تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ونزوئلا

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ونزوئلا
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ونزوئلا در ۱۷ دانشگاه دولتی و ۱۸ دانشگاه خصوصی ارائه می شود ، سیستم دانشگاهی در ونزوئلا نقش بسزایی در تربیت متخصصان داشته است.

رشد سریع اقتصادی و جمعیتی که ونزوئلا طی ۳۰ سال گذشته تجربه کرده است ، نیازهای آموزشی کل کشور را به شدت تغییر داده است ، این رشد نیاز به ارتشی از متخصصان تازه آموزش دیده مانند مهندسان ، پزشکان ، دندانپزشکان ، تکنسین ها و مربیان را ایجاد کرده است.

در این صفحه اطلاعات تحصیل پزشکی و دندانپزشکی ونزوئلا را مطالعه می کنید و همزمان می توانید اطلاعات تحصیل پزشکی و دندانپزشکی دیگر کشورها از قیبل کشورهایی مانند برزیل ، آرژانتین ، شیلی و دیگر کشورهای آمریکای لاتین را در وب سایت شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) مطالعه نمایید.

مشاوران ما تلاش می کنند که به روزترین اطلاعات مهاجرتی را در اختیار علاقه مندان قرار دهند ، اطلاعاتی که ما ارائه می کنیم قطعا مطالعه آن برای علاقه مندان مفید خواهد بود.

کشور ونزوئلا پس از کاستاریکا دومین کشور شاد در آمریکای جنوبی است ، مردم این کشور تمرکز زیادی به توسعه سطوح خوشبختی دارند و بویژه در این راستا به توسعه آموزش عالی اهمیت می دهند.

در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات جالب و جذابی از شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ونزوئلا را به آگاهی تان برسانیم همچنین پیشتر مقاله تحصیل در خارج از کشور را به شما عزیزان تقدیم کرده ایم که پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با بهترین و امن ترین کشور های جهان آن مقاله را نیز مطالعه نمایید.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ونزوئلا

دوره های پریمدیکال در ونزوئلا

آموزش عالی ونزوئلا توسط دانشگاه ها ، موسسات ، کالج های دانشگاهی و دانشگاهی ارائه می شود ، کالج های دانشگاهی عمدتاً برای دوره های کوتاه مدت تحصیل (یک و نیم تا ۳ سال) و دانشگاه ها ، عمدتاً برای دوره های طولانی تحصیل (پنج یا شش سال) در نظر گرفته می شوند.

دوره های پریمدیکال در ونزوئلا

دوره های پری مدیکال در کالج های ونزوئلا برگزار می شود و برای دانشجویانی که مایل به تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کشور های دیگر هستند اما مدرک دیپلم کشور خود را دارند ارائه می گردد.

این دوره ها به عنوان زیربنای پزشکی برای دانشجویان است که در دانشگاه های ارائه دهنده رشته پزشکی در ونزوئلا ارائه می شود.

از کالج های مشهور ارائه دهنده دوره های پریمدیکال کالج های وابسته به دانشگاه ملی مرکزی ونزوئلا و دانشگاه کارابابو هستند که این دوره های پیش پزشکی را به دانشجویان ارائه می دهند.

چه زمانی لازم است یک برنامه مقدماتی را مطالعه کنید؟

تحصیل در مدارس در کشورهای مختلف ۱۱ یا ۱۲ سال به طول می انجامد. در مدارس ایالات متحده آمریکا ، کانادا ، استرالیا ، نیوزیلند ، سنگاپور ، ژاپن و همچنین در اکثر کشورهای اروپایی ، تحصیلات متوسطه ۱۲ سال طول می کشد.

آموزش در این کشورها به طور معمول ، از سه مرحله تشکیل شده است که دو سال آخر تحصیل (۱۱-۱۲ فرم) در واقع دانش آموزان را برای رفتن به دانشگاه آماده می کند.

به همین دلیل است که در کشورهایی که سیستم آموزش ۱۲ ساله مدارس تصویب می شود ، گواهینامه های اتمام تحصیل و گواهینامه های اتمام ۱۱ مرحله ای آموزش و پرورش اغلب به عنوان گواهینامه های اتمام تحصیلات متوسطه شناخته نمی شوند.

در این حالت ، یک برنامه مقدماتی (برنامه بنیاد ، گاهی اوقات – دوره های آمادگی) ، که در هر دانشگاه بزرگ در دسترس است ، می تواند سال تحصیلی از دست رفته مدرسه را برای داوطلبان فراهم کند.

غالباً این دانشجویان خارجی هستند که در برنامه دانشگاهی مقدماتی ثبت نام می کنند ، موضوع این است که برنامه بنیاد نه تنها برای ورود به یک تخصص خاص آماده می شود: دوره ها همچنین آموزش های جدی زبان را ارائه می دهند.

درس های ارائه شده در دوره های پریمدیکال

درس هایی که در دوره های پریمدیکال در ونزوئلا به دانشجویان ارائه می شود شامل زیست شناسی ، آناتومی فیزیولوژی ، شیمی ، فیزیک ، و ریاضی برای متقاضیان رشته های پزشکی و دندانپزشکی و گیاه شناسی ، فیزیک ، شیمی و ریاضیات برای رشته داروسازی است و هم چنین کالج ها زبان اسپانیایی و اصطلاح های پزشکی را به دانشجویان آموزش می دهند.

هزینه تحصیل دوره پری مدیکال در ونزوئلا

هزینه تحصیل در کالج های پریمدیکال برای دانشجویان بین المللی به طور معمول شامل شهریه و هزینه ها ، مسکن ، بیمه درمانی ، کتاب و هزینه های زندگی است.

دانشجویان باید حمایت مالی خود را بر اساس برآورد هزینه یک سال تحصیلی نشان دهند ، این کار در فرم حمایت مالی از سفته انجام می شود.

اگرچه تحصیلات به طور کلی رایگان است ، اما کمتر از ۱۵ درصد از جمعیت سنی دانشگاه به صورت تمام وقت در دانشگاه شرکت می کنند.

کتاب ، حمل و نقل و هزینه های روزانه همچنان بار اصلی اکثریت مردم است ، اصلاحات فعلی آموزشی و اقتصادی در ونزوئلا به دنبال رفع این موارد نابرابری و تبعیض است.

هزینه تخمینی فعلی یک سال برای دانشجویان ۲۹۲۵۳ دلار است ، لازم به ذکر است که این برآوردها علاوه بر هزینه کالج ، شامل هزینه وعده های غذایی ، هزینه حمل و نقل و هزینه های شخصی نیز می شود.

دولت ضمن برطرف کردن نیاز به مشاغل در کشوری که بیکاری در آن ۲۰ درصد است ، با چالش بهبود زندگی تعداد زیادی از افراد تحصیل نکرده روبرو است.

مدت زمان دوره پریمدیکال در ونزوئلا

مدت زمان دوره های پریمدیکال در ونزوئلا به طور عادی ۹ ماه است است اما دوره های فشرده نیز ارائه می گردد که ۵ ماه به طول می انجامد.

سیستم نمره دهی در ونززوئلا در مقیاسی از ۱ تا ۲۰ است ، حداقل نمره قبولی ۱۰ و حداکثر آن ۲۰ است ، بعضی از موسسات آزمایشی دارای مقیاس درجه بندی ۱ تا ۵ و برخی دیگر ۱ تا ۹ مقیاس درجه بندی هستند.

سال تحصیلی آموزش عمومی از سپتامبر آغاز می شود و در ژوئن پایان می یابد ، هر ساله امتحانات به صورت ملی انجام می شود.

در پایان سال دانش آموزانی که عملکرد ضعیفی داشته اند این فرصت را دارند که با قبولی در آزمون گریم دوره را بگذرانند.

گواهینامه های اتمام برنامه بنیاد توسط همان دانشگاه و همچنین کالج ها یا دانشگاه های شریک پذیرفته می شوند ، متقاضیان می توانند برای برنامه مقدماتی از سپتامبر تا نوامبر (بسته به یک موسسه آموزش عالی خاص) اقدام کنند.

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی ونزوئلا

ورود به تحصیلات عالی در ونزوئلا بر اساس آزمون ورودی سراسری بوده است ، در سال های اخیر دانشگاه موسسات دولتی جدیدتر ونزوئلا ، Universidad Bolivariana ، پذیرش آزاد را ارائه می دهد و نیروی محرکه رشد گسترده در ثبت نام های عالی در دهه گذشته بوده است.

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی ونزوئلا

با لغو آزمون استعداد تحصیلی ، دولت در واقع از یک فرآیند انتخاب ، به یک مرحله ورودی آسان تر منتقل شده است ، کارشناسان تخمین می زنند که دانشگاه های دولتی حداکثر ۳۰٪ از تصمیمات پذیرش خود را بر اساس نتایج آزمون سراسری تعیین می کنند ، اما موسسات خصوصی و بسیاری از دانشکده های دانشگاه دولتی نمره را نادیده می گیرند.

قابل ذکر است که اکنون اکثر دانشگاه های دولتی برای پذیرش دانشجو به آمیزه ای از آزمون سراسری و آزمون های اختصاصی خود اعتماد می کنند ، یعنی هر دانشگاه بر اساس آزمون ویژه خود دانشجویان را برای قبولی در آزمون ارزیابی می کند و برخی از دانشگاه ها نیز بدون آزمون ورودی متقاضیان را پذیرش می کنند.

درباره آزمون سراسری ونزوئلا

به طور کلی ، پذیرش در آموزش عالی از طریق یک آزمون سراسری معروف به prueba de aptitud académica انجام می شود ، دانشجو نمره دریافت می کند و ادامه می دهد تا در برنامه و دانشگاه ترجیحی خود اقدام کند.

دانشجویان برای پیمودن ادامه راه ، به قبولی در این آزمون نیاز دارند ، این آزمون در ونزوئلا به صورت کلی و عمومی در یک تاریخ مشخص ، زیر نظر دولت و وزارت علوم ، گرفته می شود.

این آزمون چند بخش دارد؛ بخش اول از سوالات ریاضیات شامل می شود و دانشجویان برای ورود به بخش دوم باید نمره قابل قبول را در بخش اول ( یعنی ریاضیات ) کسب کنند و قابل ذکر است زمان آزمون محدود است و در نهایت آخرین بخش آزمون را سوالات هوش تشکیل می دهند.

زبان آزمون به انگلیسی است و متقاضیان باید در بخش A نمره بالاتر از ۵۰ و در بخش B نمره بالاتر از ۶۵ کسب کنند.

آزمون های اختصاصی دانشگاه ها در ونزوئلا

با توجه به اینکه برخی از دانشگاه ها ، آزمون اختصاصی خود را برای پذیرش دارند ، مباحثی که در هر آزمون مورد سنجش قرار می گیرد نیز متفاوت است زیرا هر دانشگاه ، خواسته متفاوتی از دانشجویان دارد.

شرایط تحصیل پزشکی در ونزوئلا

از آنجاییکه اطلاعات تحصیلی درباره ونزوئلا نسبتا کم است ، بنابراین شما به عنوان متقاضیان تحصیل پزشکی در ونزوئلا ، قبل از هر چیزی بهتر است اطلاعاتی از سیستم مراقبت بهداشتی این کشور و نحوه کار پزشکان داشته باشید.

شرایط تحصیل پزشکی در ونزوئلا

آشنایی با سیستم مراقبت های بهداشتی ونزوئلا

طی دهه ۱۹۹۰ ، اختلافات گسترده ای در وضعیت بهداشت در ونزوئلا ثبت شد ، آینه ای از شرایط بد اجتماعی ، کاهش سرمایه گذاری در بخش بهداشت عمومی و توزیع نیروی کار بهداشتی که قادر به تأمین نیازهای بهداشتی جمعیت نیست ، در نتیجه وضعیت سلامتی ونزوئلا خراب شد.

این سیستم از زمان تصویب قانون اساسی ۱۹۹۹ که تحت عنوان ایجاد یک سیستم ملی بهداشت عمومی در حال انجام است ، تحت فرایند اصلاحاتی قرار گرفته است.

سیستم مراقبت های بهداشتی ونزوئلا یک بخش دولتی و خصوصی را تشکیل می دهد ، بخش دولتی شامل وزارت نیرو برای سلامت (MPPS) و چندین موسسه تأمین اجتماعی است که از جمله آنها موسسه امنیت اجتماعی ونزوئلا (IVSS) است.

MPPS با کمک های فدرال ، ایالت و شهرستان تأمین می شود ، IVSS با کمک کارفرما ، کارمندان و دولت تأمین می شود ، این دو آژانس در حد امکانات خود خدمات ارائه می دهند.

بخش خصوصی شامل ارائه دهندگانی است که خدمات خود را از جیب مردم و شرکت های بیمه خصوصی ارائه می دهند.

تجربه پزشکان کوبایی در ونزوئلا

در سال ۲۰۰۳-۲۰۰۴ ، دولت ونزوئلا Barrio Adentro ، یک مدل ملی بهداشت عمومی جدید با هدف تأمین پوشش مراقبت های بهداشتی اولیه برای کل جمعیت حدود ۲۶ میلیون نفر را راه اندازی کرد.

پزشکان کوبایی در کلینیک های باریو آدنترو ، عمدتا در محله های فقیرنشین ، کار می کنند تا زمانی که پزشکان ونزوئلایی بتوانند برای پر کردن پست ها آموزش ببینند.

تجربه کوبایی در زمینه آموزش پزشکی جامعه مدار و همکاری بهداشت جهانی برای تهیه برنامه درسی و تأمین اساتید برای برنامه آموزش ملی جدید برای پزشکان ، که در سال ۲۰۰۵ و با همکاری شش دانشگاه ونزوئلا آغاز شد ، به دست آمد.

آموزش پزشکی در ونزوئلا

آموزش پزشکی ونزوئلا به دو قسمت تقسیم شده است:

دانشگاه های سنتی ، که بیش از ۱۰۰ سال در آنها پزشکی تدریس می کنند و یک برنامه جدید دولتی به نام جامعه پزشکی انتگرال.

برای تبدیل شدن به یک دکتر در دانشگاه های سنتی حداقل باید ۶ سال تحصیل کنید ، ۳ دوره برای قبل از کلینیک و ۳ برای بالینی.

اخذ مدرک پزشکی در ونزوئلا ۶ سال به طول می انجامد ، در طی سه سال گذشته بیش از ۲۰،۰۰۰ دانشجوی متقاضی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی ، در دانشگاه های ونزوئلا ثبت نام کرده اند ، این برنامه شش ساله به تمام ۲۴ ایالت ونزوئلا گسترش یافته است و عمدتاً متكی به اساتید كوبایی است كه پزشكان Barrio Adentro را تمرین می دهند.

طبق بررسی های دو سال گذشته میزان قبولی برای دانشجویان سال اول ۸۲ درصد و برای دانشجویان سال دوم ۹۴ درصد بوده است و در این مسیر برخی از مشکلات در انتخاب دانشجو ، آمادگی پیش پزشکی و دستیابی به استفاده بهینه از منابع موجود وجود دارد.

پذیرش در دانشگاه های پزشکی ونزوئلا

دانش آموزان پس از شرکت در آزمون سراسری ونزوئلا معمولاً حداکثر سه گزینه را برای پذیرش انتخاب می کنند زیرا هر شغل به نمرات مختلفی نیاز دارد ، مشاغلی که تقاضای زیادی دارند ، مانند مهندسی ، حقوق ، پزشکی ، علوم کامپیوتر و مشاغل اداری ، به امتیازات بالاتری نیاز دارند.

در موسسات خصوصی دانشجویان که به طور معمول براساس آزمون ورودی در موسسات پذیرفته می شوند ، موسسات خصوصی می توانند هر دو گزینه نمرات دوره متوسطه و آزمون را برای پذیرش ملاک قرار دهند.

اگر دانشجو در برنامه ای به انتخاب دوم خود پذیرفته شود ، امکان انتقال به برنامه انتخاب اول خود را دارد ، به شرطی که دانش آموز در سال اول تحصیلی عملکرد خوبی داشته باشد.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در ونزوئلا

در سال های اخیر متقاضیان زیادی از ایران متقاضی تحصیل دندانپزشکی در ونزوئلا شده اند و از مشاوران ما پرسش های زیادی در این باب پرسیده می شود.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در ونزوئلا

تحصیل دندانپزشکی در ونزوئلا ۵ سال به طول می انجامد و چنانچه مایل به تحصیل دندانپزشکی در این کشور باشید باید از دانش زبان انگلیسی حداقل سطح متوسط برخوردار باشید زیرا تحصیل دندانپزشکی در ونزوئلا به زبان انگلیسی است.

اغلب متقاضیان تحصیل دندانپزشکی به شهر کاراکاس (پایتخت ونزوئلا) می روند زیرا اکثریت دانشگاه های مشهور دندانپزشکی در این شهر قرار دارند ، هر دو دانشگاه دولتی و خصوصی دانشجویان بین المللی را می پذیرند اما بدون شک پذیرش در دانشگاه های دولتی دشوارتر از دانشگاه های خصوصی می باشد.

برنامه های لیسانس دندانپزشکی در ونزوئلا

۵ دانشگاه در ونزوئلا وجود دارد که برنامه های ۳ تا ۴ ساله دندانپزشکی را ارائه می دهند ، لیسانس دندانپزشکی رشته پزشکی است که بیماری های دهان را از طریق تشخیص و تحقیق ، که شامل بررسی امکانات درمان است ، مطالعه می کند.

وظایف اساسی که در لیسانس دندانپزشکی گنجانده شده است حل مشکلات مرتبط با بیماریهای دهان و دندان بیماران است.

افرادی که لیسانس دندانپزشکی دارند ، برای دندانپزشک شدن باید به فنون درمان و پیشگیری تخصصی در پزشکی دندانپزشکی تسلط داشته باشید.

دانشگاه هایی که محبوب ترین برنامه های کارشناسی را در دندانپزشکی در ونزوئلا ارائه می دهند شامل ؛ دانشگاه شمال شرقی مارشال بزرگ ایاکوچو ، دانشگاه کارابوبو ، دانشگاه ونزوئلا شرقی ، دانشگاه زولیا و دانشگاه آند مریدا است.

مدل تدریس جراحی فک و صورت در ونزوئلا

جراحی فک و صورت شاخه ای از دندانپزشکی است که مسئول تشخیص و درمان بیماری ها ، تغییر شکل ها و آسیب های ناحیه دهان و فک و صورت ، از جمله مواردی است که بافت های سخت و نرم را درگیر می کند.

در ونزوئلا تدریس این رشته نسبتاً تازه است ، در حال حاضر دو استاد مسئولیت تدریس این رشته را دارند ، یكی در كاراكاس و یكی دیگر در شهر والنسیا.

هدف از این کاردر ونزوئلا این است که آنها بتوانند این روش را با برنامه های آموزشی بین المللی مقایسه کنند تا دانشجویان خارجی بتوانند در هر برنامه تحصیلی در ونزوئلا شرکت کنند.

بهترین دانشگاه های پزشکی ونزوئلا

بهترین دانشگاه های جهان را از کجا می توان یافت؟ خوب ، تقریباً در هر جایی – از جمله ونزوئلا! شاید عجیب باشد اما این یک واقعیت است که در ونزوئلا می توانید بسیاری از دانشگاه های دارای رتبه برتر را پیدا کنید که جایگاه شایسته ای در کنار بزرگترین دانشگاه های بین المللی دارند.

بهترین دانشگاه های پزشکی ونزوئلا

ونزوئلا ۳ نوع دانشگاه دارد:

  • ۶ دانشگاه ملی مستقل (universidades nacionales autónomas) ؛
  • ۳۰ دانشگاه ملی تجربی (universidades nacionales)
  • چندین دانشگاه خصوصی (universidades privadas).

دانشگاه های خود مختار به طور سنتی بزرگترین موسسات هستند که معتبر بوده و دارای دانشکده های مختلف می باشند..

دانشگاه های تجربی کوچکتر هستند و دانشکده های کمتری دارند ، آنها بر آموزش كاربردي و فني تأكيد دارند ، دانشگاه های خصوصی نیز غالباً کوچک هستند ، اما باید از این قوانین پیروی کنند.

شایان ذکر است که دانشگاه ها ، کالج ها ، دانشکده های پزشکی ، دانشکده های مهندسی و دانشکده های حقوق ونزوئلا بسیار مورد احترام و شناخته شده در جوامع آموزشی و دانشگاهی هستند و آنها همچنان به ارائه برنامه های معتبر لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا برای ماجراجویان باهوش ، مانند شما افتخار می کنند.

دانشگاه های برتر ونزوئلا

ونزوئلا ۹ دانشگاه دارد که در QS University Rankings University برجسته شده اند – درست است که تعداد دانشگاه های شناخته شده ونزوئلا بسیار کمتر از غول های آموزش عالی کشور برزیل و مکزیک است اما هنوز هم یک انتخاب بسیار عالی است.

عالی ترین موسسه ونزوئلا ( UCV ) Universidad Central de Venezuela است که در آمریکای لاتین رتبه ۲۸ را دارد و می تواند یک مقصد آموزشی مناسب محسوب شود.

علاوه بر این ، دانشگاه Simón Bolívar نیز می تواند گزینه ای مطلوب برای تحصیل در این کشور باشد و حائز اهمیت است که در رتبه ۳۹ قرار دارد ، از دیگر دانشگاه های ونزوئلا که در بین موسسات آموزش عالی برتر آمریکای لاتین قرار دارند به شرح زیر می باشد.

Universidad del Zulia ، Universidad Metropolitana و Universidad de Carabobo از دیگر دانشگاه های برجسته ونزوئلا هستند ، اگرچه بیشتر اینها دانشگاه های دولتی هستند ، Universidad Metropolitana و Universidad Católica Andrés Bello در بخش خصوصی توانسته اند خود را در بین دانشجویان بین المللی محبوب کنند.

دانشگاه مرکزی ونزوئلا (UCV)

دانشگاه مرکزی ونزوئلا یک موسسه آموزشی بسیار مشهور در ونزوئلا و خارج از کشور است ، این به تاریخ طولانی و سنت های غنی خود بسیار افتخار می کند.

این دانشگاه در ۵ درصد برتر معتبرترین موسسات آموزشی کره زمین قرار دارد ، این دانشگاه از معتبرترین موسسات توسط کارفرمایان ونزوئلا و جهان است.

ثبت نام در این دانشگاه براساس نتایج آزمون انجام می شود ، سال تحصیلی به ترم تقسیم می شود و UCV به عنوان یک دانشگاه دولتی ، بورس تحصیلی به دانشجویان برجسته ارائه می دهد.

ورود به دانشگاه گام مهم و تعیین کننده ای در زندگی همه است. اجازه دهید متخصصان در هر مرحله از پذیرش به شما کمک کنند.

ما صرفا از اطلاعات به روز استفاده می کنیم ، با دانشگاه ها در ارتباط هستیم و مراحل پذیرش را از داخل می دانیم.

آزمون ملی ورود به سیستم CUM علاوه بر ونزوئلا در کشورهای ارمنستان ، بنگلادش ، چین ، روسیه ، آمریکای جنوبی ، ایالات متحده ، فیلیپین ، گرجستان ، نپال ، موریس ، قزاقستان ، قرقیزستان ، بلاروس ، اوکراین و مکان های دیگر نیز گرفته می شود.

نگاهی به مشاهیر و دانشمندان برجسته ونزوئلا

ونزوئلا همانند هر کشوری ، به مشاهیر و فرهیختگان خود افتخار می کند و از آنها به عنوان نمادی برای برجستگی سیستم آموزش عالی خود یاد می کند.

برخی از فرخیتگان و دانشمندان ونزوئلا عبارتند از مانوئل بلوم ( برنده جایزه تورینگ ) ، فردی کاچازو ( برنده جایزه دستیابی به موفقیت در فیزیک بنیادی ) ، کارلوتا پرز ( دانشمند فناوری و اقتصاددان ) ، ویلیام اچ فلپس ( پرنده شناس و بنیانگذار رادیو رادیو کاراکاس ) ، آلدمارو رومرو جونیور ( دانشمند ، ارتباطات ، مدافع آموزش هنرهای لیبرال ) ، سارا بنداهان ( اولین زن ونزوئلایی که مدرک پزشکی خود را در آن کشور به پایان رساند ) ،Maruja Clavier ( اولین سرطان شناس هسته ای ونزوئلا بود ).

لازم به ذکر است که مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی در تمام مراحل پذیرش و درخواست برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ونزوئلا تخصصص دارد و با کمال میل شما را در این مسیر همراهی خواهد کرد تا شما بتوانید به نتیجه ای که باب میلتان است دست یابید.

همیشه به خاطر داشته باشید که بهترین چیز ها با یک متخصص امکانپذیر است ، بنابراین با ما تماس بگیرید و با شرح شرایط خود ، از مشاوره ای تخصصی و کارآمد بهره مند شوید.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ونزوئلا

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در خارج از کشور از امور دلهره آور برای دانشجویان بین المللی است زیرا بسیاری از متقاضیان ، گمان می کنند که در هر شرایطی و در هر موسسه ای ملزم به پرداخت هزینه ای گزاف در قبال دریافت خدمات آموزشی هستند.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ونزوئلا

از همین رو ما برای از بین بردن باورهای غلط ، در این بخش هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ونزوئلا را مورد بررسی قرار داده ایم.

شهریه تحصیلات پزشکی در ونزوئلا

باید توجه داشته باشید که شهریه تحصیلات پزشکی در ونزوئلا بسته به رشته و مقطع تحصیلی از دانشگاهی به دانشگاهی دیگر متفاوت است اما به طور متوسط این هزینه بین ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار در سال است.

به طور کلی ، شهریه تحصیلات عالی در دانشگاه های دولتی مقرون به صرفه است اما با این حال ، هزینه های زندگی به علاوه لوازم آموزشی برای کسانی که از حمایت خانواده برخوردار نیستند ، باری سنگین است زیرا هیچ برنامه تمدید وام یا کمک هزینه تحصیلی وجود ندارد.

اغلب دانشگاه های ونزوئلا دولتی هستند و در این دانشگاه ها ، دولت هزینه خدمات آموزشی ارائه شده به دانشجویان بومی و بین المللی را می پردازد ، به همین دلیل تحصیل در دانشگاه های دولتی بسیار کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر از دانشگاه های خصوصی است.

راه های جبران هزینه های تحصیل پزشکی ونزوئلا

برخی از موسسات دولتی و خصوصی وجود دارند که نوعی کمک مالی در قالب وام یا بورس تحصیلی ارائه می دهند.

از سال ۱۹۵۸ تا ۱۹۹۶ ، دانشگاه مرکزی ونزوئلا ۶۰۳ بورس تحصیلی برای فارغ التحصیلان اعطا کرد که بیشترین تعداد آنها (حدود ۲۵ درصد) به دانشکده علوم اعطا شده اند.

با توجه به اینکه ونزوئلا از شرایط اقتصادی چندان خوبی برخوردار نیست ، یافتن کار پاره وقت در این کشور دشوار است ، به همین دلیل دانشجویان باید از تمکن مالی کافی برای گذراندن زندگی و تحصیل خود در این کشور برخوردار باشند.

برای آگاهی از شرایط و الزامات مربوط به اثبات تمکن مالی برای ورود و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ونزوئلا با متخصصان ما تماس حاصل فرمائید تا در تمامی مراحل شما را راهنمایی کنند و حتی در صورت تمایل شما ، انجام امور را برعهده بگیرند.

مدرک زبان و محدودیت سنی رشته های پزشکی در ونزوئلا

دانشجویان برای تحصیل در ونزوئلا می توانند به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی اقدام کنند ، برای تحصیل به زبان انگلیسی دانشجویان نیاز به مدرک معتبر زبان انگلیسی مانند آیلتس ، تافل ، تولیمو و MCHE دارند و هر دانشگاه ممکن است یکی از آزمون ها را مبنای پذیرش خود قرار دهد یا حتی اصلا نیازی به مدرک زبان نداشته باشد.

مدرک زبان و محدودیت سنی رشته های پزشکی در ونزوئلا

همانطور که می دانید زبان مردم کشور شیلی هم اسپانیایی است بنابراین اگر این زبان را یاد گرفته اید علاوه بر خود اسپانیا ، شیلی هم می تواند گزینه بسیار مناسبی برای تحصیل رشته های علوم پزشکی باشد ، در مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در شیلی روش دریافت بورسیه تحصیلی و چگونگی اخذ ویزا را به طور کامل شرح داده ایم ؛ خوب است بدانید هزینه های تحصیل در شیلی به مراتب کمتر از سایر کشورهای آمریکای جنوبی است.

دانشجویان اگر بخواهند در ونزوئلا به زبان رسمی این کشور یعنی اسپانیایی تحصیل کنند ، باید یکی از مدارک معتبر تسلط به زبان اسپانیایی یعنی DELE ، SIELE و CELU را دارا باشند ، مبنای پذیرش دانشگاه ها برای مدرک زبان اسپانیایی متفاوت است و ممکن است حتی برخی از دانشگاه ها مدرک زبان را مبنای پذیرش خود قرار ندهند.

برای تحصیل در دانشگاه های پزشکی در ونزوئلا متقاضیان باید حداقل دارای مدرک دیپلم باشند ، به عبارتی بالاتر از ۱۷ سال سن داشته باشند و بعد از آن متقاضیان در هر سنی که باشند می توانند برای تحصیل پزشکی در ونزوئلا درخواست دهند.

بورسیه رشته پزشکی در ونزوئلا

دانشجویان پزشکی برای کاهش هزینه های تحصیل و زندگی خود در خارج از کشور به دنبال دریافت بورسیه های دانشجویی هستند ، نهاد هایی که در ونزوئلا فرصت بورسیه را به دانشجویان پزشکی ارائه می دهند ، شامل بورسیه های دولت فدرال ، سازمان های مسافرتی دانشجویی ، کالج های خصوصی و سایر منابع برای کمک به دانشجویان است.

بورسیه رشته پزشکی در ونزوئلا

بورسیه دولت فدرال

دولت فدرال ونزوئلا دو بورسیه تحصیلی قابل توجه را برای دانشجویانی که مایل به تحصیل در ونزوئلا هستند تأمین می کند:

۱ ) بورس تحصیلی دیوید ال. بورن به دانشجویان مقطع کارشناسی ، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دانشجویان پزشکی ارائه می شود.

دانشجویانی که در حال برنامه ریزی برای یک برنامه جامع در ونزوئلا هستند ، فقط در صورتی می توانند شرایط لازم را برای دریافت بورسیه کسب کنند که از دانشجویان برجسته باشند و لیست معیارهای دیگر کاملاً جمع و جور باشد.

متقاضیان واجد شرایط باید بتوانند فرهنگ و زبان ونزوئلا را به خوبی فرا گیرند ، آنها همچنین باید حداقل پس از فارغ التحصیلی قادر به بازپرداخت بورسیه های تحصیلی با کار در درمانگاه های وزارت دفاع یا امنیت ملی باشند.

این بورسیه های تحصیلی ۲۵۰۰۰ دلار به عنوان کمک هزینه پرداخت می کنند و هم چنین ممکن است معاملات بسته شغلی را ارائه دهد.

۲ ) بورسیه های بنجامین آ. گیلمان به دانشجویان محروم این فرصت را می دهد تا در خارج از کشور در ونزوئلا و سایر کشورها با تکیه بر لایحه دولت فدرال تحصیل کنند ، به همین منظور ، جوایز سخاوتمندانه گیلمان به متقاضیان ضروری کم درآمد اعطا می شود که باید دریافت کنندگان Pell Grant نیز باشند ، این بورسیه بسیار رقابتی است ، و حداکثر ۵۰۰۰ دلار به بیش از ۷۰۰ دانشجوی بین المللی پزشکی در سراسر کشور ارائه می دهد.

بورسیه های اعطایی کالج ها

دانشگاه ریچموند ؛ کمک هزینه این بورسیه های تحصیلی کمی بیش از ۳۰۰۰ دلار است و ممکن است برای یک برنامه تحصیل در خارج از کشور که مدت آن یک سال است استفاده شود.

دانش پیشرفته زبان اسپانیایی برای این بورسیه الزامی است و دانشجو باید حداقل ۳٫۵ معدل در دوره های اسپانیایی خود را در کالج داشته باشد.

بورسیه های یادبود جیمز اسكوبی

بورسیه های یادبود جیمز اسكوبی به طور خاص طراحی شده اند تا به یك دانشجو تا ۱۰۰۰ دلار هزینه سفر به ونزوئلا را کمک کند ، این برنامه توسط کنفرانس تاریخ آمریکای لاتین پشتیبانی می شود که همچنین تعدادی بورس تحصیلی اضافی را در خود جای داده است.

سایر بورسیه هایی که ونزوئلا به دانشجویان پزشکی ارائه می دهد شامل بورسیه AEF با ۲۰۰۰۰ دلار کمک هزینه مالی ( تا ۲۰۲۲/۲/۲ در دسترس است ) ، بورسیه Cuidado Casero با ۵۰۰۰ دلار کمک هزینه کالی ( ۲۰۲۱/۳۰/۴ در دسترس است ) ، و بورسیه KATESOL ESL/LEP با ۱۵۰۰ دلار کمک هزینه مالی (۲۰۲۲/۱۶/۳ در دسترس است ) است.

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در ونزوئلا

برای تحصیل و زندگی در ونزوئلا همانند هر منطقه دیگری به عنوان خارج از کشور ، مزیت ها و معایبی وجود دارد که آگاهی از آنها در روند تصمیم گیری متقاضیان تاثیرگذار خواهد بود.

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در ونزوئلا

اما به خاطر داشته باشید که ونزوئلا همانند دیگر کشورها نیست که فقط چند نکته منفی برای بیان داشته باشد ، این یک کشور با اقتصاد فروپاشیده است که لازم می دانیم بسیاری از نکات اساسی آن را به صورت کاملا صادقانه برای شما توضیح دهیم.

در این بخش ابتدا به مزیت های تحصیل پزشکی در این کشور اشاره می کنیم و سپس معایب آن را مورد بحث و بررسی قرار می دهیم.

موسسه مهاجرتی رجبی ، موسسه ای نیست که پایه و اساس کار خود را صرفا بر اساس تبلیغ های بی اساس و اغراق آمیز بنا نهاده باشد ، بلکه این موسسه با بهره گیری از کادر تخصصی از مشاوران مهاجرتی ، جنبه های تحصیلی هر کشور خارجی را به درستی مورد تحلیل قرار داده و واقعیت امر را به صورت کاملا واضح برای متقاضیان توضیح می دهند.

چه بسا نکاتی در امر مهاجرت به یک کشور وجود داشته باشد که فرد هیچ اطلاعی از آنها نداشته باشد و پس از تصمیم گیری نهایی به پشیمانی برسد ، بنابراین با اطمینان خاطر با همکاران ما همگام شوید تا از یک مهاجرت ایده آل با آینده روشن برخودار باشید.

مزیت های تحصیل پزشکی در ونزوئلا

بسیاری از دانشگاه های ونزوئلا پشتیبانی های قابل ذکری برای انتقال دانشجویان بین المللی به این کشور دارند ؛ به عنوان مثال خدمات حمل و نقل به فرودگاه و همچنین هماهنگ کردن مسکن دانشجویی است.

رتبه دانشگاه های ونزوئلا از مکزیک و برزیل پایین تر است اما در عین حال اسامی برخی از دانشگاه های ونزوئلا در برخی سال ها در رتبه بندی های جهانی درخشیده اند و این خود می تواند دلیل انتخاب بسیاری از افراد جویای علم باشد.

معایب تحصیل پزشکی در ونزوئلا

بعضی از این دانشگاه ها در ونزوئلا بسیار تخصصی هستند در حالی که دانشگاه های دیگر از تنوع و سنتی بیشتری برخوردار هستند.

دانشگاه های دولتی به طور معمول از وقف خوبی برخوردار هستند اما با این وجود ، بی ثباتی اخیر در اقتصاد ونزوئلا منابع دولت را برای همراهی با هزینه های تحصیلات عالی کاهش داده است.

این بحران مالی باعث اعتصابات و تظاهرات زیادی شده است که در آن استادان و دانشجویان شرکت کرده اند.

نگاهی بر اقتصاد در حال فروپاشی ونزوئلا

اقتصاد ونزوئلا با تولید ناخالص داخلی ۷۴٪ کمتر از میزان ثبت شده در سال ۲۰۱۳ با شروع بحران ، وارد سال ۲۰۲۱ شده است ، اثرات ترکیبی همه گیری در سطح محلی و جهانی و افزایش تحریم ها توسط دولت ترامپ ، ضربات بیشتری را به اقتصاد تضعیف شده این کشور کرده است.

بحران COVID-19 منجر به ایجاد اقدامات محدود کننده در کشور شده است و انتظار می رود این اقدامات تا پایان سال ۲۰۲۱ فقط به طور جزئی برداشته شود.

هزینه های دولت به دلیل عدم دسترسی به بودجه همچنان محدود است و حتی دولت چین به دلیل بازده ضعیف سرمایه گذاری های قبلی تمایلی به انجام پروژه های جدید در ونزوئلا ندارد.

دولت ونزوئلا هم اکنون روابط اقتصادی مستحکمی با ایران دارد و در واقع به دلیل سقوط ظرفیت پالایش نفت ، ونزوئلا اکنون میعانات گازی را از ایران وارد می کند تا با نفت خام آن مخلوط شود تا صادر شود.

چالش مهاجرت ونزوئلایی ها به دیگر نقاط جهان

طبق آخرین برآوردهای انجام شده توسط سازمان ملل ، بیش از ۵ میلیون ونزوئلایی تا پایان سال ۲۰۱۹ در نتیجه بحران اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی وطن خود را ترک کرده اند.

با توجه به این وضعیت ، کشورهای سراسر آمریکای لاتین ، ایالات متحده و اسپانیا به دریافت کنندگان مهاجرانی از ونزوئلا تبدیل شده اند که به دنبال فرصت های شغلی بهتر ، کیفیت زندگی و همچنین خدمات بهداشتی و درمانی و آموزش هستند.

با این اوصاف ، با قاطعیت می توان گفت که ونزوئلا کشوری نیست که شما به عنوان یک پزشکی یا دندانپزشک به زندگی پس از کار در آن امیدوار باشید ، لذا این کشور فقط برای آندسته از افراد که قصد بازگشت به ایران و یا کشور سوم را دارند مفید خواهد بود.

برای این تصمیم گیری هم باید حتما دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در ونزوئلا و همچنین اعتبار جهانی آنها را مد نظر قرار دهید و اطلاعات کاملا جدید و به روز شده را از طریق مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز پذیرش رشته های پزشکی ونزوئلا

در کشور ونزوئلا در زمان ورود به دانشگاه مدرک دوره متوسطه ، معدل و نمره کنکور سراسری یک دانش آموز تعیین می کند که آیا آنها مستقیماً در رشته تخصصی موسسه انتخاب شده پذیرفته می شوند یا خیر.

مدارک مورد نیاز پذیرش رشته های پزشکی ونزوئلا

شرایط ورود به سال پایه در ونزوئلا

سال بنیاد بین المللی (پیشرفت در مقطع کارشناسی در رشته های مدیریت ، علوم انسانی ، هنر و علوم اجتماعی) گواهینامه دبیرستان ارشد ونزوئلا ، دستیابی به میانگین نمره کلی ۱۳/۲۰

سال بنیاد مهندسی (پیشرفت در دوره های کارشناسی مهندسی ، فیزیک ، علوم کامپیوتر ، ریاضیات و ژئوفیزیک) گواهی دبیرستان ارشد ونزوئلا ، دستیابی به میانگین نمره کلی ۱۶/۲۰ به طور کلی با ۱۸/۲۰ در ریاضیات.

سال بنیاد علوم (پیشرفت در دوره های کارشناسی زیست شناسی ، شیمی و سایر دوره های مرتبط با علوم) گواهینامه دبیرستان ارشد ونزوئلا ، دستیابی به میانگین نمره کلی ۱۶/۲۰ به طور کلی با ۱۸/۲۰ در ریاضیات یا یک موضوع علمی

لطفا توجه داشته باشید که این دوره تا مقطع کارشناسی پزشکی پیشرفت نمی کند.

شرایط ورود به دوره پزشکی

برای در نظر گرفتن یک مکان در یکی از دوره های کارشناسی در ونزوئلا ، شما به مدارک زیر نیاز دارید:

  • نمرات بالا در سطح A انگلیس
  • بین ۲۸ تا ۳۸ امتیاز در دوره لیسانس بین المللی (IB)

اما از آنجاییکه دوره پزشکی و دندانپزشکی در ونزوئلا یک مقطع کارشناسی ارشد در نظر گرفته می شود ، بنابراین شما باید انتظار داشته باشید که الزامات در حد تحصیلات تکمیلی از شما درخواست شود.

در این سطح نمرات مقاطع پیشین باید در حد ۷ از ۹ یا ۱۴/۲۰ (۷۰٪) باشد و علاوه بر این ، شما باید توانایی مهارت زبان انگلیسی را به خوبی نشان دهید.

برای کسانی که مایل به ادامه تحصیل در این کشور هستند ویزای دانشجویی ونزوئلا لازم است ، جزییات این موضوع را می توان از طریق کنسولگری یا سفارت محلی خود دریافت کنید ، مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی به شما می گویند که چه مدارکی لازم است.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در ونزوئلا

لازم به ذکر است که در سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ هیچکدام از دانشگاه های علوم پزشکی ونزوئلا مورد تایید وزارت بهداشت ایران نبوده و علاقه مندان تحصیل در این دانشگاه ها تا زمان فارغ التحصیلی باید اطلاعات به روز و تایید شده را از طریق مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی پیگیری و دریافت کنند.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در ونزوئلا

اگر با دقت و ظرافت بیشتری مسائل را بررسی کنید ممکن است به این نتیجه برسید که تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دیگر کشورهای آمریکای لاتین مانند برزیل ، آرژانتین ، شیلی و غیره بهتر از تحصیل در کشور ونزوئلا باشد ، زیرا مدارک اخذ شده از برخی دانشگاه های علوم پزشکی کشورهای نامبرده مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد.

ما اطلاعات تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در برزیل ، آرژانتین ، شیلی و دیگر کشورهای آمریکای جنوبی را در همین وب سایت قرار داده ایم که می توانید مطالعه کنید و سپس جهت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما صحبت کنید.

اگر بعد از تحصیل ، می خواهید به ایران برگردید و یا به هر دلیلی تاییدیه وزارت بهداشت ایران برایتان مهم است ، می توانید کشور برزیل را انتخاب کنید ، بسیاری از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند ؛ مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در برزیل را بخوانید.

تحصیل پزشکی در ونزوئلا به زبان انگلیسی

برای دانشجویانی که مایل به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در خارج از کشور به زبان انگلیسی ، با هزینه ای بسیار مقرون به صرفه هستند ، ونزوئلا می تواند گزینه مناسبی برای این متقاضیان به شمار برود.

تحصیل پزشکی در ونزوئلا به زبان انگلیسی

شهریه برنامه های پزشکی به زبان انگلیسی

دانشگاه هایی که رشته های پزشکی و دندانپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند شامل ، دانشگاه ملی مرکزی ونزوئلا و دانشگاه کارابابو ، می شود.

و قابل ذکر است که هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در این دانشگاه ها متفاوت است ، به عنوان مثال ؛ دانشگاه ملی مرکزی ونزوئلا ، رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد که هزینه بسیار پایینی دارد ، به عبارتی شهریه سالانه ۲۰۰۰ دلار برای دانشجویان بین المللی است.

پذیرش در دوره های انگلیسی پزشکی ونزوئلا

دانشجویان برای دریافت پذیرش در دوره های انگلیسی ، از دانشگاه های ونزوئلا ، نیازمند پاسپورت معتبر ، مدرک دیپلم ، شناسنامه ، عکس پاسپورتی ، گواهی تسلط به زبان انگلیسی ، گواهی سلامت پزشکی ، پرداخت هزینه درخواست ، و تکمیل فرم درخواست پذیرش است.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ونزوئلا

تلاش کردیم تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ونزوئلا را با جزییات کافی برای علاقه مندان ، شرح دهیم در ادامه نیز پرسش و پاسخ های پر تکرار در این زمینه را تقدیم می کنیم ، شاید شما نیز به پاسخ سوال خود رسیدید ، در غیر این صورت می توانید از قسمت دیدگاه در پایین همین صفحه سایت شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) استفاده کرده و پرسش خود را درج نمایید تا دراسرع وقت به آن پاسخ دهیم.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ونزوئلا چقدر است؟

شهریه تحصیلات پزشکی در ونزوئلا بسته به رشته و مقطع تحصیلی از دانشگاهی به دانشگاهی دیگر متفاوت است اما به طور متوسط این هزینه بین 2500 تا 5000 دلار در سال است.

پذیرش برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ونزوئلا از جه طریقی صورت می گیرد؟ آیا باید آزمون بدهم ؟

به طور کلی ، پذیرش در آموزش عالی ونزوئلا از طریق یک آزمون سراسری معروف به prueba de aptitud académica انجام می شود.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل دندانپزشکی در ونزوئلا کدام دانشگاه ها هستند؟

دانشگاه هایی که محبوب ترین برنامه های دندانپزشکی در ونزوئلا ارائه می دهند شامل ؛ دانشگاه شمال شرقی مارشال بزرگ ایاکوچو ، دانشگاه کارابوبو ، دانشگاه ونزوئلا شرقی ، دانشگاه زولیا و دانشگاه آند مریدا است.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ونزوئلا به چه زبانی انجام می شود؟

دانشجویان برای تحصیل در ونزوئلا می توانند به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی اقدام کنند ، برای تحصیل به زبان انگلیسی دانشجویان نیاز به مدرک معتبر زبان انگلیسی مانند آیلتس ، تافل ، تولیمو و MCHE دارند و هر دانشگاه ممکن است یکی از آزمون ها را مبنای پذیرش خود قرار دهد یا حتی اصلا نیازی به مدرک زبان نداشته باشد.

آیا دانشگاه های پزشکی ونزوئلا موزد تایید وزارت بهداشت ایران است؟

خیر ، در سال تحصیلی 2022-2021 هیچکدام از دانشگاه های علوم پزشکی ونزوئلا مورد تایید وزارت بهداشت ایران نبوده است.

آیا هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ونزوئلا به زبان انگلیسی بالا است؟

هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه ها متفاوت است ، به عنوان مثال ؛ دانشگاه ملی مرکزی ونزوئلا ، رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد که هزینه بسیار پایینی دارد ، به عبارتی شهریه سالانه 2000 دلار برای دانشجویان بین المللی است.

آیا برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ونزوئلا محدودیت سنی وجود دارد؟

برای تحصیل در دانشگاه های پزشکی در ونزوئلا متقاضیان باید حداقل دارای مدرک دیپلم باشند ، به عبارتی بالاتر از 17 سال سن داشته باشند و بعد از آن متقاضیان در هر سنی که باشند می توانند برای تحصیل پزشکی در ونزوئلا درخواست دهند.

دوره پری مدیکال در ونزوئلا برای چه کسانی اجباری است؟

دوره های پری مدیکال در کالج های ونزوئلا برگزار می شود و برای دانشجویانی که مایل به تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کشور های دیگر هستند اما مدرک دیپلم کشور خود را دارند اجباری است.

هزینه سالانه یک دانشجو در ونزوئلا چقدر است؟

هزینه تخمینی فعلی یک سال برای دانشجویان 29253 دلار است ، لازم به ذکر است که این برآوردها علاوه بر هزینه کالج ، شامل هزینه وعده های غذایی ، هزینه حمل و نقل و هزینه های شخصی نیز می شود.

آنچه در اینجا بیان شد ، چکیده ای از اطلاعات تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ونزوئلا بود ، جهت کسب اطلاعات کامل و جامع می توانید با مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی در ارتباط باشید ، این موسسه با رهنمودهای علمی و تجربی بی نظیر خود توانسته است مسیر موفقیت بسیاری از علاقه مندان تحصیل در خارج از کشور را هموار سازد ، بنابراین با دفاتر تهران ، شیراز و اصفهان موسسه تماس گرفته و پرسش های مهاجرتی خود را مطرح نمایید ، ضمناً پیشنهاد می کنیم سایر مقالات سایت مانند مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال را نیز مطالعه کنید ، دانشگاه های ارزان قیمت و معتبر این کشور مورد تایید وزارت علوم ایران نیز هستند.

Rate this post

4 دیدگاه در “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ونزوئلا

  1. Kimiya گفت:

    سلام خسته نباشید من به دلیل شغل پدرم باید دوسال اونجا زندگی کنم میخواستم بدونم اگه برم اونجا دوسال رو پزشکی بخونم میتونم بیام ایران ادامه بدم یعنی تحت نظر وزارت علوم هست؟

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      متاسفانه امكان انتقالى وجود ندارد
      و دانشگاه هاى ونزوئلا مورد تاييد وزارت بهداشت نيستند .

      با تشکر از سوال شما

  2. فاطمه گفت:

    سلام.میخواستم برای تحصیل پزشکی یا دندانپزشکی در مورد کشور ونزوئلا سوال کنم.
    شهریه دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی به طور تقریبی تو دانشگاه های دولتی سالانه چقدر میشه؟
    و اینکه امکان بورسیه یا کمک هزینه برای فردی مثل من که معدل دیپلم 18:91 و پیش 16:44 هستش وجود داره؟
    هنگام تحصیل امکان کار پاره وقت به دانشجوی بین المللی وجود داره؟
    به طور ماهانه تقریبا چقدر باید برای زندگی دانشجویی کنار بذاریم؟
    و از همه مهمتر چه جوری میتونیم پذیرش از دانشگاه بگیریم؟
    آیا با این شرایطی که الان آونجا هست منطقی هستش که بری اونجا؟
    چه مدت طول میشه که اونجا برای تحصیل بری؟(یعنی شرایط ویزا و… )
    اگه شهریه سالانه رو بگین ممنون میشم.
    خیلی ممنون میشم که جواب بدین🙏

    1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      شهریه های دانشگاه توسط هر دانشگاهی که قصد ورود به ان را دارید مشخص می شود اما بطور متوسط تحصیل در دانشگاه های دولتی بین 2500-5000 دلار امریکا برای هر سال تحصیلی است . شرایط اقتصادی کشور ونزویلا سبب دشواری کار همزمان با تحصیل برای دانشجویان بین المللی می شود البته یافتن شغل دانشجویی غیر ممکن هم نیست اما باید تسلط کافی به زبان اسپانیایی داشته باشید. درمورد نحوه پذیرش و اطلاعات ریز و جزیی میتوانید با کارشناسان ما تهران و شیراز در تماس باشید.

      باتشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه