سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ارمنستان

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ارمنستان
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ارمنستان موضوعی است که در این محتوا از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) به آن خواهیم پرداخت.

شرکت مهاجرتی رجبی ، یک موسسه ارائه خدمات حقوقی- مهاجرتی است که مشاوره کامل حقوقی و تجاری با کیفیت برتر را در اختیار متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور قرار می دهد ، شرکت ما در واقع مرکز مشاور معتبری است که با ایجاد ارزش و اعتماد به نفس ، به موفقیت بیشتر شما کمک می کند.

فلسفه ما این است که دنیای تجارت متعلق به شرکتهایی است که مشتاق رقابت ، سازگاری سریع ، شنیدن و یادگیری هستند و تصمیم دارند تا به طور مداوم توسط خود به چالش کشیده شوند.

ماموریت ما ارائه راه حل های عملی و نوآورانه با کیفیت بالا ، مقرون به صرفه و نتیجه گرا است ، هدف این شرکت دستیابی به جدیدترین اطلاعات و انجام امور مطابق با استانداردهای بین الملل بوده است.

در این صفحه شرایط سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ارمنستان را که با تلاش مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی آماده شده است مطالعه می کنید.

پیشتر در همین سایت در مقاله کار در ارمنستان کلیه قوانین و قرارداد های کار در این کشور ، نحوه کاریابی و مشاغل مورد نیاز این کشور را بررسی کردیم ، مطالعه آن مقاله در کنار مقاله پیش رو را توصیه می کنیم.

شناخت فرصت های سرمایه گذاری در ارمنستان

در ارمنستان در اکثر زمینه ها به ویژه در زمینه تکنولوزی می توان سرمایه گذاری کرد.

متنوع سازی عنصر اصلی هر سرمایه گذاری موفق است ، برخی ترجیح می دهند با خرید سهام از زمینه ها یا شرکت های مختلف تنوع ایجاد کنند و برخی دیگر سرمایه گذاری های دیگر را ترجیح می دهند.

هفته ها و ماه ها طول می کشد تا سرمایه گذاران تحقیق کنند و کشور مناسب و زمینه مناسبی را پیدا کنند که دارای محیط پایدار برای سرمایه گذاری های خود باشد.

کشور ارمنستان در نزدیکی ایران در برخی زمینه ها از شرایط مطلوبی برای سرمایه گذاری برخوردارد است و بسیاری ازسرمایه گذاران ایرانی را به سوی خود جذب می کند.

اگر بخواهیم با دیگر کشورهای منطقه مقایسه بکنیم باید بگوییم که اقتصاد رمنستان در مقایسه با ترکیه یا آذربایجان ضعیف تر است و فرصت های زیادی برای توسعه وجود ندارد.

در عین حال با شناخت یک فرصت سرمایه گذاری خوب می توان در این کشور به موفقیت های مناسبی دست پیدا کرد.

آمار سرمایه گذاری های دهه های اخیر در ارمنستان

براساس سرویس ملی آماری ارمنستان ، سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ارمنستان از ۷۰ میلیون دلار در سال ۲۰۰۱ به ۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۸ رسیده است ، اگرچه پس از بحران مالی بین المللی در سال های ۲۰۰۹-۲۰۱۰ بلافاصله کاهش سرمایه گذاری ها مشاهده شد ، اما سرمایه گذاری خارجی در سال ۲۰۱۱ به ۸۱۶ میلیون دلار افزایش یافت که ۶۳۱ میلیون دلار آن سرمایه گذاری مستقیم خارجی است.

منابع عمده سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ارمنستان شامل فدراسیون روسیه (۳۱۷۰ میلیون دلار) و پس از آن فرانسه (۷۲۷ میلیون دلار) ، یونان (۴۷۹ میلیون دلار) ، ایالات متحده (۳۷۸ میلیون دلار) ، لبنان (۳۶۵ دلار) ، آلمان (۳۵۷ میلیون دلار) و آرژانتین (۳۳۴ میلیون دلار) است.

سرمایه گذاری های مجاز در ارمنستان

سرمایه گذاران خارجی حق اجرای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ارمنستان از طریق گزینه های ذکر شده در زیر را دارند:

  • تأسیس یک شرکت کاملاً تحت مالکیت خارجی (شامل نمایندگان ، مشاغل و شعبات) یا خرید یک شرکت موجود
  • تأسیس یک شرکت سرمایه گذاری مشترک جدید با مشارکت شرکت های ارمنی یا شهروندان ، یا خرید سهام در یک شرکت موجود
  • خرید انواع مختلف اوراق بهادار
  • تهیه مجوزهای استفاده از زمین یا قرارداد اعطای امتیاز برای استفاده از منابع طبیعی ارمنستان با مشارکت شرکت ها یا شهروندان ارمنی و یا سایر حقوق مالکیت در ارمنستان.

محدودیتی در حجم و نوع مالکیت خارجی ، تعداد کارمندان خارجی و دسترسی به منابع مالی وجود ندارد.

علاوه بر این ، یک سرمایه گذار خارجی مسئول هرگونه نقض قوانین جمهوری ارمنستان ، همانطور که در قانون جمهوری ارمنستان تعریف شده است ، خواهد بود.

دارایی یک سرمایه گذار خارجی ، از جمله سرمایه در گردش و حقوق مالکیت ممکن است توسط این سرمایه گذار برای تضمین هر نوع تعهدات استفاده شود.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ارمنستان

انواع شرکت ها در ارمنستان

قانون مدنی جمهوری ارمنستان به عنوان اشخاص حقوقی انحصاری ، شرکتهای با مسئولیت محدود ، شرکتهای سهامی و مشارکتهای عمومی و محدود را در نظر گرفته است ، اکثر شرکت های ارمنستان شرکت های کوچک و متوسط هستند و به عنوان یک شرکت انحصاری و با مسئولیت محدود فعالیت می کنند.

انواع شرکت ها در ارمنستان

شرکت انحصاری در ارمنستان

یک شرکت انحصاری ارمنستان در اصل یک انحصاری عادی است ، این ساده ترین شکل سازمان تجارت است ، این یک نهاد تجاری را تحت مالکیت و مدیریت یک فرد مجرد یا در بعضی موارد زوج های متاهل نشان می دهد.

ویژگی اصلی این است که هیچ تمایزی بین مالک و شرکت او وجود ندارد ، این بدان معناست که مالک نسبت به بدهی ها و تعهدات تجاری خود به میزان دارایی های شخصی خود کاملاً مسئول است.

شرکت با مسئولیت محدود در ارمنستان

شرکت های با مسئولیت محدود (LLC) ارمنستان نوع متداولی از سازمان بازرگانی هستند ، زیرا هیچ روش پیچیده ای در سازمان ندارند و برای مشاغل کوچک و متوسط مناسب هستند.

برای شرکت با مسئولیت محدود یا LLC ، حداقل سرمایه سهام لازم نیست ، سهامداران فقط به میزان سرمایه گذاری خود مسئول هستند ، حداقل باید یک سرمایه گذار در آن لحاظ شود و جلسات سهامداران باید سالانه در زمان مشخص شده قبلی برگزار شود ، اما این می تواند از راه دور و با رأی کتبی انجام شود.

موسسین قبل از ثبت نام باید سرمایه اولیه را به طور کامل پرداخت کنند ، سود طبق مقررات منشور بین موسسان تقسیم می شود ، مدیر نیازی به داشتن سهام یا تابعیت ارمنستان ندارد ، در حالی که هیئت مدیره اختیاری است ، یک سهامدار می تواند هر زمان از شرکت خارج شود و ارزش سهام متعلق به آن را دریافت کند.

اگر مدیر شرکت خارجی باشد که بیش از مدت مجاز ویزا در ارمنستان بماند ، باید اقامت موقت گرفته شود ، می توان بدون اجازه کار با ویزای معمولی کار کرد ، اما فقط به شرط دریافت ویزا و نه یک روز بیشتر. در چنین مواردی ، اقامت موقت یا دائم باید ثبت شود.

شرکت سهامی در ارمنستان

JSC یا شرکت سهامی از نظر عملکرد در ارمنستان مشابه LLC است اما تفاوت های خاصی در جزئیات مالکیت ، استراتژی خروج و مدیریت وجود دارد.

سرمایه سهام می تواند توسط سهام عادی یا ممتاز ، دارای رأی یا بدون رأی ارائه شود ، حداقل یک سرمایه گذار ضروری است ، سهامداران فقط به میزان مشارکت خود مسئول هستند ، در حالی که جلسه ای که سالانه برگزار می شود می تواند در هر نقطه از جهان برگزار شود و توسط پروکسی نمایندگی می شود.

توجه داشته باشید که شرکت سهامی آزاد ارمنی با شرکت بسته ای که سهام برای فروش در دسترس عموم است متفاوت است ، موسسان باید قبل از تأسیس JSC ، حداقل سرمایه مورد نیاز را پرداخت کنند.

شرکت سهامی بسته ارمنستان

شرکت JSC بسته دارای یک JSC معمولی است که دارای سرمایه تقسیم شده بین سهامداران ، با ارزش اسمی تعیین شده برای هر سهم و مسئولیت محدود برای هر سهامدار است ، تفاوت اصلی این است که در یک JSC بسته سهامداران نمی توانند سهام خود را به مردم بفروشند ، سهام فقط متعلق به بنیانگذاران است ، همچنین یک JSC بسته به حداقل سرمایه ای نیاز دارد که به ۱۰۰ برابر حداقل دستمزد ماهانه باشد.

مشارکت عمومی ارمنستان

مشارکت عمومی در ارمنستان می تواند حداقل توسط دو شخص که نماینده نهاد تجاری هستند و به عنوان صاحبان شرکت عمل می کنند ، ایجاد شود.

تمام شرکای این نوع مشارکت عمومی هستند و در قبال بدهی ها و تعهدات شرکت به میزان دارایی های شخصی خود مسئولیت کامل دارند.

مشارکت محدود ارمنستان

این نوع مشارکت نیز توسط دو یا چند نفر که مالک یا مشارکت در مشارکت هستند تشکیل می شود و تفاوت اصلی به مسئولیت شرکا برمی گردد؛ در مشارکت محدود حداقل یک عضو عمومی است و حق مدیریت شرکت را دارد ، اما همچنین در قبال بدهی و تعهدات مشارکت مسئولیت کامل دارد ، در حالی که حداقل یک عضو شرکت سهامی خاص است ، بدین معنی که وی مسئولیت محدودی را به عهده دارد.

تاسیس شعبه یا دفتر نمایندگی در ارمنستان

به غیر از تأسیس شرکت با مسئولیت محدود در ارمنستان (ارمنستان LLC) ، سرمایه گذاران خارجی دو گزینه دیگر برای ورود به بازار ارمنستان دارند – دفتر شعبه یا دفتر نمایندگی ، که هر دو از طریق ثبت دولتی اشخاص حقوقی وزارت دادگستری جمهوری ارمنستان قابل ثبت هستند.

شعب مجاز به انجام فعالیتهای بسیار گسترده تری نسبت به دفاتر نمایندگی هستند ، شعب می توانند کالا را بخرند و بفروشند ، قرارداد ببندند ، چیزهایی بسازند ، خدمات ارائه دهند و بطور کلی همه کارهایی که یک LLC معمولی می تواند انجام دهد.

از طرف دیگر ، یک دفتر نمایندگی نمی تواند به طور منظم کالا را معامله کند یا خدمات ارائه دهد ، همانطور که از نام آن برمی آید دفتر نمایندگی ، نمایندگی والدین خارجی خود در ارمنستان است.

بنابراین به عنوان مثال ، دفتر می تواند از طرف والدین خارجی خود با مشتریان تماس بگیرد و قرارداد منعقد کند اما نمی تواند کالا را خودش بفروشد ، دفتر نمایندگی در بازار ارمنستان گام آزمایشی تری برای اهداف تبلیغاتی است.

برای کسب اطلاعات کاملتر از انواع شرکت در ارمنستان ، توصیه می شود با مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی ارتباط برقرار کنید.

بهترین سرمایه گذاری در ارمنستان

مبارزه جهانی با بیماری همه گیر ویروس کرونا تا حدود زیادی بر اقتصاد داخلی و بین المللی تأثیر گذاشته است.

بهترین سرمایه گذاری در ارمنستان

فراز و نشیب ها در همه بازارها ثابت کرد که تصمیم گیری آگاهانه درباره سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ارمنستان اکنون بیش از هر زمان دیگری حیاتی است ، امروزه با وارونه سازی بسیاری از مشاغل حتی تمرکز سرمایه گذاران باتجربه نیز چالش برانگیز است.

تحقیقات مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی ثابت می کند که برای اینکه پول شما به سود برسد و برای اطمینان از بازده بالای سرمایه گذاری ، باید در یکی از بخشهای زیر در ارمنستان سرمایه گذاری کنید.

سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ارمنستان

سرمایه گذاری در کشاورزی برای بسیاری از تجار ، به ویژه برای سرمایه گذاران از امارات متحده عربی و سایر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ، چیز جدیدی است ، اما باور کنید این گزینه ایمن ترین گزینه برای سرمایه گذاری است و در صورت عدم بازگشت سریع سرمایه و آماده بودن ، می توانید انتخاب کنید. تا مدتی پول خود را قفل کنید.

سرمایه گذاری در این بخش بیشتر مورد محبوبیت سرمایه گذارانی قرار می گیرد که هدف آنها غلبه بر عدم اطمینان و سازگاری با فضای جدید کسب و کار است ، ارزش زمین با گذشت زمان افزایش می یابد و این دارایی هرگز کاهش نمی یابد.

هنگام سرمایه گذاری در این بخش ، همیشه می توانید شروع به کارهای کوچک کنید ، سرمایه گذاری در کشاورزی گزینه خوبی برای متنوع کردن سبد سرمایه گذاری شما است.

طبق گزارش بانک جهانی ، زمین های کشاورزی در ارمنستان ۵۹ درصد از کل زمین را پوشش می دهد.

در مرحله بعدی ، این کشور شرایط آب و هوایی مطلوبی برای کشاورزی دارد و علاوه بر این ، تقاضای بین المللی برای میوه ، سبزیجات و محصولات ارمنی وجود دارد زیرا همه آنها می دانند برداشت حاصل از ارمنستان همیشه ارگانیک است و سرانجام ، دستمزد و قیمت های محلی کاملا مقرون به صرفه است.

سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات ارمنستان

آیا تصمیم گرفته اید شروع به تجارت سرمایه گذاری در املاک و مستغلات خود کنید؟ اینکه یک گزینه سرمایه گذاری کم خطر و با بازده بالا باشد یا خیر ، بستگی زیادی به انتخاب مکان مناسب برای سرمایه گذاری املاک و مستغلات دارد.

چالش این است که با خرید ملکی مقرون به صرفه و در عین حال شایسته ، در املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنید.

شما با سرمایه گذاری در املاک و مستغلات ، دارایی ملموسی به دست می آورید که صرف نظر از تنش های اقتصادی همیشه ارزش پولی خواهد داشت ، طی چند سال گذشته ، قیمت زمین و املاک سال به سال افزایش یافته است.

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در مقایسه با سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار یا سایر گزینه های سرمایه گذاری بازده قابل پیش بینی ای دارد ، به همین دلیل است که ما همیشه به سرمایه گذاران توصیه می کنیم سرمایه گذاری در املاک و مستغلات را به عنوان راهی برای متنوع کردن نمونه کارها در نظر بگیرند.

تعدادی از بخشهای سرمایه گذاری امیدوار کننده دیگر در ارمنستان نیز وجود دارند که در زیر مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی به ۵ مورد از آنها اشاره کرده اند.

جواهرات و پردازش الماس ارمنستان

موفقیت این رشته به دوران های تاریخی برمی گردد که ارامنه طراحی و تولید جواهرات را آغاز کردند ، سنت های غنی محصولات را با ارزش تر می کند اما اخیراً ، با شروع مهاجرت ارمنی های سوریه ، هزینه های نیروی کار نسبتاً کاهش پیدا کرد ، جواهرات ارمنستان بسیار صادر می شود و از یک مزیت نسبی قوی برخوردار است.

فناوری اطلاعات در ارمنستان

IT یک بخش در حال توسعه در سراسر جهان است و ارمنستان نیز از این قاعده مستثنی نیست ، بین سالهای ۲۰۰۸ و ۲۰۱۶ تعداد شرکتهای فناوری اطلاعات در ارمنستان از ۲۶۲ شرکت به ۵۴۰ شرکت رسیده است و این به معنای دو برابر فرصت ، منابع و نیروی کار است.

به لطف دانشگاه های تخصصی و علاقه عمومی در این زمینه ، این کشور از نیروی کار با استعدادی برخوردار نیست ، بنابراین IT به یک بخش امیدوار کننده برای سرمایه گذاران خارجی تبدیل می شود.

صنعت نوشیدنی ها در ارمنستان

ارمنستان در سراسر جهان به دلیل میوه ها و سبزیجات معروف است و این تقاضا بر تقاضای زیاد نوشیدنی ها نیز تأثیر می گذارد ، کشاورزان ارمنی می دانند که چگونه نوشیدنی و کنیاک درست کنند و حتی یک موسسه آموزشی کاملاً به شراب سازی اختصاص دارد.

در حقیقت ، ارمنستان به عنوان پنجمین صادر کننده جهانی کنیاک انگور در بین کشورهای CIS قرار دارد.

ساخت و ساز در ارمنستان

بیمارستان های جدید با امکانات آموزشی و درمانی مدرن ، توسعه مجتمع های هتل و رستوران ها ، مجتمع های چند منظوره زیرزمینی و پارکینگ در مناطق اصلی شهرها ، تنها برخی از پروژه های بزرگی است که برای تحقق در آینده نزدیک برنامه ریزی شده است.

با توجه به تقاضای همه این پروژه ها ، سرمایه گذاری در ساخت و ساز می تواند برای سرمایه گذاران خارجی مفید باشد.

معیارهای طبقه بندی یک کشور به عنوان یک مقصد سرمایه گذاری مناسب ، موارد زیر است: تولید با کیفیت بالا ، منابع انسانی ، چارچوب قانونی حمایتی ، توافق نامه های بین المللی بدون تعرفه یا تعرفه محدود و به طور کلی هزینه های پایین.

ارمنستان در نگاه کلی ، برای هر یک از امتیازات گفته شده واجد شرایط است ، بنابراین جایگاه خود را در لیست کشورهای آینده نگر سرمایه گذاری کسب می کند و فقط باید فرصت های بهتر را بشناسید.

مبلغ مورد نیاز سرمایه گذاری در ارمنستان

اطلاع از مبالغ مورد نیاز سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ارمنستان از نکات مهم قبل از هر اقدامی است ، لذا مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی در این بخش چکیده ای از مبالغ سرمایه گذاری مورد نیاز در زمینه های مختلف در ارمنستان را شرح داده اند.

قیمت خرید ملک در ارمنستان

اگر مایل به سرمایه گذاری در زمینه خرید ملک در ارمنستان باشید ، در این زمینه گزینه های بسیاری برای بررسی وجود دارد ، به ویژه در ایروان (پایتخت کشور) شما می توانید موارد متنوعی برای خرید پیدا کنید.

قیمت خرید ملک در ارمنستان

قیمت خرید ملک در مرکز شهر ایروان از ۱۳۰۰ یورو شروع می شود و تا ۶۰۰۰ یورو می رسد اما در اطراف ایروان قیمت ملک برای خرید از ۷۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو متغیر است.

افرادی که قصد دارند برای کارهای تجاری خود ملکی را اجاره کنند ، با توجه به شهر انتخابی مبلغ اجاره می تواند از ۸۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو باشد ، اجاره ملک در ایروان از ۲۰۰ یورو شروع می شود و تا ۱۵۰۰۰ یورو هم افزایش پیدا می کند.

راه اندازی ایستگاه پمپ بنزین در ارمنستان

برای راه اندازی ایستگاه پمپ بنزین در ارمنستان یک شرکت با مسئولیت محدود مورد نیاز است و بنابراین ابتدا هزینه های ثبت یک شرکت را به دنبال خواهد داشت و سپس سرمایه ای نیز برای راه اندازی جایگاه مورد نیاز است ، اطلاعات کامل با جزییات بیشتر را می توانید از مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی درخواست کنید.

بازار اوراق قرضه در ارمنستان

بازار اوراق قرضه ارمنستان توسط دولت و اوراق قرضه شرکتی ارائه می شود ، ساختار بازار بدهی ارمنستان به ترتیب با نسبت ۶۰٪ به ۴۰٪ بین بخشهای داخلی و خارجی متعادل است.

برنامه حراج با اطلاعات مربوط به تاریخ ها و مبالغ برنامه ریزی شده اسناد خزانه جمهوری ارمنستان به طور منظم در وب سایت های وزارت دارایی جمهوری ارمنستان و بورس اوراق بهادار ارمنستان منتشر می شود.

بدهی عمومی ارمنستان شامل انواع زیر است:

  • اوراق قرضه کوتاه مدت خزانه داری RA (اوراق قرضه کوتاه مدت) – اوراق قرضه کوتاه مدت دولت جمهوری ارمنستان با سررسید ظرف ۱۲ ماه ، با تخفیف به ارزش اسمی منتشر می شوند.
  • اوراق قرضه خزانه داری دولت RA (اوراق قرضه کوتاه مدت دولت کوپن) میان جمهوری ارمنستان با سررسیدهای ۳ و ۵ ساله ؛
  • اوراق قرضه خزانه داری بلند مدت دولت RA (اوراق قرضه بلندمدت دولت طولانی مدت) ؛ کوپن های بلند مدت جمهوری ارمنستان با سررسیدهای ۱۰ ، ۲۰ و ۳۰ ساله است.

مزایای سرمایه گذاری در ارمنستان

اما وقتی صحبت از سرمایه گذاری در یک کشور به میان می آید این سوال نیز مطرح می شود که چرا این کشور؟

مزایای سرمایه گذاری در ارمنستان

در این صفحه که محور اصلی صحبت های ما درباره سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور ارمنستان است ، مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی در مورد مزیت های سرمایه گذاری در ارمنستان صحبت کرده اند.

چرا باید در ارمنستان سرمایه گذاری کرد؟

موقعیت در ارمنستان – همانطور که با موفقیت مثال زندنی از Pernod-Ricard ، Castel ، Grant Thornton Amyot ، Véolia ، SAUR ، Air France و غیره نشان داده شده است ، می تواند دریچه باز به بازارهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا ، کشورهای مشترک المنافع و ایران باشد.

ارمنستان یکی از مراکز تجاری با رشد سریع در منطقه قفقاز است و از نظر اقتصادی آزادترین و بازترین اقتصاد CIS محسوب می شود ، اقتصاد جمهوری ارمنستان در حال رونق است و امکانات سرمایه گذاری ، ایجاد یا تجارت با ارمنستان چند برابر می شود.

مزایای سرمایه گذاری در ارمنستان

  • قوانین مناسب و شرایط مناسب برای سرمایه گذاران خارجی
  • تضمین و بازگشت رایگان سرمایه و سود سرمایه گذاری شده
  • توافقاتی برای ارتقا و حمایت متقابل از سرمایه گذاری خارجی
  • رژیم تجارت لیبرال: عضو سازمان تجارت جهانی و سازمان جهانی گمرک
  • بدون سهمیه و مجوز برای واردات
  • موافقت نامه های تجارت آزاد با کشورهای CIS
  • عضویت اتحادیه اقتصادی اوراسیا

نقاط ضعف سرمایه گذاری در ارمنستان

ارمنستان بازار داخلی کمی دارد و هزینه حمل و نقل آن زیاد است (همه کالاها به دلیل تحریم های اعمال شده توسط ترکیه و آذربایجان مجبور به عبور از گرجستان هستند) ، که مانع توسعه اقتصادی کشور می شود. کشور.

فساد اداری ، دلبستگی و دخالت در سطح مقامات ایالتی نیز موضوعات مشکل ساز است ، بی ثباتی سیاسی و همچنین خطر بلایای طبیعی (زمین لرزه) می تواند یک عنصر منفی باشد.

فقر جمعیت نیز به ویژه در مواقع بحرانی عامل منفی است ، زیرا می توان جو اجتماعی و مصرف داخلی را تضعیف کرد.

اقدامات انجام شده توسط دولت جهت رفع چالش ها

دولت ارمنستان از لزوم ایجاد فضای تجاری جذاب تر آگاه است و تلاش های هدفمندی برای تشویق سرمایه گذاری خارجی که برای توسعه اقتصاد در حال توسعه ضروری است ، انجام شده است.

قانون کاهش فقر و فساد به همراه اصلاحات دیگر مربوط به فضای کسب و کار به اجرا درآمد. این اقدامات شامل:

  • برخورد برابر با خارجی ها
  • دسترسی نامحدود به اموال خارجی ها
  • بازگشت رایگان سود
  • مداخله گرایی دولت و مقررات زدایی محدود

صاحبان مشاغل و سرمایه گذاران خارجی از سرعت اصلاحات اقتصادی ، ایمنی ، آزادی و گشودگی ارمنستان قدردانی می کنند ، به طور کلی هیچ محدودیتی در مالکیت خارجی شرکت ها ، املاک و مستغلات و سایر دارایی ها وجود ندارد.

ارمنستان بازپرداخت رایگان سرمایه و سود سرمایه گذاری شده را تضمین می کند ، پروژه های سرمایه گذاری با مزایای مالیاتی و برنامه های کمک دولت تشویق می شوند.

بهترین شهرهای ارمنستان برای سرمایه گذاری

ایروان ، گیومری ، وانادزور ، گوریس از بهترین شهرها برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ارمنستان هستند ، ایروان پایتخت ارمنستان است و از بهترین شهرهای سرمایه گذاری ارمنستان محسوب می شود.

بهترین شهرهای ارمنستان برای سرمایه گذاری

ایروان با رشد اقتصادی ارمنستان دستخوش تحول های اساسی شد و در اوایل دهه ۲۰۰۰ ساخت و سازهای زیادی در این شهر صورت گرفت.

به دنبال این تحرک ، سرمایه گذاران زیادی به سمت این شهر هجوم آورده و در زمینه خانه ، زمین ، رستوران ، کافه و غیره سرمایه گذاری کردند.

ایروان در حال حاضر ، ظرفیت های زیادی برای سرمایه گذاری بین المللی دارد ، بویژه اینکه سرمایه گذاران خارجی همچنین تحت قانونی به نام “در مورد سرمایه گذاری های خارجی” مورد حمایت قرار می گیرند که هیچ مشکل یا مصادره املاک را در پی ندارد.

این گرایش وجود دارد که افرادی که در ایروان زندگی می کنند از حومه شهر به مناطق شهری نقل مکان کنند ، با وجود تقاضای زیاد ، گزینه های املاک و مستغلات در مناطق شهری نزدیک ایروان زیاد نیست.

شرایط اقتصادی ایروان برای سرمایه گذاری

ایروان بزرگترین مرکز اداری ، اقتصادی ، علمی و فرهنگی در جمهوری ارمنستان و مهمترین محل اتصال و حمل و نقل و ترانزیت است ، ظرفیت ویژه سرمایه در تولید ناخالص داخلی (GDP) کشور ۴۲٫۱٪ است که به تفکیک ۵۳،۹٪ بر ساخت و سازها متمرکز است و ۶/۸۲٪ خرده فروشی ، ۸۵،۵٪ خدمات عمومی ، ۲/۳۳٪ خدمات هتل ، ۷۷٫۶٪ بلوک های مسکونی را در بر می گیرد.

۱۰۷۶٫۵ هزار نفر در پایتخت زندگی می کنند و بیش از ۳۵٪ از جمعیت جمهوری ارمنستان را تشکیل می دهد.

اقتصاد ایروان از پردازش محصولات کشاورزی گرفته تا فناوری های اطلاعاتی متنوع است ، با در نظر گرفتن توان اداری ، اقتصادی ، علمی و فرهنگی شهر ، فعالیت شهرداری ایروان در جهت توسعه همه حوزه های اقتصاد شهری و اجرای برنامه های بهبود و توسعه زیرساخت ها در این حوزه ها انجام شده است.

و در این فرآیند اهمیت ویژه ای به گسترش همکاری های بین المللی و همکاری موثر جوامع محلی و بخش خصوصی داده می شود.

در بخش مربوط به بهترین شهرها برای ثبت شرکت ، اطلاعات مشترک بیشتری از شهرهای مهم ارمنستان برای کار و سرمایه گذاری پیدا خواهید کرد ، بنابراین تا پایان محتوا با ما همراه باشید و از اطلاعات بی نظیری که مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی در اختیار شما قرار می دهند ، فیض ببرید.

هزینه های ثبت شرکت در ارمنستان

هزینه های سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ارمنستان شامل هزینه های دولتی ، هزینه های حقوقی و سایر هزینه ها مانند هزینه ترجمه ، تمبرهای شرکتی ، نامه های پستی و غیره است.

هزینه های ثبت شرکت در ارمنستان

حداقل سرمایه مورد نیاز برای شرکت سهامی ارمنستان OJSC 1.000 برابر حداقل دستمزد ماهانه است ، مشارکت های خارج از پول نقد باید توسط یک حسابرس خارجی ارزیابی شود و در صورت OJSC ، سهام می تواند آزادانه به اشخاص ثالث فروخته شود.

در شرکتهایی که بیش از ۵۰ سهامدار دارند ، ارائه یک حساب سالانه ضروری است ، شرکتهای تجاری عمومی از نظر حسابداری سالانه قوانین جداگانه ای دارند ، در حالی که شرکتهای بزرگتر با گردش مالی بیش از ۱ میلیارد درام دارای برخی موارد اضافی برای تشکیل پرونده و انتشار هستند.

هزینه های ثبت شرکت موضوع بسیار مهمی است که هنگام سرمایه گذاری باید به آن توجه کرد ، در ترکیه این هزینه ها بسیار پایین است ، اگر مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه را بخوانید ، حتما از دیدن هزینه های پایین تاسیس شرکت شگفت زده خواهید شد.

روش کار و هزینه های تشکیل شرکت در ارمنستان

با ثبت شرکت در ثبت دولتی اشخاص حقوقی در ایروان شروع کنید ، این هیچ هزینه مرتبطی ندارد ، در سال ۲۰۱۱ یک فروشگاه ورودی یکجا در وزارت دادگستری راه اندازی شد که رزرو نام ، شماره ثبت نام تجاری و شماره شناسایی مالیاتی همه در اینجا صادر می شود.

TIN توسط سازمان ثبت احوال کشور صادر می شود ، حداکثر زمانی که این پروسه می تواند بگیرد ۳ روز کاری است.

ثبت نام الکترونیکی نیز در وب سایت رجیستری ارمنستان امکان پذیر است و محبوبیت بیشتری پیدا می کند اما شما به امضای الکترونیکی نیاز دارید ، این سایت همچنین به شما امکان می دهد با استفاده از نام یا شخص جستجوی شرکت را انجام دهید.

برای گشودن LLC یا JSC هزینه ای پرداخت نمی شود ، مگر اینکه یک سازمان غیر انتفاعی یا یک شعبه شرکت باشد.

جزییات هزینه های دولتی برای ثبت شرکت در ارمنستان

تاسیس شرکت در ارمنستان هیچ هزینه دولتی ندارد ، اگر بخواهید در نام شرکت ، سهامداران ، سرمایه شرکت ، آدرس و نشانی ، ایجاد اصلاحات در اساسنامه شرکت و یا تغییر مدیریت شرکت تغییراتی انجام دهید ۲۱ دلار معادل ۱۰۰۰۰ درام هزینه دارد.

ثبت دفتر شعبه ۲۵ دلار هزینه دارد و کارهایی مانند بومی سازی شرکت و یا سازماندهی مجدد آن ۱۷ تا ۲۱ دلار هزینه دولتی دارد ، لازم به ذکر است که انحلال شرکت هیچ هزینه دولتی در بر ندارد.

یک وکیل محلی آگاه می تواند با اطمینان از رعایت مقررات مالیاتی ، کارگری ، مهاجرت و سایر مقررات ، به شما کمک کند تا خطرات را به حداقل برسانید ، از مشکلات جلوگیری کنید و از مزایای مالیاتی و سایر برنامه های کمک دولت استفاده کنید ، به خصوص اگر به زبان ارمنی صحبت نکنید یا قصد دارید کار خود را اداره کنید.

مراحل ثبت شرکت در ارمنستان

هنگام راه اندازی مشاغل ، به غیر از خود برنامه ، باید جنبه قانونی آن را نیز بررسی کنید ، آیا شرکتی است که می خواهید ثبت کنید یا یک کارآفرینی خصوصی است؟ اگر یک شرکت باشد ، آیا LLC ، CJSC ، OJSC یا شرکت سهامی عام است؟

مراحل ثبت شرکت در ارمنستان

هر کدام از موارد فوق که باشد بدون شک هر دو سازمان تجاری و غیر تجاری باید ثبت نام کنند ، ممکن است خودتان این کار را انجام دهید یا یک وکیل انتخاب کنید تا ثبت نام را برای شما انجام دهد.

در ادامه مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی ، خلاصه ای از مراحل ثبت شرکت در ارمنستان را برای شما عزیزان شرح داده اند.

تشکیل شرکت و اصلاحات شرکت در اداره ثبت احوال اشخاص حقوقی وزارت دادگستری ارمنستان ثبت می شود ، لازم نیست شخصاً به اداره ثبت احوال مراجعه کنید زیرا وکلا می توانند تشریفات را با یک وکالتنامه کامل کنند (مدارک ثبت را بایگانی کنید).

به طور معمول ثبت شرکت با سفارش مهر شرکت و تشکیل پرونده در اداره مالیات دنبال می شود.

رایج ترین شکل تجارت در ارمنستان LLC است ، زیرا ساده ترین ، سریع ترین و راحت ترین روش تجارت است. پس از تصمیم گیری برای ثبت شرکت ارمنی ، لازم است در مرحله اولیه اسناد را به درستی تهیه کنید.

اسناد مورد نیاز برای ثبت یک شرکت LLC در ارمنستان

پس از ارائه اطلاعات و اسناد فوق ، تهیه مدارک لازم برای ثبت شرکت در ارمنستان را آغاز خواهیم کرد ، اسناد مشخص شده عبارتند از:

  • تصمیم برای ایجاد LLC در ارمنستان ، که باید توسط همه بنیانگذاران امضا شود.
  • منشور LLC ، که باید توسط مدیر شرکت امضا شود.
  • وکالت نامه که باید توسط مدیر شرکت امضا شود.
  • اطلاعیه ذینفع واقعی که باید توسط مدیر شرکت امضا شود.

شرایط ثبت نام تجاری شرکت در ارمنستان

پس از تکمیل و امضای کلیه اسناد ، کلیه اسناد را به آژانس ثبت احوال اشخاص حقوقی جمهوری ارمنستان تحویل خواهیم داد.

اگر هزینه خدمات سریع پرداخت شود ، ثبت نام از راه دور می تواند به اندازه یک روز کاری طول بکشد یا اگر چنین هزینه ای پرداخت نشود ، شرکت در سه روز کاری می تواند ثبت شود.

ثبت نام های خاص مربوط به دفاتر شعبه ممکن است بیشتر طول بکشد ، چاپ طی ۱ روز کاری پس از ثبت شرکت آماده خواهد شد.

چگونه می توان به سرعت و بدون تلاش اضافی در ارمنستان شرکت تاسیس کرد؟

به منظور تضمین کارهای سرمایه گذاری در ارمنستان ، از کارشناسان ما در مورد شروع کار مشاوره بخواهید ، همکاران ما در مورد تفاوتهای ظریف تجارت در خارج از کشور به شما مشاوره می دهند و افتتاح سریع تجارت در این حوزه یا هر حوزه قضایی دیگر را پشتیبانی خواهند کرد.

هر ساله تعداد افرادی که مایل به ثبت شرکت در ارمنستان هستند ، در حال افزایش است ، اگر می خواهید یک حساب بانکی در ارمنستان باز کنید ، متخصصان ما در موسسه رجبی در مورد روند ثبت نام در ارمنستان مشاوره می دهند.

مالیات شرکت ها در ارمنستان

در ارمنستان ، نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها مالیاتی است که از شرکت ها دریافت می شود که مبلغ آن براساس درآمد خالص شرکت ها هنگام انجام فعالیت های تجاری خود ، به طور معمول در طول یک سال کاری به دست می آید ، درآمد حاصل از نرخ مالیات شرکت ها منبع مهم درآمد دولت ارمنستان است.

مالیات شرکت ها در ارمنستان

نهادهای ارمنی و نهادهای خارجی با استقرار دائمی در ارمنستان مشمول مالیات بر درآمد شرکت ها می شوند ، نرخ استاندارد ۲۰٪ است ، برای صندوق های سرمایه گذاری نرخ ۰٫۰۱ درصد از دارایی های خالص صندوق اخذ می شود ، شرکت ها به طور کلی باید مالیات را از سود سهام پرداختی به اشخاص خارجی با نرخ ۱۰٪ کسر کنند ، نرخ های پایین تر نیز ممکن است تحت یک معاهده مالیاتی خاص اعمال شود.

قوانین مالیاتی کشور ارمنستان

نهادهای مقیم مسئول پرداخت مالیات ارمنستان از درآمد جهانی خود هستند ، پرداخت مالیات خارجی به عنوان اعتبار در برابر بدهی های مالیاتی ارمنستان حساب می شود ، تا میزان مالیات ارمنستان قابل پرداخت برای درآمد خارجی باشد ، با این حال ، نهادهای غیر مقیم فقط از درآمد حاصل از منابع در ارمنستان مالیات ارمنستان را دارند.

در ارمنستان هیچ سیستمی برای برگزاری مالیات شرکت وجود ندارد ، اعضای یک شرکت هلدینگ باید از اظهارنامه های مالیاتی جداگانه استفاده کنند ، هیچ گونه مقرراتی برای جبران خسارات اعضای هلدینگ در برابر سود عضوی دیگر وجود ندارد.

تأسیسات دائمی در ارمنستان و قانون مالیاتی آن

هنگامی که یک شرکت خارجی در ارمنستان از طریق یک موسسه دائمی تجارت می کند و سوابق حسابداری جداگانه ای را برای آن موسسه دائمی نگهداری می کند ، درآمد مشمول مالیات بر اساس همان مبانی شرکت های داخلی تعیین می شود.

قانون در مورد مالیات نشان می دهد که یک موسسه دائمی از سود های دریافتی از شرکت های ارمنستان مشمول مالیات است و ممکن است خسارت را منتقل نکند ، این تفاوت با رفتار اشخاص داخلی است ، با این حال ، ممکن است طبق معاهده مالیاتی مربوطه بتواند بر این محدودیت غلبه کند.

شرکت ها در ارمنستان سال تقویمی را برای گزارش مالیات دنبال می کنند ، اگر تعیین سود مشمول مالیات بر اساس روش مستقیم (درآمد مشمول مالیات و هزینه های کسر پذیر) امکان پذیر نباشد ، درآمد براساس روش توافق شده بین مودی و مقامات مالیاتی تعیین می شود.

هزینه های غیر قابل کسر بر درآمد شرکت های ارمنستان

موارد زیر برای اهداف مالیات بر درآمد شرکت قابل کسر نیست:

هزینه های غیر قابل کسر بر درآمد شرکت های ارمنستان
  • هزینه هایی که توسط اسناد مربوطه پشتیبانی نمی شوند ، کسر نمی شوند.
  • هزینه های فاقد اسناد مالیات بر درآمد شخصی با نرخ ۱۱٪ است.
  • هزینه های انجام شده برای تبلیغات خارج از ارمنستان به ۳٪ درآمد ناخالص یا ۲۰٪ ارزش خدمات یا کالاهای صادراتی از ارمنستان محدود می شود.
  • هزینه های سفرهای خارجی به ۵ درصد درآمد ناخالص در سال محدود می شود.
  • کمک های بازنشستگی بودجه ای داوطلبانه که توسط کارفرمایان برای یک کارمند انجام می شود به ۵٪ حقوق یک کارمند محدود می شود.

مالیات بر ارزش افزوده در ارمنستان

قانون فعلی مالیات بر ارزش افزوده ی شرکت های ارمنستان کاملاً مبتنی بر اصول دستورالعمل مالیات بر ارزش افزوده اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا) است ، ارمنستان از مدل ورودی و خروجی مالیات بر ارزش افزوده استفاده می کند ، اشخاص ثبت شده در مالیات بر ارزش افزوده می توانند مالیات بر ارزش افزوده ورودی خود را از مالیات بر ارزش افزوده در فروش خود کسر کنند و مابه التفاوت را به مقامات مالیاتی اختصاص دهند.

نرخ استاندارد مالیات بر ارزش افزوده ی شرکت ها در فروش داخلی کالاها و خدمات و واردات کالا ۲۰٪ است ، اگر محل کار فرد شرکت دار خارج از ارمنستان باشد ، تبلیغات ، مشاوره ، بازاریابی ، طراحی ، مهندسی ، حقوقی ، حسابداری ، حسابرسی ، پردازش داده ها و سایر خدمات مرتبط با افراد غیر مقیم مشمول صفر درصد مالیات می شود.

اگر می خواهید در یک کشور اروپایی با کمترین نرخ مالیات سرمایه گذاری کنید ، آن کشور پرتغال است ، مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در پرتغال نکات جذابی برای سرمایه گذاران دارد ، آن را حتما مرور کنید.

خرید شرکت آماده در ارمنستان

داشتن تجارت شخصی بسیار عالی است ، البته برای کسانی که می خواهند به طور مستقیم صاحب شرکت شوند، خرید شرکت یک راه بسیار عالی به شمار می رود ، به همین دلیل است که برخی از کارآفرینان در ارمنستان تصمیم به خرید کامل یک تجارت موجود ، می گیرند.

خرید شرکت آماده در ارمنستان

خریدار باید شرکتی را برای خرید پیدا کند که دارای سودآوری باشد و هیچ ضرری در آن پنهان نشده باشد.

هنگامی که برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ارمنستان و برای خرید شرکت در ارمنستان آماده هستید ، باید به دنبال این موارد باشید:

  • گردش پول مثبت (یا مسیری که پتانسیل آن را نشان می دهد)
  • صنعتی که با آن آشنا هستید
  • تنوع مشتری (تقریباً هیچ کس نباید بیش از ۲۰٪ درآمد داشته باشد)
  • یک برنامه رشد بلند مدت

مزایای خرید شرکت آماده در ارمنستان

مزایای خرید شرکت آماده در ارمنستان این است که ، برخی از زمینه های لازم برای راه اندازی کسب و کار انجام شده ، دستیابی به امور مالی می تواند آسان تر باشد زیرا سابقه کسب و کار به اثبات رسیده است و پیش از این بازاری برای محصول یا خدمات نشان داده شده است.

ممکن است مشتریان مستقر ، درآمد قابل اعتماد و شهرتی برای سرمایه گذاری و خرید شرکت مورد نظر ایجاد کرده باشند ، شبکه مفیدی از مخاطبین وجود خواهد داشت ، یک طرح تجاری و روش بازاریابی از قبل وجود دارد.

کارمندان موجود در شرکت دارای تجربه هستند که یک نقطه ی قوت برای رییس بعدی شرکت به شمار می رود و می توان بسیاری از مشکلات را قبل از خرید شرکت ، کشف و برطرف کرد.

معایب خرید شرکت آماده در ارمنستان

خریدار اغلب نیاز به سرمایه گذاری زیاد ، برای خرید شرکت آماده دارد و همچنین باید هزینه های حرفه ای برای وکلا ، نقشه برداران ، حسابداران و غیره را نیز در نظر بگیرد.

همچنین برای کمک به گردش پول به سرمایه در گردش چند ماهه نیز نیاز خواهید داشت.

برای یک تجارت غفلت شده ممکن است لازم باشد ، خریدار بیشتر از قیمت خرید ، سرمایه گذاری کند تا بهترین شانس موفقیت را برای پیشرفت شرکت ایجاد کند.

ممکن است لازم باشد هر قرارداد معوقه ای را که مالک قبلی منعقد کرده است ، دوباره در جریان بگذارد و نیاز به مذاکره داشته باشد.

همچنین باید در نظر گرفته شود که چرا مالک فعلی ، شرکت را به فروش می رساند ، زیرا امکان وجود ضرر در شرکت وجود دارد.

پرسنل فعلی ممکن است از رئیس جدید راضی نباشند ، یا ممکن است تجارت بد پیش رفته باشد و روحیه کارکنان پایین باشد.

هزینه خرید شرکت در ارمنستان

میانگین هزینه ی خرید یک شرکت بزرگ در ارمنستان در ایروان تقریبا ۷۰۰،۰۰۰ دلار است ، البته برای خرید سایر انواع شرکت ها با توجه به مساحت و نوع فعالیتی که این شرکت ها دارند ، این هزینه می تواند بیشتر یا کمتر از حد میانگین باشد.

شاخص های اقتصادی برای ثبت شرکت در ارمنستان

فردی که می خواهد یک گام تجاری در خارج از کشور بردارد ، قطعا نیاز دارد که اطلاعات کاملی از شاخص های اقتصادی آن کشور داشته باشد ، در زیر شاخص های اقتصادی ثبت شرکت در ارمنستان آورده شده است.

شاخص های اقتصادی برای ثبت شرکت در ارمنستان

نرخ بیکاری در ارمنستان

نرخ بیکاری ارمنستان در جدیدترین به روز رسانی ۱۶ درصد بوده است ، از میزان گزارش قبلی که در سپتامبر ۲۰۲۰ این نرخ ۱۸درصد بود در دسامبر ۲۰۲۰ به ۱۶ درصد کاهش یافت و هم چنان ادامه دارد ، درصد نرخ بیکاری ارمنستان هر سه ماه یکبار به روز می شود.

در بروزرسانی ای که در آپریل سال ۲۰۲۱ انجام شد ، تعداد افراد بیکار در ارمنستان ۶۲٫۴ هزار نفر بود و تعداد افراد شاغل در این کشور ۵۵۳ هزار نفر بود.

درآمد و نرخ تورم در ارمنستان

میانگین درآمد ماهانه افراد شاغل در ارمنستان ، در فوریه ۲۰۲۱ ، برابر با ۳۶۶ دلار بود ، نرخ مشارکت در نیروی کار این کشور در دسامبر سال ۲۰۲۰ به ۵۶ درصد رسید.

نرخ تورم سالانه ارمنستان در ماه مه ۲۰۲۱ به ۵٫۹ درصد رسید که نسبت به بالاترین سطح ۶ ساله در ماه گذشته به ۶٫۲ درصد کاهش یافت ، فشار اصلی تورم از مواد غذایی و نوشیدنی های غیر الکلی (۷٫۵ درصد) و حمل و نقل (۱۱٫۷ درصد) به کشور وارد می شود.

علاوه بر این ، نرخ تورم در مبلمان ، وسایل خانه و نگهداری معمول خانه نیز افزایش یافت (۹٫۳ درصد) ، درصد تورم مربوط به نوشیدنی های الکلی و دخانیات (۸٫۷ درصد) سلامت (۶٫۲ درصد) پوشاک و کفش (۵٫۹ درصد) و کالاها و خدمات متفرقه (۴٫۶ درصد) است ، نرخ تورم به صورت ماهانه ، به دنبال افزایش ۱٫۳ درصدی نسبت به ماه قبل است و قیمت های مصرف کننده ۰٫۴ درصد کاهش یافت.

در کشور سوئد هم می توانید سرمایه گذاری کنید نرخ تورم دراین کشور بالا نیست و می تواند با خیال راحت پول خود را جهت یرمایه گذاری به این کشور انتقال دهید ، مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در سوئد را بخوانید ؛ به جز زمستان های طولانی و سرد گزینه منفی دیگری برای سرمایه گذاری در این کشور وجود ندارد.

سود بانک ها و درصد مالیات در ارمنستان

طبق گفته بانک های ارمنستان ، در سال ۲۰۲۰ ، رکورد سود بالای ۲ میلیارد درام طی چند سال گذشته را کسب کرده است ، سود خالص بهره آن ها ۲۳٫۱ میلیارد درام بود که نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشت ، در حالی که درآمد خالص کارمزد با ۲۸ درصد افزایش به ۳ میلیارد درام رسید.

در مالیات متناسب ، نرخ مالیات ثابت است ، در مورد براکت های مالیاتی که معمولاً برای مالیات های پیش رونده استفاده می شود ، با افزایش درآمد مشمول مالیات ، نرخ مالیات به طور متوسط افزایش می یابد و این بالاترین نرخ مالیات است.

به عنوان مثال ، سیستمی را با سه براکت مالیاتی ، ۱۰٪ ، ۲۰٪ و ۳۰٪ در نظر بگیرید که در آن نرخ ۱۰٪ برای درآمد ۱ تا ۱۰،۰۰۰ دلار ، نرخ ۲۰٪ برای درآمد ۱۰،۰۰۱ تا ۲۰،۰۰۰ دلار و نرخ ۳۰٪ برای کلیه درآمد های بالای ۲۰،۰۰۰ دلار اعمال می شود.

بر اساس این سیستم ، کسی که ۲۵۰۰۰ دلار درآمد دارد ، ۱۰۰۰ دلار برای ۱۰ هزار دلار درآمد اول (۱۰٪) پرداخت می کند ، ۲۰۰۰ دلار برای دومین ۱۰،۰۰۰ دلار درآمد (۲۰٪) ؛ و ۱۵۰۰ دلار برای آخرین ۵۰۰۰ دلار درآمد (۳۰٪) در مجموع ، آن ها ۴۵۰۰ دلار ، یا ۱۸٪ نرخ مالیات متوسط پرداخت می کنند.

بهترین شهرهای ارمنستان برای ثبت شرکت

در بخش مربوط به بهترین شهرهای ارمنستان برای سرمایه گذاری ، درباره ایروان صحبت شد ، اما در این بخش اطلاعات کاملتری از شرایط ثبت شرکت و سرمایه گذاری در بهترین شهرهای ارمنستان برای ثبت شرکت توسط مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی ارائه شده است.

بهترین شهرهای ارمنستان برای ثبت شرکت

شرایط ثبت شرکت و سرمایه گذاری در ایروان

سهم ایروان از کل محصول صنعتی سالانه ارمنستان ۴۱ درصد است ، صنعت ایروان کاملاً متنوع است و شرکت هایی بر پایه ی مواد شیمیایی ، فلزات اولیه و محصولات فولادی ، ماشین آلات ، محصولات لاستیکی ، پلاستیک ، فرش ، منسوجات ، پوشاک و کفش ، جواهرات ، محصولات چوبی و مبلمان ، مصالح ساختمانی و فرآوری سنگ ، نوشیدنی های الکلی ، آب معدنی ، لبنیات و غذای فرآوری شده در این شهر قرار دارند ، به همین دلیل این شهر یکی از بهترین شهر های ارمنستان برای ثبت شرکت است.

ایروان به عنوان مکانی جذاب برای برون سپاری برای شرکت های چند ملیتی اروپای غربی ، روسی و آمریکایی است و مقر اصلی دفتر مرکزی بسیاری از شرکت های بین المللی است ، این شهر هم چنین مرکز مالی ارمنستان است و این شهر بیش از ۸۵٪ کل خدمات سالانه ارمنستان و همچنین بیش از ۸۴٪ کل تجارت خرده فروشی سالانه را در اختیار دارد.

متوسط دستمزد در ایروان در سال ۲۰۲۱ با ۱۷۰،۰۰۰ درام (تقریباً ۳۵۰ دلار) در روند نسبتاً پایینی باقی مانده است ، این مقدار کمتر از متوسط حقوق در ایروان است.

متوسط اجاره در ایروان برای یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر تقریباً ۴۵۳ دلار در ماه است و هزینه خدمات شهری حدود ۶۰ دلار در ماه است ، هزینه های دیگر حدود ۳۰۰ دلار شامل بازارها ، حمل و نقل ، رستوران ها ، و ورزش و اوقات فراغت برای یک نفر است.

شرایط ثبت شرکت و سرمایه گذاری در گیومری

اقتصاد گیومری عمدتا مبتنی بر صنعت و ساخت و ساز است ، با این حال ، خدمات گردشگری و بانکی نیز از جمله بخش های توسعه یافته در این شهر هستند.

بخش صنعتی در مرکز استان گیومری شامل تولید مصالح ساختمانی (توفا و بازالت) ، جوراب بافی و تولید منسوجات ، فرآوری مواد غذایی و لبنیات ، نوشیدنی های الکلی ، ماشین آلات الکترونیکی و غیره است که این شهر را به مکان مناسبی برای ثبت شرکت تبدیل می کند.

متوسط حقوق پس از کسر مالیات ۲۰۸ دلار است که برای تأمین هزینه های زندگی ۰٫۴ ماه کافی است.

متوسط هزینه ی اجاره و زندگی در گیومری ۵۰۵ دلار در هر ماه است ، که ۱۷ درصد بالاتر از ارزان ترین شهرهای جهان قرار دارد.

شرایط ثبت شرکت و سرمایه گذاری در وانادزور

شهر وانادزور مرکز اصلی صنعتی استان لری است ، صنعت شهرستان با تنوع بسیاری از شرکت های متخصص در تولید پوشاک ، محصولات شیمیایی ، مصالح ساختمانی و محصولات لبنی در گردش است ، بزرگترین کارخانه های شیمیایی وانادزور شاملVanadzor ChimProm” “، شرکت Gipk” ” برای مواد پلیمری ، وGary Group” “برای مواد پلیمری ، کارخانه یBionik” ” و کارخانه “کارابرد” متخصص در مصالح ساختمانی ، می شود.

از دیگر کارخانه های عمده صنعتی وانادزور می توان به کارخانه الکترومکانیکی “آردوین” ، شرکت پردازش سنگ های قیمتیGems De Luxe” ” و کارخانه تجهیزات گرمایی Jerutsogh اشاره کرد.

بسیاری از کارخانه های کوچک برای تولید مصالح ساختمانی ، عمدتا توفا ، بازالت و خاک رس نیز در وانادزور فعالیت می کنند.

میانگین درآمد در شهر وانادزور ۹،۷۸۸ دلار آمریکا در سال است و میانگین اجاره و هزینه ی زندگی در شهر وانادزور ۵۶۰ دلار در ماه برای یک نفر است.

طرح تجاری برای ثبت شرکت در ارمنستان

ثبت یک شرکت در ارمنستان با استفاده از دریافت ثبت دولت ایجاد می شود ، از لحظه دریافت ثبت دولت ، یک شرکت حقوقی با عملیات اختصاصی مجاز بدست می آید.

طرح تجاری برای ثبت شرکت در ارمنستان

برای ثبت شرکت در ارمنستان باید ، نام شرکت مورد نظر ، لیست شرکا یا مالکان ، مدیر شرکت ، آدرس ثبت شرکت و میزان سرمایه اصلی مشخص شود ، اگر فرد قبلاً ثبت دولتی دریافت نکرده باشد ، می توان هر نامی را برای شرکت خود در ارمنستان انتخاب کند ، پس از آن ، به موازات ثبت شرکت ، باید ثبت علامت تجاری یا مارک تجاری نیز تنظیم شود.

درادامه با جزییات بیشتری از طرح تجاری برای ثبت شرکت در ارمنستان را مطالعه خواهید کرد.

اهمیت نام شرکت در طرح تجاری ارمنستان

در نظر گرفتن این نکته مهم است که در ارمنستان شما باید نامی را انتخاب کنید که با شرکتهای موجود مطابقت نداشته باشد یا نام ارگانهای دولتی جمهوری ارمنستان را کاملاً دربردارد.

همچنین ، این نباید با نام سازمانهای بین المللی ، توهین ، نامهای اهانت آمیز یا نامهایی که با ارزشهای معنوی ملی و همچنین اصول انسانیت و اخلاق مغایرت دارد ، همزمان باشد.

نام شرکت باید با توجه به نوع شرکت ، یعنی “شرکت با مسئولیت محدود” ، “شرکت سهامی بسته” ، “شعبه شرکتی دیگر” و “دفتر نمایندگی یک شرکت” ، انتخاب شود.

LLC عبارت مختصر شرکت با مسئولیت محدود است ، LTD پسوندی است که از نام یک شرکت پیروی می کند و نشان می دهد یک شرکت سهامی خاص است.

این قرارداد تحت قوانین انگلیس ، ایرلند و برخی از کشورهای مشترک المنافع موجود است اما در ارمنستان وجود ندارد ، LLC در ارمنستان همان وظایف ، مسئولیت ها و توانایی های LTD را دارد.

قبل از نهایی کردن نام شرکت ، از طریق جستجو در ثبت احوال اشخاص حقوقی (با استفاده از خدمات WebCHeck آن ها) بررسی نام موجود در فهرست نام شرکت ها باید انجام شود.

برای مشتریانی که می خواهند شرکتی را در ارمنستان ثبت کنند ، مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی بررسی مقدماتی نام شرکت انتخابی شما را انجام خواهند داد.

اهمیت علامت تجاری ثبت شده در تعیین نام شرکت در ارمنستان

هنگام تعیین نام شرکت باید به وجود احتمالی علامت تجاری ثبت شده با همان کلمه توجه شود ، زیرا بعدا می تواند منجر به ایجاد مشکلات حقوقی شود.

اگر این نام حاوی علامت تجاری ثبت شده شخص ثالث باشد ، اگر کاربرد مورد نظر در یک کلاس باشد ، استفاده از آن به طور خودکار مارک ثبت شده را نقض می کند.

اطلاعات مربوط به شرکت کنندگان و محل آدرس شرکت

محل (آدرس) شرکت ، اندازه سرمایه مجاز ، اندازه سهام شرکت ، حداقل یا حداکثر اندازه توسط قانون پیش بینی نشده است.

اطلاعات مربوط به شرکت کنندگان ، که می خواهند یک شرکت در ارمنستان افتتاح کنند: تابعیت ، نام ، نام خانوادگی ، مشخصات گذرنامه و آدرس است.

و در مورد شخص حقوقی: کشور عضو ، نام ، اطلاعات ثبت نام ایالتی و آدرس است.

اطلاعات مربوط به رئیس دستگاه اجرایی (مدیر ، مدیر کل یا رئیس جمهور): تابعیت ، نام ، نام خانوادگی ، مشخصات گذرنامه ، آدرس (مورد نیاز در ارمنستان) ، شماره تلفن ، آدرس ایمیل ، اجتماعی شماره کارت (در صورت وجود).

شرایط سهامداران و کارگردان شرکت برای طرح تجاری در ارمنستان

سهامداران می توانند اشخاص حقیقی یا صاحبان موسسات شرکتی اتباع یا خارجی ، باشند ، اگرچه شایان ذکر است که در صورت ثبت شرکت LLC باید یک یا چند شخص حقیقی سهامدار یا دو یا چند شخصیت حقوقی وجود داشته باشد.

تصمیم اولیه این است که چه کسی مدیر اولیه شرکت خواهد بود ، شرکت باید حداقل یک مدیر داشته باشد ، در ارمنستان شرکت می تواند فقط یک مدیر داشته باشد ، بنابراین یک شرکت با چند مدیر امکان پذیر نیست.

هیچ مدرکی برای تابعیت یا اقامت برای مدیر هدف وجود ندارد ، بنابراین هر فرد خارجی می تواند به عنوان مدیر شرکت مستقر در ارمنستان عمل کند.

در مرحله ی دیگر احتمال تشکیل هیئت مدیره وجود دارد که مسئول سوالات خاص باشد ، اما این مرحله به ندرت استفاده می شود و برای نهادهای بزرگتر در نظر گرفته می شود و اساسنامه شرکت می تواند حداقل شرط بیشتری را اعمال کند.

درخواست برای “تشکیل شرکت” می تواند توسط یک نماینده ، با استفاده از کارمند یک شرکت حقوقی انجام شود ، اگر مایل به همکاری با مشاوان موسسه مهاجرتی رجبی باشید ، ما می توانیم در تمامی این مراحل یارای شما باشیم.

اخذ اقامت ارمنستان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

سرمایه گذاری در ارمنستان می تواند شما و اعضای خانواده را برای داشتن وضعیت اقامت (موقت ، دائم یا ویژه) واجد شرایط کند ، طبق قوانین عمومی تابعیت ، یک فرد خارجی ممکن است پس از سه سال اقامت واجد شرایط تابعیت ارمنستان شود.

اخذ اقامت ارمنستان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

ایران از جمله کشورهایی است که با ارمنستان موافقت نامه سرمایه گذاری متقابل دارد ، ارمنستان به ایرانیان حق سفر بدون ویزا و اقامت بدون محدودیت در کشور و همچنین حق انجام هرگونه فعالیت قانونی از قبیل تجارت ، کار ، تحصیل یا بازنشستگی را می دهد.

قابل توجه است که تابعیت ارمنستان از طریق سرمایه گذاری برای ایرانیان موجب انصراف از تابعیت کشورهای دیگر نمی شود و همچنین موانعی را برای کسانی که مایل به انصراف از آن هستند ایجاد نمی کند.

در واقع ، افراد غیر مقیم پاسپورت دوم دریافت می کنند که به آن ها حقوقی برابر با شهروندان محلی و همچنین حمایت اجتماعی و سیاسی را می دهد.

چارچوب قانونگذاری ارمنستان جهت اخذ تابعیت با سرمایه گذاری

در سیستم مهاجرت سازمانی جمهوری ارمنستان ، بخش گذرنامه و ویزا توسط وزارت امور داخلی اداره می شود ، لازم به یادآوری است که برای کار رسمی یا ارائه خدمات به اتباع خارجی مجوز کار ویژه ای لازم است.

شهروند ایرانی ای که قصد سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ارمنستان را دارد ، مطابق با قوانین و مقررات نظارتی دولت ، می تواند ثبت تجارت خود در ارمنستان و انجام فعالیت های تجاری خود را طبق قرارداد کار در ارمنستان انجام دهد ، با این حال ، در ابتدا سرمایه گذاران ایرانی برای ثبت شرکت و سرمایه گذاری باید برای ویزای سرمایه گذاری درخواست دهند.

تابعیت برای سرمایه گذاری در ارمنستان پس از اقامت دائم در این کشور در اولین ورود ، حداکثر مدت زمان اخذ اجازه اقامت اولیه تقریباً ۳ تا ۴ ماه خواهد بود ، بعد از آن به مدت ۵ سال اقامت برای ایرانیان صادر می شود.

در نهایت پس از پنج سال اقامت دائم (حداقل ۱۸۰ روز در سال) در ارمنستان ، یک سرمایه گذار خارجی مجاز به درخواست گذرنامه ارمنستان است.

ایرانیان مایل به سرمایه گذاری در ارمنستان می توانند با مبلغ ۱۵۰۰۰ دلار برای سرمایه گذاری در این کشور اقدام کنند و سالانه ۷ درصد سود از میران سرمایه گذاری خود حاصل کنند.

اگر قصد دریافت اقامت دائم کشور های اروپایی را دارید ، می توانید کشور اتریش را هم برای سرمایه گذاری انتخاب کنید ، اتریش کشوری شاد و زیباست که مردم آن در آرامش زندگی می کنند ، در مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اتریش دلایل قانع کننده ای برای سرمایه گذاری شما در این کشور ارائه شده ، شاید ندانید که اتریش دارای رتبه 22 جهان در زمینه اقتصاد آسان را دارد.

سرمایه گذاری در مناطق ویژه ارمنستان

شناخت محل سرمایه گذاری از نکات کلیدی موفقیت در سرمایه گذاری است ، به همین دلیل مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی ، در اینجا مطالب درباره مناطق ویژه سرمایه گذاری در ارمنستان ارائه کرده اند که قطعا مطالعه آن مفید خواهد بود.

سرمایه گذاری در مناطق ویژه ارمنستان

کشوری که تا حد زیادی به تجارت خارجی بستگی دارد ، تلاش قابل توجهی برای جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی دارد ، دولت ارمنستان سیاست “درهای باز” را اتخاذ کرده است.

قانون “در مورد سرمایه گذاری های خارجی” یک فضای تجاری بسیار مناسب را برای سرمایه گذاران خارجی تضمین می کند ، همچنین امکان مشارکت نامحدود سرمایه خارجی در شرکتهای ارمنستان را فراهم می کند و حمایت از آن را تضمین می کند.

در سالهای قبل روسیه ، فرانسه و ایالات متحده سه سرمایه گذار بزرگ در ارمنستان بوده اند ، سه بخش مهم که سرمایه گذاری های خارجی در سال ۲۰۱۱ انجام شد شامل صنعت فرآوری (۲۴۶ میلیون دلار) ، ارتباطات از راه دور (۲۳۱ میلیون دلار) و برق و گاز (۱۰۱ میلیون دلار دلار) ، بخش فناوری اطلاعات نیز دارای پتانسیل عمده سرمایه گذاری است.

مناطق آزاد اقتصادی ارمنستان

مناطق آزاد اقتصادی (FEZ) در ارمنستان فرصتی منحصر به فرد برای کارآفرینان برای ایجاد مشاغل در بخشهای استراتژیک اقتصاد و پردازش ، تولید و صادرات کالاهای با بار مالیاتی کمتر را فراهم می کند.

به زودی دو منطقه آزاد در ارمنستان به بهره برداری می رسند؛ یکی از آنها در بخش کشاورزی ، در منطقه مجاور فرودگاه بین المللی “Zvartnots” خواهد بود ، این FEZ بر روی ذخیره سازی ، درجه بندی ، انجماد عمیق و بسته بندی میوه ها و سبزیجات تازه تمرکز خواهد کرد.

FEZ دوم ، که در قلمرو شرکت سهامی بسته RAO Mars و موسسه تحقیقاتی ماشین های ریاضی ایروان تاسیس شده است ، در تولید و صادرات فن آوری های نوآورانه در زمینه های الکترونیک ، مهندسی دقیق ، داروسازی و بیوتکنولوژی ، اطلاعات و فناوری ها ، انرژی جایگزین ، طراحی صنعتی و ارتباطات از راه دور تخصص خواهد داشت.

قانون کار در FEZ ارمنستان چگونه است؟

قانون FEZ انگیزه های زیر را به اپراتورها و سازمان دهندگان FEZ اعطا می کند:

ارائه خدمات و تأمین کالا در منطقه FEZ بدون مالیات بر ارزش افزوده ؛

سود بدون مالیات به اشخاص حقوقی و نبود مالیات بر درآمد برای مالک انفرادی که به عنوان مجری یا سازمان دهنده مناطق آزاد فعالیت می کند.

مالیات بر املاک و ساختمانهای عمومی و صنعتی و سازه های تحت مالکیت یا اجاره در FEZ ها.

هیچ گونه هزینه گمرکی و اقدامات نظارتی غیر تعرفه ای برای صادرات کالاهای آزاد شده تحت رژیم گمرکی “واردات به مناطق آزاد اقتصادی” یا سایر کالاهایی که به دلیل استفاده از این کالاها در قلمرو مناطق آزاد اقتصادی تولید می شوند ، اعمال نمی شود

بر خلاف کل قلمرو جمهوری ارمنستان ، که تجارت فقط از طریق استفاده از پول ملی مجاز است ، در هنگام تجارت در FEZs ، ارز قابل تبدیل آزاد به عنوان وسیله مبادله مجاز است.

مزایا و معایب ثبت شرکت در ارمنستان

بسیاری از صاحبان مشاغل و سرمایه گذاران خارجی ترجیح می دهند شخصاً از ارمنستان دیدن کرده و به عنوان اولین قدم برای ورود به بازار ، شغلی ثبت کنند.

مزایا و معایب ثبت شرکت در ارمنستان

در این بخش به بررسی مزیت ها و چالش های ثبت شرکت در ارمنستان پرداخته و دلایل وجود یک شرکت در ارمنستان را بررسی می کنیم ، سپس مشکلات آن را بیان می کنیم.

ثبت نام بسیار سریع و آسان برای شرکت در ارمنستان

در صورت حضور فیزیکی در ارمنستان و انتخاب استفاده از نمونه اسناد ثبت ، ثبت شرکت می تواند در عرض یک روز انجام شود ، اگر اسناد سفارشی باشد یا در صورت ثبت نام از راه دور (با وکالتنامه) روند کار یک تا سه روز کاری طول می کشد.

تنظیم حساب بانکی شرکتی به طور معمول یک روز طول می کشد ، فقط حداقل مدارک مانند گذرنامه سهامداران و مدیران لازم است ، شما یک گواهی ثبت نام با شماره شناسه مالیات دهنده دریافت خواهید کرد که آماده شروع بلافاصله فعالیت است.

هزینه پایین ثبت نام و نگهداری شرکت در ارمنستان

حداقل الزامات سرمایه وجود ندارد ، سرمایه پرداخت شده شرکت می تواند تا ۱ دلار پایین باشد ، برای ثبت یا تمدید ثبت شرکت هیچ هزینه دولتی وجود ندارد.

این شرکت می تواند بدون پرداخت هزینه های مکرر گزارش های تشکیل شده ، وضعیت خوبی داشته باشد ، شرکت های غیرفعال (خاموش) مالیات نمی پردازند و اظهارنامه مالیاتی ارائه نمی دهند.

برای اجاره دفتر ، استخدام افراد محلی (مدیران ، افسران ، دبیران ، حسابداران و غیره) ، افتتاح حساب بانکی و غیره هیچ الزامی وجود ندارد.

عدم محدودیت در مالکیت خارجی

خارجی ها می توانند ۱۰۰٪ یک شرکت ارمنی را در اختیار داشته باشند ، به هیچ یک از شرکا یا نمایندگان محلی نیازی نیست و هیچ محدودیتی برای تابعیت یا اقامت سهامداران اعمال نمی شود.

تمام مدیران و کارمندان یک شرکت ارمنی می توانند خارجی باشند ، آنها نیازی به اقامت در ارمنستان و یا آدرس محلی ندارند ، یک خارجی می تواند تنها مدیر و صد در صد مالک یک شرکت باشد.

اقامت و مسیر رسیدن به تابعیت ارمنستان

داشتن یا مدیریت یک شرکت عملیاتی در ارمنستان می تواند شما و اعضای خانواده تان را برای داشتن وضعیت اقامت (موقت ، دائمی یا خاص) واجد شرایط کند.

صاحبان مشاغل و سرمایه گذاران خارجی می توانند به طور استثنا مستقیماً از نخست وزیر درخواست تابعیت کنند.

طبق قوانین عمومی تابعیت ، یک فرد خارجی ممکن است پس از سه سال اقامت واجد شرایط تابعیت ارمنستان شود.

مالیات شرکتی کم در ارمنستان

وضعیت مالیات صفر در اختیار مشاغل خرد ، شرکتهای نوپای IT ، شرکتهایی است که در مناطق آزاد اقتصادی ، مناطق صنعتی ، برخی از شهرهای مرزی و روستاها فعالیت می کنند.

سایر مشاغل کوچک با فروش سالانه کمتر از ۱۱۵ میلیون درام (تقریباً ۲۴۰،۰۰۰ دلار) فقط ۱٫۵ تا ۵٪ مشمول مالیات فروش (گردش مالی) هستند.

سود عمومی به طور کلی ۵٪ مالیات دریافت می کند اما به دلیل چندین معاهده با مالیات مضاعف که ارمنستان امضا کرده است ، این نرخ می تواند کمتر باشد.

ارمنستان به طور کلی از سود سرمایه حاصل از فروش اوراق بهادار ، املاک و مستغلات یا سایر دارایی ها مالیات نمی گیرد ، بیمه شدگان و بازنشستگان نیز از پرداخت مالیات معاف هستند ، هدیه ، ارث ، ارزش خالص و غیره مالیات ندارد.

حریم خصوصی و اعتبار شرکت در ارمنستان

اطمینان از حفظ حریم خصوصی مالکیت شرکت با انتخاب ساختار مناسب یا با استفاده از خدمات نمایندگی امکان پذیر است ، رازداری بانك ها بشدت توسط قانون محافظت می شود و سرمایه گذاران از این بابت رضایت کامل دارند.

با مقرراتی که سرمایه گذاری های خارجی را در این کشور به نفع سرمایه گذار می داند ، سرمایه گذاری در ارمنستان سرمایه گذاران بزرگ و بیشتری را در سراسر جهان جذب می کند.

معایب ثبت شرکت در ارمنستان

در حالی که دولت جدید ارمنستان اقدامات مهمی را برای ایجاد فضای کسب و کار با جذابیت بیشتر آغاز می کند ، چالش های زیادی همچنان باقی مانده است.

شاید مهمترین چالشی که دولت با آن روبرو است ، نیاز به بهبود رقابت در اقتصاد ارمنستان است ، در این مسیر موانع قابل توجهی برای ورود مشاغل داخلی و خارجی وجود دارد و به رقابت و رفاه مصرف کننده آسیب می رساند.

انجام امور تجاری همچنین ممکن است با موارد زیر تحت تأثیر قرار گیرد:

رژیم های نظارتی سنگین ، حمایت و اجرای ناکافی حقوق مالکیت معنوی (IPR) ؛ فساد گسترده و قانون ناکافی قانون ؛ اجرای ناسازگار قوانین و مقررات ؛ عدم شفافیت و یک زمین بازی نابرابر برای رقابت.

اگرچه دانش این زبان خصوصاً در شهرهای بزرگ در حال گسترش است اما انگلیسی زیاد صحبت نمی شود ، تحریم تجاری اعمال شده توسط آذربایجان و مرز بسته با ترکیه مانع اصلی توسعه است.

از دیگر چالش های بازار می توان به بازار نسبتاً کوچک ارمنستان اشاره کرد ، تجارت با ایران اندک است که توسط تحریم های بین المللی ، فقدان اتصالات حمل و نقل خوب و اقدامات محافظت کننده بازار ایران محدود می شود.

سوالات پر تکرار سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ارمنستان

در این محتوا از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تمام اطلاعاتی که یک سرمایه گذار برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ارمنستان نیاز دارد بداند را مورد بررسی قرار دادیم ، سوالات خود رادر بخش دیدگاه در پایین همین صفحه بنویسید تا کارشناسان ما آن را بررسی کرده و پاسخ دهند.

بهترین شهر ها برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ارمنستان کدامند؟

ایروان ، گیومری ، وانادزور ، گوریس از بهترین شهرهای ارمنستان برای سرمایه گذاری و کار است ، ایروان پایتخت ارمنستان است و از بهترین شهرهای سرمایه گذاری ارمنستان محسوب می شود.

قیمت ملک برای سرمایه گذاری در ارمنستان چقدر است؟

قیمت خرید ملک در مرکز شهر ایروان از 1300 یورو شروع می شود و تا 6000 یورو می رسد اما در اطراف ایروان قیمت ملک برای خرید از 700 تا 3000 یورو متغیر است.

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در ارمنستان چقدر است؟

حداقل سرمایه مورد نیاز برای شرکت سهامی ارمنستان OJSC 1.000 برابر حداقل دستمزد ماهانه است.

مالیات شرکت ها در ارمنستان چند درصد است؟

نهادهای ارمنی و نهادهای خارجی با استقرار دائمی در ارمنستان مشمول مالیات بر درآمد شرکت ها می شوند ، نرخ استاندارد 20٪ است ، برای صندوق های سرمایه گذاری نرخ 0.01 درصد از دارایی های خالص صندوق اخذ می شود ، شرکت ها به طور کلی باید مالیات را از سود سهام پرداختی به اشخاص خارجی با نرخ 10٪ کسر کنند ، نرخ های پایین تر نیز ممکن است تحت یک معاهده مالیاتی خاص اعمال شود.

قیمت خرید یک شرکت آماده در ارمنستان چقدر است؟

میانگین هزینه خرید یک شرکت بزرگ در ارمنستان در ایروان تقریبا 700،000 دلار است.

چه صنایعی در ارمنستان وجود دارد که می توانم روی آن ها سرمایه گذاری کنم؟

صنعت ارمنستان کاملاً متنوع است و شرکت هایی بر پایه ی مواد شیمیایی ، فلزات اولیه و محصولات فولادی ، ماشین آلات ، محصولات لاستیکی ، پلاستیک ، فرش ، منسوجات ، پوشاک و کفش ، جواهرات ، محصولات چوبی و مبلمان ، مصالح ساختمانی و فرآوری سنگ ، نوشیدنی های الکلی ، آب معدنی ، لبنیات و غذای فرآوری شده در این کشور قرار دارند.

آیا ایرانیان در ارمنستان می توانند براحتی کار کنند؟

ایران از جمله کشورهایی است که با ارمنستان موافقت نامه سرمایه گذاری متقابل دارد ، ارمنستان به ایرانیان حق سفر بدون ویزا و اقامت بدون محدودیت در کشور و همچنین حق انجام هرگونه فعالیت قانونی از قبیل تجارت ، کار ، تحصیل یا بازنشستگی را می دهد. قابل توجه است که تابعیت ارمنستان از طریق سرمایه گذاری برای ایرانیان موجب انصراف از تابعیت کشورهای دیگر نمی شود و همچنین موانعی را برای کسانی که مایل به انصراف از آن هستند ایجاد نمی کند.

ایمن ترین راه برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ارمنستان چیست؟

سرمایه گذاری در کشاورزی برای بسیاری از تجار ، ایمن ترین گزینه برای سرمایه گذاری است.

اگر بخواهم برای دفترم در ارمنستان ملک اجاره کنم ، چقدر باید هزینه کنم؟

افرادی که قصد دارند برای کارهای تجاری خود ملکی را اجاره کنند ، با توجه به شهر انتخابی مبلغ اجاره می تواند از 80 تا 10000 یورو باشد ، اجاره ملک در ایروان از 200 یورو شروع می شود و تا 15000 یورو هم افزایش پیدا می کند.

میانگین درآمد کارگران در ارمنستان چقدر است؟

میانگین درآمد ماهانه افراد شاغل در ارمنستان ، در فوریه 2021 ، برابر با 366 دلار بود.

مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی ، با تجربه و تخصصی که دارند قادر به انجام امور مهاجرت با روش سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ارمنستان ، با بهترین خدمات و در سریع ترین زمان ممکن هستند ، شما می توانید با اعتماد کامل وکالت کارهای خود را به ما بسپارید ، همکاران ما در دفاتر فعال تهران و شیراز آماده پاسخگویی رایگان به سوالات شما هستند ، همچنین می توانید با مطالعه مقالات مشابه در سایت ، شرایط کشورهای مختلف را برای سرمایه گذاری با هم مقایسه کنید ، پیشنهاد ما مطالعه مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مجارستان است ، این کشور به عنوان یكی از سریع ترین اقتصاد های اتحادیه اروپا كه در حال رشد است ، چیز های زیادی برای ارائه به سرمایه گذاران خارجی دارد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه