اجاره و خرید ملک در اسپانیا

اجاره و خرید ملک در اسپانیا می تواند برای کسانی که به دنبال مهاجرت به اسپانیا هستند یک دغدغه اصلی به شمار بیاید ، هر اقدامی در کشوری خارجی بخصوص کشورهای مطرحی همچون اسپانیا نیازمند طی نمودن مراحل مشخص و رعایت قوانین است که تنها با داشتن اطلاعات صحیح می توان بهترین عملکرد را در این زمینه داشت.

اجاره و خرید ملک در اسپانیا

مشاور مهاجرتی

مادرید در صدر افزایش قیمت قرار دارد و در چند ماه اخیر 11.3 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده ، در زمینه کاهش قیمت نیز فقط 7 استان از مجموع 52 استان اسپانیا کاهش قیمت در سه ماهه اول سال 2022 داشته اند که کاهشی کمتر از 2% را نشان داده اند.

آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 670 یورو
آپارتمان یک خوابه در حومه شهر 500 یورو
آپارتمان مبله در مرکز شهر 800 یورو
آپارتمان مبله در خارج شهر 670 یورو

گرفتن وام مسکن در اسپانیا با استفاده از خود ملک به عنوان تضمین انجام می شود ، بسته به سن شما و شرایط خاص بازپرداخت می تواند تا 40 سال در نظر گرفته شود ، بانک ها به طور معمول 80٪ از ارزش خانه را وام می دهند و 20٪ مابقی را از جیب خریدار پرداخت می شود.

همه افراد می توانند مشابه با بومیان اسپانیا تا سقف 80 درصد در مورد خانه اول و بین 60 تا 70 درصد در مورد خانه دوم وام مسکن بگیرند ، پس شما باید حداقل 20 درصد از قیمت ملک را داشته باشید.

8 تا 11.5 درصد قیمت خانه که شرایط آن را در مقاله توضیح داده ایم.

قرار گرفتن اقتصاد کشور اسپانیا در رتبه های نخست اتحادیه اروپا به شما عزیزان این اطمینان خاطر را می دهد تا با خیالی آسوده سرمایه خود را به این کشور انتقال داده و بتوانید کیفیت بالای زندگی را تجربه کنید.

اجاره و خرید ملک در اسپانیا به خواسته و سطح توقعات شما بستگی دارد و استفاده از افراد آگاه به شما کمک می کند تا از هرگونه دردسر و کلاه برداری دور بمانید ، در ادامه با ما همراه باشید تا تمامی جزئیات لازم در رابطه با اجاره و خرید ملک در اسپانیا را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. شما می توانید برای دریافت اطلاعات کلی ، مقاله چگونگی معاملات خرید و فروش ملک در اروپا را بخوانید و با چگونگی خرید و فروش ملک و نحوه بستن قرارداد آن آشنا شوید.

نمایش ویدیو درباره اجاره و خرید ملک در اسپانیا​​

ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ، با تهیه محتوای صوتی و تصویری در تلاشیم ارتباط موثرتری با شما عزیزان داشته باشیم ، در این مقاله نیز می توانید چکیده مفیدی از محتوای اجاره و خرید ملک در اسپانیا را در کمتر از سه دقیقه ببینید و بشنوید ، همکار ما روناک ، این فایل ها را به شما ارائه می دهد ، می توانید فایل صوتی را براحتی دانلود کرده و در زمان بهتری و یا به دفعات بیشتر به آن گوش دهید.

پادکست اجاره و خرید ملک در اسپانیا​

بازار املاک و قیمت املاک در اسپانیا

بازار املاک و قیمت املاک در اسپانیا

پس از گذشت شوکی که بیماری کرونا به اقتصاد جهان در تمامی ابعاد وارد نمود ، اقتصاد اسپانیا توانست بهبود قابل توجهی را در زمینه مسکن تجربه کند ، با توجه به پیش بینی ها به نظر می رسد که نرخ مسکن در کشور اسپانیا در سال های آینده افزایش یابد و املاک و مستغلات به ویژه در استراحتگاه های ساحلی و شهرهای بزرگ اسپانیا محبوبیت خود را دوباره به دست آورند.

بازار و قیمت املاک در اسپانیا می تواند در هر شهر این کشور شرایط خاص خود را تجربه کند به عنوان مثال از نظر سرمایه گذاری در اسپانیا در زمینه ملک مادرید ، والنسیا و مالاگا استان هایی هستند که بیشترین درخواست و در عین حال افزایش قیمت را دارند.

مادرید به عنوان اصیلی ترین بخش خودمختار این کشور در صدر افزایش قیمت قرار داشته و در چند ماه اخیر 11.3 درصد افزایش را تجربه کرده است ، در زمینه کاهش قیمت نیز می توان گفت که فقط 7 استان از مجموع 52 استان اسپانیا شاهد کاهش قیمت در سه ماهه اول سال 2022 بودند که کاهشی کمتر از 2% را تجربه کرده اند.

با توجه به اینکه بازار اجاره و خرید ملک در اسپانیا نشانه های قوی رشد و پتانسیل افزایش سرمایه را نشان می دهد ، اکنون زمان بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در برنامه ویزای طلایی اسپانیا است که در ادامه به آن می پردازیم.

عوامل موثر بر قیمت خانه در اسپانیا

بازار املاک مسکونی اساساً تحت تأثیر سلامت کلی اقتصاد یک کشور و نرخ بهره است و در سطوح بسیار محلی در اسپانیا ما می توانیم عوامل موثر بر قیمت خانه در اسپانیا را شامل موارد زیر نیز بدانیم:

اقتصاد در حال گسترش : اسپانیا در چرخه اقتصادی گسترده‌ای قرار دارد و اقتصاد خوب به معنای اشتغال ، افزایش درآمد ، خوش‌بینی و اعتماد و تورم متعادل را در بازار املاک خود برقرار ساخته به نحوی که صندوق بین‌المللی پول ( IMF ) پیش‌بینی می‌کند اقتصاد اسپانیا قوی‌تر از منطقه یورو رشد در زمینه مسکن را تجربه می کند.

نرخ بهره بسیار پایین : به خریداران کمک می کند که با سرمایه گذاری در زمینه ملک افزایش سرزمین خود را تضمین کنند.

جایگزین های سرمایه گذاری ضعیف : با توجه به نوسانات اقتصادی در اروپا سایر زمینه های سرمایه گذاری مانند سپرده های بانکی ، صندوق های سرمایه گذاری ، اوراق قرضه و بازارهای سهام تا حد زیادی ناامن شده اند و هم اکنون می توان ملک را یکی از مطمئن ترین ها دانست که موجب افزایش قیمت می شود.

عامل مهاجرت : خریداران خارجی با آوردن مبالغ بالاتر از مردم محلی باعث ایجاد مبلغ های جدیدی در برخی مناطق می شوند که می تواند کاملا متفاوت از بازار عادی باشد.

اجاره و خرید ملک در اسپانیا در مقایسه با بسیاری از دیگر کشورها مانند فرانسه ارزان است و اسپانیا سبک زندگی و هزینه زندگی بی نظیری را ارائه می دهد که نمونه آن را در کمتر کشوری می توان یافت. دعوت می کنیم مقاله هزینه های زندگی در اسپانیا را نیز در همین سایت بخوانید.

عوامل موثر بر قیمت خانه در اسپانیا

تفاوت قیمت خانه در اسپانیا بر اساس منطقه شهری

قیمت خانه در اسپانیا مانند هر جای دیگری می تواند طبق تاثیر فاکتورهای مختلف بسیار متفاوت باشد ، هر منطقه از شهرهای مختلف این کشور می توانند در محدوده خاصی قرار بگیرند که شما عزیزان با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید بتوانید تصمیمی آگاهانه بگیرید و ملکی را در یک منطقه انتخاب کنید که با بودجه و نیازهای شما مطابقت دارد.

تفاوت قیمت خانه در اسپانیا بر اساس منطقه شهری

معمولا افراد خارجی که به دنبال اجاره و خرید ملک در اسپانیا هستند ، تمایل دارند تا در شهرهای توریستی و ساحلی این کشور ملکی داشته باشند تا بتوانند از تفریحات و آب و هوای مناسب اسپانیا بهره مند شوند ، از این رو شهرهای ساحلی دارای قیمت های بالاتری نسبت به سایر مناطق هستند ، در رابطه با اجاره خانه نیز تقریبا همین مسئله وجود دارد اما با توجه به نیاز مهاجرین شرایط اجاره خانه متفاوت است.

اغلب افرادی که خانه ای را در اسپانیا اجاره می کنند به دنبال کار در کشور اسپانیا و یا تحصیل در آن هستند و تمایل به سکونت در شهرهای اصلی و مناطق پرتردد دارند ، از این رو منطقه برای افراد به دنبال خرید خانه از اهمیت بیشتری نسبت به اجاره برخوردار است.

تفاوت قیمت خانه در اسپانیا بر اساس منطقه شهری را می توان تحت تاثیر عوامل موثر زیر دانست:

  •  آب و هوا
  •  نزدیکی به فرودگاه و سواحل
  •  نزدیکی به تفرجگاه ها
  •  نوساز بودن ساختمان
  •  نزدیکی به زمین های گلف ( یکی از اصلی ترین تفریحات در اسپانیا )
  •  وجود رستوران ها و مغازه ها
  •  متراژ و امکانات مسکن

تفاوت قیمت خانه در مادرید با سایر شهر های اسپانیا

خوب است این حقیقت را بپذیریم که در تمامی کشورهای جهان زندگی در پایتخت با سایر شهرها متفاوت است که علاوه بر امکانات ، هزینه های زندگی نیز شهری همچون مادرید را از سایرین متمایز می سازد ، هزینه های زندگی در اسپانیا در شهر مادرید گرچه از گرانترین ها نیست ، اما نمی توان آن را جزو گزینه های ارزان اروپا نیز دانست.

اجاره و خرید ملک در اسپانیا در شهر مادرید اولویت بسیاری از مهاجرین است اما باید این مسئله را درنظر داشته باشید که علاوه بر خرید و یا اجاره خانه ، توانایی تامین هزینه های زندگی در این شهر را دارید یا خیر.

البته کشوری همچون اسپانیا که دارای شهرهای توریستی متعدد است ، شهرهای مختلف آن مانند والنسیا گرچه نام پایتخت را یدک نمی کشند اما با تقاضای بالاتری در برخی مناطق خود رو به رو هستند و مبلغ خرید و یا اجاره در آنها می تواند حتی از مادرید نیز بییشتر باشد.

تفاوت قیمت خانه در مادرید با سایر شهر های اسپانیا به صورت میانگین بدین شرح است:

نام شهر قیمت خانه 
مالاگا 2091 یورو 
مادرید 3682 یورو 
والنسیا 1824 یورو 
بیلبائو 3073 یورو 
بارسلونا 4009 یورو 
مورسیا 1069 یورو 
تولدو 1355 یورو 

اجاره ماهانه در اسپانیا چقدر است؟

مهم ترین بخش هزینه زندگی در کشوری همچون اسپانیا قیمت اجاره خانه است، اجاره و خرید ملک در اسپانیا هزینه های دیگری همچون گرمایش ، برق و اینترنت و غیره را نیز به همراه دارد ، میانگین قیمت اجاره بسته به محل زندگی شما در شهر بسیار متفاوت است ، به عنوان مثال یک آپارتمان یک خوابه در محله مجلل سالامانکا مادرید به طور قابل توجهی گرانتر از یک آپارتمان ساده در لاواپیس یا امباجادورس خواهد بود.

مانند شهرهای سراسر جهان مناطق مرکزی یا مناطق پرتقاضا در هر شهر گرانتر از زندگی کمی دورتر از مرکز شهر هستند ، میانگین اجاره ماهیانه در اسپانیا می تواند با توجه به مسکن موردنظر از حدود اعداد جدول آغاز شود.

نوع آپارتمان و محل قیمت اجاره 
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 670 یورو 
آپارتمان یک خوابه در حومه شهر 500 یورو 
آپارتمان مبله در مرکز شهر 800 یورو 
آپارتمان مبله در خارج شهر 670 یورو 

به خاطر داشته باشید که اسپانیایی ها مانند بسیاری از اروپایی ها به فضاهای زندگی کوچکتر از کشورمان ایران عادت دارند و در اسپانیا غیرعادی نیست که یک آپارتمان 1000 فوت مربعی برای یک خانواده 4 نفره استفاده شود یا یک زوج در یک آپارتمان دو خوابه با مساحت 550 فوت مربع یا بیشتر زندگی کنند.
اما اجاره و خرید ملک در اسپانیا می تواند به صورت اشتراکی و منازل کوچک اغاز شود و اجاره را تا 400 یورو نیز برایتان کاهش دهد.

نحوه یافتن ملک در اسپانیا

اجاره و خرید ملک در اسپانیا می تواند به روش های مختلفی انجام شود که اقدام به هر شیوه ای که صورت پذیرد ، نیاز به یک راهنما و مشاور برای جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان الزامی است ، شما عزیزان می توانید از طریق مسافرت کوتاه مدت به این کشور به یک آژانس املاک مراجعه کرده و خانه های موجود در شهر موردنظرتان را بررسی کنید.

وب سایت های مختلفی نیز وجود دارند که خانه های موجود در اسپانیا را به صورت آنلاین با تمامی جزئیات در اختیار متقاضیان از سراسر جهان قرار می دهند ، در این سایت ها انواع خانه از آپارتمان و پنت هاوس گرفته تا قطعات زمین موجود است و شما آزادی کامل در انتخاب خواهید داشت.

نحوه یافتن ملک در اسپانیا

از طرف دیگر می توانید بر اساس منطقه ، قیمت ، اندازه ، تاریخ انتشار و بسیاری موارد دیگر جستجو کنید و علاوه بر همه اینها ، این سایت انواع خدمات وام مسکن و مشاوره را برای مهاجران سابق ارائه می دهد ، برخی از بهترین این سایت ها عبارتند از:

  •  www.idealista.com
  • www.fotocasa.es
  •  www.enalquiler.com
  •  www.pisos.com
  •  www.yaencontre.com
  •  www.tucasa.com

داشتن دوست و یا آشنایی در اسپانیا که بتواند چند گزینه مناسب را پیش روی شما قرار دهد بسیار مفید خواهید بود ، البته فراموش نکنید که قبل از خرید شخصاً از ملک موردنظر دیدن کنید و هرگز به صورت آنلاین اقدام به خرید ملک نکنید ، توصیه ما به شما سپردن کلیه روند نحوه یافتن ملک در اسپانیا به کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی است که به صورت قانونی و بدون هیچ گونه دغدغه ای شما را به بهترین ملک در این کشور می رساند.

روند خرید املاک و مستغلات در اسپانیا

روند اجاره و خرید ملک در اسپانیا بدین صورت است که در ابتدا باید یک خانه مناسب را به روش هایی که در قسمت قبل گفتیم بیابید ، در قدم بعد باید با یک مبلغ مشخص پیشنهاد خرید خانه را بدهید ، مانند سایر کشورها قیمت ها قابل مذاکره هستند و معمولا برای خرید خانه باید با تعدادی دیگر به رقابت بپرداید و منطقی است که مذاکرات را زیر قیمت درخواستی شروع کنید.

سپس اگر پیشنهاد شما پذیرفته شد باید یک قرداد مقدماتی ( به نام قرارداد سپرده ) را با پرداخت ودیعه به میزان 10% کل مبلغ امضا کنید ، برای پرداخت هزینه خانه چندین گزینه وجود دارد:

  •  پرداخت یکباره : پرداخت کل قیمت فروش ملک به فروشنده که معمولاً از طریق چک بانکی به نام او که هنگام امضای سند ملک تحویل می دهید.
  •  وام رهنی : گرفتن وام مسکن چه از بانک در اسپانیا و چه در خانه ، با استفاده از خود ملک به عنوان تضمین ، بسته به سن شما و شرایط خاص دیگرشرایط پرداخت می تواند تا 40 سال باشد ، به طوری که بانک ها به طور معمول 80٪ از ارزش خانه را وام می دهند و 20٪ مابقی را از جیب خریدار پرداخت می کنند.
  • جانشینی رهن : تغییر نام بدهکار در رهن موجود در ملک به نام خود و بر عهده گرفتن کلیه حقوق و مسئولیت های آن و تبدیل شدن شما به پرداخت کننده جدید رهن.
روند خرید املاک و مستغلات در اسپانیا

قرارداد سپرده خرید ملک در اسپانیا

قرارداد سپرده اجاره و خرید ملک در اسپانیا اولین قراردادی است که به طور معمول امضا می شود و نوعی تضمین اولیه برای حقوق خریدار و فروشنده است که اطمینان می دهد طرفین قرارداد فروش را منعقد می کنند ، هنگامی که امضا می کنید ، باید 10% سپرده در خانه بپردازید و با این کار تمام حقوق و مسئولیت های خریدار را بر عهده بگیرید.

اگر به عنوان خریدار بعداً تصمیم بگیرید که معامله را انجام ندهید ، این سپرده را از دست خواهید داد اما اگر فروشنده از فروش به شما انصراف دهد باید ودیعه را به شما برگرداند.

سند مالکیت را امضا کنید ، این قسمت از فرآیند خرید باید در مقابل دفتر اسناد رسمی با حضور خریدار و فروشنده انجام شود ، سند باید حاوی توضیحاتی در مورد ملک و همچنین توضیح در مورد رهن یا هزینه های خانه ، قیمت نهایی فروش توافقی و نحوه پرداخت آن به اضافه مالیات و هزینه های مربوط به فروش باشد.

در این مدت می توانید وام خود را مشخص نموده و تمامی اسناد مرتبط با ملک را بررسی کنید ، انجام این مراحل توسط یک وکیل که از تمامی قوانین آگاه باشد و بتواند به زبان اسپانیایی اقدامات لازم را انجام دهد بسیار مفید و البته ضروری است ، سپس باید ملک خود را به ثبت رسانده و تمامی هزینه های معامله را بپردازید که معمولا دفاتر ثبت با دریافت هزینه ای تمام این مراحل را برایتان انجام می دهند.

قرارداد سپرده خرید ملک در اسپانیا

هزینه های خرید ملک در اسپانیا

اجاره و خرید ملک در اسپانیا را تحلیل می کنیم؛ در اسپانیا معمول است که پیش پرداخت 10% را از همان ابتدا مستقیما به صاحبخانه می پردازید و شخص واسطه ای تا پایان قرارداد وجود ندارد ، هزینه ‌های خرید ملک در اسپانیا باید پرداخت شود شامل انتقال ملک ITP و مالیات بر ارزش افزوده ، مالیات بر عایدی سرمایه ، هزینه ‌های دفتر اسناد رسمی ، پرداخت برای ثبت نام شما در ثبت املاک و هرگونه هزینه مربوط به وام مسکن است.

دریافت وام نیز یک فرصت استثنایی است که می توانید در شرایطی مشابه با بومیان این کشور تا سقف 80 درصد در مورد خانه اول و بین 60 تا 70 درصد در مورد خانه دوم را وام دریافت کنید ، این بدان معناست که شما باید حداقل 20 درصد از قیمت ملک موجود را داشته باشید.

پس از انجام تمامی این مراحل باید قرارداد نهایی را امضا کرده و با پرداخت کامل قیمت ملک رسما صاحبخانه شوید ، فراموش نکنید که باید نام قبوض انرژی ، آب و گاز را تغییر دهید ، شرکت های انرژی و سایر ارائه دهندگان خدمات باید مطلع شوند که شما مالک جدید هستید و از این پس قبض ها را پرداخت خواهید کرد.

هزینه های خرید ملک در اسپانیا

قرارداد های اجاره در اسپانیا

قراردادهای اجاره در اسپانیا مطایق با قوانین این کشور تنظیم شده اند و تمامی کسانی که به دنبال اجاره و خرید ملک در اسپانیا هستند ، باید بدانند که می توانند از صاحبخانه خود چه انتظاراتی داشته باشند و یا صاحبخانه از آنها چه انتظاراتی دارد ، در تمامی قراردادهای رسمی موجود در اسپانیا شما باید مفاد زیر را بیابید:

  • مشخصات هویتی صاحبخانه و مستاجر
  • آدرس و توضیحات ملک
  •  مدت قرارداد
  •  مبلغ اجاره و شرایط پرداخت
  •  سایر مقررات قانونی که طرفین توافق کنند.
  •  جزئیات هزینه های اموال و مسئولیت آنها
  •  شرایط تاخیر در پرداخت
  •  شرایط اجاره فرعی
  •  صلاحیت قضایی
قرارداد های اجاره در اسپانیا

قرارداد اجاره ممکن است قبل از یک دفتر اسناد رسمی تنظیم و در اداره ثبت املاک اسپانیا ثبت شود ، هر دو طرف باید در مورد مدت اجاره ملک توافق کنند ، ملک ممکن است به مدت طولانی یا کوتاه مدت اجاره شود و این تمایز بسیار مهم است ، زیرا قوانین اسپانیا حقوق کمتری را برای مستاجران کوتاه مدت فراهم می کند.

اگر مدت قرارداد از پنج سال تجاوز نکند ، پس از انقضا برای مدت یک تا پنج سال به طور خودکار تمدید می شود مگر اینکه مستاجر تمایلی به تمدید آن نداشته باشد ، مالک موظف است این تمدیدها را بپذیرد و اگر در قرارداد اجاره مدت آن ذکر نشده باشد ، مدت آن یک سال خواهد بود.

صورتحساب خدمات در اسپانیا

اجاره و خرید ملک در اسپانیا تنها محدود به هزینه پرداختی بابت اجاره و یا خردی نبوده و شما باید سایر هزینه های جانبی که به معنای خدمات هستند را نیز جز برآورد هزینه های خود داشته باشید ، خدمات یک منزل در اسپانیا می تواند به معنای قبض آب ، برق ، گاز ، تلفن ، اینترنت ، زباله ، نظافت و غیره تلقی شود که در مورد اجاره برخی از آنها می تواند همراه با اجاره بها از مستاجر دریافت شود.
به طور میانگین صورتحساب خدمات در اسپانیا می تواند شامل هزینه های  جدول باشد.

نوع خدمات  هزینه 
خدمات اولیه (برق ، گرمایش ، سرمایش ، آب ، زباله) برای آپارتمان 85 متر مربعی  120 یورو 
تعرفه تلفن همراه پیش پرداخت محلی ( یک دقیقه )  0.17 یورو 
اینترنت (60 مگابیت در ثانیه یا بیشتر ، داده نامحدود )  37.11 یورو 

البته با توجه به منطقه مسکن موردنظر میزان و هزینه خدمات می تواند متفاوت باشد و در هنگام بررسی خانه باید برآورد صحیحی از میزان هزینه ها در این زمینه نیز داشته باشید.

مالیات بر خانه در اسپانیا

مالیات بر خانه در اسپانیا

همانگونه که تا به اینجا دریافته اید ، یکی از روش های سرمایه گذاری در اقتصاد کشور اسپانیا خرید ملک در این کشور است ؛ اجاره و خرید ملک در اسپانیا روند مشخصی دارد ، اما یکی از اصلی ترین موارد که در تمامی کشورها نه تنها در خرید خانه بلکه در زمینه های مختلف توسط مهاجرین مورد بررسی قرار می گیرد ، پرداخت مالیات می باشد.

مالیات بر خانه در اسپانیا بسته به خانه جدید و یا مجدد متفاوت است ، خانه جدید به ملکی اطلاق می شود که قبلاً هرگز فروخته نشده و معمولاً مستقیماً توسط سازنده فروخته می شود ، در حالی که فروش مجدد به خانه هایی گفته می شود که حداقل یک بار قبلا فروخته شده اند ، به عنوان مثال املاک جدیدی که توسط بانک ها خریداری شده یا در صورت عدم پرداخت وام مسکن توسط آنها تصاحب شده است.

طبق قانون در هر یک از دو نوع بالا باید بین 8 تا 11.5 درصد مالیات را برای خرید ملک بپردازید ، هنگام خرید ملک نوساز در اسپانیا مشمول دو مالیات هستید:

  • مالیات بر ارزش افزوده ( IVA به زبان اسپانیایی ) 10٪ از قیمت خرید
  • حق تمبر ( مالیات بر اسناد قانونی / AJD به زبان اسپانیایی ) 1.5٪ از قیمت خرید

تنها یک مالیات برای خرید ملک در فروش مجدد اخذ می شود و آن مالیات نقل و انتقال است که مبلغ پرداختی بستگی به قیمت ملک دارد و معمولا بیش از 10% نیست.

گلدن ویزای اسپانیا چیست؟

گلدن ویزای اسپانیا ویزای اقامتی است که برای یک تبعه غیر اتحادیه اروپا که قصد سرمایه گذاری قابل توجهی در اقتصاد اسپانیا دارد صادر می شود ، این ویزا به دارنده و اعضای خانواده آنها اقامت در اسپانیا و دسترسی بدون ویزا به منطقه شینگن را ارائه می دهد.

در بیشتر موارد ویزای طلایی اسپانیا برای شخصی صادر می شود که املاک و مستغلاتی در اسپانیا خریداری می کند ، با این حال برای تاجرانی که در یک شرکت اسپانیایی سرمایه گذاری می کنند نیز در دسترس است ، به همین دلیل به آنها ویزای سرمایه گذاری اسپانیا نیز گفته می شود ، برای آگاهی بیشتر از نحوه سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسپانیا ، به مقاله جامعی که در همین سایت به شما تقدیم شده مراجعه نمایید.

برای واجد شرایط بودن گلدن ویزای اسپانیا باید یکی از سرمایه گذاری های زیر را انجام دهید:

  •  خرید املاک و مستغلات در اسپانیا به ارزش حداقل 500000 یورو ، املاک و مستغلات می تواند یک واحد یا چند واحد باشد که ارزش کلی آن کمتر از 500000 یورو نباشد.
  •  حداقل 2,000,000 یورو در اقتصاد عمومی اسپانیا سرمایه گذاری کنید.
  •  سهام یک شرکت را بخرید یا در یک بانک اسپانیایی حداقل 1,000,000 یورو سپرده گذاری کنید.
  •  در یک کسب و کار جدید سرمایه گذاری کنید که فرصت های شغلی را ارائه می دهد ، این کسب و کار باید به نوآوری های علمی و یا فناوری کمک کند و تأثیر اجتماعی – اقتصادی مرتبطی در منطقه ای که کسب و کار در آن انجام می شود داشته باشد.
گلدن ویزای اسپانیا چیست؟

شرایط دریافت گلدن ویزای اسپانیا

علاوه بر سرمایه گذاری شما باید شرایط زیر را نیز رعایت کنید:

  •  باید در سن قانونی ( +18 سال ) باشید.
  •  نباید سابقه کیفری داشته باشید.
  •  نباید در گذشته از دریافت ویزای شینگن رد شده باشید.
  •  باید در اسپانیا بیمه درمانی داشته باشید.

از آنجایی که سرمایه گذاری بسیار مهم و پرخطر است ، اکثر متقاضیان بالقوه با متخصصان در زمینه مهاجرت سرمایه گذاری برای تعیین واجد شرایط بودن مشورت می کنند که موسسه رجبی یکی از مطمئن ترین ها در این زمینه است و با مشاوره کارشناسان بهترین مسیر ممکن را پیش پای شما قرار می دهد.

اعضای خانواده نیز باید برای ویزای خود به اسپانیا به عنوان افراد تحت تکفل درخواست دهند ، آنها باید شامل اسنادی باشند که رابطه خانوادگی را ثابت کند ، مانند گواهی تولد و ازدواج ، اعضای خانواده ای که می توانید در ویزای طلایی اسپانیا بگنجانید عبارتند از:

همسر شما، کودکان زیر 18 سال ، اگر فرزندانی دارید که خردسال نیستند اما به دلیل شرایط سلامتی یا روحی وابسته هستند نیز برای ویزا طبقه بندی می شوند و والدین سالخورده وابسته
اعضای خانواده شما نیز اجازه اقامت دریافت خواهند کرد و اجازه تردد در منطقه شنگن را خواهند داشت.

شرایط دریافت گلدن ویزای اسپانیا
چگونه برای ویزای طلایی اسپانیا اقدام کنیم؟

چگونه برای ویزای طلایی اسپانیا اقدام کنیم؟

اگر هر یک از سرمایه گذاری های ذکر شده در بالا را انجام داده اید ، می توانید درخواست ویزا را به نزدیکترین سفارت یا کنسولگری اسپانیا ارسال کنید ، در زمان درخواست باید متعهد به انجام سرمایه گذاری باشید اما سرمایه گذاری لزوماً نیازی به نهایی شدن ندارد.

همچنین برای درخواست ویزا لازم نیست در اسپانیا باشید اما برای دیدن گزینه های سرمایه گذاری خود از نزدیک مانند ثبت شرکت در اسپانیا ، باز کردن یک حساب بانکی و ملاقات با وکلا نیاز به یک بازدید قبلی دارید ، شما می توانید این فرآیند را خودتان یا با کمک متخصصان مجرب مانند کارشناسان موسسه رجبی طی کنید ، پس از تسویه حساب در مورد سرمایه گذاری نیز می توانید به وکیل خود وکالت بدهید تا درخواست ویزای طلایی اسپانیا را ارسال کند و سپرده شما را تضمین کند.

در همین زمینه و برای کسب اطلاعات کامل و به روز مقاله کار در اسپانیا را بخوانید تا با بازارهای کاری و قوانین بیمه ، مالیات و حقوق و دستمزد در این کشور هم بخوبی آشنا شوید.

اخذ اقامت با خرید ملک اسپانیا

ویزای طلایی که در سفارت دریافت می کنید به مدت یک سال اعتبار دارد که در طول این یک سال شما باید وارد اسپانیا شده و ویزای خود را با اجازه اقامت اسپانیا مبادله کنید که دو سال اعتبار دارد ، پس از آن اجازه اقامت را می توان به طور نامحدود بدون نیاز به اقامت تا زمانی که سرمایه گذاری خود را حفظ کنید ، تمدید کرد ، هر بار که نیاز به تمدید اجازه اقامت خود دارید باید به اسپانیا سفر کنید.

اگر قصد دارید واقعاً اخذ اقامت با خرید ملک اسپانیا را به دست آورید ، پس از پنج سال اقامت مداوم ( حداقل شش ماه از سال ) می توانید برای اقامت دائم درخواست دهید ، در واقع ویزای سرمایه گذاری اسپانیا راهی برای شهروندی است ، به شرطی که حداقل 10 سال ( حداقل شش ماه از سال ) در اسپانیا زندگی کنید.

علاوه بر این شرایط دیگری برای اخذ تابعیت اسپانیا وجود دارد : مانند دانستن زبان و داشتن ارتباط با این کشور ، پاسپورت اسپانیایی به دارنده امکان دسترسی به بازار کار اتحادیه اروپا و سفر بدون ویزا به بیش از صد کشور را می دهد.

دعوت می کنیم مقاله کدام کشورها با خرید ملک اقامت می دهند؟ را در همین سایت بخوانید.

اخذ اقامت با خرید ملک اسپانیا

اجاره و خرید ملک در اسپانیا راهی آسان برای تجربه زندگی شیرین و لذت بخش در یکی از بهترین کشورهای اروپا است که می تواند در نهایت شما را به شهروندی نیز برساند ، از این رو برای دست یافتن به این تجربه با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی تماس بگیرید تا از شرایط لازم مطلع شوید ، مشاوران ما در دفاتر تهران و شیراز موسسه آماده ارائه خدمات مشاوره ای حضوری و غیر حضوری به شما عزیزان هستند ، ضمناً شما می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به اسپانیا ، با تمامی روش های ورود و اخذ اقامت دائم به این کشور آشنا شوید.

با شرایط اجاره و خرید ملک در سایر کشورهای اروپایی چقدر آشنا هستید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه