اقامت اروپا از طریق کشور اسلواکی

مشاوران مهاجرت
مشاوران مهاجرت
اقامت اروپا از طریق کشور اسلواکی
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

چنانچه سوال هایی درباره چگونگی اخذ اقامت اروپا از طریق کشور اسلواکی در ذهن دارید ، با مطالعه مقاله حاضر به تمامی پرسش هایتان پاسخ داده خواهد شد . برای کسب اطلاعات جامع تر می توانید با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی در دفاتر شیراز و تهران تماس حاصل نمایید . این یک موسسه حقوقی معتبر با سابقه درخشان در خصوص پرونده های موفق از راه های مهاجرت به اسلواکی و اخذ اقامت این کشور می باشد .

جمهوری اسلواکی کشوری در اروپای مرکزی با مرکزیت براتیسلاوا است که از سال 2004 به عضویت اتحادیه اروپا درآمده است . این کشور تا دهه نود در کنار کشور چک ، کشور چکسلواکی را تشکیل می دادند . آب و هوای این کشور معتدل و مرطوب است . اسلواکی از جهات مختلف با کشورهای چک ، لهستان ، اوکراین ، مجارستان و اتریش هم مرز است . پایتخت اسلواکی و پایتخت اتریش ( وین ) فقط پنجاه کیلومتر فاصله دارد .

مزایای اقامت اروپا از طریق کشور اسلواکی

  • عضویت اسلواکی در اتحادیه اروپا
  • دریافت پاسپورت یک کشور اروپایی که از نظر اعتبار پاسپورت ها در جایگاه یازدهم جهان قرار دارد .
  • امکان مسافرت آزادانه در حوزه شینگن
  • امکان سفر بدون ویزا به 165 کشور جهان
  • شانس بالا در اخذ ویزای کشورهایی مانند کانادا و آمریکا
  • اسلواکی کشوری کم جمعیت ، آرام و کاملا دموکراتیک است .
  • هزینه های زندگی در اسلواکی ارزان است .
  • امکان تهیه بیمه درمانی با پوشش های مختلف نه تنها در اسلواکی بلکه در سراسر اتحادیه اروپا
  • امکان تجارت و عقد قراردادهای بین المللی با اخذ اقامت اسلواکی
  • امکان تحصیل اعضای خانواده دارنده اقامت اروپا از طریق کشور اسلواکی در سراسر اروپا
  • عدم وجود محدودیت سنی برای دریافت اقامت اسلواکی

راه های اخذ اقامت اسلواکی

جمهوری اسلواکی از زمان استقلال خود برنامه بهینه سازی شرایط مهاجرت قانونی به این کشور به منظور استفاده از نیروی تحصیل کرده ، نیروی کار متخصص و همچنین سرمایه گذاری های بین المللی ، را در راس برنامه های دولتی خود قرار داده است .

علاوه بر این ، اسلواکی دارای جمعیت بسیار کمی است و نیاز به افزایش جمعیت دارد . در طول سال های اخیر ، افراد زیادی از راه های مختلف به این کشور مهاجرت کرده اند و جمعیت خارجی این کشور به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده است اما اسلواکی هنوز هم قابلیت افزایش جمعیت دارد .

همانطور که گفته شد از راه های تحصیلی ، کار و سرمایه گذاری می توان به اقامت اروپا از طریق کشور اسلواکی رسید . در بین این روش های مهاجرت به اسلواکی ، در حال حاضر روش سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی متداول ترین روش مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت اروپا است .

قانون اقامت اروپا پس از اخذ اقامت اسلواکی

قوانین اخذ اقامت اروپا از طریق کشور اسلواکی به این صورت است که دارنده اقامت اسلواکی بدون محدودیت در هر کشوری از اتحادیه اروپا که مایل باشد ، قادر به زندگی خواهد بود . البته اکثریت متقاضیانی که با هدف عبور از اسلواکی به یک کشور دیگر اقامت این کشور را اخذ نموده اند ، پس از وارد شدن به این کشور آرام و زیبا تغییر عقیده داده و در اسلواکی مانده اند .

قانون اقامت اروپا پس از اخذ اقامت اسلواکی

دلایل زیادی برای این تغییر عقیده وجود دارد ، یک مورد آن خوش برخوردی مردم اسلواکی با خارجیان است به گونه ای که شما احساس نا امنی یا غربت نمی کنید . یک مورد عمده دیگر برای ماندن در اسلواکی ، قوانین مالیاتی این کشور می باشد .

قوانین مالیاتی و سرمایه گذاری اسلواکی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی ، شرایط نسبتا آسان تری دارد به همین دلیل متقاضیان زیادی خواهان اخذ اقامت اروپا از طریق کشور اسلواکی هستند .

اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت در اسلواکی

توجه داشته باشید که برای موفقیت در کسب اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت در اسلواکی باید کاملا به قوانین سرمایه گذاری و کسب و کار در اسلواکی آگاه بوده و تمامی جزئیات آن را انجام بدهید .

زیرا تنها در صورت افتتاح حساب بانکی شرکتی در اسلواکی و فعال شدن کسب و کار و عقد قراردادهای تجارتی ، پرداخت مالیات به مدت یکسال و اثبات دارایی اولیه شرمت به مبلغ حداقل سی هزار یورو ، شما می توانید بر روی پروسه اخذ اقامت اروپا از طریق کشور اسلواکی فکر کنید .

علاقه مندان به منظور آگاهی بیشتر ، می توانند پس از مطالعه روند سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی ، درباره مشکلات و معایب ثبت شرکت در اسلواکی با مشاورین موسسه مهاجرتی به اسلواکی صحبت نموده و تقاضای کمک نمایند .

اقامت اروپا از طریق تحصیل در اسلواکی

بهترین مزیتی که برای تحصیل در اسلواکی به زبان انگلیسی می توان عنوان کرد هزینه های ارزانتر آن است . برهمین مبنا افراد بسیاری به جای تحصیل در یک کشور اروپایی گران تر ، اسلواکی را انتخاب می کنند و پس از اتمام تحصیل دو راه را در پیش می گیرند ؛ یا در اسلواکی کار پیدا می کنند و یا اینکه برای ادامه تحصیل و کار به یک کشور اروپایی دیگر نقل مکان می کنند . در هر دو حالت متقاضی به اقامت اروپا از طریق کشور اسلواکی دست پیدا خواهد کرد .

اقامت اروپا از طریق تحصیل در اسلواکی

لازم به ذکر است که کشور اسلواکی دارای دانشگاه های معتبری است که به خصوص در رشته های پزشکی و دندانپزشکی از رنکینگ بالایی برخوردار هستند . امکان تحصیل به زبان انگلیسی در اسلواکی از دیگر امتیازات مهاجرت تحصیلی به این کشور به منظور اخذ اقامت اروپا از طریق کشور اسلواکی می باشد .

علاوه بر این ، اسلواکی قرارداد انتقال دانشجو به آلمان و اتریش را در پرونده دانشگاهی خود دارد و دانشجویان بین المللی در این کشور می توانند از امتیاز جابجایی با دانشگاه های اتریش و آلمان نیز بهره مند شوند .

اقامت اروپا از طریق ازدواج در اسلواکی

متقاضیان اقامت اروپا از طریق کشور اسلواکی که روش ازدواج را انتخاب می کنند ، باید بدانند که بدون یادگیری زبان اسلواکی به اقامت اسلواکی و اروپا دست نخواهند یافت . دو روش ثبت شرکت و تحصیلی در واقع ضرورتی برای یادگیری زبان ندارند اما در روش ازدواج شرکت در مصاحبه زبان اسلواکی کاملا الزامیست .

چنانچه یک فرد خارجی مایل به ازدواج با یک تبعه اسلواک باشد ، باید تمامی قوانین ازدواج مطابق با قوانین کشور اسلواکی تنظیم شود و پس از آن فرد خارجی برای مهاجرت به اسلواکی با این روش درخواست نماید .

در روش مهاجرت به اسلواکی از طریق ازدواج ، ابتدا اقامت اولیه برای همسر فرد اسلواک صادر می شود و پس از شروع زندگی مشترک چنانچه زوجین مشکلی نداشته باشند و به صورت کاملا عادی و طبیعی به زندگی بپردازند ، پس از گذشت پنج سال ، بنابر درخواست متقاضی پلیس اسلواکی اجازه درخواست اقامت دائم مورد بررسی قرار می گیرد .

لازم به ذکر است که افرادی که در طول این پنج سال متارکه کرده باشند اقامت دائم اسلواکی و به دنبال آن اقامت اروپا از طریق کشور اسلواکی به حالت تعلیق در خواهد آمد .

اقامت اروپا از طریق تولد فرزند در اسلواکی

سیستم خاک و خون در کشور اسلواکی شامل حال کودکان زیادی می شود ؛ کودکانی که یکی از والدین آنها شهروندی یا اقامت دائم اسلواکی را داشته باشند ، شهروند اسلواکی هستند .کودکانی که در خاک اسلواکی متولد شوند و پدر مادر خارجی داشته باشند ، اما وضعیت تابعیت ایتن کودک در کشور اصلی پدر یا مادرش مشخص نیست ، اسلواکی شهروندی این کودک را در خاک اسلواکی صادر می کند .

کودکانی که از پدر مادر خارجی اما نامشخص متولد شده باشند ، نیز شهروند اسلواکی محسوب می شوند . کودکانی که از پدر یا مادر دارای اقامت دائم و یا شهروندی اسلواکی در خارج از خاک اسلواکی متولد شده باشند ، نیز شهروند اسلواکی به شمار می روند .

حتی قانون فرزند خواندگی نیز در اسلواکی رواج دارد و دسته ای از کودکان خارجی نیز از طریق یک پدر مادر دارای اقامت دائم یا شهروندی یکی از طرفین ، می توانند به اقامت دائم اسلواکی و پس از آن اقامت اروپا از طریق کشور اسلواکی دست یابند .

اقامت اروپا از طریق تولد فرزند در اسلواکی

درباره کشور اسلواکی و اخذ اقامت اروپا از طریق این کشور

اسلواکی دارای 5.5 میلیون نفر است که اغلب آنها پیرو دین مسیحیت هستند . در جامعه اسلواکی مجارها بزرگترین قومیت هستند . قومیت های روسی و اوکراینی نیز در ردیف های دوم و سوم قرار دارند . زبان رسمی اسلواکی ، زبان اسلواکیایی است .

واحد پول اسلواکی یورو است و این کشور از اقتصاد نوپا و در عین حال شکوفایی برخوردار است . با توجه به این توضیحات می توان حدس زد که چرا متقاضیان زیادی خواهان اقامت اروپا از طریق کشور اسلواکی هستند .

مقاله فوق پیرامون راه های اقامت اروپا از طریق کشور اسلواکی ، از سوی موسسه مهر آفرین رجبی به تحریر درآمده است . امید به آنکه راهنمای مناسبی برای شما عزیزان بوده باشد . برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت کاری به اروپا با مشاورین دفاتر همکار موسسه در شهرهای تهران و شیراز تماس بگیرید .

Rate this post

2 دیدگاه در “اقامت اروپا از طریق کشور اسلواکی

  1. shabnam گفت:

    اگر اقامت اسلواکی نداشته باشیم و فقط به صورت توریستی ویزا داشته باشیم و در زمان حضور در این کشور فرزند متولد شود می توان برای اقامت فرزند اقدام کرد ؟ و امکان اینکه به واسطه بچه به مادر و پدر اقامت بدهند چقدر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه