نرخ مالیات در اوکراین

مشاور حقوقی سرمایه گذاری
مشاور حقوقی سرمایه گذاری
نرخ مالیات در اوکراین
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

در این مقاله ، به جنبه های کلیدی نرخ مالیات در اوکراین و پرداخت مالیات برای مهاجران در اوکراین را در زمینه معاملات املاک و مستغلات ، اشتغال و مالیات کارآفرینان ثبت شده را بررسی کرده ایم . شما عزیزان می توانید در خصوص روش های مختلف مهاجرت به اوکراین و تحصیل در اوکراین با مشاوران موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی در ارتباط باشید .

اوکراین دومین کشور بزرگ اروپایی است که دارای چشم انداز زیبا با دشت های وسیع و بارانی کشاورزی و صنایع سنگین در شرق خود است . در سال های اخیر تعداد افراد خارجی که تجارت در اوکراین انجام می دهند و سرمایه گذاری خارجی در اوکراین افزایش یافته است .

نرخ مالیات در اوکراین در زمینه معاملات املاک و مستغلات

نرخ مالیات در اوکراین برای افراد خارجی در زمینه معاملات املاک و مستغلات بستگی به این دارد که آیا فرد خارجی فروشنده است یا خریدار . برای مثال ، در فروش املاک مسکونی فروشنده باید مالیاتی به مبلغ 1٪ از قیمت خرید به دولت پرداخت کند .

علاوه بر این ، فروشنده باید مالیات بر درآمد شخصی را به میزان 18٪ از قیمت خرید را پرداخت کند . اگر ملک متعلق به فروشنده کمتر از سه سال باشد ، و یا اگر در طول یک سال شخص بیش از یک قطعه از املاک و مستغلات به فروش نرسانده است از پرداخت مالیات بر درآمد معاف خواهد شد . خریدار مجبور است مبلغ 1٪ از قیمت خرید را پرداخت کند .

قوانین مالیاتی نیز ممکن است بسته به نوع املاک و مستغلات ( مانند اموال زمین و یا مسکونی / تجاری ) و نوع معامله ( به عنوان مثال ، خیریه و غیره ) تفاوت هایی را در پرداختی نرخ مالیات در اوکراین ایجاد کند .

نرخ مالیات در زمینه اشتغال

اگر یک خارجی یک فرد اوکراینی را استخدام کند ، وی باید از درآمد خود مالیات بر درآمد را با نرخ 18 درصد محاسبه و پرداخت کند . گزارش مربوطه باید در اداره مالیات ثبت شود .

همین قوانین به یک شخص خارجی که تحت قوانین اوکراین استخدام می شود ، اعمال می گردد ( افرادی که تحت اجازه کار کار می کنند و دارای شماره شناسایی مالیاتی هستند ) .

مهاجرانی که ساکنین مالیاتی در اوکراین هستند می توانند از شبکه ای از معاهدات مالیاتی دوگانه (DTT) بهره مند شوند که حزب آن اوکراین است .

DTT ها می توانند به کاهش میزان مالیات سالانه در اوکراین با پرداخت مالیات مربوطه در خارج از کشور کمک کنند . برای این منظور ، فرد باید گواهی مربوط به مقدار مالیات پرداخت شده و همچنین مبنا و یا هدف مالیات را دریافت کند .

نرخ مالیات در زمینه اشتغال

مالیات بر درآمد کسب و کار فرد کارآفرین ثبت شده

افراد خارجی که به عنوان کارآفرینان فردی تحت قانون اوکراین ثبت نام کرده اند ، به عنوان ساکنین محسوب می شوند . کارآفرینان می توانند بر اساس درآمد کسب و کار خود تحت یک مدل مالی منظم یا مدل مالی ساده شده مالیات دهند .

مدل ساده شده برای کارآفرینان رایج تر است و چهار گروه مالیاتی را که توسط یک کارآفرین فردی مطابق با معیارهای خاص ( اساسا تعداد کارکنان استخدام شده و / یا گردش مالی ) انتخاب می شود ، مورد توجه قرار می دهد .

به عنوان مثال ، انعطاف پذیر ترین و مورد استفاده ترین گروه سوم است که برای افراد با درآمد تا 5 میلیونی است . اگر کارآفرین پرداخت کننده VAT باشد مالیات بر درآمدش 3 درصد می شود و اگر نباشد 5٪ است . علاوه بر این ، چنین کارآفرینی باید یک سهم اجتماعی به میزان 22٪ از حداقل دستمزد قانونی ( 819.06 گروینی یا تقریبا 28 یورو ) پرداخت کند .

تاریخ پرداخت مالیات در اوکراین

تجربه زندگی در اوکراین نشان می دهد که اگر شما برای یک کارفرمای اوکراینی کار کنید ، آنها مالیات خود را از حقوق و دستمزد شما محاسبه می کنند و از طرف شما به مقامات مالیاتی می پردازند .

در صورتی که شما برای نمایندگان مجاز مالیات ( یعنی کارفرمایان ) کار نکید و یا از دو کارفرما در یک زمان درآمد کسب کنید و درآمد کل حداقل 120 دقیقه باشد ، ممکن است از پرداخت نرخ مالیات در اوکراین معاف شوید .

امنیت اجتماعی در اوکراین

به محض اینکه به عنوان یک کارمند در یک شرکت اوکراینی مشغول به کار شوید ، شما مشارکت اجتماعی یکپارچه اجتماعی ( USSC ) را به عهده می گیرید . این به عنوان 3.6٪ از درآمد ماهانه محاسبه می شود و توسط کارفرما به آن تعلق می گیرد و به دولت پرداخت می شود .

سایر مالیات ها در اوکراین

مالیات بر ارزش افزوده 20٪ در مورد کالاها و خدمات داخلی و کالاهای وارداتی می باشد . برخی محصولات پزشکی ، غذای کودک و غیره از پرداخت این مالیات معاف هستند .

مالیات بر درآمد 5٪ از فروش بیش از یک ملک در یک سال و مالیات 1٪ در اولین فروش خانه ، آپارتمان یا اتاق و بیش از یکبار در طول یک سال باید پرداخت شود . همچنین مالیات درآمد ناشی از جوایز و اموال تسخیری باید به مبلغ 30٪ پرداخت شود .

سایر مالیات ها در اوکراین

زندگی در اوکراین

جاذبه های بسیاری برای مهاجران بین المللی وجود دارد که مایل به مهاجرت به اوکراین هستند . علاوه بر فرصت های گوناگون کار ، یک ثروت فرهنگی و چشم انداز خیره کننده در اوکراین وجود دارد . 

اوکراین در حال رشد در بسیاری از بخش ها است و به دلیل تولید غنی از غلات ، مرکز تولید کشاورزی به مدت طولانی ، اوکراین در حال تبدیل شدن به یک تولید کننده اصلی محصولات هوافضایی و ماشین آلات صنعتی در میان سایر کشور ها است . فرصت های شغلی مختلف برای مهاجران در ارزانترین شهر اوکراین برای کار و زندگی وجود دارد .

اوکراین بزرگترین کشوری است که به طور کامل در داخل اروپا قرار دارد و در حدود 46 میلیون نفر در آن ساکن هستند . پایتخت و بزرگترین شهر آن کیو است که اقلیت گروه های ارمنی ، یهودی ، آذری ، روسی ، لهستانی ، گرجی و رومانی در آن زندگی می کنند و سنت های متنوع خود را به صحنه فرهنگی رنگارنگ آن اضافه می کنند .

اودسا سومین شهر پرجمعیت در اوکراین است و دارای یک بندر عمده در ساحل شمال غربی دریای سیاه است . بازدید کنندگان از دیدن کلیساهای تاریخی و صومعه های تاریخی اوکراین ، آثار تاریخی شوروی ، موزه ها و نمایشگاه های اسب سواری سنتی افسانه ای ، لباس های رنگارنگ فولکلوریک و موسیقی و رقص آن لذت می برند .

خدمات مهاجرت به اوکراین

گروه موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی در طول چند سال گذشته خود را به عنوان متخصص در زمینه مهاجرت و تمام شکل های اقامت موقت و دائم برای آمریکا ، شینگن ، اوکراین و دیگر کشور های اروپایی معرفی کرده است و خدمات ارزشمندی را در این راستا برای متقاضیان با موفقیت انجام داده است .

با توجه به قوانین در حال تغییر مهاجرت و شرایط ویزا ، موسسه مهر آفرین رجبی در جریان این تغییرات سریع و در موقعیت منحصر به فرد قرار دارد تا به شما در دستیابی به نیازهای فردی کمک کند .

موسسه مهر آفرین رجبی با داشتن کارشناسان و مشاوران حقوقی آشنا به امور به روز بین المللی در مورد تمام جنبه های مربوط مهاجرت به اروپا و بین المللی خدمات ارزنده ای را تقدیم می دارد . در صورت داشتن سوال در مورد نرخ مالیات در اوکراین از طریق شماره تماس های موجود با دفاتر شیراز و تهران ما در ارتباط باشید .

Rate this post

2 دیدگاه در “نرخ مالیات در اوکراین

  1. پوریا گفت:

    در صورت سپرده گذاری در بانک مطمئنی در اوکراین نسبت سود خالص از بهره بانکی پس از کسر مالیات و تورم چه میزان میشود …به عنوان مثال مبلغ سپرده 300000 دلار باشد .

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      دوست عزیز پاسخ سوال شما فقط توسط وکیل اوکراینی که در اوکراین اقامت دارد داده خواهد شد.

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه