اجاره و خرید ملک در پرتغال

اجاره و خرید ملک در پرتغال می تواند موجب ثبات در سرمایه گذاری شما در کشوری اروپایی گردد که خیالتان را از بابت هر گونه نوسان و یا ضرر آسوده می سازد.

در طول سالیان گذشته جذب سرمایه زیادی توسط اجاره و خرید ملک در پرتغال صورت گرفته که به شما این امکان را می دهد تا با مبالغی بسیار کمتر از کشورهای اروپا به یک ملک خوب برای سکونت خود و خانواده تان دست یابید.

از آنجا که خرید و اجاره ملک در پرتغال می تواند در نهایت شما را به اقامت و شهروندی این کشور برساند ، خوب است که از همین ابتدا تمامی مراحل را با راهنمایی کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) پشت سر بگذارید ، تا با خیالی آسوده خود را برای زندگی لذت بخش در این کشور آماده سازید ، مقاله مهاجرت به پرتغال را هم بخوانید تا بدانید شیوه های امن و قانونی مهاجرت به این کشور شامل چه مواردی است.

در ادامه به اصلی ترین شرایط لازم برای اجاره و خرید ملک در پرتغال خواهیم پرداخت اما فراموش نکنید که با توجه به نوسانات ارزی هر چه زودتر اقدام نمایید ، تجربه بهتری در این زمینه خواهید داشت و از طریق مشاوره های موسسه به بهترین نتیجه ممکن دست خواهید یافت.

نکته : عناوین موجود در لیست فهرست مطالب همه بصورت لینک شده ارائه شده اند تا با انتخاب هر یک بتوانید همان مطلب را بخوانید.

برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را در باکس کردم رنگ ثبت کنید و یا سوالات خود را در پایان همین مقاله در بخش دیدگاه ثبت کنید.

فهرست مطالب
اجاره و خرید ملک در پرتغال

بازار املاک و قیمت املاک در پرتغال

پرتغال در طول سالیان طولانی یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری در اروپا بوده است که به دلیل خدمات و امکانات خوب توانسته جای مناسبی را در میان توریست ها و افراد بین المللی باز کند ، شهرهای مختلف در این کشور املاک و مستغلات خوبی را در اختیار علاقه مندان قرار می دهند که پذیرای مهاجرین با هدف های مختلف هستند.

بازار املاک و قیمت املاک در پرتغال در برخی از شهرها نسبتا از رونق بهتری برخوردار بوده و شرایط اجاره با خرید کاملا متفاوت است ، پرتغال از معدود کشورهای اروپایی است که مزایای مالیاتی برای افراد خارجی سرمایه گذار در این کشور را فراهم می کند و خدمات مخصوصی را به طور ویژه به مهاجرین اختصاص می دهد.

طبق آخرین آمار متوسط قیمت مسکن در پایان سال 2021 به لطف بهبود شدید تقاضا در پرتغال 10.61% افزایش داشته که تقریبا دو برابر سال گذشته است ، اجاره و خرید ملک در پرتغال برای افراد خارجی هیچ گونه محدودیتی نداشته و هزینه های معامله عموما پایین است.

در رابطه با اجاره نیز می توان گفت که افراد خارجی می توانند در هر یک از شهرهای این کشور به راحتی خانه اجاره کنند که خوب است برای یافتن منزل مناسب و داشتن یک قرارداد قانونی حتما از افراد متخصص در این حوزه استفاده کنید و اگر هدف مهاجرت به پرتغال را دارید ، حتما زبان بومی را به طور متوسط فرا بگیرید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

پیش از تصمیم برای خرید ملک در خارج از کشور، برای انتخاب بهترین ها با متخصصان مهاجرتی رجبی مشورت کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

عوامل موثر بر قیمت خانه در پرتغال

هنگام خرید خانه عوامل موثر زیادی می تواند بر روند خرید شما تاثیر بگذارد که درنظر گرفتن تمامی آنها برای داشتن سرمایه گذاری موفق امری الزامی است ، در این میان انتقال مبلغی قابل توجه به کشوری دیگر که یکی از روش های سرمایه گذاری در پرتغال تلقی می شود ، اهمیت این امر را دو چندان می کند ، پرتغال نیز مانند بسیاری از کشورهای اروپایی در طول سالیان گذشته و بخصوص در دوران کرونا با نوسانات اقتصادی زیادی رو به رو بوده که بر بازار مسکن نیز تاثیرات خاص خود را داشته است.

عوامل موثر بر قیمت مسکن توضیحات
رشد اقتصادی افزایش سطح درآمد و تقاضا برای مسکن
نرخ بهره تاثیر بر پرداخت وام مسکن
ثبات اقتصادی اعتماد مردم برای خرید
میزان عرضه عرضه بیش از حد موجب کاهش قیمت

نوسان قیمت هم در اجاره و هم در خرید را می توان تحت تاثیر دو عامل کلی دانست که هر کدام فاکتورهای مخصوص به خود را دارند ، دسته اول عوامل موثر بر قیمت خانه در پرتغال مربوط به تغییرات و شرایط کشوری است که شامل:

علاوه بر عوامل بالا که به صورت کشوری بر بازار اجاره و خرید ملک در پرتغال موثر هستند ، برخی از موارد به صورت منحصر بفرد به خانه و ملکی که پیدا می کنید وابسته است:

عوامل موثر بر قیمت مسکن توضیحات
موقعیت جغرافیایی شهر و مناطق بهتر قیمت بیشتر
متراژ منازل بزرگتر قیمت بالاتر
امکانات مبله و یا خالی بودن
نوع کاربری ملک تجاری و یا مسکونی
دسترسی به امکانات شهری مانند مترو و ایستگاه ها
زمان ساخت نوساز یا قدیمی بودن
تفاوت قیمت خانه در پرتغال بر اساس منطقه شهری

تفاوت قیمت خانه در پرتغال بر اساس منطقه شهری

قطعا برای شما به عنوان یک خریدار اهمیت دارد که بتوانید با قیمتی مناسب در یکی از بهترین مناطق ممکن منزلی را اجاره و یا خریداری کنید ، در پرتغال نیز مانند کشورمان ایران برخی شهرها از برخی دیگر دارای قیمت های بالاتری در حوزه مسکن هستند و بیشترین نرخ نیز به پایتخت یعنی شهر لیسبون تعلق دارد.

اما علاوه بر شهر ، تفاوت قیمت خانه در پرتغال بر اساس منطقه شهری نیز مشهود است ، مناطقی که دارای خانه های ویلایی با حیاط و استخر هستند معمولا بهترین منطقه به حساب آمده و دارای قیمت های بالاتری هم برای اجاره و هم خرید می باشد ، اما علاوه بر متراژ ، می توان امکانات شهری را یکی دیگر از عوامل بسیار مهمی جهت تعیین قیمت خانه دانست.

معمولا در تمامی شهرهای پرتغال خانه های قرار گرفته در مرکز شهر که به تمامی امکانات مانند پاساژها ، مراکز خرید ، مترو ، دانشگاه ها و سازمان های اداری نزدیک هستند ، بیشترین قیمت خانه را چه برای اجاره و چه خرید به خود اختصاص می دهند ، در این موارد شما هزینه اصلی را بابت منطقه شهری پرداخت می کنید و امکانات منزل در رتبه های بعدی قرار می گیرند.

تفاوت قیمت خانه در لیسبون با سایر شهر های پرتغال

لیسبون شهر پایتخت می تواند میزبان افراد با انگیزه هایی همچون کار در پرتغال و یا تحصیل در پرتغال باشد ، این شهر زیبا با جای دادن بهترین امکانات زندگی در خود ، املاک بی شماری را پیش روی مهاجرین برای خرید و یا اجاره قرار می دهد که می توانند در برخی موارد نسبت به سایر شهرهای این کشور تفاوت اساسی داشته باشند.

بر اساس داده‌های موسسه ملی آمار ( INE ) خانه ها در پرتغال در سال اخیر با 12.2 درصد رشد قیمت مواجه بوده اند و لیسبون همچنان در صدر فهرست گران ترین شهرها برای خرید خانه در پرتغال قرار دارد و قیمت هر متر مربع آن 3427 یورو است که تفاوت قیمت خانه در لیسبون با سایر شهر های پرتغال را تقریباً سه برابر بیشتر از میانگین ملی می سازد.

اما شهرداری برخی از شهرها نیز مبالغی را بالاتر از میانگین ملی ثبت کرده اند که در جدول آمده است.

مناطق مختلف لیسبون قیمت خانه
آلگاروه 2057 یورو
منطقه خودمختار مادیرا 1397 یورو
منطقه شهری پورتو 1364 یورو
ویلا فرانکا د ژیرا 1579 یورو

در حال حاضر ارزان ترین مکان برای خرید خانه در منطقه لیسبون Cadaval با قیمت 763 یورو در متر مربع است ، در حالی که در ناحیه پورتو Baião (626 یورو در متر مربع ) مقرون به صرفه ترین مکان برای خرید خانه است ، هرچه به مناطق حومه شهر لیسبون نزدیکتر شوید ، مبلغ اجاره و خرید ملک در پرتغال کاهش می یابد.

وضعیت اجاره و خرید ملک در پرتغال نسبت به سایر کشور ها در مقایسه با سایر کشور در چه وضعیتی است؟ مقالات زیر را مطالعه کنید.

شهر های پرتغال مبلغ اجاره
گواردا 350 یورو
کاستلو برانکو 390 یورو
پورتو 1100 یورو
بجا 730 یورو
سنتارم 420 یورو
ستوبال 690 یورو

البته موارد گفته شده در بالا به صورت تقریبی هستند و نرح اجاره و خرید ملک در پرتغال تنها با توجه به منزل موردنظر مشخص می شود.

اجاره ماهانه در پرتغال چقدر است؟

اجاره ماهانه در پرتغال چقدر است؟ پرتغال را می توان جزو کم هزینه ترین کشورهای اروپا در زمینه زندگی و اجاره بها دانست ، همه چیز در این کشور از محل اقامت گرفته تا خوار و بار مقرون به صرفه است و با احتساب اجاره بها یک زوج می‌توانند از حدود 1700 دلار در ماه به راحتی در فضای داخلی پرتغال یا در شهرهای کوچک زندگی کنند.

اجاره در شهرهای کوچک پرتغال از حدود 375 دلار در ماه برای یک آپارتمان یک تا دو خوابه شروع و در لیسبون شهر پایتخت از حدود 650 دلار در ماه آغاز می شود ، البته در محله های بهتر این شهر هزینه ‌های اجاره برای یک خانه یک یا دو خوابه از حدود 1000 دلار در ماه تعیین می گردد که برای یک پایتخت اروپایی مقرون به صرفه است ، اما شاید برای مهاجرین در ابتدا گران به نظر برسد.

توجه داشته باشید که اندازه متوسط ​​آپارتمان ها در پرتغال مانند بقیه اروپا به طور قابل توجهی کوچکتر از آن چیزی است که بسیاری از مردم کشورمان به آن عادت دارند ، هر شهر این کشور دارای میانگین اجاره خاص خود است که در برخی از آنها میزان اجاره بها بدین صورت است:

نحوه یافتن ملک در پرتغال

ساده ترین نحوه یافتن ملک در پرتغال تماس با یک مشاور املاک محلی با تجربه است که به دلیل دسترسی دشوار می تواند از طریق کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی به آسانی امکان پذیر شود ، مشاورین املاک در پرتغال بر اساس کمیسیون کار می کنند و شما می توانید از طریق سایت های اینترنتی متعدد از املاک موجود در هر شهر برای فروش مطلع شوید ، برخی از بهترین این سایت ها عبارتند از:

  • https://residential.jll.pt/
  • idealista.pt
  • green-acres.pt

برخی از روزنامه های محلی نیز می توانند گزینه های خوبی باشند:

  • دیاریو د نوتیسیاس
  • ژورنال نوتیسیاس
  • Correio da Manhã
نحوه یافتن ملک در پرتغال

از طرفی دیگر پس از یافتن یک ملک مناسب باید از نزدیک از آن بازدید کنید و پس از بررسی تمامی شرایط اقدام به عقد قرارداد نمایید ، سفر کوتاه مدت و توریستی به پرتغال نیز می تواند به شما کمک کند تا شخصا و به کمک یک فرد آشنا از خانه های متعدد بازدید کنید.

دانش زبان پرتغالی نقش بسیار مهمی را در زمینه اجاره و خرید ملک در پرتغال رابطه ایفا می کند و خوب است شما عزیزانی که به دنبال رسیدن به اقامت و در نهایت شهروندی این کشور هستید ، از همین ابتدا یادگیری این زبان را آغاز کنید تا بتوانید از عهده کارهای خود برآیید.

روند خرید املاک و مستغلات در پرتغال

روند خرید املاک و مستغلات در پرتغال

خرید خانه چه در کشور خود یا در خارج از کشور روندی پیچیده ای است که نیازمند تحقیق و بررسی می باشد.

خبر خوب این است که روند خرید املاک و مستغلات در پرتغال مستلزم کاغذ بازی زیاد نیست و هیچ محدودیتی برای مالکیت خارجی در پرتغال وجود ندارد ، به صورت کلی برای خرید موفق ملک باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • بررسی کنید که آیا می خواهید وام مسکن بگیرید و چه طرحی برای شما کار می کند.
  • سعی کنید ملک مناسب را یافته و قیمت را با فروشنده مذاکره کنید.
  • وقتی قیمت توافق شد ، باید پیش پرداخت را انجام دهید.
  • یک پیش قرار داد ضمانتی را امضا کنید.
  • سند ملک یا قرارداد نهایی و مالکیت را امضا و محضری کنید.

شرایط لازم برای خرید ملک در پرتغال

دریافت شماره مالیات : برای خرید ملک در پرتغال چه به عنوان مقیم و چه غیر مقیم باید یک شماره مالیاتی ( مالی ) داشته باشید که به عنوان ( NIF ) نیز شناخته می شود که می توان آن را در هر اداره دارایی دولتی دریافت کرد ، برای دریافت شماره مالیات باید مدرکی دال بر آدرس و پاسپورت خود ارائه دهید ، همچنین برای افتتاح حساب بانکی پرتغالی به شماره مالیات نیاز دارید.

ارائه ابزار شناسایی : به عنوان یک خریدار باید شناسایی مناسب ارائه دهید که می تواند پاسپورت یا کارت شناسایی پرتغالی باشد.

حساب بانکی : برای جلوگیری از تغییرات مکرر نرخ ارز هنگام خرید ملک توصیه می شود که یک بانک پرتغالی افتتاح کنید.

اگر می خواهید هزینه های زندگی در کشور های اروپایی را بدانید مقالات زیر را بخوانید و مقایسه کنید.

فرآیند امضای قرارداد خرید خانه در پرتغال

بعد از توافق بر سر قیمت با فروشنده نکته بعدی این است که فرآیند خرید را به نتیجه برسانید ، برای خرید ملک در پرتغال باید موارد زیر را انجام دهید:

  • از وکیل خود بخواهید تمامی مدارک و شرایط را به دقت بررسی کند.
  • هم شما و هم فروشنده قرارداد را امضا می کنید که در این مرحله باید بیعانه ای را که معمولاً 10٪ می باشد پرداخت کنید که در صورت خروج از معامله از بین می رود.
  • پس از انجام مفاد قرارداد خریدار و فروشنده یا نمایندگان آنها در مقابل سردفتر برای انجام قرارداد نهایی ملاقات می کنند که خریدار مبلغ باقی مانده را پرداخت و فروشنده کلید را تحویل می دهد.

هزینه های خرید خانه در پرتغال

در پرتغال خریدار با خرید ملک در پرتغال متحمل هزینه زیر می شود:

  • مالیات نقل و انتقال ملک (IMT ) که معمولاً بر اساس ارزش قیمت خرید مشخص می شود.
  • حق تمبر به طور ثابت در 0.8٪ از قیمت خرید
  • هزینه های دفتر اسناد رسمی و هزینه ثبت زمین که معمولاً بیش از 600 یورو نیست.

پس از خرید ملک اداره مالیات محل باید مطلع شود و خرید باید در اداره ثبت اسناد و املاک ثبت شود ( وکیل شما این امر را انجام خواهد داد ) ، هزینه های ثبت علاوه بر هزینه های دفتر اسناد رسمی توسط خریدار پرداخت می شود و باید حدود 1000 یورو باشد.

تقاضا برای ملک در پرتغال در شهرهای بزرگ در حال حاضر بیشتر از عرضه ملک است که این امر قیمت ملک را به سمت بالا سوق داده است ، به عنوان مثال در لیسبون قیمت ها در سه سال گذشته حداقل 25 درصد افزایش یافته است ، همچنین بازسازی ‌های مستمر ساختمان ‌های متروکه و ساخت‌ و ساز ساختمان‌های آپارتمانی جدید و همچنین ظهور هتل‌های جدید وجود دارد.

هزینه های خرید خانه در پرتغال در پرتغال خریدار با خرید ملک در پرتغال متحمل هزینه زیر می شود: • مالیات نقل و انتقال ملک (IMT ) که معمولاً بر اساس ارزش قیمت خرید مشخص می شود. • حق تمبر به طور ثابت در 0.8٪ از قیمت خرید • هزینه های دفتر اسناد رسمی و هزینه ثبت زمین که معمولاً بیش از 600 یورو نیست.

قرارداد های اجاره در پرتغال

قراردادهای اجاره در پرتغال معمولا برای یک سال نوشته می شوند اما امکان تمدید تا سه سال دیگر را دارند ، در این کشور تمامی قرادادهای خانه بر اساس قوانین مشخص کشوری نوشته می شوند که فاکتورهای زیر را شامل می شود:

قرارداد های اجاره در پرتغال
  • اجاره مسکن دائمی حداقل یک سال است و اگر برای دوره های کوتاه تری منعقد شوند ، به طور خودکار به حداقل دوره تمدید خواهند شد.
  • قراردادها باید کتبی باشد ، اما اگر این اتفاق نیفتد به شرط آنکه مستاجر در قبال عدم انعقاد قرارداد روی کاغذ مسئولیتی نداشته باشد و ثابت کند که با توافق صاحبخانه از مسکن استفاده کرده و شش ماه اجاره بها پرداخت کرده ، معتبر خواهند بود.
  • در صورت تأخیر مستاجر غرامت قابل پرداخت به صاحبخانه 20 درصد مبلغ اجاره است.
  • صاحبخانه می تواند در صورت تأخیر در پرداخت اجاره بها بیش از هشت روز ، بیش از چهار بار ( متوالی یا غیر متوالی ) در مدت 12 ماه قرارداد را فسخ کند.
  • در قرارداد اول صاحبخانه نمی تواند تا سه سال با ادامه آن مخالفت کند ، مگر اینکه خانه را برای خود یا فرزندانش نیاز داشته باشد.
  • در صورت بیکاری غیر ارادی مستاجر ، ناتوانی دائم در کار یا فوت ، مستأجر می تواند بدون پرداخت اجاره بهای مدت اخطار قرارداد را فسخ کند.
  • میزان اجاره هر ماه به همراه تمامی امکانات باید به امضای هر دو طرف برسد.
  • تاریخ شروع و پایان قرداد به صورت دقیق مشخص شود و زمان پرداخت اجاره در هر ماه تعیین شود.

صورتحساب خدمات در پرتغال 

به طور کلی اجاره بها به عنوان مهم ترین بخش از هزینه های زندگی در پرتغال بخش قابل توجهی را به خود اختصاص می دهد ، اما چه در زمینه اجاره و چه خرید باید مجموعه ای هز ینه ها را به عنوان خدمات دریافتی درنظر داشته باشید که ثابت هستند و اغلب به صورت ماهانه دریافت می شوند:

و مورد دیگر که با توجه به هر خانه می تواند تعیین شود ، به عنوان مثال در برخی از آپارتمان ها هزینه شارژ برخی از موارد بالا را در بر می گیرد و نیازی به پرداخت جداگانه نیست ، بنابراین صورتحساب خدمات در پرتغال را به عنوان بخش مهمی از اجاره و خرید ملک در پرتغال بدانید و برآورد صحیحی از آن داشته باشید.

خدمت ارائه شده مبلغ
اجاره بها از 375 دلار در ماه
برق 46 دلار
آب 23 دلار
گاز 35 دلار
اینترنت شامل تلویزیون و تلفن 69 دلار
نرخ خرید خانه درصد مالیات
تا 92.407 یورو 0%
بین 92.407 تا 126.403 یور 2%
بین 126.403 تا 172.348 یورو 5%
بین 172.348 تا 287.213 یورو 7%
بین 287.213 تا 574.323 یورو
بیش از 574.323 یورو نرخ ثابت

اگر ملک در سرزمین اصلی پرتغال است و ارزش آن از 92.407 یورو تجاوز نمی کند ، هیچ مالیاتی پرداخت نمی کنید و اگر در یک منطقه خودمختار باشد و ارزش آن از 115.509 یورو تجاوز نکند ، هیچ مالیاتی برای ملک اعمال نمی شود.

مالیات بر خانه در پرتغال 

در پرتغال به عنوان مالک یک ملک باید مالیات بر دارایی بپردازید ، نرخ مالیات بر اساس هر شهرداری متفاوت است و هر شهرداری نرخ خود را تعیین می کند ، مالیات بر دارایی به شهرداری های پرتغال کمک مالی می کند و برای حفظ زیر ساخت های عمومی استفاده می شود ، زمانی که به عنوان مالک ملک در آخرین روز سال مالیاتی هستید ، موظف به پرداخت مالیات IMI می باشید.

سه معیار زیر برای محاسبه مالیات بر خانه در پرتغال مهم است:

  • نوع ملک : شهری یا روستایی
  • محل خانه : سرزمین اصلی پرتغال یا مناطق خودمختار آن
  • هدف از خرید : اقامتگاه اصلی یا فرعی

نرخ مالیات بر دارایی از 0.3٪ تا 0.45٪ متغیر است ، در حالی که املاک در مناطق روستایی 0.8 درصد مالیات دارند ، نرخ خرید خانه با توجه به قیمت ملک موردنظر می تواند به اندازه مبالغ موجود در جدول باشد.

شرایط معافیت های مالیاتی در پرتغال

  • خرید ملک برای فروش مجدد توسط شرکت های معاملات املاک
  • خرید املاک با هدف بازسازی شهری
  • خرید ملک یا بخش مستقل از املاک شهری با هدف نصب مجتمع گردشگری که به آن سودمندی گردشگری نسبت داده شده است.
  • خرید ملک توسط صندوق های سرمایه گذاری املاک و مستغلات برای اجاره مسکن
  • ترتیبات عملیات بازسازی
  • خرید ساختمان هایی که به عنوان منافع ملی ، عمومی یا شهرداری در نظر گرفته می شوند.

گلدن ویزای پرتغال چیست؟

گلدن ویزای پرتغال چیست؟ ویزای اقامتی است که برای اتباع غیر اتحادیه اروپا که سرمایه گذاری قابل توجهی مانند خرید ملک و یا ثبت شرکت در پرتغال را انجام داده اند ، صادر می شود ، دریافت ویزا یک فرآیند سریع برای رسیدن به اقامت دائم و شهروندی در یک کشور اتحادیه اروپا می باشد که شما را در عرض پنج سال واجد شرایط شهروندی پرتغال می سازد.

برای واجد شرایط بودن گلدن ویزای پرتغال باید یکی از سرمایه گذاری های زیر را انجام دهید:

  • ملکی به ارزش حداقل 500000 یورو بخرید ، در صورت خرید در منطقه کم تراکم مبلغ سرمایه گذاری 400000 یورو است.
  • 350000 یورو در ملکی در منطقه بازسازی شهری پرتغال سرمایه گذاری کنید ، اگر در یک منطقه کم تراکم سرمایه گذاری کنید ، مبلغ سرمایه گذاری 280000 یورو است.
  • حداقل 350000 یورو در یک صندوق سرمایه گذاری کنید.
  • انتقال سرمایه حداقل 1 میلیون یورو در حساب بانکی پرتغال انجام دهید.
  • سهام شرکت را به ارزش حداقل 1 میلیون یورو خریداری کنید.
  • ثبت شرکت در پرتغال را با حداقل یک میلیون یورو انجام دهید.
  • حداقل ده شغل برای اتباع پرتغالی ایجاد کنید.
  • حداقل 350000 یورو برای ایجاد یک شرکت تجاری یا تقویت سهام یک شرکت تجاری سرمایه گذاری و از طریق آن حداقل پنج شغل تمام وقت ایجاد کنید.
  • انتقال سرمایه حداقل 350000 یورو برای فعالیت های تحقیقاتی در علم یا فناوری توسط مؤسسات تحقیقاتی علمی دولتی یا خصوصی انجام دهید.
  • انتقال سرمایه حداقل 250000 یورو برای حمایت از هنر یا بازسازی میراث ملی انجام دهید.
گلدن ویزای پرتغال چیست؟

افراد واجد شرایط گلدن ویزای پرتغال

از ژانویه 2022 در صورت سرمایه گذاری و یا خرید ملک در کلان شهرها یا شهرهای ساحلی مانند لیسبون یا آگراو واجد شرایط دریافت ویزای طلایی نخواهید بود ، زیرا دولت پرتغال امیدوار است سرمایه گذاری خارجی در مناطق کم تراکم کشور را افزایش دهد.

چنانچه تمایل دارید از طریق اجاره و خرید ملک در پرتغال در دسته افراد واجد شرایط قرار بگیرید با کارشناسان موسسه رجبی تماس بگیرید تا با در نظر گرفتن وضعیت مالی و ترجیحاتتان به شما کمک کنند تا بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید ، همکاران ما همچنین یک سفر به پرتغال را ترتیب می دهند و یا در صورت لزوم برای ویزای شینگن درخواست خواهید داد تا بتوانید خودتان گزینه ها را انتخاب کنید.

افراد واجد شرایط گلدن ویزای پرتغال باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • باید بالای 18 سال سن داشته باشید.
  • باید سرمایه گذاری قابل توجهی انجام دهید که برای اقتصاد کشور پرتغال مفید باشد.
  • نباید سابقه کیفری داشته باشید.
  • باید صاحب پولی باشید که به دنبال سرمایه گذاری هستید.
  • باید متعهد شوید که سرمایه گذاری را حداقل برای پنج سال دیگر حفظ کنید.
دریافت گلدن ویزای پرتغال برای همراهان

دریافت گلدن ویزای پرتغال برای همراهان

شما می توانید اعضای خانواده زیر را در درخواست خود برای ویزای طلایی پرتغال بگنجانید:

  • همسر یا شریک زندگی شما
  • کودکان زیر 18 سال
  • کودکان بالای 18 سال که از نظر مالی به شما وابسته هستند ، کودکان بزرگسال باید در آموزش تمام وقت ثبت نام کرده و ازدواج نکرده باشند تا واجد شرایط باشند.
  • خواهر و برادرهای زیر 18 سال از خودتان یا همسر/ شریکتان ، برای واجد شرایط بودن خواهر و برادرها به عنوان افراد تحت تکفل ، شما یا شریک زندگیتان باید حضانت قانونی آنها را داشته باشید.
  • والدین وابسته ( بالای 55 سال ) شما یا همسر/ شریکتان ، شما باید اسنادی را ارائه دهید که وابستگی آنها را ثابت کند مگر اینکه سن آنها از 65 سال بیشتر باشد.

هر عضو خانواده که در درخواست شما گنجانده شده باشد ، کارت اجازه اقامت پرتغال را دریافت خواهد کرد و از حقوق و امتیازات مشابه شما برخوردار خواهد شد.

مدارک مورد نیاز گلدن ویزای پرتغال

هنگام ارسال درخواست ویزای طلایی پرتغال ، باید مدارک زیر را داشته باشید:

  • فرم رسمی درخواست ویزای پرتغال
  • پاسپورت معتبر
  • دو قطعه عکس در اندازه پاسپورت که مطابق با شرایط عکس ویزای پرتغال است.
  • مدرکی مبنی بر اخذ بیمه درمانی معتبر در پرتغال
  • اثبات عدم سوء پیشینه کیفری قبلی شما به گواهی از هر کشوری که بیش از یک سال در آن زندگی کرده اید ، این گواهی باید طی سه ماه گذشته توسط مقامات مربوطه صادر و به پرتغالی ترجمه شود.
  • بیانیه سوگند که سرمایه گذاری خود را حداقل برای مدت پنج سال حفظ خواهید کرد.
  • رسید پرداخت
  • هرگونه اسناد مربوط به سرمایه گذاری
  • اسنادی که برای درخواست ویزای طلایی پرتغال ارسال می کنید ، باید به زبان انگلیسی یا پرتغالی ترجمه شوند. ترجمه باید توسط مترجم معتبر انجام شود.

برخی از اسناد مانند اسناد وضعیت مدنی نیز باید از طریق مهر آپوستیل قانونی شوند.

هزینه ویزای طلایی پرتغال

علاوه بر سرمایه گذاری اصلی ( به عنوان مثال 500000 یورو در املاک و مستغلات ) شما باید هزینه های دولتی زیر را نیز بپردازید:

  • هزینه پردازش : 533 یورو برای هر عضو خانواده
  • هزینه صدور ویزای طلایی : ۵۳۲۵ یورو برای هر عضو خانواده
  • هزینه تمدید اجازه اقامت : ۲۶۶۳ یورو برای هر عضو خانواده در هر بار تمدید

علاوه بر این بسته به نوع سرمایه‌گذاری‌ که انجام می‌دهید ، احتمالاً وکلا ، مشاوران یا سایر متخصصان به شما در این فرآیند کمک خواهند کرد که باید هزینه خدمات و راهنمایی آنها را بپردازید ، همچنین باید ترجمه ، قانونی سازی ( مهر آپوستیل ) یا صدور اسناد را نیز در نظر بگیرید.

هزینه ویزای طلایی پرتغال

اخذ اقامت با خرید ملک پرتغال

شاید این سوال برایتان وجود داشته باشد که آیا امکان اخذ اقامت با خرید ملک پرتغال وجود دارد یا خیر؟ بله ، اگر ویزای طلایی دریافت کنید ، پس از پنج سال حتی واجد شرایط شهروندی می شوید ، برای دریافت شهروندی پرتغال نیازی به زندگی تمام وقت در این کشور نیست و شما فقط باید هفت روز از سال اول و سپس 14 روز در دوره های دو ساله بعدی در این کشور باشید. سپس بعد از گذشت پنج سال می توانید برای شهروندی پرتغال درخواست دهید و شرایط اقامت دیگر ضروری نخواهد بود.

با این حال باید ثابت کنید که با اقامت در پرتغال درآمد ثابت و همچنین دانش زبان پرتغالی حداقل در سطح پایه دارید ، پس از ارسال درخواست گلدن ویزای پرتغال دریافت کارت اجازه اقامت شما بین سه تا شش ماه طول می کشد که اعتبار کارت در ابتدا یک سال و حداکثر تا پنج سال قابل تمدید است.

پس از پنج سال اقامت نیز شما مناسب دریافت پاسپورت پرتغال می شوید که به معنای رسیدن به تردد آسان و راحت به عنوان یک شهروند اروپایی در کلیه اتحادیه اروپا است.

سوالات پر تکرار اجاره و خرید ملک در پرتغال

طبق آخرین آمار متوسط قیمت مسکن در پایان سال 2021 به لطف بهبود شدید تقاضا در پرتغال 10.61% افزایش داشته که تقریبا دو برابر سال گذشته است.

  • رشد اقتصادی
  • نرخ بهره
  • ثبات اقتصادی
  • میزان عرضه

و همچنین در خصوص خود ملک 

  • موقعیت جغرافیایی
  • متراژ
  • امکانات
  • نوع کاربری ملک
  • دسترسی به امکانات شهری
    زمان ساخت

آلگاروه 2057 یورو
منطقه خودمختار مادیرا 1397 یورو
منطقه شهری پورتو 1364 یورو
ویلا فرانکا د ژیرا 1579 یورو

گواردا 350 یورو
کاستلو برانکو 390 یورو
پورتو 1100 یورو
بجا 730 یورو
سنتارم 420 یورو
ستوبال 690 یورو

• بررسی کنید که آیا می خواهید وام مسکن بگیرید و چه طرحی برای شما کار می کند.
• سعی کنید ملک مناسب را یافته و قیمت را با فروشنده مذاکره کنید.
• وقتی قیمت توافق شد ، باید پیش پرداخت را انجام دهید.
• یک پیش قرار داد ضمانتی را امضا کنید.
• سند ملک یا قرارداد نهایی و مالکیت را امضا و محضری کنید.

  • در صورت تأخیر مستاجر غرامت قابل پرداخت به صاحبخانه 20 درصد مبلغ اجاره است.
  • صاحبخانه می تواند در صورت تأخیر در پرداخت اجاره بها بیش از هشت روز ، بیش از چهار بار ( متوالی یا غیر متوالی ) در مدت 12 ماه قرارداد را فسخ کند.

برق 46 دلار
آب 23 دلار
گاز 35 دلار
اینترنت شامل تلویزیون و تلفن 69 دلار

نرخ مالیات بر دارایی از 0.3٪ تا 0.45٪ متغیر است ، در حالی که املاک در مناطق روستایی 0.8 درصد مالیات دارند.

گلدن ویزای پرتغال ویزای اقامتی است که برای اتباع غیر اتحادیه اروپا که سرمایه گذاری قابل توجهی مانند خرید ملک و یا ثبت شرکت در پرتغال را انجام داده اند ، صادر می شود ، دریافت ویزا یک فرآیند سریع برای رسیدن به اقامت دائم و شهروندی در یک کشور اتحادیه اروپا می باشد که شما را در عرض پنج سال واجد شرایط شهروندی پرتغال می سازد.

  • ملکی به ارزش حداقل 500000 یورو بخرید ، در صورت خرید در منطقه کم تراکم مبلغ سرمایه گذاری 400000 یورو است.
  • 350000 یورو در ملکی در منطقه بازسازی شهری پرتغال سرمایه گذاری کنید ، اگر در یک منطقه کم تراکم سرمایه گذاری کنید ، مبلغ سرمایه گذاری 280000 یورو است.

چنانچه دارای سرمایه کافی هستید و تمایل دارید در یکی از کشورهای خوب اروپا ملکی را خریداری کنید ، هم اکنون با مشاورین ما در شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید تا از تمامی جزئیات لازم در زمینه اجاره و خرید ملک در پرتغال دست یابید ، همچنین اگر برای کار به پرتغال می روید و اطلاعات به روز در زمیه برترین مشاغل و قوانین بازار کاری این کشور را نیزا دارید به مقاله کار در پرتغال مراجعه نمایید.

4 دیدگاه در “اجاره و خرید ملک در پرتغال

  1. اجاره و خرید ملک در پرتغال علیرضا گفت:

    درود
    در سایت موسسه شما شاید تنها شرکتی است که جزئیات گلدن ویزا پرتغال را تشریح کردند که قدردانی می نمایم
    اما پرسشی دارم خدمت اتون
    درصورت فروش اموال منقول و غیرمنقول ام نهایتا بنده حدودا با 13 میلیارد تومان می توانم یورو امروز را به میزان تقریبی 290 هزار یورو خرید کنم
    و هیچ گونه حساب و بودجه دیگری هم ندارم ضمنا درآمد ماهیانه بنده وهمسرم در ایران حداکثر در ماه به 55میلیون تومان می رسد به نظرتون بهترین روش با احتساب همه هزینه ها اعم از گلدن ویزا و سایر طریق را برای اقامت بنده، همسرم و فرزندان دوقولو 16 ساله امون برای مهاجرت ایمن و زندگی نسبتا مطلوب در کشور پرتغال ودرشهرهای ساحلی کم تراکم با وجود دانشگاه های معتبر و قیمت مناسب برای فرزندان امون وجود دارد لطفا راهنمایی کنید چون عزم امون را جزم کردیم که انجامش بدیم. باسپاس آشوری

    1. اجاره و خرید ملک در پرتغال مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای دریافت اقامت این کشور از طریق خرید ملک می بایست حداقل 350 هزار یورو بودجه داشته باشید که طبق نرخ روز یورو میزان بودجه شما کافی نمی باشد .از طرفی کشور پرتغال ماه گذشته اعلام کرده است که دیگر خیلی موافق دادن اقامت از این روش نمی باشد بنابراین گزینه مناسب و ایمنی نخواهد بود و بهتر است برای سرمایه گذاری کشور دیگری را اپلای نمایید. برای بررسی شرایط شما و خانواده تان پیشنهاد میکنیم با شماره های شرکت تماس گرفته و مشاوره تلفنی رایگان دریافت نمایید.

      با تشکر از سوال شما

  2. اجاره و خرید ملک در پرتغال سعید گفت:

    باسلام و وقت بخیر،درخصوص دریافت ویزای طلایی وخریدملک،ایا در۵سالی که اقامت موقت داده میشود اجازه کار داده میشود که شغل آزادی در اون کشور دایرکنیم مثل رستوران یا کافی شاپ یا اینکه اجازه کاربعد از اقامت دائم داده میشود؟

    1. اجاره و خرید ملک در پرتغال مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله اجازه کار داده می شود.

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه