تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین به دلیل مقرون به صرفه بودن نسبت به سایر کشور ها متقاضیان بسیار دارد، متقاضیان تحصیل در رشته های پرهزینه ای مانند رشته پزشکی، اغلب به دنبال کشور مناسب مانند اوکراین هستند.

به دلیل وجود جذابیت های زیاد در سراسر اوکراین ، دانشجویان ترجیح می دهند که حتی دوره کوتاهی از مطالعات شان را در آنجا بگذرانند ، زیرا این کشور تجربه ای زیبا را به دانشجویان می دهد.

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این محتوا به ارائه مطالبی از شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین پرداخته اند ، این در واقع یک راهنمای گام به گام برای تحصیل پزشکی در اوکراین است که مطابق جدیدترین اطلاعات ارائه شده در سال 2023 به نگارش درآمده است ، گرچه هم اکنون وضعیت این کشور مناسب مهاجرت و تحصیل نیست اما آگاهی از شرایط تحصیل رشته های علوم پزشکی می تواند در آینده برای شما کارساز باشد.

در اینجا به چکیده ای از اطلاعات مورد نیاز در بخش های مختلف پرداخته شده است و شما جهت دریافت اطلاعات جامع و کاملتر باید حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را با جزییات امر آشنا نمایند.

ضمناً ، شما می توانید برای آگاهی از شرایط کلی تحصیل در کشور اوکراین ، مقاله تحصیل در اوکراین در همین سایت را مطالعه کنید تا با هزینه های تحصیل و نحوه اخذ پذیرش از برترین دانشگاه های این کشور بخوبی آشنا شوید.

نکته : شما می توانید بعد از مطالعه این مقاله در بخش دیدگاه ها نظرات و یا پرسش های خود را مطرح کرده و پاسخ مشاوران ما را دریافت نمایید ، همچنین می توانید با تکمیل فرم درخواست مشاوره در کادرهای کرم رنگ در لیست دریافت مشاوره رایگان مهاجرتی قرار بگیرید ، پس این فرصت ها را از دست ندهید!

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین

شرایط کلی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین

اوکراین یکی از کشورهای اروپایی است که با استانداردهای آموزش عالی در قاره اروپا مطابقت دارد و مورد تایید بسیاری از کشورهای اروپایی است.

تحصیل پزشکی و البته تحصیل دندانپزشکی در اوکراین این فرصت را به شما می دهد تا از مزایای مطالعاتی و مادی که دانشگاه های اوکراین علاوه بر سطح تحصیلات خوب ارائه می دهند ، بهره مند شوید. اگر به دنبال تحصیل رشته های علوم پزشکی با هزینه مناسب هستید ، اوکراین را می توان یکی از مقصدهای مناسب دانست.

مدت زمان تحصیل پزشکی در اوکراین و سیستم تحصیل در آنجا ، سیاست روشنی برای دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در رشته پزشکی هستند ، اتخاذ می کند و همچنین این امکان را برای تحصیل در رشته های مختلف پزشکی در دانشگاه های خود فراهم می کند.

دانشگاه ها و کالج های پزشکی اوکراین شرایط مختلفی را برای پذیرش شما در نظر می گیرند (مراجعه به بخش تحصیل پزشکی با مدرک دیپلم) ، از طرف دیگر ، بر خلاف تعدادی از کشورهای دیگر ، به عنوان دانشجوی پزشکی ، نیازی به قبولی در هیچ آزمون ورودی ندارید ، این ممکن است یکی از دلایل درخواست بخشی از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مدارس پزشکی اوکراین باشد.

دانشگاه های پزشکی اوکراین راه را برای دانشجویان بین المللی برای انتخاب به سه زبان انگلیسی فرانسوی و روسی باز می کنند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته های پزشکی بدون آزمون ورودی و با هر معدلی ؛ مشاوره رایگان بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دوره پادفک در اوکراین

بخشی از دانشجویان بین المللی پزشکی در کشورهایی مانند روسیه و اوکراین و برخی کشورهای دیگر به منظور داشتن تحصیل موفق ، نیاز دارند دوره پیش نیاز یک ساله ای را با موفقیت تکمیل کنند ، مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی در این بخش به توضیحاتی مختصر در این باب پرداخته اند.

افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی یا ادامه تحصیل در دانشگاه های اوکراین را دارند ، نباید تحصیل در دوره پادفک اوکراین را فراموش کنند ، دوره های پادفک برای دانشجویان بین المللی ای برگزار می شود که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های اوکراین را به زبان روسی یا اوکراینی و یا شرکت در رشته های پزشکی را دارند ، برگزار می شود.

این دوره ، نوعی دوره آکادمیک است که به عنوان دوره آمادگی زبان نیز شناخته می شود که دانشجویان باید قبل از ثبت نام در برنامه های اصلی دانشگاه در آن شرکت کنند ، دوره توسط دانشکده های دانشگاه به صورت اختصاصی برگزار می شود ، پس از پایان این دوره ، دانشجویان در مرحله آخر باید آزمون پایانی را با موفقیت پشت سر بگذارند.

لازم به ذکر است چنانچه قصد تحصیل پزشکی یا دندانپزشکی در اوکراین به زبان انگلیسی یا فرانسوی را داشته باشید الزامی برای گذراندن دوره پادفک در اوکراین ندارید و می توانید از طریق شرکت در دیگر دوره های زبان ، مهارت های زبان خود را بالا ببرید.

دوره پادفک در اوکراین

ویژگی های دوره پادفک در اوکراین

  • تحصیل در دوره های پادفک برای دانشجویان بین المللی فقط ده ماه طول می کشد که به معنای یک سال تحصیلی کامل است و برای دانشجویانی که دیر تر از زمان معین شده در دوره های پادفک شرکت می کنند ، باید دوره های فشرده را برگزینند که حداقل 5 ماه به طول می انجامد.
  • علاوه بر دانشجویان ، سرمایه گذاران ، بازرگانان و گردشگرها نیز در صورتی که مشتاق به آموختن زبان هستند باید در دوره های پادفک شرکت کنند ، که برای این متقاضیان طول دوره حداکثر 6 ماه است و دوره های فشرده نیز تا 4 ماه نیز به طول می انجامد.
  • پذیرش برای دوره پادفک برای دانشجویان بین المللی از ماه اوت شروع می شود و تا آخر ماه نوامبر ادامه دارد.
  • دانشجویان برای ورود به این دوره باید پاسپورت بین المللی با اعتبار حداقل یک سال ( ترجیحا دو سال یا بیشتر ) و مدرک معتبر دوره متوسطه ی دوم را ارائه دهند.
  • مهم ترین دوره پادفک ، برنامه آماده سازی دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های اوکراین است ، این دوره شامل یک برنامه ی درسی کاربردی برای دانشجویان است که آن ها را در زمینه ی آموزش زبان مورد نیاز دانشگاه ها و موضوعات کاربردی برای ثبت نام و کارهای اداری دانشگاه ، آماده می کند . هرینه تحصیل در دوره  پادفک بین 1200 دلار تا 1700 خواهد بود ، اما باید توجه داشت که این هزینه ها با توجه به دانشگاه های متفاوت اوکراین ، متغیر است ، برای تحصیل دندانپزشکی در اوکراین هم این اعداد  ممکن است متفاوت باشد.
تحصیل پزشکی در اوکراین

تحصیل پزشکی در اوکراین

اوکراین یکی از مقصدهای مطلوب در دنیا برای آموزش پزشکی است و دانشجویان بیش از 70 کشور هر ساله برای تحصیل پزشکی به اوکراین می آیند. اوکراین در اموزش پزشکی به سیستم بولونیا پیوسته است و مجموعه جدیدی از شرایط لازم برای تحصیل پزشکی در اوکراین برای مطابقت با استانداردهای اروپا اقتباس شده است.

آموزش پزشکی و تحصیل دندانپزشکی در اوکراین بخشی جدایی ناپذیر از سیستم آموزش ملی است و علیرغم فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ، یکی از بهترین ها در جهان محسوب می شود و سالانه هزاران دانشجوی خارجی را به خود جذب می کند. فارغ التحصیلان دانشگاه های پزشکی اوکراین به دلیل دانش بنیادی و مهارت های عملی بسیار عالی ، تقاضای زیادی دارند و دانشجویانی که تحصیلات پزشکی را در اوکراین انجام می دهند واجد شرایط پذیرش در آزمون های بین المللی صدور مجوز مانند USMLE و PLAB هستند.

پس از تصویب روند بولونیا ، اوکراین با اصلاح سیستم آموزشی خود ، آن را با استانداردهای اتحادیه اروپا تطبیق داد ، امروزه متخصصان رشته های پزشکی و دارویی در مراکز آموزش عالی دارای درجه اعتباربخشی I-IV آماده هستند که شامل گزینه های زیر هستند: 64 دانشکده پزشکی ، 47 کالج پزشکی و شعبات آنها ، 2 موسسه پرستاری ، 12 دانشگاه پزشکی ، 2 آکادمی پزشکی ، 1 داروسازی ملی دانشگاه و 3 آکادمی آموزش تحصیلات تکمیلی.

ساختار آموزش پزشکی در اوکراین

ساختار آموزش پزشکی در اوکراین براساس سیستم های آموزشی کشورهای پیشرو جهان مطابق با توصیه های اتحادیه اروپا ، یونسکو ، سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی است. با توجه به اینکه آموزش عالی پزشکی جز لاینفک سیستم آموزشی اوکراین است ، این قانون توسط قانون “در مورد آموزش عالی” ، مقررات “در مورد تخصص (کارآموزی)” و مقررات “در مورد اقامت بالینی” تنظیم می شود.

سیستم آموزشی چهار مرحله ای که متخصص جوان (2-3 سال) ، لیسانس (3-4 سال) ، متخصص (6 سال) و کارشناسی ارشد (1-2 سال) آموزش با کیفیت بالا را ارائه می دهد در اوکراین اجرا می شود. برای اینکه متقاضی بتواند تحصیلات پزشکی بالاتر را بدست آورد ، باید گواهی تحصیلات متوسطه کامل یا صلاحیت کارشناسی ارشد یا لیسانس را داشته باشد.

همانطور که مشخص است دانشجو پس از اتمام هر مرحله می تواند مراحل بعدی را ادامه بدهد و سپس کار کند ، اگر می خواهید با شرایط کار در اوکراین هم آشنا شوید حتما مقاله لینک شده را مرور کنید.

اگر اوکراین را برای تحصیل انتخاب می کنید دانستن اطلاعات ارائه شده در مقالات زیر بسیار ارزشمند و مفید است.

تخصص پزشکی در اوکراین

گرفتن تخصص در رشته پزشکی مورد علاقه تان پس از اتمام این رشته در دانشگاه های ایران ، کاری دشوار و  پیچیده است ، در برخی از کشورها نیز ، به دلیل محدودیت های مقرر شده  و تعداد صندلی های موجود برای آموزش متخصصان ، ممکن است سه تا پنج سال تلاش کنید تا به هدف خود برسید ، اما  اگر در اوکراین تحصیل می کنید ، می توانید در مدت زمان کمتری ، اهداف خود را دنبال کرده و رویاهای خود را تحقق بخشید تا به متخصصی که شایسته آن هستید تبدیل شوید. اما شاید بپرسید چه تخصص پزشکی در اوکراین برای پزشکانی که می خواهند تحصیلات تکمیلی خود را ادامه دهند وجود دارد؟

شما می توانید در تمام تخصص های پزشکی کلاسیک شناخته شده در اوکراین تحصیل کنید. این رشته ها و گرایش ها معمولا در سایت رسمی دانشگاه ها درج می شود و یا شما می توانید این سوال را از کارشناسان ما در شرکت رجبی بپرسید.

آموزش پزشکی اوکراین به مدت 6 سال ادامه دارد ، این درجه معادل MBBS (لیسانس پزشکی ، لیسانس جراحی) است ، این سیستم از منطقه آموزش عالی اروپا و سیستم های کمیسیون اروپا پیروی می کند.

زبان تحصیل تخصص پزشکی در اوکراین

زبان انگلیسی معمولا برای ارائه تخصصی پزشکی در اوکراین مورد استفاده است اما توصیه می کنیم ابتدا دوره زبان روسی / اوکراینی (6-9 ماه) را به پایان برسانید تا بتوانید با بیمارانی که عموما انگلیسی صحبت نمی کنند تعامل داشته باشید.

قبل از اینکه در مورد انتخاب نوع آموزش به زبان روسی یا انگلیسی و یا آموزش برای تخصص پزشکی خود در اوکراین تصمیم خود را بگیرید ، عاقلانه است که با مشاوران هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تماس بگیرید ، اینکه آیا گذراندن یکسال برای زبان واقعاً یک سال بیهوده است و یا برنامه های روسی و اوکراینی در مقابل برنامه های انگلیسی ارجحیت دارند یا خیر؟ جواب قطعی این پرسش ها را از طریق مشاوره با کارشناسان ما به دست خواهید آورد.

تحصیل دندانپزشکی در اوکراین

اوکراین با آموزش عملی دندنپزشکی در دانشگاه های ملی خودیکی از بهترین کادرهای آموزشی را دارد ، تحصیل دندانپزشکی در اوکراین در تمام دانشگاه های ملی پزشکی در اوکراین ارائه می شود و بسیاری از دانشجویان بین المللی هر ساله از کشورهای مختلف این کشور را انتخاب می کنند.

اوکراین بهترین فارغ التحصیلان دندانپزشکی را دارد که برای کاریابی مشکلی نخواهند داشت ، تمام دانشگاه های پزشکی ملی که تحصیل دندانپزشکی در اوکراین را ارائه می دهند توسط WHO تایید شده اند.

تحصیل دندانپزشکی در اوکراین 5 ساله است و شرایط لازم برای متقاضیان ، ارائه گواهینامه آموزشی 10 + 2 است که F.Sc نامیده می شود.

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه ملی پزشکی اودسا (ONMU) توسط پرسنل علمی و آموزشی واجد شرایط ، که در کار عملی و آموزشی با تجربه هستند ، کار می کند و کاملاً با نیازهای آموزشی و فرآیند آموزشی مطابقت دارد. این دانشکده با بیش از 50 سال فعالیت ، حدود 8000 نفر مدرک پزشکی و دندانپزشکی اعطا کرده است که در بین آنها 30 خارجی از کشورهای جهان وجود دارد ، در حال حاضر بیش از 650 دانشجو در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه اودسا آموزش می بینند.

تحصیل دندانپزشکی در اوکراین

تخصص دندانپزشکی در اوکراین

 دانشجویان دانشکده دندانپزشکی اوکراین پس از فارغ التحصیلی ، مدرک دولتی آموزش عالی را در رشته “دندانپزشکی” دریافت می کنند و حالا می توانند برای تخصص دندانپزشکی در اوکراین اقدام کنند.

به عنوان مثال در دانشکده دندانپزشکی اودسا ، دندانپزشکان پس از اتمام دوره عمومی در 6 دوره تخصصیمی توانند تخصص بگیرند ، دانشکده دندانپزشکی در دانشگاه ملی پزشکی اودسا از 9 بخش تشکیل شده است ، شش مورد از آنها گروه های تخصصی هستند ، بخشهای تخصصی عبارتند از:

  • گروه دندانپزشکی پیشگیری
  • گروه دندانپزشکی پروتز
  • گروه دندانپزشکی کودکان
  • گروه دندانپزشکی عملیاتی
  • گروه ارتودنسی
  • گروه دندانپزشکی عمومی

زبان تحصیل دندانپزشکی در اوکراین

تحصیل دندانپزشکی در اوکراین به دو زبان ارائه می شود ، تمام دانشجویان  دندانپزشکی  می توانند به زبان روسی تحصیل کنند. دانشجویان بین المللی که از کشورهای انگلیسی زبان می آیند ، می توانند برنامه دندانپزشکی خود را با زبان انگلیسی به مدت 5 سال مطالعه می کنند. دانشجویانی که زبان آنها به طور معمول فرانسه و عربی است و زبان اصلی آن ها انگلیسی نیست  سال اول در دانشکده مقدماتی به مدت 10 ماه برنامه زبان روسی با موضوعات علمی را تحصیل می کنند و پس از اتمام دوره مقدماتی آنها به برنامه دندانپزشکی خود در هر دانشگاه پزشکی ملی می پیوندند. دانشجویان خارجی ای که از کشورهای غیر انگلیسی زبان مانند مصر ، هند ، پاکستان ، لیبی ، عراق ، پرتغال ، لیتوانی ، لتونی ، مالدیو ، سریلانکا ، نپال و غیره هستند ، اما در زبان انگلیسی مهارت دارند می توانند به طور مستقیم به دوره دندانپزشکی با زبان انگلیسی در اوکراین بپیوندند. دعوت می کنیم مقاله ارزان ترین کشور برای تحصیل پزشکی در خارج را بخوانید تا با مقاصد ارزان تحصیل رشته های علوم پزشکی در جهان آشنا شوید.
تحصیل MBBS در اوکراین

تحصیل MBBS در اوکراین

امروزه ، اوکراین در میان دانشجویان بین المللی که می خواهند تحصیلات پزشکی MBBS خود را در خارج ادامه دهند ، محبوبیت زیادی کسب کرده، اوکراین دارای تعداد زیادی دانشگاه های پزشکی دولتی معتبر در سطح جهانی است که MBBS ، MD و سایر مدارک پزشکی را با قیمت بسیار مقرون به صرفه ارائه می دهند.

مدت زمان کامل برنامه MBBS در اوکراین 5 تا 8 سال است ، دانشجویان برای دریافت پذیرش در یک دانشگاه پزشکی در اوکراین نیازی به گذراندن آزمون ورودی ندارند ، محبوب ترین رشته های علوم پزشکی MBBS در دانشگاه های پزشکی اوکراین شامل پزشکی عمومی ، اطفال ، داروسازی ، دندانپزشکی و جراحی است.

دولت اوکراین از آموزش پزشکی حمایت می کند ، برخی از عواملی جذب دانشجویان خارجی را برای تحصیل MBBS دراوکراین عبارتند از :

  • کیفیت تحصیلات و زیرساخت ها در کالج های پزشکی اوکراین بسیار خوب است.
  • دولت همیشه برای کمک به دانشگاه ها در حل مسائل تحقیقاتی و مالی در آموزش و پرورش پیش قدم است.
  • هزینه MBBS در اوکراین و محل اقامت نسبت به سایر کشور ها بسیار کم است.
  • برای دریافت پذیرش در کالج پزشکی در اوکراین ، هیچ فشار مالی به دانشجو تحمیل نمی شود.
  • بسیاری از فعالیت های فوق برنامه و فعالیت های ورزشی در دانشکده های پزشکی برگزار می شود که دانشجویان را فعال نگه می دارد.
  • دانشجویان تشویق می شوند تا در سمینارها و کنفرانس های بین المللی مختلف شرکت کنند.

دانشگاه های برتر برای تحصیل MBBS در اوکراین

دانشگاه های برتر پزشکی در اوکراین برای تحصیل MBBS در اوکراین شامل دانشگاه ملی پزشکی بوگومولتس ، و دانشگاه ملی پزشکی وینیتسا می شود.

هزینه ی تحصیل MBBS در اوکراین از 4500 دلار در سال حداکثر تا 7500 دلار در سال متغیر است.

در بسیاری از کشورها هزینه کل دوره MBBS بسیار زیاد است ، در مواجهه با چنین شرایطی ، بسیاری از دانشجویان مجبور به جستجوی گزینه هایی برای پیگیری MBBS از کشورهای دیگر می شوند.

اگرچه تعدادی از کشورها در سراسر جهان دوره های MBBS را ارائه می دهند ، اما دوره هایی با ساختار کم هزینه بیشترین معیارها را دارند و در میان چنین کشورهایی ، اوکراین بهترین گزینه است.

در جدول ارائه شده در این بخش با معیارهای صلاحیت برای تحصیل دوره MBBS اوکراین آشنا می شوید.

معیارهای صلاحیت MBBS اوکراین
گرفتن پذیرش در یک دانشگاه پزشکی در اوکراین بسیار آسان است.
متقاضیان لازم نیست در امتحاناتی مانند تافل یا آیلتس شرکت کنند.
دانشجو باید سنی بین 17 تا 25 سال داشته باشد.
داوطلب باید 50٪ نمره استاندارد را در سال دوازدهم تحصیل خوددر درس ها فیزیک ، شیمی و زیست شناسی در CBSE / ISC را کسب کند.

برنامه درسی پزشکی در اوکراین

  • تحصیلات سال اول شامل مواردی در زمینه آناتومی ، زیست شناسی ، بافت شناسی ، شیمی و بیوفیزیک است.
  • سال های دوم و سوم تحصیل پزشکی در اوکراین شامل دروس سایبرنتیک پزشکی ، آناتومی آسیب شناسی ، میکروبیولوژی ، فارماکولوژی ، بهداشت عمومی و جراحی عمومی است که به چند مورد اشاره می شود.
  • تحصیلات سال چهارم شامل غدد درون ریز ، پزشکی ورزشی ، دانشکده درمانی ، جراحی مغز و اعصاب و غیره است.
  • موضوعات مربوط به سال پنجم شامل مراقبت های سرپایی ، ژنتیک بالینی ، بیمارستان درمانی ، زنان و کودکان در بیمارستان است که به چند مورد اشاره می شود.
  • سال آخر عمدتاً از کلاسهای عملی بهداشت ، مراقبتهای سرپایی ، ایمونولوژی ، انکولوژی ، فارماکولوژی ، بیماریهای عفونی ، زنان و زایمان ، پزشکی ، جراحی مجدد و بیماریهای جراحی تشکیل شده است.
  • مدت زمان دوره تحصیل رشته های پزشکی در اوکراین 5 تا 8 سال است ، که بیشتر از مدت زمان تحصیل در برخی دیگر از کشورها مانند قزاقستان ، بنگلادش و قرقیزستان است.

سال تحصیلی در دانشگاه های اوکراین

در دانشگاه های اوکراین و روسیه سال تحصیلی به دو ترم تقسیم می شود ، ترم اول از اول تا اواسط سپتامبر شروع می شود و تا هفته آخر ژانویه ادامه دارد ، ترم دوم در هفته اول فوریه شروع می شود تا اواسط ماه جولای ادامه دارد.

تحصیلات در دانشگاه از اول سپتامبر در بخش پیش پزشکی در اول اکتبر هر سال آغاز می شود ، در هفته 5 روز کاری وجود دارد ، شنبه و یکشنبه آخر هفته است. این مطالعات از ساعت 8.00 تا 16.00 برنامه ریزی شده است ، هفته کاری دانشجو شامل 54 ساعت است ، در این دوره زمانی 36 ساعت سخنرانی و 18 ساعت برای کار مستقل وجود دارد.

دوره تدریس شامل زمان تدریس ترمها ، کنترل نهایی و تعطیلات است ، سال آموزشی 12 ماه طول دارد و شامل روزهای تدریس ، روزهای کنترل نهایی ، جلسات امتحان ، روزهای تعطیل ، جشن و تعطیلات است ، شرکت در انواع تحصیلات (به جز مشاوره) برای دانشجویان الزامی است.

تعطیلات تابستانی ماه های جولای و آگوست را پوشش می دهد ، در طول تعطیلات دانشجویان ممکن است با اتوبوس ، قطار و پرواز به راحتی به کشورهای مستقل مشترک المنافع و همه کشورهای اروپا دسترسی داشته باشند. همچنین برنامه ها و سفرهای ویژه ای در دسترس است تا دانشجویان بتوانند از همان ابتدا روند انتقال در روسیه یا اوکراین ، کشورهای CIS و سایر نقاط اروپا را تجربه کنند.

دانشجویان خارجی در گروه 8-12 دانش آموز تحصیل می کنند ، دانشجویان سال دوم در مطالعات بالینی خود شرکت می کنند و در آنجا می توانند تجربه پرستاری را کسب کنند.

تحصیل پزشکی در اوکراین با مدرک دیپلم

تحصیل پزشکی در اوکراین با مدرک دیپلم چه شرایطی دارد؟

پذیرش معمولاً به نمرات شما بستگی دارد ، به عنوان مثال ، در مورد دانشگاه ملی پزشکی خارکف ، نمرات خوب زیست شناسی ، فیزیک ، شیمی و انگلیسی مد نظر است.

در مقایسه با اکثر کشورهای اروپایی ، دانشگاه های پزشکی اوکراین به عنوان ورودی برای پزشکی نیازی به آزمون ورودی کتبی ندارند اما ممکن است آزمون شفاهی را از شما بخواهند مثلا در مورد دانشگاه پزشکی دولتی Zaporizhzhia همین شرایط وجود دارد.

تحصیل پزشکی در اوکراین با مدرک دیپلم​

تحصیل رایگان پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین

آیا امکان تحصیل رایگان پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین وجود دارد؟ در واقع ، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین یکی از ارزان ترین گزینه ها در اروپا و فراتر از آن برای اکثریت متقاضیان بین المللی است ؛ برنامه های پزشکی به انگلیسی ، هزینه های تحصیل از 2600 تا 3700 یورو در سال متغیر است ، با این حال راه هایی هم برای تحصیل رایگان این رشته ها وجود دارد یک روش استفاده از وام های دانشجویی است ، وام های آموزشی اشکال مختلفی دارند ؛ این می تواند یک وام بدون بهره آموزشی ، بودجه جزئی آموزشی توسط یک نهاد دولتی یا غیر دولتی یا بورس تحصیلی کامل باشد. به هر شکل ممکن باشد ، هدف یکسان است ، یعنی برداشتن کامل یا کاهش بار مالی دانشجو در طول تحصیل. شیوه دیگر استفاده از بورسیه های تحصیلی است که برای جلوگیری از سو استفاده از این برنامه ، داوطلب باید برخی از معیارهای تعیین شده را برآورده کند. اما معمولا برای دانشجویان خارجی که در اوکراین تحصیل می کنند ، هیچ گونه کمک هزینه تحصیلی از دولت اوکراین انتظار نمی رود با این حال ، دانشجویان ممکن است بتوانند برای کمک هزینه تحصیلی از سازمان های مستقل و بین المللی درخواست کمک دهند ، دانشجویان مستحق و موفق با بودجه جزئی یا کامل تحت حمایت قرار خواهند گرفت.
آیا در طول تحصیل پزشکی در اوکراین وام دریافت می کنم؟

تحصیل پزشکی در اوکراین با دریافت وام 

در حقیقت اوکراین هیچ گونه وام بانکی یا بورس تحصیلی مستقیم برای دانشجویان خارجی ارائه نمی دهد و دانشجویان باید هنگام اخذ پذیرش یا پس از اتمام یک سال ، برای وام بانکی یا بورسیه تحصیلی در کشور مادری خود اقدام کنند.

از طرفی می توان گفت وام 100٪ برای تحصیل MBBS در اوکراین امکان پذیر است اما این موضوع به درآمد والدین / سرپرستان ، وثیقه ای که می توانید ارائه بدهید و غیره بستگی دارد ، همچنین مدارکی که از طرف دانشگاه نیاز دارید می تواند برای شما تنظیم شود.

وامی که بانک به شما می دهد فقط هزینه تحصیل را پوشش می دهد زیرا دانشگاه های اوکراین فقط شهریه را در نامه پذیرش ذکر می کنند. توجه داشته باشید که بسیاری از این وام ها برای دانشجویان هندی در دسترس است و از سوی کشور هند هم پشتیبانی می شود اما برای دانشجویان ایرانی چنین امکاناتی در دسترس نمی باشد.

بنابراین پیشنهاد ما برای متقاضیان ایرانی ، تلاش برای استفاده از انواع بورسیه ها است که می تواند مزایای بسیاری داشته باشد و یا اینکه در جستجوی گزینه هایی از بورسیه های فعال جمهوری اسلامی در اوکراین باشید.

بورسیه های پزشکی در اوکراین

دانشگاه های اوکراین با آغوش باز پذیرای دانشجویان بین المللی هستند ، این موسسات آموزشی اوکراین دارای تأییدیه ویژه دولت هستند که به آنها اجازه می دهد دانشجویان بین المللی را بورسیه می کنند.

تعدادی از برنامه های بورس تحصیلی در دانشگاه های اوکراین برای کمک به دانشجویان در گذراندن مدارک خود با حداقل هزینه به صفر در حال اجرا است ، اگرچه تعداد کشورهایی که دانشجویان آنها می توانند برای این بورسیه های تحصیلی اوکراین اقدام کنند ، محدود است ، اما بودجه بورس تحصیلی اعطایی به دانشجویان تقریباً بیشتر است.

بیشتر این بورسیه ها توسط دولت اوکراین و شورای بین المللی آموزش اوکراین حمایت مالی می شوند ، همچنین ، توجه داشته باشید که بیشتر بورس های تحصیلی به منظور ارتقا تحصیلات زبان اوکراینی و روسی است.

بورسیه های پزشکی در اوکراین

بورس تحصیلی BOREN

بورس تحصیلی بورن هنگام تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین به آن دسته از دانشجویانی تعلق می گیرد که می خواهند در کشوری تحصیل کنند که برای امنیت ملی مهم تلقی می شود اما به عنوان یک مقصد تحصیلی در بین دانشجویان خارجی محبوب نیست ، اوکراین یکی از آن کشورهاست و برنامه های زبان های روسی و اوکراینی نیز در لیست ترجیحی برنامه ها هستند.

این بورسیه ها سخاوتمندانه هستند و از این رو بسیار رقابتی هستند ، ارزش بورس تحصیلی تا 20000 دلار و بورسیه تحصیلی می تواند تا 30000 دلار باشد ، دریافت کنندگان بورس پس از اتمام دوره های تحصیلی خود باید در ازای کمک مالی به دولت اوکراین خدمت کنند ، این بورس تحصیلی توسط برنامه آموزش امنیت ملی (NSEP) حمایت مالی می شود.

بورسیه های مسابقه جهانی دانشجویی

بورسیه های جهانی مسابقه دانشجویی سالانه به دانشجویانی اعطا می شود که نتایج برجسته ای در تحصیل خود نشان دهند ، بورس تحصیلی KAS به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پزشکی اعطا می شود که در یک برنامه تحصیلات تکمیلی شرکت می کنند و در برنامه KAS حضور دارند ، و متقاضیان باید دانشجویانی باشند که به صورت تمام وقت برای تحصیل در دانشگاه ثبت نام کرده اند.

این بورس تحصیلی از 500 تا 1500 دلار هزینه ی شهریه ی دانشجویان را متقبل می شود.

آزمون بین المللی بورس تحصیلی BEROWS (BISPT)

آزمون برنامه بورس بین المللی Berows (BISPT) یک برنامه بورس تحصیلی برای کمک مالی به دانشجویان شایسته ی رشته های پزشکی و سایر رشته ها از سراسر جهان است.

هدف برنامه بورس تحصیلی BISPT ایجاد انگیزه در دانشجویان با ارائه بورس تحصیلی و استقلال دانشجویان است ، هدف این برنامه حل مشکلات مالی دانشجو است تا دانشجویان بتوانند بدون اخذ وام برای تحصیلات در زندگی پیشرفت کنند.

این بورسیه حداکثر تا 16000 دلار هزینه را متقبل می شود.

بورس تحصیلی بین المللی KSS برای دانشجویان

بورسیه های KSS سالانه به دانشجویانی تعلق می گیرد که نتایج برجسته ای در تحصیل خود نشان دهند ، بورس تحصیلی KSS به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پزشکی اعطا می شود که در یک برنامه تحصیلات تکمیلی شرکت می کنند و برای برنامه KSS درخواست می دهند.

این بورس تحصیلی تا 1500 دلار هزینه را متقبل می شود  اما باید زمان ثبت نام آن را از سایت رسمی دانشگاه بیابید، بنابراین اگر قصد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین را دارید حتما اطلاعات به روز دریافت کنید.

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی اوکراین

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی اوکراین

در اوکراین هیچ آزمون ورودی مانند MCAT و SAT وجود ندارد. KROK آزمون دیگری است که در حین تحصیل از دانشجویان گرفته می شود ، این آزمون بعد از سال 3 و 6 اجباری است که امتحان آسانی است اما هنوز بسیاری از دانشجویان در آن شکست می خورند و مجبورند یک ترم را تکرار کنند یا اگر آنها به ارمنستان نقل مکان کنند ، اجازه می دهد دانشجویان از سال 4 ادامه دهند.

KROK پس از اتمام سال سوم نه تنها توسط دانشجویان اوکراینی بلکه توسط دانشجویان بین المللی نیز داده می شود ، در سال 2018 ، 3050 دانشجو نسخه انگلیسی آزمون را داده اند که 48.2٪ از آنها قبول شده اند.

دانشجویانی که MBBS را در اوکراین می خوانند باید در امتحانات KROK شرکت کنند.

KROK در پایان سال سوم گرفته می شود  و شامل برنامه درسی است که در سال های 1 ، 2 و 3 آموزش داده شده است.

مفاد آزمون KROK یا IFOM چیست؟

  • آناتومی انسان (25 سوال)
  • زیست شناسی (17 سوال)
  • داروسازی (22 سوال)
  • بافت شناسی ، سیتولوژی و جنین شناسی (11 سوال)
  • میکروب شناسی (13 سوال)
  • فیزیولوژی (27 سوال)
  • مسیر. فیزیولوژی (25 سوال)
  • مسیر. ریخت شناسی (31 سوال)
  • شیمی بیولوژی (29 سوال)

این یک آزمون MCQ است و 200 سوال در آزمون وجود دارد که باید در 200 دقیقه (3 ساعت 20 دقیقه) تکمیل شود و برای هر پاسخ صحیح 1 علامت وجود دارد.

برای واجد شرایط بودن KROK-1 ، باید حداقل 605 درصد نمره کسب کنید یعنی حداقل 121 نمره کسب کنید ، اگر در امتحان KROK موفق نشوید ، یک بار دیگر به شما فرصت داده می شود.

بیشتر مشاوران به دلیل منافع مالی دانشجویان را در مورد آزمون KROK یا IFOM در اوکراین گمراه می کنند ، مانند هر کشور دیگر اوکراین نیز می خواهد با بالاترین کیفیت پزشکان از دانشگاه های خود تولید کند ، مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی اطلاعات دقیق و کامل را در اختیار شما قرار خواهند داد.

بهترین دانشگاه های پزشکی اوکراین

دانشجویانی که می خواهند در خارج از کشور تحصیل کنند باید بهترین دانشگاه را از گذشته انتخاب کنند ، دانشگاه های پزشکی اوکراین نسبت به سایر دانشگاه های اروپا ارزان تر هستند ، تمام دانشکده های پزشکی در اوکراین دارای تکنولوژی بسیار معتبری هستند.

اوکراین تقریباً همه تخصص ها را در زمینه پزشکی ارائه می دهد ، بهترین دانشگاه های پزشکی اوکراین روز به روز مشهورتر می شوند.

با تحصیل در دانشکده های پزشکی اوکراین واجد شرایط حضور در بسیاری از آزمایشات غربالگری بین المللی مانند USMLE ، PLAB هستید.

پس از گرفتن مدرک MBBS از دانشگاه های اوکراین ، دانشجویان می توانند برای ادامه تحصیل به سایر کشورهای جهان مانند اسپانیا ، ایتالیا ، آلمان ، انگلستان ، ایالات متحده ، کانادا بروند.

در ادامه بهترین دانشگاه های علوم پزشکی اوکراین معرفی شده است ، برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

بهترین دانشگاه های پزشکی اوکراین

دانشگاه پزشکی ملی بوگومولتس

دانشگاه Bogomolets-National-Medical یکی از موسسات برتر پزشکی اوکراین است ، این دانشگاه در سال 1841 تاسیس شد ، نام این دانشگاه از نام فیزیولوژیستی معروف گرفته شده است ، برای تحصیل در این دانشگاه دانشجویان باید سالیانه 4500 دلار آمریکا هزینه کنند.

این دانشگاه فارغ التحصیلان عالی و اعضای هیئت علمی خبره دارد و از این رو در اوکراین و همچنین اروپا مشهور است ، دانشجویان می توانند محیط چند فرهنگی را در دانشگاه تجربه کنند ، همچنین ، آنها می توانند سنت ها و فرهنگ های مختلف را تجربه کنند.

این دانشگاه مدارکی مانند MBBS ،BDS ،MS ،MD ، MDS و پرستاری را ارائه می دهد ، 3 دانشکده در دانشگاه وجود دارد که دانشکده پزشکی ، دانشکده دندانپزشکی و دانشکده داروسازی هستند.

دانشگاه دولتی پزشکی بوکووینین

این دانشگاه در سال 1944 تاسیس شد و دارای 7 دانشکده است که چهار دانشکده پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و دانشکده آموزش تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه وجود دارد ، این دانشگاه از 47 گروه تشکیل شده است.

در واقع این دانشگاه قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه چرنیتس است که در WHO و MCI شناخته شده است.

حدود 25000 متخصص در دانشکده های مختلف مانند پزشکی عمومی ، اطفال ، داروسازی ، دندانپزشکی ، روانشناسی پزشکی و غیره توسط دانشگاه دولتی پزشکی بوکووینین آموزش دیده اند ، دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه باید 4100 دلار در سال هزینه کنند.

دانشگاه پزشکی دولتی Danylo Halytsky Lviv

این دانشگاه در 16 نوامبر 1784 تاسیس شده است ، این دانشگاه یکی از بزرگترین و قدیمی ترین موسسات آموزشی در اوکراین است.

22 دانشکده علمی به طور فعال در دانشگاه مانند داروسازی ، زنان و زایمان ، چشم پزشکی ، انکولوژی ، شیمی ، داروسازی ، جراحی و غیره فعالیت می کنند ، این دانشگاه 78 بخش دارد.

پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه برای تحصیلات کارشناسی در دانشکده داروسازی ، دانشکده دندانپزشکی و دانشکده پزشکی انجام می شود.

در این دانشگاه ، در مجموع 134 دکترای علوم ، 113 استاد ، 369 استاد دانشیار ، 50 استاد ارشد ، 17 محقق و غیره وجود دارند.

دانشگاه ملی پزشکی ایوانو فرانکیفسک

ایوانو یک مرکز فرهنگی و علمی مهم است و یکی از شهر های زیبای اوکراین است ، دانشگاه ملی پزشکی ایوانو فرانکیفسک در سال 1945 تاسیس شده است.

آموزش با کیفیت بالا و قیمت های مقرون به صرفه توسط دانشگاه پزشکی ملی ایوانو فرانکیفسک ارائه می شود ، این دانشگاه دارای 13 دانشکده و یک بخش مقدماتی است ، هزینه ی تحصیل در دانشگاه ملی پزشکی ایوانو فرانکیفسک 4000 دلار آمریکا در سال است.

دانشگاه آموزش در سطوح کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، متخصصان ، متخصصان کارشناسی ارشد را ارائه می دهد ، از 68 سال گذشته ، این یکی از دانشگاههای برجسته و با تجربه اوکراین است ، این دانشگاه از زمان تاسیس تاکنون بیش از 17000 دانشجو آموزش داده است.

آکادمی پزشکی دولتی Dnipropetrovsk

این موسسه ی پزشکی در 15 سپتامبر 1916 تاسیس شد ، در سال 1920 ، این موسسه وضعیت آکادمی دولتی را بدست آورد ، این دانشگاه بالاترین سطح را در اوکراین دارد و یکی از قدیمی ترین موسسات در اوکراین است و دارای دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی است و هزینه ی تحصیل در این دانشگاه 4212 دلار آمریکا در سال است.

بی شک میخواهید با بهترین دانشگاه های پزشکی در سایر کشورها هم آشنا شوید.

مدارک مورد نیاز پذیرش رشته های پزشکی اوکراین

اگرچه مدارس پزشکی الزامات مختلفی دارند اما به طور کلی ، یک دانشجوی معمولی برای تحصیل پزشکی در اوکراین باید مدارک مورد نیاز پذیرش رشته های پزشکی اوکراین را داشته باشند که عبارتند از : 

  • سن کمتر از 25 سال
  • سوابق دبیرستان (یا معادل آن)
  • نمرات خوب در دروس مرتبط (به عنوان مثال زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک) و انگلیسی
  • شناسنامه
  • گذرنامه
  • عکس های رنگی
  • منابع دانشگاهی
  • دعوت نامه و یا نامه پشتیبانی ویزا

الزامات برنامه های تحصیلات تکمیلی پزشکی در اوکراین

  • برای دوره های PG / دستیاری بالینی : مدرک MBBS / MD / BDS همراه با رونوشت.
  • برای دکترا پزشکی : مدرک MBBS / MD / BDS همراه با رونوشت ؛
  • گواهی پایان دوره کارآموزی
  • گواهی پایان دوره دستیاری یا تحصیلات تکمیلی پزشکی.
  • درخواست و دریافت ویزای نوع D دانشجویان ؛ متقاضی باید قادر به انجام تعهدات مالی برای تحصیلات (شهریه ، اسکان و غیره) باشد.

و برای کارشناسی ارشد بهداشت عمومی ، MBA ، M.Phil و سایر برنامه های کارشناسی ارشد غیر پزشکی به گواهی دبیرستان عالی و مدرک کارشناسی با ریز نمرات نیاز دارید.

البته هیچ ازمون از شما گرفته نمیشود و آنچه آنها نیاز دارند فقط گواهی فارغ التحصیلی از دبیرستان است و برای اخذ پذیرش به هیچ نمره یا درجه خاصی در رشته های فوق نیاز ندارند ، آنها برای پذیرش در دانشگاه های دولتی روسیه یا اوکراین دانش آموز را با نمرات قبولی می پذیرند.

تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی همیشه در تلاشند تا با ارائه اطلاعات صحیح و به روز شما را در مسیر قانونی و امن مهاجرت همراهی کنند.

در ویدئو ارائه شده در این بخش ویزاهای کشور اوکراین را میبینید که به عنوان نمونه ارائه شده است.

شما هم می توانید با بررسی رایگان شرایط خود برای مهاجرت اولین قدم را بردارید.

همچنین می توانید با مطالعه مقالات سایت خودتان بهترین گزینه ها را انتخاب کنید ، اگر علاقه مند به تحصیل در رشته های پزشکی هستید می توانید مقاله بسیار جذاب تحصیل پزشکی در خارج از کشور را مطالعه کنید و با دانشگاه های تراز اول دنیا در این زمینه و هزینه تحصیل در هر کدام از آن ها آشنا شوید.

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت مشاوره رایگان مهاجرتی با ثبت اطلاعات در فرم زیر!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین

دانشجویان قبل از درخواست برای تحصیل در هر کشوری ، اول باید هزینه های مورد نیاز را در نظر بگیرند و سپس برای آینده ی خود برنامه ریزی کنند ، در ادامه اطلاعات کلی و مفیدی درباره ی هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین ، در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

دانشگاه ملی کارازین خارکف

هزینه ی تحصیل رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه ملی کارازین خارکف برای سال اول 8000 دلار هزینه دارد و برای سال های بعدی یعنی از سال دو تا سال ششم 4500 دلار برای هر سال هزینه دارد.

دانشگاه بین المللی پزشکی کارکف

برای تحصیل پزشکی در دانشگاه بین المللی کارکف دانشجویان باید برای 6 سال ، 4800 دلار در هر سال پرداخت کنند و برای تحصیل دندانپزشکی در این دانشگاه که 5 ساله است ، دانشجویان علاقه مند باید 5400 دلار در هر سال هزینه کنند.

دانشگاه ملی تاراس شفچنکو کیفی

هزینه تحصیل برای دوره پزشکی و دندانپزشکی در این دانشگاه که 6 سال به طول می انجامد ، 3700 دلار برای هر سال ( فقط برای هزینه ی دانشگاه ) است.

هزینه های کامل سال اول ، به دلیل هزینه پذیرش ، هزینه ثبت نام ، هزینه اداری ، صدور گواهینامه از وزارت آموزش و پرورش اوکراین ، هزینه های پذیرش فرودگاه و هزینه پیمانکار به طور کلی 6950 دلار می شود.

اما از سال دوم به بعد 4700 دلار (با احتساب محل اقامت) برای دانشجویان هزینه دارد و برای هزینه ی خوابگاه دانشجویان باید 1000 دلار در سال هزینه کنند.

دانشگاه ملی پزشکی خارکف

مدت زمان تحصیل پزشکی در این دانشگاه 6 سال و دندانپزشکی 5 سال است و شهریه ی خالص دانشگاه 3500 در سال است ، برای سال اول دانشجویان به دلیل انجام کارهای اداری و ثبت نام (بیمه پزشکی ، بیمه مهاجرت ، ثبت نام در دفتر خانه ، کارت اقامت ، پذیرش ، پذیرش ، هزینه پیمانکار و غیره) باید 6400 دلار پرداخت کنند و برای سال دوم به بعد با احتساب تمام هزینه ها ، شهریه 6000 دلار در سال است و هزینه ی خوابگاه برای دانشجویان 800 دلار است.

آکادمی ملی پزشکی دنیپرو و دانشگاه بین المللی اودسا

تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی در این دانشگاه برای سال اول 7000 دلار هزینه دارد و برای سال دوم به بعد 3800 دلار دانشجویان باید پرداخت کنند.

هزینه ی مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه بوگومولتس در رشته های پزشکی 4500 دلار است.تحصیل رشته های پزشکی در دانشگاه اودسا برای دانشجویان 3900 دلار در سال هزینه دارد.

تحصیل رشته های پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین

تحصیل رشته های پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین

تقاضا برای تحصیل رشته های پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین هر سال بیشتر و بیشتر می شود ، 3 دلیل اصلی تحصیل پزشکی در اوکراین به زبان انگلیسی عبارتند از:

بزرگترین دلیل مدرک تحصیلی شما از دانشگاه اوکراین است ، فارغ التحصیلی از اوکراین شما را قادر می سازد برای حرفه پزشکی در هر کجای دنیا اقدام کنید. دلیل شماره دو این واقعیت است که بخش بهتری از دانشگاه های علوم پزشکی در اوکراین نیازی به قبولی در یک آزمون ورودی برای پذیرش ندارند. هزینه تحصیل می تواند به 3000 دلار در سال برسد و هزینه های زندگی حدود 300 دلار در ماه است.

متقاضیان تحصیل پزشکی در اوکراین ، الزامی برای ارائه نمره زبان بین المللی ندارند و اگر دانشگاهی مایل باشد می تواند شرط زبان را در الزامات ورود خود قرار بدهد ، این در حالی است که اغلب دانشگاه های علوم پزشکی اوکراین با یک آزمون مصاحبه ای و یا حتی آنلاین (اسکایپ) میزان توانایی متقاضی را مورد ارزیابی قرار می دهند.

دانشگاه هایی که رشته های علوم پزشکی را ارائه می دهند شامل : دانشگاه ملی پزشکی خارکوف ، دانشگاه ملی پزشکی اودسا ، دانشگاه ملی پزشکی Lviv ، آکادمی دندانپزشکی اوکراین ، آکادامی پزشکی دولتی دنیپرو و دانشگاه ملی دریای سیاه اوکراین است.

یکی از محبوب ترین گزینه ها برای دانشجویان اروپایی ، موسسه پزشکی دنیپرو است که در شهر دنیپروپتروفسک واقع شده است.

تحصیل رشته های پزشکی به زبان روسی در اوکراین

برای خارجی هایی که مایل به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین هستند 3 گزینه زبان وجود دارد : اوکراینی ، روسی و انگلیسی 

در حالی که بسیاری از مدارس برنامه های درسی پزشکی انگلیسی ارائه می دهند ، کسانی که ثبت نام می کنند نیاز به یادگیری زبان اوکراینی دارند ، چنین دوره های زبان را می توان در طول یک سال برنامه آمادگی انجام داد.

یادگیری زبان اوکراینی به ویژه در سالهای آخر تحصیل هنگامی که دانشجویان در بیمارستان ها می چرخند بسیار مفید است زیرا  بسیاری از بیماران و کارکنان بیمارستان با انگلیسی ناآشنا هستند.

مزایا و معایب تحصیل رشته های پزشکی در اوکراین

برای تحصیل رشته های علوم پزشکی در اوکراین مزایا و معایبی وجود دارد در ادامه با ما باشید تا مزایا و معایب تحصیل رشته های پزشکی در اوکراین را بررسی کنیم مزایای این انتخاب عبارتند از : 

  • روند ساده درخواست و پذیرش
  • توانایی تحصیل به زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • شهریه کم و هزینه زندگی که تا 70 درصد پایین تر از کشورهای به نام اروپایی و آمریکاست.
  • غنی سازی و گسترش محیط چند فرهنگی
  • زندگی دانشجویی و احساس زندگی
  • کیفیت خوب آموزش
  • برنامه های پزشکی و مدت زمان
  • آزمون ورودی گرفته نمی شود و نمره زبان آیلتس و تافل مورد نیاز نیست.

بررسی دقیق تر مزیت های تحصیل پزشکی در اوکراین

  • 99٪ از دانشگاه ها در اوکراین دولتی هستند و توسط دولت کنترل می شوند ، بنابراین هرگز احتمال افزایش شهریه در طول تحصیل وجود ندارد.
  • دانشگاه های پزشکی اوکراین بسیار قدیمی و معتبر هستند ( برای مثال دانشگاه دانیلو هالیتسکی قدیمی ترین دانشگاه پزشکی در اروپای شرقی است که تقریباً 250 سال قدمت دارد ).
  • آموزش رشته های پزشکی در اوکراین بسیار با کیفیت است و استادان دارای شایستگی و سطح علم بالا هستند.
  • اوکراین بخشی از روند بولونیا است که کیفیت بالا را تضمین می کند.
  • رتبه بندی جهانی دانشگاه ها برای رشته های پزشکی در اوکراین تقریباً بالا است.
  • دانشگاه های اوکراین توسط ارگان ها و سازمان های بین المللی مانند سازمان بهداشت جهانی به رسمیت شناخته می شوند.
  • دانشجویانی که مدارک پزشکی خود را در اوکراین به پایان رسانده اند واجد شرایط درخواست امتحانات مجوز بین المللی ( مانند آزمون USMLE آمریکا و PLAB انگستان ) هستند.

معایب تحصیل پزشکی در اوکراین

گرچه مزایای بسیاری وجود دارد که اوکراین را به انتخاب مطلوب بسیاری از دانشجویان برای تحصیل پزشکی تبدیل می کند ، اما قطعاً بی نقص نیست ، بیشتر معایب تحصیل پزشکی در اوکراین هنگامی ایجاد می شود که دانشجو نتواند خود را با مکان جدید تنظیم کند.

بعضی از دانشجویان به سختی می توانند با آب و هوای سرد اوکراین سازگار شوند ، حدود 3 تا 4 ماه دما به زیر 0 درجه خواهد رسید ، با این حال ، حتی اگر درجه حرارت زیر 0 درجه باشد ، دانشجویان در داخل ساختمان ، ماشین ، اتوبوس مشکلی نخواهند داشت ، این به این دلیل است که تمام ساختمان ها به طور مرکزی گرم می شوند.

رفتن به هر کشور خارجی به این معنی است که شما باید خود را با توجه به کشور جدید تنظیم کنید ، دانشجویان به عنوان بخشی از برنامه درسی به زبان محلی (اوکراینی یا روسی) آموزش داده می شوند ، با این حال ، اگر دانشجویان به زبان محلی علاقه نشان ندهد ، در این صورت اعتماد به نفس و قدرت تعامل خود را از دست می دهند.

معایب تحصیل پزشکی در اوکراین

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین

متقاضیان تحصیل پزشکی در اوکراین ، الزامی برای ارائه نمره زبان بین المللی ندارند و اگر دانشگاهی مایل باشد می تواند شرط زبان را در الزامات ورود خود قرار بدهد ، این در حالی است که اغلب دانشگاه های علوم پزشکی اوکراین با یک آزمون مصاحبه ای و یا حتی آنلاین (اسکایپ) میزان توانایی متقاضی را مورد ارزیابی قرار می دهند.

بله ، برای حضور در دوره های پزشکی و دندانپزشکی اوکراین ، باید بیش از 17 سال سن داشته باشید و در 31 دسامبر سال پذیرش در دوره پزشکی زیر 25 سال باشید.

در اوکراین هیچ آزمون ورودی مانند MCAT و SAT وجود ندارد اما از سال 2018 به بعد NEET برای MBBS در خارج از کشور اجباری شده است.

با اینکه سال های قبل اسامی بعضی از دانشگاه های علوم پزشکی اوکراین در لیست وزارت بهداشت ایران دیده می شد است اما در سال تحصیلی 2022-2021 نام هیچکدام از اسامی دانشگاه های پزشکی اوکراین در این لیست وجود نداشت ، به عبارتی وزارت بهدشت ایران مدرک اخذ شده از هیچ دانشگاه پزشکی اوکراینی را مورد تایید ندانسته است.

برنامه های پزشکی به انگلیسی ، هزینه های تحصیل از 2600 تا 3700 یورو در سال متغیر است.

هزینه تحصیل رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه ملی کارازین خارکف برای سال اول 8000 دلار هزینه دارد و برای سال های بعدی یعنی از سال دو تا سال ششم 4500 دلار برای هر سال هزینه دارد.

به تحصیل در رشته پزشکی در مقطع لیسانس MBBS می گویند ، هزینه ی تحصیل MBBS در اوکراین از 4500 دلار در سال حداکثر تا 7500 دلار در سال متغیر است.

تحصیل در دوره های پادفک برای دانشجویان بین المللی فقط ده ماه طول می کشد که به معنای یک سال تحصیلی کامل است و برای دانشجویانی که دیر تر از زمان معین شده در دوره های پادفک شرکت می کنند ، باید دوره های فشرده را برگزینند که حداقل 5 ماه به طول می انجامد.

به روز ترین اطلاعات تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین را مطالعه کردید ، برای ارتباط نزدیک تر با کارشناسان ما می توانید با شماره های اعلام شده در صفحه نخست سایت تماس بگیرید و یا به دفاتر فعال شرکت مهاجرتی رجبی در مرکز و غرب تهران و دفتر شیراز مراجعه نمایید ، همچنین اگر می خواهید بهترین دانشگاه ها و کشورهای دنیا برای رشته مورد علاقه خود را بشناسید به مقاله تحصیل در خارج از کشور مراجعه کنید.

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی دراوکراین را با برخی کشورهای نزدیک به آن مقایسه کنید.

2 دیدگاه در “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین

  1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین شعیب بهار گفت:

    سلام خدمت شما!

    من میخواهم به اوکراین تحصیل نمایم در بخش طبی آیا امکان دارد که تمام معلومات را برایم بنوسید که چگونه ثبت نام میشود و ویزه چگونه گرفته میشود و غیره

    تشکر می کنم از شما و دفتر رجبی

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین Hamid گفت:

      با سلام

      بدون گذراندن دوره كالج و بدون شركت در ازمون ميتوانيد در كشور اوكراين تحصيل كنيد
      براى دريافت اطلاعات تخصصى مشاوره و راهنمايى در رابطه با چگونگى گرفتن پذيرش و ويزا با ما تماس بگيريد .

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (85 امتیاز)
منو
خانه