هزینه های زندگی در ترکیه

هزینه های زندگی در ترکیه در برخی از موارد از کشورمان نیز ارزان تر و به صرفه تر می باشد و همین موضوع موجب شده که برخی به امید یافتن شغل و ساختن زندگی بهتر مهاجرت به این کشور را انتخاب نمایند . از این رو اطلاع دقیق و به روز در رابطه با هزینه های زندگی در ترکیه می تواند شما را در گرفتن بهترین تصمیم ممکن یاری نماید.

در ادامه این مطلب با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا هزینه های زندگی در ترکیه را دقیق برایتان شرح دهیم.

کشور ترکیه چند سالی است که با تورم و بیکاری رو به رشدی در حال دست و پنجه نرم کردن است ، اما باز هم درآمد ناخالص بالایی دارد و نرخ املاک و خوراک در این کشور بسیار مناسب است تا حدی که در برخی از شهرها نرخ مسکن ، خوراک و پوشاک از کشورمان نیز ارزان تر و مقرون به صرفه تر می باشد.

اما نکته ای که باید در رابطه با هزینه های زندگی در ترکیه مد نظر داشته باشیم این است که میزان هزینه ها در بسیاری از موارد و بخش ها بستگی به نوع زندگی و عادات و سلیقه های افراد دارد و هر فردی نسبت به نوع زندگی خود میزان هزینه خاصی را مجبور به پوشش دادن است ، به همین خاطر در این مطلب ما در اکثر موارد بازه ای را برای قیمت های مختلف هزینه ها در نظر گرفته و به شما عزیزان اعلام خواهیم کرد.

مطالعه عنوان مهاجرت به ترکیه راه های متعدد ورود به این کشور را برای شما عزیزان شرح می دهد تا بتوانید متناسب با شرایط خود بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

فهرست مطالب
هزینه های زندگی در ترکیه

هزینه سکونت در شهرهای مختلف ترکیه

همانطور که گفتیم هزینه سکونت در شهرهای مختلف ترکیه معمولا نسبت به اکثر شهرهای ایران مناسب تر است ، اما در برخی از موارد در شهرهای تورسیتی و یا شهرهایی مانند استانبول و آنکارا قیمت ملک در منطقی خاص و یا برج هایی خاص بسیار گران و بالاتر از متوسط قیمت در این شهرها است ، اما به طور معمول برای اجاره ملک در مناطق متوسط ترکیه مبلغ کمتری را باید نسبت به کشورمان خرج نمایید.

همچنین در نظر داشته باشید که قیمت املاک در شهرهای بزرگ و پایتخت ترکیه بسیار گران تر از شهرهای کوچک و روستاهای آن است و مهاجران همواره شهرهای اصلی را برای اقامت خود بر می گزینند که این موضوع باعث شده همواره مشتری و بازار خرید و فروش در شهرهای اصلی ترکیه وجود داشته باشد.

در جدول متوسط قیمت اجاره ماهانه در برخی از شهرهای مهم ترکیه را مشاهده خواهید کرد:

نام شهر اجاره ماهانه آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر اجاره ماهانه آپارتمان 1 خوابه در حومه شهر اجاره ماهانه آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر اجاره ماهانه آپارتمان 3 خوابه در حومه شهر
استانبول 6049 لیر 3775 لیر 12258 لیر 6881 لیر
آنکارا 3113 لیر 2134 لیر 5114 لیر 3305 لیر
آنتالیا 6914 لیر 4047 لیر 11295 لیر 7703 لیر
ازمیر 3569 لیر 2371 لیر 6565 لیر 3931 لیر
ترابزون 1450 لیر 1000 لیر 2500 لیر 2000 لیر
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

پاسخ جزئی ترین سوالات هزینه های زندگی در ترکیه با مشاوره های رایگان تلفنی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

نام شهر قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر
استانبول 30891 لیر 15580 لیر
آنکارا 12169 لیر 8734 لیر
ازمیر 16676 لیر 9729 لیر
ترابزون 15040 لیر 9124 لیر

هزینه خرید مسکن در ترکیه

اگر شما هم جز کسانی هستید که برای کار و یا تحصیل در یکی از مراکز آموزشی ترکیه به این کشور مهاجرت کرده اید و قصد خرید ملک را دارید ، یقینا باید در یکی از شهرهای اصلی این کشور اقامت گزینید ، زیرا اکثر دانشگاه های اصلی در یکی از این شهرها واقع شده و فرصت های شغلی نیز در این مناطق بسیار بیش تر از دیگر ناحیه های ترکیه است .

باید در نظر داشت که شهرهای توریستی این کشور از بالاترین قیمت ها در زمینه ملک برخوردار هستند که شامل پایتخت و شهرهای مهم نیز می شود . پس اطلاع از هزینه خرید مسکن در ترکیه از مهم ترین موارد مهاجرت به این کشور است که بیش ترین قسمت از هزینه های زندگی در ترکیه را به خود اختصاص می دهد.

 

در جدول بالا متوسط قیمت ملک در شهرهای مختلف ترکیه را مشاهده می کنید و می توانید برای دریافت جزئیات بیشتر به عنوان قیمت خانه برای زندگی در ترکیه در سایت ما نیز مراجعه نمایید تا به درک خوبی از املاک این کشور هم در زمینه اجاره و هم در زمینه خرید برسید.

هزینه های قبوض در ترکیه

بر خلاف کشورمان هزینه های قبوض در ترکیه بسیار بالاتر است و دولت در مصرف انرژی بسیار سخت گیرانه برخورد می کند . چنان چه بخواهید مانند زندگی در ایران زمستان ها تمامی بخاری ها را روشن گذاشته و با لباس تابستانه در منزل بگردید ، یقینا باید هزینه بالایی را برای قبوض خود پرداخت نمایید . پس در محاسبه هزینه های زندگی در ترکیه باید هزینه های قبوض را هم مد نظر قرار دهیم.
در جدول متوسط نرخ ماهانه ای که باید برخی از هزینه های قبوض در ترکیه پرداخت نمایید را آورده ایم :

تنها دقت داشته باشید که این مبالغ با توجه به شهرهای مختلف و شرکت های متعدد در بخش های خصوصی تغییر می کند که می توانید برای اطلاع دقیق از نرخ این موارد در هریک از شهرهای ترکیه با کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی تماس حاصل فرمایید.

نوع قبض و انرژی مصرفی مبلغ ماهانه قابل پرداخت
مجموع قبوض ( آب ، برق ، گاز ، زباله ، گرمایش و سرمایش ) در آپارتمان 85 متری 607 لیر تا 2000 لیر
هزینه مکالمه 1 دقیقه با تلفن همراه 0.5 لیر تا 2 لیر
هزینه اینترنت ADSL خانگی نامحدود با سرعت 60 مگابایت بر ثانیه 100 لیر تا 200 لیر
اقلام خوراکی مهم قیمت به روز
1 لیتر شیر 12.16 لیر
1 کیلوگرم برنج 19.28 لیر
12 عدد تخم مرغ 22.94 لیر
1 کیلوگرم فیله مرغ 62.74 لیر
1 کیلوگرم گوشت قرمز 141.06 لیر
1 کیلوگرم سیب 11.4 لیر
1 کیلوگرم سیب زمینی 19.48 لیر
1 کیلوگرم پرتغال 10.43 لیر
1 کیلوگرم پیاز 5.54 لیر
1.5 لیر آب معدنی 4.36 لیر

هزینه خوراک در ترکیه

اگر بخواهیم مهم ترین مورد پس از هزینه مسکن و اقامت در رابطه با هزینه های زندگی در ترکیه را نام ببریم ، یقینا هزینه خوراک و پوشاک مهم ترین و پر هزینه ترین موارد هستند که باید هر شخص به آن ها توجه داشته باشد .

کشور ترکیه در زمینه خوراک نیز طی چندین سال گذشته مقداری تورم غیر قابل پیش بینی را تجربه کرده  که باعث بالا رفتن هزینه های خوراک خانوارها شده است ، اما هنوز هم در برخی از موارد این هزینه ها ارزان تر از کشورمان می باشد.

اقتصاد کشور ترکیه طی چند سال گذشته دست خوش فراز و نشیب های بسیاری شده است ، ولی تا الان موفق به مقاوت و جلوگیری از تورم های شدید شده ولی باز هم مقادیری گرانی در مایحتاج اصلی مردم دیده می شود ، در جدول مقادیر مهمی از هزینه خوراک در ترکیه را مشاهده  می کنید و پیشنها  می کنیم تا با مراجعه به عنوان اقتصاد کشور ترکیه به اطلاعات کامل تری برسید.

هزینه حمل و نقل در ترکیه

یقینا زندگی در پایتخت و یا کلان شهرهای ترکیه نیاز به استفاده از وسایل نقلیه را بالا خواهد برد و افراد برای جابه جایی های باید از وسیله نقلیه شخصی و یا وسیله نقلیه عمومی استفاده کنند که این جا به جایی ها نیازمند پرداخت هزینه است . حالا هرچه که شخص نیاز بیش تری به جا به جایی برای رسیدن به محل کار یا محل تحصیل و غیره داشته باشد باید هزینه بیش تری را نیز در نظر بگیرد.

خوشبختانه وسایل نقلیه عمومی در شهرهای بزرگ ترکیه در حد قابل قبولی در دسترس است و این موضوع باعث کاهش هزینه حمل و نقل در ترکیه در صورت عدم استفاده از وسایل نقلیه شخصی خواهد شد ، در ادامه بررسی هزینه های زندگی در ترکیه نگاهی به قیمت استفاده از وسائل نقلیه عمومی در ترکیه می اندازیم:

حمل و نقل هزینه
بلیط یک طرفه ( حمل و نقل محلی ) 5 لیر تا 9 لیر
مجوز ماهانه ( قیمت معمولی ) 200 لیر تا 609 لیر
قیمت پایه شروع تاکسی ( تعرفه عادی ) 7 لیر تا 20 لیر
کرایه تاکسی 1 کیلومتر ( تعرفه معمولی ) 4.5 لیر تا 10 لیر
تاکسی 1 ساعت انتظار ( تعرفه معمولی ) 31 لیر تا 100 لیر
بنزین ( 1 لیتر ) 19 لیر تا 24 لیر

تعرفه های سوخت و قیمت بلیت وسائل نقلیه عمومی و تاکسی در شهرهای ترکیه با یکدیگر فرق دارد و مبالغ درون جدول دراین مقاله حداکثر و حداقل هزینه های زندگی در ترکیه در حال حاضر می باشد . چنان چه تصمیم دارید اطلاع دقیقی از هزینه حمل و نقل در هریک از شهرهای ترکیه به دست آورید با کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی تماس حاصل فرمایید.

درنظر گرفتن هزینه های زندگی در کشور ترکیه یکی از اصلی ترین گام های مهاجرت به این کشور به شمار می رود ، اما نباید فراموش کنید که نقل مکان به هر کشوری با چالش های خاص خود همراه است که مشاورین ما در این ویدیو به آن پرداخته اند.

مشاهده آن راهنمای خوبی برای شما علاقه مندان به زندگی در کشوری دیگری است و در صورت داشتن سوالات بیشتر حتما با درج شماره تماس خود به بهترین راهنمایی های ممکن توسط مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی برسید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

پاسخ جزئی ترین سوالات هزینه های زندگی در ترکیه با مشاوره های رایگان تلفنی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هزینه پوشاک در ترکیه

ترکیه به ارائه پوشاک ارزان و با کیفیت در جهان شهرت خاصی دارد و مردم بسیاری از کشورهای همسایه و یا حتی کشورهای اروپایی برای خرید پوشاک خود به این کشور سفر کرده و در کنار یک تفریح و مسافرت لذت بخش ، پوشاک فصل یا سال خود را هم خریداری می نمایند ، با اینکه هزینه پوشاک در ترکیه ارزان تر از برخی کشورهای همسایه است ، اما هنوز هم مقدار قابل توجهی از هزینه های زندگی در ترکیه را به خود اختصاص می دهد.

همچنین در این مورد سلیقه و سبک زندگی اشخاص تاثیر زیادی در میزان مخارج پوشاک آنان خواهد داشت و هر شخصی با مبلغ خاصی در سال این بخش از هزینه های زندگی در ترکیه را پوشش می دهد ، در جدول قیمت متوسط برخی از پوشاک در ترکیه را مشاهده خواهید کرد :

نوع پوشاک قیمت پوشاک در ترکیه
1 شلوار جین (Levis 501 یا مشابه ) 521.38 لیر
1 لباس تابستانی در فروشگاه زنجیره ای ( زارا ، اچ اند ام ، ...) 436.01 لیر
1 جفت کفش ورزشی نایک مناسب دویدن ( میان رده ) 996.23 لیر
1 جفت کفش چرم مردانه 698.72 لیر
تفریحات و سرگرمی هزینه
باشگاه تناسب اندام ماهانه برای 1 بزرگسال 150 لیر تا 520 لیر
اجاره زمین تنیس ( 1 ساعت در آخر هفته ) 100 لیر تا 338 لیر
سینما ، اکران بین المللی 1 صندلی 30 لیر تا 70 لیر

هزینه های تفریحات در ترکیه

ترکیه یکی از کشورهای توریستی جهان است که سالانه افراد بسیاری برای تفریح و گردش به آن سفر می کنند ، باید گفت حتی اگر شما برای تحصیل هم به ترکیه رفته باشید ، یقینا پس از یک هفته تحصیل  در این کشور نیاز به یک تفریح و استراحت آخر هفته دارید ، به خصوص در کشوری مانند ترکیه که انواع تفریحات و جاذبه های گردشگری و تفریحی وجود خواهد داشت.

امروزه هم باید گفت که اکثر تفریحات و سرگرمی ها نیاز به پرداخت هزینه دارد که می تواند در مجموع در آخر ماه مبلغ قابل توجهی را به خود اختصاص دهند ، در ادامه لیستی از برخی هزینه های تفریحات در ترکیه را برای شما تهیه کرده ایم :

هزینه خدمات درمانی و بهداشتی در ترکیه

موفقیت سیستم بهداشتی در ترکیه در سال های اخیر افزایش یافته است و یافتن متخصصان پزشکی تحصیل کرده و انگلیسی زبان در  این کشور آسان تر از هر زمان دیگری است . طبق مطالعات اخیر منتشر شده سیستم درمان در ترکیه در بین 195 کشور جهان در رتبه 60 قرارگرفته که افزایش تعداد دانشکده ها و متخصصان پزشکی در کشور نشان از این امر دارد.

هزینه خدمات درمانی به عنوان بخش مهمی از هزینه های زندگی در ترکیه نیز با تحت پوشش قرار گرفتن در بیمه های دولتی و خصوصی کاهش زیادی پیدا می کند ، همچنین بدانید که بیمه همگانی سلامت اکثر مسائل بهداشتی مانند موارد اضطراری ، بارداری و بیماری ها را تحت پوشش قرار می دهد و موسسه تامین اجتماعی ( SGK ) مراقبت های بهداشتی عمومی را مدیریت می کند.

به عنوان یک مهاجر اگر یک سال در ترکیه زندگی کرده اید ، واجد شرایط درخواست بیمه سلامت همگانی هستید و می توانید با پرداخت ماهانه به تمام مراقبت های پزشکی دسترسی داشته باشید که این حق بیمه ماهانه برای سال 2023 حدود 1500 لیر است و هر ساله تغییر می کند.

کلیک بر روی عنوان بهداشت و درمان عمومی در ترکیه که توسط کارشناسان ما تهیه شده است اطلاعات خوبی را در اختیارتان قرار می دهد.

هزینه خدمات درمانی و بهداشتی در ترکیه

لازم به ذکر است که کارت بیمه سلامت اروپا در ترکیه کارآمد نیست و برای دریافت اقامت یا مجوز کار به بیمه درمانی نیاز خواهید داشت . علاوه بر این قیمت خدمات درمانی در ترکیه در مقایسه با کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه تر است به عنوان مثال مراقبت از دندان 50 تا 70 درصد ارزان تر از بریتانیا ، اروپا و ایالات متحده است.

سطح درآمد در ترکیه​

Income level in Türkiye

سطح درآمد در ترکیه

چه توقعی از سطح درآمد در ترکیه دارید؟ ترکیه در دو دهه گذشته پیشرفت قابل توجهی در بهبود کیفیت زندگی شهروندان خود داشته است و با وجود این در تعداد محدودی از ابعاد رفاهی نسبت به سایر کشورها در شاخص زندگی بهتر ، عملکرد ضعیف تری دارد ، مثلا از نظر شغل ، تعادل بین کار و زندگی ، آموزش ، سلامت ، کیفیت محیطی ، ارتباطات اجتماعی و رضایت از زندگی عملکردی خوب را به دست آورده است . چنانچه مقاله ما در رابطه با کار در ترکیه را مطالعه نمایید به جزئیات بیشتری در این رابطه می رسید.

اگر شما قصد کسب درآمدی بالا در این کشور را دارید و می خواهید سرانه خود را بالاتر ببرید ، سرمایه گذاری در ترکیه و ثبت شرکت در ترکیه یکی از روش های بسیار مناسب و سود آور است . با کارآفرینی در مشاغلی مانند الکترونیک ، آی تی ، اینترنت و غیره می توانید به درآمد بالایی رسیده و به راحتی هزینه های زندگی در ترکیه را پوشش دهید . عنوان سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه می تواند وضعیت ورود به بازار این کشور را از طریق انتقال سرمایه به خوبی برایتان روشن سازد.

در حال حاضر 48 درصد از افراد 15 تا 64 ساله در ترکیه دارای شغل حقوقی هستند که کمتر از میانگین اشتغال جهانی یعنی 66 درصد است و متوسط درآمد سرانه تعدیل شده خالص خانوارها کمتر از میانگین جهانی و 30490 دلار در سال می باشد . پس حتما پیش از مهاجرت به این کشور از اشتغال و کسب درآمد خود اطمینان پیدا کنید.

باید بگوییم پوشش هزینه های زندگی در ترکیه از کشورهای اروپایی سخت تر است و مهاجرت به این کشور نیازمند کسب اطلاعاتی دقیق می باشد . از این رو توصیه می کنیم تا عنوان بهترین شهر ترکیه برای تحصیل و زندگی را نیز مطالعه کنید تا بتوانید مقصدی با هزینه های مقرون به صرفه انتخاب کنید . برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کشور ترکیه در هر زمینه با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر  مرکزی و غرب تهران و دفتر شیراز تماس حاصل نمایید . 

سوالات پرتکرار هزینه های زندگی در ترکیه

شهرهای توریستی ترکیه به علاوه شهر آنکارا به عنوان پایتخت دارای هزینه بالایی در زمینه مسکن هستند.

هزینه خوراک را باید پس از مسکن مهم ترین بخش هزینه های زندگی در ترکیه بدانیم که برای تمامی افراد بسیار حائز اهمیت می باشد.

پوشاک از نقاط قوت اقتصاد ترکیه است که شما می توانید با کمترین مبالغ پوشاک بسیار خوبی را تهیه کنید و تمامی برندهای مطرح دنیا در شهرهای مختلف آ دارای نمایندگی هستند.

خیر ، نمی توانید از کارت سلامت اروپا در کشور ترکیه استفاده کنید و باید از بیمه درمانی برخوردار باشید.

ورود به بازار کار و تامین هزینه های زندگی در ترکیه به صورت قابل توجه می تواند از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت به خوبی انجام شود.

هزینه زندگی یکی از مهم ترین مقوله های مهاجرت است و عناوین زیر نیز با هدف داشتن مقایسه بهتر تقدیم شما می شود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (73 امتیاز)
منو
خانه