تحصیل رشته های مهندسی در روسیه

تحصیل رشته های مهندسی در روسیه توسط مشاوران متخصص شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) مورد بررسی علمی قرار خواهد گرفت تا علاقمندان با دانشگاه های مهندسی ، مقاطع تحصیلی این رشته و بازار کار رشته های مهندسی بیشتر آشنا شوند.

کشور روسیه به عنوان یک مقصد تحصیلی عالی و محبوب در میان دانشجویان بین المللی شناخته شده و جالب است بدانید که این کشور بالاترین نرخ سوادآموزی در جهان را دارد ؛ هزینه تحصیل رشته های مهندسی در روسیه مناسب و مقرون به صرفه است ؛ همچنین سیستم آموزشی روسیه اهمیت زیادی به رعایت استانداردهای جهانی می دهد.

روسیه بهترین دانشگاه‌ های مهندسی را در رشته‌ های مهندسی هسته ای ، مکانیک ، فیزیک و هوافضا را در دنیا دارد ؛ دانشگاه‌های مهندسی روسیه برنامه‌ های ویژه و متفاوتی را به دانشجویان خود ارائه می دهند ؛ این دانشگاه ها با صنایع مختلف ارتباط مستقیمی دارند و برای دانشجویان موقعیت ‌های کاری خوبی فراهم‌ می ‌کنند‌.

روسیه به عنوان کشوری پیشرو در زمینه علمی و تکنولوژی شناخته شده و رتبه های بسیار خوبی در مطالعات فضایی کسب نموده است ؛ شما در روسیه فرصت تحصیل در بیش از 100 رشته مهندسی را دارید.

فهرست مطالب

به علاوه ، پس از اتمام تحصیلات خود امکان ورود به بازار کار این کشور را خواهید داشت ؛ در ادامه با ما همراه باشید تا با شرایط تحصیل رشته های مهندسی در مقاطع مختلف آشنا شوید ، البته توصیه می کنیم مقاله تحصیل در روسیه را بخوانید و با روش اخذ پذیرش از برترین دانشگاه های این کشور هم آشنا شوید.

تحصیل رشته های مهندسی در روسیه

تحصیل رشته های مهندسی روسیه در مقطع لیسانس

در سالهای اخیر میزان مهاجرت ایرانیان به کشورهای مختلف افزایش چشمگیری داشته است ؛ از میان انواع روشهای مهاجرتی ، یکی از متدوال ترین و پرطرفدارترین روشها ، مهاجرت تحصیلی می باشد ؛ روسیه یکی از بهترین گزینه ‌ها برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان محسوب می شود ؛ تحصیل رشته‌ های مهندسی در روسیه در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است.

برای تحصیل رشته های مهندسی روسیه در مقطع لیسانس داشتن ریز نمرات دبیرستان و مدرک دیپلم ضروری است ؛ همچنین ارائه دعوتنامه رسمی از دانشگاه های روسیه ، پاسپورت معتبر ، گواهی سلامت کامل پزشکی ، داشتن تمکن مالی مورد نیاز است ؛ سن داوطلبان برای تحصیل در این مقطع باید کمتر از 25 سال باشد ؛ برای تحصیل در مقطع کارشناسی معمولا شرط معدل ملاک پذیرش نیست ؛ مقطع لیسانس رشته های مهندسی در روسیه حدود 4 سال طول می کشد ؛ همچنین امکان کار حین تحصیل برای دانشجویان بین المللی وجود دارد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل مهندسی در دانشگاه های برتر جهان و ساختن آینده ای روشن ؛ با ما در ارتباط باشید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تحصیل رشته های تربیت بدنی ، معماری ، خلبانی در مقطع کارشناسی

برای تحصیل در برخی از رشته ها مانند معماری ، تربیت بدنی ، خلبانی و … باید دارای سلامت جسمانی خوبی باشید ؛ تحصیل در رشته تربیت بدنی در روسیه نیاز به قدرت بدنی بالایی دارد و شما باید از قبل با ورزش و تربیت بدنی آَشنایی کلی داشته باشید ؛ زیرا این رشته ها معمولا دارای آزمون عملی بوده و داوطلبان برای ورود به دانشگاه های روسیه ، باید حد نصاب نمره را در این آزمون کسب کنند.

جهت ورود به دانشگاه های خلبانی روسیه باید دارای چشمانی تیزبین ، هوشی بالا ، سلامت جسمی و روحی مناسب بوده و از ارتفاع ترسی نداشته باشید ؛ برای تحصیل در این رشته ، داشتن معدل بالای دیپلم مزیت محسوب می شود ؛ به علاوه سن متقاضی نباید کمتر از 17 سال و یا بیشتر از 65 سال باشد ؛ تحصیل خلبانی در دانشکده‌های هوانوردی روسیه امکان‌پذیر است ؛ این دانشکده‌ها دارای رتبه و سابقه بسیار خوبی در جهان هستند ؛ قدمت و کیفیت صنعت هواپیمایی در روسیه بالاست و تحصیل در این رشته با امکانات پیشرفته انجام می گیرد.

برای تحصیل رشته های مهندسی در روسیه مانند مهندسی معماری ، متقاضیان باید دارای ذوق و هنر بوده و با کلیات رشته معماری آشنا باشند ؛ متقاضیان تحصیل در این رشته باید دیپلم معماری خود را ارائه داده و حداقل یک پروژه یا مقاله معماری ارائه دهند تا بتوانند در دانشگاه های روسیه ادامه تحصیل دهند.

تحصیل رشته های مهندسی روسیه در مقطع فوق لیسانس

تحصیل رشته های مهندسی در روسیه ، در مقطع فوق لیسانس نیز دارای شرایط خاصی است ؛ به عنوان مثال ، برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ، سن متقاضی نباید بیشتر از 35 سال باشد ؛ همچنین داشتن مدرک زبان ضروری است ؛ برای تحصیل در این مقطع داشتن معدل مناسب کمک شایانی به اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر می کند ؛ دارندگان مدرک کارشناسی می توانند در دوره های کارشناسی ارشد مهندسی ثبت نام نمایند.

دوره کارشناسی ‌ارشد در روسیه حداقل دو سال طول می‌کشد و دانشجویان امکان کار دانشجویی در حین تحصیل را دارند ؛ دانشجویان در مقطع فوق لیسانس بیشتر کار عملی و تحقیقاتی انجام می دهند.

در ترم آخر دانشجو باید پایان نامه خود را ارائه داده و از آن دفاع کند تا موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد شود ؛ پس از گرفتن مدرک فوق لیسانس ، دانشجویان از تخصص کافی در رشته های مهندسی برخوردار خواهند بود و می توانند وارد بازار کار این کشور شده یا تحصیلات خود را در دوره دکتری ادامه دهند.

تحصیل رشته های مهندسی روسیه در مقطع فوق لیسانس

تحصیل رشته های تربیت بدنی ، معماری ، خلبانی در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل رشته های تربیت بدنی ، معماری ، خلبانی در مقطع فوق لیسانس نیز امکان پذیر است ؛ برای اخذ پذیرش در این مقطع ، دانشجویان باید دارای مهارت ها و توانایی های خاص و منحصر بفردی باشند ؛ به عنوان مثال ، دانشجویان خلبانی در دوره کارشناسی باید با اصول پرواز ، قوانین و مقررات هوانوردی ، فیزیولوژی هوا و … به خوبی آشنا شوند ؛ برای تحصیل خلبانی در این مقطع دانشجو باید در آزمایشات مدیکال قبول شود و هیچ گونه بیماری جسمی یا روحی نداشته باشد.

دانشجویان معماری نیز برای اخذ پذیرش از دانشگاه های روسیه باید پورتفولیو یا آلبوم آثارشان را به دانشگاه مورد نظر خود ارائه دهند ؛ یک پورتفولیوی قوی ، توانایی های شما در طراحی و… را نشان داده و زمینه را برای ورود به دانشگاه های روسیه در مقطع فوق لیسانس فراهم می کند.

همچنین متقاضیان رشته تربیت بدنی برای ورود به مقطع فوق لیسانس باید با اصول و کلیات ورزش آشنا بوده و دارای مهارت های جسمانی خوبی باشند ؛ بسیاری از دانشگاه های روسیه در این مقطع نیز از متقاضیان آزمون عملی می گیرند تا متوجه میزان توانایی های آنها شوند ؛ موسسه مهاجرتی رجبی علاوه بر این سایت ، در سایر وب سایت ها و پیچ اینستاگرام نیز فعالیت دارد ، شما عزیزان می توانید برای کسب آخرین اطلاعات در مورد تحصیل رشته های مهندسی در روسیه پیج اینستاگرام مجموعه رجبی را دنبال کنید.

تحصیل رشته های مهندسی روسیه در مقطع دکترا

تحصیل رشته های مهندسی روسیه در مقطع دکترا

برای تحصیل رشته های مهندسی روسیه در مقطع دکترا ، داشتن مقالات ISI ، رزومه تحصیلی مناسب و مدرک زبان ضروری می باشد ؛ همچنین مانند کارشناسی ارشد ، سن داوطلبان نباید بیشتر از 35 سال باشد ، تحصیل رشته های مهندسی در روسیه بین 3 تا ۴ سال در مقطع دکتری طول می کشد ؛ دانشجویان در این مقطع امکان دریافت بورسیه و کمک هزینه تحصیلی را دارند.

فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد امکان ثبت نام در دوره تحصیلات تکمیلی یا  Phdروسیه را خواهند داشت ؛ مقطع دکترا در روسیه شامل تحصیل ، تدریس ، تجربه عملی و پژوهش است.

دانشجویان دکتری می توانند به عنوان دستیار تدریس در کنار استاد خود به دانشجویان مقطع لیسانس آموزش داده و مطابق با ساعات تدریس حقوق دریافت کنند ؛ همچنین امکان کار در حین تحصیل نیز برای دانشجویان وجود دارد ؛ در مقطع  Phdدانشجویان مهندسی باید در حوزه صنعت مورد علاقه خود یک کار پژوهشی و تحقیقی انتخاب کرده و به عنوان پایان نامه ارائه دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله تحصیل دوره دکترا در روسیه را بخوانید و با مزایای تحصیل دکترا در این کشور آشنا شوید.

روسیه یکی از گزینه های پر رنگ دانشجویان ایرانی علاقه مند به تحصیل در کشورهای خارجی است ، اطلاعاتتان را کامل کنید.

زبان تحصیل رشته های مهندسی در روسیه

زبان تحصیل رشته های مهندسی در روسیه چیست؟ یکی از امتیازات مهم تحصیل رشته های مهندسی در روسیه عدم نیاز به مدرک زبان از همان ابتدا می باشد ؛ البته برای ورود به دانشگاه های روسیه باید دوره‌ای به نام پادفک را بگذرانید ؛ این دوره حدود یک سال طول می کشد و جهت آماده‌سازی متقاضیان برای ورود به دانشگاه های مهندسی و تقویت زبان روسی می باشد ؛ متقاضیانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی دارند ، باید در دوره پادفک انگلیسی شرکت نمایند ؛ این دوره به دانشجویان کمک می کند تا هر چه سریعتر بتوانند به استانداردهای لازم برسند.

توجه داشته باشید که برای تحصیل در اکثر دانشگاه های روسیه باید به زبان روسی مسلط باشید ؛ زبان تحصیل اغلب دانشگاه ها در مقطع لیسانس روسی می باشد ؛ تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به زبان روسی و انگلیسی است.

در مقطع دکترا شما امکان تحصیل به زبان انگلیسی در برخی رشته ها را خواهید داشت ، اما معمولا برای ارائه پایان نامه خود باید به زبان روسی مسلط باشید ؛ بنابراین اگر علاقه به تحصیل رشته های مهندسی در روسیه را دارید ، باید تا حدودی به زبان روسی تسلط یابید ، توصیه می کنیم همین حالا مقاله خط و زبان مردم روسیه رابخوانید! اطلاعات بسیار ارزشمندی را کسب خواهید کرد.

زبان تحصیل رشته های مهندسی در روسیه

بهترین دانشگاه های مهندسی روسیه

اخذ پذیرش از دانشگاه های مهندسی روسیه کار سختی نیست ؛ در واقع دانشگاه‌های روسیه تجربه ای طولانی در زمینه سازگاری با دانشجویان بین الملل دارند ؛ این دانشگاه ها امکانات مختلفی را برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته اند ؛ از جمله این امکانات می توان به خوابگاه های مجهز ، سالن های ورزشی ، کتابخانه ، سالن غذا خوری و … اشاره نمود.

مدارک تحصیلی دانشگاه های مهندسی روسیه در اغلب کشورهای جهان دارای اعتبار بالایی است ؛ تحصیل رشته های مهندسی در روسیه با کیفیت بسیار خوبی ارائه می‌ شود ؛ رتبه ملی و جهانی این دانشگاه ها بسیار خوب می باشد ؛ دانشگاه لومونوسوف روسیه یکی از بهترین دانشگاه های روسیه و همچنین قاره اروپا می باشد که بسیاری از رشته های مهندسی را ارائه می دهد ؛ قطعا تحصیل در چنین دانشگاهی آرزوی بسیاری از جوانان است.

در مقاله بهترین دانشگاه های روسیه با برترین و معتبرترین دانشگاه های این کشور و رشته های ارائه شده در هر کدام بیشتر آشنا می شوید.

نام دانشگاه رتبه ملی رتبه جهانی
دانشگاه لومونسوف 1 150
دانشگاه فنی و مهندسی مسکو 2 280
موسسه فیزیک و فناوری مسکو 3 201
دانشگاه ایالتی سن پترزربورگ 4 650
دانشگاه پلی تکنیک تامسک 5 900
دانشگاه پلی تکنیک سن پترزبورگ 6 301
دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای 7 500

از دیگر دانشگاه های مهندسی روسیه می توان از دانشگاه پلی تکنیک بائومان مسکو ، دانشگاه معدن سن پترزبورگ ، دانشگاه فنی دولتی ولگوگراد ، دانشگاه نفت و گاز گوبکین روسیه ، موسسه مهندسی برق مسکو ، دانشگاه فنی هواپیمایی ایفا ، دانشگاه پلی تکنیک تحقیقات ملی پرم و… نام برد.

اگر از بین رشته های مهندسی به رشته مهندسی برق علاقه خاص دارید می توانید مقاله دانشگاه های مهندسی برق روسیه را نیز بخوانید و اطلاعات بسیار مفیدی کسب کنید.

بخشی از ویزاهای دریافت شده کلاینت های عزیز هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی مربوط به کشور روسیه را می توانید در این فیلم مشاهده بفرمائید.

همچنین برای دیدن سایر ویزاها و یا مصاحبه کلاینت ها به بخش “ما تا حالا چیکار کردیم؟” سری بزنید.

همچنین همانطور که میدانید تحصیل رشته های علوم کامپیوتر این روزها متقاضیان بسیار زیادی در ایران و سراسر جهان دارد ؛ شما می توانید با مطالعه مقاله تحصیل رشته کامپیوتر در روسیه ، اطلاعات کافی در این زمینه هم کسب کنید.

نمایش ویدیو درباره ویدئو ویزاهای کشور روسیه
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل مقرون به صرفه در دانشگاه های نامی روسیه با دریافت مشاوره های تخصصی رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته های مهندسی در روسیه

  • دانشگاه لومونسوف
  • دانشگاه فنی و مهندسی مسکو
  • موسسه فیزیک و فناوری مسکو
  • دانشگاه ایالتی سن پترزربورگ
  • دانشگاه پلی تکنیک تامسک

برای ورود به دانشگاه های روسیه باید دوره‌ای به نام پادفک را بگذرانید ؛ این دوره حدود یک سال طول می کشد و جهت آماده‌سازی متقاضیان برای ورود به دانشگاه های مهندسی و تقویت زبان روسی می باشد ؛ متقاضیانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی دارند ، باید در دوره پادفک انگلیسی شرکت نمایند ؛ این دوره به دانشجویان کمک می کند تا هر چه سریعتر بتوانند به استانداردهای لازم برسند.

برای ورود به دانشگاه های مهندسی روسیه در مقطع دکترا ، داشتن مقالات ISI ، رزومه تحصیلی مناسب و مدرک زبان ضروری می باشد ؛ همچنین مانند کارشناسی ارشد ، سن داوطلبان نباید بیشتر از 35 سال باشد/

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ، سن متقاضی نباید بیشتر از 35 سال باشد ؛ همچنین داشتن مدرک زبان ضروری است ؛ برای تحصیل در این مقطع داشتن معدل مناسب کمک شایانی به اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر می کند ؛ دارندگان مدرک کارشناسی می توانند در دوره های کارشناسی ارشد مهندسی ثبت نام نمایند.

روسیه بهترین دانشگاه‌ های مهندسی را در رشته‌ های مهندسی هسته ای ، مکانیک ، فیزیک و هوافضا را در دنیا دارد اما تمامی رشته های مهندسی با تمام گرایشات آن ها در روسیه ارائه می شود.

در این مقاله به تحصیل رشته های مهندسی در روسیه پرداختیم ؛ مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی با سالها تجربه درخشان می توانند شرایط اخذ پذیرش از برترین دانشگاه های مهندسی روسیه را برای شما عزیزان فراهم کنند ؛ برای مشورت با وکلای رجبی از طریق راه های ارتباطی ما در دفاتر تهران و شیراز در ارتباط باشید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله بسیار کامل و به روز تحصیل رشته های مهندسی در خارج از کشور را بخوانید و مزایا و معایب کشورهای مختلف را با هم قیاس کنید.

برای تحصیل رشته های مهندسی کدام کشور را مد نظر دارید؟ برخی از کشور را اینجا بررسی کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه