وضعیت مهاجرت و مهاجرین در ایتالیا

مشاوران مهاجرت
مشاوران مهاجرت
وضعیت مهاجرت و مهاجرین در ایتالیا
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

در طی سالیان گذشته به دلایل مختلفی از جمله جنگ و شرایط نامساعد زندگی سیل انبوهی از مهاجرین به سمت کشورهای اروپایی روانه شده اند . یکی از مقصدهای این مهاجرین کشوری همچون ایتالیا بوده که علاوه بر پذیرفتن مهاجرین به روش های مختلف با افراد پناهنده زیادی نیز روبروست . موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی در این مقاله نگاهی به وضعیت مهاجرت و مهاجرین در ایتالیا داشته و با بهره مندی از کادری زبده راهنما و مشاور علاقه مندان به مهاجرت به اروپا و کلیه کشورهای اروپایی خواهد بود .

کشور ایتالیا روش های مختلفی را برای ورود مهاجرین به کشور خود فراهم نموده که هر فرد از طریق بررسی دقیق هریک و انتخاب مناسب ترین آن با توجه به شرایط خود شانس دریافت ویزا و اقامت این کشور را خواهد داشت . از مهم ترین این روش ها می توان به مهاجرت تحصیلی ، مهاجرت کاری ، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری ، مهاجرت از طریق ازدواج با یک شهروند ایتالیایی و یا ثبت شرکت اشاره نمود .

قوانین وضعیت مهاجرت و مهاجرین در ایتالیا

کشور ایتالیا در سال 2018 با تصویب قوانین جدید ورود مهاجرین به کشور خود را دشوارتر نموده و به دولت این اجازه را می دهد که به صورت قانونی تابعیت مهاجرینی را که به دلایل مختلف برای امنیت این کشور تهدید آمیز هستند لغو نماید .

پیش از این ایتالیا طبق یک قانون به نام اقامت بشر دوستانه به پناهجویان اجازه می داد تا بتوانند به مدت دو سال قانونی در این کشور زندگی کنند اما با تصویب قوانین جدید این قانون نیز برداشته شد . طبق قوانین جدید تنها به برخی از مهاجرین آن هم تحت شرایط دشوار شش ماه اجازه اقامت داده می شود و همه مهاجرین آسیب دیده نیز تحت حمایت نخواهند بود .

البته تمامی این موارد مخصوص پناهجویانی ست که می خواهند خود را به صورت غیرقانونی به مرزهای این کشور رسانده و سپس اعلام پناهندگی نمایند در نتیجه وضعیت مهاجرت و مهاجرین در ایتالیا از این طریق مطلوب نیست . در حالی که از طریق اقدام به روش های قانونی می توان به راحتی به ویزای کشور ایتالیا دست یافت .

روش های ورود به ایتالیا

روش های مختلفی برای ورود به کشور ایتالیا وجود دارد که هریک با توجه به شرایط فردی می تواند گزینه ای مناسب به نظر برسد ، وضعیت مهاجرت و مهاجرین در ایتالیا با این روش ها بسیار عالی است . به عنوان مثال در چند سال اخیر دانشجویان زیادی از کشورمان ایران برای تحصیل در ایتالیا راهی این کشور شده اند . دانشگاه های ایتالیا همواره در فهرست بهترین مراکز آموزشی جهان قرار گرفته اند و اقامت دانشجویی یکی از آسانترین شیوه هایی ست که فرد را به اقامت دائم این کشور می رساند .

از دیگر گزینه هایی که برای افراد با توانایی مالی بالا مناسب است سرمایه گذاری در ایتالیا می باشد . البته سرمایه گذاری در این کشور به معنای انتقال سرمایه های کلان نبوده و مهاجرین می توانند با ثبت یک شرکت کوچک فعالیت خود را در ایتالیا آغاز نموده و سپس آن را گسترش دهند .

وضعیت کاری در ایتالیا برای مهاجرینی که بتوانند به صورت قانونی و با ویزا در این کشور اقامت داشته باشند مناسب است . با توجه به هدفی که شخص به وسیله آن به ایتالیا وارد شده است فرصت های شغلی متعددی را پیش رو خواهد داشت که با تلاش می تواند به یکی از مناسب ترین آنها دست یابد .

شرایط زندگی مهاجرین در ایتالیا

کشور ایتالیا به افرادی ویزا اعطا می کند که بتوانند از عهده زندگی خود در این کشور به خوبی برآمده و شرایط زندگی مساعدی را برای خود فراهم سازند . از این رو تمامی مهاجرینی که به این کشور وارد می شوند وضعیت زندگی مساعدی داشته و با گذر زمان به خوبی با جامعه و شرایط زندگی آشنا خواهند شد .

اما شرایط زندگی برای افرادی که از طریق پناهندگی به ایتالیا وارد می شوند متفاوت است . وضعیت مهاجرت و مهاجرین در ایتالیا برای این افراد تا زمان روشن شدن وضعیت اقامتی شان در کمپ های مخصوص مهاجرین اسکان داده شده و حق کار و یا هر فعالیت دیگری را نخواهند داشت .

پناهندگی به دلیل مشکلات و خطرهای مختلفی که برای فرد به همراه دارد به هیچ عنوان توصیه نشده و ممکن است ریسک های جانی ، روحی و مالی متعددی را به همراه داشته باشد ، از این رو توصیه می شود که تا حد ممکن از انتخاب این شیوه دوری نموده و یک روش قانونی را برای ورود به ایتالیا انتخاب نمایید .

قوانین شهروندی ایتالیا

قوانین شهروندی ایتالیا

تمامی کسانی که بتوانند به صورت قانونی و با ویزا به ایتالیا وارد شوند اگرچه از ابتدا شهروند این کشور نبوده و تنها اجازه اقامت به مدتی مشخص را دارند اما از تمامی حق و حقوق زندگی در این کشور برخوردار بوده و می توانند از تمامی امکانات به صورت یکسان استفاده کنند .

دریافت اقامت دائم ایتالیا و شهروند شدن در این کشور به زندگی و کار بیش از 5 سال در این کشور نیازمند است . از این رو دانشجویان و یا کسانی که تمایل به دریافت اقامت دارند باید بدانند که در ابتدا باید هر ساله ویزای خود را تمدید نموده و پس از گذشت پنج سال با پشت سر گذاشتن یک آزمون تابعیت این کشور را دریافت نمایند . در صورتی که فرد مهاجر در مدت زمان اقامت خود مرتکب جرم خلاف قانونی شود نه تنها اقامت او لغو خواهد شد بلکه اجازه دریافت اقامت دائم را نیز نخواهد داشت .

مهاجرت به کشور ایتالیا

می توان نتیجه گرفت که مهاجرت به ایتالیا با توجه به تمامی قوانین وضع شده توسط این کشور صورت خواهد گرفت و کسانی که می خواهند زمینه اقامت دائم خود در این کشور را فراهم سازند باید از ابتدا تمامی جزئیات را به دقت بررسی نموده و با فراهم نمودن مدارک قدم های مهاجرت را به طور صحیح پشت سر بگذارند .

فراهم نمودن مدارک و آمادگی برای روز مصاحبه مهم ترین بخش از دریافت ویزا می باشد و می توان گفت کسانی که موفق به دریافت ویزا شوند به نوعی مسیر شهروند شدن در ایتالیا را تا حد زیادی برای خود هموار نموده اند و بهترین وضعیت مهاجرت و مهاجرین در ایتالیا را خواهند داشت . دریافت ویزا پروسه ای زمان بر می باشد و افراد علاقه مند برای ورود به کشور برجسته ای همچون باید تلاش و صبر کافی داشت .

کشور ایتالیا

ایتالیا کشوری با پایتختی شهر رم است که با شصت میلیون نفر جمعیت پنجمین کشور پرجمعیت اروپا می باشد . دو کشور مستقل و کوچک به نام های واتیکان و سان مارینو درون خاک این کشور قرار گرفته اند و یک تکه از خاک ایتالیا در بیرون از این کشور و در سوئیس به نام کامپیونه دیتالیا قرار گرفته است . آب و هوای ایتالیا مدیترانه ای ست و جنوب کشور هوایی گرم دارد .

کشور ایتالیا

تمامی مردم این کشور به زبان ایتالیایی صحبت می کنند که البته گویش و لهجه های متفاوتی در نقاط مختلف کشور دارد و تمامی کسانی که قصد ورود به ایتالیا را دارند باید تسلط زبانی خود را تا حد ممکن بالا ببرند . ایتالیا نقشه ای شبیه به چکمه دارد و کشورهای اتریش ، فرانسه ، واتیکان ، سان مارینو ، اسلوونی ، سوئیس همسایگان ایتالیا می باشند .

کسانی که علاقه مند به دانستن جزئیات بیشتر در زمینه وضعیت مهاجرت و مهاجرین در ایتالیا هستند می توانند با مراجعه به دفاتر همکار در شهرهای شیراز و تهران ، کارشناسان موسسه مهر آفرین رجبی تمام اطلاعات لازم را به دست آورده و با توجه به هدفی که از مهاجرت تحصیلی به ایتالیا دارند شرایط زندگی خود را در این کشور بررسی کنند . 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه