تحصیل رشته حقوق در روسیه

تحصیل رشته حقوق در روسیه نه تنها برای علاقه مندان به این رشته جذاب است، بلکه برای افرادی که به دنبال تحصیل در رشته و مکانی هستند که آینده آن ها را تضمبن نماید، یک فرصت بسیار عالی است. کشور روسیه ارائه دهنده چندین مدرک در مقاطع مختلف مختص به رشته حقوق بوده و سیستم آموزشی آن بر اساس سنتی اروپایی شکل گرفته اند.

تحصیل رشته حقوق در روسیه

دانشگاه های روسیه در بین بهترین مقصدها برای تحصیل رشته حقوق قرار داشته و متداول ترین مدرک دریافتی د راین کشور متخصص حقوق است، زیرا برنامه ها آن از معتبرترین نوع در جهان بوده و حتی برخی از کشورها از آن الگو برداری کرده اند.

تحصیل رشته حقوق در روسیه نه تنها باعث دریافت یک مدرک تحصیلی بسیار معتبر شده، بلکه به عنوان یک ابزار برای شروع کار مشاغل حقوقی و کسب درآمد بسیار مناسب نیز شناخته می شود، به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان بین المللی به دنبال کسب تخصص در این رشته هستند.

اما مانند تمامی رشته ها در سراسر جهان، شرایط به خصوصی برای دانشجویان بین المللی تعیین شده که فقط با داشتن آن ها می توان به تحصیل رشته حقوق در روسیه پرداخت. در ادامه با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی با شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی 40451) همراه شده تا با تمامی آن ها به صورت دقیق آشنا یوشد، پیشنهاد می کنیم مقاله تحصیل در روسیه را برای کسب اطلاعات کلی نیز مطالعه نمایید.

فهرست مطالب

پادفک رشته حقوق در روسیه

برای این که بتوانید موفق به تحصیل رشته حقوق در روسیه شوید، باید دوره های پادفک را با موفق طی کنید. پادفک رشته حقوق در روسیه دوره های درسی هستند که برای آمادگی کامل دانشجویان بین المللی برای ورود به دانشگاه ها برگزار شده و فقط با کسب نمره قبولی در آزمون آن می توان موفق به ورود به دانشگاه ها شد.

هدف اصلی این دوره این است که دانش آموزان بتوانند به سطح و تسلط مورد نیاز بر زبان روسی رسیده و برای مطالعه درس های تخصصی دانشگاه دچار هیچ گونه مشکل نشوند. شرکت در این دوره ها برای رشته هایی که نیاز به مطالعات قبلی زیادی دارند اجباری بوده که حقوق نیز بخشی از آن می باشد.

دروس مشخص شده با توجه به رشته دانشگاهی فرد متفاوت بوده و فقط دروس مربوط به آن تدریس خواهند شد. دوره پادفک برای تحصیل رشته حقوق در روسیه اغلب توسط دانشگاه ها برگزار می شود تا دانش آموزان بتوانند با سیستم آموزشی دانشگاه خود رو به رو شوند. مدت زمان این دوره ها با توجه به یادگیری هر فرد متفاوت بوده و مقدار میانگین آن 6 الی 12 ماه تخمین زده می شود، در صورت نیاز فرد می تواند به شرکت در دوره ها بیشتر از این زمان ادامه دهد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته پر طرفدار حقوق در برترین دانشگاه های جهان با دریافت مشاوره های تخصصی و به روز

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

گرایش های موجود رشته حقوق در روسیه

همان طور که می دانید تحصیل رشته حقوق در روسیه به عنوان دوره ای بسیار وسیع شناخته شده و به تنهایی دارای زیر مجموعه های بسیاری است. هر کدام از این زیر مجموعه ها کاملا تخصصی هستند، به صورتی که یک دوره و رشته تحصیلی جداگانه به شمار آمده و فرد با توجه به علاقه خود باید یکی از آن ها را برای خود برگزیده و به تحصیل در آن بپردازد.

گرایش های موجود رشته حقوق روسیه بسیار زیاد بوده و هر یک از دانشکده های حقوق بخشی از آن ها را ارائه می نمایند، به همین دلیل در صورتی که قصد تحصیل در یک رشته تخصصی را دارید باید دانشکده های زیادی را مورد بررسی قرار داده و یا با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تماس حاصل نمایید.

هر چقدر که سطح مقطع مورد نظر شما بالاتر باشد، گرایش های در دسترس نیز بسیار تخصصی تر هستند، با تحصیل رشته حقوق در روسیه در گرایشی مشخص می توانید آینده شغلی دقیق تری را برای خود رقم زده و از جایگاه خود اطمینان کامل داشته باشید. برخی از گرایش های موجود رشته حقوق روسیه عبارت اند از:

گرایش های موجود رشته حقوق در روسیه
  • حقوق کیفری
  • حقوق بین الملل
  • حقوق دولت
  • وکیل بازرگانی
  • حقوق تجاری و مالی
  • حقوق اطفال و نوجوانان
  • حقوق عمومی

زبان تحصیل رشته حقوق در دانشگاه های روسیه

این که دوره هایی برای آموزش زبان روسی برای ورود به دانشگاه ها برگزار می شود، نشان دهنده اهمیت زبان تحصیل رشته حقوق در روسیه می باشد. از آن جایی که این رشته دارای متقاضیان بین المللی بسیار زیادی است، زبان تحصیل رشته حقوق در دانشگاه های روسیه فقط محدود به زبان اصلی کشور یعنی روسیه نبوده و زبان های دیگری نیز برای آن در نظر گرفته شده اند.

دومین زبان تحصیل رشته حقوق در روسیه، انگلیسی بوده که داوطلبان با داشتن یکی از مدرک های آیلتس و تافل با حداقل نمره مشخص شده می توانند پذیرش خود را در این دوره ها به دست آورند. اگر بتوانید موفق به اخذ پذیرش در این دوره ها شوید دیگر نیازی به شرکت در دوره های پادفک نخواهید داشت زیرا این دوره فقط مختص به یادگیری زبان روسی می باشد.

البته توجه داشته باشید که زبان تحصیلی در دانشگاه های این کشور روسی بوده و بیش از نیمی از دوره های تحصیل رشته حقوق در روسیه به زبان روسی ارائه می شوند و شما شانس بیشتری را برای پذیرش خود خواهید داشت. با ثبت نام در دوره های روسی زبان می توانید از مزایای بسیار بیشتری نسبت به زبان انگلیسی برای اقامت و زندگی خود در روسیه برخوردار شوید.

تحصیل ارشد حقوق در روسیه 

فوق لیسانس رشته حقوق و یا به طور خلاصه LLM مدرک تحصیلات تکمیلی این رشته شناخته شده و در صورتی که به دنبال پیشرفت در رشته خود بوده و یا قصد تحصیل در کشوری خارجی را دارید،  تحصیل ارشد حقوق در روسیه می تواند بهترین فرصت برای شما باشد. این دوره برای افرادی قرار داده شده است که قصد کسب تخصص در یکی از زمینه های رشته حقوق را داشته و بتوانند مدرکی با اعتبار بین المللی را دریافت نمایند.

 شرایط تعیین شده توسط هر دانشگاه با توجه به هر تخصص با دیگری متفاوت بوده و پیشنهاد می کنیم برای این که در انتخاب و اقدام خود دچار هیچ گونه خطا نشوید با کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تماس حاصل نمایید. اما اصلی ترین شرط برای ورود به این مقطع که در تمامی مراکز مشترک می باشد این است که مقطع قبل یعنی کارشناسی را با موفقیت به اتمام رسانده باشید.

برنامه فوق لیسانس حقوق در روسیه به مدت دو الی سه سال بوده که زبان آموزشی آن انگلیسی و روسی است. فارغ التحصیلان این مقطع دارای فرصت و موقعیت های کاری بیشتری نسبت به افراد دارای مدرک کارشناسی خواهند بد که می توان به کار در پایگاه دانش حقوق جزا و قانون اساسی و همچنین شرکت هایی که با تجارت بین المللی سر و کار دارند اشاره کرد.

تحصیل ارشد حقوق در روسیه 

تحصیل دکترا حقوق در روسیه 

تحصیل دکترا حقوق در روسیه منجر به دریافت بالاترین مدرک تحصیلی شده و با داشتن آن می توان به درجه بالایی از موقعیت اجتماعی و کاری دست پیدا کرد. این برنامه تحصیلی شامل دوره و فعالیت های بسیار تخصصی بوده که دانشجویان به مهارت های بسیار خاص و حرفه ای در رشته خود درست پیدا خواهند کرد.

دانشجویان مقطع دکتری تحصیل رشته حقوق در روسیه به مطالعه روش های میان رشته ای، رویکرد تحقیقات دانشگاهی و مسائل اجرایی پرداخته و در کنار آن باید به تسلط کامل بر بلاغت و سلسله مراتب متون حقوقی در سیستم ها مختلف برسند. موارد گفته شده فقط بخشی از دوره ها بوده موضوعات تخصصی بیشتری را باید در این دوره گذراند.

احتمالا اکنون با دیدن حجم دروس پیش رو از بابت سختی آن نگران شده باشید، اما باید بدانید که مدت زمان تحصیل رشته حقوق در روسیه در مقطع دکتری فقط سه سال می باشد. به علت این که این سطح تحصیلی بسیار تخصصی است، شرایط در نظر گرفته شده برای آن نیز با تمامی مقاطع قبلی دارای تفاوت بسیار زیاد و حساس تری می باشد، به این صورت که شما باید سابقه تحصیلی بسیار خوبی داشته و بتوانید یک استاد راهنمای مناسب برای خود پیدا و پذیرش را از سمت وی دریافت کنید.

پخش ویدیو

 با اعتماد به هلدینگ حقوقی مهاجرتی مهاجرتی رجبی در مسیر صحیح مهاجرت قرار خواهید گرفت و سریعترین نتایج را کسب خواهید کرد.

در ویدئوی ارائه شده تصاویر برخی از ویزاهای کشور روسیه را می بینید که برای مراجعین ما اخذ شده است.

شما هم می توانید براحتی و با دریافت مشاوره رایگان اولیه وارد پروسه مهاجرت شده و بصورت امن و قانونی به اهداف مهاجرتی خود برسید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب برترین مقاصد مهاجرت تحصیلی با دریافت مشاوره های تخصصی و به روز!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

برترین دانشگاه های حقوق در روسیه 

انتخاب برترین دانشگاه های حقوق در روسیه بسیار سخت است، زیرا تعداد دانشکده های مناسب برای تحصیل در این کشور بسیار زیاد بوده و محدود کردن آن به چند گزینه یک تصمیم گیری بسیار سخت را ایجاد می کند. از طرفی دیگر مراکز آموزشی که می توان در آن ها به تحصیل رشته حقوق در روسیه پرداخت انواع مختلفی هستند که در لیست زیر شرح داده شده اند:

  • دانشکده هایی که برای دانشگاه های دولتی هستند.
  • موسسات تحقیقاتی دولتی
  • دانشکده های خصوصی
  • آکادمی های حقوق ایالتی با مدارس مستقل

انتخاب اکثر داوطلبان بین المللی، ثبت نام در کالج ها است تا از خدمات و مدرک ارائه شده اطمینان بیشتری داشته باشند. در جدول نام برخی از برترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته حقوق در روسیه برای شما قرار داده شده است، توجه داشته باشید که هر چقدر سطح علمی دانشگاه بیشتر باشد، شرایط درخواست شده نیز حساس تر خواهد بود.

نام دانشگاه Name دوره های ارائه دهنده
دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو Lomonosov Moscow State University همه مقاطع تحصیلات عالی
دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ Saint Petersburg State University همه مقاطع تحصیلات عالی
دانشگاه دولتی نووسیبیرسک Novosibirsk State University همه مقاطع تحصیلات عالی
موسسه دولتی روابط بین الملل مسکو (MGIMO) Moscow State Institute of International Relations (MGIMO) همه مقاطع تحصیلات عالی
دانشکده عالی اقتصاد دانشگاه تحقیقات ملی (HSE) National Research University Higher School of Economics (HSE) همه مقاطع تحصیلات عالی

شهریه دانشکده های حقوق در روسیه

شهریه دانشکده های حقوق در روسیه نیز یکی از شرایط مهم برای دریافت پذیرش در این کشور می باشد، اطلاع از مقدار آن می تواند در تصمیم گیری به شما کمک بسیاری کرده و مشخص کند که آیا بودجه شما برای ثبت نام در دانشگاه های این کشور مناسب است یا خیر.

مقدار شهریه تعیین شده برای تحصیل رشته حقوق در روسیه در هر دانشکده با دیگری متفاوت و هر چقدر که امکانات ارائه شده توسط دانشگه بیشتر باشد، مبلغ گرانتری را باید پرداخت کرد، مانند دانشگاه های خصوصی. در جدول، شهریه متوسط برخی از دانشکده های تحصیل رشته حقوق در روسیه برای شما قرار داده شده است.

البته هزینه های پیش روی شما برای تحصیل رشته حقوق در روسیه فقط شامل شهریه دانشگاه نبوده و شما باید سایر هزینه تحصیلی و همچنین هزینه های اقامتی خود را نیز در نظر بگیرید، از آن جایی که مقدار این هزینه ها با توجه به سبک زندگی هر فرد متفاوت است ما مقاله هزینه های زندگی در روسیه را برای شما قرار داداه ایم تا با توجه به شرایط خود بتوانید به مبلغ درستی دست یابید.

نام دانشگاه شهریه متوسط (سالانه)
دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو 7500 دلار
دانشگاه دوستی مردم روسیه 5000 دلار
دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ 7500 دلار
دانشگاه پلی تکنیک ایالتی سنت پترزبورگ 4200 دلار
دانشگاه دولتی لوباچفسکی نیژنی نووگورود 2800 دلار

درآمد وکلا و مشاوران حقوقی در کشور روسیه 

از مواردی که نشان دهنده آینده تحصیلی فرد است می توان به درآمد وکلا و مشاوران حقوقی در کشور روسیه اشاره کرد. خوشبختانه بازار کار برای افرادی که به تحصیل رشته حقوق در روسیه پرداخته اند بسیار مناسب بوده و می توانند پس از دریافت مدرک تحصیلی خود، بلافاصله مشغول به کار شوند.

مقدار درآمد هر یک از تخصص های رشته حقوق با دیگری متفاوت بوده و هر چقدر که سطح تحصیلات شما بیشتر باشد می توانید از موقعیت های کاری بسیار خوبی برخوردار شوید. در صورتی که دارای مدرک رشته حقوق بوده و به دنبال راهی برای مهاجرت به این کشور هستید مقاله کار در روسیه را مطالعه نمایید.

در لیست زیر مشاغل و مقدار درآمد متوسط آن ها در رشته حقوق قرار داده شده است:

  • وکیل: 196000 روبل در ماه
  • کارمند دادگاه: 35700 روبل در ماه
  • قاضی: 275000 روبل در ماه
  • استاد حقوق: 144000 روبل در ماه
  • گزارشکر دادگاه: 109000 روبل در ماه

تحصیل رشته حقوق در کشورهای دیگر را با روسیه مقایسه کنید، بهترین را با توجه به شرایط خود انتخاب خواهید کرد.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته حقوق در روسیه

دوره های تحصیل رشته حقوق در روسیه به دو زبان روسی و انگلیسی ارائه می شوند.

در صورتی که قصد تحصیل به زبان روسی را داشته باشید، گذراندن دوره و آزمون پادفک برای شما ضروری خواهد بود.

 دانشگاه های دولتی لومونوسوف مسکو، ایالتی سنت پترزبورگ و دانشگاه دولتی نووسیبیرسک برخی از بهترین مراکز برای تحصیل رشته حقوق در روسیه هستند.

زمان تعیین شده برای دوره های تحصیل رشته حقوق در روسیه در مقطع دکترا به اندازه سه سال در نظر گرفته شده است.

 بله، برای افرادی که موفق به دریافت مدرک رشته حقوق در این کشور شوند فرصت های کاری زیادی وجود خواهد داشت.

در این مقاله کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شرح جزئیات تحصیل رشته حقوق در روسیه پرداخته اند. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل کرده تا از بهترین راهنمایی ها برای تحصیل رشته حقوق در روسیه برخوردار شوید. همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به روسیه را نیز بخوانید و با انواع شیوه های امن و قانونی مهاجرت به این کشور بخوبی آشنا شوید.

5/5 - (84 امتیاز)
منو
خانه