سرمایه گذاری و ثبت شرکت در فنلاند

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
سرمایه گذاری و ثبت شرکت در فنلاند
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در فنلاند موضوعی است که در این محتوا از مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) به آن پرداخته شده است ، پیش روی شما مقاله ای جامع در خصوص شرایط سرمایه گذاری در فنلاند به همراه مزایا و معایب آن قرار دارد ، با ما برای مرور این محتوا همراه باشید.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در خارج از کشور در واقع نوعی کارآفرینی محسوب می شود که اطلاع از چگونگی انجام آن ، موفقیت صد در صد شما را در انتقال سرمایه به خارج از کشور تضمین می کند.

امیدواریم که مطالعه این محتوا راهکاری مفید در پیشبرد اهداف اقتصادی شما عزیزان در کشور فنلاند باشد ، مشاوران ما جهت ارائه اطلاعات تکمیلی حاضر و آماده هستند و در دفاتر فعال خود در شهرهای شیراز و تهران پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

اگر به سرمایه گذاری در فنلاند می اندیشید لازم است که قوانین حاکم بر بازار کار فنلاند را نیز بشناسید ، در مقاله کار در فنلاند این قوانین را به طور کامل شرح داده ایم ، به خواندن مقاله دعوتید.

چارچوب و فرصت های سرمایه گذاری در فنلاند

سرمایه گذاران خارجی در فنلاند آزادی تأسیس دارند ، به این معنا که خارجی ها – به جز بخشهایی که حیاتی هستند ، مانند انرژی ، ارتباطات ، دفاع یا تأمین مواد غذایی- می توانند با همان شرایط شهروندان در فنلاند سرمایه گذاری کنند.

همچنین اگر سرمایه گذار مایل به خرید یک دارایی در فنلاند باشد در برخی زمینه ها محدودیت وجود دارد ؛ به عنوان مثال برای خریدهای دفاعی ، تمام سرمایه گذاران خارجی باید درخواست تأیید قبلی کنند.

همین مفهوم برای سرمایه گذاری در بخشهای حساس اقتصاد (مانند انرژی ، ارتباطات ، تأمین غذا و غیره) برای افراد مستقر در خارج از اتحادیه اروپا و اتحادیه تجارت آزاد اروپا اعمال می شود.

برخی از خریدهای شرکتهای بزرگ فنلاندی ممکن است نیاز به مجوز پیگیری از وزارت استخدام و اقتصاد مطابق داشته باشد ، در صورت تعارض سرمایه گذاری شما با “منافع حیاتی ملی فنلاند” ، وزارت امور اقتصادی و استخدام سرمایه گذاری را متوقف می کند.

عوامل موفقیت یک سرمایه گذار در فنلاند

عاملی که موفقیت کسب و کار شما برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در فنلاند هستند ، کیفیت و مهارت برای کارآمد و معنی دار بودن کار شما است.

به عنوان یک کارآفرین و سرمایه گذار ، شما باید یک ایده خوب تجاری داشته باشید و به ایده تجاری خود اعتماد داشته باشید.

شما از لحاظ روحی باید از صنعت خود شناخت و دانش کافی داشته باشید و عزم راسخ برای کسب درآمد و همچنین شهامت ریسک پذیری داشته باشید.

ثبت شرکت در فنلاند از اقدامات مهم و اساسی برای یک سرمایه گذاری مطمئن است که خود انواع مختلفی دارد.

به یاد داشته باشید ، شما مجبور نیستید همه کارها را خودتان انجام دهید شما می توانید از یک کارآفرین دیگر خدماتی مانند یک شرکت آماده را بخرید ، در ادامه این مقاله خرید شرکت آماده در فنلاند نیز مورد بررسی قرار گرفته است که می توانید آن را مطالعه کنید.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در فنلاند

انواع سرمایه گذاری در فنلاند

هرکسی که بخواهد شغلی راه اندازی کند ، فارغ از اینکه کدام یک از حوزه های فعالیت باشد ، می پرسد : چه نوع شرکتی باید برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در فنلاند انتخاب کنم؟

در فنلاند ، شرکتهای خارجی معمولاً از طریق شرکتهای با مسئولیت محدود خصوصی یا دولتی یا از طریق دفتر شعبه فنلاند تجارت می کنند ، تجارت همچنین می تواند از طریق مشارکت ها یا تعاونی های عمومی یا محدود انجام شود ، یک سازمان یا بنیاد خارجی همچنین می تواند در فنلاند شعبه ایجاد کند.

تصمیم نهایی درباره این سوالات ممکن است به عوامل مختلفی از جمله اندازه شرکت ، تعداد مالکان یا سهامداران ، سرمایه اولیه ، تقسیم مسئولیت و تصمیم گیری بستگی داشته باشد که کارآفرین باید از قبل آنها را روشن کند.

مقامات اقتصادی فنلاند اکیداً توصیه می کنند قبل از تصمیم گیری با یک کارشناس حقوقی مجرب مشورت کنید ، مشاورانی که در طول روند راه اندازی تجارت بتوانند راهنمایی رایگان در اختیار شما قرار دهند.

در ادامه با مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی همراه باشید تا از جزییات انواع ثبت شرکت آگاهی پیدا کنید.

انواع شرکت ها در فنلاند

همانند سایر اقتصادهای پیشرفته ، در فنلاند اشکال مختلف قانونی وجود دارد ، برای مشاغل بسیار کوچک یا کسانی که هنوز توانایی استخدام کارمندان را ندارند ممکن است شروع به عنوان یک کارآفرین خصوصی مناسب باشد ، اما برای شرکت های متوسط و بزرگ گزینه های دیگری وجود دارد.

انواع شرکت ها در فنلاند

اکنون مشاوران حقوقی ما در موسسه مهاجرتی رجبی ، فرصت مطالعه انواع شرکت ها در فنلاند و اشکال قانونی آنها را برای شما عزیزان فراهم کرده اند تا بتوانید درک کاملی از سرمایه گذاری و نوع ثبت شرکت در این کشور داشته باشید.

مدل های مختلف تجاری موجود در فنلاند به شرح زیر است:

کارآفرینی خصوصی در فنلاند (تویمینیمی)

این ساده ترین ، سریع ترین و رایج ترین راه برای ایجاد یک تجارت جدید است ، با این روش فقط یک نفر برای شروع به کار با نام شرکت مورد نیاز است و داشتن حداقل مقدار سرمایه ضروری نیست.

کارآفرینی خصوصی برای افراد بیکاری که می خواهند شغل خود را راه اندازی کنند یا برای کارآفرینان نیمه وقت گزینه جالبی است ، اگر آنها این کار را به خوبی انجام دهند و فعالیت به اندازه کافی سودآور شود ، با گذشت زمان می توان آن را به شکل قانونی دیگری تبدیل کرد.

شرکت با مسئولیت محدود در فنلاند (Osakeyhtiö، OY)

یک شرکت محدود می تواند توسط یک یا چند شخص حقیقی یا حقوقی تأسیس شود ، حداقل یکی از بنیان گذاران باید اقامت دائم داشته باشد یا اگر موسس شخص حقوقی باشد ، باید در منطقه اقتصادی اروپا اقامت داشته باشد.

در صورت نیاز به مجوز ، درخواست باید به زبان فنلاندی یا سوئدی به شورای ثبت اختراعات و ثبت ملی ارسال شود.

در مورد شرکت با مسئولیت محدود ، قانون فنلاند در گذشته حداقل سرمایه اولیه ۲٫۵۰۰ یورو را تعیین کرده بود که برای شروع کار باید توسط سهامداران پرداخت می شد ، اما در ژوئیه ۲۰۱۹ ، حداقل میزان نیاز سرمایه لغو شد و اکنون هیچ مبلغ حداقلی برای سرمایه اولیه وجود ندارد.

مشارکت عمومی در فنلاند ( Avoin Yhtiö، AY)

این شکل از مشارکت در فنلاند باید حداقل توسط دو نفر که با امضای قرارداد همکاری یک شرکت را تاسیس می کنند ، تشکیل شود.

در این حالت مزایای کارآفرینان این است که حداقل سرمایه مورد نیاز وجود ندارد و همه شرکا در کلیه فعالیتهای شرکت از وضعیت برابر برخوردار هستند.

عیب اصلی این است که هر یک از اعضای مشارکت شخصاً و به طور نامحدود به تعهدات ، تصمیمات ، بدهی ها و بدهی های شرکت پاسخ می دهند.

مشارکت محدود در فنلاند (Kommandiittiyhtiö، KY)

این شکل حقوقی با شرکت مشارکت عمومی متفاوت است و شامل حداقل یک شریک محدود است که به طور کلی نقش سرمایه گذار را بازی می کند.

بنابراین ، برای تشکیل یک مشارکت محدود حداقل یک شریک عادی و یک شریک محدود با درآمد مالی مورد نیاز است.

حداقل سرمایه ای برای راه اندازی مشاغل وجود ندارد ، حداقل یکی از اعضا مسئول بدهی ها و تعهدات شرکت است.

تنظیم یک شعبه از یک بازرگان خارجی

اگر قبلاً در کشور دیگری شرکتی دارید ، ممکن است بخواهید شعبه ای از آن شرکت را در فنلاند تاسیس کنید.

شعبه به بخشی از یک سازمان یا بنیاد خارجی گفته می شود که به نام و به نمایندگی از یک سازمان یا بنیاد خارجی فعالیت های تجاری یا حرفه ای مستمر در فنلاند را انجام می دهد.

نام تجاری یک شعبه از یک کارآفرین خارجی تاسیس شده در فنلاند باید شامل نام تجاری کارآفرین خارجی همراه با نامی باشد که نشان دهنده شعبه آن است – به عنوان مثال CDE Cargo Ltd ، شعبه فنلاند.

بهترین سرمایه گذاری در فنلاند

در فنلاند نیز مانند دیگر کشورهای اروپایی فرصت های سرمایه گذاری زیادی وجود دارد اما قطعا کلید موفقیت شما در شناسایی بهترین نوع سرمایه گذاری می باشد.

بهترین سرمایه گذاری در فنلاند

مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی در این بخش به شما کمک می کنند تا با بهترین سرمایه گذاری و ثبت شرکت در فنلاند آشنا شوید و با توجه به شرایط بتوانید گزینه برتر را انتخاب کنید.

در طی چند سال گذشته ، پروژه های آغاز شده در فنلاند حاکی از آن است که فنلاند مقدار بیشتری سرمایه گذاری خارجی دریافت کرده است ، به عنوان مثال منطقه هلسینکی با دریافت ۹۰ پروژه جدید و ۴۸ درصد افزایش نسبت به سال گذشته ، بهترین عملکرد را در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی داشت.

این افزایش در سرمایه گذاری های خارجی نشان می دهد که اقتصاد فنلاند دارای یک شبکه جهانی قوی است و به عنوان یک بازار جذاب خارج از کشور ، به ویژه برای عملیات فروش و بازاریابی ، دیده می شود.

امیدوار کننده ترین زمینه های سرمایه گذاری در فنلاند مربوط به پیشرفته ترین صنعت پاک سازی (cleantech) ، اقتصاد جدید در حال ظهور ، ICT و تولید سنتی است.

سرمایه گذاری در بخش پاک سازی در فنلاند

فنلاند با داشتن توانایی های ویژه در بهره وری انرژی ، فرآیندهای صنعتی پاک و انرژی زیستی در بین کشورهای پیشرو در جهان در بخش cleantech است ، نزدیک به ۲۰۰۰ شرکت در این بخش وجود دارد که ۵۰ هزار نفر را استخدام می کند و پیش بینی می شود تا چند سال های آینده ۴۰ هزار شغل جدید نیز ایجاد شود.

فرصت هایی برای سرمایه گذاران جدید به ویژه در انرژی باد ، انرژی های زیستی و تجدید پذیر ، بخش های سوخت ، ساخت و ساز با مصرف انرژی و فناوری آب وجود دارد ، سایر بخشهای کلیدی آنالیز و اتوماسیون ، مدیریت پسماند و کاهش انتشار است.

شناخت اقتصاد زیستی فنلاند و سرمایه گذاری در آن

فنلاند سابقه طولانی در کشت جنگل دارد و یکی از بزرگترین تولید کنندگان و صادرکنندگان صنعت جنگل است ، این بخش بیش از ۵۰ هزار نفر استخدام دارند ، گردش مالی کل ۵۰ میلیارد یورو برآورد شده است که ۱۴٪ از تولید ناخالص داخلی فنلاند است.

بخش جنگلداری هم اکنون به دلیل دیجیتالی شدن و کاهش فروش کاغذ در سراسر جهان ، در حال تولید کامپوزیت های پیشرفته ، حتی الیاف سلولز برای لباس ، تولید نیرو و تولید سوخت های زیستی از بقایای صنعت جنگل هستند.

سرمایه گذاران فناوری اطلاعات و ارتباطات در فنلاند

طی سالهای گذشته ، بخش ICT فنلاند رشد چشمگیری داشته است و فنلاند سال گذشته تعداد زیادی از پروژه های سرمایه گذاری مستقیم خارجی را به خود جلب کرده است.

شرکت های فنلاندی به دلیل راه حل های بی سیم و موبایل ، ترکیب فناوری اطلاعات و ارتباطات با ماشین آلات ، مراقبت های بهداشتی و برنامه های علوم زندگی شناخته شده اند.

بسیاری از شرکت ها و پیشرفت های جدید به خصوص در زمینه بازی و برنامه وجود دارد ، زیرا شرکت های کوچک به دنبال Rovio یا Supercell بعدی هستند.

شرکت های بزرگ فنلاندی در ساخت موتورهای کشتی و نیروگاه های برق ، تجهیزات جابجایی سنگ معدن و مواد معدنی ، آسانسور ، جرثقیل و بالابر و همچنین ماشین آلات جنگلداری و کشاورزی قدرتمند هستند ، همچنین پیمانکاران فرعی SME متنوعی در خدمت این شرکت های بزرگ با اجزا محصولات ، سازه ها و محصولات فلزی هستند که امکان سرمایه گذاری جالب را فراهم می کنند.

چنانچه مایل به سرمایه گذاری در هر کدام از شاخه های بالا هستید می توانید با مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی در میان بگذارید.

مبلغ مورد نیاز سرمایه گذاری در فنلاند

طبق گزارش سرمایه گذاری جهانی ۲۰۲۰ که توسط UNCTAD منتشر شده است ، در سال ۲۰۱۹ ورودی مستقیم سرمایه گذاری مستقیم خارجی فنلاند به ۸ میلیارد دلار رسیده است و طبق اطلاعات اخیر OECD ، بیشترین سهام سرمایه گذاری از سوئد ، لوکزامبورگ ، هلند ، دانمارک و آلمان بوده است.

مبلغ مورد نیاز سرمایه گذاری در فنلاند

سرمایه گذاری مستقیم خارجی به فنلاند عمدتا به خدمات به شرکت هایی که در زمینه تولید ، اطلاعات و ارتباطات ، املاک و مستغلات ، فعالیت های مالی و بیمه ، تجارت عمده و خرده فروشی مشغول هستند ، هدایت می شود.

به دلیل بحران اقتصادی ناشی از COVID-19 ، ورودی مستقیم سرمایه گذاری مستقیم خارجی به فنلاند در نیمه اول سال ۲۰۲۰ به میزان قابل توجهی کاهش یافت و در مجموع ۶۸ میلیون دلار در برابر ۳٫۳ میلیارد دلار در مدت مشابه یک سال قبل (OECD) بود.

مبلغ سرمایه گذاری در فنلاند از طریق خرید اوراق قرضه

دولت مرکزی فنلاند با انتشار اسناد خزانه ، اوراق قرضه و اسناد خصوصی از طریق بانک ها ، در واقع نوعی وام را برای بازخرید بدهی دولت مرکزی و کسری بودجه احتمالی خود انجام می دهد.

این نوع وام گیری در درجه اول در بازار سرمایه گذاری بین المللی انجام می شود ، در اوراق قرضه سرمایه گذار حتی با مبلغی اندک مشارکت زیادی را به دست خواهد آورد که به دلیل تنوع ، بازده مورد انتظار سرمایه گذاری ها را افزایش می دهد.

شما می توانید مبالغ بسیار کمی سرمایه گذاری کنید ، زیرا حداقل اشتراک فقط ۱۰ یورو است و هر زمان می توانید واحدهای صندوق را خریداری کنید و یا بفروشید.

باید به این نکته توجه داشته باشید که خرید اوراق قرضه دولتی در فنلاند با دو روش امکانپذیر است که به صورت قابل برگشت و غیر قابل بگشت بودن سرمایه شما است و در صورت عدم آگاهی در این مورد ممکن است روش درست را انتخاب نکرده باشید.

بنابراین توجه داشته باشید که سرمایه گذاری در انواع صندوق های سرمایه گذاری در فنلاند نیاز به آگاهی و مشاوره تخصصی دارد که تنها در حوزه تخصصی وکلای ما در موسسه مهاجرتی رجبی می باشد.

برای خرید اوراق قرضه می توانید کشور لهستان را هم انتخاب کنید دلیل این پیشنهاد را در مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لهستان جستجو کنید.

مبلغ سرمایه گذاری مسکونی و تجاری در فنلاند

از ابتدای سال ۲۰۲۰ ، خریداران خارج از اتحادیه اروپا و EEA برای خرید املاک و مستغلات در فنلاند نیاز به اجازه وزارت دفاع فنلاند دارند اما با این حال ، هنگام خرید سهام در یک شرکت مسکن ، مجوز لازم نیست.

لازم به ذکر است که دولت نقش برجسته ای در بازار املاک و مستغلات فنلاند دارد ، از حدود ۸۰۰،۰۰۰ خانه اجاره ای در فنلاند ، اندکی بیش از نیمی از آنها با یارانه دولت از مرکز توسعه مسکن و مالی فنلاند (ARA) ساخته شده است.

همچنین باید متذکر شویم که برخی از افراد و موسسات به غلط برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک در فنلاند تبلیغ می کنند ، اما در واقعیت چنین امتیازی در کشور فنلاند وجود ندارد.

بیشتر خانه های یارانه ای ARA متعلق به شهرداری ها است و از طریق شرکت های شهرداری ، مقامات محلی و شرکت های مسکن با سود محدود اداره می شود ، آنها فقط پس از یک دوره بین ۱۰ تا ۴۵ سال از مقررات خارج می شوند ، بنابراین “بازار آزاد” برای سرمایه گذاران محدود است.

مزایای سرمایه گذاری در فنلاند

داستان موفقیت فنلاند در تبدیل شدن به یک اقتصاد کاملاً صنعتی ، دانش بنیان و مبتکر ، مبتنی بر تجارت آزاد و گشودگی برای سرمایه گذاری در اقتصاد جهانی ، زبانزد است.

مزایای سرمایه گذاری در فنلاند

فنلاند سومین کشور نوآور جهان است ، مجمع جهانی اقتصاد در گزارش رقابت جهانی ۲۰۱۹ فنلاند را برای داشتن دومین نیروی کار ماهر در جهان مورد تشویق قرار داد.

فنلاند در تعداد پروژه های سرمایه گذاری مستقیم خارجی در کشورهای شمال اروپا پیشرو است و در نتیجه ، فضای تجاری بین المللی فنلاند برای سرمایه گذاری خارجی بسیار جذاب بوده و پتانسیل رشد و فرصت های شغلی را در صنایع مختلف ارائه می دهد.

محیط کسب و کار بی نظیر فنلاند

فنلاند طبق شاخص نوآوری جهانی ۲۰۱۹ ، رتبه یک را برای محیط کسب و کار جهانی کسب کرده است و طبق رتبه بندی صندوق صلح و شاخص کشورهای شکننده ۲۰۱۹ ، برای چهاردهمین سال متوالی پایدارترین کشور جهان شناخته شده است.

فنلاند یک محیط تجاری با سطح پایداری ، تداوم و قابلیت پیش بینی بسیار بالا را برای سرمایه گذاران ارائه می دهد ، از دیگر نقاط قوت این کشور می توان به نیروی کار با تحصیلات عالی ، اقتصاد مبتنی بر دانش و نوآوری ، شهرت به ثبات و عدم فساد ، رقابت ، موقعیت استراتژیک در مرکز یک منطقه پویا که توسط روسیه ، اسکاندیناوی و کشورهای بالتیک تشکیل شده و جهت گیری آن اشاره کرد.

بهترین شهرهای فنلاند برای سرمایه گذاری

هلسینکی پایتخت فنلاند و پرجمعیت ترین شهر این کشور است و یکی از بالاترین سطوح زندگی شهری در جهان را دارد ، این شهر در ساحل خلیج فنلاند واقع شده و مقر منطقه اووسیما در جنوب فنلاند است.

بهترین سرمایه گذاری در فنلاند

هلسینکی ، همچنین مهم ترین مرکز سیاسی ، آموزشی ، مالی ، فرهنگی و پژوهشی این کشور را تشکیل می دهد و دومین منطقه شهری فنلاند است.

علاوه بر هلسینکی شهرهای اسپو و تامپره نیز به عنوان گزینه های شناخته شده برای سرمایه گذاری شناخته شده هستند؛ اسپو دومین شهر بزرگ فنلاند است و در کنار پایتخت هلسینکی واقع شده است ، اتصالات حمل و نقل از فرودگاه و مرکز هلسینکی به اسپو بسیار عالی است.

ویژگی خاص اسپو یک ساختار شهری است که به پنج مرکز مختلف متکی است و خانه های جداگانه ای است که زندگی شهری و روستایی را با هم ترکیب می کنند.

تامپره سومین شهر پرجمعیت فنلاند است که در قسمت غربی فنلاند قرار دارد ، تامپره بعد از شهرهای هلسینکی و اسپو ، پرجمعیت ترین شهر فنلاند در خارج از منطقه هلسینکی بزرگ ، دومین منطقه بزرگ شهری و سومین شهرداری فردی پرجمعیت در فنلاند است که هلسینکی و اسپو در آن واقع شده اند.

در ادامه محتوا در بخش مربوط به بهترین شهرهای فنلاند برای ثبت شرکت ، اطلاعات بیشتری از شرایط کار و میزان حقوق نیروی کار در این شهرها صحبت شده است ، پس همچنان با ما برای شناخت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در فنلاند همراه باشید.

هزینه های ثبت شرکت در فنلاند

در بخش مربوط به انواع ثبت شرکت از کارآفرینی خصوصی و دیگر انواع بیزینس در فنلاند صحبت شد ، این بخش در واقع تکمیل کننده انواع شرکت بوده و به هزینه های ثبت شرکت ها در فنلاند اشاره دارد.

هزینه های ثبت شرکت در فنلاند

پس با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی رجبی همراه باشید تا از اطلاعات درجه یک آنها بهره مند شوید.

خوب است بدانید هزینه های ثبت شرکت در ترکیه نسبت به سایر کشور ها بسیار پایین تر است ، مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه را حتما مطالعه نمایید.

هزینه کارآفرینی خصوصی در فنلاند

از مزیت های کارآفرینی خصوصی در فنلاند این است که ثبت نام آنلاین کسب و کار فقط ۷۵ یورو هزینه دارد و تمام تصمیم گیری فقط به بنیانگذار آن بستگی دارد.

عیب اصلی این روش است که با این روش ، مسئولیت نامحدود بر عهده کارآفرین است و این به این معنی است که در صورت ورشکستگی ، او باید با دارایی شخصی خود از بدهی ها یا تعهدات قراردادش پاسخ دهد.

هزینه شرکت با مسئولیت محدود در فنلاند

شرکت با مسئولیت محدود نسبت به کارآفرینی خصوصی ، نیاز به ایجاد منابع بیشتری دارند و ثبت نام آنها گران تر است: اگر بصورت آنلاین ساخته شود هزینه آن در حدود ۳۳۰ یورو است اما آنها یک مزیت بزرگ دارند: مسئولیت محدود به سرمایه است و در صورت ورشکستگی سهامداران با دارایی های شخصی خود پاسخ نمی دهند.

هنگامی که سرمایه اولیه به یک حساب بانکی واریز شد و شرکت به ثبت رسید ، ممکن است از آن در عملیات خود شرکت استفاده شود.

در صورت نیاز به مجوز ، برای هر تصمیم مجوز هزینه درخواست (۱۲۰ یورو) پرداخت می شود.

هزینه شرکت سهامی عام در فنلاند

یک شرکت سهامی عام باید حداقل ۸۰ هزار یورو سرمایه داشته باشد ، قبل از اینکه شرکت در فهرست تجارت که توسط شورای ثبت اختراعات و ثبت ملی نگهداری می شود ، باید سهام اصلی آن به طور کامل به حساب شرکت واریز شود.

هزینه تاسیس شعبه در فنلاند

هزینه تقاضا برای یک شعبه از یک تاجر خارجی ۳۸۰ یورو است ، اگر تاجر افتتاح کننده شعبه از کشوری خارج از منطقه اقتصادی اروپا (EEA) باشد ، برای تأسیس نیز به مجوز از شورای ملی ثبت اختراعات و ثبت احتیاج دارند ، از یک شاخه این مجوز ۱۲۰ یورو هزینه دارد.

مقامات بررسی کننده سرمایه گذاری و ثبت شرکت در فنلاند به شدت تاکید دارند که اقدامات اینچنینی از طریق یک مشاور حقوقی پیگیری شود ، مشاوران رجبی وکلای مهاجرتی قابل اعتمادی هستند که با اخذ کمترین هزینه برای انجام امور ثبت شرکت در فنلاند ، می توانند بهترین اقدامات را برای شما انجام دهند.

مراحل ثبت شرکت در فنلاند

برای ثبت شرکت در کشور فنلاند ، همانند بسیاری از کشورهای دیگر در مرحله اول شما باید نامی برای شرکت خود انتخاب کنید ، برای به دست آوردن حقوق انحصاری نام ، باید آن را به ثبت تجارت که توسط اداره ثبت اختراعات و ثبت فنلاند (PRH) نگهداری می شود ، ارائه دهید.

مراحل ثبت شرکت در فنلاند

در مرحله دوم یک حساب بانکی برای تجارت خود باز کنید ، این شرکت برای پرداخت سرمایه سهام ، پردازش معاملات پرداخت و حسابداری پشتیبانی به یک حساب بانکی نیاز دارد.

در مرحله سوم شروع اعلان تجارت را باید ثبت کنید ، ایجاد و ثبت مشاغل مستلزم این است که یک اعلان در اداره تجارت و ثبت های مختلف اداره مالیات ثبت شود ، این کار را می توان با استفاده از یک فرم واحد (فرم Y) به راحتی انجام داد.

در قدم چهارم باید از ابزارهای آنلاین استفاده کنید ، شما می توانید از طریق سرویس آنلاین سیستم اطلاعات کسب و کار ، یک شرکت با مسئولیت محدود را به صورت آنلاین تاسیس کنید ، این سرویس های آنلاین شما را ملزم می کند تا با اعتبار بانکی آنلاین وارد شوید.

نوع تجارت را باید انتخاب کنید

در قدم بعدی برای ثبت مشاغل در فنلاند می توانید یکی از انواع تجارت های دارای شخص مستقل یا مالک انفرادی ، مشارکت عمومی ، مشارکت محدود و شرکت سهامی خاص را انتخاب کنید.

در حال حاضر ، طبق قوانین فنلاند ، شخصی که به طور دائم در هیچ یک از کشورهای اتحادیه اروپا زندگی نمی کند ، می تواند به عنوان کارآفرین ، شرکت کننده مشارکت عمومی یا محدود ، موسس شرکت سهامی خاص به طور انحصاری با اجازه وزارت تجارت و صنعت فنلاند ، فعالیت کند ، البته ، امروزه ، شایع ترین شکل تجارت در فنلاند شرکت سهامی (Oy) است.

مالیات شرکت ها در فنلاند

شرکت های مقیم فنلاند مشمول مالیات بر درآمد شرکت فنلاندی (CIT) از درآمد جهانی خود هستند (یعنی مسئولیت مالیاتی نامحدود دارند) ، همچنین ، موسسات دائمی فنلاندی (PE) شرکت های غیر مقیم مشمول CIT فنلاند از درآمد جهانی خود هستند که به PE تعلق می گیرد و نرخ CIT 20٪است.

مالیات شرکت ها در فنلاند

مالیات بخش خدمات عمومی (مالیات YLE) برای شرکت ها و سازمان ها براساس درآمد مشمول مالیات برای یک سال مالی است ، اگر درآمد مشمول مالیات سازمان حداقل ۵۰،۰۰۰ یورو باشد ، این مالیات سالانه ۱۴۰ یورو (یورو) می شود.

برای سازمان هایی که درآمد مشمول مالیات آن ها بیش از ۵۰،۰۰۰ یورو است ، مالیات ۱۴۰ یورو به اضافه ۰٫۳۵٪ درآمد مشمول مالیات بیش از ۵۰،۰۰۰ یورو است ، حداکثر مالیات سالانه ۳،۰۰۰ یورو است که توسط سازمان هایی با درآمد مشمول مالیات ۸۶۸،۰۰۰ یورو یا بیشتر پرداخت خواهد شد ، مالیات YLE در مالیات بر درآمد یک شرکت کسر می شود.

نباید فراموش کرد که در فنلاند از درآمد شرکت هیچ مالیات شهری یا محلی دریافت نمی شود.

مالیات بر انواع شرکت ها در فنلاند

نوع نهاد سازمانی شرکت یا سازمان شما تا حد زیادی تعهدات مالیات بر درآمد آن را تعیین می کند.

برخی از اشخاص حقوقی از جمله شرکت محدود و جامعه تعاونی مستقل هستند که به عنوان مودیان ، مالیات بر درآمد را پرداخت می کنند ، دریافتی آن ها از درآمد به عنوان درآمد قابل انتساب به خود واحد تجاری مالیات می شود ، نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها همانگونه که ذکر شد ، ۲۰٪ است ، اگر یک شرکت با مسئولیت محدود سود سهامداران خود را تقسیم کند ، سهامداران و ذی نفعان طبق مقررات خاص مالیات می گیرند.

مالیات درآمد حاصل از سرمایه در فنلاند

اگر شما یک انجمن یا بنیاد داشته باشید و در واقع یک سازمان غیر انتفاعی باشد ، تحت تصمیم مقامات مالی برای این منظور ، هرگونه درآمد از کسب و کار یا درآمد حاصل از املاک و مستغلات مشمول مالیات می شود ، اگر این سازمان غیرانتفاعی تلقی نشود ، مشمول پرداخت ۲۰٪ مالیات بر درآمد است.

درآمد مشمول مالیات که مربوط به فعالیت تجارتی سرمایه گذاران در فنلاند است بین یک قسمت از درآمد سرمایه و یک قسمت درآمد کسب شده تقسیم می شود.

درآمد سرمایه در سال ۲۰۲۱ برای درآمد زیر ۳۰ هزار یورو ۳۰ درصد و برای درآمد بالای ۳۰ هزار یورو ۳۴ درصد ارزیابی می شود ، درآمد کسب شده با استفاده از مقیاس مترقی ارزیابی می شود ، درآمد یک بنگاه کشاورزی نیز به همین ترتیب به یک قسمت از درآمد سرمایه و یک قسمت درآمد کسب شده تقسیم می شود.

خرید شرکت آماده در فنلاند

متقاضیان می توانند برای خرید شرکت آماده در فنلاند اقدام کنند ، خرید یک شرکت در فنلاند آسانتر از افتتاح یک شرکت جدید است ، مطابق با سیاست جهانی ، بانک های فنلاندی کنترل خود را بر جابجایی وجوه غیرقانونی تشدید می کنند و توجه ویژه ای به حساب های شخصی و شرکتی خارجی ها برای ثبت شرکت جدید دارند ، به همین دلیل یکی از موثرترین راه حل ها ، خرید یک شرکت آماده در فنلاند است.

خرید شرکت آماده در فنلاند

برای خرید شرکت آماده در خارج از کشور می توانید به کشور پویای آلمان هم فکر کنید ، خرید شرکت های آماده در اتریش راهی بسیار آسان برای یک سرمایه گذاری موفق در این کشور است ، مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان را بخواید.

مزایای خرید یک شرکت در فنلاند

از مزایای خرید شرکت آماده در فنلاند می توان به موارد زیر اشاره کرد :

شرکت دارای مجوز ویژه مالیاتی (بدون مشکل مالیاتی) است ، فقط یک روز برای ثبت نام مجدد وقت می برد ، ثبت نام مجدد از راه دور بدون ورود به فنلاند امکان پذیر است ، خرید شرکت آماده به افتتاح حساب بانکی در فنلاند کمک می کند ، می توان به تاریخچه شفاف شرکت پی برد (بدون انجام عملیات قبلی – تضمین شده) ، حداقل سرمایه منشور آماده ۲،۵۰۰ یورو است و شرکت های آماده برای معاملات فوری ، به راحتی در دسترس هستند.

معایب خرید شرکت آماده در فنلاند

با اینکه خرید شرکت آماده در فنلاند مزایای خوبی دارد ، اما معایبی را نیز می تواند دارا باشد که در زیر به آن ها اشاره شده :

عیب اصلی یك شركت آماده می تواند عدم اطمینان کامل و دقیق به گذشته آن باشد ، هنگامی که یک شرکت محدود در فنلاند از یک مالک به یک مالک دیگر منتقل می شود ، تنها اقلام اساسی ، که سهامداران هستند ، تغییر می کنند ، قانون حقوقی جداگانه این شرکت به این معنی است که تغییر در اشخاصی که شرکت را تحت تأثیر قرار می دهند به هیچ وجه بر وجود تجارت یا سابقه آن تأثیر نمی گذارد.

سهامداران با خرید واحد تجاری ، کلیه دارایی های موجود شرکت را از جمله وجه نقد ، دارایی های ثابت ، حساب های بانکی و امکان ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده و PAYE را تصاحب می کنند.

بدهی های شرکت نیز با انتقال شرکت به خریدار منتقل می شود ، خریداران همچنین مسئولیت مستقیم کلیه بدهی های شرکت آماده و بدهی های جاری و آتی را می پذیرند ، بدهی ها هم آن هایی هستند که هنگام خرید مشخص هستند و هم ممکن است هنگام انتقال سهام ناشناخته یا فاش نشده باشند ، اما ممکن است در آینده نمایان شوند.

درآمد و گمرک باید کشف شوند که در حسابداری شرکت اشتباهاتی وجود نداشته باشد زیرا منجر به کمبود مالیات از ابتدا می شود ، در نتیجه این سهامداران فعلی هستند که متضرر می شوند و مالکان قبلی با هیچ یک از لایحه ها روبرو نخواهند شد حتی اگر این اشتباهات به طور کامل یا تا حدی در تمام مدت تصدی آن ها در شرکت ایجاد شده باشد.

هزینه خرید شرکت آماده در فنلاند

هزینه مورد نظر برای خرید شرکت آماده در فنلاند از ۳،۰۰۰ یورو شروع می شود و بصورت صعودی ادامه دارد ، افرادی که شرکت را خریداری می کنند اگر قصد تغییر نام تجاری شرکت را داشته باشند ، باید ۳۸۰ یورو علاوه بر هزینه خرید شرکت ، بپردازند.

شاخص های اقتصادی برای ثبت شرکت در فنلاند

شناخت شاخص های اقتصادی هر کشوری از نظر یک سرمایه گذار و بویژه ثبت کننده شرکت بسیار اهمیت دارد و باعث می شود سرمایه گذار بتواند با دقت بیشتری تصمیم خود را برای این کار قطعی کند ، در زیر مشاوران ما به شاخص های اقتصادی کشور فنلاند اشاره کرده اند.

شاخص های اقتصادی برای ثبت شرکت در فنلاند

نرخ بیکاری و نرخ تورم در فنلاند

نرخ بیکاری در مارس سال ۲۰۲۱ تقریبا ۸٫۳ درصد بوده است که نسبت سال های قبل کاهش داشته ، با توجه به این نرخ ، تعداد بیکاران با ۲۵ هزار کاهش به ۳۰۰ هزار نفر رسید ، در حالی که تعداد شاغلان با ۱۳۸ هزار نفر به ۲٫۵۸۰ میلیون نفر رسید.

در آوریل ۲۰۲۱ ، تغییرات سالانه قیمت مصرف کننده در فنلاند ۲٫۰۵ درصد بود ، در نیمه اول سال ۲۰۱۹ ، قیمت های مصرف کننده در حال افزایش بود ، اما از سپتامبر ۲۰۱۹ نرخ تورم ماهانه زیر ۱٫۰ درصد تا مارس ۲۰۲۱ باقی ماند ، کمترین نرخ تورم ماهانه -۰٫۳۱ درصد در آوریل ۲۰۲۰ عمدتا ناشی از پایین آمدن قیمت بنزین بود.

نگاهی بر سود بانک ها در فنلاند

سود حسابرسی شده بانک های فنلاند برای سال مالی بالغ بر ۷۳۱ میلیون یورو است (سود بانک ها در سال ۲۰۲۱ ۴٫۷۱ درصد است) ، طبق قانون مربوط به بانک فنلاند ، نیمی از سود بانک قرار است به صندوق ذخیره منتقل شود و مابقی سود برای استفاده در اختیار دولت قرار می گیرد.

نحوه تعیین درصد مالیات ها در فنلاند

در فنلاند ، در بلند مدت پیش بینی می شود نرخ مالیات بر درآمد شخصی فنلاند با توجه به مدل های اقتصادسنجی در حدود ۵۱٫۶۰ درصد در سال ۲۰۲۱ و ۵۶٫۹۵ درصد در سال ۲۰۲۲ روند صعودی داشته باشد ، نرخ مالیات فروش در فنلاند ۲۴ درصد و نرخ مالیات تامین اجتماعی نیز ۳۱ درصد است.

هزینه اجاره در فنلاند

متوسط اجاره هر متر مربع در فنلاند ۲۲٫۷۰ یورو در بازار آزاد و ۱۳ یورو پس از یارانه های دولتی است ، قابل ذکر است که هزینه های ماهانه مسکن نباید بیش از ۴۰٪ از کل درآمد باشد ، به عبارتی هزینه اجاره یک مسکن در مرکز شهر تقریبا ۷۳۲٫۱۵ یورو در ماه و هزینه اجاره همین نوع مسکن در خارج از مرکز شهر ۵۷۶٫۰۱ یورو برای هر ماه است.

بهترین شهرهای فنلاند برای ثبت شرکت

همانطور که در لیست بهترین شهرها برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در فنلاند اشاره شد ، هلسینکی بهترین شهر برای سرمایه گذاری به شمار می رفت ، در اینجا نیز در مورد بهترین شهر فنلاند برای ثبت شرکت ، هلسینکی همچنان پرچم دار است.

نرخ بیکاری در هلسینکی ۷٫۵ درصد است و میانگین هزینه اجاره در این شهر در صورت اشتراك ، به طور متوسط ، به صورت عادی بین ۴۵۰ تا ۷۰۰ یورو در ماه خواهد بود.

فردی که در هلسینکی کار می کند معمولاً ماهیانه حدود ۵،۰۱۰ یورو درآمد کسب می کند ، محدوده حقوق از ۱،۲۷۰ یورو (کمترین میانگین) تا ۲۲،۴۰۰ یورو (بیشترین میانگین) است ، این متوسط حقوق ماهیانه شامل مسکن ، حمل و نقل و سایر مزایا است.

اسپو ، دومین شهر بزرگ فنلاند برای ثبت شرکت

اسپو مرکز دفتر مرکزی شرکت های بین المللی و مشاغل دارای فناوری پیشرفته است ، این شهر به عنوان قطب دانش ، تحقیق و توسعه شناخته می شود که در قلب آن محوطه دانشگاه آلتو قرار دارد ، اسپو برنده جایزه بین المللی جامعه هوشمند ۲۰۱۸ شد.

نرخ بیکاری در این شهر ۷٫۴ درصد است و میانگین اجاره در اسپو ۷۹۶ یورو در ماه است ، متوسط حقوق و دستمزد مشاغل در اسپو ، ۴۳،۳۴۸ در سال یا نرخ ساعتی ۲۳ یورو است.

تامپره ، سومین گزینه ثبت شرکت در فنلاند

امروزه ، تامپره یکی از مهمترین مراکز شهری ، اقتصادی و فرهنگی در کل منطقه داخلی است ؛ به گفته دفتر بازرگانی بین المللی تامپره ، این منطقه در زمینه مهندسی مکانیک و اتوماسیون ، فناوری های اطلاعات و ارتباطات و بهداشت و بیوتکنولوژی و همچنین آموزش صنعت کاغذ ، بسیار قدرتمند است.

نرخ بیکاری در این شهر ۱۵٫۷ درصد است و ۷۰٪ مشاغل مناطق در بخش خدمات است و کمتر از ۲۰٪ در بخش تولید است.

فردی که در تامپره کار می کند معمولاً ماهیانه حدود ۳،۶۵۰ یورو درآمد کسب می کند ، محدوده حقوق از ۹۲۰ یورو (کمترین میانگین) تا ۱۶۳۰۰ یورو (بالاترین میانگین) است ، این متوسط حقوق ماهیانه شامل مسکن ، حمل و نقل و سایر مزایا است ، میانگین هزینه اجاره در این شهر تقریبا ۷۶۲،۵ یورو در ماه است.

طرح تجاری برای ثبت شرکت در فنلاند

طرح تجاری ثبت شرکت در فنلاند یک سند کتبی رسمی است که شامل اهداف یک تجارت ، روش های دستیابی به آن اهداف و چارچوب زمانی برای دستیابی به اهداف می باشد ، همچنین طرح تجاری ماهیت تجارت ، اطلاعات پیشین سازمان ، پیش بینی های مالی سازمان و راهبردهای لازم برای دستیابی به اهداف اعلام شده را مشخص می کند.

طرح تجاری برای ثبت شرکت در فنلاند

به طور کلی ، این سند به عنوان یک نقشه راه عمل می کند که جهت تجارت سرمایه گذاران را در فنلاند فراهم می کند ، در زیر اطلاعات کاملتر از الزامات طرح تجاری در فنلاند که توسط مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی آماده شده را مطالعه می کنید.

الزامات کتبی طرح تجاری برای سرمایه گذاری در فنلاند

برنامه های كتبی طرح تجاری غالباً برای دریافت وام بانکی یا نوع دیگری از تأمین مالی لازم است ، از الگوهای موجود و راهنماهایی مانند موارد پیشنهادی توسط اداره تجارت كوچك فنلاند می توان برای تسهیل تولید طرح تجاری استفاده كرد.

طرح کسب و کار ممکن است در بخش داخلی یا خارجی متمرکز شده است ، برنامه های متمرکز بر خارج ، اهدافی را تهیه می کنند که برای ذینفعان خارجی ، به ویژه ذینفعان مالی مهم هستند ، این برنامه ها معمولاً دارای اطلاعات دقیق در مورد سازمان یا تیمی است که برای رسیدن به اهداف خود تلاش می کند.

طرح تجاری فنلاند باید دارای چه شرایطی باشد؟

باید دارای یادداشتی درباره قالب تجارت باشد ، برنامه های کاری فقط باید در مواردی خاص به اسناد چاپی تبدیل شوند ، مانند مواردی که باید اطلاعات را با افراد خارجی یا اعضای تیم به اشتراک بگذارید ، در غیر این صورت ، آن ها باید اسنادی پویا باشند که شما در رایانه خود نگهداری می کنید.

این طرح برای همیشه ادامه دارد ، به این معنی که شما دائماً آن را بروزرسانی می کنید ، زیرا شما به طور مرتب سلامت کسب و کار خود را ارزیابی می کنید ، بنابراین نسخه چاپ شده مانند یک عکس فوری از طرح تجاری است.

سایر شرایط برای طرح تجاری شامل خلاصه اجرایی از تجارت ، ارائه یک نمای کلی از شرکت ، اشاره به برخی از اطلاعات در مورد محصولات و یا خدمات ، ارائه برنامه بازاریابی ، ارائه لیستی از نقاط عطف مهم شرکت ، ارائه برخی از اطلاعات در مورد هر یک از اعضای تیم مدیریت و نقش آن ها در شرکت و جزئیات برنامه مالی شرکت باشد.

اگر می خواهید در فنلاند شرکتی راه اندازی کنید و شهروند کشوری هستید که یک کشور عضو اتحادیه اروپا یا یکی از کشورهای شمال اروپا نیست و همچنین در کشوری از منطقه اقتصادی اروپا (EEA) زندگی نمی کنید ، شما به اجازه اقامت قبل از ورود به فنلاند نیاز دارید و باید درخواست اجازه اقامت دهید.

اقامت فنلاند از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

آیا این سوال که ایرانیان می توانند از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در فنلاند اقامت این کشور را دریافت کنند ، ذهن شما را مشغول کرده است؟

اقامت فنلاند از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

بله ، ایرانیان می توانند از این طریق اقامت فنلاند را اخذ کنند ، در نتیجه ، اگر قصد دارید از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت به فنلاند بروید ، قبل از صدور مجوز ، سرمایه گذاران و کار آفرینان ایرانی معمولاً باید تجارت خود را در ثبت تجارت که توسط اداره ثبت اختراعات فنلاند ثبت می شود ، وارد کنند.

سرمایه گذاران تازه کار باید قبل از درخواست اجازه اقامت ، بیانیه مثبتی از Business Finland دریافت کنند ، یک سرمایه گذار تازه کار نمی تواند بدون اظهار نظر مثبت از بیزینس فنلاند اجازه اقامت دریافت کند ، پس از ۴ سال اقامت دائم در فنلاند ، ایرانیان شرکت دار و سرمایه گذار می توانند درخواست تابعیت فنلاند را بدهند.

باید توجه داشته باشید که دولت فنلاند سرمایه گذاری در برنامه های املاک و مستغلات یا اوراق قرضه را برای دریافت تابعیت شما ارائه نمی دهد.

شرایط مجوز اقامت برای یک سرمایه گذار در فنلاند

در زیر مواردی که باعث می شود که یک سرمایه گذار و شرکت دار ایرانی واجد شرایط اخذ اقامت فنلاند شود ، ذکر شده است :

  • سرمایه گذار باید یک کارآفرین باشد.
  • تجارت سرمایه گذار باید یک تجارت سودآور باشد.
  • تجارت سرمایه گذار باید دارای یک ثبت تجارت باشد.
  • سرمایه گذار باید یک گذرنامه معتبر داشته باشد.
  • سرمایه گذار باید اطمینان حاصل کند که منع ورود برای وی تجویز نشده است.
  • سرمایه گذار نباید خطری برای نظم عمومی ، بهداشت و امنیت داشته باشد.

با دارا بودن شرایط فوق سرمایه گذار ایرانی می تواند برای دریافت تابعیت فنلاند پس از ۴ سال اقامت دائم ، اقدام کند.

هزینه پردازش برای اجازه اقامت کارآفرین و سرمایه گذار

اگر برای اولین بار درخواست می دهید ، باید ۴۹۰ یورو برای برنامه آنلاین یا ۶۴۰ یورو برای یک برنامه کاغذی بپردازید ، با این حال ، کسانی که اجازه اقامت خود را تمدید می کنند نیاز به پرداخت فقط ۲۶۰ یورو برای تمدید اجازه اقامت دارند.

زمان پردازش برای اجازه اقامت کارآفرین یا سرمایه گذار نیز بدین صورت است که ، اگر برای اولین بار درخواست می دهید ، میانگین زمان رسیدگی به اجازه اقامت از طریق درخواست آنلاین حدود ۵ تا ۹ ماه یا از طریق یک برنامه کاغذی ۱۱ تا ۱۵ ماه طول می کشد.

بعد از اینکه مجوز اقامت را دریافت کردید ، می توانید قبل از درخواست اقامت دائم فنلاند ، حداکثر ۴ سال تحت اجازه اقامت کارآفرین یا سرمایه گذار در این کشور زندگی کنید ، هنگامی که چند سال در اقامت دائم فنلاند زندگی کردید ، می توانید درخواست تابعیت فنلاند را بدهید.

اگر در رابطه با تابعیت و اخذ اقامت فنلاند از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت هر سوال مرتبط دیگری دارید ، می توانید با مشاوران برجسته ما تماس حاصل فرمایید.

سرمایه گذاری در مناطق ویژه فنلاند

سرمایه گذاران بین المللی در هر کشوری که قصد انتقال سرمایه داشته باشند ، به دنبال مناطق ویژه اقتصادی هستند ؛ زیرا سرمایه گذاری در این مناطق معمولا به صرفه تر و بازدهی بهتری دارد.

سرمایه گذاری در مناطق ویژه فنلاند

در زیر مناطق ویژه اقتصادی فنلاند که مهم تر هستند ، به اختصار شرح داده شده است و اگر نیاز به کسب اطلاعات کاملتری از این مناطق در فنلاند دارید ، با همکاران ما در موسسه مهاجرتی رجبی ارتباط برقرار کنید.

منطقه اقتصادی منحصر به فرد فنلاند در دریای بالتیک

منطقه انحصاری اقتصادی فنلاند اساساً همان ناحیه ای را شامل می شود که فنلاند تاکنون با قانون فلات قاره و قانون در مورد منطقه ماهیگیری تنظیم کرده است ، براساس کنوانسیون سازمان ملل ، منطقه انحصاری اقتصادی نباید فراتر از ۲۰۰ مایل دریایی از خطوط پایه ای باشد که عرض دریای سرزمینی از آن اندازه گیری می شود.

به دلایل جغرافیایی ، فنلاند نتوانسته است منطقه اقتصادی انحصاری را تا حداکثر مجاز گسترش دهد و در مورد محدوده خارجی مناطق دریایی با سوئد ، روسیه و استونی توافق کرده است ، سایر کشورهای ساحلی دریای بالتیک در حال حاضر ، مناطق انحصاری اقتصادی خود را ایجاد کرده اند.

منطقه ویژه اقتصادی هلسینکی بزرگ

هلسینکی بزرگ تقریباً یک سوم تولید ناخالص داخلی فنلاند را تولید می کند ، سرانه تولید ناخالص داخلی تقریبا ۱٫۳ برابر میانگین ملی است ، سود هلسینکی در بخش های دولتی و فناوری اطلاعات مربوط به خدمات و شرکت های حمل و نقل با انتقال از کارهای سنگین صنعتی ، تعداد قابل توجهی از افراد را نیز به کار گرفته اند.

۸۳ شرکت از ۱۰۰ شرکت بزرگ فنلاندی مقر اصلی خود را در هلسینکی بزرگ دارند ، دو سوم از ۲۰۰ مدیر پردرآمد فنلاندی در هلسینکی بزرگ و ۴۲٪ در هلسینکی زندگی می کنند ، متوسط درآمد ۵۰ کارمند برتر ۱٫۶۵ میلیون یورو بوده است.

مزایا و معایب ثبت شرکت در فنلاند

انجام تجارت در فنلاند از نظر حقوقی و بوروکراتیک آسان تر و مطمئن تر از اکثر کشورهای دیگر است ، بر اساس گزارش Doing Business 2019 که توسط بانک جهانی منتشر شده و سهولت انجام تجارت در ۱۹۰ اقتصاد را اندازه گیری می کند ، این کشور هفدهمین جایگاه جهان را به خود اختصاص داده است ، از نظر اتحادیه اروپا ، پرونده Doing Business نتیجه گیری می کند که فنلاند پنجمین کشور آسان و امن برای ایجاد شرکت در اتحادیه اروپا است.

مزایا و معایب ثبت شرکت در فنلاند

فنلاند دارای زیرساخت های کاملاً تثبیت شده است ، این کشور در میان کم فسادترین کشورهای جهان قرار دارد و شما در واقع می توانید به صورت آنلاین ثبت نام و تجارت خود را انجام دهید ، این با دسترسی به زیرساخت های شبکه خوب ، امکانات تحقیق و توسعه و یک جامعه راه اندازی پر تحرک به خوبی تعریف می شود.

مهم ترین مزایای ثبت شرکت در فنلاند

حمایت خارجی : اقدامات مختلفی مانند NewCo Factory ،Startup Sauna ،Slush ، Helsinki Think Company و سایر موارد وجود دارد که به راحتی برای آموزش کارآفرینان ، راهنمایی شرکت ها و ایجاد بسترهایی برای موفقیت در دسترس هستند و یکی از مزیای بودن در یک کشور کوچک این است که شما می توانید در بیشتر این اقادامات ذکر شده ، شرکت کنید ، تجربه کسب کنید و از آن برای پیشرفت کار خود استفاده کنید.

بازار کوچک ، گسترش بین المللی : فنلاند با ۵ میلیون نفر جمعیت ، مکانی ایده آل برای آزمایش یک محصول یا خدمات است ، تنظیم دقیق تجارت ، گسترش به سایر کشورهای همسایه پیشرفته (نروژ ، سوئد ، دانمارک) را در بر دارد ، این روش به شما یک مزیت منحصر به فرد نسبت به سایر استارتاپ هایی می دهد که انتظار می رود در اولین (یا تنها) تلاش در یک بازار رقابتی مانند ایالات متحده یا انگلستان ارائه دهند.

معایب ثبت شرکت در فنلاند

زمان راه اندازی شرکت در فنلاند نسبت به سایر کشور ها اندکی طولانی تر است ، یعنی ، شروع کار در فنلاند به زمان بسیاری نیاز دارد ، هنگامی که زمان لازم برای راه اندازی یک شرکت اندازه گیری می شود ، بانک جهانی این کشور را در رتبه ۴۳ قرار داده است ؛ طبق گزارش بانک جهانی ، در فنلاند مدت زمان مورد نیاز ۱۷ روز است که بالاتر از متوسط کشورهای OECD با درآمد بالا است که ۹٫۳ روز طول می کشد.

پرداخت مالیات از دیگر چالش های ثبت شرکت در فنلاند است ، هر سال هشت پرداخت مالیات شرکت وجود دارد که انجام آن ها به طور متوسط ۹۳ ساعت کاری طول می کشد ، حق بیمه بازنشستگی سخت ترین کار است و برای شرکت های بین المللی ، تکمیل چنین اسنادی می تواند پیچیده باشد.

در فنلاند هیچ پوشش ثبت عمومی وجود ندارد و پوشش دفتر خصوصی نسبتاً ضعیف است ، این می تواند گرفتن اعتبار برای شرکت را کمی دشوارتر کند.

عملکرد فنلاند در بحران اقتصادی ناشی از Covid-19

به نظر می رسد شیوع Covid-19 نتوانسته است مانع فعالیت سرمایه گذاران در فنلاند شود ، طبق یک نظرسنجی که بین مارس و سپتامبر سال گذشته انجام شد – نشان داد که ۲۸٪ از شرکت های وابسته خارجی وابسته هنوز هم امیدوارند که بین سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ تعداد کارمندان خود را در فنلاند افزایش دهند.

همه گیری تمرکز جدیدی بر توانایی تحمل بحران دارد ، فنلاند در فهرست جهانی بهبود اقتصادی Covid از بین ۱۲۲ کشور در رتبه اول قرار گرفت – تقدیری که مورد توجه جامعه سرمایه گذاری گسترده خواهد بود.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در فنلاند

سوالات پر تکرار سرمایه گذاری و ثبت شرکت در فنلاند

در این محتوا از مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) به بررسی و معرفی سرمایه گذاری و ثبت شرکت در فنلاند پرداختیم ، پس از مطالعه بیشترین سوالات و پاسخ آن ها ، می توانید نظرات و پرسش های خود را در بخش دیدگاه در پایین همین صفحه درج کنید و در اسرع وقت به پاسخ خود برسید.

بهترین صنایع برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در فنلاند کدامند؟

امیدوار کننده ترین زمینه های سرمایه گذاری در فنلاند مربوط به پیشرفته ترین صنعت پاک سازی (cleantech) ، اقتصاد جدید در حال ظهور ، ICT و تولید سنتی است.

ساده ترین راه برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در فنلاند چیست؟

ساده ترین ، سریع ترین و رایج ترین راه برای ایجاد یک تجارت جدید در فنلاند ، کارآفرینی خصوصی (تویمینیمی) است ، با این روش فقط یک نفر برای شروع به کار با نام شرکت مورد نیاز است و داشتن حداقل مقدار سرمایه ضروری نیست.

مشارکت عمومی در فنلاند به چه صورت است؟

این شکل از مشارکت در فنلاند باید حداقل توسط دو نفر که با امضای قرارداد همکاری یک شرکت را تاسیس می کنند ، تشکیل شود. در این حالت مزایای کارآفرینان این است که حداقل سرمایه مورد نیاز وجود ندارد و همه شرکا در کلیه فعالیتهای شرکت از وضعیت برابر برخوردار هستند.

چند سال بعد از ثبت شرکت در فنلاند می توانم اقامت دائم این کشور را اخذ کنم ؟

پس از 4 سال اقامت دائم در فنلاند ، ایرانیان شرکت دار و سرمایه گذار می توانند درخواست تابعیت فنلاند را بدهند.

خرید شرکت آماده در فنلاند به چه صورت است؟

فقط یک روز برای ثبت نام برای خرید شرکت آماده وقت لازم است ، ثبت نام مجدد از راه دور بدون ورود به فنلاند امکان پذیر است ، خرید شرکت آماده به افتتاح حساب بانکی در فنلاند کمک می کند ، می توان به تاریخچه شفاف شرکت پی برد (بدون انجام عملیات قبلی – تضمین شده) ، حداقل سرمایه منشور آماده 2،500 یورو است و شرکت های آماده برای معاملات فوری ، به راحتی در دسترس هستند. هزینه مورد نظر برای خرید شرکت آماده در فنلاند از 3،000 یورو شروع می شود و بصورت صعودی ادامه دارد.

مالیات بر انواع شرکت ها در فنلاند چقدر است؟

نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها 20٪ است.

مزایا و معایب کارآفرینی خصوصی در فنلاند چیست؟

از مزیت های کارآفرینی خصوصی در فنلاند این است که ثبت نام آنلاین کسب و کار فقط 75 یورو هزینه دارد و تمام تصمیم گیری فقط به بنیانگذار آن بستگی دارد. عیب اصلی این روش است که با این روش ، مسئولیت نامحدود بر عهده کارآفرین است و این به این معنی است که در صورت ورشکستگی ، او باید با دارایی شخصی خود از بدهی ها یا تعهدات قراردادش پاسخ دهد.

بهترین شهر برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در فنلاند کدام شهر است؟

هلسینکی پایتخت فنلاند و پرجمعیت ترین شهر این کشور است و یکی از بالاترین سطوح زندگی شهری در جهان را دارد ، این شهر در ساحل خلیج فنلاند واقع شده است. علاوه بر هلسینکی شهرهای اسپو و تامپره نیز به عنوان گزینه های شناخته شده برای سرمایه گذاری در این کشور معرفی می شوند.

این بحران موقعیت فنلاند را به عنوان یک کشور امن و باثبات بهبود بخشیده است ، اگر شما هم میخواهید از این امنیت و ثبات بهره مند باشید ، با مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی در تماس باشید ؛ کارشناسان حقوقی ما بهترین راهکارها را برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در فنلاند در اختیار شما قرار خواهند داد ، با ما از طریق دفاتر تهران و شیراز موسسه در ارتباط باشید ، همچنین مطالعه مقالات دیگر سایت می تواند شما را در این زمینه یاری دهد ، پیشنهاد ما مطالعه مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در پرتغال است ، پرتغال کمترین میزان مالیات شرکت ها را در بین کشورهای اروپایی دارد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه