سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلوونی

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلوونی
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلوونی با نیروی کار بسیار ماهر و یک اقتصاد دانش بنیان به همراه چشم انداز توسعه و سرمایه گذاری هدفمند مزایایی است که سرمایه گذاران را از سراسر دنیا جذب کرده است ، در این مقاله از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در خصوص راه های سرمایه گذاری در این کشور صحبت خواهیم کرد ، با ما همراه باشید.

بخشهای مواد شیمیایی ، دارویی ، الکترونیکی ، ماشین آلات و تجهیزات حمل و نقل بالاترین مزیت نسبی را نشان می دهند و در حال حاضر مناسبترین هدف برای سرمایه گذاری ، به ویژه سرمایه گذاری تحقیق و توسعه هستند.

استارت آپ های نوآور با پتانسیل رشد بالا باعث ایجاد شغل در کشور شده اند و تجدید ساختار و خصوصی سازی شرکتها فرصتهای جذابی را برای سرمایه گذاری سهام خصوصی و به ویژه سرمایه گذاری مستقیم خارجی فراهم می کند که می تواند نوآوری و عملکردهای عملیاتی را نیز تقویت کند.

انواع دیگر ابزارهای سرمایه گذاری جایگزین ( به عنوان مثال سرمایه های خطر پذیر ، سرمایه در مراحل اولیه ) برای کمک به تأمین مالی نقدینگی شرکت های تجدید ساختار شده و کاهش اعتبارات شرکت های غیرفعال مورد نیاز است.

توسعه بیشتر تسهیلات سرمایه گذاری مشترک برای SME ها یا شرکت های نوپا برای اطمینان از بهبود پایدار اقتصاد اسلوونی بسیار مهم خواهد بود.

در مقاله ای در همین سایت ، در خصوص کار در کشور های اروپایی مطالب مفیدی ارائه شده است که در مسیر سرمایه گذاری برایتان بسیار مهم خواهد بود ، مقاله کار در اروپا را حتما مرور کنید تا با مشاغل مورد نیاز ، دستمزد ها و قوانین کاری کشورهای مختلف اروپایی بیشتر آشنا شوید.

موقعیت تجاری اسلوونی

اسلوونی در موقعیت جغرافیایی بسیار مطلوبی در اروپای مرکزی واقع شده است ، دارای مرزهایی با ایتالیا ، اتریش ، کرواسی و مجارستان است و این روابط تجاری و ارتباط با برخی از بزرگترین بازارهای اروپا را تسهیل می کند.

بازرگانان همچنین می توانند از مشوق های مالی برای استخدام و آموزش یا بازآموزی افراد و همچنین از طرح Grant Scheme ( پروژه گرانت ) که کارآفرینان خارجی را به سرمایه گذاری در این کشور تشویق می کند ، بهره مند شوند.

مشاغل خاصی که در برخی مناطق افتتاح شده اند نیز ممکن است از مشوق های ویژه ای بهره مند شوند ، مانند مشاغل ثبت شده در منطقه پومورجه و منطقه بلا کرجینا.

این مشوق ها به منظور توسعه شرایط اقتصادی این مناطق ارائه می شود و تیم وکلای اسلوونیایی ما می توانند در این مورد بیشتر مشاوره دهند.

عضویت اسلوونی در اتحادیه اروپا از سال ۲۰۰۴ باعث ایجاد چهره ای معتبر در جهان شده و هر ساله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلوونی را جذاب تر می کند.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلوونی

انواع شرکت ها در اسلوونی

انواع شرکت های حقوقی که ممکن است در اسلوونی افتتاح شود عبارتند از : شرکت های با مسئولیت محدود ( D.O.O ) ، مشارکت های عمومی ( D.N.O ) ، مشارکت های محدود ( K.D ) و مشارکت های محدود توسط سهام ( K.D.D ).

انواع شرکت ها در اسلوونی

تیم وکلای ما در اسلوونی می توانند برای ثبت نام در هر یک از فرم های تجاری ذکر شده در بالا برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلوونی کمک کامل کنند.

علاوه بر ساختارهای تجاری فوق الذکر ، سرمایه گذاران خارجی نیز ممکن است از طریق اشخاص حقوقی دیگری وارد بازار اسلوونی شوند که بسته به سرمایه و برنامه های سرمایه گذاری ، بهتر می توانند نیازهای یک تجارت را برآورده کنند.

سرمایه گذاران خارجی همچنین مجاز به تنظیم فرم های تجاری زیر هستند:

  • تاجر انفرادی – این روش ساده ترین راه برای شروع تجارت در اسلوونی است ، زیرا سرمایه مورد نیاز وجود ندارد.
  • دفتر شعبه – ساختاری وابسته به شرکت مادر است و توسط شرکتهای داخلی و خارجی که مایل به گسترش در بازار محلی هستند می تواند ایجاد شود.
  • شرکت فرعی – این یک نهاد مشابه دفتر شعبه است ، با این تفاوت که شرکت فرعی به عنوان یک ساختار مستقل عمل خواهد کرد.
  • شرکت سهامی ( D.D ) سرمایه شرکت در سهام تقسیم می شود.

شرکت با مسئولیت محدود در اسلوونی

شرکت با مسئولیت محدود ، شرکتی مبتنی بر سهام است که حداکثر تعداد آن ۵۰ سهامدار است و اگر شرکت نتواند بدهی های خود را پرداخت کند ، کالاهای شخصی سهامداران ادعا نمی شود.

برای شروع این نوع مشاغل حداقل سرمایه مشترک ۷۵۰۰ یورویی مورد نیاز است.

اگر فقط یک سهامدار وجود داشته باشد ، ثبت نام ممکن است به صورت آنلاین انجام شود ، اگر بیش از یک سهامدار وجود داشته باشد ، ثبت نام باید به صورت حضوری در یکی از ۲۰۰ دفاتر ثبت نام انجام شود.

روند تشکیل شرکت در اسلوونی برای یک شرکت با مسئولیت محدود بسیار پیچیده نیست ، با این حال ، اگر شما مایل به باز کردن تجارت خود در سریعترین زمان ممکن هستید ، توصیه می شود از نمایندگان شرکت ما در موسسه مهاجرتی رجبی کمک بگیرید.

شرکت سهامی در اسلوونی

شرکت سهامی در اسلوونی ، شرکتی است که بر اساس سرمایه بالاتر ( ۲۵۰۰۰ یورو ) به سهام تقسیم شده است.

مدیریت یک شرکت سهامی ممکن است توسط یک هیئت مدیره و یک هیئت نظارت انجام شود.

مجمع عمومی سهامداران وظیفه انتخاب هیئت مدیره یا هیئت نظارت را بر عهده دارد و اعضا برای مدت شش سال سرمایه گذاری می کنند ، یک عضو هیئت مدیره نیز نمی تواند بخشی از هیئت نظارت باشد ، برخی از مهمترین ویژگیهای شرکت سهامی در اسلوونی به شرح زیر است:

  • طبق مقررات مقرر شده در قانون شرکت ها گنجانده شده است.
  • اسناد قانونی اصلی آن توسط اساسنامه نشان داده می شود.
  • این نوع شرکت مجاز به وارد کردن مراحل ادغام یا تغییر شخصیت حقوقی خود است.
  • شرکت را می توان در لیست قرار داد و می توان آن را بدون حضور سرمایه گذاران در اسلوونی از طریق وکالت ثبت کرد.
  • این شخص حقوقی باید در آژانس جمهوری اسلوونی برای سوابق حقوقی عمومی و خدمات مرتبط ( AJPES ) ثبت شود.

مشارکت عمومی در اسلوونی

مشارکت عمومی اسلوونی ، توسط حداقل دو شریک تاسیس می شود ، که کاملا مسئول بدهی های شرکت ( حتی با کالاهای شخصی آنها ) است.

نام مشارکت باید حاوی نام شریک ( یا هر دو ) و مخفف d.n.o باشد ، بر خلاف انواع شرکت های فوق الذکر ، حداقل سرمایه سهامی لازم نیست ، البته توافق نامه مشارکت ممکن است بین شرکا امضا شود.

شرکا از قدرت مدیریتی برابر و مسئولیت های برابر برخوردارند ، مگر اینکه در توافق نامه به طور دیگری قید شده باشد.

مشارکت محدود در اسلوونی

مشارکت محدود ، نوع خاصی از شرکت است که به یک شریک عام با مسئولیت نامحدود و یک شریک خاموش نیاز دارد ، که در حد مشارکت خود مسئول باشد.

این نوع شرکت حداقل سرمایه سهام الزامی نیست و شریک عمومی تمام قدرت تصمیم گیری را دارد.

مشارکت محدود توسط سهام در اسلوونی

در این نوع شرکت ، شرکای عمومی نمی توانند در جلسه سهامداران تصمیمات خاصی بگیرند ، مانند : سرمایه گذاری حسابرسان ، سرمایه گذاری اعضای جدید هیئت نظارت یا فراخوان شرکای عمومی.

شعبه در اسلوونی

یک شعبه در اسلوونی ، شرکتی بدون شخصیت حقوقی است که ممکن است همان مشاغل شرکت مادر را انجام دهد.

ثبت یک شعبه در اسلوونی براساس کپی اسناد ثبت شرکت مادر ، دستور افتتاح شعبه ، بیانیه مربوط به آخرین سال فعالیت شرکت مادر و اساسنامه محضری شرکت مادر است.

برخی از مشخصات اصلی یک شعبه در اسلوونی در زیر ارائه شده است :

  • شرکت مادر در قبال مسئولیتهای دفتر شعبه در اسلوونی کاملا مسئول است.
  • هیچ تمایز قانونی بین دفتر شعبه و شرکت مادر وجود ندارد ، زیرا شعبه به عنوان یک ساختار وابسته در نظر گرفته می شود.
  • شعبه فقط می تواند در فعالیت های تجاری شرکت مادر شرکت کند و با همان نام شرکت مادر اصلی ثبت می شود.
  • از نظر قانونی تعیین نماینده برای دفتر شعبه اسلوونی الزامی است ، اما لازم نیست فرد اقامت دائم این کشور را داشته باشد.
  • دفتر شعبه را می توان از طریق دفتر اسناد رسمی در اسلوونی ثبت کرد.

تاجر انفرادی در اسلوونی

تاجر انفرادی راهی برای ایجاد تجارت توسط یک کارآفرین منفرد است.

حداقل سرمایه سهام لازم نیست و سرمایه گذار حتی با دارایی شخصی خودش در قبال بدهی های شرکت مسئول است.

این نشان دهنده ساده ترین راه شروع فعالیت تجاری در اسلوونی است و اگرچه موسس شخصا در قبال بدهی های شرکت مسئول است و هیچ تفاوتی قانونی بین موسس تجارت وجود ندارد ، شرکت از شرایط حسابداری و ثبت بسیار ساده بهره مند می شود.

بهترین سرمایه گذاری در اسلوونی

از سال ۲۰۱۹، بودجه قابل توجهی برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلوونی اختصاص داده شده است و از سوی دیگر آسان بودن سرمایه گذاری در اسلوونی ، بسیاری از سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در این کشور ترغیب می کند.

بهترین سرمایه گذاری در اسلوونی

می توان به جرات گفت در سال های اخیر و آینده کشور اسلوونی به یکی از قطب های بی رقیب برای سرمایه گذاری خارجی مبدل خواهد شد و چنانچه دارای استطاعت مالی برای سرمایه گذاری در اسلوونی هستید این فرصت طلایی را از دست ندهید.

سرمایه گذاری در ملک

یکی دیگر از روش های مهم برای سرمایه گذاری در اسلوونی خرید ملک در اسلوونی می باشد.

افکار عمومی در اسلوونی کاملا طرفدار سرمایه گذاری در املاک و مستغلات ، به شکل فیزیکی است ، زیرا بازار سرمایه گذاری در صندوق های مختلف املاک و مستغلات ( به عنوان مثال REIT ) در اسلوونی توسعه نیافته است.

به طور سنتی ، مالکیت املاک و مستغلات مطلوب است ، زیرا بیش از ۹۰ درصد مردم در املاک و مستغلات زندگی می کنند و این یک سهم بسیار بزرگ در مقایسه با کشورهای توسعه یافته اروپا است ، جایی که حدود ۵۰٪ است و علاوه بر این ، در این کشورها ، سیاست املاک و مستغلات به نفع اجاره املاک و مستغلات است و حتی آن را تشویق می کند.

دقت داشته باشید که در روش سرمایه گذاری در اسلوونی از طریق خرید ملک نمی توان برای اقامت این کشور اقدام نمود و یا تابعیت اسلوونی را درخواست کرد.

اگر قصد سرمایه گذاری بر روی ملک را دارید ، کشور اتریش هم گزینه بسیار مناسبی است ، در مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اتریش قیمت ملک در این کشور را شرح داده ایم.

سرمایه گذاری در اوراق قرضه

اوراق قرضه که به عنوان ابزار با درآمد ثابت شناخته می شوند توسط دولت ها یا شرکت ها برای جمع آوری پول با وام از سرمایه گذاران استفاده می شود.

اوراق قرضه به طور معمول برای جمع آوری کمک مالی برای پروژه های خاص منتشر می شود.

در عوض ، ناشر اوراق قرضه قول می دهد که سرمایه گذاری را با بهره در مدت زمان مشخص پس دهد.

بازار اوراق قرضه اسلوونی حتی اگر هنوز به استانداردهای سایر اعضای اتحادیه اروپا نرسیده است ، نسبتا بزرگتر است.

مطابق با توافق نامه بین وزارت دارایی و بورس اوراق بهادار لیوبلیانا ، کلیه اوراق قرضه دولتی منتشر شده برای تأمین بودجه در بازار رسمی بورس اوراق بهادار لیوبلیانا ذکر شده است.

مبلغ مورد نیاز سرمایه گذاری در اسلوونی

مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری در اسلوونی بسته به ماهیت سرمایه گذاری منتخب متفاوت است.

برای سرمایه گذاری در بخش ملک چندین دسته از املاک ترجیحی که توسط خارجی ها جستجو می شود وجود دارد.

به عنوان یک قاعده کلی ، خارجی ها ترجیح می دهند خانه هایی با ۳ یا ۴ اتاق خواب ، واقع در منطقه کوهستان و حیاط کوچک خریداری کنند که قیمت آنها به طور متوسط ۳۰۰۰۰۰ یورو است.

برای سرمایه گذاری در بخش های کوچکتر مانند باز مردن فروشگاه و این چنین موارد میزان سرمایه لازم به موقعیت فروشگاه برای اجاره ، نوع اجناس منتخب برای فروش و حتی قفسه بندی و تزیینات مورد استفاده بستگی دارد و به راحتی نمی توان مبلغی برای سرمایه مورد نیاز آن مشخص کرد.

مزایای سرمایه گذاری در اسلوونی

اسلوونی از موقعیت استراتژیک در اروپا برخوردار است و عضو اتحادیه اروپا است ، اسلوونی اصول ایجاد شده توسط اتحادیه اروپا و همچنین موارد ارائه شده توسط سازمان همکاری اقتصادی و توسعه ( OECD ) را اعمال می کند ، بنابراین سرمایه گذاران خارجی از سرمایه گذاری در بازار محلی استقبال می کنند و از مقررات مشابهی با بازرگانان محلی دارند.

مزایای سرمایه گذاری در اسلوونی

دولت اسلوونی با پیشنهاد و اجرای برنامه های حمایت از مالکیت مختلط شرکت ها ، همکاری بین سرمایه گذاران داخلی و خارجی را تشویق می کند و یکی از دلایل سرمایه گذاری در اسلوونی وجود چندین طرح دولتی و امتیازات دولتی است که به سرمایه گذاری بیشتر از ۰٫۵ میلیون یورو در صنعت ، خدمات و تحقیقات اعطا می شود.

اسلوونی به دلیل موقعیت مکانی خود ، قبل از گسترش در بازارهای جنوب شرقی اروپا ، مکان خوبی برای راه اندازی یا آزمایش ساده بازار است و علاوه بر این ، برای کسانی که قصد سرمایه گذاری در اسلوونی را دارند ، این کشور هنوز فرصتی را برای شرکت در آخرین اقدام خصوصی سازی ، پس از بازسازی گسترده ای که با فروپاشی رژیم کمونیستی به وجود آورد ، ارائه می دهد.

دانستن این نکته مهم است که سرمایه گذاران اصلی خارجی در اسلوونی از کشور های اتریش ، سوئیس ، هلند ، فرانسه و آلمان نمایندگی می شوند.

برخی از امتیازات وجود دارد که سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلوونی را برای سرمایه گذاری جذاب کرده است.

  • فضای تجاری امن به لطف ثبات اقتصادی و سیاسی
  • زیرساختی عملکردی و کاملا پیشرفته
  • عدم وجود موانع نظارتی
  • موقعیت استراتژیک در منطقه مرکزی اروپا ، دسترسی مستقیم به بازارهای منطقه

بهترین شهرهای اسلوونی برای سرمایه گذاری

اسلوونی اخیرا به عنوان یکی از ده مقصد برتر برای سرمایه گذاری مخصوصا سرمایه گذاری در املاک در جهان انتخاب شده است.

بهترین شهرهای اسلوونی برای سرمایه گذاری

حتی قبل از تصمیم به سرمایه گذاری در اسلوونی باید موارد زیادی را در نظر گرفت و نخست ، باید مشخص شود که چرا شخص می خواهد در اسلوونی سرمایه گذاری کند ، این مساله برای این اهمیت دارد که آیا نیت فرد صرفا سرمایه گذاری است یا برنامه ای برای زندگی در هر زمان و آینده در اسلوونی دارد.

بنابراین پس از روشن شدن این موضوع ، می توانید مناطق یا شهرهای مختلف اسلوونی را در نظر بگیرید و شرایط را با نیازهای خود مقایسه کنید.

سرمایه گذاری در لیوبلیانا

لیوبلیانا برای اکثر سرمایه گذاران مشهودترین مکان برای سرمایه گذاری و حتی خرید ملک است ، به دلیل پتانسیل سرمایه گذاری زیادی است که این شهر ارائه می دهد ، اگرچه قیمت ها در این شهر بالاترین است.

برخی از سرمایه گذاران در حال حاضر از نرخ رشد سالانه ۳۰ درصد و بیشتر بهره می برند ، املاک و مستغلات لیوبلیانا تقاضای زیادی دارند که بیش از عرضه محدود است و علاوه بر این ، اجاره در لیوبلیانا نیز بالاترین نرخ در کشور است.

بعد از پایتخت ، منطقه ساحلی پریمورسکا و منطقه کوهستانی گورنسکا مکان های بعدی گران قیمت برای سرمایه گذاری در خرید املاک و مستغلات در اسلوونی هستند و هر دو شامل برخی از پر بازدیدترین مقاصد گردشگری ( به عنوان مثال Bled و Bohinj در Gorenjska و Portoroz و Piran در ساحل دریا ) هستند که فرصتی برای درآمد خوب اجاره را ارائه می دهند و نکته خوب دیگر این است که هر دو منطقه یک ساعت با لیوبلیانا فاصله دارند.

سرمایه گذاری در ماریبور

ماریبور دومین شهر بزرگ اسلوونی است و یک مرکز اقتصادی ، ترافیکی ، فرهنگی ، آموزشی ، علمی – پژوهشی و بهداشتی مهم در شمال شرقی اسلوونی را نشان میدهد و در سال های اخیر برای سرمایه گذاری جالب تر شده است ، زیرا با همکاری شهرداری ، زیرساخت های عالی ایجاد شده و چهار پارک صنعتی رشد یافته است که توسعه اقتصادی شهر و منطقه را تضمین می کند.

شهر ماریبور و منطقه پیرامون آن با استراتژی توسعه یافته برای جذب سرمایه گذاری در لیست شهرها و مناطق اروپا قرار دارد.

ماریبور و منطقه دراوا در میان سریعترین شهرهای در حال توسعه و آینده نگرترین شهرها و مناطق در اروپا قرار دارد.

ماریبور به عنوان یک شهر فرصت های زیادی را ارائه می دهد که ارزش افزوده ای را برای سرمایه گذاران نشان می دهد ، موقعیت ژئواستراتژیک آن یک مزیت بزرگ است ، زیرا مادرید را به کیف و برلین را به استانبول متصل می کند و راه آهنی که از شهر عبور می کند نیز یک مزیت است.

هزینه های ثبت شرکت در اسلوونی

هزینه ثبت شرکت در VEM بصورت رایگان است ، اگر یک شرکت LTD را در دفتر اسناد رسمی باز کنید ، حداقل ۳۰۰ یورو باید پرداخت کنید ، بنابراین ما به شما پیشنهاد می کنیم که شرکت خود را در VEM point ثبت کنید.

هزینه های ثبت شرکت در کشور ترکیه هم بسیار پایین است و همین موضوع باعث شده بسیاری از ایرانیان ، ترکیه را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند ، در مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه روش تاسیس شعبه شرکت ها در این کشور را بخوانید.

مراحل ثبت شرکت در اسلوونی

پروسه سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلوونی به دو مرحله ساده و فقط یک هفته کاری قبل از رسمی شدن نیاز دارد ، ثبت شرکت در اسلوونی یکی از ساده ترین مراحل در اروپا است ، به دلیل ثبت یک مرحله ای ( e-VEM ) که در آن می توان تمام اسناد لازم را ثبت کرد تا در همه مقامات ثبت شود ( در ثبت تجارت ، در مقامات مالیاتی ، در موسسه بهداشت و اداره آماری اسلوونی ).

مراحل ثبت شرکت در اسلوونی

اشخاص حقوقی قبل از ثبت نام یک مرحله ای باید یک حساب بانکی افتتاح کنند ، سرمایه لازم را واریز کنند و اساسنامه را به فرم خاصی تنظیم کنند.

مرحله یک : آماده سازی مدارک

یک شخص حقوقی یا حقیقی می تواند به عنوان بنیانگذار یک شرکت در اسلوونی عمل کند ، گزینه اول برای ثبت شرکت جدید و گزینه دوم برای ثبت نمایندگی خارجی مناسب است.

برای ثبت شرکت جدید ، باید شماره مالیات یک شخص را دریافت کنید و برای به دست آوردن آن ، باید کپی پاسپورت موسس و نام شرکت را ارائه دهید ، توجه به این نکته مهم است که ارائه گواهی عدم سو پیشینه برای کلیه موسسین شرکت الزامی است ، دریافت TIN اولین قدم برای ثبت شرکت است ، در صورت برنامه ریزی برای ایجاد دفتر نمایندگی ، جمع آوری اسناد زیر ضروری است:

  • بیانیه اصلی از ثبت تأیید ثبت شرکت ( مجوز باید توسط مترجم رسمی به اسلوونیایی ترجمه شود )
  • یک کپی از گذرنامه صاحب شرکت و همچنین آدرس محل اقامت وی ؛
  • آدرس قانونی شرکت با اجازه استفاده از صاحب آدرس ( این سند باید توسط دفتر اسناد رسمی تأیید شود ).

توجه ویژه ای به انتخاب نام شرکت باید شود ، تعدادی از الزامات برای نام شرکت ها وجود دارد :

نام و علائم دیگر کشورها یا سازمان های بین المللی نباید در نام وجود داشته باشد ( حروف خارجی مجاز است ).

استفاده از کلمات و علائم مغایر با الزامات قانون و موازین اخلاقی و همچنین استفاده از علائم تجاری سایر شرکت ها مجاز نیست ، درج نام شرکت با نام ایالتی ( اسلوونی ) و همچنین مشتقات آن فقط با اجازه رسمی دولت امکان پذیر است و شما باید مجوز استفاده از نشان ، پرچم و اسامی را که متعلق به مناطق شهرداری است بگیرید ، نام شرکت انتخاب شده در دفتر دادگستری ثبت می شود و پس از آن تأییدیه رزرو نام برای مدت مشخصی به متقاضی ارائه می شود.

همچنین ، هنگام افتتاح شرکت ، شما باید لیستی از فعالیت هایی را که شرکت درگیر آن خواهد بود ، ارائه دهید.

تنظیم این لیست براساس ثبت رسمی است و باید توجه داشت که انجام مشاغل با مشارکت سرمایه های خارجی ویژگی های خاصی دارد : به عنوان مثال ، محدودیت در مشارکت سرمایه گذاری های خارجی در رسانه ها ، کارگزاری ، حسابرسی و برخی از شرکت های دیگر اعمال می شود و علاوه بر این ، تعدادی از فعالیت ها شامل اخذ مجوز ( به ویژه حمل و نقل مسافر ، ارائه خدمات سفر و غیره ) است.

مرحله دوم : پر کردن اسناد و ثبت نام

ثبت شرکت ها در اسلوونی به معنای حضور شخصی است و در صورت وجود چندین بنیانگذار ، در صورت داشتن وکالت از طرف دیگر شرکت کنندگان ، باید یکی از آنها حضور داشته باشد.

امضای اسناد اولیه در دفتر اسناد رسمی انجام می شود.

مرحله سوم : انتخاب بانک و افتتاح حساب

تعداد نسبتا زیادی بانک در کشور اسلوونی فعالیت می کنند که هرکدام از آنها شرایط مختلفی را برای همکاری ارائه می دهند ، در این مرحله سرمایه مجاز به حساب بانکی وارد می شود و پس از آن بنیانگذار برای ارائه به مرجع ثبت گواهی دریافت می کند.

مرحله چهارم : معرفی شرکت برای ثبت

شرکت ظرف چند روز به ثبت می رسد ( به طور معمول ، این روند بیش از دو هفته طول نمی کشد ) ، ورود یک شرکت به مرحله ثبت به معنای تکمیل مراحل ثبت نام است و اجازه می دهد تا فعالیت های تجاری در کشور ( از جمله امضای قرارداد ، استخدام کارکنان ، پرداخت قبوض و غیره ) انجام گردد.

پس از ثبت شرکت ، ارائه مدارک به مقامات مالیاتی ، ثبت نام کارآفرینان و برخی از موسسات دیگر ضروری است ، به شرکت ها شماره مالیات و شناسه اختصاص داده می شود که برای تجارت آنها ضروری است و علاوه بر این ، پس از دریافت تأیید ثبت نام ، بنیانگذار باید با بانک تماس گرفته و حساب موجود را مجددا به حساب تسویه تغییر دهد ( افتتاح حساب تسویه تنها پس از گذراندن تمام مراحل انجام می شود ) ، همچنین سازماندهی خدمات حسابداری برای شرکت ضروری است.

مالیات شرکت ها در اسلوونی

افراد مقیم در اسلوونی موظف به پرداخت مالیات بر درآمد شرکت ( CIT ) از درآمد جهانی خود هستند ، مالیات غیر ساکنان اسلوونی فقط از درآمد حاصل از منابع در اسلوونی ، از جمله درآمد حاصل از موسسات دائمی ( PE ) در اسلوونی ، است.

مالیات شرکت ها در اسلوونی

در حال حاضر نرخ CIT در اسلوونی ۱۹ درصد می باشد.

موسسات خیریه غیرانتفاعی ، انجمن ها ، بنیادها و غیره به دلیل فعالیت های غیر انتفاعی خود از CIT معاف هستند.

طبق انتظارات مدل های کلان جهانی تجارت اقتصاد انتظار می رود نرخ مالیات شرکت ها در اسلوونی تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۲۰٫۰۰ درصد برسد و در بلندمدت پیش بینی می شود نرخ مالیات شرکت های اسلوونی در سال ۲۰۲۲ حدود ۲۰٫۰۰ درصد باشد.

خوب است بدانید کمترین نرخ مالیات برای شرکت ها در قاره اروپا مربوط به کشور پرتغال است ، نحوه سرمایه گذاری و ثبت شرکت در پرتغال را در همین سایت بخوانید.

مالیات بر تناژ در اسلوونی

اگر شرکتی شرایط خاصی را داشته باشد ( به عنوان مثال در حمل و نقل دریایی بین المللی فعالیت کند ) و پیش از این به مقامات مالیاتی اطلاع دهد ، می تواندبه جای CIT مشمول مالیات بر تناژ شود.

مبنای مالیاتی مالیات بر تناژ مجموع مبانی مالیاتی برای هر یک از کشتی های موجودیت اقتصادی است که در سیستم مالیات بر تن قرار دارند ، پایه مالیات برای یک کشتی خاص با ضرب تعداد روزهای کارکرد کشتی در پایه مالیات روزانه نشان داده شده در جدول زیر محاسبه می شود :

یورو / روز برای ۱۰۰ تن خالصتناژ خالص (NT)
0.90برای هزار تن اول
۰٫۶۷برای ۱۰۰۱ تا ۱۰۰۰۰ تن بعدی
۰٫۴۰برای ۱۰،۰۰۱ تا ۲۵،۰۰۰ تن بعدی
۰٫۲۰بالاتر از ۲۵،۰۰۱ تن

خرید شرکت آماده در اسلوونی

شرکت های آماده در اسلوونی شرکت هایی هستند که قبلا به ثبت رسیده اند و به همین دلیل ، گزینه بسیار جذابی برای سرمایه گذاران خارجی محسوب می شوند ، به این دلیل که از طریق آنها ، بازرگانان می توانند عملیات تجاری خود را بسیار سریعتر آغاز کنند.

خرید شرکت آماده در اسلوونی

علاوه بر مزیت ذکر شده ، یکی از دلایل اصلی افتتاح شرکت در اسلوونی از طریق یک شرکت آماده این است که این شرکت از بلوغ تجاری برخوردار است و سرمایه گذاران می توانند از افزایش اعتبار در بازارهای محلی یا بین المللی نیز بهره مند شوند.

یک شرکت آماده در اسلوونی به هر سرمایه گذار اجازه می دهد تا با حداقل سطح بوروکراسی ، بلافاصله فعالیت تجاری را شروع کند ( پس از انتقال مالکیت ) ، تیم متخصص ما در تشکیل شرکت در اسلوونی می تواند بازرگانان را در خرید یک شرکت آماده در این کشور راهنمایی کند.

مزایای خرید یک شرکت آماده در اسلوونی

خرید یک شرکت آماده راهی برای عبور از مراحل ثبت شرکت در اسلوونی است و علاوه بر این ، به لطف قدمت شرکت تازه خریداری شده ، سرمایه گذار می تواند از نام و تاریخچه موفقیت آن بهره مند شود.

خرید شرکت آماده بیش از ۶ ماه نیز راهی برای اخذ مجوز کار یا اقامت در اسلوونی است.

به عنوان یک قاعده کلی ، اکثر شرکت های آماده اسلوونی که برای فروش در دسترس هستند ، قدمتی بین یک تا سه ماه دارند و بیشتر این شرکت ها به عنوان شرکت های با مسئولیت محدود ثبت شده ان و یکی دیگر از فرم های محبوب تجاری موجود برای یک شرکت آماده ، شرکت سهامی است و مهم است که بدانید سرمایه شرکت در مورد یک تجارت آماده به طور کلی کمتر است.

این امر به این دلیل است که مالک قبلی حق بازپرداخت حداقل سرمایه سهام شرکت را دارد و این می تواند منجر به این واقعیت شود که ممکن است مالک جدید برای شروع عملیات تجاری ، مطابق با شکل تجاری که شرکت آماده در آن ثبت شده است ( به عنوان مثال ، در مورد شرکت آماده که به عنوان یک شرکت با مسئولیت محدود تاسیس شده است ، حداقل سرمایه سهام باید ۷۵۰۰ یورو باشد ، اما شرکت های موجود برای فروش می توانند سرمایه ۵۵۰ یورو – ۱۸۰۰ یورو داشته باشند ).

هنگام خرید یک شرکت آماده در اسلوونی ، سرمایه گذاران همچنین یک حساب بانکی شرکتی قابل استفاده و گزینه های اعتباری سودمند به دست می آورند و در صورت انتخاب مناسب ، یک شرکت آماده می تواند تأثیر مثبتی در ایجاد چهره سازمانی داشته باشد.

به همین دلیل است که ما اکیدا به سرمایه گذاران ، توصیه می کنیم که با یکی از متخصصان ما در تشکیل شرکت در اسلوونی مشورت کنند تا به تمام جنبه های حقوقی خرید شرکت آماده گاهی یابند.

معایب خرید شرکت آماده در اسلوونی

هنگام خرید یک شرکت آماده ، بدهی های آن شرکت را بر عهده می گیرید و این بدان معنی است که شما یک شرکت را بدون اینکه متوجه بدهی قبلی شوید ، خریداری می کنید و این امر فقط با مالک شدن شما مشخص می شود.

عواقب تصاحب بدهی به این معنی است که شما بعنوان مالک جدید اکنون باید این بدهی ها را پرداخت کنید ، بنابراین پرداخت چند صد یورو برای شرکت آماده می تواند منجر به هزینه های پیش بینی نشده شود ، اما با ثبت یک شرکت جدید در اسلوونی ، می توانید مطمئن باشید که این شرکت با شروع کار تازه ، سابقه پاکی دارد.

از آنجا که قبل از خرید نمی توانید همه موارد مربوط به اقدامات قبلی شرکت را بررسی کنید ، ممکن است در واقع در حال خرید شرکتی با محدودیت های خاص باشید ، زیرا برخی از شرکت ها در گذشته جریمه هایی دریافت کرده اند و اکنون ممکن است محدودیت های خاصی برای انجام تجارت داشته باشند.

به عنوان مثال ، عواقب این جریمه ها می تواند به این معنی باشد که اگر در گذشته مقررات قانون کار را نقض کرده باشند ، ممکن است محدودیت هایی در استخدام خارجی ها داشته باشد و اگر این نوع شرکت چنین محدودیتی داشته باشد ، شما نمی توانید برای اجازه کار و اقامت اقدام کنید و بنابراین نمی توانید کارگرانی را که تابعیت اتحادیه اروپا را ندارند استخدام کنید.

روش های اصلی خرید شرکت آماده در اسلوونی

قدم اصلی در خرید یک شرکت آماده در اسلوونی ، تحقیق در مورد گزینه های موجود و انتخاب مناسب ترین شرکت است ، در مورد سرمایه گذارانی که قبلا هیچ شرکت آماده ای خریداری نکرده اند ، ما توصیه اکید می کنیم از تیم مشاوران ما در موسسه مهاجرتی رجبی در تشکیل شرکت اسلوونی مشاوره بگیرند.

  • انتخاب ساختار قانونی شرکت از بین انواع شرکت های موجود ( مالک انحصاری – S.P. Samostoni Podjetnik ، شرکت با مسئولیت محدود – D.O.O Druzba z Omejeno Odgovornostjo ، شرکت سهامی – D.D. Delniska druzba یا شعبه – Podruznica ) ؛
  • انتخاب خط تجارت ( نوع محصولات یا خدمات ارائه شده ) ؛
  • انتخاب سن شرکت ( سرمایه گذاران می توانند از بین شرکت های آماده تاسیس شده به عنوان شرکت های نوپا یا بالغ شرکت مورد نظر خود را انتخاب کنند) ؛
  • در نهایت ، قدم نهایی انتقال مالکیت است که برای انجام قانونی این کار نیاز به تخصص یک متخصص تشکیل شرکت اسلوونیایی دارد.

لازم به ذکر است سرمایه گذاران امکان تغییر نام تجاری شرکت را خواهند داشت ، سرمایه گذاران همچنین می توانند آدرس تجارت شرکت را تغییر دهند و مدیران جدیدی را منصوب کنند.

شاخص های اقتصادی برای ثبت شرکت در اسلوونی

هنگام سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلوونی ، تعیین کننده ترین عامل همیشه شاخص های اقتصادی و پیش بینی ها هستند.

شاخص های اقتصادی برای ثبت شرکت در اسلوونی

روند اقتصادی اسلوونی مثبت است و نقطه شروع خوبی برای تجارت صادراتی است ، شاخص های اقتصادی برای اسلوونی رشد بالایی را نشان داده اند ، همچنین سطح بیکاری به پایین ترین سطح رسیده است.

از این رو ، در سال های آینده می توانیم میزان بالایی از مصرف گرایی را انتظار داشته باشیم ، که این اطلاعات مثبتی برای خارجیانی است که می خواهند با ثبت شرکت در اسلوونی کسب و کار خود را شروع کنند.

اعتماد در بخش ساخت و ساز نیز بهبود یافته است که پیش بینی مثبتی برای رشد تولید ناخالص داخلی در آینده است ، چندین سرمایه گذاری برای ارتقا گردشگری مانند ساخت هتل های جدید و بهبود زیرساخت ها انجام شده است و همچنین ، خانه ها و آپارتمان های جدید زیادی در مرحله ساخت هستند که خرید املاک و مستغلات را با هدف اجاره کوتاه مدت یا بلند مدت ارتقا می دهند.

نرخ بیکاری در اسلوونی

نرخ بیکاری اسلوونی در فوریه سال ۲۰۲۱ ، از ۸ درصد در ماه مشابه سال قبل ، به ۹ درصد افزایش یافت و این بالاترین نرخ بیکاری از سال ۲۰۱۷ است ، زیرا تعداد بیکاران با افزایش ۴،۷۸۳ به ۸۲،۶۳۸ رسید ، در حالی که تعداد شاغلان با کاهش ۴،۹۳۹ به ۸۹۱،۰۵۵ رسید.

نرخ تورم در اسلوونی

نرخ تورم در اسلوونی در ماه مه ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲٫۱ درصد افزایش یافته است ، قیمت ها عمدتا برای مسکن ، برق ، آب ، گاز و سایر سوخت ها ( ۱۱٫۸ درصد ) ، حمل و نقل ( ۵٫۶ درصد ) ، مشروبات الکلی و دخانیات ( ۳٫۴ درصد ) ، بهداشت و درمان ( ۲٫۷ درصد ) و پوشاک و کفش ( ۲٫۰ درصد ) افزایش داشته است.

سود بانک ها در اسلوونی

سود وام بانکی در اسلوونی از ۲٫۲۴ به ۲٫۳۸ درصد در مارس ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

درصد مالیات در اسلوونی

در جدول زیر انواع مالیات و میزان آن در اسلوونی بیان شده است.

نرخ استاندارد ۲۲%VAT ( مالیات بر ارزش افزوده )
۱۹٪مالیات بر درآمد شرکت
نرخ مالیات پیشرو: ۱۶٪ ، ۲۷٪ ، ۳۴٪ ، ۳۹٪ و ۵۰٪مالیات بر درآمد شخصی
۱۶٫۱٪ توسط کارفرما پرداخت می شود ۲۲٫۱٪ توسط کارمند پرداخت می شودکمک های امنیت اجتماعی
۰٪مالیات بر دارایی
۲٪مالیات بر انتقال اموال غیر منقول
در سال ۲۰۰۹ لغو شدمالیات حقوق و دستمزد
۰ -۲۵٪ ( بسته به دوره نگهداری )مالیات بر سود سرمایه

هزینه اجاره در اسلوونی

هزینه اجاره در اسلوونی در هر شهر آن متفاوت است.

برای مثال در لیوبلیانا ، پایتخت کشور ، اجاره یک آپارتمان یک خوابه در هر ماه حدود ۳۵۰ – ۵۰۰ یورو هزینه دارد و یک آپارتمان ۳ اتاقه ( ۶۰ – ۱۰۰ متر مربع ) ۶۵۰ – ۱،۱۰۰ یورو در ماه ، یک آپارتمان ۴ اتاقه ( ۸۰ – ۱۳۰ مترمربع ) از ۷۵۰ تا ۱۴۰۰ یورو در ماه می باشد.

بهترین شهرهای اسلوونی برای ثبت شرکت

اسلوونی به دلیل اقتصاد پشتیبانی شده توسط یک سیستم مالی پایدار ، در لیست ۲۰ کشور جهان قرار از لحاظ شهرت ” بهترین مقصد تجاری ” قرار دارد.

در زیر بهترین شهرهای اسلوونی برای ثبت شرکت از نظر نیروی کار بررسی شده است.

ثبت شرکت در لیوبلیانا

لیوبلیانا پایتخت کشور اسلوونی و شهری بسیار جذاب برای کار ، زندگی و گردشگری است و بیشتر جمعیت کشور اسلوونی در این شهر و حومه آن زندگی می کنند.

بالاترین تولید ناخالص داخلی در اسلوونی مربوط به شهر لیوبلیانا است و از مشاغل مورد نیاز در شهر لیوبلیانا در سال ۲۰۲۱ می توان به نماینده خدمات مشتریان ، مدیر واحد تجاری ، مدیر کیفیت زنجیره تامین ، مشاوره پشتیبانی تجاری ، کارشناس منابع انسانی ، تولید کننده محتوا رسانه ، مهندس نرم افزار و کارشناس فروش اشاره کرد.

متوسط دستمزد در اسلوونی بسته به موقعیت و رشته بسیار متفاوت است و مشاغل حقوقی ، بازاریابی و مدیریت از پردرآمدترین شغل ها هستند.

متوسط حقوق در لیوبلیانا در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۶۰۰۰ یورودر ماه است.

ثبت شرکت در ماریبور

شهر ماریبور بعد از شهر لیوبلیانا بزرگترین شهر در کشور اسلوونی محسوب می شود ، به دلیل فرصت های شغلی که در شهر ماریبور وجود دارد این شهر در بین شهروندان این کشور و مهاجران شناخته شده است.

ماریبور نخستین شهرداری کشور اسلوونی است که دارای استراتژی اقتصاد مدور تایید شده است.

متوسط حقوق و دستمزد در ماریبور ۳۳،۹۸۱ یورو در سال است و معمول ترین درآمد ۱۴۰۰۰ یورو است.

طرح تجاری برای ثبت شرکت در اسلوونی

تهیه یک طرح تجاری اتلاف وقت برای روشهای اداری نیست ، اما عمدتا به کارآفرین کمک می کند تا آنچه را که در انتظار او است روشن کند.

طرح تجاری برای ثبت شرکت در اسلوونی

بهترین طرح تجاری حاوی اطلاعات کلیدی بسیاری است که در کمترین حد ممکن ارائه شده است.

مهم نیست که یک طرح تجاری را به صورت مقاله بنویسید ، بلکه باید بیشترین اطلاعات ممکن را در جداول ، نمودارها و پاراگرافهای کوتاه ارائه دهید که واقعیت ها را بیان کند.

طرح تجاری نباید بیش از ۲۰ صفحه داشته باشد ، اما می تواند در قالب ارائه نیز ارائه شود.

طرح تجاری سندی است که نمایانگر توسعه سیستماتیک ایده به یک فرصت تجاری یا سندی است که پتانسیل ایده کار آفرین را بررسی می کند.

طرح تجاری برای ثبت شرکت در اسلوونی باید شامل فصل های زیر باشد:

  • خلاصه برنامه تجاری
  • ارائه محصول یا خدمات ، مشاغل و صنایع
  • تحقیقات بازار و تحلیل بازار
  • اقتصاد تجارت
  • برنامه ی بازاریابی
  • برنامه ها ، طراحی و توسعه
  • طرح تولید و تولید
  • سازمان و مالکیت شرکت
  • برنامه
  • ارزیابی خطرات و مشکلات
  • برنامه مالی

اخذ اقامت اسلوونی از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

روند دریافت تابعیت اسلوونی از طریق سرمایه گذاری همانند دیگر کشور های اروپایی روند ساده ای نیست و در حال حاضر ، مهاجرت به اسلوونی از طریق سرمایه گذاری امکان پذیر است.

اخذ اقامت اسلوونی از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

ساده ترین راه برای ورود به سیستم مهاجرت سرمایه گذاری اسلوونی ، عضویت یک شخص حقوقی در این کشور است.

در این حالت ، شما می توانید به سادگی یک طرح تجاری تهیه کنید ، حداقل سرمایه مورد نیاز را سرمایه گذاری کنید که این به نوع شرکتی که می خواهید ثبت کنید بستگی دارد و فعالیت تجاری خود را شروع کنید.

به عنوان یک خارجی از خارج از اتحادیه اروپا ، به ویزا برای اقامت خود احتیاج دارید ، که در این حالت تجارت یا سرمایه گذاری است و سپس اجازه اقامت نیز ضروری است ، زیرا این سند به شما اجازه می دهد در اسلوونی زندگی کنید.

برای اینکه بتوانید حق شهروندی اسلوونیایی را دریافت کنید ، ابتدا باید اقامت دائم داشته باشید و به عنوان یک قاعده کلی ، تابعیت اسلوونی با سرمایه گذاری می تواند پس از ۱۰ سال زندگی مستمر در این کشور حاصل شود ، زیرا برنامه خاصی برای سرمایه گذاران وجود ندارد که بتواند مزایای بیشتری را در زمان مراجعه برای صدور مجوز ارائه دهد.

برای اعضای خانواده ، به دست آوردن اقامت تنها پس از یک سال حضور مالک شرکت در اسلوونی امکان پذیر است.

شرایط لازم برای اخذ اقامت اسلوونی از طریق سرمایه گذاری

حداقل سرمایه گذاری لازم برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به اسلوونی ۵۰،۰۰۰ یورو در دارایی های ثابت شرکت یا ۱۰٫۰۰۰ یورو درآمد ماهانه هر ماه به مدت ۶ ماه یا استخدام یک شهروند اتحادیه اروپا به مدت ۶ ماه با حقوق تمام وقت شاغل است.

پردازش برنامه می تواند تقریبا ۳ ماه طول بکشد.

برای واجد شرایط شدن در این برنامه ، سرمایه گذار خارجی باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد.

در مواردی که سرمایه گذاران اقامت خود را به مدت ۵ سال حفظ کنند ، حق اقامت دائم را خواهند داشت.

بعد ۵ سال دیگر ، آنها حق تابعیت اسلوونی را دریافت می کنند.

سرمایه گذاری در مناطق ویژه اسلوونی

صنایع جذاب ویژه ای برای سرمایه گذاری در اسلوونی وجود دارد.

سرمایه گذاری در مناطق ویژه اسلوونی

اقتصاد اسلوونی یک اقتصاد سریع در حال رشد است و این خبر خوبی برای سرمایه گذارانی است که می خواهند شرکتی در اسلوونی راه اندازی کنند ، تجار می توانند انتظار بازار گسترده ، کارگران ماهر ، در دسترس بودن فناوری و حمایت از تجارت را داشته باشند.

آنها همچنین می توانند انتظار بازگشت سرمایه زیادی را داشته باشند زیرا هزینه اداره یک کسب و کار در اسلوونی و همچنین مالیات شرکت های بزرگ که ۱۹ درصد است بسیار مناسب است و واضح است که تشکیل شرکت در اسلوونی یک تصمیم تجاری عاقلانه است.

از سال ۲۰۰۴ ، اسلوونی یکی از کشورهای برتر اتحادیه اروپا از نظر اقتصادی است و بخش عمده ای از این امر به دلیل فرصت های جذاب سرمایه گذاری در اسلوونی است.

صنعت خودرو در اسلوونی

خودروسازان در اسلوونی اطمینان حاصل می کنند که آنها نه تنها اتومبیل های باکیفیت بلکه اتومبیل هایی که رانندگی را بسیار راحت تر و از لحاظ فنی پیشرفته می کنند ، تولید می کنند.

آنها همچنین از رقابت پذیری این خودروها در بازار اطمینان حاصل می کنند ، اگر می خواهید با راه اندازی شرکتی در صنعت خودرو در اسلوونی سرمایه گذاری کنید ، کارشناسان تشکیل شرکت ما می توانند به شما کمک کنند.

مواد شیمیایی و دارویی

این صنعت برای مدت زمان بسیار طولانی وجود داشته است ، تولیدکنندگان در اسلوونی در ساخت و فروش محصولات خود موفق بوده اند و کارگران ماهر زیادی در اختیار آنها است.

این صنعت در حدود ۵/۵ میلیارد یورو درآمد کسب کرده و یک شرکت شیمیایی و دارویی در اسلوونی یک تلاش بسیار سودآور است ، کارشناسان تشکیل شرکت ما در موسسه مهاجرتی رجبی می توانند با راه اندازی یک شرکت در این بخش تجاری به شما در سرمایه گذاری در اسلوونی کمک کنند.

برق و الکترونیک در اسلوونی

اسلوونی به آموزش و آموزش کارگران خود در زمینه الکترونیک و رشته برق اهمیت می دهد و اخیرا ، حدود ۲۱۰۰ دانشجوی مقطع کارشناسی در دوره های مربوط به الکترونیک ثبت نام کرده اند.

اگر یک شرکت اسلوونیایی را در این صنعت افتتاح کنید ، می توانید از کارگران ماهر در کارهای الکترونیکی و برق اطمینان داشته باشید و اگر می خواهید در این صنعت در اسلوونی سرمایه گذاری کنید ، نمایندگان شرکت ما در اختیار شما هستند.

فناوری اطلاعات و ارتباطات

این یکی از سریعترین صنایع رو به پیشرفت در اسلوونی است و بخش عمده ای از دلیل رونق آن پیشرفت فن آوری ، توسعه مهارت ها و حمایت دولت است و دولت فناوری اطلاعات و ارتباطات را به عنوان بخشی از اولویت توسعه ملی قرار داده است.

مزایا و معایب ثبت شرکت در اسلوونی

داشتن یک شرکت در اسلوونی می تواند چندین مزیت برای تجارت در اتحادیه اروپا داشته باشد و قطعا با معایبی نیز همراه است که در ادامه به این موارد پرداخته شده است.

مزایا و معایب ثبت شرکت در اسلوونی

اسلوونی مقصدی جذاب برای گسترش تجارت

داشتن یک شرکت در اسلوونی به دلیل موقعیت جغرافیایی و اقتصادی آن سودمند است ، حضور در اروپای مرکزی و کنار دریا با یک بندر بین المللی در کوپر قطعا مزیتی است که همه کشورها از آن برخوردار نیستند.

همچنین ، اسلوونی بخشی از اتحادیه اروپا و منطقه شینگن است که تجارت کالاها و خدمات را با سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا آسان می کند ، این امر به ویژه برای کارآفرینانی که خدمات خود را در سطح بین المللی ارائه می دهند ، بسیار مهم است.

با توجه به اندازه و زبان خاص آن که بیشتر اسلوونیایی ها انگلیسی نیز صحبت می کنند و بنابراین تجارت با شرکای محلی آسان تر است زیرا هیچ مانعی در زبان وجود ندارد.

فرآیند آسان برای ثبت شرکت در اسلوونی

مزیت دیگر سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلوونی این است که روند تاسیس شرکت مستقیما رو به جلو است ، در برخی کشورها ، خارجی ها هنگام تأسیس شرکت LTD باید مراحل متفاوتی را نسبت به افراد محلی طی کنند ، اما در اسلوونی فارغ از ملیت ، روند کار یکسان است.

روند مهاجرت تجاری و استخدام خارجی های غیر اتحادیه اروپا

داشتن یک شرکت در اسلوونی همچنین به شما امکان می دهد برای نظارت بر تجارت خود در اروپا به اسلوونی مهاجرت کنید و یا اگر به نیروی متخصص از خارج از کشور نیاز دارید ، می توانید آنها را در یک فرآیند کاملا مستقیم در شرکت خود استخدام کنید.

فقط ایجاد یک شرکت در اسلوونی به شما حق شروع مهاجرت تجاری را نمی دهد ، اما اگر شرکت یکی از شرایط انجام فعالیت تجاری را برآورده کند ، نماینده می تواند برای خود درخواست اجازه کار و اقامت کند و تحقق این شرط همچنین به یک شرکت امکان استخدام سایر کارمندان غیر اتحادیه اروپا را می دهد.

معایب ثبت شرکت در اسلوونی

از بیشتر جنبه ها ، اسلوونی با توجه به عضویت کامل در اتحادیه اروپا نباید تفاوت زیادی داشته باشد و با این حال به نظر می رسد که سیستم دیوان سالاری در اسلوونی اغلب برای سرمایه گذاران خارجی چالش برانگیز است ، یا حداقل می توان گفت که آنها آن را دست کم می گیرند.

شایان ذکر است که در سال ۲۰۲۰ اصلاحیه قانون شرکتی تصویب شده است که در آن اسلوونیایی به عنوان زبان رسمی در شرکتها تعریف شده است و هیچ گونه تعهدی برای شرکت در مورد کارمندان خارجی برای ترجمه به زبانهای دیگر وجود ندارد و در حال حاضر گمانه زنی های زیادی در مورد تغییرات مالیاتی ( مالیات بر ارزش افزوده ، CIT ، درآمد شخصی ) وجود دارد که تأثیرات مثبتی برای شرکت ها و کارمندان دارد.

به هر حال اسلوونی هنوز با چالش های متعددی روبرو است که باعث کاهش سرعت جذب مستقیم خارجی می شود، از جمله :

  • بدهی بسیار بالای دولت با ۹/۸۰ درصد تولید ناخالص داخلی (OECD ، ۲۰۲۱ ).
  • بخش بانکی هنوز بهبود می یابد و همچنان آسیب پذیر است.
  • اصلاحاتی که به دلیل بی ثباتی مکرر دولت در تلاش برای ظهور است.
  • اسلوونی دارای بازار داخلی کوچکی است.
  • چندین موانع رسمی و غیررسمی در برابر FDI ( از جمله مالیات بالا و مشارکت های بالای تأمین اجتماعی ).
  • قرار گرفتن قابل توجه در معرض نوسانات اقتصاد جهانی.
  • صادرات در اسلوونی وابستگی زیادی به جو اقتصادی اتحادیه اروپا دارد.
  • کمبود نیروی کار به دلیل جمعیت همیشه پیر و رشد راکد جمعیت.

سوالات پر تکرار سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلوونی

ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ، تلاش می کنیم شما را با به روز ترین و آسان ترین راه های مهاجرت قانونی آشنا کنیم ، در بخش دیدگاه در پایین همین صفحه می توانید سوالات خود را درج نمایید تا کارشناسان مجرب موسسه پاسخگوی شما باشند.

بهترین شهر برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلوونی کدام شهر است؟

لیوبلیانا برای اکثر سرمایه گذاران مشهودترین مکان برای سرمایه گذاری و حتی خرید ملک است ، به دلیل پتانسیل سرمایه گذاری زیادی است که این شهر ارائه می دهد ، اگرچه قیمت ها در این شهر بالاترین است.

شرکت با مسئولیت محدود در اسلوونی چگونه شرکتی است ؟

شرکت با مسئولیت محدود ، شرکتی مبتنی بر سهام است که حداکثر تعداد آن 50 سهامدار است و اگر شرکت نتواند بدهی های خود را پرداخت کند ، کالاهای شخصی سهامداران ادعا نمی شود. برای شروع این نوع مشاغل حداقل سرمایه مشترک 7500 یورویی مورد نیاز است.

آیا برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اسلوونی نیاز به حضور در این کشور هست؟

اگر فقط یک سهامدار وجود داشته باشد ، ثبت نام ممکن است به صورت آنلاین انجام شود ، اگر بیش از یک سهامدار وجود داشته باشد ، ثبت نام باید به صورت حضوری در یکی از 200 دفاتر ثبت نام انجام شود.

برای سرمایه گذاری در بخش ملک در اسلوونی چقدر سرمایه نیاز است؟

به عنوان یک قاعده کلی ، خارجی ها ترجیح می دهند خانه هایی با 3 یا 4 اتاق خواب ، واقع در منطقه کوهستان و حیاط کوچک خریداری کنند که قیمت آنها به طور متوسط 300000 یورو است.

روند ثبت شرکت در اسلوونی چقدر طول می کشد؟

در اسلوونی شرکت ظرف چند روز به ثبت می رسد ( به طور معمول ، این روند بیش از دو هفته طول نمی کشد )

مالیات شرکت ها در اسلوونی چقدر است؟

در حال حاضر نرخ CIT (مالیات بر درآمد شرکت) در اسلوونی 19 درصد می باشد.

اگر بخواهم برای سرمایه گذاری در اسلوونی یک شرکت آماده بخرم به چقدر سرمایه نیاز دارم؟

شرکت های موجود برای فروش می توانند سرمایه 550 یورو – 1800 یورو داشته باشند.

نرخ بیکاری و نرخ تورم در اسلوونی چقدر است؟

نرخ بیکاری اسلوونی در فوریه سال 2021 ، از 8 درصد در ماه مشابه سال قبل ، به 9 درصد افزایش یافت ، نرخ تورم در اسلوونی در ماه مه 2021 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.1 درصد افزایش یافته است.

حداقل سرمایه گذاری لازم برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به اسلوونی چقدر است؟

حداقل سرمایه گذاری لازم برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به اسلوونی 50،000 یورو در دارایی های ثابت شرکت یا 10.000 یورو درآمد ماهانه هر ماه به مدت 6 ماه یا استخدام یک شهروند اتحادیه اروپا به مدت 6 ماه با حقوق تمام وقت شاغل است.

در این مقاله با سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلوونی آشنا شدید ، کارشناسان ما در دفاتر تهران و شیراز موسسه مهاجرتی رجبی آماده ارائه مشاوره های رایگان تلفنی و یا قرار ملاقات های حضوری هستند ، همچنین مقالات سایت با هدف به روز رسانی و ارائه اطلاعات صحیح به علاقه مندان مهاجرت به شما عزیزان تقدیم شده اند و به صورت مداوم به روز رسانی می شوند ، بنابراین می توانند منبع اطلاعاتی مناسبی برای شما باشند ، پیشنهاد ما مطالعه مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مجارستان است ، سرمایه گذاری بر روی ملک در این کشور بازدهی بسیاری مطلوبی دارد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه