کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت کجاست؟

کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت

هزینه زندگی در ترکیه معمولا از 1300 لیر برای اجار خانه به همراه 700 لیر هزینه خوراک تا مبالغ بالاتر خواهد بود.

زندگی دو نفره در استکهلم از 200 تا 2500 یورو هزینه دارد و یک نفر به تنهایی می تواند با 1500 تا 2000 یورو زندگی خوبی را تجربه کند.

اجاره یک آپارتمان یک خوابه از 750 یورو
اجاره یک آپارتمان سه خوابه از 1200 یورو

  • یک خانواده چهار نفره در وین 2900 یورو
  • یک فرد به تنهایی در وین 800 یورو به بالا
  • یک خانواده چهار نفره در اینسبورگ 3300 یورو
  • یک فرد به تنهایی در اینسبورگ 95 یورو به بالا

آلمان غول اقتصاد اروپا 

کشور آلمان که به عنوان یکی از مطرح ترین و موفق ترین کشورهای جهان در زمینه های مختلف شناخته می شود ، می تواند رویای شما برای مهاجرت را با حداقل هزینه به واقعیت مبدل سازد ، یکی از دلایل اصلی که آلمان را در فهرست کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت قرار می دهد ، دانشگاه ها و کلیه مراکز تحصیلی این کشور است که سالانه تعداد قابل توجهی از دانشجویان و محصیل را با ارائه بورسیه و یا شهریه های اندک جذب می نمایند.

هزینه های زندگی در آلمان بالا نبوده و می توان با 1000 یورو در ماه بدون احتساب اجاره مسکن زندگی راحتی را در این کشور تجربه کرد ، البته زندگی دانشجویی از این میزان کمتر است و میزان اجاره بها در بالا و یا پایین آوردن محارج شما بسیار موثر است.

نکته مهم در رابطه با تحصیل در آلمان تسلط به زبان بومی این کشور است که به شما شانس زیادی برای رسیدن به بورسیه های متعدد می دهد ، البته این کشور تنها در زمینه تحصیل نیز مشهور نبوده و اقتصاد فعال آن زمینه کار را برای مهاجرین بی شماری فراهم نموده است.

کشور آلمان مقصد متخصص ها است و چنانچه در یک حوزه به صورت حرفه ای به کار مشغول هستید و سابقه خوبی دارید ، با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی تماس حاصل نمایید تا بتوانید به آسانی با ویزای کار در آلمان به اروپا مهاجرت کنید.

آلمان غول اقتصاد اروپا

مجارستان ، کم هزینه و در دسترس

در میان کشورهای اروپایی از دیگر مقاصد کم هزینه، کشور مجارستان است، خوراک و پوشاک در این کشور بسیار ارزان است و در صورت مهاجرت با اعضای خانواده متحمل هزینه های بالا نخواهید بود.

هزینه کم زندگی در مجارستان از دلایل اصلی جذب مهاجرت به این کشور است و با توجه به محل اقامت و سبک زندگی می تواند از 800 یورودر ماه آغاز شود ، این در حالی است که متوسط درامد در این کشور 1350 یورو در ماه می باشد ، چنانچه از تخصص بالایی برخوردار باید می توانید با داشتن حقوقی خوب و هزینه زندگی کم زندگی راحت و البته موفقی را در این کشور تجربه کنید.

شرکت در دوره های زبان در مجارستان یکی از بهترین مسیرهایی است که شما شانس ورود به حوزه شنگن را می دهد ، دانشگاه های مجارستان رتبه خوبی در میان مراکز تحصیلی اروپا دارند و شما می توانید از آنها به عنوان سکوی پرتاپ استفاده کنید ، البته سایر روش های مهاجرت مانند کار یا سرمایه گذاری در مجارستان نیز می تواند مناسب باشد. سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مجارستان هم در چند سال اخیر، شیوه مهاجرت بسیاری از هموطنان ما به مجارستان بوده است.

مجارستان ، کم هزینه و در دسترس

ایتالیا مقصدی ارزان در اروپا

 ایتالیا را می توان در میان کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت در اروپا دانست در صورتی که به شیوه صحیح اقدام شود ، تحصیل در ایتالیا و سیستم آموزشی آن یکی از باکیفیت ترین ها در میان کشورهای اروپایی است و شهرهای مختلف آن میزبانی برخی از بهترین دانشگاه های اروپا را نیز بر عهده دارند ، در کشور ایتالیا نمی توان تمامی روش های مهاجرت را ارزان دانست و تنها در صورتی که بحواهید به شیوه تحصیلی اقدام کنید می توانید با حداقل هزینه در این کشور زندگی کنید.

در زمینه کار نمی توان کشور ایتالیا را به عنوان مقصدی ایده آل و یا کم هزینه معرفی کرد ، زیرا این کشور در سال های اخیر آمار بیکاری بالایی داشته و تمامی شهرهای آن هزینه مقرون به صرفه ای برای زندگی ندارند ، از این رو توصیه می کنیم تا تحصیل در ایتالیا را به عنوان مهاجرتی کم هزینه مدنظر داشته باشید و برای سایر روش ها مشورتی با کارشناسان موسسه رجبی داشته باشید تا بتوانید به انتخاب های بهتری برسید.

زندگی دانشجویی در ایتالیا مقرون به صرفه است و هر دانشجو با حدود 750 تا 900 یورو می تواد از عهده هزینه های خود به خوبی برآید در صورتی که برای زندگی عادی باید شغلی با درامد بیش از 2500 یورو بیابید تا ویزای شما تمدید شود.

ایتالیا مقصدی ارزان در اروپا

فرانسه کشور محبوب مهاجرین

قطعا نام کشور فرانسه در فهرست کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت وجود دارد ، دانشجویان بسیار زیادی در فرانسه  باید هم شهریه تحصیل خود را  پرداخت کنند و هم بتوانند زندگی کنند بنابراین باید بتوانند از پس هزینه های زندگی در فرانسه برآیند، شهریه در دانشگاه های دولتی فرانسه بیشتر از 300 یورو نیست که در مقایسه با سایر کشورهای جهان بسیار مقرون به صرفه و ارزان به شمار می رود.

البته برای رسیدن به این مبلغ از شهریه باید به زبان فرانسوی تسلط داشته باشید و آن را به عنوان زبان خود برای تحصیل در فرانسه انتخاب کنید ، از دیگر روش هایی که می توان به واسطه آن به اقامت کشور فرانسه رسید ، ثبت شرکت در فرانسه است ، ثبت شرکت که یکی از روش های سرمایه گذاری در فرانسه به شمار می رود که در میان تمامی مسیرها از بقیه ارازن تر است.

در زمینه کار نیز نمی توان فرانسه را به عنوان گزینه ای مطمئن اعلام کرد گرچه سالانه افراد زیادی با ویزای کار به این کشور قدم می گذارند ، کار در فرانسه نیازمند تسلط کامل به زبان فرانسوی و داشتن تخصص در حرفه ای مشخص است به طوری که شما را از متقاضیان در سراسر جهان متمایز سازد.

فرانسه کشور محبوب مهاجرین

نام نروژ در لیست کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت

در بین هزینه های زندگی در نروژ ، اجاره و یا خرید ملک بسیار گران است و نمی توان سرمایه گذاری بخصوص در زمینه املاک را در این کشور توصیه کرد اما شما می توانید با کار در نروژ به ویزا رسیده و در نهایت با پرداخت مالیات به مدت سه سال اقامت دائم دیافت کنید.

به افرادی که قصد تحقیق و پژوهش در یکی از موسسات علمی و یا دانشگاه ها را نیز دارند نیز ویزای کار اعطا می شود ، در واقع نروژ تلاش می کند تا تنها به مهاجرینی که باعث ارتقا اقتصادی و یا تحصیلی در این کشور می شوند اجازه ورود بدهد ، از این رو با دریافت بورسیه تحصیلی از یکی از دانشگاه های نروژ علاوه بر تجربه تحصیل در یکی از کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت امکان کار و دریافت اقامت را نیز برای خودتان فراهم سازید.

لهستان انتخابی هوشمندانه برای زندگی

نرخ بیکاری پایین در لهستان نشان می دهد که مهاجرین می توانند با انتخاب این کشور امید به آینده ای درخشان برای خود و خانواده شان داشته باشند ، بسیاری از کشورهای اروپا با وجود داشتن دانشگاه های برتر قادر به جذب فارغ التحصیلان در بازار کار نیستند و بسیاری از دانشجویان برای کار به کشوری دیگر مهاجرت می کنند.

اما لهستان از این قاعده مستثنی بوده و دانشجویان علاوه بر تجربه تحصیل با حداقل هزینه می توانند به بازار کار نیز وارد شوند.

یک خانواده چهار نفری در لهستان می توانند با حدود 3800 دلار هزینه های خود را تامین کنند که مبلغ کمی نسبت به بسیاری از کشورهای اروپا می باشد.

به دلیل مقرون به صرفه بودن هزینه های زندگی در لهستان، ما به شما توصیه می کنیم تا این کشور را به عنوان یکی از اصلی ترین مقصدهای مهاجرت خود بررسی کنید چرا که در تمامی روش های مهاجرتی می تواند گزینه ای ارزان اما ایده ال باشد ، هزینه تحصیل در لهستان بسیار مقرن به صرفه بوده ، فرصت های شغلی مناسبی برای مهاجرین به همراه دارد و سرمایه گذاری را نیز می توان با مبالغ مناسب در زمینه های مختلف این کشور تجربه کنید.

لهستان انتخابی هوشمندانه برای زندگی

سوئد کشور آرزوها

 سوئد را نمی توان کشوری ارزان دانست اما آنچه که نام این کشور را در فهرست کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت قرار می دهد ، بالا بودن میزان درآمد نسبت به مخارج است.
اغلب مردم این کشور از توانایی بالایی برای پرداخت هزینه های زندگی در سوئد را دارند و یک زندگی دو نفره در استکهلم معمولا از 200 تا 2500 یورو هزینه به همراه دارد ، این در حالی است که یک نفر به تنهایی می تواند با 1500 تا 2000 یورو زندگی خوبی در این کشور داشته باشد.

 این کشور نیز مانند اغلب مقصدهای برتر در سراسر جهان بهترین راه دسترسی مهاجرین را از طریق تحصیل قرار داده و می توان پس از تحصیل در سوئد به کار در این کشور هم مشغول شد.

 ترکیه کشوری ازران و نزدیک

 یکی از کم هزینه ترین کشور ها برای مهاجرت کشور ترکیه در همسایگی مان است که فرصت زندگی با حداقل هزینه را برای شما فراهم می سازد.

سطح درآمد در کشور ترکیه به گونه ای است که می توانید به خوبی از عهده مخارج زندگی خود و خانواده تان برآیید ، هزینه های زندگی در ترکیه هم اکنون از کشورمان ایران کمتر است و بخش اصلی آن شامل هزینه خانه می شود.

هزینه زندگی در ترکیه می تواند از 1300 لیر برای اجار خانه به همراه 700 لیر هزینه خوراک آغاز شود و تا مبالغ بالاتر در صورت اجاره خانه در مراکز اصلی شهرهای بزرگ برسد ، البته در سالهای اخیر کشور ترکیه نیز دچار تورم های قابل توجه در برخی زمینه ها شده و شرایط دریافت اقامت را کمی دشوارتر نموده است.

ترکیه کشوری ازران و نزدیک

از دیگر موارد مهم در فهرست کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت می توان به موارد زیر اشاره نمود:
• هندوستان
• قبرس
• بلغارستان
• اسلواکی
• گرجستان
• کانادا

1.7/5 - (9 امتیاز)

4 پاسخ

  1. سلام من سربازم و همسرم هم معماری میخونه تو دانشگاه و میخوایم به ترکیه با آذربایجان مهاجرت کنیم بهترین راه حل برا ما چی هستش لطف میکنین برامون؟

    1. با سلام

      اگر به دنبال مهاجرت کم هزینه می باشید بهترین و کم هزینه ترین روش ، مهاجرت تحصیلی است .

      با تشکر از سوال شما

  2. من يك پسر ٢٠ساله هستم ورزشكار بسكتبالي و اموزش سلماني سر رو هم دارم و ديپلمه ميخوام براي تحصيل و كار به يك كشور كم هزينه مهاجرت كنم فرق نداره كدوم كشور فقط برم از اين كشور

    1. با سلام

      برای مهاجرت تحصیلی کشورهای ترکیه، قبرس، روسیه، ارمنستان‌، اذربایجان، گرجستان‌، المان، فرانسه، اتریش و‌ اسلواکی جزو کم هزینه ترین کشورها هستند ضمن اینکه کیفیت اموزشی دانشگاه ها نیز بسیار بالاست.

      برای مهاجرت کاری نیاز به مدرک لیسانس و سابقه کار مرتبط می باشد .

      ضمنا در دوره های اسبیلدونگ المان هم میتوانید شرکت کنید (دوره های مهارت اموزی همراه با حقوق ماهانه)

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *