اخذ اقامت دائم سوئیس از طریق تحصیل

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
اخذ اقامت دائم سوئیس از طریق تحصیل
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

دانشجویانی که تحصیلات دانشگاهی خود را در کشور زیبای سوئیس دنبال کرده اند پس از فارغ التحصیلی همچنان مجذوب این کشور هستند و با توجه به استاندارد های فوق العاده بالای زندگی در این کشور ترجیح می دهند به دنبال اخذ اقامت دائم سوئیس از طریق تحصیل باشند . در ادامه این مقاله به این موضوع پرداخته ایم و روش اخذ اقامت دائم را با کمک مشاوران ارشد موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی شرح داده ایم . برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه های سوئیس ، اخذ ویزای تحصیلی سوئیس و یا روش های دیگر مهاجرت به سوئیس می توانید با دفاتر ما در ارتباط باشید و پیش از هر تصمیمی اطلاعات خود را به روز کنید .

بررسی اخذ اقامت دائم سوئیس از طریق تحصیل

بیش از 60٪ از کشور سوئیس را کوه های آلپ پوشانده است ، سوئیس یک کشور تحت تاثیر مناظر و چشم اندازهای زیبا است . ورزش های اسکی و ورزش های زمستانی در کوه ها به وضوح برای بسیاری از دانشجویان بین المللی در شهرهای پر انرژی و کم نظیر مانند ژنو ، لوزان و برن انجام می شود . مهم است که به یاد داشته باشید که هر منطقه از سوئیس دارای احساس ، آداب و رسوم و جشنواره های خود و حتی لباس های محلی است .

تحصیل در این کشور زیبا بسیار لذت بخش و موفقیت آمیز است به ویژه اگر به فکر اخذ اقامت دائم سوئیس از طریق تحصیل نیز هستید . پس از اتمام دوره تحصیلی خود در سوئیس ، می توانید اجازه اقامتی دریافت کنید که به شما اجازه دهد تا شش ماه دیگر برای یافتن یک شغل تمام وقت و دائمی در سوئیس بمانید .

در طول این دوره جستجوی شغلی ، می توانید تا 15 ساعت در هفته کار کنید . این اجازه را نمی توان پس از شش ماه تمدید کرد . برای درخواست ، شما باید به دفاتر مهاجرت کانتون مراجعه کنید و موارد زیر را ارائه دهید :

  • گواهینامه یا مدرک دیگری که نشان دهد شما دوره تحصیلی خود را به پایان رسانده اید ؛
  • مدارکی که نشان دهد شما از تمکن مالی کافی در این 6 ماه برخوردار هستید ؛
  • اثبات اینکه جای مناسبی برای زندگی دارید ؛

پس از اینکه استخدام شدید ، قبل از اینکه بتوانید کار را شروع کنید ، کارفرما باید درخواست خود را به مقامات کانتونی که شما در آن کار می کنید ، ارسال کند .

کار در سوئیس

در دانشگاه های سوئیس آژانس استخدامی وجود ندارد و نمی توانند به دانشجویان پیشنهاد شغلی بدهند ، اما می توانند شما را راهنمایی کنند ، به شما در تهیه CV و نحوه جستجوی شغل در سوئیس کمک کنند . از دیگر خدمات می توان ارائه کارگاه های حرفه ای و برگزاری همایش برای دانشجویان بین المللی و تازه ورود را نام برد که همه به شما کمک می کند که شرایط کار همزمان با تحصیل در سوئیس را داشته باشید . و نهایتا منجر به اخذ اقامت دائم سوئیس از طریق تحصیل می شود .

مردم سوئیس یکی از بالاترین درآمد متوسط در اروپا را دارند و در حال حاضر در حال رشد است . نرخ بیکاری در حال حاضر کمی بیش از 3٪ است ، که به طور قابل توجهی پایین تر از میانگین اتحادیه اروپا ( 8.2٪ ) است .

موقعیت های شغلی در بخش دولتی نیز افزایش یافته است . بیش از 65،000 شغل از سال 2005 در بیمارستان ها ، مراکز پرستاری ، مراکز مراقبت روزانه و دانشگاه ها ایجاد شده است . همچنین ، شرکت های بزرگ چند ملیتی مانند دل ، مایکروسافت و رولکس همه دارای دفتر در ژنو هستند ، که می تواند فرصت های شغلی مناسب برای فارغ التحصیلان بین المللی مانند شما باشد تا بتوانند بخشی از هزینه های تحصیل در سوئیس را تامین کنند .

فرصت های شغلی موجود برای فارغ التحصیلان در سوئیس

بزرگترین صنایع در کشور سوئیس برای فارغ التحصیلان مهندسی ، فناوری اطلاعات ، الکترونیک و ساخت و ساز / ملک است . با این حال ، صنایع داروسازی نیز در حال رشد است و فرصت های شغلی بسیاری را در سال های آتی ایجاد خواهد کرد . صنعت مهمانداری یکی دیگر از عناصر مهم بازار کار در سوئیس است که چهارمین صنعت بزرگ در سوئیس است .

صنعت مهمانداری یک سنت قدیمی است که عمیقا ریشه در سوئیس دارد . این کشور برای نخستین موسسه مدیریتی مهمانداری ( EHL ) در جهان معروف است و بیش از یک قرن برتری در این حوزه برخوردار است . همچنین مهم است که توجه داشته باشید که فرهنگ و اقتصاد سوئیس بسیار خدمات گرا هستند . فرهنگ خدمات عالی را می توان در بانکداری ، مراقبت های بهداشتی و یا هر کسب و کار دیگری با مشتری در نظر گرفت .

نکاتی برای پیدا کردن کار پس از فارغ التحصیلی در سوئیس

  • هر چه زودتر پس از فارغ التحصیلی اقدامات لازم در خصوص اخذ اقامت دائم سوئیس از طریق تحصیل و مجوز کار را انجام دهید ، چرا که فقط 6 ماه برای پیدا کردن شغل زمان دارید .
  • زبان منطقه خود را یاد بگیرید . سوئیس کاملا منحصر به فرد است و دارای چهار زبان ملی است . گرچه اکثر دانشگاه ها دارای دوره های تحصیلی انگلیسی هستند ، مشاغلی که به تسلط بر زبان انگلیسی نیاز دارند ، سخت تر پیدا خواهند شد . بسیاری از مشاغل در سوئیس نیاز به سطح خوب آلمانی دارند ، که بسیاری از دانشجویان بین المللی این مهارت را ندارند .
  • داشتن رزومه قوی را نیز فراموش نکنید .

فرهنگ کار در سوئیس

پیش از اخذ اقامت دائم سوئیس از طریق تحصیل درباره ساعات کار تحقیق کنید . ساعات کار : بین 40 تا 44 ساعت در هفته، اما می تواند تا 50 ساعت در هفته بسته به ماهیت کار متغیر باشد . تعطیلات استاندارد 20 روز در سال است ، به علاوه تعطیلات ملی ، از جمله روز ملی سوئیس (1 آگوست ) و تعطیلات منطقه ای توسط کانتون ها .

سیستم مالیات بر درآمد تصاعدی است ، بنابراین شما بیشتر درآمد خود را به عنوان مالیات پرداخت می کنید و شامل سه عنصر می شود : فدرال ، شهرداری و کانتون . نرخ های مالیاتی می تواند بطور قابل توجهی بین کانتون ها متفاوت باشد . میزان ترکیبی می تواند بین 20 تا 45 درصد در مجموع باشد.

زندگی در سوئیس

هزینه زندگی در سوئیس در اروپا یکی از بالاترین ها رقم ها است . مسکن در این کشور نسبتا گران است . در کنار این ، زیرساخت های سوئیس و فضاهای عمومی به خوبی حفظ می شوند ، سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد است و مراقبت های بهداشتی عالی است . اگر بیش از سه ماه ساکن سوئیس هستید ، باید بیمه بهداشتی و حوادث داشته باشید ، که اجباری است و معمولا حدود یک دهم میانگین حقوق و دستمزد سوئیس را در بر می گیرد .

سیگار کشیدن در بسیاری از فضاهای قابل دسترس برای عموم ممنوع است ، از جمله محل کار و مراکز خرید ، گرچه گاهی اوقات مجوزهایی در این خصوص به بارها و رستوران ها داده می شود . آزادی مذهب یک قانون اساسی است . دو سوم جمعیت رومی کاتولیک یا پروتستان هستند ، و همچنین جوامع مسلمان و یهودی نیز در سوئیس وجود دارد .

در پایان اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد تحصیل در سوئیس و اخذ اقامت دائم سوئیس از طریق تحصیل بدست آورید ، با دفاتر شیراز و تهران موسسه مهر آفرین رجبی تماس گرفته ، از مشاوره های رایگان تلفنی این موسسه در خصوص مشاوره های تحصیلی در خارج از کشور ، دوره های عالی و مشاوره در مورد نحوه درخواست آنلاین ، همچنین شرایط پذیرش دانشگاه های سوئیس بهره مند شوید .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه