر تعداد دانشجویانی که در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور اسم نویسی کرده اند ، در جایگاه چهارم تقاضای مهاجرت تحصیلی به اروپا قرار دارد که همین امر موجب گشته تا گزینه های تحصیلی زیادی به برنامه های آموزشی دانشگاه ها و دیگر مراکز در سال های اخیر افزوده شود.

شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) با داشتن سال ها تجربه کوشیده است تا ضمن جمع آوری به روزترین اطلاعات در حوزه تحصیل در لهستان به دانشجویان ایرانی در جهت داشتن انتخابی هرچند موفق تر کمک نماید.

در این عنوان با ما همراه باشید تا تحصیل در لهستان را از زوایای مختلف بررسی نماییم و می توانید جهت اطلاع از سایر روش های مهاجرت به لهستان بر روی این عنوان کلیک کرده و روش های مختلف را بررسی کنید.

فهرست مطالب
تحضسل در لهستان
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

جزئیات تحصیل در دانشگاه های لهستان را از کارشناسان رجبی جویا شوید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سیستم آموزشی لهستان

تمامی کشورهای دنیا دارای سیستم آموزشی منحصر بفرد خود در تمامی مقاطع تحصیلی هستند که مطابق با آن دانش آموزان را از سال اول ورود به مدارس تا آخرین قدم تحصیل در دانشگاه ها حمایت کرده و تلاش می کنند تا بهترین ها را در اختیارشان قرار دهند.

تحصیل در لهستان تا قبل از ورود به دانشگاه به سه دسته کلی تقسیم می شود و دانش آموزان باید از سن 7 سالگی به مدت 12 سال تحصیل را به صورت کامل پشت سر بگذارند تا بتوانند با دریافت مدرک دیپلم به دانشگاه و مراکز آموزش عالی پا بگذارند . تمامی دانش آموزان از پرداخت شهریه معاف بوده و تنها باید به سن هفت سالگی رسیده باشند و والدین موظف به ثبت نام فرزندشان در نزدیک ترین مدرسه محل اقامت هستند.

سیستم آموزشی لهستان با بیش از 650 سال سابقه علاوه برداشتن زیربناهای قدیمی و علمی در علوم مهمی همچون پزشکی ، در دنیای امروز نیز به سرعت در حال توسعه بوده و توانسته به جایگاه خوبی نیز دست یابد . این سیستم که از فرآیند بولونیا پیروی می کند به علاقه مندان فرصت می دهد تا هر یک از رشته های دلخواه خود را تا بالاترین مقطع پشت سر بگذارند . با نگاهی به عنوان سیستم آموزشی در لهستان به جزئیات بیشتری در این رابطه خواهید رسید.

سیستم آموزشی لهستان

سیستم آموزشی در دانشگاه های لهستان

سیستم آموزشی در دانشگاه های لهستان شامل دو بخش دولتی و غیر دولتی است که از میان این 310 دانشگاه و کالج در حدود 138 مورد از آنها دولتی بوده و بقیه به صورت خصوصی به فعالیت مشغول هستند.

شبیه به آنچه که می توانید در عنوان سیستم آموزشی لهستان بخوانید ، اغلب دروس در دانشگاه های برتر این کشور علاوه بر زبان بومی به زبان انگلیسی نیز تدریس می شوند و به دلیل پایین بودن هزینه تحصیل در مراکز دولتی رقابت سنگینی برای ورود به دانشگاه های دولتی این کشور وجود دارد . سال تحصیلی در دانشگاه های این کشور شامل دو ترم است که ترم نخست از نیمه پاییز ، ماه اکتبر تا اواسط فوریه برگزار شده و ترم بهار نیز از اواخر فوریه تا ژوئن را در بر می گیرد.

تحصیل در لهستان در دانشگاه های این کشور با مقررات یا دستورالعمل های دقیقی همراه نبوده و آموزش ها اغلب به صورت سخنرانی ، کلاس ها ، کارگاه ها ، سمینارها ، پروژه ها و یا تمرین های عملی ارائه و بسته به محتوای درسی هر رشته سازماندهی می شوند . هم چنین اساتید با استفاده از طیف گسترده ای از روش های تدریس و مواد آموزشی آزادانه تصمیم می گیرند که واحد درسی خود را چگونه پیش ببرند.

تحصیل در لهستان با مدرک دیپلم

Study in Poland with Diploma

تحصیل در لهستان با مدرک دیپلم

همانگونه که گفتیم تحصیل در لهستان در دانشگاه ها با داشتن مدرک دیپلم آغاز می شود که اولین لازمه ورود به سیستم آموزش عالی این کشور می باشد . لهستان به عنوان کشوری مهاجرپذیر که سالانه تعداد قابل توجهی دانشجوی بین المللی را به مراکز تحصیل خود جذب می نماید ، برنامه های متعددی را نیز برای یکسان سازی مدارم تحصیلی خارجی درنظر گرفته است . از آنجا که متقاضیان بین المللی دارای مدارک دیپلم متفاوت از کشورهای مختلف دنیا هستند باید قبل از ورود به دانشگاه های لهستان به معیارهای موردنظر وازرت علوم این کشور رسیده و پیش نیازهای لازم را پشت سر بگذارند .

 تحصیل در لهستان با مدرک دیپلم برای دانشجویان ایرانی به راحتی امکان پذیر است اما ابتدا باید مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی تان را به دانشگاه موردنظر ارسال نموده و با دریافت پذیرش منتظر مشخص شدن دوره پیش نیاز خود باشید.

سپری کردن چند واحد درسی قبل از ورود به سیستم آموزشی کشورهای خارجی از جمله لهستان دارای مزایای فراوانی است که دانشجویان پس از شروع واحدهای دانشگاه اهمیت آن را بهتر احساس خواهند کرد . هنگامی که شما در یک دانشگاه خارجی اسم نویسی کرده و به پذیرش می رسید ، چنانچه مستقیما به کلاس های درس وارد شوید دچار سردرگمی بوده و در بسیاری از موارد همچون زبان تحصیلی با مشکل و چالش های متعدد رو به رو می شوید.

اما با ثبت نام در دوره پیش نیاز تحصیل در لهستان ابتدا درکی بهتری از سیستم تحصیلی کشور مقصد یافته و سپس به تقویت مهارت های پایه ای خود مانند زبان می پردازید . هنگامی که بتوانید در ابتدایی ترین نیازها به تسلط کامل برسید ، تحصیلات خود را با اعتماد به نفس بیشتری آغاز نموده و موفق تر خواهید بود . در میان تمامی مهارت ها به جرات می توان گفت که یادگیری زبان تحصیل ( انگلیسی و یا لهستان ) هدف اغلب کالج ها بوده و دانشجویان رشته هایی همچون پزشکی و دندانپزشکی باید به آن اهمیت ویژه ای بدهند.

بدون شک با خواندن مقالات زیر می توانید به شناخت بهتری از کشور لهستان جهت اقامت تحصیلی برسید.

زبان تحصیل در لهستان

طبیعتا لهستان نیز مانند هر کشور دیگری زبان تحصیل را بر مبنای زبان رسمی و بومی مردم کشور خود برنامه ریزی نموده و خبر خوب این است که شما برای پذیرش در دانشگاه های این کشور نیازی به دانستن این زبان از ابتدا نداشته و می توانید در کالج هایی که دوره آموزشی این زبان را ارائه می دهند ، شرکت نمایید.

یادگیری زبان لهستانی علاوه بر اینکه هزینه تحصیل شما را به صورت قابل توجهی کاهش می دهد بلکه به شما کمک می کند تا اقامت راحت تری نیز در این کشور داشته باشید . هم چنین با دانش زبان لهستانی شما از سایر دانشجویان شانس بیشتری دارید تا به شغل خوبی و سپس اقامت برسید.

دوره های یادگیری زبان تحصیل در لهستان در شهرها و کالج های مختلف لهستان برگزار می شود و هدف این دوره ها آماده سازی کاندیداها برای تقویت مهارت های شفاهی و مکالمه است تا بتواند نیازهای آموزش عالی تحصیل در لهستان را تامین کنند.

این دوره ها دو نوع کلاس را شامل می شوند که یکی در حوزه مهارت های زبان عمومی متمرکز و دیگری در رابطه با واژگان تخصصی است. دوره های آموزش زبان لهستانی نیز دو ترم تحصیلی را در برمی گیرد که مدت زمان کل دوره ۷۸۰ ساعت ( حدود 16 ساعت در هفته ) و از مبتدی به پیشرفته است و هزینه تحصیل در حدود ۲۰۰۰ یورو می باشد. 

شرایط دوره های زبان در لهستان

هر متقاضی بورس تحصیلی یا هر فردی که تحصیل در لهستان را انتخاب نموده و نیازمند یادگیری زبان لهستانی می باشد ، می تواند در یکی از دوره های مرتبط با هدف خود شرکت کندو تنها باید شرایط دوره های زبان لهستانی زیر را به عنوان مهم ترین پیش نیازها رعایت کند:

• حداقل 18 سال سن و مدرک اتمام تحصیلات متوسطه
• تکمیل و ارسال فرم درخواست ثبت نام
• پرداخت هزینه ثبت نام ( در حدود 50 یورو )
• داشتن ویزا یا اجازه اقامت در لهستان برای مدت دوره 

دقت کنید که مدرسه یا موسسه برگزاری دوره ، مسئولیت ویزا یا اجازه اقامت را نمی پذیرد و تنها اسنادی که می توانند توسط مدرسه صادر شوند عبارتند از : نامه پذیرش برای دوره زبان لهستانی و در مرحله دوم گواهی شرکت در این دوره و برای رسیدن به مجوز لازم باید درخواست ویزای خود را به سفارت ارائه دهید . به شما توصیه می کنیم تا از همان ابتدای ورود به این کشور یک دوست لهستانی پیدا کنید تا روند یادگیری زبان و تحصیل در لهستان را برای خود سرعت ببخشید.

تحصیل در لهستان

یکی از مراکز آموزش زبان لهستانی ، مرکزPolonicum است که به عنوان قدیمی ترین مرکز آموزش لهستانی به خارجیان فعالیت نموده و تمرکز خود را بر بازده این زبان قرار داده است . در این مرکز دانش آموزان در نمایش فیلم ها ، برنامه های چندرسانه ای ، آشنایی با تاریخ و فرهنگ لهستان و همچنین در کارگاه های مردم نگاری شرکت می کنند و شما می توانید در دوره هایی همانند دوره های آزاد ، دوره های تابستانی و امتحانات دولتی در لهستان شرکت کنید.

تحصیل در لهستان

تحصیل به زبان انگلیسی در لهستان

وجود برنامه های مختلف آموزشی به زبان انگلیسی در سیستم آموزشی این کشور یکی از دلایل اصلی جذب دانشجویان بین المللی به این کشور می باشد که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از میان دوره های تحصیلی انتخاب گسترده ای به زبان انگلیسی با هزینه کم را داشته باشید.

دانشگاه های این کشور در حدود ۴۰۰ رشته در مقاطع مختلف را به زبان انگلیسی تدریس می کنند که در نوع خود آماری قابل توجه برای کشوری غیر انگلیسی زبان است.

با انتخاب تحصیل به زبان انگلیسی در لهستان یک کشور عالی و دوستانه را کشف خواهند کرد که حتی مردم محلی در شهرهای مختلف سعی می کنند با دانشجویان خارجی به هر دو زبان انگلیسی و لهستانی صحبت کنند که این خود در بهبود زبان دانشجو موثر خواهد بود.

معمولا در شرایط پذیرش دانشگاه های این کشور به ارائه مدرک زبان انگلیسی مانند آیلتس ، C1 پیشرفته و یا تافل اشاره می شود اما اگر شما مدرک لازم را ندارید ، نگران نباشید چرا که می توانید در دوره های مختلف این زبان را به بهترین نحو بیاموزید.

گاه تکمیل یک دوره زبان انگلیسی در لهستان می تواند دانش شما را در حد یک کارشناس ارشد زبان انگلیسی افزایش دهد و همچنین به شما در جهت تبدیل شدن به یک نویسنده ، سردبیر و سخنران بهتر در زندگی حرفه ای و روزمره کمک کند ، همچنین علاوه بر هدف اصلی یادگیری زبان یعنی تحصیل در لهستان ، دوره های کالج اشتیاق شما را در یادگیری افزایش خواهد داد.

همواره تلاش نموده ایم تا با ارائه اطلاعات به شفاف ترین شکل ممکن ، بهترین گزینه را پیش روی متقاضیان قرار داده و قدمی هرچند کوچک در رقم خوردن آینده ای درخشان برای شما عزیزان برداریم.

 در این ویدئو مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی روش های مهاجرت و چالش های پیش روی را  بررسی نموده اند که توصیه می کنیم حتما آن را مشاهده کنید تا به انتخابی مطمئن برسید.

 

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

به کمک مشاورین ما به بهترین مقصد تحصیلی برسید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تحصیل دوره کارشناسی در لهستان

در این مقطع دانشجویان می توانند برای رشته دلخواه خود در دانشگاه های خصوصی و یا دولتی درخواست دهند که هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی به مراتب بیشتر از دانشگاه های دولتی می باشد .

در مقطع کارشناسی اغلب رشته ها به زبان لهستانی طی سه تا چها سال آموزش ارائه می شوند و در صورتی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارید بهتر است برنامه های دانشگاه های خصوصی را دنبال کنید.

دانشگاه های دولتی این کشور می کوشند تا امکانات تحصیلی خود را در اختیار فردی قرار دهند که زبان رسمی این کشور را آموخته و می تواند مانند دانشجویان بومی برای کشور مفید باشد.

تحصیل دوره کارشناسی در لهستان

تحصیل در لهستان در مقطع فوق لیسانس بشدت مورد علاقه دانشجویان بین المللی است که می تواند مقدمه خوبی برای پذیرش در دوره دکترا نیز به شمار رود . در این دوره شما می توانید بدون پرداخت شهریه و با دریافت بورسیه به تحصیل مشغول شوید.

این دوره یک تا دو سال زمان برده و برخلاف دوره کارشناسی امکان تحصیل به زبان انگلیسی در تمامی رشته ها و دانشگاه ها امکان پذیر است . همچنین فراموش نکنید که مدرک کارشناسی معتبر از ملزومات پذیرش در مقطع ارشد لهستان می باشد.

تحصیل دوره دکترا در لهستان

تحصیل مقطع دکترا در لهستان

تحصیل مقطع دکترا در لهستان بر شناخت ابزارهای کاربردی و بررسی حوزه های علمی ، تحقیقاتی رشته انتخاب شده توسط دانشجویان متمرکز است .

افراد متقاضی تحصیل دکترا در دانشگاه های لهستان باید قبل از اقدام به پذیرش از دانشگاه مربوطه ، موضوع پایان نامه خود را انتخاب نموده و استاد راهنمای مناسب را انتخاب کنند.

در گام بعدی رزومه تحصیلی شان را که شامل مدرک کارشناسی ارشد و مدرک زبان انگلیسی و یا لهستانی است را ارائه دهند.

چنانچه بتوانید استاد راهنما را متقاعد به حمایت از تز تحصیلی خود کنید ، به احتمالی زیاد به بورسیه تحصیلی دست خواهید یافت . 

به شما پیشنهاد می دهیم تا با مطالعه تحصیل دکترا در لهستان به جزئیات دقیق در این رابطه دست یابید.

تحصیل رشته های مهندسی در لهستان

تحصیل رشته های مهندسی در لهستان برای آن دسته از افرادی که به دنبال آموزش های تکنیکی هستند مناسب ترین گزینه است که دانشگاه های متعددی در این کشور رشته های مهندسی را با گرایش های مختلف به دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می دهند.

دوره های تحصیل رشته های مهندسی در لهستان به سه مقطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا تقسیم شده و دانشجویان قادرند حتی در برخی از رشته ها در دوره کارشناسی به زبان انگلیسی تحصیل کنند.

شرایط ورود به رشته های مهندسی در دانشگاه های لهستان با سایر رشته های تحصیلی تفاوتی نداشته و دانشجویان باید با توجه به مقطع انتخابی خود مدارک لازم را فراهم سازند ؛ دقت داشته باشید که تحصیل در لهستان در رشته های مهندسی نیازمند معدل بالای تحصیلی است و اغلب دانشجویان باید دوره پیش نیاز را پشت سر بگذارند.

در میان تمامی رشته های مهندسی این رشته ها از استقبال بیشتری توسط دانشجویان بین المللی برخوردار هستند که البته هر کدام به زیر شاخه های متعدد تقسیم می شوند:

تحصیل رشته های مهندسی در لهستان
  • مهندسی برق و الکترونیک
  • علوم کامپیوتر
  • فناوری اطلاعات
  • مهندسی شهرسازی
  • مهندسی قدرت
  • مهندسی محیط زیست
  • مهندسی نفت و گاز
  • طراحی ماشین
  • مهندسی راه
  • زیست پزشکی

شما می توانید تحصیل رشته های مهندسی در لهستان را در برترین دانشگاه های این کشور از جمله : دانشگاه پلی تکنیک ورشو ، دانشگاه فنی وروسواو ، دانشگاه فنی ووج ، دانشگاه فنی گدانسک ، دانشگاه یاگیولنیان و غیره ادامه دهید.

شرط معدل برای تحصیل در لهستان

سیستم آموزش عالی لهستان می کوشد تا با جذب برترین دانشجویان بین المللی ، سطح علمی دانشگاه های خود را در سطح بین المللی ارتقا بخشند ، از این رو رزومه تحصیلی خوب را یکی از فاکتورهای مهم پذیرش می داند . به عنوان مثال جهت پذیرش در هر مقطع تحصیلی ، داشتن معدل خوب می تواند شانس شما را افزایش دهد.

شرط معدل برای تحصیل در لهستان در مقطع کارشناسی 14 به بالا اعلام می شود ، اما هرچه معدل بالاتری داشته باشید ، می توانید در رتبه بالاتری نسبت به سایر متقاضیان قرار گرفته و شانس پذیرش و یا بورسیه تحصیلی را خواهید داشت.

علاوه بر این در تحصیل در لهستان محدوده سنی نیز فاکتور مهمی تلقی شده و برای دوره کارشناسی بهتر است زیر 25 سال اقدام نمایید . داشتن معدل بالای 16 برای مقطع کارشناسی ارشد و 17 برای دوره دکترا می تواند شما را واجد شرایط پذیرش در اکثر دانشگاه های لهستان قرار دهد . در هنگام دریافت بورسیه تحصیلی ، معدل یکی از فاکتورهای بسیار مهم تلقی می شود و امتیاز بیشتری را برایتان به همراه خواهد داشت.

امکان تحصیل رایگان در لهستان

امکان تحصیل رایگان در لهستان از جمله مواردی است که بسیاری از دانشجویان بین المللی به دنبال آگاهی از شرایط آن هستند . خوب است این نوید را به شما بدهیم که این امکان برای دانشجویان خارجی وجود دارد که با انتخاب زبان لهستانی بتوانند در دانشگاه های دولتی این کشور به تحصیل همراه با بورسیه بپردازند.

بورسیه های متعددی برای دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی وجود دارد که می توانید با مراجعه به عنوان ما در بورسیه های تحصیلی لهستان به خوبی از آنها مطلع شوید . البته بهتر است بدانید که بورسیه های تحصیل در لهستان بیشتر در مقاطع کارشناسی ارشد و بخصوص دکترا به دانشجویان تعلق می گیرد و روزمه تحصیلی نقش اصلی را در آن ایفا می کند . هر بورسیه شرایط خاص خود را داشته و برخی از آنها می توانند هزینه های زندگی دانشجو را نیز شامل شوند.

توجه داشته باشید که در صورت انتخاب زبان انگلیسی امکان تحصیل رایگان در لهستان برایتان وجود نخواهد داشت و شما باید شهریه تحصیلی هر ترم را پرداخت کنید که از انتخاب زبان لهستانی بسیار بالاتر است.

هزینه های تحصیل در لهستان

تحصیل در لهستان همواره با بورسیه تحصیلی همراه نبوده و شما باید شهریه دانشگاه خود را اغلب در مقطع لیسانس پرداخت کنید . شهریه تحصیل در دانشگاه های لهستان بسته به ملیت فرد متقاضی و دولتی و غیر دولتی بودن دانشگاه محل تحصیل او متفاوت است ، پس دقت داشته باشید که هزینه های تحصیل در لهستان بر اساس رشته انتخابی و خود دانشگاه مشخص می شود و نمی توان به صورت حدسی عددی را بیان کرد.

مبالغی که در جدول گفته شده است تنها تقریبی از شهریه می باشد که باید مستقیما به حساب دانشگاه واریز شود و دانشجویان مخارج دیگری همچون هزینه زندگی را نیز دارند که باید با برآورد صحیحی از آن نیز برسند . معمولا با سکونت در خوابگاه می توان هزینه زندگی در این کشور را به حداقل رساند . با مطالعه عنوان هزینه های زندگی در لهستان که توسط کارشناسان ما تهیه شده است ، از جزئیات در این باره مطلع شوید.

مقطع تحصیلی هزینه تحصیل
کارشناسی در داننشگاه دولتی 800 یورو
کارشناسی در دانشگاه خصوصی از 3000 تا 15000 یورو
کارشناسی ارشد و دکترا از 3000 یورو
دوره زبان لهستانی 2000 یورو
دوره زبان انگلیسی 1300 تا 2500 یورو

لهستان یکی از ارزان ترین و کم هزینه ترین کشور های اروپایی است که هزینه زندگی در آن نسبتا پایین می باشد ، این کشور دارای اقتصادی پایدار است که همین امر موجب گشته تا دانشجویان بتوانند با هزینه ای مناسب زندگی کوچک اما خوبی را در این کشور داشته باشند.

تحصیل در لهستان

مزایای تحصیل در لهستان

تا به اینجای مقاله با تحصیل در لهستان از جنبه های مختلف آشنا شدیم و دریافتیم که رسیدن به پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی هر کشور روند خاص خود را می طلبد اما لهستان نیز مانند هر کشور دیگری مزایا و البته معایب خاص خود را به همراه دارد . چنانچه بخواهیم از مزایای تحصیل در لهستان سخن بگوییم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

• امنیت اجتماعی بالا با سطح زندگی خوب
• رواج زبان انگلیسی در میان قشر قابل توجهی از مردم
• پذیرش خوب دانشجویان بین المللی توسط مردم بومی
• شهرهایی مملو از مردم با نژاد و فرهنگ های مختلف
• سیستم حمل و نقل خوب
• جشن و سرگرمی های مختلف مانند جشنواره های غذا و فیلم
• آب و هوایی مناسب و شبیه به کشورمان ایران
• مدرک معتبر در تمامی کشورهای جهان
• تخفیفات ویژه مخصوص دانشجویان

معایب

بدون شک زمانیکه شما تصمیم به تحصیل در لهستان و زندگی در این کشور داشته باشید با برخی معایب در مورد آن نیز مواجه خواهید شد:

  • یادگیری زبان لهستانی
  • تحصیل رایگان تنها با انتخاب زبان لهستانی

کار پس از تحصیل در لهستان و اقامت آن

دانشجویان محصل در لهستان برای اینکه بتوانند اقامت خود در این کشور را پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه تمدید نمایند ، باید دلیلی قانع کننده داشته باشند . یافتن کار و استخدام از طریق یک کارفرمای مقیم این کشور می تواند دلیلی خوب برای تمدید اقامت و تغییر نوع ویزا به شمار برود . البته دانشجویان می توانند از طریق سایر روش ها مانند سرمایه گذاری و یا ازدواج نیز مجوز اقامت خود را تمدید نمایند که به شرایط فردی آنها بستگی دارد . تسلط به زبان لهستانی یکی از فاکتورهای مهمی است که می تواند در یافتن کار به شما کمک شایان توجهی نماید.

علاوه بر این توصیه می کنیم تا از همان ابتدای تحصیل در لهستان به دنبال انجام کارهای پاره وقت در این کشور باشید تا بتوانید زمینه کار خود را به خوبی فراهم سازید . از جمله مدارکی که جهت کار پس از تحصیل در لهستان و اقامت آن نیاز خواهید داشت شامل موارد زیر است:

 

  • کپی مدرک تحصیلی
  • کپی مدارک استخدام
  • گواهی اثبات میزان درآمد
  • قرارداد با کارفرما
  • مدارک شناسایی
  • ارائه ویزای تحصیلی
  •  آدرس محل سکونت

در این نوشتار کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی سعی کردند جزییات مفیدی در خصوص تحصیل در لهستان را برای علاقه مندان بیان کنند ،چنانچه تمایل به آگاهی از شرایط کار در این کشور دارید حتما به عنوان کار در لهستان ما نیز سری بزنید . همچنین شما عزیزان علاوه بر این می توانید با دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید و یا با درج سوالات خود در قسمت دیدگاه در اسرع وقت به جواب برسید.

سوالات پر تکرار تحصیل در لهستان

تکمیل یک دوره زبان انگلیسی در لهستان می تواند دانش شما را در حد یک کارشناس ارشد زبان انگلیسی افزایش دهد ، بنابراین این انتخاب را از دست ندهید.

بله ، دوره کارشناسی ارشد یک تا دو سال زمان برده و امکان تحصیل به زبان انگلیسی در تمامی رشته ها و دانشگاه ها امکان پذیر است.

هر بورسیه شرایط خاص خود را دارد ، اما یکی از شرایط اصلی در اغلب آنها تسلط به زبان لهستانی می باشد.

توصیه ما به شما این است که جهت تقویت مهارت زبانی خود و همچنین علوم پایه حتما دوره های پیش نیاز را در این کشور سپری کنید تا در هنگام ورود به دانشگاه نیز احساس غریبی نداشته باشید.

بله ، ورود به مقطع کارشناسی در دانشگاه های لهستان با مدرک دیپلم امکان پذیر می باشد.

توصیه می کنیم تا با مطالعه عناوین زیر شرایط تحصیل در سایر کشورهای دنیا را نیز بررسی کنید تا به بهترین انتخاب برسید:

در انتها نیز توصیه می کنیم تا ویدئو چند نفر از کلاینت ها که موفق به دریافت ویزای لهستان شده اند را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (441 امتیاز)
منو
خانه