سیستم آموزشی در روسیه

سیستم آموزشی در روسیه یکی از موضوعاتی است که در مهاجرت به این کشور و همچنین ادامه تحصیل در آن بسیار اهمیت دارد و می تواند در تصمیم گیری افراد نیز تاثیر گذار باشد.

آشنایی با سیستم آموزشی در روسیه برای افرادی که قصد وارد شدن به خاک این کشور را دارند بسیار مهم و ضروری است ، چرا که بر آینده تحصیلی و شغلی افراد نقش دارد و لازم است قبل از اقدام به مهاجرت، به طور کامل با نظام آموزشی در روسیه آشنایی پیدا کنیم.

از این رو کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) ، مقاله با عنوان سیستم آموزشی در روسیه را تدوین کرده اند؛ به این امید که مورد توجه همراهان عزیز قرار گیرد و برایتان مفید واقع شود ؛ سیستم آموزشی این کشور توسط وزارت آموزش و پرورش نظارت و اداره می شود ؛ مدت زمان سال تحصیلی در این کشور 9 ماه است و سال تحصیلی در روسیه شامل دو ترم است و تعطیلات میان دو ترم، در ماه فوریه است که مدت آن دو هفته است.

فهرست مطالب

 ترم تحصیلی از ماه سپتامبر میلادی شروع و پایان ان ماه ژوئن میلادی است ؛ تعطیلات تابستان بعد از آن شروع می شود که مدت زمان آن نیز 3 ماه است ، برای اطلاع دقیق از نحوه اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های معتبر روسیه توصیه می کنیم مقاله تحصیل در روسیه را در کنار این محتوا مطالعه کنید.

سیستم آموزشی در روسیه

سیستم آموزشی کشور روسیه

سیستم آموزشی در روسیه شامل آموزش پیش دبستانی ، آموزش عمومی ، آموزش حرفه ای متوسطه ، آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی است ، آموزش پیش دبستانی شامل مراکز رشد اولیه کودک ؛ مهد کودک ها و سالن های ورزش کودکان هست ،؛ آموزش عمومی در نظام آموزشی در روسیه شامل دبیرستان ها ، مدارس و سالن های ورزشی است که به آموزش ابتدایی ، پایه و متوسطه می پردازند ، آموزش حرفه ای نیز شامل دبیرستان ها ، مدارس فنی ، مدارس و کالج ها هست و در نهایت آموزش عالی در این کشور ، آکادمی ها ، موسسات و دانشگاه ها را شامل می شود.

تحصیلات اجباری در روسیه از سن 6 تا 15 سالگی می باشد  اما کودکان از سن 3 تا 6 سالگی می توانند مهد کودک بروند و آموزش خود را آغاز کنند ، مدت زمان لازم برای تکمیل کل دوره آموزش عمومی در روسیه  11 سال می باشد یعنی افراد در سن 6 سالگی که آموزش خود را شروع می کنند ، در سن 17 سالگی آموزش عمومی خود را تکمیل کرده اند.

مقطع آموزش ابتدایی کشور روسیه 4 سال است و کودکان از سن 6 سالگی تا 10 سالگی وارد این سیستم آموزشی کشور روسیه می شوند ؛ جالب است بدانید که شهروندان کشور روسیه ، حق دریافت آموزش به زبان مادری خود را دارند ، دوره ابتدایی در روسیه با هدف یادگیری مواردی چون ورزش ، موسیقی ، مبانی ریاضیات ، خواندن ، نوشتن ، رقص ، هنر ، توانایی گفتگو و صحبت کردن و فراگیری حداقل یک زبان خارجی می باشد.

سیستم آموزشی کشور روسیه

مقطع متوسطه در سیستم آموزشی در روسیه

 دسترسی به امکانات آموزش مقدماتی مقطع متوسطه در سیستم آموزشی در روسیه به صورت رایگان است و دانش آموزان به مدت 5 سال در این مقطع به تحصیل می پردازند ، سپس اگر علاقه مند باشند می توانند 2 سال دیگر نیز در مقطع آموزش متوسطه تکمیلی به ادامه تحصیل بپردازند ؛ پس از گذراندن این 7 سال موفق به دریافت مدرک متوسطه تکمیلی می گردند.

ساعات لازم برای تحصیل در دوره متوسطه کشور روسیه ، 32-30 ساعت در هفته برای مقطع متوسطه مقدماتی و 36-34 ساعت در هفته برای مقطع متوسطه تکمیلی در نظر گرفته می شود.

سن 6-3 10-6 15-10 17-15
مقطع تحصیلی پیش دبستانی ابتدایی متوسطه مقدماتی متوسطه تکمیلی

برنامه های درسی هر مدرسه با توجه به نیازهای هر ایالت تعین می شود اما درس های عمومی که در اکثر مدارس به آن پرداخته می شود عبارتند از : ریاضیات ، تاریخ ، علوم طبیعی ، زبان روسی و سیاست ؛ برخی از مدارس نیز وجود دارند که به صورت تخصصی به رشته هایی مانند هنر ، ورزش ، موسیقی و ریاضی می پردازند و علاوه بر این ها می توانند دوره های اضافی تری برای دانش آموزان ارائه دهند ، در جدول زیر مقاطع تحصیلی در نظام آموزشی کشور روسیه تا قبل از دانشگاه به همراه رده سنی آورده شده است:

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اطلاع از سیستم آموزشی کشورها با دریافت مشاوره های رایگان و تخصصی از کارشناسان آگاه رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

نظام آموزش و پرورش در مدارس روسیه

در ادامه سیستم آموزشی در روسیه ، برای بررسی نظام آموزش و پرورش در مدارس روسیه ، به سیستم نمره دهی این کشور می پردازیم ؛ سیستم نمره دهی در روسیه در جدول آمده است.

حتما دوست دارید بدانید که آیا تحصیل ایرانیان در مدرسه های این کشور امکان پذیر است یا خیر؟ باید بگوییم از این نظر مشکلی وجود ندارد و ایرانی ها می توانند به تحصیل در مدارس این کشور بپردازند اما طبیعتا تحصیل به زبان بومی این کشور کاری دشوار است که نیازمند برنامه ریزی هدفمند برای مسلط شدن به زبان این کشور دارد.

 زبان رایج در کشور روسیه ، روسی است و در بخش های دولتی این کشور برای آموزش از زبان روسی بهره می گیرند و با توجه به اینکه بیش از 70 درصد نظام آموزشی این کشور تحت نظارت دولتی است ، یادگیری زبان روسی اولویت دارد.

البته با روی کار آمدن بخش های آموزش خصوصی در سیستم آموزشی کشور روسیه ، آموزش به زبان های غیر روسی مانند زبان ترکی ، آلمانی ، انگلیسی و فرانسوی نیز رواج پیدا کرده است اما اگر هدفتان تحصیل در مراکز دولتی است ، نیاز است به زبان روسی مسلط باشید.

ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی  رجبی ، مقاله تحصیل در مدارس روسیه را برای شما عزیزان نگارش کرده ایم تا با خواندن آن به اطلاعات کاربردی و جامعی در این زمینه دسترسی داشته باشید و گامی در راستای هموار کردن مسیر مهاجرتی شما بر داشته باشیم.

نمره 2 3 4 5
وضعیت نمره قبولی ؛ عدم رضایت و کفایت مرز بین قبولی و مردودی ؛ رضایت بخش خوب عالی

اگر قصد دارید در دانشگاه های روسیه ادامه تحصیل دهید ، دانستن اطلاعات ارائه شده در مقالات زیر کمک بزرگی به شما خواهد بود.

نظام آموزشی روسیه در مقاطع دانشگاهی

بخشی از سیستم آموزشی در روسیه ، مربوط به نظام آموزشی روسیه در مقاطع دانشگاهی است که سطح آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی محسوب می شود و شامل مقطع های لیسانس ، کارشناسی ارشد ، دکتری ، رزیدنتی ، دستیاری و همچنین پرسنل مجرب است ، در جدول زیر به مدت زمان لازم هر مقطع تحصیلی در کشور روسیه آورده شده است:

مدت زمان (سال) 4 2 5 4-3 3 2
مقطع تحصیلی کارشناسی کارشناسی ارشد دکتری پرسنل مجرب تخصص دستیاری

برای شما که مشتاق تحصیل در این کشور هستید ، بدون شک مقاله بهترین دانشگاه های روسیه بسیار مفید و کمک کننده خواهد بود ، در این مقاله که توسط مجموعه رجبی نگارش شده است ؛ برترین دانشگاه های روسیه که دارای رنکینگ های قابل قبول جهانی هستند را معرفی کرده ایم و همچنین می توانید با دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران در روسیه هم آشنا شوید.

ویزاهای کشور روسیه

یکی از مهمترین تصمیمات شما هنگام مهاجرت ، انتخاب یک موسسه مهاجرتی کارآمد است که با صداقت و دلسوزی بتواند مسیر پیچیده مهاجرت را برای شما روشن و هموار کند ، ما در هلدینگ بزرگ مهاجرتی رجبی سالهاست تلاش کرده ایم تا با درک شرایط خاص مراجعین مان بهترین ، آسان ترین و ارزان ترین روش های قانونی مهاجرت را پیشنهاد داده و سپس عملی کنیم.

نتیجه تلاش پرسنل صادق و پر تلاش و مدیریت آگاه مجموعه رجبی رضایت مراجعین است که اصلی ترین سرمایه ما طی این سالهای بوده و هست.

در این بخش ، تصاویری از ویزاهای تحصیلی کشور روسیه را می بینید که برای کلاینت ها ما اخذ شده است ، برای دیدن و شنیدن نظرات و تجربیات این افراد  بخش “ما تا حالا چیکار کردیم ” ارائه شده که از منوهای بالای سایت قابل دسترسی است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با درج شماره تماس در این جعبه از دریافت خدمات رایگان مشاوره مهاجرتی شرکت رجبی بهره مند می شوید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تفاوت سیستم آموزشی روسیه با کشورمان

نظام آموزشی کشور روسیه و شرایط تحصیل در مقاطع مختلف در این کشور دارای تفاوت هایی با کشور خودمان است ، از جمله تفاوت سیستم آموزشی روسیه با کشورمان در سیستم نمره دهی و همچنین دروس ارائه شده به دانش آموزان و دانش جویان در مقاطع مختلف است ، این تفاوت ها ایجاب می کند که قبل از تصمیمی گیری برای مهاجرت به این کشور ، شرایط آموزشی آن را به خوبی بررسی کنیم.

شایان ذکر است که با توجه به سیستم آموزشی در روسیه و شرایط حاکم بر آن ، ما تحصیل در این کشور در مقاطع قبل از دانشگاه را توصیه نمی کنیم ، اما برای آن دسته از عزیزانی که به رشته های پزشکی علاقه مند هستند و در مقاطع دانشگاهی قصد ادامه تحصیل دارند ، کشور روسیه گزینه بسیار مناسبی برای آن ها هست و قطعا موفقیت های زیادی را برایشان به همراه خواهد داشت ، اگر به تحصیل رشته های پزشکی در روسیه علاقه مندید علاوه بر مطالعه مقاله دوره های پادفک روسیه که در باکس های بالا ارائه شده است ، مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه را نیز بخوانید.

سوالات پر تکرار سیستم آموزشی در روسیه

مدت زمان سال تحصیلی در این کشور 9 ماه است و سال تحصیلی در روسیه شامل دو ترم است و تعطیلات میان دو ترم ، در ماه فوریه است که مدت آن دو هفته است.

تحصیلات اجباری در روسیه از سن 6 تا 15 سالگی می باشد ، اما کودکان از سن 3 تا 6 سالگی می توانند مهد کودک بروند و آموزش خود را آغاز کنند ، مدت زمان لازم برای تکمیل کل دوره آموزش عمومی در روسیه ، 11 سال می باشد ، یعنی افراد در سن 6 سالگی که آموزش خود را شروع می کنند ، در سن 17 سالگی آموزش عمومی خود را تکمیل کرده اند.

ایرانی ها می توانند به تحصیل در مدارس این کشور بپردازند اما طبیعتا تحصیل به زبان بومی این کشور کاری دشوار است که نیازمند برنامه ریزی هدفمند برای مسلط شدن به زبان این کشور دارد ؛ زبان رایج در کشور روسیه ، روسی است.

تفاوت سیستم آموزشی روسیه با کشورمان در سیستم نمره دهی و همچنین دروس ارائه شده به دانش آموزان و دانش جویان در مقاطع مختلف است.

  •  کارشناسی 4 سال
  • کارشناسی ارشد 2 سال
  • دکتری 3 سال
  • تخصص 3 سال
  • دستیاری 2 سال

در این مقاله ما سیستم آموزشی در روسیه را مورد بررسی قرار دادیم و علاوه بر این ، شما را به خواندن مقاله ای با عنوان مهاجرت به روسیه که توسط موسسه مهاجرتی رجبی تدوین شده است ، دعوت می کنیم ؛ مطالعه این مقاله می تواند راهنمای بسیار خوبی برای شما باشد ، ضمن اینکه می توانید جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه روش های مهاجرتی با دفاتر تهران و یا شیراز تماس حاصل نمایید.

برای مقایسه سیستم آموزشی در روسیه و برخی دیگر از کشورهای محبوب برای تحصیل ، مقالات زیر ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (103 امتیاز)
منو
خانه