تحصیل رشته داروسازی در مجارستان

تحصیل رشته داروسازی در مجارستان حدودا پنج سال به طول می انجامد و در طی این سال ها دانشجویان دروس داروسازی را زیر نظر بهترین اساتید دنیا فرا می گیرند.

بدون شک کشورهای اروپایی بهترین استانداردهای آموزشی در جهان را دارند و از همین رو هزینه های تحصیل در اکثر این کشورها بالاست. با این حال مجارستان یکی از کشورهایی است که دوره های داروسازی بسیار باکیفیت با هزینه های مقرون به صرفه را به دانشجویان ارائه می دهد.

امروزه در مجارستان برنامه های داروسازی متنوعی ارائه شده و هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی به منظور تحصیل داروسازی این کشور را انتخاب می کنند.

 شما نیز می توانید با انتخاب مجارستان برای پنج سال در محیطی بین المللی و در دانشگاهی بسیار با کیفیت به تحصیل در رشته مورد علاقیتان بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه این مقاله مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) همراه باشید.

بهترین دانشگاه های مجارستانی هر ساله در لیست بهترین دانشگاه های جهان قرار می گیرند و بدین ترتیب می توانید با تحصیل داروسازی در این کشور از مزایای تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه ها بهرمند شده و پس از پایان تحصیلات نیز مدرک بسیار معتبری به دست آورید.

 اگر علاقه مند به تحصیل در رشته های علوم پزشکی در کشور مجارستان هستید مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان را نیز در کنار این محتوا بخوانید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته داروسازی در مجارستان

دوره های کالج داروسازی مجارستان

دوره های کالج داروسازی مجارستان یا دوره پریمدیکال داروسازی یک برنامه برای دانش آموزانی است که علاقه دارند پیش از ورود به دانشگاه و شرکت در آزمون ورودی دانش خود در زمینه را داروسازی افزایش دهند. دوره پیش از دانشگاه داروسازی مجارستان برای دانش آموزانی طراحی شده که موضوعات اصلی مانند شیمی، فیزیک و زیست شناسی را در دبیرستان به خوبی مطالعه نکرده اند یا با مطالعه این دروس به زبان انگلیسی مشکل دارند.

دوره های آمادگی قبل از دانشگاه مجارستان دانش آموزان را برای ورود به دانشگاه و همچنین تحصیل در زمینه داروسازی آماده می کند. تمرکز اصلی این دوره بر مطالعات علمی دروسی مانند زیست شناسی و شیمی آل است جزو مهم ترین دروس در آزمون های داروسازی می باشند. همچنین دروس موضوعات مختلفی به زبان انگلیسی لاتین و مجارستانی نیز در دوره های پیش پزشکی داروسازی گنجانده شده است که باعث شده تا دانش جویان بتوانند دروس پایه رشته داروسازی را با استفاده از زبان تحصیل این کشور فرا گرفته تا در دانشگاه به موانع زبانی برخورد نکنند.

طول دوره برنامه پریمدیکال حدودا یک سال است و در طی این دوره دانش آموزان با انجام تکلیفات آزمایشگاهی و همچنین شبیه سازی موقعیت های شغلی، با رشته داروسازی آشنا شده و تمامی جنبه های مختلف این شغل را مورد ارزیابی قرار می دهند. در طی دوره پریمدیکال دانش آموزان مشتاق حدودا 165 ساعت به تحصیل زیست شناسی، 180 ساعت به تحصیل شیمی، 180 ساعت به تحصیل فیزیک و حدودا 60 ساعت به تحصیل زبان مجارستانی خواهند پرداخت.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته های علوم پزشکی در دانشگاه های معتبر و ارزان مجارستان؛ مشاوره بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

الزامات تحصیل داروسازی در مجارستان

الزامات تحصیل داروسازی در مجارستان به مجموعه ای شرایط اشاره دارد که دانشجویان باید پیش از درخواست برای دانشگاه های این کشور آنها را مد نظر قرار دهند. اولین و مهم ترین شرط برای تحصیل داروسازی در این کشور داشتن مدرک دیپلم برای ورود به مقطع کارشناسی و مدرک کارشناسی برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد می باشد.

شما باید در دروس پایه، مانند شیمی، فیزیک، ریاضی، زیست شناسی و زبان انگلیسی، در دوره دبیرستان، از خود عملکرد بسیار خوبی را نشان دهید. دانشجویانی که در سال آخر دبیرستان در یکی از این دروس مردود شده اند، امکان شرکت در برنامه های داروسازی را ندارند.

سن نیز عامل بسیار تاثیر گذاری در تحصیل رشته داروسازی در مجارستان می باشد و امروزه حداقل سن متقاضی برای ورود به این دوره 18 سال می باشد. خوشبختانه هیچ گونه حداکثر سنی برای ورود به دوره داروسازی مجارستان وجود ندارد. آخرین الزام و شرط برای شروع تحصیل داروسازی در این کشور، قبولی در آزمون ورودی دانشگاه ها می باشد. امروزه تمامی متقاضیان باید حداکثر در دو آزمون ورودی دانشگاه های این کشور شرکت کرده و در صورت قبولی در این آزمون ها شانس این را دارند که به تحصیل داروسازی در مجارستان بپردازند.

همچنین دانش آموزانی مدرک لیسانس خود را در یکی از رشته های علوم طبیعی، زیست پزشکی، علوم زیستی، شیمی، زیست شناسی و فیزیک، به زبان انگلیسی و از دانشگاه بسیار معتبری اخذ کرده باشند، می توانند بدون شرکت در آزمون به دوره داروسازی وارد شوند. 

الزامات تحصیل داروسازی در مجارستان

آزمون ورودی رشته داروسازی مجارستان

با توجه به این که تحصیل رشته داروسازی در مجارستان بین دانش آموزان بسیار محبوب است و دانشگاه های این کشور جزو دانشگاه های بسیار مهم و باکیفیت اروپایی هستند، جای تعجب نیست که این دانشگاه ها در گزینش دانشجویان کمی سخت گیر باشند و با قرار دادن آزمون های ورودی سخت از بین درخواست های مختلف بهترین دانشجویان را برگزینند.

امروزه امتحانات ورودی دانشگاه های مجارستانی به صورت منظم یک یا دو بار از اوایل اسفند تا پایان خرداد انجام شده و دانشگاه ها سعی می کنند با امتحان های کتبی و همچنین مصاحبه های مختلف علم دانشجویان را از ابعاد مختلف مورد ارزیابی قرار دهند.

امروزه بخش کتبی آزمون ورودی رشته داروسازی مجارستان به صورت الکترونیکی انجام شده و متقاضیان می توانند با استفاده از رایانه شخصی خود در این آزمون ها شرکت کنند. آزمون کتبی داروسازی در واقع یک آزمون چند گزینه ای در رشته های زیست پزشکی، شیمی پزشکی، انگلیسی عمومی و انگلیسی زیست پزشکی می باشد و از هر بخش حدودا 30 سوال در این آزمون وجود دارد.

از طرفی دانش آموزانی که در این مرحله از خود عملکرد بسیار خوبی نشان دادند و توانستند مهارت های خود را در دروس پایه نشان دهند، برای شرکت در مصاحبه دعوت می شوند. مرحله مصاحبه شخصی به صورت حضوری انجام شده و بر نگرش حرفه ای، تمایل و انگیزه های متقاضی نسبت به تحصیل رشته داروسازی در مجارستان تمرکز دارد. همچنین مصاحبه های دانشگاه ها مهارت های ارتباطی متقاضیان به زبان انگلیسی را مورد سنجش قرار می دهند.

شرایط داروسازی در مجارستان

شرایط داروسازی در مجارستان

داروسازی یکی از بهترین مشاغل برای تحصیل است و شما می توانید با انتخاب این دوره از برنامه های آموزشی بسیار باکیفیت و زیر نظر بهترین استادها لذت ببرید. طبق شرایط داروسازی در مجارستان برنامه های داروسازی در این کشور در سطح ابتدایی با یک برنامه به نام Pharm D آغاز می شوند. این برنامه پس از قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه دانشگاه آغاز شده و حدود پنج سال به طول انجامیده از طرفی شامل 10 ترم می شود. در دو سال اول تحصیل رشته داروسازی در مجارستان دانش آموزان به یادگیری علوم پایه داروسازی می پردازند.

در سال سوم و چهارم دوره های داروسازی در مجارستان، دانش آموزان آموزش های تخصصی و عملی را فرا گرفته و از مهم ترین دروس این رشته می توان به پروپدئوتیک دارویی، فیزیولوژی انسان، تمرین شیمی تجزیه کمی، تمرین فناوری دارویی و... اشاره کرد. در سال آخر دانشجویان باید یک پایان نامه بسیار باکیفت را ارائه دهند. در این ترم حضور در دوره های کارآموزی داروخانه های دولتی و بیمارستان های این کشور به مدت 4 ماه ضروری می باشد و دانشجویانی که موفق شدند تمامی این مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارند، شرایط لازم برای شرکت در آزمون هیئت مدیره دولتی دارند و این افراد پس از قبولی در این آزمون می توانند دیپلم دی فارم خود را دریافت کرده و پس از آن شرایط شرکت در دوره دکترا داروسازی مجارستان یا ورود به بازار کار این کشور را دارند.

برترین دانشگاه های داروسازی مجارستان

هر چند دانشگاه های داروسازی در کشور مجارستان بسیار باکیفیت هستند و استانداردهای آموزشی بسیار قوی ای دارند، با این حال برخی دانشگاه های این کشور عملکرد بهتری داشته و دانشجوان فارغ التحصیل از این دانشگاه ها در بازار کار یا آزمون های دکترا از خود عملکردهای بهتری را نشان داده اند.

با توجه به این موضوع و در نظر گرفتن اهمیت تاثیر انتخاب صحیح دانشگاه بر آینده شغلی و حرفه ای افراد توصیه می کنیم تحصیلات خود را در یکی از برترین دانشگاه های داروسازی مجارستان انجام دهید تا بتوانید پس از اتمام تحصیلات به مدرک تحصیلی بسیار معتبری دست یابید.

امروزه مجلات و سازمان های مختلفی با استفاده از استانداردهای متفاوت دانشگاه های مختلف جهان را مورد ارزیابی قرار داده و بر اساس شرایط مختلف به دانشگاه ها امتیاز می دهند، شما می توانید لیستی از بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل داروسازی را در جدول زیر مشاهده فرمایید.

نام دانشگاه سال تاسیس رتبه در اروپا رتبه در جهان
دانشگاه سگد 1872 139 313
دانشگاه دبرسن 1912 162 369
دانشگاه صنعت و اقتصاد بوداپست 1782 173 395
دانشگاه ایوتوس لوراند 1635 177 411
دانشگاه پانونیا 1949 311 848
دانشگاه سملویز 1769 325 890
دانشگاه پکس 1912 328 902

مدرک زبان رشته داروسازی در مجارستان

دوره های تحصیل رشته داروسازی در مجارستان به دو زبان انگلیسی و مجارستانی در دسترس هستند و دانشجویان می توانند از بین برنامه ها با زبان های آموزشی مختلف یک مورد را انتخاب کنند. در حال حاضر تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور رو به افزایش است و از همین رو هر ساله تعداد بیشتری از دانشجویان  دوره های انگلیسی زبان را برای تحصیل انتخاب می کنند.

به طور کلی برای انتخاب برنامه های داروسازی در این کشور و ورود به دانشگاه های آن تنها تسلط به زبان انگلیسی کافی نیست و دانشجویان باید بتوانند مهارت های خود را اثبات کنند. از مهم ترین مدرک زبان رشته داروسازی در مجارستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آیلتس 5.5
  • تافل 50+
  • CEFR B2
  • کمبریج 162+

از طرفی باید گفت دانشجویانی که از یک کالج و دبیرستان انگلیسی زبان فارغ التحصیل شده اند و تمامی دروس پایه خود را به این زبان ها گذرانده اند می توانند بدون ارائه مدرک زبان خاصی و تنها با تسلط زیاد زبان انگلیسی مخصوصا در علوم پایه و همچنین علوم طبیعی در زیست شناسی، به دانشگاه های این کشور وارد شوند.

چنانچه علاقه دارید تا با شرایط، الزامات و مدارک تحصیل در رشته های مختلف مجارستان آشنا شوید و روند ورود به بهترین دانشگاه های این کشور را یاد بگیرید توصیه می کنیم در کنار این مقاله عنوان تحصیل در مجارستان را مطالعه فرمایید.

برای تحصیل در کشور مجارستان اطلاعات به روز جمع آوری کنید:

مدارک مورد نیاز پذیرش داروسازی در مجارستان

اکنون که با شرایط و الزامات مختلف ورود به دانشگاه های داروسازی و تحصیل رشته داروسازی در مجارستان آشنا شدیم به سراغ مدارک لازم می رویم. 

به طور کلی پس از اینکه درخواست اولیه خود را به دانشگاه های این کشور ارسال کردید و این درخواست اولیه مورد پذیرش قرار گرفت، باید مدارک را به صورت صحیح به دانشگاه تقدیم کنید. 

این موضوع می تواند تاثیر قابل توجهی بر روند قبولی در دانشگاه داروسازی داشته باشد. از مهم ترین مدارک مورد نیاز پذیرش داروسازی در مجارستان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مدارک مربوط به تحصیلات متوسطه
  • رونوشت های رسمی
  • آزمون ورودی دانشگاه یا مصاحبه شخصی
  • توصیه نامه
  • نامه تشویق
  • ویزای دانشجویی
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی (سطح B2 یا نمره 5.5 آیلتس یا تافل 72)
  • اثبات ثبات مالی

تمامی دانشجویان برای تحصیل رشته داروسازی در مجارستان باید به صورت مستقیم و از طریق پورتال دانشگاه درخواست خود را به دانشگاه مورد نظرشان ارائه دهند و در این کشور هیچ سروری کاربردی متمرکزی وجود ندارد که درخواست تمامی دانشگاه ها را به صورت یکجا جمع آوری کند. بدین ترتیب چنانچه دانش آموزی قصد داشته باشد که برای چندین دانشگاه به صورت هم زمان درخواست ارسال کند، باید برای دانشگاه های مختلف به صورت جداگانه درخواست دهد.

شهریه های داروسازی در مجارستان

مجارستان یکی از مقرون به صرفه ترین کشوهای اروپایی برای تحصیل داروسازی می باشد و این کشور علاوه بر هزینه های داروسازی بسیار ارزان قیمت هزینه های زندگی بسیار ارزانی نیز دارد. با این حال هزینه لازم برای تحصیل داروسازی در این کشور با توجه به مواردی مانند مقطع تحصیلی، دانشگاه و شهر تعیین می شود.

طبق اطلاعات به دست آمده در حال حاضر هزینه تحصیل رشته داروسازی در مجارستان در مقطع کارشناسی ارشد حدودا بین 6000 تا 10831 دلار در سال و هزینه تحصیل در مقطع دکترای این رشته بین 8315 تا 16900 دلار می باشد. شما می توانید جزئیات بیشتر در مورد تحصیل کارشناسی ارشد داروسازی در دانشگاه های مختلف مجارستانی را در جدول زیر مشاهده فرمایید.

از طرفی شهریه های داروسازی در مجارستان بر اساس شهر نیز متفاوت می باشد. برای مثال امروزه هزینه های تحصیلی این رشته در شهر بوداپست حدودا 6011 دلار است در حالی که هزینه های تحصیلی در شهر پچ مجارستان 9707 می باشد.

نام دانشگاه هزینه های تحصیل داروسازی هزینه های درخواست و ثبت نام
دانشگاه پکس 8,731 650
دانشگاه سگد 8,315 315
دانشگاه دبرسن 8000 500
دانشگاه سملوایز 6000 700

بورسیه های تحصیل داروسازی در مجارستان

هر چند هزینه های تحصیل رشته داروسازی در مجارستان بسیار مقرون به صرفه است اما با این حال دولت این کشور برخی از بورسیه ها و برنامه های تامین مالی را برای دانشجویان علاقمندی که نمی توانند از پس هزینه های شهریه این کشور برآیند تعبیه دیده است. این بورسیه ها بیشتر به دانشجویانی اعطا شده که توانسته اند معدل بسیار بالایی به دست آورند و استعداد خود را در این رشته نشان دهند. از مهم ترین بورسیه های تحصیل داروسازی در مجارستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بورسیه تحصیلی کمپین مجارستانی: این بورسیه به دانشجویان بین المللی اختصاص یافته و پوشش دهی بسیار عالی ای دارد به طوری که هزینه های تحصیل، اقامت، بیمه درمانی و کمک هزینه ماهانه برای پوشش هزینه های زندگی را ارائه می دهد.
  • بورسیه تحصیلی مجارستان دیاسپورا: این بورسیه در سال 2013 تاسیس شده و از سوی دولت مجارستان تامین می شود. دانشجویان با اخذ این بورسیه می توانند از پرداخت شهریه معاف شوند و همچنین دانشجویانی که مشکلات مالی بسیار زیاد دارند می تواند برای پوشش هزینه های زندگی درخواست دهند.
  • بورسیه دولتی دوجانبه: این بورسیه تمامی هزینه های زندگی را پوشش داده و دانشجویانی که برای برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا تمام وقت درخواست می دهند واجد شرایط دریافت این بورسیه می باشند.
  • بورسیه اراسموس: محبوب ترین بورسیه تحصیلی در بین دانشجویان بین المللی است که هزینه های تحصیلی را به صورت کامل پوشش می دهد.

توصیه می کنیم مقاله بورسیه تحصیلی در مجارستان را حتما بخوانید و اطلاعات آن مقاله را از دست ندهید.

تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با ارائه وبینارهای آموزشی تلاش دارد روشنگر مسیر مهاجرت شما باشد ، دستیابی به اطلاعات صحیح و به روز می تواند یکی از چالش های شما برای مهاجرت باشد که ما این چالش را برایتان بر طرف می کنیم.

در وبینار ارائه شده توسط زهرا مجلسی، کارشناس ارشد مهاجرتی صفر تا صد تحصیل در دانشگاه های مجارستان را شرح داده شده، کارشناس مجرب ما در این وبینار به تمام سوالات ذهنی شما در این خصوص پاسخ داده و راهکارهای عملی و مدارک لازم برای اخذ پذیرش را شرح داده است.

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای رسیدن به هدف خود با حرفه ای ها مشورت کنید؛ ارائه مشاوره های مهاجرتی رایگان با دریافت اطلاعات شما!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مزایای تحصیل رشته داروسازی مجارستان

مزایای تحصیل رشته داروسازی مجارستان بسیار فراوان است و دانشجویانی که در این کشور به تحصیل می پردازند می توانند از این مزایا بهرمند شوند. اولین و مهم ترین مزیت امکان تحصیل به زبان انگلیسی می باشد و دانشجویان حین تحصیل در این کشور نیازی به نگرانی در مورد موانع زبانی را ندارند.

از طرفی دیگر مدارک ارائه شده از دانشگاه های مجارستانی بسیار معتبر هستند و با توجه به این که این کشور جزو اتحادیه اروپا است، مدرک به دست آمده از آن نیز توسط تمامی کشورهای عضو اتحادیه به رسمیت شناخته می شود. همچنین جالب است بدانید کشور مجارستان در زمینه آموزش داروسازی و دیگر رشته های بهداشت و درمان دارای شهرت جهانی است و سیستم آموزشی بسیار باکیفیتی دارد.

از همین رو انتخاب بهترین دانشگاه های داروسازی مجارستان نه تنها باعث شده تا بتوانید حین تحصیل از زندگی در محیطی بین المللی و با بهترین استانداردهای آموزش جهانی به تحصیل بپردازید، بلکه پس از اتمام تحصیلات نیز مدارک معتبر و فرصت های شغلی را برای شما به همراه دارد. مقاله کار در مجارستان را مرور کنید تا با قوانین کاری در این کشور آشنا شوید.

می توانید برای درک بهتر تحصیل در یک رشته، شرایط سایر دانشگاه ها و کشورها را با هم قیاس کنید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته داروسازی در مجارستان

دوره کالج یا دوره پریمدیکال داروسازی مجارستان برای دانش آموزانی طراحی شده که موضوعات اصلی مانند شیمی، فیزیک و زیست شناسی را در دبیرستان به خوبی مطالعه نکرده اند یا با مطالعه این دروس به زبان انگلیسی مشکل دارند.

اولین و مهم ترین شرط برای تحصیل داروسازی در این کشور داشتن مدرک دیپلم برای ورود به مقطع کارشناسی و مدرک کارشناسی برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد می باشد. شما باید در دروس پایه، مانند شیمی، فیزیک، ریاضی، زیست شناسی و زبان انگلیسی، در دوره دبیرستان، از خود عملکرد بسیار خوبی را نشان دهید.

هزینه تحصیل رشته داروسازی در مجارستان در مقطع کارشناسی ارشد حدودا بین 6000 تا 10831 دلار در سال و هزینه تحصیل در مقطع دکترای این رشته بین 8315 تا 16900 دلار می باشد.

طبق اطلاعات به دست آمده دانشگاه سگد بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته داروسازی در مجارستان شناخته شده و این دانشگاه یکی از باکیفیت ترین برنامه ها را در بخش مراقبت های بهداشتی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.

انتخاب بهترین دانشگاه های داروسازی مجارستان نه تنها باعث شده تا بتوانید حین تحصیل از زندگی در محیطی بین المللی و با بهترین استانداردهای آموزش جهانی به تحصیل بپردازید، بلکه پس از اتمام تحصیلات نیز مدارک معتبر و فرصت های شغلی را برای شما به همراه دارد.

توصیه می کنیم همین حالا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل رشته داروسازی در مجارستان از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید. همچنین شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد دیگر روش های مهاجرتی به این کشور را در مقاله به روز و جذاب مهاجرت به مجارستان مطالعه فرمایید.

در انتها تجربه دوستانی که برای کشور مجارستان اقدام کرده اند را با شما به اشتراک می گذاریم.

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

2 دیدگاه در “تحصیل رشته داروسازی در مجارستان

  1. تحصیل رشته داروسازی در مجارستان Arman گفت:

    سلام. شرط معدل داروسازی مجارستان به چه صورت هست؟ اگه معدل پایین باشه میشه کالج رفت بعد با قبولی امتحان ورودی وارد دانشگاه شد؟

    1. تحصیل رشته داروسازی در مجارستان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      بله شرط معدل سختگیرانه ای ندارند .
      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3/5 - (2 امتیاز)
منو
خانه