سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی برای کسانی جذاب است که یا قصد دارند به اسلواکی مهاجرت کنند و یا اینکه به روشی به آنجا مهاجرت کرده اند و هم اکنون در جستجوی روش هایی برای کار و سرمایه گذاری در این کشور هستند.

در هر صورت در مکان مناسب جهت دستیابی به اهداف تان قرار گرفتید زیرا مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این وب سایت اطلاعات مهم مهاجرتی را مورد بحث و بررسی قرار می دهد و راهنمایی های مفیدی را برای متقاضیان ارائه می کند.

شناخت محیط سرمایه گذاری در این امر تاثیر بسزایی دارد و در نهایت اینکه نباید فراموش کنیم که داشتن مشاغل تجاری می تواند دلیل مناسبی برای گرفتن و بعداً تمدید اجازه اقامت شما باشد.

از نظر ما شاید رضایت بخش ترین و در عین حال سخت ترین راه برای کسب درآمد ، ایجاد یک کسب و کار جدید باشد ، به یاد داشته باشید که راه رسیدن به ایده یک تجارت فعال آسان نیست ، به خصوص برای کسانی که می خواهند پروژه ای را در یک کشور خارجی راه اندازی کنند.

ممکن است ایده ای برای کالا یا خدماتی داشته باشید که نیازهای برآورده نشده بازار را برآورده کند ، شما با تبدیل ایده خود به یک تجارت ، می توانید اولین کسی باشید که این نیاز را برآورده می کنید و می توانید یک سرمایه گذاری سودآور داشته باشید.

زبان متفاوت ، ذهنیت و قوانین متفاوت اولین تفاوت های ظریف در ابتدای کار در اسلواکی است ، همچنین به خاطر داشته باشید که قبل از شروع کار جدید ، انجام یک تحقیق کامل در بازار کاملاً ضروری است.

همچنین شما باید بدانید چه مشاغلی مورد نیاز نیاز اسلواکی است و حقوق و دستمزد کارگر چقدر است ، در این خصوص می توانید به مقاله کار در اسلواکی مراجعه کرده و اطلاعات کاملی را دریافت نمایید.

شناخت محیط سرمایه گذاری کشور اسلواکی

اسلواکی به دلیل ثبات سیاسی و اقتصادی خود که توسط پول رایج اروپایی یورو تقویت شده است ، یک مقصد ایده آل برای سرمایه گذاری است.

این کشور با داشتن زیرساخت های مداوم در حال رشد سریعترین عضو منطقه یورو طی ۱۰ سال گذشته است و همچنین ، اگر در اینجا شغلی راه اندازی کنید ، نیروی کار تحصیل کرده ، با انگیزه و سازگار پیدا خواهید کرد.

ثبت شرکت از الزامات اولیه برای راه اندازی بسیاری از مشاغل و سرمایه گذاری ها در اسواکی است ، انواع ثبت شرکت در این کشور شامل ؛ شرکت های با مسئولیت محدود ، شرکت های سهامی (خاص و عام) و شرکت های تضامنی در قالب شعبه یا نایندگی شرکت های خارجی است.

هر کدام از شرکت های فوق دارای ساختار حقوقی و شرایط اختصاصی هستند که در ادامه مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی به اختصار درباره هر کدام توضیح داده اند.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی

انواع شرکت ها در اسلواکی

سرمایه گذاران خارجی که با هدف افتتاح شرکت به اسلواکی می آیند باید الزامات اعمال شده توسط قانون شرکت را رعایت کنند ، این قانون به آنها اجازه می دهد تا با ایجاد انواع مختلف ساختارها ، عملیات تجاری را در شرایط برابر با کارآفرینان بومی انجام دهند.

انواع شرکت ها در اسلواکی

با توجه به نیازها و امکانات صاحبان ، انواع مختلفی از شرکت ها می توانند در اسلواکی تأسیس شوند ، هر نوع ساختار قانونی ویژگی های خاص خود را دارد و متخصصان مهاجرتی ما در زمینه تشکیل شرکت در اسلواکی می توانند مناسب ترین نوع را برای نیازهای تجاری شما مشاوره و پیشنهاد دهند.

همکاران ما با داشتن تجربه گسترده در زمینه سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی ، می توانند در تنظیم هر نوع فرم تجاری متناسب با نیاز سرمایه گذاران خارجی به آنها کمک کنند.

قانون شرکت در اسلواکی

شروع کار در اسلواکی به معنای رعایت قوانین وضع شده توسط مقامات این کشور است ، اولین گام مربوط به راه اندازی شرکت انتخاب نوع مناسب شرکت و سپس اطمینان از رعایت الزامات قانونی توسط سرمایه گذار هنگام ثبت نام فرم تجاری خاص است.

قانون اصلی که ثبت هر نوع شرکتی را در اسلواکی پیش بینی می کند قانون شرکت است ، این قانون موارد زیر را پوشش می دهد:

  • فرم های تجاری که توسط اشخاص حقیقی و شرکت ها می توانند ثبت شوند.
  • تعداد سهامداران و الزامات مدیریت شرکت برای هر فرم کسب و کار
  • الزام انتخاب نام تجاری منحصر به فرد و داشتن آدرس ثبت شده در اسلواکی
  • الزامات سرمایه سهام برای هر فرم تجاری مشمول قانون
  • تعهد ثبت شرکت در مقامات مالیاتی و اخذ مجوزهای خاص
  • تعهد ثبت هر شرکت ، صرف نظر از شکل آن ، در ثبت تجارت.

قانون شرکت همچنین حقوق و تعهدات ثبت تجارت در اسلواکی را پیش بینی کرده است ، کارشناسان ما در زمینه ثبت شرکت در اسلواکی می توانند اطلاعات مفصلی در مورد قانون شرکت و الزامات آن در مورد ادغام تجارت ارائه دهند.

شرکت با مسئولیت محدود در اسلواکی (GMBH)

شرکت با مسئولیت محدود برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی شرکتی مبتنی بر سرمایه ۵۰۰۰ یورو است و حداقل توسط یک سهامدار (حداکثر ۵۰ نفر) می تواند تاسیس شود.

مدیریت شرکت با مسئولیت محدود در اسلواکی توسط یک مدیر اجرایی منصوب شده توسط مجمع عمومی سهامداران تعیین می شود ، یک هیئت نظارت نیز می تواند تعیین شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خصوصیات شرکت های با مسئولیت محدود در اسلواکی ، می توانید به تیم متخصص ما در زمینه ادغام شرکت اعتماد کنید.

شرکت با مالکیت انفرادی یا مسئولیت نامحدود در اسلواکی

مشاغل انحصاری (živnostník) نوعی تجارت است که توسط یک سرمایه گذار با مسئولیت نامحدود اداره می شود ، هزینه ثبت نام حداقل است و مدت زمان فرآیند از یک هفته بیشتر نمی شود ، برخلاف دیگر انواع شرکت ها ممکن است این نوع تجارت فروخته نشود.

شرکت سهامی در اسلواکی

شرکت سهامی در اسلواکی (Akciová spoločnosť) نوعی شرکت است که برای یک تجارت بزرگ طراحی شده است ، حداقل سرمایه سهام ۲۵۰۰۰ یورو است ، یک شرکت سهامی می تواند فعالیت های تجاری را فقط پس از ثبت در اداره ثبت تجارت انجام دهد.

شرکت های سهامی دارای دو نوع سهامی عام یا سهامی خاص هستند ؛ یک شرکت سهامی عام بخشی از سهام خود را در فهرست سهام اعضاء منطقه اقتصادی اروپا در بورس سهام دارد ، این سهام برخلاف سهام o آزادانه قابل انتقال هستند.

راه اندازی دفتر شعبه در اسلواکی

دفتر شعبه یک شرکت خارجی است که می تواند در اسلواکی فعالیت کند ، برای افتتاح چنین فرم شغلی ، یک شرکت خارجی ملزم به انجام چند تشریفات است که در این میان مجموعه ای از اسناد را در ثبت شرکت ها ثبت کرده و مجوزهای لازم را در مراجع ذی صلاح دریافت می کند.

ویژگی های اصلی دفتر شعبه در اسلواکی عبارتند از:

  • این کاملاً به شرکت خارجی وابسته به آن بستگی دارد ، به این معنی که نمی تواند هیچ تصمیم مدیریتی بگیرد.
  • ایجاد آن بسیار آسان است و هزینه راه اندازی آن کم است.
  • فعالیت های آن محدود به فعالیت های شرکت مادر است و باید توسط آن تحریم شود.
  • می تواند سود حاصل از معاهدات مالیات مضاعف را که اسلواکی امضا کرده است ، بازگرداند.

تأسیس یک دفتر شعبه در اسلواکی اغلب برای شرکتهای بخش مالی مناسب است ، شرکت هایی از کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای غیر اتحادیه اروپا به راحتی می توانند این نوع شرکت ها را در اسلواکی افتتاح کنند.

مشاوران ثبت شرکت ما در اسلواکی می توانند اطلاعات دقیق در مورد هر نوع شرکت را ارائه دهند و می توانند به کارآفرینان خارجی کمک کنند تا شخص حقوقی متناسب با نیاز آنها را انتخاب کنند.

بهترین سرمایه گذاری در اسلواکی

آژانس سرمایه گذاری و توسعه تجارت اسلواکی طیف گسترده ای از خدمات سفارشی را به علاقه مندان سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی ارائه می دهد ، دستور کار اصلی بخش پروژه های سرمایه گذاری آن کاهش اختلافات منطقه ای در جمهوری اسلواکی و جذب سرمایه گذاری با ارزش افزوده بالاتر به اسلواکی است.

بهترین سرمایه گذاری در اسلواکی

اسلواکی به میراث صنعتی خود افتخار می کند که پایه ای پایدار برای توسعه صنایع خاص مانند خودرو یا الکترونیک فراهم کرده است ، طی دهه گذشته ، شرکت های جهانی نمایندگی صنایع مختلف اسلواکی را به عنوان بهترین مکان برای گسترش آن ها در منطقه CEE انتخاب کرده اند.

سرمایه گذاری در زمینه های صنعت خودرو ، صنعت قطعات الکترونیکی ، صنعت ماشین آلات و تجهیزات ، صنایع شیمیایی و پلاستیکی ، صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ، خدمات مشترک و مراکز برون سپاری فرآیند تجارت ، هواپیمایی و صنایع فضایی ، صنعت داروسازی و علوم زندگی ، صنعت فرآوری مواد غذایی و تحقیق و توسعه از جمله سرمایه گذاری های خوب و مورد علاقه افراد خارجی در اسلواکی است.

سرمایه گذاری در ملک در اسلواکی

برای سرمایه گذاری در ملک در اسلواکی متقاضیان باید اطلاع داشته باشند که ، پتانسیل سرمایه گذاری با موقعیت استراتژیک عالی اسلواکی در مرکز اروپا ، که با چهار کشور دیگر اتحادیه اروپا هم مرز است ، بسیار افزایش می یابد ، براتیسلاوا ، پایتخت کشور و مرکز اصلی سرمایه گذاری ، تنها ۳۰ مایل با وین و ۲ ساعت با جاده / راه آهن از بوداپست فاصله دارد.

البته ، در بیشتر سرمایه گذاری های املاک ، به ویژه در کشورهای خارجی ، برخی از خطرات و مشکلات نیز وجود دارد ، و اینها در کشوری مانند اسلواکی که اخیراً از کمونیسم به اقتصاد بازار منتقل شده است ، بزرگ تر می شوند.

با این حال ، اسلواکی به سرعت از رابطه ضعیف در منطقه به یکی از جذاب ترین مکان های سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا تبدیل می شود ، هدف املاک و مستغلات اسلواکی ارائه اطلاعات و پشتیبانی کافی به سرمایه گذاران بالقوه به منظور به حداقل رساندن خطرات آنها و افزایش چشمگیر فرصت هایشان برای سرمایه گذاری موفق در املاک در این بازار جدید مهیج است.

قیمت املاک در اسلواکی در میان تقاضای زیادی که با نرخ بهره پایین همراه است ، در حال افزایش می باشد ، متوسط قیمت املاک مسکونی در سراسر کشور اسلواکی با افزایش ۸٫۶٪ به ۱،۶۷۱ یورو (۱،۸۷۸ دلار آمریکا) در هر متر مربع (متر مربع) در طول سال رسید ، با توجه به نرخ تورم ، قیمت ملک نسبت به سال گذشته به ۵٫۷٪ رسید.

اگر قصد سرمایه گذاری در ملک را دارید ، می توانید به وین اتریش هم فکر کنید در مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اتریش قیمت خرید ملک را با جزییات بررسی کرده ایم.

سرمایه گذاری در اوراق قرضه

به طور کلی ، یک اوراق قرضه دولتی در اسلواکی توسط دولت ملی منتشر می شود و به ارز خود کشور صادر می شود ، بازده مورد نیاز سرمایه گذاران برای وام به دولت ، منعکس کننده انتظارات تورمی و احتمال بازپرداخت بدهی است.

در اسلواکی ، محبوبیت انتشار اوراق قرضه در سال های اخیر در حال افزایش است ، با این حال ، بانک ملی اسلواکی چندین بار به مصرف کنندگان نسبت به آنها هشدار داده است و اینکه اوراق قرضه منتشر شده توسط شرکت های خصوصی نگران کننده است ، برخی از این اوراق در بورس اوراق بهادار براتیسلاوا معامله می شوند ، اما بسیاری از اوراق قرضه ها معامله نمی شوند ، حتی اگر معامله شوند ، نقدینگی آنها کم است.

بازار ثانویه برای اوراق قرضه ای که در بورس اوراق بهادار معامله نشوند ، وجود ندارد ، قیمت این اوراق با گذشت زمان تغییر نمی کند ، که نمی تواند به عنوان قیمت گذاری عینی تعیین شده توسط سرمایه گذاران در نظر گرفته شود.

به طرز متناقضی ، سرمایه گذاران خریداری چنین اوراق قرضه قیمت ثابت را مثبت ارزیابی می کنند ، آنها نقدینگی کم اوراق را فقط بر اساس اراده ناشر برای بازپرداخت زودهنگام بدهی مفید می دانند ، با این حال ، این مغایر با یکی از قوانین اساسی یک سرمایه گذاری موفق در اسلواکی است.

در نهایت ، به دلیل نقدینگی کم یا حتی صفر ، مشتریان احساس امنیت کاذب می کنند که ارزش اوراق قرضه آنها کاهش نیافته است.

جهت اطلاع از جزییات هر نوع سرمایه گذاری در اسلواکی با متخصصین ما در موسسه مهاجرتی رجبی ارتباط برقرار کنید.

مبلغ مورد نیاز سرمایه گذاری در اسلواکی

برای سرمایه گذاری در هر زمینه ای باید یک حداقل هزینه برای سرمایه گذاری در نظر داشته باشیم ، املاک و مستغلات ، منسوجات ، فناوری اطلاعات و کشاورزی نیز از جمله صنایعی است که ارزش سرمایه گذاری در اسلواکی را دارند ، در حال حاضر این موارد ، بخش های اقتصادی در حال گسترش کامل هستند.

مبلغ مورد نیاز سرمایه گذاری در اسلواکی

اگر مایل هستید در هر یک از این صنایع ، شرکتی در اسلواکی راه اندازی کنید یا نگاه شما به بخش دیگری است ، نمایندگان محلی ما می توانند روش ثبت نام را از طرف شما اداره کنند.

  • در صورتی که حداقل سهم سرمایه گذاری ۶۰٪ باشد ، مبلغ بودجه ای که دولت تامین می کند ۶ میلیون یورو می باشد.
  • درصورتی که حداقل سهم سرمایه گذاری ۵۰٪ باشد ، حداقل مبلغ اعطایی از طرف دولت ۳ میلیون یورو است.
  • درصورتی که حداقل سهم سرمایه گذاری ۴۰٪ باشد ، حداقل مبلغ اعطایی توسط دولت ۱٫۵ میلیون یورو است.
  • اگر حداقل سهم سرمایه گذاری ها ۳۰٪ باشد ، حداقل مبلغ اعطایی توسط دولت ۱ میلیون یورو است.

خرید یک تجارت آماده در اسلواکی

اگر قصد سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی را دارید ، اما نمی خواهید از ابتدا کار خود را شروع کنید ، بهترین گزینه سرمایه گذاری شما ممکن است خرید یک تجارت آماده باشد ، این بدان معنی است که یک کسب و کار فعال یا دارای عملکرد قبلی که در ثبت شرکت ها ثبت شده است.

به این ترتیب از فرآیندی طولانی که باید هنگام ایجاد یک شرکت جدید ، جستجوی مفهوم تجاری و راه اندازی آن طی کنید ، جلوگیری می کنید.

انواع مختلفی از مشاغل آماده برای انتخاب در اسلواکی وجود دارد: رستوران ها ، هتل ها ، مکان های فست فود ، سالن های زیبایی و مراکز ورزشی از جمله بیشتر تجارت ها هستند.

برای خرید شرکت آماده می توانید کشور انگلستان را نیز با شرکت های بسیار معتبر و سرمایه گذاری مناسب بررسی کنید ؛ مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در انگلستان را بخوانید.

مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

هزینه آپارتمان های موجود در شهر قدیمی براتیسلاوا برای هر متر مربع حدود ۲۶۰۰ تا ۳۴۰۰ یورو است ، در مناطق مجاور Mesto Nove ، آپارتمان ها ارزان تر هستند و در هر متر مربع حدود ۲۴۰۰ یورو به فروش می روند ، متقاضیان سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در اسلواکی می توانند با قیمت ۱۲۰،۰۰۰ تا ۳۵۰،۰۰۰ به منظور سرمایه گذاری وارد بازار شوند.

مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری در زمینه پمپ بنزین

دامنه موردنیاز نقدی برای سرمایه گذاری در مشاغل حق امتیاز ایستگاه های سوخت بر اساس نوع حق رایانه متقاضی است ، هزینه های پیش پرداخت برای اجاره مکان موجود می تواند تا ۲۰ هزار دلار هم برسد ، با این حال ، اگر برای ساخت و سرمایه گذاری در زمینه پمپ بنزین ، از ابتدا مجبور به خرید املاک و مستغلات شوید ، هزینه های اولیه می تواند تا ۱،۰۰۰،۰۰۰ دلار نیز برسد.

هزینه دریافت یک شعبه در صنعت غذا

شبکه فرانچایزینگ با رشد سریع یکی از ساده ترین راه ها برای شروع کار در اسلواکی است ، این یک مفهوم بازاریابی است که می تواند توسط یک سازمان به عنوان یک استراتژی برای گسترش تجارت پذیرفته شود.

سودآوری فرانچایزینگ نه تنها تئوریک است بلکه می تواند براساس داده های تجربی و نتایج واقعی باشد ، شما فقط به اراده و کمی شهامت احتیاج دارید.

با شنیدن اعطای حق امتیاز احتمالاً مارک های مشهوری مانند مک دونالد ، استارباکس یا KFC به ذهن شما خطور می کنند ، خبر بد این است که قیمت این امتیازات ممکن است تا چند صد هزار یورو باشد و خبر خوب این است که در اسلواکی ، شما می توانید از بین امتیازات نسبتاً ارزان اما با کیفیت بالا که خدمات را در مناطق مختلف ارائه می دهند ، انتخاب کنید.

سرمایه گذاری های لازم برای اخذ نمایندگی یا شعبه برندهای مشهور ، با توجه به میزان شهرت شرکت مادر متفاوت خواهد بود ، به عنوان مثال کل سرمایه گذاری لازم برای آغاز بهره برداری از یک شعبه مک دونالد در اسلواکی از ۱،۰۰۸،۰۰۰ دلار تا ۲،۲۱۴،۰۸۰ دلار متغیر است ، این شامل هزینه اولیه ۴۵۰۰۰ دلاری برای دریافت شعبه است که باید به فرنچایزر پرداخت شود.

مزایای سرمایه گذاری در اسلواکی

جمهوری اسلواکی انواع مختلفی از پشتیبانی را نه تنها برای سرمایه گذاران خارجی ، بلکه برای شرکت های مستقر در این کشور نیز فراهم می کند و هدف اصلی ، جذب سرمایه هایی است که در ایجاد مشاغل جدید ، فرصت های اشتغال فارغ التحصیلان و همچنین ایجاد فرصت های شغلی جدید برای شرکت های محلی منعکس شده است.

مزایای سرمایه گذاری در اسلواکی

در ادامه درباره مزایای سرمایه گذاری در اسلواکی اطلاعات مفیدی آورده شده است.

یک موقعیت جغرافیایی استراتژیک

موقعیت مرکزی ، اسلواکی را به کشوری ایده آل برای واردات و صادرات در سراسر قاره ، به ویژه از بخش غربی کشور که زیرساخت ها و شبکه های حمل و نقل در آن پیشرفته ترین است ، تبدیل کرده است. براتیسلاوا ، پایتخت کشور ، در این منطقه قرار دارد و آن را به مکانی عملی و مناسب برای مقرهای شرکت ها تبدیل می کند.

از نظر سیاسی ، اسلواکی از عضویت در ناتو ، اتحادیه اروپا ، سازمان ملل و سازمان تجارت جهانی برخوردار است و روابط کاری بسیار خوبی با اکثر ملت های قاره فراهم می کند ، همچنین ، به عنوان عضوی از منطقه شینگن ، مسافران می توانند از اسلواکی بدون نیاز به نشان دادن ویزا ، براحتی از اسلواکی رفت و آمد کنند.

مشوق های سرمایه گذاران خارجی

شعب یا شرکت های تابعه بانک های اتحادیه اروپا به نمایندگی از اکثر بانک های کشور ، از اقتصاد تولیدی اسلواکی بهره می برند و بنابراین ۸۷٪ دارایی کل سیستم بانکی را تشکیل می دهند ، خبر خوب برای خارجی ها این است که هیچ محدودیتی در مورد اینکه چه کسی می تواند یک نهاد شرکتی در اسلواکی ایجاد کند وجود ندارد ، به این معنی که افراد غیر شهروند می توانند به طور قانونی در مرزهای خود تجارت ایجاد کنند.

بهره وری از نیروی کار نیز در سال های اخیر ۱۵٪ افزایش یافته است ، این به دلیل جمعیت بسیار تحصیل کرده اسلواکی است ، این کشور با داشتن بازار کار سالم یک عامل اساسی در تعیین محل تأسیس شرکت است ، زیرا نیاز به جابجایی کارگران از کشورهای دیگر می تواند افت اقتصادی شرکت از نظر صنعتی و مالی باشد.

به طور کلی ، کارگران اسلواکی به دلیل ماهیت انعطاف پذیر خود نسبت به ایده های در حال تکامل و توسعه دنیای شرکت ها شناخته شده اند و سبک های مختلف تجاری و مدیریتی را به طور گسترده ای می پذیرند ، بنابراین ، همه مشاغل اسلواکی می توانند از راحتی یک نیروی کار محلی قدرتمند برخوردار شوند.

توافق نامه های دو جانبه سورال در مورد اجتناب از مالیات مضاعف

پیمان مالیات مضاعف برای سرمایه گذاران مفید است ، زیرا اجازه می دهد مالیات پرداخت شده در یک کشور با کارمزد دریافت شده در کشور دیگر جبران شود ، به عنوان بخشی از این توافق نامه های دو جانبه حق امتیاز ، سود سهام و سود سرمایه ای ممکن است از پرداخت مالیات معاف باشد یا واجد شرایط کاهش نرخ مالیات باشد.

اسلواکی با ده ها کشور اروپایی ، معاهدات مالیات مضاعف دارد ، این مزیت مالیاتی متقابل به ویژه برای آن دسته از شرکت هایی که شعبه های تابعه در چندین کشور اروپایی دارند ، بسیار مهم است ، این توافق نامه ها به شرکت ها این امکان را می دهد تا بدون مشاهده مجازات های مالی ، فعالیت های خود را در سراسر اروپا گسترش دهند.

بدون پرداخت مالیات بر سود سهام

شرکت های دارای شعبه در اسلواکی به دلیل اصلاح مالیات در سال ۲۰۰۰ که شرایط مطلوبی را برای سرمایه گذاری های خارجی به وجود آورد ، از یک سیستم مالیاتی ساده برخوردار هستند ، اکنون شرکت ها باید مبلغ مشخصی از مالیات را پرداخت کنند که سود سهام دریافتی از خارج را شامل نمی شود.

این سیستم به هر کسی که تجارت خود را در اسلواکی تأسیس می کند اجازه می دهد تا از مزایای مالیاتی قابل توجهی بهره مند شود که در غیر این صورت در صورت تأسیس تجارت در جای دیگر ، دریافت نمی کند ، برای سود سرمایه ۲۲٪ مالیات دریافت می شود و در برخی موارد می توان زیان سرمایه را کسر یا حمل کرد ، بعلاوه ، در صورت عدم اضافه مالیات ، حداقل مالیات جایگزین وجود دارد.

در مقابل ، حق الزحمه پرداختی به یک شخص غیر مقیم با احتساب ۱۹٪ مالیات ممنوع است ، مگر اینکه معافیتی در نظر گرفته شود ، این مزایای مالیاتی بدان معنی است که صاحبان مشاغل می توانند سرمایه گذاران خارجی از توانایی انتقال سود سهام به حساب بانکی کشور خود بدون نیاز به پرداخت چک به جمع کننده مالیات دولت اسلواکی برخوردار هستند.

مکان عالی برای ایجاد یک شرکت سازه یا هولدینگ

مطابق قانون اسلواکی در مورد مالیات بر درآمد جمهوری اسلواکی ، موضوع ، مالیات بر سهام یا سود شرکت نیست که باید بین افراد توزیع شود ، و این بدان معناست که سود سهام در صورت پرداخت به یک سهامدار از مالیات معاف است.

یکی دیگر از قوانین اسلواکی ، پیشنهاد می کند که شرکت های موجود در اسلواکی بدون توجه به وضعیت تابعیت شخصی یا کشور محل اقامت فعلی ، به سهامداران خود سود پرداخت می کند و به این افراد اجازه می دهد سود کسب شده خود را بدون نیاز به نوار اداری غیر ضروری دریافت کنند.

بهترین شهرهای اسلواکی برای سرمایه گذاری

شرایط سرمایه گذاری امروز در براتیسلاوا ، پایتخت جمهوری اسلواکی بسیار مثبت است ، دلایل مختلفی وجود دارد که در حال حاضر سرمایه گذاران املاک در سراسر اروپا توجه زیادی به فرصت های اسلواکی و به ویژه براتیسلاوا دارند ، این شامل مواردی است که در زیر درباره آنها بحث می شود.

بهترین شهرهای اسلواکی برای سرمایه گذاری

پیوستن اسلواکی به اتحادیه اروپا در اول مه ۲۰۰۴

عضویت در اتحادیه اروپا ، به خودی خود ، هیچ تضمینی برای بازده خوب سرمایه گذاری ها ندارد اما با این حال ، به اطمینان از سطح مشخصی از ثبات سیاسی و اقتصادی کمک می کند و حقوق قانونی اتحادیه اروپا را برای همه سرمایه گذاران تضمین می کند.

علاوه بر این ، هیچ محدودیتی در خرید ملک تجاری و مسکونی توسط شهروندان اتحادیه اروپا در اسلواکی وجود ندارد ، این برخلاف وضعیت برخی دیگر از کشورهای جدید اتحادیه اروپا نیست که در آن یک سرمایه گذار خارجی برای خرید ملک مجبور به تشکیل شرکت یا مجوز گرفتن از مقامات محلی است.

موقعیت استراتژیک براتیسلاوا در قلب قاره اروپا

جمهوری اسلواکی با چهار کشور دیگر اتحادیه اروپا – اتریش ، جمهوری چک ، لهستان و مجارستان و با اوکراین در شرق همسایه است ، براتیسلاوا تنها ۳۰ مایل با وین فاصله دارد و از پراگ فقط ۳ ساعت زمینی فاصله دارد.

بیش از ۳۵۰ میلیون نفر در یک روز رانندگی از براتیسلاوا زندگی می کنند و این کشور را به مکانی واقعاً استراتژیک در اتحادیه جدید اروپا تبدیل کرده است ، براتیسلاوا نیز بسیار در دسترس است.

مکان اصلی آن توسط ۲ فرودگاه بین المللی در عرض ۴۵ دقیقه رانندگی از قلب شهر قدیمی مشخص می شود ، فرودگاه براتیسلاوا اکنون پروازهای کم هزینه ای به لندن ، پاریس ، برلین ، دوبلین و دیگر شهرهای اروپای غربی دارد.

علاوه بر این ، فرودگاه وین تنها ۴۵ دقیقه رانندگی با براتیسلاوا فاصله دارد ، البته این شهر توسط شبکه ریلی اروپا نیز سرویس دهی می شود و موقعیت آن در دانوب وسیله دیگری برای دسترسی فراهم می کند.

سریعترین نرخ رشد تولید ناخالص داخلی در اروپای مرکزی

اسلواکی طی دو سال گذشته از نظر رشد اقتصادی با نرخ رشد تولید ناخالص داخلی بیش از ۸ درصد در سال ۲۰۰۶ و سطح مشابه پیش بینی رشد برای سال ۲۰۰۷ عملکرد بهتری داشته است.

دولت راست مرکزی اسلواکی طی دوره ۲۰۰۲-۲۰۰۶ اصلاحات چشمگیری را در سیستم های مالیاتی ، کارگری و اجتماعی انجام داده است که باعث جذابیت این کشور برای سرمایه گذاران خارجی شده است.

یک مثال چشمگیر ، سیستم جدید مالیات اسلواکی است که نرخ مالیات مسطح ۱۹٪ را برای شرکت ها و اشخاص و همچنین حذف هرگونه مالیات بر سود سهام اعمال می کند ، اصلاحیه های رفاه اجتماعی ، قانون کار و سیستم بازنشستگی نیز مورد تحسین گسترده تحلیلگران مالی خارجی و محلی قرار گرفته است.

سطح پیشرفت به حدی بوده است که بانک جهانی اسلواکی را بعنوان اصلاح کننده برتر جهان در بهبود فضای سرمایه گذاری خود طی سال ۲۰۰۴ معرفی کرد ، این تغییرات کلان شهرهای اسلواکی و بویژه براتیسلاوا را به عنوان کشوری بسیار جذاب برای سرمایه گذاری طی چند سال آینده معرفی می کند.

هزینه های ثبت شرکت در اسلواکی

متقاضیان سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی قبل از هر چیزی باید از میزان هزینه های ثبت شرکت در این کشور مطلع شوند ؛ اساسا هر نوع شرکتی یک هزینه خاص برای ثبت شرکت دارد و بخشی از هزینه ها هم متعلق به موسسه مهاجرتی رجبی است که به پس ازانعقاد قرارداد به صورت مرحله به مرحله از سرمایه گذار دریافت می شود.

هزینه های ثبت شرکت در اسلواکی

همانطور که در بخش مربوط به انواع شرکت ها توضیح داده شد ؛ هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اسلواکی حدود ۵۰۰۰ یورو است و شرکت سهامی در اسلواکی با ۲۵۰۰۰ یورو سرمایه قابل راه اندازی است.

مشارکت محدود در اسلواکی شکل نادر مشارکت است ، این توافق نامه بر اساس توافق نامه مشارکت بین دو یا چند شریک استوار است ، به نام شرکای عمومی و شرکای ساکت ، شرکای ساکت باید حداقل با ۲۵۰ یورو در سرمایه سهام شرکت کنند و مسئولیت آن ها در حد مشارکت آن ها است ، شرکای عمومی نیازی به کمک اولیه ندارند و مسئولیت نامحدود و قدرت تصمیم گیری دارند.

لازم به تذکر است که بحث هزینه های ثبت شرکت مبحثی نیست که در قالب مطالعه چند پاراگراف کاملا به آن واقف شوید ، لذا توصیه می شود قبل از هر تصمیمی با مشاوران ما تماس بگیرید تا جزییات امر را کاملا برای شما توضیح دهند.

یکی از گزینه های مناسب جهت مهاجرت به اروپا ، سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لهستان است ، کشوری با کیفیت زندگی عالی و هزینه های نسبتاً کمتر از سایر کشورهای اروپایی که دریچه ای برای متقاضیان اخذ اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت است.

مراحل ثبت شرکت در اسلواکی

روند تشکیل شرکت در اسلواکی ، همراه با مروری بر انواع شرکت های موجود برای ثبت و یک نمای کلی اقتصادی ، در زیر ارائه شده است.

مراحل ثبت شرکت در اسلواکی

کارآفرین باید قبل از ثبت نام انتخاب کند که در ابتدای روش ثبت شرکت در اسلواکی ، پس از تهیه پیش نویس اساسنامه ، یافتن دفتر ثبت نام و استخدام حسابداری ، چه نوع شغلی را می خواهد در این کشور شروع کند.

او می تواند شرکتی را انتخاب کند یا پایه و اساس مشارکت را بنیان بگذارد ، نمایندگان تشکیل شرکت ما در اسلواکی می توانند به شما کمک کنند مناسب ترین شکل تجاری را برای اهداف خود انتخاب کنید.

روش ثبت نام برای شرکت در اسلواکی

خاصیت اسلواکی مربوط به تشکیل شرکت این است که شرکت ها می توانند توسط شخص ثالث سرمایه گذاری شده در وکالت نامه ادغام شوند.

واقعیتی که می تواند خصوصاً برای سرمایه گذاران خارجی بسیار جذاب باشد ، تنها شرط آن این است که وکالت نامه کاملاً محضری و به ضمیمه ضمانت نامه شود.

سرمایه گذاران که می خواهند شرکتی در اسلواکی راه اندازی کنند باید بدانند که اولین اقدامی که یک نهاد تازه تاسیس باید انجام دهد ، بررسی نام انتخاب شده برای شرکت جدید خود در ثبت تجارت است ، فرآیندی که در نتیجه صدور گواهی رزرو نام ، حدود یک روز به طول می انجامد.

پس از آن موارد فوق ، اسناد خاص باید محضری شوند ، اسناد اصلی شرکت شامل تفاهم نامه یا سند بنیاد است و در موارد خاص اساسنامه شرکت های خصوصی با مسئولیت محدود در حالی است که شرکت های سهام باید اسناد تأسیس ، تفاهم نامه اساسنامه و اساسنامه را ارائه دهند.

مجوز تجارت و مراحل ثبت تجاری در اسلواکی

مجوز تجارت باید از فروشگاه یک طرفه اسلواکی گرفته شود که همچنین یک شماره مالیات بر درآمد منحصر به فرد و ثبت نام در شرکت بیمه سلامت ارائه می دهد ، مرحله زیر ثبت نام در ثبت تجاری در اسلواکی بر اساس اسناد و اطلاعات زیر است :

دارا بودن یک برنامه استاندارد ، اثبات منحصر به فرد بودن نام ، یک گواهی بانکی با بیان سرمایه ، تفاهم نامه انجمن و اساسنامه.

در موارد خاص می توان اسناد خاصی را توسط اداره ثبت ، درخواست کرد ، آخرین شرط لازم برای تاسیس شرکت در اسلواکی ، ثبت نام به عنوان کارفرما طی ۸ روز از اولین قرارداد کار و ثبت نام کلیه کارمندان در شرکت بیمه اجتماعی قبل از شروع کار است.

مراحل راه اندازی یک شرکت در اسلواکی

کسانی که مایل به ثبت شرکت در اسلواکی هستند باید مراحل زیر را طی کنند :

  • انتخاب فرم مناسب تجاری
  • تهیه اسناد و مدارک مورد نیاز برای ثبت در دفتر تجارت اسلواکی ، که به معنای تهیه و محضری شدن آنها در دفتر اسناد رسمی است.
  • ثبت اسناد و مدارک با شرکت ها در اسلواکی و اخذ گواهی ثبت شرکت.
  • ثبت نام برای اهداف مالیات ، دریافت شماره مالیات بر ارزش افزوده (در صورت لزوم) و ثبت نام برای اهداف استخدام.
  • درخواست مجوزهای لازم که به یک شرکت اجازه می دهد فعالیت هایی را در یک زمینه خاص تجاری انجام دهد.

چه مدت طول می کشد تا یک شرکت در اسلواکی راه اندازی شود؟

پس طی مراحل گفته شده برای ثبت شرکت ، بازه زمانی که طول می کشد تا تمام مراحل تکمیل شود بدین گونه است :

رزرو نام شرکت کمتر از یک روز به طول می انجامد و هزینه کمی آن را شامل می شود.

تنظیم و محضری سازی اسناد قانونی شرکت یک روز طول می کشد.

افتتاح حساب بانکی شرکتی و واریز سرمایه سهام یک روز دیگر طول می کشد ، اخذ فرم مالیاتی که نشان می دهد سهامداران هیچ بدهی به دولت ندارند ، حدود ۵ روز طول می کشد.

ثبت شرکت در ثبت تجارت و مقامات مالیاتی حدود ۹ روز طول می کشد ، ثبت نام برای اهداف مالیات بر ارزش افزوده ۵ تا ۱۵ روز دیگر طول خواهد کشید و ثبت نام به عنوان کارفرما برای مزایای بهداشتی و بازنشستگی یک روز طول خواهد کشید.

مالیات شرکت ها در اسلواکی

هر کشوری تابع سیستم مالیاتی خود قوانینی از پرداخت مالیات بر شرکت ها را وضع می کند و سرمایه گذاران موظف به رعایت تمام و کمال آن هستند ، در ادامه قوانین مالیات بر شرکت های اسلواکی را به قلم ثلیث مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی مطالعه می کنید ، با ما همراه باشید.

مالیات شرکت ها در اسلواکی

قوانین مالیاتی برای شرکت های مقیم

شرکت های مقیم مشمول مالیات می شوند ، آنها باید از درآمد جهانی و سود سرمایه خود مالیات بدهند ، محاسبه مبلغ مشمول مالیات همان است که در مورد درآمد داخلی وجود دارد.

سود سهام پرداختی از سود حاصل از اول ژانویه ۲۰۱۷ باید در یک پایه مالیاتی جداگانه لحاظ شود و سپس با نرخ مالیات ۳۵٪ مشمول مالیات شود ، این تنها در صورتی اعمال می شود که شرکت توزیع کننده در یک کشور غیر همکار مستقر باشد ، در غیر این صورت معافیت هایی وجود دارد که می توانند اعمال شوند.

در اسلواکی اگر یک شرکت دارای مقر قانونی یا محل مدیریت موثر خود در جمهوری اسلواکی باشد ، به عنوان مقیم رفتار می شود.

سال تقویم برای دوره مالیات در اسلواکی معمول ترین دوره مالیات است ، در حالی که سال تجاری (مالی) نیز ممکن است رخ دهد.

اگر به دنبال سرمایه گذاری در کشوری با نرخ پایین مالیات هستید ، می توانید کشور نروژ را هم بررسی کنید ؛ سرمایه گذاری و ثبت شرکت در نروژ به دلیل فراهم آوردن سیستم مالیاتی مناسب مطلوب است ، مقاله لینک شده را بخوانید.

درآمد مشمول مالیات در اسلواکی

شرکت هایی که در اسلواکی اقامت دارند از درآمد جهانی خود از جمله سود سرمایه مالیات می گیرند ، این امر همیشه برقرار است ، مگر اینکه شرکت از مالیات معاف شود ، درآمد مشمول مالیات بر اساس سود حسابداری محاسبه می شود و برای موارد مختلفی که در قانون مالیات شرح داده شده ، تنظیم می شود.

اظهارنامه و ارزیابی مالیاتی اسلواکی

همه مودیان مالیات ، باید در اظهارنامه مالیات بر درآمد شرکت (خود ارزیابی) برای محاسبه شرکت کنند ، آخرین مهلت ثبت اظهارنامه تا پایان ماه سوم پس از پایان دوره مالیات است ، مهلت پر کردن در صورت وجود بخشی از پایه مالیات مودیان که شامل درآمد منبع خارجی است ، ممکن است از ۳ ماه به ۶ ماه تمدید شود.

مالیات شرکت ها در اسلواکی

مالیات بر درآمد شرکت با نرخ ۲۱٪ اخذ می شود ، با این حال ، از اول ژانویه ۲۰۲۱ مودیان مالیاتی با درآمد مشمول مالیات تا ۴۹،۷۹۰ یورو در هر دوره مالیات ، مجاز به اعمال نرخ مالیات کاهش یافته ۱۵ درصدی هستند ، این در برخی موارد آخرین بار مالیاتی بر سود شرکت های بزرگ در سال ۲۰۲۱ است ، زیرا سود سهام پرداخت شده از سود سال ۲۰۲۱ در صورتی که سهامداران شرکتی بوده و مستقر در کشورهایی غیر از کشور غیر همکار باشند ، در اختیار سهامداران قرار نمی گیرد.

از اول ژانویه ۲۰۱۸ ، حداقل مالیات شرکت ها (اصطلاحاً مجوزهای مالیاتی) ، که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد ، لغو شد.

وقتی صحبت از سود مشمول مالیات یک شرکت می شود منظور پولی است که از تجارت یا هر فعالیت دیگری تأمین می شود ، پولی که از فروش دارایی ها با قیمت بالاتر از هزینه های آنها تأمین می شود و پولی که از دیگر استفاده های اموال شرکت حاصل می شود.

اگر شرکت مستقر در جمهوری اسلواکی باشد ، هدف مالیات درآمد حاصل از منابع داخل کشور و منابع خارج از کشور است ، درصورتی که شرکت در جمهوری اسلواکی مستقر نباشد ، هدف مالیات فقط درآمد حاصل از منابع داخل کشور است.

پیش پرداخت مالیات شرکتی اسلواکی

مالیات پیش پرداخت ، به پرداخت بخشی از مالیات شرکت دار قبل از پایان سال مالی گفته می شود ، این طرح همچنین “پرداخت به عنوان درآمد” نامیده می شود ، اگر مالیات پرداخت شده برای سال قبل بین ۵۰۰۰ یورو تا ۱۶ هزار و ۶۰۰ یورو باشد و اگر مالیات پرداخت شده برای سال گذشته بالاتر از ۱۶،۶۰۰ یورو باشد ، فرد می تواند سه ماهه هزینه را پرداخت کند.

پیش پرداخت مالیات شرکتی اسلواکی

اگر یک نهاد تجاری جدید که در طول سال مالیات تأسیس شده باشد (به جز اگر با تغییر ، ادغام یا تقسیم ایجاد شود) نیازی به پرداخت پیش پرداخت مالیات ندارد.

انتقال ضرر مالیاتی شرکت ها

در مورد خسارت مالیاتی گزارش شده برای دوره مالیاتی که زودتر از اول ژانویه ۲۰۲۰ آغاز نمی شود ، قوانین جدید اعمال می شود ، شرط تساوی کسر زیان مالیاتی دیگر اعمال نخواهد شد و هم زمان ، مدت کسر آن از ۴ سال به ۵ سال افزایش می یابد ، با این وجود ، در طول دوره مالیات ، فقط کسر خسارت مالیاتی تا ۵۰٪ از پایه مالیات امکان پذیر خواهد بود ، مگر اینکه مودی تعریف “مالیات دهنده خرد” را بدست آورد.

مالیات سود سهام بین شرکتی در اسلواکی

سود سهام پرداختی از محل سود حاصل ، از اول ژانویه ۲۰۰۴ در پایه مشمول مالیات گیرنده قرار می گیرد و با نرخ مالیات استاندارد ۲۱٪ مشمول مالیات می شود ، یا از سال ۲۰۲۰ نرخ کاهش ۱۵٪ وجود دارد که قابل اعمال است ، مگر اینکه قوانین اجرایی بر بخشنامه صاحبین شرکت و شرکت های تابعه اتحادیه اروپا اعمال می شود.

قوانین مالیاتی برای شرکت های غیر مقیم

شرکت های غیر مقیم فقط از درآمد حاصل از منابع اسلواکی مشمول مالیات می شوند ، کلیه مالیات با اعمال همان قوانینی که در مورد ساکنان اعمال می شود ، تأمین می شود.

مالیات بر ارزش افزوده شرکت ها

مالیات بر ارزش افزوده شرکت ها در اسلواکی با نرخ های مختلف اعمال می شود (بطور کلی نرخ استاندارد ۲۰٪ است).

لازم به ذکر است که اسلواکی موافقت نامه های مالیات مضاعف متعددی را امضا کرده است که براساس آن ها نرخ های کاهش یافته برای سرمایه گذاران خارجی با فعالیت های تجاری در اینجا اعمال می شود.

خرید شرکت آماده در اسلواکی

برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی دو روش وجود دارد ، یک راه تأسیس یک شرکت جدید است ، دیگر خرید یک شرکت آماده است ، تبدیل شدن به نهاد قانونی شرکت همچنین اجازه اقامت را تضمین می کند.

خرید شرکت آماده در اسلواکی

یک شرکت آماده ، شرکتی است که مدتی پیش تاسیس شده است ، اما هیچ سابقه و فعالیتی ندارد ، شرکتهایی هستند که شرکتهای جدید را تنها با هدف فروش آن تأسیس می کنند ، محبوب ترین شکل شرکت اصطلاحاً s.r.o است.

خرید یک شرکت آماده بهترین راه حل برای آن دسته از کارآفرینانی است که خود را در یک فرصت تجاری غیرمنتظره یافته اند اما وقت لازم برای رسیدگی به تمام تشریفات لازم در رابطه با تشکیل شرکت جدید را ندارند.

خرید یک شرکت آماده – اساساً خرید سود سهام – می تواند در مدت زمان بسیار کمتری نسبت به تمام مراحل تشکیل یک شرکت جدید (اخذ مجوز تجارت ، ثبت در اداره ثبت تجارت ، ثبت مالیات) تنظیم شود ، به همین دلیل خرید یک شرکت آماده گزینه بسیار محبوبی برای سرمایه گذاری در اسلواکی است ، در این رابطه سوئیس هم می تواند برای شما گزینه ای ایده آل باشد ، در مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در سوئیس گفتیم که شما از طریق سرمایه گذاری ، بعد از ۳ سال هم به اقامت دائم این کشور خواهید رسید.

مزایای خرید یک شرکت آماده در اسلواکی

  • شماره شناسایی شرکت و شماره شناسایی مالیات قبلاً اختصاص داده شده است ، شماره ثبت مالیات بر ارزش افزوده (پرداخت کننده مالیات بر ارزش افزوده) قبلاً اختصاص داده شده است.
  • سرمایه ثبت شده ۵،۰۰۰ یورویی در زمان ثبت شرکت به طور کامل پرداخت شده است ، بنابراین این مبلغ نیازی به واریز به حساب بانکی ندارد.
  • هزینه تنظیم کلیه تشریفات از قبل در قیمت خرید شرکت لحاظ شده است.
  • نام تجاری ، آدرس های ثبت شده و آدرس های دیگر شرکت بدون هیچ گونه هزینه اضافی قابل تغییر است.
  • دامنه تجارت را می توان گسترش داد (۲۰ معامله غیر قانونی در قیمت گنجانده شده است).
  • تغییرات را می توان در ثبت تجاری اسلواکی حداکثر تا ۱۵ روز کاری ثبت کرد.

چه نوع شرکتی در اسلواکی بخریم؟

هم اکنون در اسلواکی خرید هر دو نوع شرکت (پرداخت کننده مالیات بر ارزش افزوده ثبت شده و پرداخت نشده مالیات بر ارزش افزوده) امکان پذیر است ، به طور کلی شرکتی که به عنوان پرداخت کننده مالیات بر ارزش افزوده ثبت شده است ؛ بسیار گران تر است.

چه نوع شرکتی در اسلواکی بخریم؟

این گرانی به این دلیل است که شرکتی که قصد دارد خود را به ثبت برساند باید برخی اسناد را به اداره مالیات تحویل داد و از آن جنبه شاید ملزم به پرداخت هزینه شود ، با خرید یک پرداخت کننده مالیات بر ارزش افزوده ممکن است از تمام این تشریفات و هزینه ها جلوگیری شود.

قیمت شرکت های آماده فروش در کمترین حالت از ۵۰۰۰ یورو شروع می شود ، برای مشاوره بیشتر درباره قیمت خرید شرکت در اسلواکی با مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی تماس بگیرید.

شرکت آماده و محل اقامت مالک

برای شهروندان اتحادیه اروپا نیازی به ورود و خروج به اسلواکی نیست ، این افراد فقط اگر فرد بیش از ۳ ماه در اسلواکی بمانند ، لازم است پلیس مرزی و بیگانگان را مطلع کنند ، هیچ هزینه یا تعهدی دیگر لازم نیست.

اوضاع برای افراد غیر شهروند اتحادیه اروپا کمی پیچیده تر است ، برای سهامدار شرکت ، اجازه اقامت لازم نیست اما مالکیت سهام شرکت اجازه اقامت شخص را تضمین نمی کند.

نهاد قانونی این شرکت در اسلواکی مدیر اجرایی است ، یعنی او شخصی است که به نام شرکت عمل می کند ، برای مدیران اجرایی ، اجازه اقامت تضمین شده است ، این مجاز است که یک سهامدار و یک مدیر اجرایی شرکت هر دو در اسلواکی باشد.

دفتر مجازی برای شرکت آماده در اسلواکی

بسیاری از شرکت ها خدماتی را با ارائه دفتر کار مجازی نیز ارائه می دهند ، این بدان معنی است که آنها اموال غیرمنقول خود را به عنوان یک صندلی ثبت شده در شرکت ارائه می دهند.

آنها پس از امضای چنین قدرتی ، خدماتی از نامه های اسکن خطاب به شرکت را نیز ارائه می دهند ، پس از آن آنها این نامه ها را از طریق ایمیل برای مالک ارسال می کنند.

لازم به ذکر است که خرید شرکت در اسلواکی دارای معایبی نیز است که از جمله آنها می توان به نداشتن سابقه فعالیتی کافی اشاره کرد ، شرکتی که رزومه کافی نداشته باشد ممکن است برای شناخته شدن مدتی زمان نیاز داشته باشد و بالطبع این موضوع برای سرمایه گذار قدری گران تمام می شود.

از دیگر موضوعات مهم داخلی که احتمالاً جذابیت بازار اسلواکی را تهدید می کند ، کمبود نیروی کار واجد شرایط ، فساد مداوم ، اقدامات قضایی ناکافی و همچنین انتقال آرام به سوی اقتصاد مبتنی بر نوآوری است.

از ویژگی های موسسه مهاجرتی رجبی بررسی دقیق جوانب مثبت و منفی روش های مهاجرت با تمامی جزییات است ، بنابراین شما می توانید با اطمینان خاطر کارهای خود را به ما بسپارید.

شاخص های اقتصادی برای ثبت شرکت در اسلواکی

در زمان جهانی سازی فضای کسب و کار یک کشور ، شاخص های اقتصادی آن کشور به طور قابل توجهی بر موفقیت مشاغل داخلی و محصولات آنها ، در بازارهای خارجی تأثیر می گذارد همچنین ، شرایط برای تجارت یک کشور در جذابیت آن برای سرمایه گذاری های بالقوه خارجی تأثیر دارد.

شاخص های اقتصادی برای ثبت شرکت در اسلواکی

حداقل دستمزد و نرخ بیکاری در اسلواکی

به طور کلی ، باید به این حقیقت اشاره کنیم که اقتصاد اسلواکی در دست چند غول صنعتی بزرگ است که ساختار آنها به طور غالب محصولات متالورژی و شیمیایی است و به همین دلیل یک بحران در بازارهای بین المللی می تواند اقتصاد این کشور را به طور کامل متزلزل کند.

حداقل دستمزد اسلواکی (NMW) یکی از پایین ترین در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا است ، این مبلغ در سال ۲۰۲۱ با آخرین افزایش ۷٫۵ درصدی ، ۳،۳۳ یورو بوده و در سال آینده به ۳،۵۸ یورو خواهد رسید.

در سال ۲۰۱۹ نرخ بیکاری برای ششمین سال متوالی به پایین ترین سطح تاریخی (۵٫۸٪) کاهش یافت ، عرضه نسبتاً کم در بازار کار منجر به افزایش متوسط دستمزد ۷٫۸ درصدی شد ، هم اکنون نرخ بیکاری اسلواکی به ۷٫۹ درصد افزایش یافته است که علت آن شیوع بیماری همه گیر کرونا بوده و اسلواکی در سه سال اخیر چنین تجربه ای نداشته است.

خبر خوب این است که کشور اسلواکی با تمام نیرو تلاش می کند که بر این چالش ها فائق آید و بستر خوبی برای مهاجران فراهم نماید ، با تمام این مشکلات هنوز می توان گفت که چشم انداز اقتصادی اسلواکی خوب بوده و حقوق ها در حال افزایش است!

نگاهی بر نرخ تورم اسلواکی

اسلواکی برای چندین سال یک قهرمان FDI منطقه ای بوده است ، به دلیل نیروی کار نسبتاً کم و در عین حال ماهر و موقعیت جغرافیایی مطلوب در قلب اروپای مرکزی برای تشکیل شرکت جذاب است.

در سال ۲۰۱۹ ، در پاسخ به کاهش تقاضای جهانی ، رشد اقتصادی اسلواکی کند شد و رشد تولید ناخالص داخلی ۲٫۴٪ نسبت به سال گذشته کمتر بود اما همچنان بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا بود.

در سال ۲۰۱۹ نرخ تورم سالانه با کمی افزایش به ۲٫۸٪ رسید و بیشترین افزایش در قیمت های انرژی و مواد غذایی بود.

صادرات و سرمایه گذاری عامل اصلی رشد قوی اسلواکی در سالهای اخیر بوده است ، چشم انداز مطلوب برای منطقه یورو ادامه چشم انداز رشد شدید برای ثبت شرکت در اسلواکی طی چند سال آینده را نشان می دهد ، اگرچه انتظار می رود تورم نیز افزایش یابد.

سیستم بانکداری و سوددهی در اسلواکی

بیشتر بانک های اسلواکی توسط نهادهای خارجی کنترل می شوند ، عمدتا گروه های بانکی از اتریش ، ایتالیا و بلژیک هستند و فقط چهار بانک به طور کامل توسط گروه های سرمایه گذاری داخلی (سه بانک) یا دولت (یک بانک) کنترل می شوند.

چند سال است که نسبت وام به سپرده در حال رشد است ، حجم وام های سال گذشته بیشتر از حجم سپرده ها بود که دلیل اصلی آن رشد وام ها بود ، شرایط اقتصادی مطلوب منجر به افزایش سپرده های فردی و همچنین سپرده های شرکتی شده است.

اخیرا رشد وام های شرکت ها به دلیل وخیم شدن شرایط اقتصادی ، کند شد و مبلغ برجسته وام های شرکت تنها ۱٫۶ درصد از سال گذشته افزایش یافته است.

به دلیل رشد اعتبار خرده فروشی ، بیشتر بانک های اسلواکی همچنان سودآور باقی مانده اند ، اما چشم انداز آنها برای آینده در حال بدتر شدن است ، محیط نرخ بهره پایین بر حاشیه نرخ بهره و نرخ سود بهره تأثیر گذاشته است.

مالیات شرکت ثبت شده آماده در اسلواکی

برای شرکت های ثبت شده ۲۱٪ مالیات و برای افراد از ۱۹٪ تا ۲۵٪ مالیات در نظر گرفته شده است و هر فرد خود اشتغالی این حق را دارد که بدون هیچگونه اثبات بیشتری تا ۲۰٫۰۰۰ یورو را به عنوان هزینه ثابت کاهش دهد.

شرکت های ثبت شده فقط از سود مشاغل مالیات می گیرند: از سال ۲۰۱۷ در اسلواکی ۷ درصد مالیات بر سود سهام در سطح سهامداران وجود دارد ، اما روش هایی برای جلوگیری از آن وجود دارد.

اگر یک معاهده مالیات مضاعف (DTT) با روش معافیت وجود داشته باشد ، یک مشارکت مفید است و این می تواند در هر دو جهت کارساز باشد: بنابراین از دست دادن مشارکت در اسلواکی نیز می تواند جالب باشد.

هزینه اجاره در اسلواکی

متوسط نرخ اجاره یک آپارتمان کاری در ساختمان تجاری به نحوه استفاده شما بستگی دارد ، به طور متوسط نرخ اجاره دفتر مستقل ۱۸۰ یورو در ماه است اما اگر بخواهید دفتر مشترک استفاده کنید ، همین مبلغ به ۱۱۰ یورو کاهش پیدا می کند.

علاوه بر این ، اجاره دفتر مجازی با مبلغ ۵۰ یورو نیز امکانپذیر است ، به طور کلی فضای اداری اجاره شده شامل طیف گسترده ای از خدمات ضروری است که ایجاد یک تجارت در اسلواکی را سریعتر و آسان تر از همیشه می کند.

مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی سوئیت های اجرایی کاملاً مبله ، فضای اداری مجهز به حرفه و املاک و مستغلات مقرون به صرفه در اسلواکی را ارائه می دهد.

بهترین شهرهای اسلواکی برای ثبت شرکت

اقتصاد اسلواکی و تشکیل شرکت آن مبتنی بر عضویت اسلواکی در سال ۲۰۰۴ در اتحادیه اروپا و پذیرش یورو در ابتدای سال ۲۰۰۹ است ، با توجه به رشد ناخالص داخلی بسیار شدید اسلواکی از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ – به عنوان مثال ۱۰٫۴٪ رشد تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۰۷ – از اقتصاد اسلواکی به عنوان ببر تاترا نام برده شد.

بهترین شهرهای اسلواکی برای ثبت شرکت

در چندین شهر Bratislava ، Kosice ، banska bystrica ، komarno ، nitra ، zilina شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی وجود دارد ، پایتخت اسلواکی – براتیسلاوا – بزرگترین مرکز ثبت مالی و شرکت در اسلواکی است.

شهر براتیسلاوا مرکز فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی و بزرگترین شهر اسلواکی است که در حدود ۲۶% از تولید ناخالص داخلی اسلواکی را تشکیل می دهد ، نسبت به دیگر شهرهای اسلواکی در براتیسلاوا نیروی کار ماهر بیشتری در دسترس است.

هزینه اجاره یک دفتر تجاری در براتیسلاوا با توجه به مکان و موقعیت ساختمان و دفتر تفاوت دارد ، به طور متوسط باید ۱۵ یورو در هر متر مربع در نظر گرفته شود.

کوشیتس ، دومین شهر تجاری اسلواکی

کوشیتس به عنوان مرکز اقتصادی و فرهنگی منطقه شرق اسلواکی به شمار می رود و ۹% تولید ناخالص داخلی اسلواکی را تشکیل می دهد ، این شهر همچنین یک مرکز صنعتی محسوب می شود که در حرفه هایی مانند خدمات تجارت و انواع مهندسی ها پیشرو است.

نرخ بیکاری در آخرین آمار ۷٫۶۸% بوده است ، قیمت اجاره دفتر در کوشیتس اسلواکی از ۴ تا ۸ یورو برای هر متر مربع شروع می شود و ممکن است مکان های پرتقاضا در این شهر بالاتر از این مبالغ هم باشد.

اطلاعات اقتصادی زیلینا برای ثبت شرکت

علاوه بر دو شهر براتیسلاوا و کوشیتس ، زیلینا نیز با اقتصادی در حال رشد سریع یک مرکز مهم صنعتی در اسلواکی است که به عنوان یک مرکز تجاری محبوب برای ثبت شرکت مورد تقاضا قرار می گیرد.

به طور متوسط می توان گفت که در زلینا باید مبلغ ۱۰ یورو برای هر متر مکعب پرداخت شود ؛ به عنوان مثال ، برای اجاره یک دفتر کوچک به مساحت ۱۶ متر مکعب در زلینا باید ۱۰۰ یورو در ماه در نظر گرفته شود و برای اجاره مساحت وسیع تر مانند یک آپارتمان ۱۸۵ متر مکعبی ۱۲۵۰ یورو در ماه مورد نیاز است.

اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد بهترین شهرهای اسلواکی برای ثبت شرکت دارید ، می توانید با مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی تماس بگیرید ، ناگفته نماند در همین وب سایت مقاله دیگری با عنوان کار در اسلواکی داریم که با مطالعه آن می توانید اطلاعات بهترین شهرهای اسلواکی برای کار را نیز به دست بیاورید.

طرح تجاری برای ثبت شرکت در اسلواکی

توجه داشته باشید که شما حتما قبل از ارسال درخواست خود برای اجازه تجارت در اسلواکی ، باید در مورد برنامه کاری خود فکر کنید ، مهم است از قبل بدانید که فعالیت اصلی شما در تجارت چیست؟

طرح تجاری برای ثبت شرکت در اسلواکی

طرح کسب و کار یا Beusiness plan پیوست بسیار مهمی از درخواست مجوز تجارت در اسلواکی است و در این بخش مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی ، اطلاعات مهمی از این پیوست را خدمت علاقه مندان ارائه کرده اند که با هم به مطالعه آن می پردازیم.

چرا به یک طرح تجاری نیاز دارید؟

هنگام تنظیم درخواست مجوز تجارت خود در اسلواکی ، باید از برنامه های خود در شرکت ، سرمایه گذاری مالی – هزینه ها و درآمد برآورد شده مطمئن شوید و بدانید که آیا به کارمندی نیاز خواهید داشت یا خیر ، یا اینکه آیا مستقیماً در اسلواکی شرکای تجاری خود را پیدا می کنید یا خیر.

درخواست مجوز تجارت در اسلواکی باید شامل موارد زیر باشد:

  • مقدمه ای از اطلاعات اولیه شرکت
  • مشخصات هدف یا هدف برنامه تجاری ، اطلاعات اولیه در مورد محصول یا خدماتی که باید ارائه شود
  • شرح شرکت و استراتژی آن
  • شرح خدمات
  • شرح بازار
  • برنامه بازاریابی
  • برنامه تولید
  • نمودار سازمانی شرکت
  • برنامه مالی

تمام موارد فوق الذکر باید با نگاهی هوشمندانه تهیه شوند و شما هنگام تنطیم درخواست مجوز تجارت در اسلواکی ، باید مطمئن باشید که می توانید به سوالات ارائه شده توسط مقامات دولتی – در مورد بازار اسلواکی ، فعالیت تجاری خود و کارمندان پاسخ می دهید.

سازمان دولتی نکات مثبت برنامه تجاری شما را در نظر گرفته و فعالیت تجاری و تأثیر آن را بر اقتصاد اسلواکی هدف قرار داده است ، سپس بر این اساس ، سازمان دولتی در مورد اجازه تجارت شما در اسلواکی تصمیم گیری می کند.

پیشنهاد طرح هایی برای Beusiness plan اسلواکی

در اینجا می توانیم فعالیت هایی را برای شما پیشنهاد کنیم که برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی جالب باشد:

  • تجارت با صنایع دستی
  • طراحی داخلی ، بازسازی املاک و مستغلات
  • پارک های تفریحی ، فعالیت در جهانگردی ، تولید محصولات سازگار با محیط زیست
  • فعالیت در بخش بهداشت و زیبایی ، محصولات و خدمات در بخش خودرو
  • خدمات آژانس خلاق
  • آمبولانس بهداشتی و خدمات در بهداشت. گردشگری و رستوران ها

کارآفرینی سنگ بنای سیستم تصدی آزاد در سراسر جهان است ، در حقیقت بیش از ۵۰۰ میلیون بزرگسال در سراسر جهان هر ساله به نوعی فعالیت کارآفرینی انجام می دهند ، اگر شما هم می خواهید یکی از این افراد در کشور زیبای اسلواکی باشید ، ما با اهنمایی های بی دریغ خود ، به شما کمک خواهیم کرد تا رویای خود را تحقق ببخشید.

اخذ اقامت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

هرکسی که به قصد ماندن بیش از مدت اعتبار ویزای توریستی به اسلواکی برسد ، نیاز به مجوز دارد ، این امر باید از طرف مقامات اسلواکی درخواست و صادر شود ، اجازه اقامت اسلوواکیا از طریق ثبت شرکت یکی از بهترین و معتبرترین مجوزهای اقامتی کشور اسلواکی است ، در این حالت شما فقط براساس یک پروانه تجارت تنها به اسلواکی خواهید رسید.

اخذ اقامت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

اجازه اقامت موقت اسلواکی سندی است که برای خارجی ها صادر می شود و به شما امکان می دهد در کل مدت اعتبار سند مهاجرت ، زندگی و کار در اسلواکی را انجام دهید ، این مجوز با ویزای استاندارد متفاوت است زیرا به دارنده اجازه می دهد روند درخواست اقامت را آغاز کند ، به شما این امکان را می دهد که فعالیت تجاری خود را دنبال کنید ، ملک خریداری کنید و در اسلواکی اقامت داشته باشید.

متخصصان موسسه مهاجرتی رجبی می توانند به شما کمک کنند تا تمام اسناد و مدارک لازم برای اخذ مجوز اقامت موقت در اسلواکی را بر اساس تشکیل شرکت و فعالیت به عنوان یک تاجر تنها تهیه کنید.

مشاوران ما برای بدست آوردن آن به تمام سوالات مربوط به تجارت ، اقامت در اسلواکی و روشها پاسخ خواهند داد.

نحوه اخذ اجازه اقامت در اسلواکی

شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا که می خواهند بیش از سه ماه در اسلواکی بمانند باید برای کارت مجوز اقامت اقدام کنند.

متقاضی بر اساس فعالیت های بازرگانی انفرادی درخواست مجوز تجارت می کند ، این مجوز در ابتدا برای یک سال با امکان تمدید و سپس هنگامی که اسناد و مدارک لازم (پروانه تجارت ، گواهی مجوز جنایی در بین سایر موارد) به صورت منظم جمع شد ، مشتری باید به نزدیکترین سفارت یا نماینده اسلواکی خود مراجعه کرده و برای ویزا و TRP اقدام کند ، حداکثر در عرض ۹۰ روز از روز ارسال مدارک تصمیم گرفته خواهد شد.

مدارک لازم برای اخذ مجوز اقامت اسلواکی از طریق شرکت

اگر هدف تان برای اخذ اقامت اسلواکی از طریق ثبت شرکت کاملا جدی است ، پس باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • حتما باید به زبان اسلواکی آشنایی داشته باشید.
  • حداقل نیمی از سال را در اسلواکی بمانید.
  • سوء پیشینه نداشته باشید.
  • سن بالای ۱۸ سال داشته باشید (ترجیحا بالای ۲۴ سال بهتر است زیرا امتیاز بیشتری دریافت می کند).

لازم است ذکر کنیم که در حال حاضر ، به دلیل شرایط حاکم بر جهان و سخت گیری یا غیر فعال بودن سفارت ها ، گرفتن وقت سفارت و زمان انتظار برای انجام کارهای اقامت از طریق ثبت شرکت ممکن است بیشتر از یکسال به طول بیانجامد ، بنابراین توصیه می شود که حتما با یک وکیل مهاجرتی مجرب مانند مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی ارتباط برقرار کرده تا در انجام کارها راهنمای تان باشد.

آیا می توانید خانواده را از طریق ثبت شرکت به اسلواکی بیاورید؟

اعضای خانواده متقاضی که یک سال به طور قانونی در اسلواکی بوده و یک سال دیگر اجازه اقامت دارند ، می توانند برای ویزای تجدید گروه خانواده درخواست دهند ، در این حالت همسر و فرزندان خردسال شما (زیر ۱۸ سال) بر اساس مدت زمان اجازه اقامت شما ، اقامت داده شده و همراه شما به اسلواکی مهاجرت می کنند.

به عنوان مثال ، همسر ، شریک قانون عادی و افراد تحت تکفل ، از جمله فرزندان زیر ۱۸ سال و والدین بالای ۶۵ سال در اسلواکی به شما بپیوندند.

اگر می خواهید همزمان با یکی از اعضای خانواده که در سن قانونی قرار دارند اقدام کنید ، توصیه می شود مراحل ایجاد شرکت و اشتغال را دنبال کنید اما برای بیش از یک متقاضی ، این بدان معنی است که مدارک شما به طور همزمان پردازش می شوند و شما واجد شرایط سفر با هم خواهید بود.

اگر بر اساس اجازه اقامت موقت درخواست اجازه اقامت طولانی مدت اقامت داشته باشید ، ۵ سال در اسلواکی بمانید ، سپس می توانید درخواست اجازه اقامت طولانی مدت کنید و پس از ۱۰ سال زندگی در اسلواکی می توانید گذرنامه اسلواکی را دریافت کنید.

برای تهیه همه اسناد لازم برای پیوستن به خانواده ، وقت ، تلاش و هزینه لازم است اما مدیران و مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی در تهیه و جمع آوری اسناد لازم به شما کمک می کنند.

مزایا و معایب ثبت شرکت در اسلواکی

مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی در این بخش جوانب مثبت و منفی انجام سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی را مورد بررسی قرار داده اند که بی شک مهم ترین بخش از ارائه اطلاعات مهاجرت بر اساس سرمایه گذاری است.

مزایا و معایب ثبت شرکت در اسلواکی

اسلواکی یک کشور کوچک است که در مرکز اروپا است که میزبان بسیاری از شرکت های موفق بوده و به طور مداوم در حال رشد است ، سبک زندگی در اسلواکی دارای استانداردهای عادلانه ای است ، مشوق های تجاری در کشور بسیار چشمگیر است.

مزایای ثبت شرکت در اسلواکی

اسلواکی با بازارهای مختلف کشورها ارتباط برقرار می کند؛ با کشورهای اروپایی ، لهستان ، اوکراین ، مجارستان و بسیاری دیگر ارتباط برقرار می کند و این باعث می شود خدمات و صنایع در معرض بازار بزرگ قرار بگیرند.

همچنین ، تقاضا برای خرید نیز افزایش می یابد که این امر باعث تقویت اقتصاد و ثبات در تجارت می شود ، روابط کشور همسایه به توسعه و تجارت با سرعت سریع کمک می کند.

اسلواکی با موفقیت فناوری پیشرفته ای را توسعه داده است ، در طول ۳۶۵ روز سال خدمات اینترنتی این کشور کاملاً در دسترس است و این امر باعث می شود بسیاری از رویه ها با سرعت بالایی کار کنند و کشور را به اقصی نقاط جهان متصل کنند ، ادارات ارتباطات از راه دور نقش بسزایی در توسعه فناوری در کشور دارند.

سیستم حمل و نقل و آموزش توسعه یافته اسلواکی

سیستم حمل و نقل که یکی از ارکان مهم تجارت است ، در اسلواکی به خوبی توسعه یافته است و باعث می شود مسافرت از یک شهر به شهر دیگر یا حتی فراتر از مرزها آسان شود.

علاوه بر این ، بخش های دارویی به خوبی توسعه یافته اند ، که این امر بخش مراقبت های بهداشتی را قدرتمند می کند ، این باعث افزایش نمره بهداشتی کشور می شود و شهروندان زندگی سالم در کشور دارند.

اسلواکی دارای یک سیستم آموزش عالی است و هر ساله نیروی کار بسیار واجد شرایطی را فراهم می کند ، فارغ التحصیلان جوان از نظر فناوری بسیار پیشرفته هستند و در نقش های مربوط به خود تخصص دارند.

آنها همان نیروی کارماهر آینده هستند که در صنایع مختلف مانند مهندسی ، بیوتکنولوژی ، بخش دارویی ، ساخت و صنایع دیگر مهارت دارند.

سیاست های مالیاتی اسلواکی

اسلواکی سیاست های مالیاتی مناسب تجارت و سرمایه گذاری دوستانه دارد ؛ مالیات شرکتی ، مالیات بر ارزش افزوده ، مالیات بر املاک ، مالیات مسکونی و موارد دیگر در مقایسه با سایر کشورها ناچیز است.

همچنین شرکت های خارج از کشور می توانند توسط صاحبان مشاغل خارجی در کشور تأسیس شوند ، دولت برای پیشرفت در کشور و جذب صاحبان مشاغل و کارآفرینان به کشور ، آرامش قابل توجه مالیاتی را برای شرکت های خارجی فراهم می کند.

سیاست های مالیاتی همچنین تعداد زیادی سرمایه گذار را به خود جلب می کند که به توسعه و رشد اقتصاد کمک می کند ، دولت از شرکتهای تجاری خارجی برای توسعه و رشد در کشور حمایت می کند.

معایب انجام تجارت در اسلواکی

اسلواکی روشها و شرایط زیادی را دارد که باید قبل از شروع کار باید رعایت شود ، قانونی شدن اسناد با مراجعه به ادارات مختلف دولتی انجام می شود.

مقامات دولتی چندین بازرسی انجام می دهند و سپس اسناد قانونی تأیید می شوند ، حساب بانکی لازم است با نام تجاری که در آن کار می کنید افتتاح شود ، تکمیل این همه روش زمان زیادی می برد.

ساخت و ساز نیز به مجوز دولت و مراحل قانونی شدن احتیاج دارد و علاوه بر این ، حضور فیزیکی مالک برای انجام مراحل قانونی شدن لازم است.

بسیاری از برنامه های دولتی برای گرفتن مجوز باید ثبت شوند ، مقامات دولتی چندین بازرسی را در محل ساخت انجام می دهند ، این امر باعث تاخیر قابل توجهی در توسعه و رشد تجارت می شود.

تجارت خارج از مرزها در اسلواکی

تجارت خارج از مرزها به زمان و سرمایه زیادی نیاز دارد ، انجام مراحل قانونی برای واردات و صادرات کالا تا دو هفته طول می کشد.

علاوه بر این ، ۱۵۰۰ دلار هزینه حمل و نقل یک کانتینر است که در مقایسه با هنجارهای OECD بسیار زیاد است ، این امر منجر به کاهش قابل توجه تجارت بین المللی و مبادله ارز خارجی می شود و همچنین باعث تأخیر در تأمین کالاها در یک زمان بندی مناسب می شود.

اتصال برق همچنین عامل محدود کننده دیگر برای تجارت در کشور است ، برای دریافت اتصال برق به طور متوسط ۱۵۸ روز طول می کشد.

سوالات پر تکرار سرمایه گذاری در اسلواکی

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱

مبلغ مورد نیاز سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی چقدر است؟

در صورتی که حداقل سهم سرمایه گذاری 60٪ باشد ، مبلغ بودجه ای که دولت تامین می کند 6 میلیون یورو می باشد. درصورتی که حداقل سهم سرمایه گذاری 50٪ باشد ، حداقل مبلغ اعطایی از طرف دولت 3 میلیون یورو است. درصورتی که حداقل سهم سرمایه گذاری 40٪ باشد ، حداقل مبلغ اعطایی توسط دولت 1.5 میلیون یورو است. اگر حداقل سهم سرمایه گذاری ها 30٪ باشد ، حداقل مبلغ اعطایی توسط دولت 1 میلیون یورو است.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی در چه زمینه هایی موفق خواهد بود؟

سرمایه گذاری در زمینه های صنعت خودرو ، صنعت قطعات الکترونیکی ، صنعت ماشین آلات و تجهیزات ، صنایع شیمیایی و پلاستیکی ، صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ، خدمات مشترک و مراکز برون سپاری فرآیند تجارت ، هواپیمایی و صنایع فضایی ، صنعت داروسازی و علوم زندگی ، صنعت فرآوری مواد غذایی و تحقیق و توسعه از جمله سرمایه گذاری های خوب و مورد علاقه افراد خارجی در اسلواکی است.

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اسلواکی چقدر سرمایه لازم است؟

شرکت با مسئولیت محدود در اسلواکی شرکتی مبتنی بر سرمایه 5000 یورو است و حداقل توسط یک سهامدار (حداکثر 50 نفر) می تواند تاسیس شود.

قیمت مسکن در اسلواکی برای سرمایه گذاری چقدر است؟

هزینه آپارتمان های موجود در شهر قدیمی براتیسلاوا برای هر متر مربع حدود 2600 تا 3400 یورو است ، در مناطق مجاور Mesto Nove ، آپارتمان ها ارزان تر هستند و در هر متر مربع حدود 2400 یورو به فروش می روند ، متقاضیان سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در اسلواکی می توانند با قیمت 120،000 تا 350،000 به منظور سرمایه گذاری وارد بازار شوند.

بهترین شهر اسلواکی برای سرمایه گذاری کدام شهر است؟

شرایط سرمایه گذاری امروز در براتیسلاوا ، پایتخت جمهوری اسلواکی بسیار مثبت است.

مالیات شرکت ها در اسلواکی چگونه است؟

مالیات بر درآمد شرکت با نرخ 21٪ اخذ می شود ، با این حال ، از اول ژانویه 2021 مودیان مالیاتی با درآمد مشمول مالیات تا 49،790 یورو در هر دوره مالیات ، مجاز به اعمال نرخ مالیات کاهش یافته 15 درصدی هستند.

شرکت های فروشی چقدر قیمت دارند؟

قیمت شرکت های آماده فروش در کمترین حالت از 5000 یورو شروع می شود.

حداقل دستمزد کارگر در اسلواکی چقدر است؟

حداقل دستمزد اسلواکی (NMW) یکی از پایین ترین در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا است ، این مبلغ در سال 2021 با آخرین افزایش 7.5 درصدی ، 3،33 یورو بوده و در سال آینده به 3،58 یورو خواهد رسید.

هزینه اجاره دفتر کار در اسلواکی چقدر است؟

متوسط نرخ اجاره یک آپارتمان کاری در ساختمان تجاری به نحوه استفاده شما بستگی دارد ، به طور متوسط نرخ اجاره دفتر مستقل 180 یورو در ماه است اما اگر بخواهید دفتر مشترک استفاده کنید ، همین مبلغ به 110 یورو کاهش پیدا می کند.

برای رسیدن به اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی چه شرایطی را باید داشته باشم؟

حتما باید به زبان اسلواکی آشنایی داشته باشید. حداقل نیمی از سال را در اسلواکی بمانید. سوء پیشینه نداشته باشید. سن بالای 18 سال داشته باشید (ترجیحا بالای 24 سال بهتر است زیرا امتیاز بیشتری دریافت می کند). اگر بر اساس اجازه اقامت موقت درخواست اجازه اقامت طولانی مدت اقامت داشته باشید ، 5 سال در اسلواکی بمانید ، سپس می توانید درخواست اجازه اقامت طولانی مدت کنید و پس از 10 سال زندگی در اسلواکی می توانید گذرنامه اسلواکی را دریافت کنید.

( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این محتوا شما را با انواع شرکت ها و نحوه راه اندازی هر کدام آشنا کردند ، چنانچه سرمایه گذاری در زمینه خاصی را مد نظر دارید برای ما در بخش دیدگاه بنویسید تا شما را راهنمایی کنیم ؛ دیدگاه در پایین همین صفحه قرار دارد.

اگر با مطالعه این محتوا تصمیم تان برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی قطعی شده است ، پس همین الان از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در بالا با مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید و وکالت کارهای خود را به ما بسپارید ، همچنین شما می توانید با مطالعه مقالات سایت بهترین مشاور خود باشید ، پیشنهاد ما مطالعه مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه است ، هزینه های ثبت شرکت در ترکیه بسیار ارزان است و شما می توانید با حداقل سرمایه ، شرکت خود را به ثبت برسانید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه